abonnement Unibet Coolblue
pi_162260709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
So what dat Formule 1 een extreem commerciėle sport is. :')

Ik ben links en Formule 1 liefhebber, al jaren, vanaf de jaren 90 al.

Ik geniet er niet minder om hoor.
Daar is ook niks mis mee, maar schijnt wel wat licht op het feit dat sommigen zeggen dat de NOS er te weinig aandacht aan besteed. (omdat ze dus blijkbaar naast het niet mogen uitzenden van de samenvattingen ook geen interviews mogen maken rond de race, dan blijft er ook weinig over natuurlijk..)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 00:42:17 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162260813
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uit dit bericht:
Verstappen ongenaakbaar op Norisring

(en er zijn natuurlijk veel meer leuke reacties te lezen uit "die tijd")

Nog geen 2 jaar later en hij wint een GP _O-
quote:
Op zondag 4 mei 2014 @ 17:09 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Die jongen zal praktisch vanaf zijn geboorte zijn getraind door papa-lief. En dat werpt zijn vruchten af, dus chapeau familie Verstappen zou ik zeggen. ^O^

Laten we hopen dat hij over een aantal jaartjes in de F1 kan vlammen en kan concurreren met de toppers. Dat maakt de F1 stiekem toch een beetje leuker op ;)
Eerste overwinning voor Verstappen
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_162260897
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:35 schreef MT10 het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee, maar schijnt wel wat licht op het feit dat sommigen zeggen dat de NOS er te weinig aandacht aan besteed. (omdat ze dus blijkbaar naast het niet mogen uitzenden van de samenvattingen ook geen interviews mogen maken rond de race, dan blijft er ook weinig over natuurlijk..)
Dat is niet waar... Ze mogen wel interviews afnemen, ze mogen daar alleen geen audio of video van laten zien. Een transcriptie van een interview is prima toegestaan. Overigens mogen ze dat na de race ook... Alleen niet op het circuit (zelfs de coureurs mogen dat niet van zichzelf op het circuit). Het circuit is van vrijdag 0:00u tot maandag 0:00u alleen voor FOM en licentiehouders qua beelden/geluid.
pi_162261204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:49 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is niet waar... Ze mogen wel interviews afnemen, ze mogen daar alleen geen audio of video van laten zien. Een transcriptie van een interview is prima toegestaan. Overigens mogen ze dat na de race ook... Alleen niet op het circuit (zelfs de coureurs mogen dat niet van zichzelf op het circuit). Het circuit is van vrijdag 0:00u tot maandag 0:00u alleen voor FOM en licentiehouders qua beelden/geluid.
Hoe weet je dat die transcripties mogen? Want in het NOS artikel wordt gesproken over 'niks online zetten'. Bovendien is de NOS natuurlijk meer dan alleen de site, dus ook met alleen wat geschreven stukjes kunnen ze gewoon niet veel.

Na de race spelen er nog een paar dingen mee natuurlijk. Die coureurs gaan meteen naar hun hotels dus moet je wellicht tot de volgende dag wachten, in de nieuwswereld is dat gewoon mostert na de maaltijd. Als de NOS er aandacht aan wil besteden moeten ze dat zondagavond gewoon in het sportjournaal kunnen uitzenden. Daarnaast wordt daar ook aangegeven dat ook de coureurs exclusieve deals hebben, wat het nog extra moeilijk maakt. Wij zien die contracten niet dus weten niet precies hoe het zit, maar nu ik even na ga denken in alle landen waar ik heb gewoond was alles mbt de formule maar bij 1 (bij uitzondering soms een tweede) aanbieder te zien.

Verder heb ik er ook geen problemen mee hoor, het geeft alleen aan dat het moeilijk is voor de NOS om het de aandacht te geven die het verdient,
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:50:08 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162262371
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:35 schreef MT10 het volgende:

[..]

Daar is ook niks mis mee, maar schijnt wel wat licht op het feit dat sommigen zeggen dat de NOS er te weinig aandacht aan besteed. (omdat ze dus blijkbaar naast het niet mogen uitzenden van de samenvattingen ook geen interviews mogen maken rond de race, dan blijft er ook weinig over natuurlijk..)
Er is in zoverre wat mis mee dat het nog grotere prima donnas, geldwolven en jetset zijn dan voetballers. Het is moeilijk om een andere 'sport' te bedenken waar hetzelfde op gaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162262449
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is in zoverre wat mis mee dat het nog grotere prima donnas, geldwolven en jetset zijn dan voetballers. Het is moeilijk om een andere 'sport' te bedenken waar hetzelfde op gaat.
Maar dat autosport in het algemeen een rijkeluissport is dat mag geen verrassing zijn.

Daar gaat zoveel geld in om, om die sport jarenlang te beoefenen heb je kapitalen nodig.

In de Formule 1 zitten over het algemeen dan ook mensen die al ontzettend vermogend zijn en voorheen al honderdduizenden of miljoenen in hun carričre hebben gestoken.

In de Formule 1 verdienen ze dan vervolgens salarissen vergelijkbaar met de hoogst betaalde voetballers als ze het goed doen.

Zo'n Hamilton verdient geloof ik 20 miljoen per jaar, en ook Alonso is grootverdiener geloof ik.

Maar dat moge allemaal al jaren duidelijk zijn. Los wat ik daarvan vind kan ik het niet helpen dat ik gewoon ontzettend veel plezier beleef aan autosport.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162262640
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:49 schreef Nattekat het volgende:
Fragmenten vallen zelfs onder fair use :')

Ziggo zal daar echt niet al te moeilijk over doen.
Bron? Ziggo kan enorm moeilijk doen over bepaalde zaken namelijk. (Bijvoorbeeld een Kieft die niet bij een praatprogramma van RTL mag zitten omdat hij een exclusief contract heeft).

Vroegah had de NOS wel altijd uitgebreide samenvattingen van de F1 trouwens. Maar toen was er ook gewoon meer geld.
pi_162262654
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is in zoverre wat mis mee dat het nog grotere prima donnas, geldwolven en jetset zijn dan voetballers. Het is moeilijk om een andere 'sport' te bedenken waar hetzelfde op gaat.
Verschil met de voetbal wereld is dat het er maar 22 man zijn die dik lopen te verdienen en de rest alleen maar loopt te betalen en geld probeert te vinden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_162262727
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is in zoverre wat mis mee dat het nog grotere prima donnas, geldwolven en jetset zijn dan voetballers. Het is moeilijk om een andere 'sport' te bedenken waar hetzelfde op gaat.
Er zijn zat sporten waar dat nog meer is hoor: basketbal, American football, ijshockey en baseball in de US bijvoorbeeld, golf, ...

Of daar wat mis mee is is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik vind het ergens ook wel wat hebben dat je in staat bent je eigen waarde voor de volle 100% te kapitaliseren..
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:10:12 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162262927
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:51 schreef MT10 het volgende:

[..]

Er zijn zat sporten waar dat nog meer is hoor: basketbal, American football, ijshockey en baseball in de US bijvoorbeeld, golf, ...

Of daar wat mis mee is is natuurlijk een persoonlijke mening. Ik vind het ergens ook wel wat hebben dat je in staat bent je eigen waarde voor de volle 100% te kapitaliseren..
Heeft een lebron James een exclusiviteitscontract met een sportzender?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:10:48 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162262931
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:41 schreef Waffle het volgende:

[..]

Verschil met de voetbal wereld is dat het er maar 22 man zijn die dik lopen te verdienen en de rest alleen maar loopt te betalen en geld probeert te vinden.
In zekere zin gaat hetzelfde ook op voor tennis natuurlijk...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162264656
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
So what dat Formule 1 een extreem commerciėle sport is. :')

Ik ben links en Formule 1 liefhebber, al jaren, vanaf de jaren 90 al.

Ik geniet er niet minder om hoor.
Tomatenboer....Jij bent Jan Marijnissen?
pi_162264716
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bron? Ziggo kan enorm moeilijk doen over bepaalde zaken namelijk. (Bijvoorbeeld een Kieft die niet bij een praatprogramma van RTL mag zitten omdat hij een exclusief contract heeft).

Vroegah had de NOS wel altijd uitgebreide samenvattingen van de F1 trouwens. Maar toen was er ook gewoon meer geld.
Zondagavond heeft Studio Sport om 19:00 beelden laten ziet. Bovenin stond Bron: Ziggo Sport.
pi_162264897
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Tomatenboer....Jij bent Jan Marijnissen?
Haha, nee, hoewel ik toevallig wel zijn politieke standpunten, en voorkeuren voor Feyenoord en Formule 1 deel. :D
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:30:34 #135
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162264932
Louis Dekker was net op radio 1. Nausicee Marbe (van de Telegraaf, schrijft altijd heel rechtse columns) walgde ervan van wat hij en anderen vertelde. Ze kotste Verstappen vierkant uit.

Zal straks wel online staan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:32:58 #136
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_162264963
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

Ze kotste Verstappen vierkant uit.
Waarom in vredesnaam? Wat kan je tegen die jongen hebben? :?
pi_162265039
Ik moest helaas de race missen wegens dat ik de Roparun heb gelopen.

Maar snel zei iemand dat Max de race heeft gewonnen. Op dat moment kan je alleen juichen maar je baal stiekem wel dat je de race niet kon kijken.

Dit had niemand verwacht ergens instappen en de race winnen.

Maar eerst had het idee dat de team switch niet goed was. Maar na deze race heeft Max gewoon laten wat hij in zijn heeft.

Ik was alleen beetje klaar met de formule 1 nu heb ik zin in Monaco. Mede door onze land genoot.

Op naar de jongste wereldkampioen dit misschien.

Waar kan ik peptalk terug kijken heb geen Ziggo wel Go maar is nergens te vinden wil het graag terug kijken.

Eigenlijk moet Rico & Pitwall aan de slag om een nieuwe Max Verstappen nummer te maken net wat ze bij Jos hebben gedaan.


[ Bericht 26% gewijzigd door Breaker.Faker op 17-05-2016 11:45:17 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:51:04 #138
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162265275
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam? Wat kan je tegen die jongen hebben? :?
Ik zal de link naar het fragment later wel posten. Maar ze vond hem en zijn management stuitend arrogant en laatdunkend, en ook dat hij alleen in naam een Nederlander is. Het antwoord van de manager Vermeulen ("waarom zou ik een interview voor jou regelen, wat levert mij dat op") vond ze van enorme arrogantie en een slecht voorbeeld getuigen, en niet als iemand die moet worden gevierd als 'één van Nederland'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:03:01 #139
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162265478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zal de link naar het fragment later wel posten. Maar ze vond hem en zijn management stuitend arrogant en laatdunkend, en ook dat hij alleen in naam een Nederlander is. Het antwoord van de manager Vermeulen ("waarom zou ik een interview voor jou regelen, wat levert mij dat op") vond ze van enorme arrogantie en een slecht voorbeeld getuigen, en niet als iemand die moet worden gevierd als 'één van Nederland'.
Het klinkt meer als "Ik heb recht op een interview en ik ben changrijnig omdat ze niet alles aan de kant gooien om mij te woord te staan"
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:09:18 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162265575
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:03 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Het klinkt meer als "Ik heb recht op een interview en ik ben changrijnig omdat ze niet alles aan de kant gooien om mij te woord te staan"
Voetballers zoals Robben hebben ook een druk leven en zelfs hij staat geregeld de NOS te woord. Niet altijd, maar wel regelmatig en zeker na belangrijke momenten.

En dit is nu niet de meest sympathieke persoon trouwens (voor velen in Nederland en de wereld).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162265592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zal de link naar het fragment later wel posten. Maar ze vond hem en zijn management stuitend arrogant en laatdunkend, en ook dat hij alleen in naam een Nederlander is. Het antwoord van de manager Vermeulen ("waarom zou ik een interview voor jou regelen, wat levert mij dat op") vond ze van enorme arrogantie en een slecht voorbeeld getuigen, en niet als iemand die moet worden gevierd als 'één van Nederland'.
Erg benieuwd naar dat fragment inderdaad.

Mocht dat echt zo zijn dan is het van het management van Verstappen natuurlijk oerstom om geen interviews aan haar te geven, want iedere publiciteit is welkom en zorgt voor een zo groot mogelijk bereik. Dat levert uiteindelijk veel meer op aan goodwill én financieel dan een prijs hangen aan de rechten op iedere willekeurige vermelding in de media van Verstappen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:14:25 #142
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162265669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Erg benieuwd naar dat fragment inderdaad.

Mocht dat echt zo zijn dan is het van het management van Verstappen natuurlijk oerstom om geen interviews aan haar te geven, want iedere publiciteit is welkom en zorgt voor een zo groot mogelijk bereik. Dat levert uiteindelijk veel meer op aan goodwill én financieel dan een prijs hangen aan de rechten op iedere willekeurige vermelding in de media van Verstappen.
Hier is het fragment.

http://www.radio1.nl/item(...)%20voor%20radio.html

Maakte een klein foutje: ze zegt niet dat hij geen echte Nederlander is, wel dat hij itt andere sporters buiten 'het volk' lijkt te staan en in een eigen wereld te leven. Die 'andere sporters' worden geeerd en aanbeden, en gebruiken het contact.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162266030
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:03 schreef Rossdale het volgende:
Het klinkt meer als "Ik heb recht op een interview en ik ben changrijnig omdat ze niet alles aan de kant gooien om mij te woord te staan"
En we weten natuurlijk ook niet wat de voorgeschiedenis is.
Raymond Vermeulen, de manager van Max zat ook al in het management van vader Jos.
Jos werd nooit echt serieus genomen door sommige media en journalisten, en vaak zelfs belachelijk gemaakt.
Nu wil de Televaag goede sier maken en dan denken ze misschien dat ze gelijk vooraan kunnen staan, ja zo werkt dat niet. ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht dat echt zo zijn dan is het van het management van Verstappen natuurlijk oerstom om geen interviews aan haar te geven, want iedere publiciteit is welkom en zorgt voor een zo groot mogelijk bereik.
Mwah, ik denk dat Max nu genoeg aandacht krijgt in de internationale media, een azijnpisser van een Nederlandse krant is dan opeens niet zo interessant meer.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:41:53 #144
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162266238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En we weten natuurlijk ook niet wat de voorgeschiedenis is.
Raymond Vermeulen, de manager van Max zat ook al in het management van vader Jos.
Jos werd nooit echt serieus genomen door sommige media en journalisten, en vaak zelfs belachelijk gemaakt.
Nu wil de Televaag goede sier maken en dan denken ze misschien dat ze gelijk vooraan kunnen staan, ja zo werkt dat niet. ;)
Dat is een eenzijdige voorstelling van zaken. Zelfs Olav Mol ("als ik iets weet dat de F1 op blaast, dan zeg ik het niet") was vaak enorm kritisch op het management geleidt door Rothengarter, en hij moest ook niets van Schumacher hebben vanwege diens mediacode. Hij heeft dat letterlijk zo gezegd.

Als ook fanboy en promoter Mol kritisch is op het management, dan ligt het niet enkel aan de media. Bovendien is De Telegraaf zeker geen moeilijke partij als het om sport gaat. Verstappen heeft daar jarenlang, ook als coureur, een column gehad.

De Telegraaf is geen NRC of Volkskrant, ook qua hun commerciėle normen en beleid niet.

quote:
Jos werd nooit echt serieus genomen door sommige media en journalisten, en vaak zelfs belachelijk gemaakt.
Alleen al prestatief is dat niet vreemd. Hij was een pay driver pur sang. Dan wordt je vanzelf na verloop van tijd minder serieus genomen als competitief sporter. Als je dan ook nog eens een aantal keer de wedstrijdleider eraf kegelt, tsja.

quote:
Mwah, ik denk dat Max nu genoeg aandacht krijgt in de internationale media, een azijnpisser van een Nederlandse krant is dan opeens niet zo interessant meer.
Met zo'n houding naar Nederland toe zou het mooi zijn als hij snel wordt uitgekotst.

[ Bericht 6% gewijzigd door Klopkoek op 17-05-2016 12:47:13 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162266265
Die houding heeft hij niet, dat maak jij ervan :Z
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:46:19 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162266324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Die houding heeft hij niet, dat maak jij ervan :Z
Uhmmm ik gebruik je eigen tekst.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 mei 2016 @ 12:46:58 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162266330
Tja, als je wegens sponsor deals exclusiviteits afspraken maakt met een media outlet kan je niet veel anders. Net als dat een tennis met een Nike contract niet opeens op Adidas loopt.
pi_162266369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:46 schreef Klopkoek het volgende:
Uhmmm ik gebruik je eigen tekst.
Nee, dat doe je niet.
Ik had het over 1 Nederlandse krant.

Jij begint gelijk over "Nederland" als geheel, dat is heel wat anders.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is een eenzijdige voorstelling van zaken. Zelfs Olav Mol ("als ik iets weet dat de F1 op blaast, dan zeg ik het niet") was vaak enorm kritisch op het management geleidt door Rothengarter, en hij moest ook niets van Schumacher hebben vanwege diens mediacode. Hij heeft dat letterlijk zo gezegd.
Het is al weer wat jaren terug dat Rothengarter zich met Jos bemoeide, maar volgens mij ging de kritiek over Rothengarter meer over dat hij de verkeerde keuze`s maakte qua teams en van commercie de ballen verstand had, het was ook een botte hork.
http://formule1nieuws.nl/(...)454&com_rootid=52374

Dat iemand als Schumacher een mediacode had begrijp ik ook wel, in zijn gloriejaren was dat een van de bekendste sporters op aarde, dan kun je wel aan je gang blijven met de media.
De beste man wil ook wel eens rust en privacy.
quote:
Alleen al prestatief is dat niet vreemd. Hij was een pay driver pur sang. Dan wordt je vanzelf na verloop van tijd minder serieus genomen als competitief sporter. Als je dan ook nog eens een aantal keer de wedstrijdleider eraf kegelt, tsja.
Paydrivers zijn er heel veel (geweest) in de F1.
Maar in NL beginnen heel veel altijd gelijk grindbak te roepen als het over Jos gaat.
In de buitenlandse pers is dat veel minder.
Zelfs op Youtube bij oude filmjes van races (in Canada of Maleisie bv) waar alleen maar engelstalige reactie`s onderstaan is er altijd wel een lollige Nederlander die meent een reactie te moeten posten met alleen maar grindbak !

[ Bericht 13% gewijzigd door bluemoon23 op 17-05-2016 13:09:07 ]
pi_162266397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]

Alleen al prestatief is dat niet vreemd. Hij was een pay driver pur sang. Dan wordt je vanzelf na verloop van tijd minder serieus genomen als competitief sporter. Als je dan ook nog eens een aantal keer de wedstrijdleider eraf kegelt, tsja.

[..]
Onzin.
quote:
Met zo'n houding naar Nederland toe zou het mooi zijn als hij snel wordt uitgekotst.
Het is niet Max maar zijn management.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:55:26 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162266501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, als je wegens sponsor deals exclusiviteits afspraken maakt met een media outlet kan je niet veel anders.
Het stoppen met aanbidden is het beste recept tegen deze Kim Jung Un praktijken.

Het is als een Arjen Robben die enkel tegen De Telegraaf praat nadat hij de wereldcup wint.

quote:
Net als dat een tennis met een Nike contract niet opeens op Adidas loopt.
De juiste vergelijking zou zijn dat Federer (bijna) nergens meer zou tennissen of opdraven waar ook maar een Adidas logo of andersoorts verbintenis in voor komt. Op de baan en buiten de baan. En niet alleen dat: ook dat de Adidas gesponsorde media sterk worden gelimiteerd in het schrijven en verslaggeven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:00:30 #151
147172 THEFXR
Alpha Bear
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:05:10 #152
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_162266700
quote:
Is dit filmpje ook ergens te zien zonder die grafmuziek die het filmpje totaal verpest? :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:28:02 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162267146
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dat autosport in het algemeen een rijkeluissport is dat mag geen verrassing zijn.
Des te vreemder eigenlijk dat er dan zo'n tierende en vloekende bosmongool commentaar zit te geven. Verschil met Engeland is duidelijk. Daar hoor je ook aan het accent van welke economische klasse ze komen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162267332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Des te vreemder eigenlijk dat er dan zo'n tierende en vloekende bosmongool commentaar zit te geven. Verschil met Engeland is duidelijk. Daar hoor je ook aan het accent van welke economische klasse ze komen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de deelnemers aan de sport (daar moet je vermogend voor zijn om jezelf op te werken tot de formule 1, en soms moet je zelfs miljoenen meebrengen om een plek in de formule 1 te bemachtigen), en het publiek dat de sport trekt.

Formule 1 trekt een behoorlijk gemźleerd gezelschap en heeft liefhebbers onder alle lagen van de bevolking.

Mede daarom valt er wel wat te zeggen voor het bereikbaar blijven van beelden, geluidsfragmenten en nieuwsberichten van deze sport voor het grote publiek.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:40:55 #155
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162267512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:48 schreef bluemoon23 het volgende:
Paydrivers zijn er heel veel (geweest) in de F1.
Maar in NL beginnen heel veel altijd gelijk grindbak te roepen als het over Jos gaat.
In de buitenlandse pers is dat veel minder.
Zelfs op Youtube bij oude filmjes van races (in Canada of Maleisie bv) waar alleen maar engelstalige reactie`s onderstaan is er altijd wel een lollige Nederlander die meent een reactie te moeten posten met alleen maar grindbak !
Hier een fragmentje van Canal+ destijds (RTL en Canal+ hadden beide de rechten)


Jos Verstappen ramt de wedstrijdleider Montoya eruit.

Commentaar: "Verstappen laat toch weer zien..."

Maar goed, ome Bernie heeft de mediastrijd gewonnen en voortaan zul je kaltgestellt worden ofzo ^O^
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162267874
Deze discussie is echt ontzettend boeiend.

Man man man, open een apart topic voor deze bagger zeg...
Jack does it in real time...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 mei 2016 @ 14:03:20 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162268182
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het stoppen met aanbidden is het beste recept tegen deze Kim Jung Un praktijken.

Het is als een Arjen Robben die enkel tegen De Telegraaf praat nadat hij de wereldcup wint.

Tja blijkbaar stoort jou dat, mij interesseert het geen reet

quote:
De juiste vergelijking zou zijn dat Federer (bijna) nergens meer zou tennissen of opdraven waar ook maar een Adidas logo of andersoorts verbintenis in voor komt. Op de baan en buiten de baan. En niet alleen dat: ook dat de Adidas gesponsorde media sterk worden gelimiteerd in het schrijven en verslaggeven.
Nee, want dat zou betekenen dat verstappen niet meer rijdt op banen met anderen sponsoren. Het is precies zoals ik zei.
pi_162268340
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:52 schreef DeeBee het volgende:
Deze discussie is echt ontzettend boeiend.

Man man man, open een apart topic voor deze bagger zeg...
^^
Valt ook niet mee, al die bitterheid en afgunst, dat moet je toch zo nu en dan even ventileren...
:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:22:09 #159
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162268681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen de deelnemers aan de sport (daar moet je vermogend voor zijn om jezelf op te werken tot de formule 1, en soms moet je zelfs miljoenen meebrengen om een plek in de formule 1 te bemachtigen), en het publiek dat de sport trekt.

Formule 1 trekt een behoorlijk gemźleerd gezelschap en heeft liefhebbers onder alle lagen van de bevolking.

Mede daarom valt er wel wat te zeggen voor het bereikbaar blijven van beelden, geluidsfragmenten en nieuwsberichten van deze sport voor het grote publiek.
Dat ben ik met je eens. Wat mij betreft mogen er ook andere keuzes worden gemaakt, maar dan zonder de onzin over bescheidenheid, normaal gebleven, benaderbaar, sportman van het jaar enzovoorts. Jack van Gelder en Olav Mol doen me denken aan Mart Smeets bij het wielrennen (Tour de silence).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162268943
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Haha, nee, hoewel ik toevallig wel zijn politieke standpunten, en voorkeuren voor Feyenoord en Formule 1 deel. :D
lol
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43:21 #161
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162269311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:09 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

^^
Valt ook niet mee, al die bitterheid en afgunst, dat moet je toch zo nu en dan even ventileren...
:')
Tsja, er zijn er ook nogal wat die hopen dat huichelaars Kramer en Schippers eens van hun voetstuk vallen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162270557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:25 schreef Spooky4u het volgende:
2015: Max rijdt zijn eerste race voor STR verdienstelijk naar de 8e plek, scoort in meerdere wedstrijden punten en verbaast met een podiumplek in Monaco.
2016: Max vervangt Vettel bij Red Bull. Pakt meteen pole en wint zijn eerste GP en is het hele seizoen dominant en pakt zo zijn eerste WK en sneuvelt records van Vettel.
2027: Na 8 kampioenschappen houdt Max het voor gezien. Teamgenoot Victoria Verstappen pakt als eerste vrouw ooit een WK.

/glazenbolmodus in de TGV
Scheelt toch allemaal niet veel :D
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:46:50 #163
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162270726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:09 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

^^
Valt ook niet mee, al die bitterheid en afgunst, dat moet je toch zo nu en dan even ventileren...
:')
Zelfs voetballers zijn idd niet zo afgunstig om geld te vragen voor handtekeningen, bij kinderen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162271362
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs voetballers zijn idd niet zo afgunstig om geld te vragen voor handtekeningen, bij kinderen.
http://nl.motorsport.com/(...)ngen-voor-de-fans-2/
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)handtekeningen.dhtml

In dat geval zul je Max toch echt wel een aardige knul vinden, nietwaar?

Figuren als jij vinden werkelijk in alles een motivatie om iemand af te kraken, terwijl ze nimmer één potje geknikkerd hebben met de persoon in kwestie... triest.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_162271855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Zondagavond heeft Studio Sport om 19:00 beelden laten ziet. Bovenin stond Bron: Ziggo Sport.
Aha, maar ja, misschien hebben ze daar wel dik voor betaald. NOS moet budgettaire afwegingen maken (zou zelf ook liever zien dat ze daarin andere keuzes zouden maken. Bijvoorbeeld voetbal aan de commerciėlen overlaten, dat wordt toch wel gebracht, dus daar ligt niet de taak van de publieke omroep wat mij betreft).
  dinsdag 17 mei 2016 @ 16:42:33 #166
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162272117
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Aha, maar ja, misschien hebben ze daar wel dik voor betaald. NOS moet budgettaire afwegingen maken (zou zelf ook liever zien dat ze daarin andere keuzes zouden maken. Bijvoorbeeld voetbal aan de commerciėlen overlaten, dat wordt toch wel gebracht, dus daar ligt niet de taak van de publieke omroep wat mij betreft).
En dan gaat het na verloop van tijd achter een decoder, behaalt NL een succesje en dan...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162274493
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo'n Hamilton verdient geloof ik 20 miljoen per jaar, en ook Alonso is grootverdiener geloof ik.

Dit bedrag ligt nog (veel) hoger.
http://www.thisisf1.com/2(...)nd-bonuses-revealed/

Gooi daar de sponsorgelden bovenop.
Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat Max Verstappen dit jaar tussen de 4 en 6 miljoen krijgt van zijn sponsoren (Ziggo, Jumbo, excact, hornbach, etc).
Zal voor rijders als Hamilton, Vettel en Alonso fors hoger zijn.
Website: Sneaker-forum.nl
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:39:13 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162274748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:11 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

http://nl.motorsport.com/(...)ngen-voor-de-fans-2/
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)handtekeningen.dhtml

In dat geval zul je Max toch echt wel een aardige knul vinden, nietwaar?

Figuren als jij vinden werkelijk in alles een motivatie om iemand af te kraken, terwijl ze nimmer één potje geknikkerd hebben met de persoon in kwestie... triest.
Die twee links weerspreken niet het gedeelte dat jij quote.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162275610
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs voetballers zijn idd niet zo afgunstig om geld te vragen voor handtekeningen, bij kinderen.
Nee die zijn inderdaad allemaal heel gewoon gebleven...

Overigens vraagt Verstappen geen geld voor een handtekening hoor. Behalve bij een nieuw team.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:10:54 #170
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162275871
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:03 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nee die zijn inderdaad allemaal heel gewoon gebleven...
Ik zei "zelfs voetballers".

Het is inderdaad daar allemaal wat 'normaler'. Maar goed, het volk trapt graag met open ogen in het vooropgezette één-tweetje tussen Ziggo en Verstappen, inclusief ingestudeerde vragen en grapjes.

Voor als je het gemist hebt:
http://www.radio1.nl/item(...)%20voor%20radio.html

(en ja, voor sommigen is het makkelijk schieten hier op de NPO. Maakt niet uit wat ze doen, kritiek krijgen ze toch wel)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 mei 2016 @ 19:14:18 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_162275996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

(en ja, voor sommigen is het makkelijk schieten hier op de NPO. Maakt niet uit wat ze doen, kritiek krijgen ze toch wel)
Bijna net zo makkelijk als zuur doen over mensen met succes.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:18:08 #172
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162276121
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bijna net zo makkelijk als zuur doen over mensen met succes.
Er is helemaal nergens gezegd dat hij het succes gestolen heeft of niet verdiend. Wat wel wordt 'gestolen' is alle onzin over normaal gebleven, bescheiden enzovoorts en hoe mensen met open ogen in een facade trappen. Jack van Gelder moet het maar geen 'interview' noemen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162276602
Ach ja, je houdt altijd mensen die nergens van kunnen genieten in het leven en altijd maar zuur opboeren, welk onderwerp het ook betreft.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:34:02 #174
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162276844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:28 schreef MaGNeT het volgende:
Ach ja, je houdt altijd mensen die nergens van kunnen genieten in het leven en altijd maar zuur opboeren, welk onderwerp het ook betreft.
Wat een flauwekul.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162277148
Wat is dit voor een nutteloze en onzinnige discussie joh :D
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:56:49 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162277735
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:41 schreef Marcoss het volgende:
Wat is dit voor een nutteloze en onzinnige discussie joh :D
Net zo nutteloos als de mensen die ontkennen dat hij meer Belg dan Nederlander is. Hij is Nederlander voor de grotere markt en de centjes. Misschien ook wel omdat het publiek de Stalinistische censuur toestanden, semi-spontane interviews/grappen en facade in de f1 pikt (ecclestone is niet voor niets putin en Hitler fan), ongezien in elke andere normale sport. Maar goed, ik houd erover op. Ik ben het met veel observaties en punten van Dekker, Marbee, Van de Linden en Zwagerman eens. Genoeg erover.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162277785
Ok, was dat het dan? Mooi.

Is er inmiddels eigenlijk al een persconferentiefilmpje te vinden waar niet in het spaans doorheengeouwehoerd wordt? :')
Ja doei.
pi_162277798
:')
pi_162277803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ok, was dat het dan? Mooi.

Is er inmiddels eigenlijk al een persconferentiefilmpje te vinden waar niet in het spaans doorheengeouwehoerd wordt? :')
Alleen een transcript ;(
pi_162277826
Kap eens. Jezus mensen. Een 18-jarige is volwassener dan dit.
Ja doei.
pi_162277862
Als je Formule 1 zo haat wat doe je dan in dit topic?

Ik ben het op politiek vlak vaak met je eens, maar dit vind ik vergezocht en onzinnig om te melden. Wat hoop je ermee te bereiken? Ik ga er Formule 1 echt niet minder leuk door vinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162277936
Al die mongolen die roepen dat Jos niet kon rijden :')
Allemaal van die smerige fanboys die voordat Max succes had nog nooit een F1 race hadden gezien.
U MAD?
pi_162278614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zei "zelfs voetballers".

Het is inderdaad daar allemaal wat 'normaler'. Maar goed, het volk trapt graag met open ogen in het vooropgezette één-tweetje tussen Ziggo en Verstappen, inclusief ingestudeerde vragen en grapjes.

Voor als je het gemist hebt:
http://www.radio1.nl/item(...)%20voor%20radio.html

(en ja, voor sommigen is het makkelijk schieten hier op de NPO. Maakt niet uit wat ze doen, kritiek krijgen ze toch wel)
Oh haha, ik begrijp dat je nog maar net F1 kijkt. Tja, je zal je nog een paar keer flink verwonderen in Ecclestones circus.

De NOS heeft nooit geen ene moer in de F1 geļnvesteerd. Ziggo heeft een paar jaar terug zijn nek uitgestoken door peperdure rechten te kopen voor een sport die hier niet leeft. Die zijn ze gaan promoten, ze hebben er mensen voor aangenomen, ze betalen duizenden euro's aan Bernie om uberhaupt in de paddock te mogen komen en ermee te adverteren.

Vervolgens komt er ineens een NLer om de hoek zetten en dan komt de NOS ineens op basis van niks om de hoek zeilen. Op basis van wat? Vertel me dat eens. Ga lekker Sven Kramer interviewen. Lekker goedkoop. Schei toch uit met de NOS. De NOS heeft racefans nooit ook maar een vinger gegeven, dus nu kunnen ze voor mij gewoon compleet aan het gas.
pi_162278964
Precies dit is formule 1. Dit is met geen enkele andere sport te vergelijken. De belangen zijn zo ongelooflijk groot. De bedragen die teams uitgeven worden volgens mij amper bij de grootste voetbal clubs uitgegeven.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_162279752
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Net zo nutteloos als de mensen die ontkennen dat hij meer Belg dan Nederlander is. Hij is Nederlander voor de grotere markt en de centjes. Misschien ook wel omdat het publiek de Stalinistische censuur toestanden, semi-spontane interviews/grappen en facade in de f1 pikt (ecclestone is niet voor niets putin en Hitler fan), ongezien in elke andere normale sport. Maar goed, ik houd erover op. Ik ben het met veel observaties en punten van Dekker, Marbee, Van de Linden en Zwagerman eens. Genoeg erover.
Je hebt dus eigenlijk geen idee van de reden waarom hij voor NL heeft gekozen en roept maar wat. Net als met dat geneuzel over de NOS dat op niks gebaseerd is. Je haalt met bovenstaande mensen ook alleen mensen aan die zelf ook geen enkel idee van de F1 hebben (Dekker uitgezonderd maar die praat uit frustraties).

Dit gaan de racefans dus de komende jaren veel krijgen: ongefundeerde meningen van mensen die ook vijf minuten naar F1 kijken.

Ik heb overigens niets tegen mensen die niets met F1 hebben maar uit chauvinistische gevoelens toch kijken. Groot gelijk. Alleen moet je dan niet net doen of je er lekker veel vanaf weet.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:10:06 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162280342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alleen een transcript ;(
Link naar transcript? O+
pi_162280451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Link naar transcript? O+
http://www.formula1.com/c(...)ference---spain.html
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:13:49 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:55:41 #189
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162281669
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je Formule 1 zo haat wat doe je dan in dit topic?

Ik ben het op politiek vlak vaak met je eens, maar dit vind ik vergezocht en onzinnig om te melden. Wat hoop je ermee te bereiken? Ik ga er Formule 1 echt niet minder leuk door vinden.
Tsja, wat hopen mensen te bereiken met honderden delen van het 'doping topic'? Of een journaille die soms dezelfde mentaliteit als Olav Mol aan de dag legt. Zeg het maar.

Ik vind sporten zoals wielrennen, tennis en voetbal ook heel leuk, maar er zijn ook dingen die minder leuk en oprecht zijn. Dingen die de waarheid verdraaien en niet kloppen. Er zijn velen die een Kramer en Schippers graag zien vallen vanwege hun vermeende hypocrisie (of wat dan ook). De leukheid van een sport staat er los van. Met tussenpozen kijk ik trouwen F1 sinds 1996. Ik haakte af in de laatste 3 Schumacher jaren. Ben toen weer gaan kijken halverwege 2005. Daarna weer gestopt in de laatste twee Red Bull/Vettel jaren. Je kunt posts van mij terug vinden uit 2009 (op zijn minst).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:10:09 #190
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162282132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:28 schreef Waffle het volgende:
Precies dit is formule 1. Dit is met geen enkele andere sport te vergelijken. De belangen zijn zo ongelooflijk groot. De bedragen die teams uitgeven worden volgens mij amper bij de grootste voetbal clubs uitgegeven.
Kwestie van geduld dat hier een eigen unieke [F1] subforum uit rolt. In theorie kan het (nu helemaal).
De resultaten van Max zijn in ieder geval geen bijvangst te noemen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:12:56 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162282221
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Oh haha, ik begrijp dat je nog maar net F1 kijkt. Tja, je zal je nog een paar keer flink verwonderen in Ecclestones circus.

De NOS heeft nooit geen ene moer in de F1 geļnvesteerd. Ziggo heeft een paar jaar terug zijn nek uitgestoken door peperdure rechten te kopen voor een sport die hier niet leeft. Die zijn ze gaan promoten, ze hebben er mensen voor aangenomen, ze betalen duizenden euro's aan Bernie om uberhaupt in de paddock te mogen komen en ermee te adverteren.

Vervolgens komt er ineens een NLer om de hoek zetten en dan komt de NOS ineens op basis van niks om de hoek zeilen. Op basis van wat? Vertel me dat eens. Ga lekker Sven Kramer interviewen. Lekker goedkoop. Schei toch uit met de NOS. De NOS heeft racefans nooit ook maar een vinger gegeven, dus nu kunnen ze voor mij gewoon compleet aan het gas.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Je hebt dus eigenlijk geen idee van de reden waarom hij voor NL heeft gekozen en roept maar wat. Net als met dat geneuzel over de NOS dat op niks gebaseerd is. Je haalt met bovenstaande mensen ook alleen mensen aan die zelf ook geen enkel idee van de F1 hebben (Dekker uitgezonderd maar die praat uit frustraties).

Dit gaan de racefans dus de komende jaren veel krijgen: ongefundeerde meningen van mensen die ook vijf minuten naar F1 kijken.

Ik heb overigens niets tegen mensen die niets met F1 hebben maar uit chauvinistische gevoelens toch kijken. Groot gelijk. Alleen moet je dan niet net doen of je er lekker veel vanaf weet.
Ten eerste kijk ik niet net pas F1. Je kunt topics terugvinden uit 2009.

Ten tweede klopt je verhaal over de NOS totaal niet. Jij hebt de feiten en achtergronden niet op orde. Trouwens, ook RTL (die de biedingen strijd won van de NOS in 1992) ging destijds pas alles uitzenden en opschalen toen Verstappen sr. in stapte.

Ik ben bekend met het (wisselende) verhaal van zijn calculerende management via de gewenste kanalen, variėrend van de mensen om hem heen en dat de kartbond in NL hem meer steunde (waar je wel twijfels bij kunt zetten, die zelfs de Belgische media om bovengenoemde redenen niet zullen uiten), maar alles wijst erop dat de keuze voor Nederland ook een calculerende keuze is. Zoals bij wel meer sporters. Voor de rest is hij 'gewoon' meer Belg dan Nederlander.

Tot slot is het niet zo dat insiders altijd een beter perspectief hebben dan outsiders, of de mensen die er half in staan. Daar gaan nu net de columns over. Dit is trouwens ook altijd de houding van het wielerjournaille geweest.

Als het nodig is kan ik het verder verduidelijken (ik heb zonet gezegd dat ik ermee kap, maar jij komt ineens opduiken om wat trappen na te geven) maar dat badinerende toontje wordt niet geaccepteerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 17-05-2016 22:18:30 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:21:19 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162282496
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:28 schreef Waffle het volgende:
Precies dit is formule 1. Dit is met geen enkele andere sport te vergelijken. De belangen zijn zo ongelooflijk groot. De bedragen die teams uitgeven worden volgens mij amper bij de grootste voetbal clubs uitgegeven.
Begrotingen van 600 miljoen per jaar praat je dan over (bij voetbal).

Vergeet niet dat er in het voetbal meer dan 10-15 mensen zijn die ervan kunnen leven en niet hoeven te betalen om mee te doen. Zelfs Championship spelers verdienen 300k per jaar (gemiddeld).

Net zoals dat een middelmatige golf speler of tennis speler geen 300k verdient per jaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:22:28 #193
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162282546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]

Ten eerste kijk ik niet net pas F1. Je kunt topics terugvinden uit 2009.

Ten tweede klopt je verhaal over de NOS totaal niet. Jij hebt de feiten en achtergronden niet op orde. Trouwens, ook RTL (die de biedingen strijd won van de NOS in 1992) ging destijds pas alles uitzenden en opschalen toen Verstappen sr. in stapte.

Ik ben bekend met het (wisselende) verhaal van zijn calculerende management via de gewenste kanalen, variėrend van de mensen om hem heen en dat de kartbond in NL hem meer steunde (waar je wel twijfels bij kunt zetten, die zelfs de Belgische media om bovengenoemde redenen niet zullen uiten), maar alles wijst erop dat de keuze voor Nederland ook een calculerende keuze is. Zoals bij wel meer sporters. Voor de rest is hij 'gewoon' meer Belg dan Nederlander.

Tot slot is het niet zo dat insiders altijd een beter perspectief hebben dan outsiders, of de mensen die er half in staan. Daar gaan nu net de columns over. Dit is trouwens ook altijd de houding van het wielerjournaille geweest.

Als het nodig is kan ik het verder verduidelijken (ik heb zonet gezegd dat ik ermee kap, maar jij komt ineens opduiken om wat trappen na te geven) maar dat badinerende toontje wordt niet geaccepteerd.
Boeien, is net zoiets als Bart Veldkamp voor Belgiė uitkomt.
Max komt voor Nederland uit en we horen het Wilhelmus.
Rechten en zo... is i.m.o. niet belangrijk. Wat gaan we er op FOK! mee doen.
pi_162282935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Begrotingen van 600 miljoen per jaar praat je dan over (bij voetbal).

Vergeet niet dat er in het voetbal meer dan 10-15 mensen zijn die ervan kunnen leven en niet hoeven te betalen om mee te doen. Zelfs Championship spelers verdienen 300k per jaar (gemiddeld).

Net zoals dat een middelmatige golf speler of tennis speler geen 300k verdient per jaar.
Ja precies. De grote 4 in de formule 1 hebben een budget van 400 miljoen per jaar. Zelfs het kleinste team heeft een budget van 100 miljoen per jaar.

Dat laatste bedrag is ongeveer wat Ferrari krijgt om alleen maar te verschijnen op de circuits.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_162282995
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]


[..]

Ten eerste kijk ik niet net pas F1. Je kunt topics terugvinden uit 2009.

Ten tweede klopt je verhaal over de NOS totaal niet. Jij hebt de feiten en achtergronden niet op orde. Trouwens, ook RTL (die de biedingen strijd won van de NOS in 1992) ging destijds pas alles uitzenden en opschalen toen Verstappen sr. in stapte.

Ik ben bekend met het (wisselende) verhaal van zijn calculerende management via de gewenste kanalen, variėrend van de mensen om hem heen en dat de kartbond in NL hem meer steunde (waar je wel twijfels bij kunt zetten, die zelfs de Belgische media om bovengenoemde redenen niet zullen uiten), maar alles wijst erop dat de keuze voor Nederland ook een calculerende keuze is. Zoals bij wel meer sporters. Voor de rest is hij 'gewoon' meer Belg dan Nederlander.

Tot slot is het niet zo dat insiders altijd een beter perspectief hebben dan outsiders, of de mensen die er half in staan. Daar gaan nu net de columns over. Dit is trouwens ook altijd de houding van het wielerjournaille geweest.

Als het nodig is kan ik het verder verduidelijken (ik heb zonet gezegd dat ik ermee kap, maar jij komt ineens opduiken om wat trappen na te geven) maar dat badinerende toontje wordt niet geaccepteerd.
Jij bepaalt helemaal niet of Max Verstappen meer Belg of meer Nederlander is. Dat is een gevoelskwestie voor iemand met dubbele roots. De keuze maakt hij al lang geleden. Voor NL. Vreemd dat jij het beter weet dan hijzelf.

Mijn verhaal over de NOS die nooit iets voor F1-fans heeft gedaan, en nu zomaar ineens meent te vinden dat F1 op het open net hoort, klopt als een klok. Daar kan geen mening van Zwagerman tegen op.
pi_162283236
Dat is met heel veel sporten zo, om motorsport (die met 2 wielen ;) ) geeft de NOS ook nooit een zier.
Daar werden en worden de coureurs ook weleens kriegelig van.
Als die coureurs dan eens een goede prestatie neerzetten worden ze geacht hoog en laag te springen voor de grote NOS.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:52:53 #197
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162283652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is met heel veel sporten zo, om motorsport (die met 2 wielen ;) ) geeft de NOS ook nooit een zier.
Daar werden en worden de coureurs ook weleens kriegelig van.
Als die coureurs dan eens een goede prestatie neerzetten worden ze geacht hoog en laag te springen voor de grote NOS.
En bij deze is er een omwenteling nodig bij de publieke omroep. Het deelnemersveld is anders. Directeur/CEO mag imo vertrekken (die heeft dit niet zien aankomen).
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:55:39 #198
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162283794
Ik kan mij herinneren dat ik wel eens biljarten heb gezien bij Studio Sport, daar kijkt toch ook geen hond naar ?
Maar wel cameraman, commentator en geluidsman erheen sturen, dat moet ook betaald worden.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:58:35 #200
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162283804
Ik heb het prima gezien op RTL bij KPN.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_162283866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat is met heel veel sporten zo, om motorsport (die met 2 wielen ;) ) geeft de NOS ook nooit een zier.
Daar werden en worden de coureurs ook weleens kriegelig van.
Als die coureurs dan eens een goede prestatie neerzetten worden ze geacht hoog en laag te springen voor de grote NOS.
Dit dus.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:03:00 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162283920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:10 schreef Drugshond het volgende:
Kwestie van geduld dat hier een eigen unieke [F1] subforum uit rolt. In theorie kan het (nu helemaal).
De resultaten van Max zijn in ieder geval geen bijvangst te noemen.
Owke, na Monaco+ dus.
pi_162284003
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:55 schreef Drugshond het volgende:
Moet ik erbij zeggen dat Ziggo het behoorlijk netjes heeft gedaan Bijna speels...(het klopt wel aardig). Was een genot om te zien.
Ziggo doet het imo gewoon goed. Natuurlijk kan je het zelf altijd anders willen, maar ze hebben die rechten binnen gehaald en zijn ieder jaar duidelijk vooruit gegaan in hun F1 verslaggeving. Ze investeren er ontzettend in. Al ver voor Verstappen deden ze dat.

De NOS heeft echter nooit iets voor de racefans gedaan, onder aanvoering van Smeets. En nu F1 ineens mainstream dreigt te worden en de kassa gaat rinkelen, wil de NOS ineens instappen, met als argument 'het moet op het open net'. Lul niet. Dat riep niemand van de NOS toen Giedo vd Garde of Christian Albers nog rond reed. Hou dan nu ook je mond.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:16:27 #204
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162284268
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:06 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ziggo doet het imo gewoon goed. Natuurlijk kan je het zelf altijd anders willen, maar ze hebben die rechten binnen gehaald en zijn ieder jaar duidelijk vooruit gegaan in hun F1 verslaggeving. Ze investeren er ontzettend in. Al ver voor Verstappen deden ze dat.

De NOS heeft echter nooit iets voor de racefans gedaan, onder aanvoering van Smeets. En nu F1 ineens mainstream dreigt te worden en de kassa gaat rinkelen, wil de NOS ineens instappen, met als argument 'het moet op het open net'. Lul niet. Dat riep niemand van de NOS toen Giedo vd Garde of Christian Albers nog rond reed. Hou dan nu ook je mond.
Ziggo heeft gegokt... en gewonnen. That's it.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:24:34 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162284475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

En bij deze is er een omwenteling nodig bij de publieke omroep. Het deelnemersveld is anders. Directeur/CEO mag imo vertrekken (die heeft dit niet zien aankomen).
Ze hebben jarenlang betaald voor samenvattingen (voor 19:00) en verslaggeving op de radio.

Ze hebben ook jarenlang 500cc/MotoGP uitgezonden, live zelfs. Mede vanwege de vele TT Assen fans en de band met Nederland. Ik kan mij een uitzending rond 23:00 herinneren toen in de VS werd gereden.

Bezuinigingen hebben ze tot keuzes gedwongen en natuurlijk sneuvelt dan een sport zonder Nederlanders en waar een aantal enkel tegen betaling iets doen.

Dit is met de Champions League altijd het argument geweest: geen Nederlandse inbreng van betekenis dus waarom investeren?

Ik denk niet dat ze hebben slapen. Het zijn door publieke opinie en politiek ingegeven keuzes geweest. Toen er meer geld was, was er ook meer aandacht.

RTL is op een gegeven moment afgehaakt omdat sport1 ze overbiedde. Net zoals de NOS in 1992 werd overboden.

Sport 1 was jarenlang een zwaar verliesgevend bedrijf trouwens. Toen het nog niet bij Z zat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162284700
Overigens moet je je ook nog af vragen of dergelijke enorme investeringen uberhaupt wel bij een publieke omroep thuishoren. De BBC is er ook mee gestopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door JimmyManna op 17-05-2016 23:43:29 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:43:27 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162284892
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben jarenlang betaald voor samenvattingen (voor 19:00) en verslaggeving op de radio.

Ze hebben ook jarenlang 500cc/MotoGP uitgezonden, live zelfs. Mede vanwege de vele TT Assen fans en de band met Nederland. Ik kan mij een uitzending rond 23:00 herinneren toen in de VS werd gereden.

Bezuinigingen hebben ze tot keuzes gedwongen en natuurlijk sneuvelt dan een sport zonder Nederlanders en waar een aantal enkel tegen betaling iets doen.

Dit is met de Champions League altijd het argument geweest: geen Nederlandse inbreng van betekenis dus waarom investeren?

Ik denk niet dat ze hebben slapen. Het zijn door publieke opinie en politiek ingegeven keuzes geweest. Toen er meer geld was, was er ook meer aandacht.

RTL is op een gegeven moment afgehaakt omdat sport1 ze overbiedde. Net zoals de NOS in 1992 werd overboden.

Sport 1 was jarenlang een zwaar verliesgevend bedrijf trouwens. Toen het nog niet bij Z zat.
Owke, maar wat is de winst als het publiek niet (meer) volledig kan meegenieten. ? Zelfs op lokaal niveau gaat dit al fout.
pi_162284913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Owke, maar wat is de winst als het publiek niet (meer) volledig kan meegenieten. ? Zelfs op lokaal niveau gaat dit al fout.
De winst voor wie? Voor de omroep, voor de F1 of voor de fans?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:44:47 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162284916
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:32 schreef JimmyManna het volgende:
Overigens moet je je ook nog af vragen of dergelijke enorme investeringen uberhaupt wel bij een publieke omroep thuishoren. De BBC is er ook mee gestopt.
Eensch.Stukje werkelijkheid na 2010++
  dinsdag 17 mei 2016 @ 23:51:03 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162285042
Is eigenlijk ook wel bezopen. Wil je iets zien van de F1 (zonder decoder). Je krijgt een flits na 120 minuten. Terwijl de F1 ook een maatschappelijk motive/innovatie belang dient.
pi_162285121
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:51 schreef Drugshond het volgende:
Is eigenlijk ook wel bezopen. Wil je iets zien van de F1 (zonder decoder). Je krijgt een flits na 120 minuten. Terwijl de F1 ook een maatschappelijk motive/innovatie belang dient.
Voor ziggo heb je geen decoder nodig.

En welk maatschappelijk belang? De auto industrie kan echt wel zonder de wie heeft de grootste wedstrijd die men de F1 noemt.
pi_162285146
Dit is een prima discussie, maar misschien beterbeven elders voeren! Apart topic over sport en betaalmuren? Dit is compleeeet offtopic.
Ja doei.
  woensdag 18 mei 2016 @ 06:28:26 #213
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_162287068
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:55 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Voor ziggo heb je geen decoder nodig.

En welk maatschappelijk belang? De auto industrie kan echt wel zonder de wie heeft de grootste wedstrijd die men de F1 noemt.
Om ziggo als kabel aanbieder te hebben, dien je wel in een gebied te zitten waar ze mogen leveren. Dat geluk heb ik dus weer. Zondag bij een maatje een stad hiernaast gekeken. Die kunnen wel ziggo nemen.....


En weer ot. Wat heeft Max het geweldig gedaan!
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  woensdag 18 mei 2016 @ 08:07:22 #214
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162287403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:51 schreef Drugshond het volgende:
Is eigenlijk ook wel bezopen. Wil je iets zien van de F1 (zonder decoder). Je krijgt een flits na 120 minuten. Terwijl de F1 ook een maatschappelijk motive/innovatie belang dient.
Dus moet er maar een bult belastinggeld tegenaan gesmeten worden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162287441
quote:
The brilliance of F1's fledgling phenomenon

Max Verstappen's display of unflappable brilliance delivered him a maiden Formula 1 victory on his Red Bull debut. LAWRENCE BARRETTO says that's a perfect fit for his phenomenal fledgling career

They say records are there to be broken. On Sunday Max Verstappen didn't just break a record, he absolutely obliterated it.
Victory in the Spanish Grand Prix made him Formula 1's youngest-ever race winner at 18 years and 227 days, beating the previous record held by Sebastian Vettel by more than two-and-a-half years.
Given the FIA's move to introduce a new minimum age of 18 to race in F1, in the wake of Verstappen signing a deal as a 16-year-old Formula 3 rookie to race for Toro Rosso, there's a good chance this new record will never be broken.
It also suggests the FIA may have been hasty in creating such a rule, so impressive have been Verstappen's performances since he joined the fray at the start of last year.
What really stood out in Spain was how calm and confident Verstappen was all weekend. He's used to the attention, having caused a storm when he made his debut at 17. As many liked to point out, he could not legally drive a road car until last September. And he's also the son of a former F1 driver.
But it has not fazed him. Nothing seems to.
Even by the standards of Verstappen's career trajectory, the Spanish GP was a particularly challenging prospect.

Swapping teams mid-season cannot be easy. With next-to-no testing, Verstappen had a small amount of time in the Red Bull simulator and then was left to climb into a front-running car and get on with it.
Alongside him in the garage was Daniel Ricciardo, a proven race winner who many have tipped as a future world champion and has comfortably outperformed Daniil Kvyat in the first few races of 2016.
There was also pressure from above, after Red Bull bosses took the gamble to swap Verstappen with Kvyat and see if he would sink or swim. Fail, and Kvyat's situation was an example of what could happen.
Clearly, it was a gamble that paid off. Verstappen was straight to work with the guys at the factory, settling in incredibly quickly. At no point did he look overcome by the situation.
When he joined F1 last year he was quiet, timid even. But after a few races he relaxed into it and has never looked back, doing his talking both on and off the track. He got on immensely well with the people he worked with at Toro Rosso and it looks like so far - though it is early days - the same can be said at Red Bull.
On track in Spain, he didn't put a foot wrong. When he got behind the wheel of the Red Bull for the first time on Friday, he banged in a brilliant 1m27.5s on his first timed lap. At the session's end, he was just a tenth shy of Ricciardo. In qualifying, he was 0.4s adrift of Ricciardo, but that was more down to the fact that his team-mate's lap was inch-perfect.
Fourth on the grid was strong, and naturally his best qualifying position in F1 so far, but still Verstappen remained unperturbed by the achievement.
He wanted more. Come race day, he got it.

On the grid, he looked more excited than nervous. He wasn't bothered by the number of interviews he had to do or the semicircle of snappers that engulfed him as he went about his final preparations.
There were elements of good fortune in the race, with the two Mercedes taking each other out, followed by Red Bull's decision to put him on a two-stopper and Ricciardo a three.
But he still had to take the opportunity, not make any mistakes and manage 32 laps on the medium tyre, which made for conditions he likened to "driving on ice". He did all that while having the Ferrari of Kimi Raikkonen heaping pressure on him in arguably the quicker car.
He didn't lock a brake or run too deep in a corner to give Raikkonen a chance, and he consistently got the perfect exit out of the final chicane to give him 0.7 seconds on the Ferrari as he crossed the start-finish line. That was just enough to prevent Raikkonen getting close enough to overtake into Turn 1.
Verstappen's boss Christian Horner was particularly impressed with how he dealt with the pressure.
"He has a lot of capacity when he's driving the car," he says. "We're all getting tense with five laps to go because the tyres were at the end of their life, he has Kimi breathing down his neck. He just very calmly came on the radio and said, 'Please can you ask Charlie [Whiting] to deal with the blue flags swiftly'.
"There was no agitation in his voice, no panic, no tension. It was a young man who was completely in control of what he's doing. That's what he's done since the moment he stepped into the car."
That is quite an achievement for a driver making his debut with a new team – a top team, no less – and at just 18 years old. It proves he has the nerve of a champion.
The result not only justified Red Bull's decision to swap their drivers, ending the team's win drought that stretched back to the 2014 Belgian Grand Prix, but confirmed its belief that it needs to hold on to the Dutchman for the long-term.
Horner said it was "uncanny" how much Verstappen reminded him of Vettel. "There are an awful lot of similarities to when Sebastian joined the team," said Horner.
"The mechanics were telling me even the way he gets in the car is similar, from the same side, the way he pulls his knee up to get into the chassis and so on. There are some similarities there, but I think he's his own man as well. He's a very together young guy."
There were also shades of Michael Schumacher, who won his first race on his 18th start compared to the 24th for Verstappen, particularly in the way he conducts himself. That was in evidence post-race.
There was ecstasy in the moments after he won, but he quickly reined himself in and gave thoughtful interviews to the world's media. He credited the support and hard work of his father, his team and those who've helped him get to where he is.
You then got the sense that he was already thinking about how to get the next win, as all champions do.
He's got the taste for it now. It will be tough this season, given Mercedes' level of performance. But he's only 18, nearly half the age of the oldest man on the grid (Raikkonen), so time is certainly on his side.
Four years ago Pastor Maldonado defied expectation at Barcelona to take his first race win, but the Venezuelan failed to build on that and has bowed out of F1 with little more added to his CV. It is unthinkable that Verstappen will go the same way.
In fact, on the evidence so far, it seems only a matter of time before the youngest race winner in F1 history becomes the youngest world champion, too.

  woensdag 18 mei 2016 @ 14:36:42 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162294436
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:32 schreef JimmyManna het volgende:
Overigens moet je je ook nog af vragen of dergelijke enorme investeringen uberhaupt wel bij een publieke omroep thuishoren. De BBC is er ook mee gestopt.
Dat is zeker een valide overweging. De NOS baas zegt dan ook dat F1 op het open net hoort; niet dat de NOS het moet gaan uitzenden. Daar komt bij dat er jarenlang geen Nederlandse inbreng is geweest, je als rechtenhouder geen autonome positie hebt ("als ik iets weet wat het FOM belang schaadt, dan ga ik het niet vertellen") en het een sport is met een dalende populariteit in Europa en de wereld, terwijl de rechten steeds duurder worden (cf. boksen). Was tevens één van de redenen waarom RTL is gestopt met meebieden. En zoals je later zelf aan geeft, de toegevoegde waarde van de investeringen voor de Nederlandse gemotoriseerde sport is discutabel. Het rijdt wel verder zonder de NOS.

Daarmee vallen een hoop argumenten voor "ze hebben ons in de kou laten staan, aan het gas met de NOS" wel weg. Net zoals het verdedigen van de zure houding van de autocoureurs naar de NOS toe (wat ik al zei: Robben - niet de meeste sympathieke sporter - weet ook wel dat de NOS nooit een minuut Bundesliga zal laten zien, en toch staat hij klaar voor interviews). Nog los van het dat het verwijt niet helemaal klopt (bijvoorbeeld, in 1985 - lang geleden - was de NOS één van de risicodragende partijen voor de GP in Zandvoort), valt de zandgrond onder dit soort teksten w.m.b. weg. Met daaraan toegevoegd de volgende drogredeneringen die de revue hebben gepasseerd op de afgelopen paar pagina's (en ik ruk niets uit het verband hier).


"Ze? Het FOM (van Ecclestone) heeft alle rechten voor beelden én interviews en daar hebben de coureurs zelf geen enkele invloed op."

"ik geloof er geen hol van dat er iemand van de nos bij elke wedstrijd is"

"Hij is regelmatig bij RTL te gast (geweest. Zal nu wel drukker worden).
De NOS is van mening dat alles zo goedkoop mogelijk moet zijn en zijn niet bereid te betalen voor iets wat ze niet op een presenteerblaadje aangereikt krijgen. Dus dat ze nu geen verslag kunnen doen van Max is hun eigen keus."


"De NOS heeft nooit geen ene moer in de F1 geļnvesteerd. Vervolgens komt er ineens een NLer om de hoek zetten en dan komt de NOS ineens op basis van niks om de hoek zeilen. Op basis van wat? Vertel me dat eens. Ga lekker Sven Kramer interviewen. Lekker goedkoop. Schei toch uit met de NOS. De NOS heeft racefans nooit ook maar een vinger gegeven, dus nu kunnen ze voor mij gewoon compleet aan het gas."

"Dat is met heel veel sporten zo, om motorsport (die met 2 wielen ;) ) geeft de NOS ook nooit een zier.
Daar werden en worden de coureurs ook weleens kriegelig van.
Als die coureurs dan eens een goede prestatie neerzetten worden ze geacht hoog en laag te springen voor de grote NOS."


"Mwah, ik denk dat Max nu genoeg aandacht krijgt in de internationale media, een azijnpisser van een Nederlandse krant is dan opeens niet zo interessant meer."


Ze - de NPO - kunnen het gewoon nooit goed doen. Als ze er wel geld en aandacht in steken, dan is er ook geklaag. In algemene zin is het zo dat zowel een smalle keuze als een brede keuze problemen met het draagvlak op levert ("de bouwvakker betaalt ook eraan mee").


De drogredeneringen voor het geldwolven- en negeergedrag van (bepaalde) coureurs zijn hier al snel gevonden. Ze staan natuurlijk volledig vrij om hun neus op te halen voor Nederland, en te doen wat ze doen, maar dan mag de luchtballon met hypocriete teksten en superlatieven over de persoonlijkheid wel doorgeprikt worden. Het is een verdraaiing van de werkelijkheid. Alsmede de niet-zo-spontane grapjes en dolletjes. Dat iemand bizar getalenteerd is in een auto staat daar volledig los van. Je mond valt ook open van verbazing als je Maradona ziet voetballen, maar als persoon was en is hij uiterst teleurstellend en egocentrisch. Overigens wel met een fenomenale verbinding met 'het volk' en altijd bereid om jan en alleman te woord te staan.

Ik ben het er wel mee eens dat er heel lang erg lacherig en negatief is gedaan over Jos Verstappen (voor een deel terecht imho), en dat het een enorme geldwolf was. Daar was echter de NOS, NRC en Volkskrant lang niet alleen in. Het werd breed gedragen.
SPT / jos verstappen (de geldwolf) niet naar zandvoort
SPT / [F1] Jos Verstappen, deel 6
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-zakkenvuller.dhtml
http://www.geenstijl.nl/m(...)nfans_furieus_1.html

Er mag best op worden gewezen dat het gebrek aan aandacht en teksten niet enkel bij de NOS zelf ligt. Lees:
SPT / [F1] Max Verstappen #11 - Fucking Bizar

Ander voorbeeld: de NOS is ook heel erg selectief in het aantal tennistoernooien dat ze (gedeeltelijk) uit zenden. In een aantal gevallen spelen de Nederlanders niet meer dan een bijrol, en zit je dus in feite de excellentie van een Djokovic te sponsoren. Dat betekent echter niet dat als er een significante overwinning wordt behaalt (resultaat of toernooizege), dat dan de tennissers de NPO en het Nederlandse volk totaal negeren. Dat is een keuze die ze mogen maken, net zoals ik de keuze mag maken om de luchtballon van bescheidenheid en ingestudeerde geintjes door te prikken.

Het zou wel jammer zijn als het die kant op gaat. Zo'n Johan Cruijff bijvoorbeeld was mede een perfecte ambassadeur en uithangbord voor Nederland vanwege zijn uitgebalanceerde koopman/dominee persoonlijkheid.

(lange tekst, maar de afgelopen pagina's zijn meerdere onderwerpen en aspecten door elkaar heen gaan lopen... niet enkel mijn eigen schuld trouwens)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 14:58:20 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162294988
Mensen... kijk eens even goed naar de TT. Dit gaat helemaal nergens meer over.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162296515
De eerste Max Verstappen nummer.


  woensdag 18 mei 2016 @ 16:57:05 #219
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162298311
-genoeg-

[ Bericht 61% gewijzigd door Nattekat op 18-05-2016 19:16:47 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:30:39 #220
369251 Geralt
of Rivia
pi_162299159
quote:
Montfort wil standbeeld voor Max Verstappen
Twan Spierts geplaatst op woensdag 18 mei 2016 - 15:38

In Montfort zijn ze hartstikke trots op 'hun' Max Verstappen. Zo trots, dat veel inwoners van het dorp willen dat er een standbeeld voor de autocoureur komt.

L1 liep woensdag rond in Montfort. En daar bleek dat de Montfortenaren willen dat er een groots eerbetoon komt aan Max Verstappen. "Ik vind dat die jongen zoiets verdient", zegt een man in de plaatselijke buurtsuper.

Max Verstappen-rotonde?
Nou wil het toeval dat er gewerkt wordt aan de rotonde midden in Montfort. En aan die rotonde ligt de ijssalon van de opa van Max. Een ideaal moment om het oude standbeeld op die rotonde te vervangen door een beeld van Max Verstappen, vinden veel mensen.

Gemeente heeft een verrassing
De geruchten worden gevoed door wethouder Jan den Teuling van de gemeente Roerdalen, waar Montfort onder valt. Die kondigde aan dat de gemeente een verrassing heeft voor Max Verstappen, die hij krijgt als hij gehuldigd wordt. "Max heeft ons allemaal een beetje verrast, dus willen we hem ook verrassen."

De wethouder zegt dat de werkzaamheden aan de rotonde op 'een mooi moment' komen. Maar wat dat dan verder precies betekent, wil hij niet zeggen. "Het blijft een verrassing."

Wanneer is de huldiging?
Wanneer Max Verstappen gehuldigd wordt in Montfort, blijft ook nog even een verrassing. Deze week heeft de coureur in ieder geval geen tijd.
Ik zeg doen! :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 19:16:26 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162302009
Wat de... _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:31:49 #222
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162302794
2e testdag
quote:
1 Max Verstappen Red Bull 1:23.267 118
2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:24.006 +0.739 108
3 Pascal Wehrlein Mercedes 1:24.145 +0.878 133
4 Esteban Gutierrez Haas 1:24.592 +1.325 105
5 Antonio Fuoco Ferrari 1:24.720 +1.453 118
6 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:24.737 +1.470 116
7 Alfonso Celis Force India 1:25.016 +1.749 103
8 Kevin Magnussen Renault 1:25.133 +1.866 122
9 Felipe Massa Williams 1:27.167 +3.900 94
10 Jordan King Manor 1:27.615 +4.348 91
Feyenoord!!! * Barēa
pi_162304451
Moet ie wel dat pude standbeeld met een lasso achter de Redbull omtrekken.
.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:11:19 #224
369251 Geralt
of Rivia
pi_162304544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:16 schreef Nattekat het volgende:
Wat de... _O-
Ik woon er redelijk in de buurt. Ze zijn er gek genoeg voor daar hoor :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 mei 2016 @ 20:50:45 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162306248
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162306942
quote:
^O^
'Tot z'n 16e, 17e in de karts blijven en dan de autosport in'
In the coolest little capital of the world
pi_162307341
Hij ligt een pietsie voor op schema, geloof ik. Maar wie zou hem niet hebben uitgelachen als hij had gezegd 'op 17 de F1 in en op 18 een race winnen'. We hadden hem afgevoerd.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:18:52 #228
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162307430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:16 schreef JimmyManna het volgende:
Hij ligt een pietsie voor op schema, geloof ik. Maar wie zou hem niet hebben uitgelachen als hij had gezegd 'op 17 de F1 in en op 18 een race winnen'. We hadden hem afgevoerd.
Was hem ook nooit gelukt zonder medewerking van Mercedes.
pindazakje
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 21:24:16 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162307670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Was hem ook nooit gelukt zonder medewerking van Mercedes.
Precies. Zonder Mercedes was hij vorig jaar nooit in die Toro Rosso terecht gekomen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 21:24:59 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162307713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:16 schreef JimmyManna het volgende:
Hij ligt een pietsie voor op schema, geloof ik. Maar wie zou hem niet hebben uitgelachen als hij had gezegd 'op 17 de F1 in en op 18 een race winnen'. We hadden hem afgevoerd.
Hij ging toch op z'n 16e de autosport in? Dit was gewoon het grote masterplan :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:25:55 #231
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_162307749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Precies. Zonder Mercedes was hij vorig jaar nooit in die Toro Rosso terecht gekomen :P
Dit ja :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:29:48 #232
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162307924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Precies. Zonder Mercedes was hij vorig jaar nooit in die Toro Rosso terecht gekomen :P
Dat winnen van een race bedoel ik dan. Tenzij hij zelf bij Mercedes zou rijden.
pindazakje
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 mei 2016 @ 21:30:15 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162307946
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat winnen van een race bedoel ik dan. Tenzij hij zelf bij Mercedes zou rijden.
Lukte aardig zonder Mercedes.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:31:14 #234
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162307986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lukte aardig zonder Mercedes.
Ja maar met Mercedes erbij niet.
pindazakje
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:32:27 #235
369251 Geralt
of Rivia
pi_162308034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja maar met Mercedes erbij niet.
https://en.wikipedia.org/(...)rmula_3_Championship

Genoeg Mercedessen die hij achter zich gelaten heeft hoor :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162308075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Was hem ook nooit gelukt zonder medewerking van Mercedes.
Het was hem vooral nooit gelukt zonder de onvoorwaardelijke steun van de door velen zo vaak verguisde Helmut Marko.
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:33:46 #237
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162308082
quote:
12s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:32 schreef Geralt het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)rmula_3_Championship

Genoeg Mercedessen die hij achter zich gelaten heeft hoor :+
Ok dus je gaat er vanuit dat hij dit jaar nog een paar GP's wint? :')
pindazakje
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:34:26 #238
369251 Geralt
of Rivia
pi_162308106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ok dus je gaat er vanuit dat hij dit jaar nog een paar GP's wint? :')
Ik ga daar niet van uit, maar het zou me ook niks verbazen.

Als alles in Monaco heel blijft volgende week dan kan hij daar zelfs een goeie kans maken.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:36:07 #239
369251 Geralt
of Rivia
pi_162308157
Podiums zitten er sowieso nog wel in dit jaar. Die durf ik gerust aan hoor. Er zullen vast nog races komen waarbij 1 Ferrari en 1 Mercedes uitvalt en dan hoeft ie alleen maar voor zn teamgenoot te finishen.

Eer hij echt gewend is aan die auto verwacht ik wel dat hij met ter tijd de bovenhand neemt op Ricardo als ik eerlijk ben :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162308270
Het zou saai zijn wanneer hij geen goede teamgenoot zou hebben; zie Sainz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')