Het viel me op toen ik de punten bekeek dat ieder jurylid een top 26 moest maken. Dat lijkt me nog best wel een klus eigenlijk. Ik vraag me af of je dat in elk land op tijd voor elkaar krijgt tijdens de pauze in de liveshow. En dan moet je daar nog een overall top 26 van maken en daaraan de 12, 10 etc punten koppelen en doorgeven naar de organisatie.quote:Op zondag 15 mei 2016 07:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik wel (staat me ook niet bij dat het zo ontzettend slecht was) en voor de EBU nog veel belangrijker: de kijker thuis wel. 99,9 procent van de mensen kijkt de avond zelf voor het eerst en denkt: hoe kan een vákjury dat nou doen. Die snappen niet dat je twee keer moet pieken, waarvan een keer achter gesloten deuren.
Ligt er misschien ook aan wat Rusland gaat doen. Ik zie Putin nu nog wel de rest van Oekraïne annexeren en dan zeggen: "Zo, ons land, dus hebben wij toch gewonnen."quote:Op zondag 15 mei 2016 13:00 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik vraag me af óf Oekraïne het wel kan organiseren volgend jaar...
Zo hoeven alleen maar die top 26 in te leveren bij een notaris die er bij zit. Die geeft het vervolgens door aan de EBU, die dan weer de top 10 maakt.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het viel me op toen ik de punten bekeek dat ieder jurylid een top 26 moest maken. Dat lijkt me nog best wel een klus eigenlijk. Ik vraag me af of je dat in elk land op tijd voor elkaar krijgt tijdens de pauze in de liveshow. En dan moet je daar nog een overall top 26 van maken en daaraan de 12, 10 etc punten koppelen en doorgeven naar de organisatie.
Misschien kan Nederland ze wat geld lenen. Wel tegen een hoge rente natuurlijk, lage rente doen we alleen voor landen waarmee we een associatieverdrag hebben.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:34 schreef aarontje112 het volgende:
Ja ik vraag het me ook af hoe oekraine dit in godsnaam gaat organiseren. Vorig jaar waren ze er niet eens bij, en volgens mij staat de omroep er ook niet al te florissant voor.
Ik heb zo het gevoel dat het daar niet gaat gebeuren. En of dat nou om politieke of financiële reden is weet ik niet, maar het zou me verbazen als we naar Kiev gaan....quote:Op zondag 15 mei 2016 13:34 schreef aarontje112 het volgende:
Ja ik vraag het me ook af hoe oekraine dit in godsnaam gaat organiseren. Vorig jaar waren ze er niet eens bij, en volgens mij staat de omroep er ook niet al te florissant voor.
Oekraïne zelf is al met locaties bezig las ikquote:Op zondag 15 mei 2016 14:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb zo het gevoel dat het daar niet gaat gebeuren. En of dat nou om politieke of financiële reden is weet ik niet, maar het zou me verbazen als we naar Kiev gaan....
Ja, kennelijk is mijn gevoel een tikje off... net als toen ik dacht dat DB kans maakte op top vijfquote:Op zondag 15 mei 2016 22:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Oekraïne zelf is al met locaties bezig las ik
Liever niet. Ondanks wat nadelen vind ik het ESF juist veel leuker met de Oostblok landen erbij. Bovendien krijg je in jouw voorbeeld juist weer de Scandinavië block voting.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Splitsen in West en Oost.
Deelmers West:
• Noorwegen
• Finland
• Zweden
• Denemarken
• Duitsland
• Oostenrijk
• Zwitserland
• Nederland
• België
• Luxemburg
• Ierland
• Verenigd Koninkrijk
• Frankrijk
• Italië
• Spanje
• Portugal
• Griekenland
Mooi korte show van 2,5 uur en geen last van diaspora-stemmen
Geen goed idee, dan wordt het nog veel meer eenheidsworst.... Dan liever kwartfinales invoeren en dan minder deelnemers uiteindelijk in de finale. Het inkopen van deelnemers in de finale moet ook afgelopen zijn vind ik overigens... De landen die zich inkopen hebben trouwens weinig plezier hiervan, want volgens mij heeft er nog nooit zo'n land gewonnen.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Deelmers West:
• Noorwegen
• Finland
• Zweden
• Denemarken
• Duitsland
• Oostenrijk
• Zwitserland
• Nederland
• België
• Luxemburg
• Ierland
• Verenigd Koninkrijk
• Frankrijk
• Italië
• Spanje
• Portugal
• Griekenland
Wat ik begrepen heb is het zonder die landen niet mogelijk het ESF nog te betalen voor de publieke omroepen.En als ze er uit gestemd worden kijkt er natuurlijk bijna niemand uit dat betreffende land.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Geen goed idee, dan wordt het nog veel meer eenheidsworst.... Dan liever kwartfinales invoeren en dan minder deelnemers uiteindelijk in de finale. Het inkopen van deelnemers in de finale moet ook afgelopen zijn vind ik overigens... De landen die zich inkopen hebben trouwens weinig plezier hiervan, want volgens mij heeft er nog nooit zo'n land gewonnen.
Van mij mag er nog wel een uurtje bij.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:40 schreef yvonne het volgende:
Ik ben dol op het ESF. Maar drieeneenhalf uur lang ís zelfs mij teveel, inkorten die hap
Gewoon alle deelnemers in de finale laten optreden. De halve finale is er dan nog steeds, maar daar treed je als land op om een goede startpositie te bemachtigenquote:Op zondag 15 mei 2016 23:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Van mij mag er nog wel een uurtje bij.
Jawel Duitsland tijdje terug met Lenaquote:Op zondag 15 mei 2016 23:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Geen goed idee, dan wordt het nog veel meer eenheidsworst.... Dan liever kwartfinales invoeren en dan minder deelnemers uiteindelijk in de finale. Het inkopen van deelnemers in de finale moet ook afgelopen zijn vind ik overigens... De landen die zich inkopen hebben trouwens weinig plezier hiervan, want volgens mij heeft er nog nooit zo'n land gewonnen.
Het effect van televoting was gisteren heel groot. Rusland meer dan 360 punten meende ik, meer dan zes keer zoveel dan Nederland.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:39 schreef Fred_B het volgende:
De uitslag volgens de regels van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Dan moet je ook een minder suf liedje insturen. Gooi die jury voting er maar uit dan voorkom je dat een politiek geladen lied wint. Want wat krijgen we volgend jaar? Servie die over de Ustasha Croatie WW2 gaat zingen? Polen over het getto in Warschau? Armenie over de genocide door de Turken? Dat men dat winnende lied heeft getolereerd bij het ESF opent een doos van Pandora. Rusland overweegt een nummer te gaan sturen waarin in men Assad, zonder hem bij naam te noemen natuurlijk gaat verheerlijken. Het ESF is afgelopen zaterdag kapot gemaakt door de elite in de EU en niet door het volk in de EUquote:Op maandag 16 mei 2016 07:00 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het effect van televoting was gisteren heel groot. Rusland meer dan 360 punten meende ik, meer dan zes keer zoveel dan Nederland.
En Tsjechië nul punten bij televoting, hoewel de zangeres wel door de voorronde heen kwam.
Slowakije deed dit jaar niet mee.,
Of voor het eigen stemgedrag. Alsof het liedje van België zoveel punten van ons had gehad als het was ingestuurd door San Marino. Ik geloof er niks van. Nederland doet net zo goed aan vriendjespolitiek, wij hebben alleen minder vriendjes. Even los van het feit dat het niet eens zozeer met vriendjes te maken heeft, maar met culturele voorkeur. Ik vind Oekraïne een veel minder groot probleem dan de gemiddelde Nederlander, omdat het bij mij 'bekend' in het gehoor ligt.quote:Op zondag 15 mei 2016 23:18 schreef Redefine het volgende:
Sowieso is het wel grappig dat men het altijd over het Oostblok heeft, maar blind is voor andere block voters (Scandianvië).
Ik ben helemaal met je eens 👍quote:Op zondag 15 mei 2016 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Deelmers West:
• Noorwegen
• Finland
• Zweden
• Denemarken
• Duitsland
• Oostenrijk
• Zwitserland
• Nederland
• België
• Luxemburg
• Ierland
• Verenigd Koninkrijk
• Frankrijk
• Italië
• Spanje
• Portugal
• Griekenland
Alles is Oostblokquote:Op maandag 16 mei 2016 09:13 schreef roos85 het volgende:
Volgens mij scharen veel Nederlanders de Scandinavische landen onder het Oostblok.
Jeetje.quote:Op maandag 16 mei 2016 07:24 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Dan moet je ook een minder suf liedje insturen. Gooi die jury voting er maar uit dan voorkom je dat een politiek geladen lied wint. Want wat krijgen we volgend jaar? Servie die over de Ustasha Croatie WW2 gaat zingen? Polen over het getto in Warschau? Armenie over de genocide door de Turken? Dat men dat winnende lied heeft getolereerd bij het ESF opent een doos van Pandora. Rusland overweegt een nummer te gaan sturen waarin in men Assad, zonder hem bij naam te noemen natuurlijk gaat verheerlijken. Het ESF is afgelopen zaterdag kapot gemaakt door de elite in de EU en niet door het volk in de EU
Je beschrijft het jaar met de Toppers.quote:Op maandag 16 mei 2016 09:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alles is Oostblok
Nederland zou het nog voor elkaar kunnen krijgen om een Nedervisiesongfestival neer te zetten met één deelnemer, Nederland, en alsnog te verliezen
Je punt raakt kan noch wal, want als het aan de Jury's, "de elite", had gelegen had juist Australië gewonnen. Het volk heeft ervoor gezorgd dat Oekraïne heeft gewonnen! (Ik snap trouwens best dat men daar op heeft gestemd, een van de weinige liederen die echt een emotie goed wisten over te brengen, in tegenstelling tot veel plastic, kille optredens. Dat het in West-Europa minder aan slaat is ook logisch, het is gewoonweg meer een oosterse sound.)quote:Op maandag 16 mei 2016 07:24 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Dan moet je ook een minder suf liedje insturen. Gooi die jury voting er maar uit dan voorkom je dat een politiek geladen lied wint. Want wat krijgen we volgend jaar? Servie die over de Ustasha Croatie WW2 gaat zingen? Polen over het getto in Warschau? Armenie over de genocide door de Turken? Dat men dat winnende lied heeft getolereerd bij het ESF opent een doos van Pandora. Rusland overweegt een nummer te gaan sturen waarin in men Assad, zonder hem bij naam te noemen natuurlijk gaat verheerlijken. Het ESF is afgelopen zaterdag kapot gemaakt door de elite in de EU en niet door het volk in de EU
Nadat ik gisteren dus wat edities heb gekeken met alleen televoting kan ik wel stellen dat we dan weer helemaal terug bij af zijn. In '07 deden er van de 25 landen volgens mij 8 West-Europese landen mee (de rest strandde in de halve finale) en die eindigden helemaal onderaan. Het was echt bizar.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:30 schreef Redefine het volgende:
Ja laten we weer volledig en alleen televoting doen. Elk jaar een top zes met Rusland, Oekraïne, Polen, Armenië, Turkije (die komt dan weer terug) en één land wat dat jaar het populairste liedje heeft. Klinkt goed
Zet bij de Nederlandse jury ook maar een superuser, want hoe zij steeds stemmen slaat ook helemaal nergens op. 7punten voor dat afschuwelijk slechte nummer van Israel bijvoorbeeld.?!??quote:Op maandag 16 mei 2016 11:19 schreef TheVulture het volgende:
Jury's moeten uitgebreid worden naar 10 personen, er moet een embargo komen op de namen tot de uitzending en schrap het hoogste en laagste resultaat van die 10. En zet bij jury's als die van Malta, Armenie etc een supervisor neer
Onzin. De elite gaf Rusland opzettelijk lage punten. Die wilden niet dat Rusland zou winnen. Rusland won de televote.quote:Op maandag 16 mei 2016 10:25 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Je punt raakt kan noch wal, want als het aan de Jury's, "de elite", had gelegen had juist Australië gewonnen. Het volk heeft ervoor gezorgd dat Oekraïne heeft gewonnen! (Ik snap trouwens best dat men daar op heeft gestemd, een van de weinige liederen die echt een emotie goed wisten over te brengen, in tegenstelling tot veel plastic, kille optredens. Dat het in West-Europa minder aan slaat is ook logisch, het is gewoonweg meer een oosterse sound.)
Ze hebben al gezegd er iets moois van te gaan maken. Dus denk het wel.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:04 schreef TLC het volgende:
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze het volgend jaar daadwerkelijk in Oekraine gaan houden
Heb je straks een finale van 5 uur lang ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:13 schreef Dave het volgende:
De voortekenen waren er natuurlijk al.
Mogelijk Worldvision Songfestival op komst
Dat jury's Rusland afstraften heeft ook te maken met het feit dat de hele act wat wanhopig, fake en gejat oogde van vorig jaarquote:Op maandag 16 mei 2016 15:59 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Onzin. De elite gaf Rusland opzettelijk lage punten. Die wilden niet dat Rusland zou winnen. Rusland won de televote.
http://eurovisionworld.co(...)-won-eurovision-2016
Justin deed een deel van het optreden niet eens moeite om te playbacken...quote:Op maandag 16 mei 2016 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Net op 3FM hoor ik Barend, die zelf ook het niveau van een slecht gelegde stoeptegel niet ontstijgt, weer heerlijk bezig. Douwe Bob was natuurlijk goed, de rest van de avond was alsof je in een slecht restaurant met slecht eten en bediening zit. Maar gelukkig was daar volgens Barend Justin Timberlake die er een 8-sterrenrestaurant van maakte.
Gelukkig had Justin een aantal backings en geluidsband meegenomen om eea te ondersteunen
In die jaren was het echt helemaal doorgeslagen ja. Nog steeds leuk om naar te kijken, maar het ging nergens meer over. Toen was het vooral ook een geval van elkaar visueel proberen te overtreffen. Dat is ook het gevaar van de televoting weer zo'n grote rol te geven. Straks krijg je weer de ene circusact na de andere.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:13 schreef Cee het volgende:
[..]
Nadat ik gisteren dus wat edities heb gekeken met alleen televoting kan ik wel stellen dat we dan weer helemaal terug bij af zijn. In '07 deden er van de 25 landen volgens mij 8 West-Europese landen mee (de rest strandde in de halve finale) en die eindigden helemaal onderaan. Het was echt bizar.
Er is geen elite, want in de jury zitten ook nauwelijks mensen die echt hoog aangeschreven staan. Daarnaast is volkomen logisch dat een jury weinig punten geeft aan de Russische inzending, daarvoor was het liedje gewoon te zwak, het eerste deel technisch niet best en het als geheel vooral een diarree van visuals die ook nog eens gejat zijn.quote:Op maandag 16 mei 2016 15:59 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Onzin. De elite gaf Rusland opzettelijk lage punten. Die wilden niet dat Rusland zou winnen. Rusland won de televote.
http://eurovisionworld.co(...)-won-eurovision-2016
Ik had het dan ook over een top zes met bijna altijd vijf vaste landen, waaronder die twee. Rusland is vaak heel hoog geëindigd met slechte nummers. Believe als winnaar is al vrij dubieus (toch vooral vanwege de kunstschaatsact), maar vooruit. De Russische omaatjes op twee was natuurlijk lachwekkend.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:08 schreef WhiteBeard het volgende:
Het idee dat je met televoting alleen maar Rusland en Oekraine als winnaars krijgt is ook onzin. Kijk maar in de lijst
https://en.wikipedia.org/(...)Song_Contest_winners
Of half/heel Europa vliegt er dan gewoon in de voorrondes uit.quote:Op maandag 16 mei 2016 16:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Heb je straks een finale van 5 uur lang ofzo.
Koekoek
Ja, en NL 10e.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:07 schreef Peter het volgende:
Volgens de oude stemregels zou Australië gewonnen hebben toch?
Dat dacht ik ook.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:07 schreef Peter het volgende:
Maar ja, de vraag is: welke stemregels zijn eerlijker, de oude of de nieuwe? Ik las ergens dat deze nieuwe regels zijn geïntroduceerd om het eerlijker te maken qua balans tussen jury en televoting. Als een jurytotaal voorheen bijvoorbeeld op 10 punten zou uitkomen maar het televotingtotaal voor dat land op 3, dan zou dat in het oude systeem betekenen dat er GEEN punten verdiend werden.quote:Op maandag 16 mei 2016 18:07 schreef Peter het volgende:
Dat is een combinatie die in het oude systeem zelfs 12 punten kon opleveren, dus wat bedoel je precies?quote:Op maandag 16 mei 2016 19:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar ja, de vraag is: welke stemregels zijn eerlijker, de oude of de nieuwe? Ik las ergens dat deze nieuwe regels zijn geïntroduceerd om het eerlijker te maken qua balans tussen jury en televoting. Als een jurytotaal voorheen bijvoorbeeld op 10 punten zou uitkomen maar het televotingtotaal voor dat land op 3, dan zou dat in het oude systeem betekenen dat er GEEN punten verdiend werden.
De regels waarbij je 1 stempas op naam krijgt uitgereikt. Zolang je kunt stemmen tot je blut bent, krijg je het niet eerlijk.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:14 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar ja, de vraag is: welke stemregels zijn eerlijker, de oude of de nieuwe? Ik las ergens dat deze nieuwe regels zijn geïntroduceerd om het eerlijker te maken qua balans tussen jury en televoting. Als een jurytotaal voorheen bijvoorbeeld op 10 punten zou uitkomen maar het televotingtotaal voor dat land op 3, dan zou dat in het oude systeem betekenen dat er GEEN punten verdiend werden.
Geen idee, ik ben wiskundig gehandicapt maar ik dacht dat dit nieuwe systeem ervoor zorgde dat er een eerlijkere verdeelsleutel ontstond om de jurystemmen en de televoting om te zetten naar punten per land. Had ik ergens gelezen. Geen idee of het er nu beter op is geworden maar dat vroeg ik me dus hardop hier af en dat bedoelde ik precies.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is een combinatie die in het oude systeem zelfs 12 punten kon opleveren, dus wat bedoel je precies?
Het eerlijke is dus dat een lied geen eerste kan worden bij 1 van de 2 en vervolgens geen punten krijgt. Alleen slaat het nu door bij diaspora-landen.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben wiskundig gehandicapt maar ik dacht dat dit nieuwe systeem ervoor zorgde dat er een eerlijkere verdeelsleutel ontstond om de jurystemmen en de televoting om te zetten naar punten per land. Had ik ergens gelezen. Geen idee of het er nu beter op is geworden maar dat vroeg ik me dus hardop hier af en dat bedoelde ik precies.
Wat ik al zei, in dit systeem gaat het volgend jaar weer tussen dezelfde drie landen bij de televotes. Dat is gewoon onwenselijk en dan is de geloofwaardigheid van het ESF echt naar de knoppen.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is een combinatie die in het oude systeem zelfs 12 punten kon opleveren, dus wat bedoel je precies?
Het voornaamste probleem in dat oude systeem is dat de jury's te veel macht hebben. De favoriet van de televoters kan (al dan niet bewust) laag geplaatst worden door de jury, zodat die geen punten krijgt.
Het huidige systeem heeft echter te veel last van diaspora-stemmen op bepaalde landen. Burenstemmen is niet echt een probleem, omdat alleen Rusland en in mindere mate de landen in voormalig Joegoslavië daar iets aan hebben, en het verder wel uitmiddelt, zodat de Top 5 er nauwelijks door beïnvloed wordt (bovendien zijn die stemmen van bijv. Servië op Bosnië meestal ook wel oprecht de smaak van de stemmers).
De diaspora-stemmen zorgen wel voor een grote invloed, omdat een land als Polen gewoon de vlag op het podium kan leggen en vervolgens 100-150 punten binnen heeft. Dat kan het verschil maken tussen 1e of 5e en is daarmee onwenselijk en dus iets waar de EBU iets aan moet doen.
2015:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:53 schreef heywoodu het volgende:
Kun je ergens per jaar zien als hoeveelste een land eindigde bij alleen de jury of alleen de televoting? Dat wil ik voor Polen graag weten om te zien of er elk jaar een groot verschil was.
Ah ok, daar keek ik ook al, maar ik was ervan overtuigd dat je het eerder ook kon zien. Had er wel eens wat over gelezen namelijkquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2015:
http://www.eurovision.tv/(...)vent=2083#Scoreboard
2014:
http://www.eurovision.tv/(...)vent=1893#Scoreboard
Kan je dus niet zien, pas dit jaar is dat dus opgesplitst zichtbaar.
Hier kan je de results van 2014/"15/"16 vinden. Wel wat onhandig imo, ik kan ze alleen per land zoeken, maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah ok, daar keek ik ook al, maar ik was ervan overtuigd dat je het eerder ook kon zien. Had er wel eens wat over gelezen namelijk
Op wikipedia staan de gesplitste resultaten van de afgelopen jarenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:53 schreef heywoodu het volgende:
Kun je ergens per jaar zien als hoeveelste een land eindigde bij alleen de jury of alleen de televoting? Dat wil ik voor Polen graag weten om te zien of er elk jaar een groot verschil was.
Dit is idd nog makkelijker.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op wikipedia staan de gesplitste resultaten van de afgelopen jaren
Dat tweetal wordt de komende 10 jaar niet zo makkelijk overtroffenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:40 schreef TheVulture het volgende:
Petra en Mans waren toch echt fantastisch he![]()
![]()
Jaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:40 schreef TheVulture het volgende:
![]()
Absoluut en vorig jaar bleek wel hoe moeilijk dat blijkbaar is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:40 schreef TheVulture het volgende:
![]()
Dat Duitsland rood is, en Georgië blauw vind ik wel enigszins opvallend.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:50 schreef TheVulture het volgende:
Die rode lap van Rusland doet wel al veel voor het beeld he
En sommige landen waren bij jury's en televoters ongeveer hetzelfde geliefd.
De Oostenrijkse show was dan ook een aanfluiting. Het podium was wel mooi, evenals twee van de presentatrices, maar verder weinig positiefs te melden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Absoluut en vorig jaar bleek wel hoe moeilijk dat blijkbaar is.
Grappig om te zien, ook dat ze zelfs de choreografie moeten leren (België). Georgië was hier ook nog beter te doen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Leuke link:
http://esctoday.com/13609(...)ch-stand-rehearsals/
Heel veel stand in rehearsals
Zouden ze daar expres slechtere zangers voor nemen om de shine van de artiesten niet weg te nemen? Al vind ik het meisje dat Australië doet beter dan het origineel. Misschien niet technisch, maar wel qua gevoel
Ja, echt een fantastische kans om eens te oefenen op een groot podium voor deze studenten/ jonge musici. Waarbij ik wil aantekenen dat die dame die Oekraïne doet gewoon echt heel goed is en vast ver gaat komen als ze de juiste mensen op haar pad treftquote:Op woensdag 18 mei 2016 10:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Grappig om te zien, ook dat ze zelfs de choreografie moeten leren (België). Georgië was hier ook nog beter te doen.
Ja die viel mij ook op, erg goed gezongen. Deze repetities lijken me voor de artiest zelf wel erg gek om te zienquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, echt een fantastische kans om eens te oefenen op een groot podium voor deze studenten/ jonge musici. Waarbij ik wil aantekenen dat die dame die Oekraïne doet gewoon echt heel goed is en vast ver gaat komen als ze de juiste mensen op haar pad treft
Hup met dat festival naar NL. Ik wil ook stand in zijnquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, echt een fantastische kans om eens te oefenen op een groot podium voor deze studenten/ jonge musici. Waarbij ik wil aantekenen dat die dame die Oekraïne doet gewoon echt heel goed is en vast ver gaat komen als ze de juiste mensen op haar pad treft
Ja, ik krijg ook wel eens van die blikken als ik ergens in november over het 'aankomende ESF' begin.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik sprak vanavond met 'normale mensen' over het Songfestival. Wat een andere wereld leven wij dan in he, die weken? Ze begrepen helemaal niks van me
Eurovision is voor het hele jaar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 01:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik krijg ook wel eens van die blikken als ik ergens in november over het 'aankomende ESF' begin.
"Huh, dat is toch pas in mei?"
Wat denken die mensen nou, dat al die artiesten daar op goed geluk heen gaan en een liedje improviseren ofzo?
Dat zagen deze mensen dan wel weer in- maar dat is ook de enige waarde die ze begrijpen, ze snappen er geen bal van dat ik het leuk vind. Een van mijn collega's had voor het eerst gekeken, omdat ik zo'n fan ben. Stuurde me een smsje met 'wat deed 'ie het goed he?' zaterdagavond, maar gister zat 'ie te vertellen dat 'ie het een stom nummer vond, enz. Ik heb zijn smsje voorgelezenquote:Op donderdag 19 mei 2016 01:10 schreef Andromache het volgende:
Ik betrap mezelf ook weleens op het iets te vaak hebben over diaspora, blockvoting, jurken, modulatie etc..... Iedereen barst altijd in lachen uit als ik verklaar dat het ESF cultuurhistorische waarde heeft, maar ik meen het echt. Waarom begrijpt niemand mij?
Dit!quote:
Ik snap het ergens ook wel. Zelfreflectie is doodeng, dus geven we de rest die het wel professioneel aanpakt maar de schuld. Als we nou eens zouden erkennen dat we al jarenlang maar wat aanrommelen, maar nee...quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hè, lekker Volkskrant. Dit hebben we net nodig om de Nederlandse kijk op het ESF weer op te krikken.![]()
Brief van de dag: Songfestival is onhandelbaar gedrocht.
Ok, het is slechts een opinie, maar om het nou meteen tot brief van de dag uit te roepen.![]()
Wat is dit voor debiel slecht stuk.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hè, lekker Volkskrant. Dit hebben we net nodig om de Nederlandse kijk op het ESF weer op te krikken.![]()
Ok, het is slechts een opinie, maar om het nou meteen tot brief van de dag uit te roepen.![]()
Iemand die de moeite neemt om het woord "larmoyante" te gebruiken neem ik sowieso al niet serieus.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
De brief is ingezonden door Puck van der Meer, ook wel bekend van haar ingezonden brief: http://www.parool.nl/opin(...)aanwrijven~a3930470/. (Daarin zit ook haar leeftijd verborgen).quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
Daar is gewoon een andere live-versie in gemonteerd, anders had de boel wel synchroon gelopen en had je de achtergrondzang wel gehoord..quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar is gewoon een andere live-versie in gemonteerd, anders had de boel wel synchroon gelopen en had je de achtergrondzang wel gehoord..
Volgens mij klopt het allemaal wel. Bij Azerbeidzjan was er toestemming gevraagd om één van de achtergrondzangeressen in het refrein het deel voor een groot deel over te nemen op de hoofdaansluiting. Dat is wat je hoort in het refrein. De overige background is weggefilterd.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:44 schreef Em31 het volgende:
Meteen deze opgezocht![]()
(hier hoor je inderdaad wel duidelijk de achtergrondzang)
Azerbeidzjan vind ik nog niet eens zozeer pijn doen aan de doen. Sowieso zong die bij de finale een heel stuk valser dan bij de finale.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:44 schreef Em31 het volgende:
Meteen deze opgezocht![]()
(hier hoor je inderdaad wel duidelijk de achtergrondzang)
Azerbaijan valt nog wel mee als je dit daarna hoort
Ja en vooral van haar fantastische backingsquote:
Zijn dat dan zenuwen of het verplaatsen op het podium?quote:
Geen idee, ik denk het eerste. Bij Servië kreeg ik haast de neiging om de beademing te starten. Die was wel ziek geweest, maar toch.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zijn dat dan zenuwen of het verplaatsen op het podium?
Wel leuk om te horen
Terminated due to multiple third party copyright infringement oidquote:
Potver. De stand-in video's werden er helaas ook al vrij snel afgehaald. Jammer.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 03:29 schreef APK het volgende:
[..]
Terminated due to multiple third party copyright infringement oid![]()
Maar worden de succesvolste kandidaten niet ook vaak aan het einde van de show geplaatst? Bij the voice vaak wel...quote:Op zondag 22 mei 2016 20:42 schreef Fred_B het volgende:
Interessant onderzoek van Sofabet.com naar het belang van de startpositie op het aantal stemmen bij BGT. De startposities naar het einde van de show krijgen meer dan de helft van de stemmen.
[ afbeelding ]
Dat denk ik wel, maar waar baseren ze dat 'succesvolste' dan op op het moment van het maken van de volgorde? Alleen op de bookies, want de uitslag van de semi's weten ze op dat moment niet. Dus kan je als land zijnde je positie daadwerkelijk beinvloeden door (zoals de Russen) veel op je eigen land in te zetten.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar worden de succesvolste kandidaten niet ook vaak aan het einde van de show geplaatst? Bij the voice vaak wel...
Ongetwijfeld werkt het in 2 richtingen, maar ze kunnen moeilijk alle goede acts aan het einde zetten en alleen prutsers aan het begin, want dan schakelt na een tijdje de helft van het publiek gewoon later in.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar worden de succesvolste kandidaten niet ook vaak aan het einde van de show geplaatst? Bij the voice vaak wel...
Oh ik dacht dat dit ging over Britain's got talent, my bad....quote:Op zondag 22 mei 2016 21:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar waar baseren ze dat 'succesvolste' dan op op het moment van het maken van de volgorde? Alleen op de bookies, want de uitslag van de semi's weten ze op dat moment niet. Dus kan je als land zijnde je positie daadwerkelijk beinvloeden door (zoals de Russen) veel op je eigen land in te zetten.
Nee, de mijnequote:Op zondag 22 mei 2016 21:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dit ging over Britain's got talent, my bad....
Dat ging het ook, maar voor het ESF is het idee natuurlijk vergelijkbaar.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dit ging over Britain's got talent, my bad....
Nee, want BGT kent voorrondes waar je bijv. de reactie van het publiek al kan peilen. Op het ESF heb je dat voordeel niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat ging het ook, maar voor het ESF is het idee natuurlijk vergelijkbaar.
Oh, jawel, hoor.quote:Byrne also contends there is "a snobbery and a cynicism" to the Eurovision here and in the UK that does not exist in the rest of Europe.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:42 schreef Fascination het volgende:
http://www.rte.ie/enterta(...)ky-byrne-eurovision/
Hehe, een artikel over Nicky Byrne en z'n deelname voor Ierland dit jaar. Hij snapt niet waarom zijn nummer niet scoorde en gelooft dat er een soort complot is voor het selecteren van de winnaar.
[..]
Oh, jawel, hoor.
Mijn god, die zijn echt cluelessquote:Op woensdag 25 mei 2016 19:42 schreef Fascination het volgende:
http://www.rte.ie/enterta(...)ky-byrne-eurovision/
Hehe, een artikel over Nicky Byrne en z'n deelname voor Ierland dit jaar. Hij snapt niet waarom zijn nummer niet scoorde en gelooft dat er een soort complot is voor het selecteren van de winnaar.
[..]
Oh, jawel, hoor.
En dan krijgt DB het al van sommigen in NL voor zijn kiezen dat hij niet een hogere eindplaats bereiktequote:
Jan vindt tegenwoordig bijna alles geweldig gezongen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:07 schreef Em31 het volgende:
Jan Smit deed dit eerst ook veel extremer, heb het idee dat hij elk jaar wat neutraler wordt in zijn commentaar.
Ja met Victor Reinierquote:Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
Jan vindt tegenwoordig bijna alles geweldig gezongen.
Btw, zie ik nu dat Jan tegenwoordig ook al een voetbalprogramma presenteert (NPO3)?![]()
Die zit toch met zijn dochter in Zuid Amerika? Angela Schijf wordt toch vastgehouden door de één of andere waanzinnige?quote:
Zelfs Zwitserland, allemachtig!!!quote:Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Jan vindt tegenwoordig bijna alles geweldig gezongen.
Btw, zie ik nu dat Jan tegenwoordig ook al een voetbalprogramma presenteert (NPO3)?![]()
Hij blijft mooiquote:Op donderdag 26 mei 2016 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik heb gisteravond dat hele Victor Reinier topic weer teruggelezen en hardop gejankt van het lachen.
GC / Wie is deze man?
NEE DIE LINKER!!!
In voorgaande jaren was Jan nagenoeg alle inzendingen aan het afzeiken (behalve NL) over de zuiverheid van de zang. Misschien dat daar opmerkingen over kwamen. Nu slaat het alleen door naar de andere kant.quote:Op donderdag 26 mei 2016 12:03 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zelfs Zwitserland, allemachtig!!!
quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:32 schreef Greys het volgende:
Ik heb gisteravond dat hele Victor Reinier topic weer teruggelezen en hardop gejankt van het lachen.
GC / Wie is deze man?
NEE DIE LINKER!!!
Verdomme zeg.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:32 schreef Greys het volgende:
GC / Wie is deze man?
NEE DIE LINKER!!!
Heerlijk topic.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:32 schreef Greys het volgende:
GC / Wie is deze man?
NEE DIE LINKER!!!
Douwe Bob betrokken bij vechtpartijquote:Zanger Douwe Bob is in de nacht van dinsdag op woensdag betrokken geweest bij een vechtpartij in Haarlem. Dat meldt het Haarlems Dagblad donderdag. Er is niemand gewond geraakt of aangehouden, aldus de politie.
Douwe Bob bezocht samen met wat vrienden uit Haarlem onder andere café Stiels. Volgens een ooggetuige had de Songfestivaldeelnemer te diep in het glaasje gekeken. Ondertussen zorgde zijn aanwezigheid voor veel drukte. "Het was een gekkenhuis omdat Douwe Bob er was", zegt de man die liever anoniem wil blijven.
Het is niet duidelijk hoe de vechtpartij is ontstaan en of Douwe Bob zelf ook klappen heeft gekregen of uitgedeeld
Zie Douwe topic, daar staat ook zijn reactie.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:41 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Douwe Bob betrokken bij vechtpartij
Ah. Ik zie het al ja. Lekker spuit elf van me.quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie Douwe topic, daar staat ook zijn reactie.
Geeft toch nietquote:Op donderdag 26 mei 2016 16:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ah. Ik zie het al ja. Lekker spuit elf van me.
Ik kende het topic niet en nu ga ik een beetje stuk.quote:Op donderdag 26 mei 2016 11:32 schreef Greys het volgende:
GC / Wie is deze man?
NEE DIE LINKER!!!
iig nog ff op Italië wachten.quote:
Portugal heeft al toegezegd terug te keren volgend jaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:30 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik denk geen Rusland en Italië. Verrassende niet-deelnemer wordt UK. Denk dat Portugal niet terugkeert
We zitten nog in een vroege fasequote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Portugal heeft al toegezegd terug te keren volgend jaar.
Ik ook, briljant gewoonquote:Op donderdag 26 mei 2016 16:26 schreef Greys het volgende:
Párel. Echt.
Dat moment dat de TS Victor van de foto afknipt en je alleen die man nog ziet met een stuk arm van Victor erom waarop iemand dan reageert met 'die kerel ken ik niet maar die hand lijkt wel op Victor Reinier' moet ik elke keer om gillen
Litouwen inderdaad, mag ook wel. Al was het alleen maar omdat we dan weer die knotsgekke voorronde van hun kunnen volgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:32 schreef Cee het volgende:
Die ene Baltische staat onder de andere twee moet ook meedoen, de Baltezers staan altijd garant voor wat punten.En wat is dat voor klein gebied boven Polen?
Jezus, en ik vind het raar als mensen Nederland niet op een kaart aan kunnen wijzen.
Ik kan me eerlijk gezegd niet eens meer herinneren welk nummer het was.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 23:15 schreef Fascination het volgende:
Ik kan niet stoppen met naar LoveWave luisteren, het optreden bekijken en plaatjes van Iveta zoeken.
Lief dagboek.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 23:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd niet eens meer herinneren welk nummer het was.
Ik heb het nummer maar even opgezocht, zit het nu te luisteren.quote:
Whehe, dat is het enige dat ik me herinner. Die prachtige outfit met strepen en haar benen.quote:
Mee eens. Ik zal het nummer niet heel snel opzetten, maar het optreden blijft voor mij de moeite waard.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 23:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind dat echt zo'n nummer die live veel beter uit de verf komt dan als opname.
Van hetzelfde team als Rusland dit jaar, net als Wit-Rusland 2007, Griekenland 2009 en Azerbaijan 2013 uit mijn hoofd.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:24 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zat wat door nummers uit eerdere jaren te bladeren en te bekijken op youtube, en opeens zie ik het Russische scherm, maar dan de 2008 versie en zonder veiligheidshekje (badass, Ani).
Van Oekraïne dus, komt dat even aan.
Leuker nummer ook.
In dat soort filmpjes zoals die je hiervoor ziet zie je nooit de serieuze acts. Het wordt altijd als lachspektakel weggezet. Ook die walgelijke manier waarop om 1944 wordt gelachen.quote:
Dat verklaart veel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 07:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Van hetzelfde team als Rusland dit jaar, net als Wit-Rusland 2007, Griekenland 2009 en Azerbaijan 2013 uit mijn hoofd.
Mee eensquote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef ijs_beer het volgende:
Stelling:
Artiesten en componisten zouden beiden uit het land moeten komen waar ze voor uitkomen, dus alleen Azerbeijaanse producenten voor hun nummers en geen Serhat die voor San Marino had kunnen uitkomen.
Ik zelf ben voor, op dit moment zijn er in mijn ogen te veel landen die gebruik maken van Zweedse nummers. De diversiteit van de muziek wordt daardoor minder.
Wat is jullie mening hierover?
Dat wordt veel te ingewikkeld. Wie heeft waaraan meegewerkt. Mag Pannecoucke dan wel?quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef ijs_beer het volgende:
Stelling:
Artiesten en componisten zouden beiden uit het land moeten komen waar ze voor uitkomen, dus alleen Azerbeijaanse producenten voor hun nummers en geen Serhat die voor San Marino had kunnen uitkomen.
Ik zelf ben voor, op dit moment zijn er in mijn ogen te veel landen die gebruik maken van Zweedse nummers. De diversiteit van de muziek wordt daardoor minder.
Ik ben het ermee eens. Het zet de deelnemende landen meer op scherp en dwingt ze creatiever te zijn met de mogelijkheden die ze tot hun beschikking hebben. Dat het voor een land als San Marino dan flink lastig wordt überhaupt een clubje mensen te verzamelen die én Marinees zijn én over enig talent beschikken om een fatsoenlijke inzending te maken, snap ik. Maar met het internationaal allegaartje dat ze dit jaar brachten wisten ze ook niet te scoren dus ze verliezen er weinig mee.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef ijs_beer het volgende:
Stelling:
Ik denk dat het politiek stemmen hiermee meer in de kaart wordt gespeeld.quote:Op donderdag 2 juni 2016 14:04 schreef ijs_beer het volgende:
Stelling:
Het hele team vind ik ook wat ver gaan, maar de artiest zelf (of iig 1 in geval van duet/trio/etc) uit eigen land zou ik weinig op tegen hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:41 schreef Greys het volgende:
Oneens. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen.
Wat als een van de Nederlandse artiesten bv al eeuwen samenwerkt met een buitenlandse liedschrijver (zoals TCL en Waylon met lui uit Nashville samenwerken soms), dat mag dan ineens niet meer?
Ik ga er verder ook gewoon niet meer op reageren, ik praat wel om hem heen. Daarbij interesseert het je natuurlijk nog wel, aangezien Waylon gewoon gaat.quote:Overigens heb ik het 'Wie moet Nederland vertegenwoordigen'-topic uit MyAT gehaald, want zowel de polls zijn compleet vertieft als elk woord moet op een weegschaal met die knakker die maar blijft gillen over haat.
Ik hoor wel wie er gaat, het interesseert me eigenlijk weinig meer![]()
Oh ja daar ben ik het gewoon mee eens. Sorry, dan las ik het verkeerd die stelling, dacht dat het ging om alleen schrijvers/producers die niet uit een ander land mogen komenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het hele team vind ik ook wat ver gaan, maar de artiest zelf (of iig 1 in geval van duet/trio/etc) uit eigen land zou ik weinig op tegen hebben.
Kijk, dat San Marino iemand uit Italië vraagt kan ik nog mee leven. Ik zie San Marino toch al min of meer als Italiaans dorp, maar als San Marino iemand uit Turkije importeert en Oostenrijk (voor de tweede keer) iemand uit Canada laat overvliegen wordt het misschien toch tijd om eens te kijken waar de grens ligt.
Het moet niet zo zijn dat de finale straks bestaat uit de top 25 van de Amerikaanse billboards oid, waarbij het land met het grootste budget de populairste artiest inhuurt.
Hebben we straks een ESF met inzendingen als Madonna, Justin Timberlake/Bieber, Janet Jackson, Beyoncé etc.
quote:Ik ga er verder ook gewoon niet meer op reageren, ik praat wel om hem heen. Daarbij interesseert het je natuurlijk nog wel, aangezien Waylon gewoon gaat.![]()
Hij heeft niet voor niks bij the Voice getekend. Dat is voor nog meer positieve publiciteit en om daar zijn nummer aan een groot publiek te presenteren. Ik zie geen andere mogelijkheid.
quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:19 schreef Em31 het volgende:
Songfestival wordt volgens organisatoren steeds duurder
De voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival worden steeds duurder. Het extra geld gaat naar een betere voorbereiding en professionalisering.
"Daar is het succes de laatste jaren ook naar", aldus woordvoerder van AVROTROS tegen NRC.
De Songfestivaleditie van 2016 in Stockholm kostte 500.000 euro. Van dat bedrag ging 250.000 euro naar de European Broadcasting Union, de organisator van het evenement. Dat deel werd betaald door koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De rest werd betaald door de AVRO-TROS zelf.
Van de overgebleven 250.000 euro werd in 2016 het verblijf van Douwe Bob en de delegatie betaald, haar, make-up en kleding van de band, het componeren van het liedje, de regie, promotiemateriaal, het ontwerp van de klok die op het podium te zien was en het kopen van de rechten zodat het liedje door de Songfestivalorganisatie gebruikt kon worden.
Repeteren
Vier jaar geleden kostte het Songfestival nog maar 350.000 euro. Sinds de kansen op een succesvolle plek steeds groter worden, wordt het steeds duurder. De extra kosten gaan vooral zitten in repeteren. "Als je die kijkersaantallen ziet, en het grote saamhorigheidsgevoel dat we wisten te creëren, dan is die vijf ton volgens mij een weloverwogen investering", aldus Ed Nijpels, voorzitter van de raad van toezicht.
Het is onduidelijk wat andere landen uitgeven aan het Songfestival.
Stelling was artiest + schrijver/componist.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja daar ben ik het gewoon mee eens. Sorry, dan las ik het verkeerd die stelling, dacht dat het ging om alleen schrijvers/producers die niet uit een ander land mogen komen
Ik hou mijn hart vast. Ik heb tot nu toe nog niemand in de selectiecommissie kunnen betrappen op enige vorm van bovenmatige intelligentie.quote:[..]
Ik denk oprecht niet dat Waylon gaat hoor, misschien nog een keer in een van de komende jaren. Khou in elk geval sterk rekening met nee![]()
Maar wie weet is hij al lang stiekem in gesprek met De Commissie inderdaad. Als hij naar ze toe stapt met het beste nummer evah zouden ze dom zijn als ze het niet doen. Maar ik denk dat hij gevraagd/gepeild wil worden, net als Jan nu bij O'g3ne gaat doen. Dat zou ik dan weer WEL dom vinden, als ze O'g3ne gaan peilen namens de commissie en anderen die al eerder hebben geroepen dat ze willen niet.
Zie het nu idd. Te snel gelezen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Stelling was artiest + schrijver/componist.
Dat bedoel ik in mijn vorige post, ze moeten leren de juiste verbanden te leggen ipv de verkeerde conclusies trekken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:25 schreef Greys het volgende:
Even uit Douwe Bob topic gekopieerd, ook wel interessant voor hier
[..]
Nee, sinds we er wat meer tijd en moeite is steken zijn de kansen op succes toegenomen. Niet andersom.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:19 schreef Em31 het volgende:
*uit artikel*
Sinds de kansen op een succesvolle plek steeds groter worden, wordt het steeds duurder.
Eens, daarbij vind ik die Zweedse nummers meestal helemaal niet slecht. Zolang ze maar van bestaande nummers afblijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie het nu idd. Te snel gelezen.
Artiest uit het betreffende land ben ik het mee eens, schrijver maakt me weinig uit. Zelfs als je daarmee niet voorkomt dat het festival straks nog meer typisch Zweedse liedjes bevat. Die vrijheid moet er blijven wmb.
Oh, ik dacht bij trots zijn even dat je het over goede artiesten had.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:26 schreef grazz het volgende:
Hoe graag ik die Zweedse deuntjes ook hoor, laat het vooral in Melodifestivalen blijven. Het ESF heb ik graag zo gevarieerd mogelijk. De artiest moet wat mij betreft ook uit het land zelf komen. Ik zou het bijv echt niks vinden als Adele ons zou vertegenwoordigen, hoe goed ze ook is. Het 'voelt' toch niet helemaal correct. Je wilt als land toch ook je eigen artiesten promoten en trots zijn op 'onze' (O'g3ne) artiest. Maakt me opzich niet uit waar de schrijvers/producers vandaan komen, maar ik zou het behoorlijk irritant vinden als we net als Azerbeidzjan elk jaar een liedje uit Zweden halen.
500000 EUR voor twee, drie avonden een miljoenenpubliek, dat haal je met reclameinkomsten toch al weer aardig terugquote:Op vrijdag 3 juni 2016 12:25 schreef Greys het volgende:
Even uit Douwe Bob topic gekopieerd, ook wel interessant voor hier
[..]
Gillen? Ik ben de rust zelve als ik type. Woorden hoeven ook niet op een weegschaal, maar totale onzin uitkramen dat iedereen O'G3ne binnen 24 uur nadat het programma De Beste Zangers is afgelopen is vergeten? Dan schuif ik het toetsenbord toch even naar mij toe. Jouw opmerking daar was gewoon zwaar neerbuigend en krenkend jegens O'G3ne en hun fans. Jammer dat je dat niet ziet, maar tegelijk meent je van alles te kunnen permitteren zonder weerwoord van iemand anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 11:41 schreef Greys het volgende:
Oneens. Laat iedereen dat lekker zelf bepalen.
Wat als een van de Nederlandse artiesten bv al eeuwen samenwerkt met een buitenlandse liedschrijver (zoals TCL en Waylon met lui uit Nashville samenwerken soms), dat mag dan ineens niet meer?
Overigens heb ik het 'Wie moet Nederland vertegenwoordigen'-topic uit MyAT gehaald, want zowel de polls zijn compleet vertieft als elk woord moet op een weegschaal met die knakker die maar blijft gillen over haat.
Ik hoor wel wie er gaat, het interesseert me eigenlijk weinig meer![]()
Wel lachen dat je dit zegt om vervolgens in de rest van je post heel erg je best te doen om aan te tonen dat Greys volledig gelijk heeft. Chapeau.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 02:01 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Gillen? Ik ben de rust zelve als ik type. Woorden hoeven ook niet op een weegschaal, maar totale onzin uitkramen dat iedereen O'G3ne binnen 24 uur nadat het programma De Beste Zangers is afgelopen is vergeten? Dan schuif ik het toetsenbord toch even naar mij toe. Jouw opmerking daar was gewoon zwaar neerbuigend en krenkend jegens O'G3ne en hun fans. Jammer dat je dat niet ziet, maar tegelijk meent je van alles te kunnen permitteren zonder weerwoord van iemand anders.
Nou jongen, helderziendheid en inschattingsvermogen kun jij maar beter overlaten aan de grote jongens, want daar bak jij helemaal niks van. Volgende afspraak maar over een jaar of tien? Nadat je geschoold genoeg bent om mijn niveau aan te kunnen? Najaar 2025 of zo?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 03:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Wel lachen dat je dit zegt om vervolgens in de rest van je post heel erg je best te doen om aan te tonen dat Greys volledig gelijk heeft. Chapeau.![]()
Maar goed, je gilt dus niet, prima. Houden we het op miepen, zeveren, zaniken of tijdens een hissy fit volledig uit je panty springen. Wat jij wilt.
Dat is haar inschatting, dat jij dat meteen ziet als een aanval ligt echt aan jou. Je lijkt posts moeilijk te kunnen interpreteren. Je neemt alles persoonlijk en heel serieus op. Tegelijkertijd kraak je mensen/dingen af op een manier die je zelf niet zou waarderen bij je 'tegenstanders'. Zoals je reactie hierboven.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 02:01 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Gillen? Ik ben de rust zelve als ik type. Woorden hoeven ook niet op een weegschaal, maar totale onzin uitkramen dat iedereen O'G3ne binnen 24 uur nadat het programma De Beste Zangers is afgelopen is vergeten? Dan schuif ik het toetsenbord toch even naar mij toe. Jouw opmerking daar was gewoon zwaar neerbuigend en krenkend jegens O'G3ne en hun fans. Jammer dat je dat niet ziet, maar tegelijk meent je van alles te kunnen permitteren zonder weerwoord van iemand anders.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:31 schreef Greys het volgende:
Ik geloof er niks van. Die gaan niet. En dat Jan zei dat ze heus wel gepeild gaan worden is om alle tijdelijke Og3enefans kalm te houden. Want als dat programma is afgelopen is iedereen ze binnen 24 uur weer vergeten.
Je reageert anders wel altijd heel erg heftig op uitspraken. Iemand beweert dat O`G3ne 24 uur nadat de serie van BZVN is afgelopen alweer is vergeten. Die 24 uur hoef je niet zo letterlijk nemen, want het was figuurlijk bedoeld. Oké, misschien denk jij er niet zo over. Dat kan. Een weerwoord is prima, maar dan kun je gewoon zeggen: Hier ben ik het niet mee eens, ik denk dat ze genoeg indruk maken om niet vergeten te worden. Je begint dan helemaal door te slaan door mensen die O`G3ne niet zo waarderen zoals jij te betichten van haat, domheid of problemen met de realiteit (?). En eerder dat iedereen hier anti O`G3ne is en pro Waylon, wat ook niet waar is. Dat zijn toch geen dingen waar je je zo druk om hoeft te maken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 02:01 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Ik begrijp hier ook helemaal niets van. Zelf hekelde je het zogenaamde "arrogante" gedrag van Douwe, en ben je een groot voorstander van een diplomatieke/ bescheiden houding. In je uitspraken naar anderen laat je dit vaak niet blijken, want dit soort uitspraken komen nogal verwaand en belerend over. Jammer.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 04:25 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Nou jongen, helderziendheid en inschattingsvermogen kun jij maar beter overlaten aan de grote jongens, want daar bak jij helemaal niks van. Volgende afspraak maar over een jaar of tien? Nadat je geschoold genoeg bent om mijn niveau aan te kunnen? Najaar 2025 of zo?
Je blijft hier hoor, niets van de Narcistische meneer aantrekken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:04 schreef Greys het volgende:
Echt, in dit topic ook al?
En ik er maar trots op zijn dat ESF elk jaar zo tof is ondanks de verschillende meningen. Nou, das wel klaar
Heb je mij bv ooit horen zeuren en zaniken en janken en zeiken als Waylon voor de dertigste keer een onbetrouwbare cokesnuiver werd genoemd terwijl ik hem naar het esf zou willen? Nee. Ik gaf dan wel mijn eigen mening en ging niet op mensen zitten zeiken dat ze hem dan haten. Of ik negeerde het gewoon.
Hou op met je overdreven gedoe, neem niet alles zo zwaar op, for fucks sake. Hou het voor iedereen gezellig. Niemand is het hier haast met elkaar eens elk jaar, maar toch is het altijd leuk geweest hier, nooit zo kut geweest als nu. Integendeel, dat hield het juist interessant.
Maar goed, dat heb ik je nu al veertig keer vriendelijk uitgelegd. Ik blijf wel uit esf. Jij wint.
Que? Moet ik even een abonnementje voor een maand voor je aanvragen via sms? Als we hem allemaal een maand op negeer zetten, is de lol er vanzelf vanafquote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:04 schreef Greys het volgende:
En ik er maar trots op zijn dat ESF elk jaar zo tof is ondanks de verschillende meningen. Nou, das wel klaar
Heb je mij bv ooit horen zeuren en zaniken en janken en zeiken als Waylon voor de dertigste keer een onbetrouwbare cokesnuiver werd genoemd terwijl ik hem naar het esf zou willen? Nee. Ik gaf dan wel mijn eigen mening en ging niet op mensen zitten zeiken dat ze hem dan haten. Of ik negeerde het gewoon.
Hou op met je overdreven gedoe, neem niet alles zo zwaar op, for fucks sake. Hou het voor iedereen gezellig. Niemand is het hier haast met elkaar eens elk jaar, maar toch is het altijd leuk geweest hier, nooit zo kut geweest als nu. Integendeel, dat hield het juist interessant.
Maar goed, dat heb ik je nu al veertig keer vriendelijk uitgelegd. Ik blijf wel uit esf. Jij wint.
Dat kan helemaal niet. Als onderdeel van het ESF-collective ben je in zekere zin altijd aanwezig, net als de rest van ons.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:04 schreef Greys het volgende:
Dit bedoel ik. Ga anders even voor anderen bepalen hoe ze iets schrijven, wie denk je wel dat je bent?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:54 schreef WhiteBeard het volgende:
Bij sommigen gaat de afkeer zo diep dat ze niet eens de naam van de groep correct typen. Lolletje? Niet serieus nemen? Korrel zout? Nope.
Hoe bedoel je? Dat wanneer een artiest uit bijvoorbeeld Turkije voor een ander land uit komt dat dan de diaspora op hem/haar zou stemmen? Dat zou ik nog niet zo durven zeggen, Joan Franka is deels Turks en ook Serhat ging niet naar de finale. Anderzijds gaven ze nou ook niet bepaald de beste optredensquote:Op donderdag 2 juni 2016 22:41 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik denk dat het politiek stemmen hiermee meer in de kaart wordt gespeeld.
Børdsquote:
Haha, geinig. ...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
![]()
Helaas zonder clipje van ons, daarom in de SC, maar zeker leuk om te zien.![]()
Wat leuk! En ze reageren zo tof. 'It's the Celine Dion of her day.'quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
![]()
Helaas zonder clipje van ons, daarom in de SC, maar zeker leuk om te zien.![]()
Ceequote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:22 schreef Cee het volgende:
Jongens we zijn alweer bijna een maand dichter bij het ESF 2017!
Yeaahhhhhhquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:22 schreef Cee het volgende:
Doe ik ook. Ik hou van honden maar ik maak 1 uitzondering.
Jongens we zijn alweer bijna een maand dichter bij het ESF 2017!
Stropop tactiek, ga maar effe googelen. Die afkeer blijkt als je hun naam niet eens fatsoenlijk wenst te typen EN tegelijk met statements komt, zoals je hebt gedaan. Heel simpel. Net als Wildershaters hem Blondie of Peroxydehoofd noemen en ook een afkeer/haat jegens hem koesteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Ga anders even voor anderen bepalen hoe ze iets schrijven, wie denk je wel dat je bent?
Als ik odzjien wil schrijven omdat ik dat grappig vind EN omdat het simpelweg strontirritant is om Og3ne op je mobiel te moeten invoeren bepaal ik dat toch echt lekker zelf. Net als iedereen hier. Waar haal je de euvele moed vandaan om dat ook maar meteen aan diepe afkeer en haat te verbinden.
Of heb je ook in alle topics lopen klagen waar men Douwe 'Pushing Bob' noemde voor de lol, Trijntje heeft tig bijnamen gehad (niet al te flatteus, dan valt odzjien nog reuze mee), topics waarin ze Wilders blondie noemen etc. Wat zal je een zwaar leven hebben als je over al dat soort dingen valt. Manmanman.
Ondertussen zat je je ook druk te maken over een Waylon tt... het is een zinloze discussie en genoeg zo. Is ook niet de eerste keer dat het tegen je is gezegd.quote:Op zondag 5 juni 2016 01:56 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Stropop tactiek, ga maar effe googelen. Die afkeer blijkt als je hun naam niet eens fatsoenlijk wenst te typen EN tegelijk met statements komt, zoals je hebt gedaan. Heel simpel. Net als Wildershaters hem Blondie of Peroxydehoofd noemen en ook een afkeer/haat jegens hem koesteren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Ja daar heb ik nu toch een pietsie spijt van achteraf, dat ik die TT voor hem liet aanpassenquote:Op zondag 5 juni 2016 10:13 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ondertussen zat je je ook druk te maken over een Waylon tt... het is een zinloze discussie en genoeg zo. Is ook niet de eerste keer dat het tegen je is gezegd.
idd, ik kan niet wachten tot het weer winter is, of iig herfst.quote:
Zitten er nog nieuwe leuke ideeën bij? Of veel uit de poll?quote:Op zondag 5 juni 2016 13:46 schreef Greys het volgende:
Esctoday heeft een artikel op FB geplaatst met diverse opties voor Nederland 2017. In geen van de reacties eronder nog kiest iemand odzjien. (Nee, ik heb niet gereageerd..) Wel is er een 'iedereen behalve odzjien' reactie. (Nee, ik ken diegene niet).
Opvallend.
Waarom nou zo flauw de naam van O'g3ne zo enorm verbasteren?quote:Op zondag 5 juni 2016 15:10 schreef Greys het volgende:
Ik zal zo het artikel even linken. Zit mobiel en lukt niet zo goed. Sharon Doorson (ik zweer je dat mijn telefoon hier automatisch Sharknado Doorsnee van maakte), odzjien, Dotan, Alain Clark, Caro Emerald, Eva dinges (met die kuif). Geloof ik. En onderaan het artikel wordt gezegd dat Ilse solo ook weer wil en dat Waylon solo ook een veelgenoemde kandidaat op fansites is. Daar staat geloof ik dan weer niet bij dat ie heeft gezegd te willen (wat wel zo is).
In de FB reacties wilde men geloof ik vnm Caro, Dotan en Waylon. Maar ook Nilson wordt daar genoemd.
Doe eens normaal! Volgens mij reageer ik normaal, dat verwacht ik dan op de een of andere manier ook van de ander. Vervolgens kom je met een non-argument. Sneu.quote:Op zondag 5 juni 2016 15:53 schreef Greys het volgende:
Jezus fuck zeg, hebben jullie allemaal zand in je vagina? Ik heb al eerder uitgelegd dat ik O'g3ne op mijn mobiel typen irritant vind. Ga over iets belangrijks vallen ajb
Ach grutjes toch. Nu komt het Calimero-effect?quote:Op zondag 5 juni 2016 15:57 schreef Greys het volgende:
Maar goed. Het is me duidelijk waar de prioriteiten liggen hier. Niet bij het plezier meer maar bij het correct schrijven van een naam. Veel plezier nog daarmee. Nu echt klaar mee.
Weer iemand die voor een ander denkt te moeten bepalen wat een non-argument is.quote:Op zondag 5 juni 2016 15:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Doe eens normaal! Volgens mij reageer ik normaal, dat verwacht ik dan op de een of andere manier ook van de ander. Vervolgens kom je met een non-argument. Sneu.
Sterktequote:Op zondag 5 juni 2016 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Weer iemand die voor een ander denkt te moeten bepalen wat een non-argument is.
En verder zie boven. Da-ag.
Dit.quote:Op zondag 5 juni 2016 16:00 schreef libranl het volgende:
Als de meiden zich er aan storen dan kunnen ze maar beter een andere naam kiezen in plaats van zo'n irritante breezertaal-naam. Staat wellicht ook een stuk professioneler.
Laten we daar wel mee uitkijken. Dat is zo vergaan tot oh kom er eens kijken en voor je het weet krijgen we hier ook nog een discussie over zwarte piet.quote:
Oh grutjes, en alsof die discussie in mei al niet vroeg genoeg wasquote:Op zondag 5 juni 2016 16:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Laten we daar wel mee uitkijken. Dat is zo vergaan tot oh kom er eens kijken en voor je het weet krijgen we hier ook nog een discussie over zwarte piet.![]()
Och, ze hadden in april al pepernoten liggen.quote:Op zondag 5 juni 2016 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh grutjes, en alsof die discussie in mei al niet vroeg genoeg was
Dat is toch die van dat vreselijk irritante liedje?quote:Over Nielson nog even, is die al eens gepolst?
Dank je welquote:Op zondag 5 juni 2016 16:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
http://esctoday.com/13629(...)articipant-runs-wild
Het artikel, niet de FeesBoek versie want daar kom ik liever niet.
Tot nu toe sprak je het uit als Og-drie-nee?quote:Op zondag 5 juni 2016 17:07 schreef Cee het volgende:
Ik denk trouwens dat ik nu pas de 3 in Og3ne door heb.
Ohdiedrie (weet de spelling niet), OD3? Drie meisjes in de jaren '90quote:Op zondag 5 juni 2016 17:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Tot nu toe sprak je het uit als Og-drie-nee?
Edit: Og-drie-nee is wmb ook goedgekeurd als schrijfwijze.![]()
Oh Sieneke dekt de lading wel aardig. Ook voor het waarschijnlijke resultaat.quote:
Ik kan me niet herinneren hier ooit van gehoord te hebben, maar toch komt het me bekend voor.quote:
Ik ook.quote:Op zondag 5 juni 2016 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Overigens zou ik liever Ilse solo zien, dan in de huidige TCL versie. Maar geen idee of dat juist eerder minder zou scoren op ESF.
quote:Op zondag 5 juni 2016 17:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh Sieneke dekt de lading wel aardig. Ook voor het waarschijnlijke resultaat.
Dit is de inspiratiebron voor Amy, Shelley en Lisa geweest om de "hitsingle" Fout Ventje te schrijven.quote:
hahaquote:
Die blik wanneer die achterste twee "Nee" zeggen aan het beginquote:Op zondag 5 juni 2016 17:47 schreef libranl het volgende:
[..]
Dit is de inspiratiebron voor Amy, Shelley en Lisa geweest om de "hitsingle" Fout Ventje te schrijven.
Wetende dat hun moeder behoorlijk ziek is, is het een mooi gebaar.quote:De naam O'G3NE staat volgens hun website voor 'O-GENE', oftewel de O' bloedgroep van hun moeder en de meisjes als de nakomelingen, de genen, die hen verbindt
O'G3NE (de 'O' staat voor de bloedgroep van hun moeder, 'GENE' voor de muzikale genen van hun vader en '3' voor het trio dat ze vormen)quote:Op zondag 5 juni 2016 20:09 schreef ijs_beer het volgende:
Eigenlijk is de naam wel mooi bedacht, ik las dit op Wikipedia:
[..]
Wetende dat hun moeder behoorlijk ziek is, is het een mooi gebaar.
Die heeft zijn kop niet meequote:Op zondag 5 juni 2016 17:27 schreef Pisces29 het volgende:
Niels Geusebroek zie ik ook nog wel zitten, dat is meer mijn smaak dan Nielson.
Nice one.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |