Ja eenmaal bevallen kun je niet meer terugquote:Op maandag 16 mei 2016 10:22 schreef elamanilo het volgende:
Ohh Uni, ik slinger zo heen en weer, ik ben ontzettend nieuwsgierig naar m'n baby en hoe het zal zijn straks met twee kindjes, hoe m'n babytje eruit ziet en voelt en ruikt, maar tegelijk heb ik ook een beetje koudwatervrees en mag het ook nog wel even duren zodat ik gewoon nog even zwanger kan zijn in m'n coconnetje, nog even helemaal niets hoef, alles nog mysterieus is en ik nog even kan filosoferen en dromen.
Wat gaaf! *kijken gaat*. Weet je of dit deel is van een serie?quote:Op maandag 16 mei 2016 12:40 schreef McLaura het volgende:
Terugkijktip:
http://www.npo.nl/negen-m(...)5-2016/VPWON_1258622
![]()
![]()
Ik vermoed van wel, omdat de aflevering "de eerste 8 weken" heet.quote:Op maandag 16 mei 2016 12:53 schreef zeefje het volgende:
[..]
Wat gaaf! *kijken gaat*. Weet je of dit deel is van een serie?
Leukquote:Op maandag 16 mei 2016 12:40 schreef McLaura het volgende:
Terugkijktip:
http://www.npo.nl/negen-m(...)5-2016/VPWON_1258622
![]()
![]()
Ik ben aangenaam verrast dat ook de aangeboren afwijking van mijn jongste erin belicht wordt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb het bad al in huis, maar nog niet compleet. Gelukkig ben ik (nog maar) 30 weken zwanger en heb ik nog even de tijd om dit op orde te krijgen.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:13 schreef angelatje het volgende:
Dodoria, wat fijn dat het heeft doorgezet!lekker genieten nu!
Ela,lekker het bad klaar. Ben benieuwd hoe je een badbevalling ervaartheb ik bij de eerste ook overwogen, maar mocht niet ivm bekkenproblemen
Vorige keer ben ik ook in bad bevallen, en dat is heel goed bevallen!quote:Op maandag 16 mei 2016 16:13 schreef angelatje het volgende:
Dodoria, wat fijn dat het heeft doorgezet!lekker genieten nu!
Ela,lekker het bad klaar. Ben benieuwd hoe je een badbevalling ervaartheb ik bij de eerste ook overwogen, maar mocht niet ivm bekkenproblemen
Ik had toen een beetje een vreemde vk.De vk zei dat als r wat mis zou gaan dat ik dan misschien niet snel genoeg uit het bad zou kunnen. Wat p zich wel logisch klinkt.quote:Op maandag 16 mei 2016 17:53 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Vorige keer ben ik ook in bad bevallen, en dat is heel goed bevallen!
Ik kijk er ook naar uit nu weer
Waarom mocht je met bekkenproblemen niet in bad? Je zou denken dat het water juist kan helpen daarin ook?!
Jaquote:Op maandag 16 mei 2016 18:55 schreef Arja het volgende:
Oke q. Je had dus niet moeten gaan shoppen als je je niet goed voelt. Misschien ga je deze zwangerschap wel leren naar je lichaam te luisteren
Wat een lieverd.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:54 schreef Fien10 het volgende:
Ooooooh mijn vriendje is vandaag eigenlijk toch wel de allerliefste...
Ik ben (voor t eerst in deze zwangerschap geloof ik) nogal hormonaal vandaag. Nogal onuitstaanbaar..
Ik had gisteren voor m'n babyshower een loopauto gekregen, zo'n retroroller en die zou hij wel even in elkaar zetten.. Toen heeft hij de wielen binnenstebuiten gedaan en die gingen dus met geen mogelijkheid meer los. Toen ben ik geloof ik nogal boos en onredelijk geweest tegen hem. Heb daarna wel m'n excuses aangeboden, dat dan weer wel..![]()
Vervolgens vroeg hij of ik nog iets lekkers wilde voor vanavond iets van chocola want hij ging toch naar de supermarkt. Neeeee ik hoefde niks..
En nu heb ik zoooooo'n trek in zoetigheid en is hij voor me naar de benzinepomp om een bak Ben&Jerry ijs te halen..![]()
Dit is echt heel erg he?
Hier is de bak cookie dough net opgegaanquote:Op maandag 16 mei 2016 20:03 schreef Quoi het volgende:
God Fien, make my day. Ik schud je de handGeniet van je ijs. Ik hoop voor je dat het chocolate fudge brownie is.
Ik kijk intussen naar de docu van Halina Reijn: de "OK (onbewust kinderloze) vrouw". Erg indrukwekkend..
Yup, Ongewenst Kinderloos dusquote:Op maandag 16 mei 2016 20:31 schreef Molo het volgende:
Halina Reijn wil toch juist dolgraag kinderen, maar heeft geen vent.
Of verwar ik haar nu met iemand anders? Ken de docu niet
Ah ik lees het nu wel goed... las net 'bewust kinderloos'quote:
Heb je wel genoeg backup voor wanneer je toch een terugval krijgt na je bevalling?quote:Op maandag 16 mei 2016 20:11 schreef Nazil het volgende:
Fien![]()
Quoi ik snap dat het moeilijk is. Door mijn reuma (waar ik nu overigens helemaal vanaf ben en ik bid op mijn blote knieën dat het na de zwangerschap niet terug komt want dan heb ik best een probleem met zware baan en baby) heb ik al een paar jaar gehad om op mijn bek te gaan wat betreft mijn lichaam. Daardoor weet ik nu aardig goed wat ik aankan (meer dan voor de zwangerschap!) en wanneer ik moet stoppen. Na elke activiteit (schoonmaken, werken, koken, wassen, met vriendinnen wat doen etcetera) las ik rust in. Ik doe dus ook niet meer dan 2 van zulke dingen op een dag. Kan ik 's avonds nog wat? Prima, maar zo niet, dan niet.
Dat hoop ik. Mijn nieuwe wg weet het niet, ik omdat ik er nu geen last van heb. Met periodes gaat het prima en er zijn periodes dat ik veel pijn heb een erg moe ben. Ik weet niet hoe het uit gaat pakken. Ik vind dat nu echt even een probleem voor later, anders had ik die hele baan niet aan kunnen nemen (en deze baan is minder fysiek dan de vorige, dus dat helpt wel. En ze zijn meelevender)quote:Op maandag 16 mei 2016 21:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg backup voor wanneer je toch een terugval krijgt na je bevalling?
Werkgever zou ik het ook niet verteld hebben hoor.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:13 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dat hoop ik. Mijn nieuwe wg weet het niet, ik omdat ik er nu geen last van heb.
gelukkig veel familie in de buurt dus het zal allemaal wel loslopen. Ik hoop dat man wat vrij heeft die tijd.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Werkgever zou ik het ook niet verteld hebben hoor.![]()
Ik heb een vrij onaangename herinnering van zes weken aan huis gekluisterd zitten met een baby van een maand of drie en een hele lange herstelperiode terwijl de rest van de wereld geen tijd had. Gelukkig deze ronde meer familie in de buurt.
Mocht je door reuma terugval hebben kan er ook extra kraamzorg ingezet wordenquote:Op maandag 16 mei 2016 21:48 schreef Nazil het volgende:
[..]
gelukkig veel familie in de buurt dus het zal allemaal wel loslopen. Ik hoop dat man wat vrij heeft die tijd.
goed om te weten, dank je!quote:Op maandag 16 mei 2016 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Mocht je door reuma terugval hebben kan er ook extra kraamzorg ingezet worden
Ik heb nu ook zin in een magnum. Die heb ik al jaren niet gehad.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:39 schreef Arja het volgende:
IJs is ook iets dat ik de laatste tijd graag eet en dan het liefst die nieuwe double magnum met caranel
M'n we hadden gisteren geen brood meer in huis dus man had pannekoeken gebakken voor ontbijt en daar voor mij stroop op gedaan.quote:
Jawel, maar ondanks dat ik echt hou van kamperen zou ik een luchtbed of slaapmatje nu echt niet meer trekken johquote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Alles voor de kinderen hé.
Maar ik had veel hulp hoor, we waren met een groot gezelschap.
Doe ik binnenkort, nu werken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 05:57 schreef Quoi het volgende:
Klinkt bekend Nazil! Tijd voor weer een fotootje in het buikentopic? Nieuwsgierig hoe jij gaat![]()
Arja wow, dat je ook billen etc weet te onderscheiden. Vanaf wanneer wist je eigenlijk wát je voelde? Ik voel van alles, maar weet nooit precies welk lichaamsdeel het is![]()
Crappy night: checkMaar de vogels fluiten weer.
Heheh doet me denken aan een keer dat ik elders op luchtbed heb geslapen en daar eindelijk wel een paar uur haalde. Dus toen bij thuiskomst ook luchtbed afgestoft en opgepompt... Nog aantal weken daarop geslapen ipv op bedquote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat is het voordeel van zelf een oud, achterhaald bed hebben. Een luchtbed ligt net zo goed.
Jammer genoeg werkt het niet echt. Het helpt ook niet dat de kleine meid graag vlak bij mijn maag gaat liggen met haar hoofd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:04 schreef Molo het volgende:
Kleine beetjes eten en drinken en Rennie.
Niet dat bovenstaande overigens bij mij helpt, maar hoor van velen dat dit wel zo is.
Heel herkenbaar! Helaas geen oplossing gevonden, maar wat hielp was kleine beetjes eten ( en drinken) en vooral vezels eten!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:03 schreef Gaddle het volgende:
Iemand tips voor als je last hebt van je maag? Het is net of ik de hele tijd kan spugen. Het komt daarentegen niet. Een steen in mijn maag. oeh wat een offdag.
Want je rekent nooit iets afquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:01 schreef Molo het volgende:
Ik heb net billendoekjes, nieuw koffiezetapparaat (oude was opeens stuk...) en gezellige servetten gekocht
Voor als de kraamvisite komt.
Ik stond af te rekenen en dacht opeens 'WTF!!!'
Geen billendoekjes en servetten neequote:
Billendoekjes voor de kraamvisite?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:01 schreef Molo het volgende:
Ik heb net billendoekjes, nieuw koffiezetapparaat (oude was opeens stuk...) en gezellige servetten gekocht
Beschuit met muisjes is nou echt zo'n ding wat je waarschijnlijk meteen nodig hebt én wat gewoon oneindig houdbaar is mits ongeopend, dus die zou ik juist wel in huis halenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:17 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij hadden de boodschappen voor de housewarming een beetje heel erg verkeerd berekend. Op een avond-/nachtfeestje zonder kids wordt toch aanzienlijk meer gedronken en gegeten dan 's middags met kids... Dus we hoeven voor de kraamvisite geen fris/bier/wijn/ranja/chips meer te halen, volgens mij houden we straks alsnog overAlleen beschuit met muisjes moeten nog gehaald worden, maar dat doet man na de geboorte pas.
Nu de vluchttas aan het inpakken. Dat is best raar om te doen eigenlijk, een tas inpakken waarvan je niet precies weet wanneer (en of) je hem nodig hebt. En een aantal dingen kunnen er niet bij want die heb ik nu nog nodig. En geen zin om alles dubbel te kopen. Dus ik stop er ook maar een briefje bij met 'last minute dingen die nog gepakt moeten worden'.
Maar inmiddels wil ik toch wel dat ie zover klaar staat aangezien ik over 2 dagen de 37 weken grens aantik. En de afgelopen dagen voel ik op sommige momenten een beetje een zeurderige menstruatiepijn. Niet dat ik denk dat het nu per direct begint of zo, maar het zorgt wel voor een beetje extra stress dat alles toch echt klaar moet staan want je weet maar nooit wanneer het wel begint... En dan kom ik er nu net achter dat een paar dingen die in die tas moeten nog gewassen moeten worden. Dus laat ik dat maar eens gaan doen.
En dan moeten we ook nog steeds het geboortekaartje afmaken. Ik hoop echt dat ze nog ff blijft zitten
Molo heeft hormonenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:01 schreef Molo het volgende:
Zhe horror!quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef lunamatic het volgende:
Niet bijgelezen. Al meer dan 12 uur rugweeen en net nog maar 3 cm ontsluiting. Als het niet beter wordt, worden over een uur mijn vliezen gebroken.
Rechtop zitten eten, goed kauwenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:03 schreef Gaddle het volgende:
Iemand tips voor als je last hebt van je maag? Het is net of ik de hele tijd kan spugen. Het komt daarentegen niet. Een steen in mijn maag. oeh wat een offdag.
Prachtige servetten hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:49 schreef Molo het volgende:
En voor de liefhebbers, mijn gezellige trut servetten. Even als uitleg, normaal ben ik van het type 'keukenrol voldoet ook'
[ afbeelding ]
Renniesquote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:03 schreef Gaddle het volgende:
Hihi, nog niet! Maar ik wil wel hoor, voor het echie dan meteen!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:38 schreef ikke_84 het volgende:
Geweldig die servetten![]()
Svane en Quoi goed bezig met klussenfijn als het einde in zicht komt.
Hier is de kamer ook klaar. Alleen nog wat deco maar daar ga ik vrijdag voor shoppen.
En jou peuter Svanewat heerlijk dat je er zo geniet.
En een ingedaalde baby![]()
Ela al in het bad gezeten?![]()
Arja pas je wel op dat je niet te veel doet? Geniet nou even van een middag dutje, daar keek je zo naar uit toen je nog werkte.
Nohquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:46 schreef Svane het volgende:
Oooooo en ik kan er maar niet overuit hoe lief m'n eerstgeborene is. Bij de VK vanmorgen ging ze vertellen dat zij al wist hoe de baby ligt, namelijk met het hoofd naar beneden en met de billen omhoog!En helpen hartje luisteren enzo
En vertellen dat ze denkt dat het een jongetje is
Echt heel bijzonder nu zo, die laatste dagen/weken met z'n drietjes.
Mooooiquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:46 schreef Svane het volgende:
Goed bezig Quoi! Bij ons gaat het met klussen ook zo lekker! Alles in de nieuwe badkamer werkt in principe, de klussers komen nog twee halve dagen dingen afwerken. Zelf kunnen we nu ook verder en al veel geverfd! Hopelijk komend weekend naar Ikea dan babydozen uitruimen en commode inrichten enzo, de leuke onderdelen van het klussen.
In het kamertjes topic heb ik gisteren een foto gepost. Op zich is er weinig veranderd tov die foto, behalve de bovenrandjes (die zitten erop) en dat de hele kamer af is. Zodra er kleur op zit volgt de volgende fotoquote:
Chickie onderwegquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:18 schreef snoenk het volgende:
Niets bijgelezen maar mag er meisje achter mijn naam![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:18 schreef snoenk het volgende:
![]()
Ik zou ook geen blauwe muisjes willenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Beschuit met muisjes is nou echt zo'n ding wat je waarschijnlijk meteen nodig hebt én wat gewoon oneindig houdbaar is mits ongeopend, dus die zou ik juist wel in huis halen![]()
Mijn man stond trouwens de dag na de geboorte bij de Jumbo, waren er alleen blauwe muisjes, en dat vonden mijn hormonen heel stom dus is mijn schoonzus nog roze muisjes komen brengen
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:18 schreef snoenk het volgende:
![]()
Toen ik weeën kreeg en m'n vluchttas aan 't pakken was is mijn vriend het nog snel gaan halen bij AH, evenals poedermelkquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik zou ook geen blauwe muisjes willen
Alleen vindt hij het volgens mij dan toch net iets te echt om dat in huis te hebben of zo. Hij zei ook iets van 'wie weet als het toch niet helemaal goed gaat en ze nog even moet blijven', ik heb het idee dat hij het fijner vind te om dat te halen als we goed en wel thuis zijn.
De servetten zijn wel heel tofquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:49 schreef Molo het volgende:
Svane, wat lief!!!
MissC, geboortekaartje.... oh ja... mket ik ook eens gaan uitzoeken hier![]()
En voor de liefhebbers, mijn gezellige trut servetten. Even als uitleg, normaal ben ik van het type 'keukenrol voldoet ook'
[ afbeelding ]
En Quoi, pics van je lambrisering!
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:37 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Toen ik weeën kreeg en m'n vluchttas aan 't pakken was is mijn vriend het nog snel gaan halen bij AH, evenals poedermelk![]()
Er zijn zat momenten om dat nog te halen joh, en ook zat supermarkten zou ik denken!
Leuk Snoenk!!![]()
Koos hier vond het maar onzin die servettenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
De servetten zijn wel heel tof
Ik heb geen servetten, hier krijgen ze vooralsnog toch keukenrol
En dat was een pint ben&jerry's *burp*
Ik ervaar eigenlijk altijd dat iedereen het skiptquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:46 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n lichte tegenvaller als er dan geen beschuit met muisjes is![]()
Beschuit met muisjes!![]()
Zoals het vandaag was qua weer mag het van mij nog 6 maanden blijvenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:47 schreef Unihipili het volgende:
Uhhh jawel Molo, iets met klamme handjes van de opwinding/hitte.
Ook lekker inderdaad! Beetje zonde van de servetten dan jaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Koos hier vond het maar onzin die servetten![]()
Wij hebben net bedacht dat we chocolaatjes met roze muisjes erop bestellen bij de banketbakker hier
Dus er zijn helemaal geen servetten nodig ook
En lekker!
Phehehehe. Goed om te wetenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:49 schreef Suikertante het volgende:
Haha uni het is al zo droog!En ik ben dus degene die je dan van je muisjes afhelpt nadat iedereen heeft geweigerd Molo
Hier nog eenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:49 schreef Suikertante het volgende:
Haha uni het is al zo droog!En ik ben dus degene die je dan van je muisjes afhelpt nadat iedereen heeft geweigerd Molo
Muisjes staan symbool voor vruchtbaarheid.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:52 schreef Arja het volgende:
Leuk snoenk!
Is je oudste ook een meisje?
Beschuit met muisjes is natuurlijk wel traditie. Waarom eigenlijk?
Ik vind muisjes zelf vies.
Nee, alleen roze met wittequote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:55 schreef Quoi het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beschuit_met_muisjes
Tot 1990 waren er alleen maar witte muisjes![]()
Voor alle onzijdige kindjesquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
Vroeger waren ze altijd roze, voordat de grondwet werd aangenomen dat voor meisjes alleen roze dingen mochten en jongens alleen blauwe.
Ik vote nog steeds voor limegroene muisjes
Pfoe mijn ouders nog net geluk dat ik een meisje benquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:55 schreef Quoi het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beschuit_met_muisjes
Tot 1990 waren er alleen maar roze met witte muisjes![]()
quote:Tegenwoordig zijn de muisjes roze/wit bij de geboorte van een meisje en blauw/wit bij een jongen, na de introductie van de blauw met witte muisjes in 1994.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:32 schreef Svane het volgende:
Muisjes zijn zo fucking lekker! Maandenlang kraambezoek dus maandenlang muisjes!![]()
![]()
![]()
EN IK WEET NIET WELK GESLACHT DUS HOE MOET IK NU BIJMUISPASSENDE SERVETTEN KOPEN ZOALS MOLO.![]()
Maar dan staat een gestampte muis symbool voor je zojuist op aard belande schepsel!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:37 schreef elamanilo het volgende:
Ik vind het wel lelijk dat die roze muisjes met luizenkleurstof zijn.. Lekker diervriendelijk![]()
Wij maken daarom zelf gestampte muisjes met anijszaad en poedersuiker. Want in de gestampte van de winkel zit ook die luizenkleurstof..
En anijs is goed voor de borstvoeding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan vind je die muisjes niet nog weken naderhand terug tussen de kussens op de bank en in het hoogpolig tapijt en tussen de tanden van je katquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:41 schreef Svane het volgende:
[..]
Maar dan staat een gestampte muis symbool voor je zojuist op aard belande schepsel!![]()
![]()
en dan knarst het niet! Ela hier moeten we eens een hartig woordje over spreken.
Oeh nog iets voor op de to do lijstquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:45 schreef Kyara het volgende:
Tip: koop een pak muisjes, eet alle gekleurde op en voila, neutrale muisjes!
Ik bedoel, jullie hebben verlof...... genoeg tijd om muisjes te sorteren toch?
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:44 schreef snoenk het volgende:
Ik ben gek op beschuit met muisjesmet elk kraambezoek heb ik een beschuitje meegedaan.
En molo prachtige servetten![]()
Zijn je billendoekjes ook zo mooi??
En arja, ja we hebben al een prachtige dochteren dan komt er nu nog zo een mooi meisje
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee die verpakking is lichtgroen. Oh nooooz ik krijg een dochter, dat kan heul niet.
* Molo gaat morgen ruilenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Nou, ik heb net takenlijstjes gemaakt voor de komende weken en die vrije tijd valt nog best tegen. Ik heb af en toe maar een niks-dag ingepland.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:45 schreef Kyara het volgende:
Tip: koop een pak muisjes, eet alle gekleurde op en voila, neutrale muisjes!
Ik bedoel, jullie hebben verlof...... genoeg tijd om muisjes te sorteren toch?
Dan past de verpakking verdomde goed bij de poepkleur!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Nee die verpakking is lichtgroen. Oh nooooz ik krijg een dochter, dat kan heul niet.
* Molo gaat morgen ruilen
Team gekleurde hagelslagquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:49 schreef sproetjes het volgende:
Ik lust geen muisjes![]()
Ik stem voor gekleurde hagelslag ofzo!
Liever dan dat allemaal dooie diertjes symbool staanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:41 schreef Svane het volgende:
[..]
Maar dan staat een gestampte muis symbool voor je zojuist op aard belande schepsel!![]()
![]()
en dan knarst het niet! Ela hier moeten we eens een hartig woordje over spreken.
dat bestaat gelukkig gewoonquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:49 schreef sproetjes het volgende:
Ik lust geen muisjes![]()
Ik stem voor gekleurde hagelslag ofzo!
Oh dat klopt hier dan weer wel.. Ze heeft toevallig 2 wat drukkere dagen gehad vorige week maar net als vandaag is het weer niet veel. Met vlagen voel ik haar wel af en toe, maar steeds maar kort. En ik heb op een aantal momenten van die typische menstruatiepijnen de laaste dagen. En soms denk ik dat ze down under aan het wringen is, dat voel ik dan niet per se, maar dat uit zich in 4x per uur naar de wc moetenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:59 schreef Arja het volgende:
[..]
Team gekleurde hagelslag![]()
Overigens staat in mijn 9 maanden dagboek dat je vanaf week 35 de baby minder zult voelen, omdat ze energie aan het opdoen zou zijn voor de bevalling.
Nou mijn kind breekt mijn hele buik af nog steeds.
Dan ga ik vast nog lang niet bevallen.
Wie wat bewaart, die heeft wat!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:12 schreef BlueEyes het volgende:
En dan maanden later als je verlof allang over is nog overal die verrekte rondspringende en -rollende gekleurde muisjes vinden in je eikenhouten vloer met kieren
Leukquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:02 schreef sproetjes het volgende:
Whoa hier weer twee zwangere in onze vriendenkring! Dat maakt nu 5 incl mijjuli/sept/november en nu dus 2x december (en dat zijn nog schoonzussen ook haha. Bizar ook dat in diezelfde kring tot nu toe alleen jongens zijn/worden geboren. Ben benieuwd of daar nu weer 2 jongens bij gaan komen.
En dan Heb ik t nog niet over de 10 zwangere collega's waarvan er 2 op dezelfde dag als mij zijn uitgerekendbabyboommm
Een juli jongetjequote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:15 schreef Svane het volgende:
[..]
Wie wat bewaart, die heeft wat!![]()
Hier is baby nog steeds erg druk trouwens! Zoveel drukker dan dochter was. Ben benieuwd.
Wens je me nou 42+3 toe?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:17 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Een juli jongetjedie als superman met handje omhoog eruit gevlogen komt
Dat vaak naar de wc moeten heb ik ook, maar vaak negeer ik dat een poosje en dan zwakt het ook wel af. Het is maar net of ze er tegenaan ligt of trapt of draait.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:12 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Oh dat klopt hier dan weer wel.. Ze heeft toevallig 2 wat drukkere dagen gehad vorige week maar net als vandaag is het weer niet veel. Met vlagen voel ik haar wel af en toe, maar steeds maar kort. En ik heb op een aantal momenten van die typische menstruatiepijnen de laaste dagen. En soms denk ik dat ze down under aan het wringen is, dat voel ik dan niet per se, maar dat uit zich in 4x per uur naar de wc moeten
http://www.ah.nl/producten/product/wi150889/piet-piraat-hagelquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:15 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Serieus? Ook bijv met blauwe hagelslag ertussen? Dan ga ik dat echt kopen haha
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/producten/product/wi150889/piet-piraat-hagel
er ligt hier een Liuk ijsje voor mij klaar nu, voor de testquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:25 schreef Arja het volgende:
Ophelia je hebt gelijk. Er is een verband tussen ijs eten en de drukte van de baby in mijn buik![]()
Maar ik denk dat ik nog een ijsje moet eten om te beoordelen of dat ook echt statistisch significant is.
Hoax, ik heb net een pint ben&jerry's chocolade nogwat op en ik kreeg alleen wat laffe duwtjesquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:25 schreef Arja het volgende:
Ophelia je hebt gelijk. Er is een verband tussen ijs eten en de drukte van de baby in mijn buik![]()
Maar ik denk dat ik nog een ijsje moet eten om te beoordelen of dat ook echt statistisch significant is.
je hebt serieus zo'n hele pot op?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:34 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Hoax, ik heb net een pint ben&jerry's chocolade nogwat op en ik kreeg alleen wat laffe duwtjes
dat lukt mij echt niet hoorquote:
Do want!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
er ligt hier een Liuk ijsje voor mij klaar nu, voor de test![]()
Nu wil ik dat ook. Met kaas en lente-ui uit de oven.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:45 schreef Quoi het volgende:
Mijn buik doet weer een gevalletje luchtballon-die-wil-opstijgen-maar-dat-niet-kan. Ik knap uit elkaar man!![]()
En eettechnisch heb ik ook zo'n caloriënbom voor mijn neus: tortillachips met zure room. Of eerder: veel zure room met tortillachips
die dingen zijn echt té briljant lekkerquote:
Dat heb ik ook maar nog maar 21 wekenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:22 schreef Svane het volgende:
Ik heb sinds baby is ingedaald dat ik echt zodra ik op de fiets zit al het gevoel dat ik moet plassen. Terwijl het dan een grapje is. Best irritant.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja, een half uur na mijn avondmaaltijd
Wat fijn, veel succes op die "treinreis".quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:02 schreef Marjolijntje het volgende:
En nee, ik ben er nog lang niet, zit nog heel diep maar treintjes rijden nu, eindelijk lijken ze ook de goede kant op te gaan en hopelijk kan ik nu zelf ook wat vooruit komen.
Buik staat nu wel een beetje gespannenquote:
Ik heb een wikkeldeken gekregen met uitsparingen voor de riempjes van de maxi cosi. Dan ligt ze straks lekker warm en hoeft ze niet per se een jas aan of zo. Ik weet niet of dat standaard is? Bij ons in de omgeving zie ik meer mensen met een deken of voetenzak oid voor in de maxi cosi en mij leek het ook wel makkelijk..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef Arja het volgende:
Oh ik ben zo benieuwd naar alle namen hier, zeker met al die meisjes! Pm staat open.
Miss c een deken in de maxi cosi?
Dit is zeker weer iets dat ik had moeten weten als aanstaande moeder
Ik heb er nooit een gehad en zelden gemist.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:15 schreef Arja het volgende:
Miss c een deken in de maxi cosi?
Dit is zeker weer iets dat ik had moeten weten als aanstaande moeder
dat is dus gewoon awesomequote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef Heliotrope het volgende:
Marjolijntje, wat fijn allemaal, dat klinkt goed.
Dodoria, nog gefeliciteerd!
Wij zagen vandaag een kloppend hartjeIk geloof dat het toch echt waar is.
Muck?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
Helio![]()
Met onze naam is ook ... 'iets' (dat ik natuurlijk nog niet ga verklappen), maar we gaan niet meer veranderen. Het ís 'm gewoon al
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:25 schreef Chanty het volgende:
Hier is het billendoekdoosjesprobleem opgelost! Vandaag een mooi roze doosje opgehaald via Marktplaatshappy hormones!
En alweer 35 weken! Gaat zo hard![]()
Btw: in slaap vallen met rennie in je mond is geen aanrader. Geeft een gore smaak met wakker worden
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mn vader denkt dat ik mn zoon Arie noemtuurlijk pap...
Mijn vader heet Jan- Arie, maar iedereen noemt hem dus arie of J.Aquote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:35 schreef Molo het volgende:
Ik ken een Scheveningse familie met veel (vernoemde) Aries, die allemaal bijnamen hebben.
Arie met de gele gulp, Arie de kale, Arie de kleine etc
echt zo'n nope nope nope naam
Jammer hoor, want je kunt dus nog Kan-Arie doen na al die gemiste kansen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mijn vader heet Jan- Arie, maar iedereen noemt hem dus arie of J.A
Aan die kant vd familie heet 3kwart jan-arie, arie-jan of een variatie daarop... no way dat ik mijn kind dat aandoe.
W.iebe-P.ier?quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:13 schreef Quoi het volgende:
Arie toch maar nietBehalve het uurtje nachtploeg heb ik eigenlijk als een roosje geslapen. Het snotteren lijkt minder te worden, hoezee!
Mijn vriend is als oudstgeborene lekker ouderwets letterlijk vernoemd naar beide opa's, door een streepje tussen de voornamen te zettenLevert een erg originele Friese naam op, dat wel
Mijn schoonouders wel even duidelijk gemaakt dat ze een dergelijke constructie niet hoeven te verwachten. Bij jullie nog vernoemingsissues? Of juist wensen om naar iemand te vernoemen?
Je zit er verbazend dichtbijquote:
Dus het huwelijk staat al vast, ja? Of begrijp ik dat hij met je man gaat trouwen?quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:04 schreef Chanty het volgende:
Mijn zoon is half per toeval vernoemd naar zijn schoonvader. Mijn man herinnerde zich, nadat we besloten hadden dat we ons kind Lucas gingen noemen, dat dat de tweede naam van zijn pa is. Was nog wel een dingetje want ik wilde niet vernoemen maar door was puur toeval. Bij de keuze van de tweede naam gekozen voor de tweede naam van mijn vader: Harm. Hoewel vernoemen nooit de bedoeling was vind ik het wel iets moois hebben hoe het is uitgepakt. Bij onze dochter geen vernoeming.
Nohhh ik had (en heb) anijscravings. Ga ik nu (straks) heel goed kunnen borstvoeden?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:37 schreef elamanilo het volgende:
Ik vind het wel lelijk dat die roze muisjes met luizenkleurstof zijn.. Lekker diervriendelijk![]()
Wij maken daarom zelf gestampte muisjes met anijszaad en poedersuiker. Want in de gestampte van de winkel zit ook die luizenkleurstof..
En anijs is goed voor de borstvoeding
Ontbijtkoek!quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:33 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Nohhh ik had (en heb) anijscravings. Ga ik nu (straks) heel goed kunnen borstvoeden?![]()
* Unihipili staart naar het pak anijshagel en heeft geen idee waar het op te doen
Ja ik gooi echt alle gespreksonderwerpen hier door elkaar, deal with it.![]()
Nah, gaat hem niet worden denk ik neequote:Op woensdag 18 mei 2016 14:09 schreef Unihipili het volgende:
Ja hup opschieten ela, als je nog in dit topic wil bevallen.
Ja! En hoera, alles zit goedquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:05 schreef sprotje het volgende:
@quoi, en is de pakjesregen al begonnen??
quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:42 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dus het huwelijk staat al vast, ja? Of begrijp ik dat hij met je man gaat trouwen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch maar niet dan. Altijd wat hè?quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:41 schreef Molo het volgende:
Ik kan wel ruilen maar dan heb jij een autoimmuunziekte erbij, weet niet of je daar blij van wordt
Iemand trouwens een site ofzo met handig lijstje van wat er in een vluchttas moet/kan zitten?
Koos wordt beetje rusteloos en wil dat doen (ik hang sacho op de bank at the moment)
Staat vaak een lijstje in het boekje van de vk en de kraamzorgquote:Op woensdag 18 mei 2016 20:41 schreef Molo het volgende:
Ik kan wel ruilen maar dan heb jij een autoimmuunziekte erbij, weet niet of je daar blij van wordt
Iemand trouwens een site ofzo met handig lijstje van wat er in een vluchttas moet/kan zitten?
Koos wordt beetje rusteloos en wil dat doen (ik hang sacho op de bank at the moment)
Hele dag lopen kotsen en verrot en was/ben er wel weer klaar meequote:Op woensdag 18 mei 2016 20:48 schreef Quoi het volgende:
[..]
Toch maar niet dan. Altijd wat hè?
Why sacho? Wel fijn, zo'n rusteloze man
Baby doet het perfect hier, dus daar ben ik wel heel blij mee hoorquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:05 schreef Amsel het volgende:
Sterkte Molo en Quoi, zo balen dat het lijf niet meewerkt
quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:36 schreef Quoi het volgende:
Ik stond wat moeizaam op vanuit ligstand op de bank, zegt vriendlief: wat kraakt die bank. Helaas, het was mijn bekkenIk lach er maar om.
Dank u heldin!quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Respect voor alle hoogzwangere vrouwen die al een kind hebben rondlopen![]()
Ik heb vandaag op het tweejarige dochtertje van een vriendin gepast en ik ben gebroken. Ik was ook echt van plan haar niet te tillen enzo, maar dat mislukte jammerlijk toen ze geen stap wilde zetten.
Ik heb wel veel lol met haar gehad. Niet te geloven dat ik straks gewoon mijn eigen heb![]()
Chanty waarom controle in het ziekenhuis? De kleine lag toch goed?
Molo over de vluchttas:
Ziekenhuispasje en verzekeringspasje
Lang shirt
Slippers
Badjas
Shirts
Joggingbroek
Bh
(Warme) sokken
Zoogcompressen
Boxers
Kraamverband
Dextro
Eten en drinken
Opladers
Camera
Kleingeld
Pakjes voor baby
Luiers
Rompers en sokjes
Fles en melk
Fopspeen
Spuugdoekjes
Mutsjes
Tandenborstel, tandpasta, borstel, deo, lippenbalsam etc
Schone kleren voor man en tandenborstel
Mijn man krijgt het ook ineens benauwd.
Oh ja wat voor maat luier moet ik kopen? 0 of 1?
Dit is voor als je een week in het kraamhotel verblijft neem ik aan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Ik heb vandaag op het tweejarige dochtertje van een vriendin gepast en ik ben gebroken. Ik was ook echt van plan haar niet te tillen enzo, maar dat mislukte jammerlijk toen ze geen stap wilde zetten.
Ik heb wel veel lol met haar gehad. Niet te geloven dat ik straks gewoon mijn eigen heb![]()
Molo over de vluchttas:
Lang shirt
Slippers
Badjas
Shirts
Joggingbroek
Bh
(Warme) sokken
Zoogcompressen
Boxers
Kraamverband
Dextro
Eten en drinken
Opladers
Camera
Kleingeld
Pakjes voor baby
Luiers
Rompers en sokjes
Fles en melk
Fopspeen
Spuugdoekjes
Mutsjes
Nee ziekenhuis poliklinische bevallingquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dit is voor als je een week in het kraamhotel verblijft neem ik aan?
Zo veel streepjes zijn er niet geweest de laatste tijd en ik zag dat het bij de laatste helaas alweer mis is gegaan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom komt er trouwens niemand meer bij in de OP, terwijl er wel tweede streepjes zijn geweest?
Nee en ik heb het lijstje van kraamzorg en aangevuld met een paar tips van hier?quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dit is voor als je een week in het kraamhotel verblijft neem ik aan?
Oh dat is naarquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:37 schreef Arja het volgende:
[..]
Zo veel streepjes zijn er niet geweest de laatste tijd en ik zag dat het bij de laatste helaas alweer mis is gegaan.
Mijn hemel je mag wel een hutkoffer mee voor al die spullen.quote:
Ah das wel goed om te weten jaquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mijn hemel je mag wel een hutkoffer mee voor al die spullen.kraamverband en luiers krijg je sowieso van ziekenhuis, niet nodig.
Ok thnxquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mijn hemel je mag wel een hutkoffer mee voor al die spullen.kraamverband en luiers krijg je sowieso van ziekenhuis, niet nodig.
Omdat ik bij Lucas en keizersnede had ben ik medisch en word ik met 36 weken overgedragen aan de gyn en moet ik in het ziekenhuis bevallen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Molo over de vluchttas:
Lang shirt
Slippers
Badjas
Shirts
Joggingbroek
Bh
(Warme) sokken
Zoogcompressen
Boxers
Kraamverband
Dextro
Eten en drinken
Opladers
Camera
Kleingeld
Pakjes voor baby
Luiers
Rompers en sokjes
Fles en melk
Fopspeen
Spuugdoekjes
Mutsjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |