C4 is na Ricciardo afgehaaktquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:14 schreef zoem het volgende:
Rosberg zit bij de persco alsof hij er geen zin in heeft.
Ik mis context?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:14 schreef potjecreme het volgende:
Vettel heeft het over een momentopname.
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:14 schreef zoem het volgende:
Volgens wie?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
Volgens Olav was Jos met alles ineens gestopt.
Volgens stond dat gewoon in t contract van Max ;-)
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:16 schreef Geralt het volgende:
Ricardo gaat OP ZEKER wat zeggen over Max. 100%
Die hadden de persco eerder al dan ziggo of wat?quote:
Snel genoeg ook weer op een biertje of 5quote:
Zijn directe concurrent zegt dat hij het fantastisch gedaan heeft. Maar oké.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteindelijk gaat het voor een team als RBR toch om Q3 en 4 tienden is veel. Best teleurstellend.
Ja. Paar minuten geleden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die hadden de persco eerder al dan ziggo of wat?
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Snel genoeg ook weer op een biertje of 5
Als de auto van Hamilton het blijft doen heeft Rosberg hem nog niet 1x kunnen verslaan in de kwalificatie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:14 schreef zoem het volgende:
Ze zitten dan ook wel heel dicht op Mercedes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Uiteindelijk gaat het voor een team als RBR toch om Q3 en 4 tienden is veel. Best teleurstellend.
Lap van Ricciardo was ook wel mega goed, op 0,4 van Rosberg en ruim voor de Ferrari's.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
0,4 op rosberg? Nee?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lap van Ricciardo was ook wel mega goed, op 0,4 van Rosberg en ruim voor de Ferrari's.
Oh vandaar dat filmpje.quote:Robertus George (Rob) Kamphues (Wassenaar, 16 september 1960) is een Nederlandse cabaretier en televisiepresentator.
ik heb er weinig moeite meequote:
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:20 schreef NaturalScience het volgende:
Jezus.... kunnen ze dan echt niets bij Ziggo.....
Jepquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zaten ze nu bij ZlGGO de inlap te becommentarieren?
Waarom?quote:
Ik ben niet degene die zich in zijn vrije tijd ligt te ergeren, dus wie is er nou dom?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:20 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Snap ik. Domme mensen valt dit niet op.
Tuurlijk. Als je 4de mag starten is er altijd kans op podium. Plus je gaat niet zeggen hopelijk kan ik mijn 4de plek vasthouden. Naar voren kijken. Winnaarsmentaliteit.quote:
Omdat ze redelijk kansloos zijn. Jammer dat ik geen Sky kan ontvangen.quote:
Zo dom zijn dat je niet snapt dat ergeren soms best lekker kan zijnquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:21 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die zich in zijn vrije tijd ligt te ergeren, dus wie is er nou dom?
quote:
Royal sadness iddquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:22 schreef Wombcat het volgende:
'het zit dichter bij elkaar dan ooit'![]()
Hoelang kijkt 'ie al F1? 5 minuten?
quote:
oh wacht... hmf ben jij dat?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:21 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Zo dom zijn dat je niet snapt dat ergeren soms best lekker kan zijn
Dit dus, en dat gegeil op Max de hele tijd door die kale glibberige paling daar aan tafel maakt me kotsmisselijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:22 schreef j95 het volgende:
Zelfs ik als F1 noob erger me dood aan dit gebrabbel van de heren..
Het kwartje viel pas door de vele ad hominemquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:23 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Zo dom zijn dat je dat nu pas door hebt!!!
Heb ik zelf ook last vanquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:24 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Dit dus, en dat gegeil op Max de hele tijd door die kale glibberige paling daar aan tafel maakt me kotsmisselijk.
RBR is hier gewoon relatief sterk, in die Ferrari's is het veel te hard werken, die ligt hier niet helemaal lekker.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lap van Ricciardo was ook wel mega goed, op 0,4 van Rosberg en ruim voor de Ferrari's.
Uiteraard, F1-coureurs hebben allemaal een fantastische teamgenoot die ze niettemin hebben kunnen verslaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef ikkanditveldnietleeglaten het volgende:
[..]
Zijn directe concurrent zegt dat hij het fantastisch gedaan heeft. Maar oké.
Eigenlijk had Ricciardo moeten zeggen tegen Max meekomen jij hup naar de persco toe.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:16 schreef Zorro het volgende:
O ja persco, nu vind ik het wel extra jammer dat Max geen derde is, wat zou dat lachen zijn geweest.
Q3 gaat over 1 t/m 10 en telt uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:27 schreef daNpy het volgende:
Ik heb niet alles gevolgd, dus/maar waarom is hij nu P4 als hij in 2 quali's P3 rijdt?
Dat gat is binnen 2 GP's volledig dichtgereden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uiteindelijk verslaat Ricciardo hem gewoon dik. Totaal geen schande, vooral knap van Ricciardo onder die druk - maar er is nog een flink gat te overbruggen
Bij de start van Q3 staat alles weer op 0.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:27 schreef daNpy het volgende:
Ik heb niet alles gevolgd, dus/maar waarom is hij nu P4 als hij in 2 quali's P3 rijdt?
als het hoofddoel was om er goed gevoel mee te krijgen en 'plezier te hebben' om zo te wennen is het sowieso al een prachtig resultaat, zonder 'echte' competitiedrang/dwang.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uiteindelijk verslaat Ricciardo hem gewoon dik. Totaal geen schande, vooral knap van Ricciardo onder die druk - maar er is nog een flink gat te overbruggen
Hij heeft in totaal even iets meer dan 4 uur in die auto gereden waar Ricciardo er uuuuuuuren op heeft zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk niet dat die 0.4 representatief is, maar het gaat wel gewoon om de tijd en tijdsverschillen met je teamgenoot in Q3 en het is een groot gat waarvan je niet zomaar kunt zeggen dat hij dat met verder wennen aan de auto wel eventjes gaat dichten.
Dat belooft niet veel goeds voor de rest van het jaar voor die rooie rakkers.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
in die Ferrari's is het veel te hard werken, die ligt hier niet helemaal lekker.
Ik dacht dat hij in Q3 en Q2 P3 reed? Of toch Q1 en Q2?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:28 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Q3 gaat over 1 t/m 10 en telt uiteindelijk.
dat mag wel wat minder ja, maar ook de beelden die ze gebruiken mogen dan wel weer beterquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:24 schreef La_Moustache het volgende:
[..]
Dit dus, en dat gegeil op Max de hele tijd door die kale glibberige paling daar aan tafel maakt me kotsmisselijk.
ondanks dat ze vorig jaar 3 keer wonnen met Vettel hebben ze het lek nog niet helemaal bovenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat belooft niet veel goeds voor de rest van het jaar voor die rooie rakkers.
Zeker. Geen fouten maken, auto leren kennen, team leren kennen, gewoon rustig je ding doen en maar zien waar je eindigt. Max gaat er echt nog wel overheen hoor de komende GP's. Sterker nog, ik verwacht in Monaco dat hij al ervoor staatquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef MakkieR het volgende:
En dan te bedenken dat Max nog maar aan het indraaien is
Verslaat hem dik?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nee. Q3 was natuurlijk P4. Dat telt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij in Q3 en Q2 P3 reed? Of toch Q1 en Q2?
Q1 en Q2.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij in Q3 en Q2 P3 reed? Of toch Q1 en Q2?
Ok thanx!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee. Q3 was natuurlijk P4. Dat telt.
0,4 sec is wel dik te noemen ja maar uiteindelijk is het maar 1 plekquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Verslaat hem dik?
Het gaat om de race pace. 5 rondjes rijden @ kwalificatie is echt puur om een goede plek te krijgen tijdens start.
Max heeft echt wel een goede kans morgen om op het podium te eindigen, sowieso start hij achter Rosberg
Iemand die aan je kont zitquote:
Er zit genoeg vermogen in zijn auto om bij te halen mocht hij bij de start ietsje achter raken. En volgens mij zit het met de pitstop veel beter dan bij torro rosso. Als hij maar niet geraakt wordt tijdens de start, al geldt dat altijd ook bij Torro Rosso waar je vaak naast de grotere brokken piloten staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:31 schreef gbm het volgende:
Ik vrees alleen nog wel voor de start, enige minpunt van Max tot nu toe... Als ie daar doorheen komt kan 't nog erg interessant worden
Ricciardo is ook wel een echt kwalificatie beest. Hopelijk kan Max dat van hem leren. Vorig jaar kon je al zien dat Max veel progressie maakte op dat gebied en ik vind zijn kwali's nog steeds verbeteren dus dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is hier gewoon relatief sterk, in die Ferrari's is het veel te hard werken, die ligt hier niet helemaal lekker.
[..]
Uiteraard, F1-coureurs hebben allemaal een fantastische teamgenoot die ze niettemin hebben kunnen verslaan.
Ik denk niet dat die 0.4 representatief is, maar het gaat wel gewoon om de tijd en tijdsverschillen met je teamgenoot in Q3 en het is een groot gat waarvan je niet zomaar kunt zeggen dat hij dat met verder wennen aan de auto wel eventjes gaat dichten.
Oooh fucker, zit jij daar of wat?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:35 schreef Fopje het volgende:
Wat een kwalificatieHeerlijk weer ook hier in Barcelona
0,4 seconden is een groot gat ja. Zeker omdat tijdens de vrije trainingen het gat hooguit 0,1 of 0,2 seconde was (en soms was of leek Max zelfs sneller dan Ricciardo).quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
In jouw geval desondanks geen drogreden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:25 schreef eight het volgende:
[..]
Het kwartje viel pas door de vele ad hominem
bait headline. Het was de Spaanse persquote:
Bedankt Hansquote:
Rustig maarquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:46 schreef wolferl het volgende:
[..]
Shut up
Ik zag het te laat, en ik heb hem aangepast zeiksnor.
Daarom had RIC ook de snelste ronde van alle F1 drivers in Top Gearquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Maar goed dat RIC sneller is dan Max, anders was het echt 1 en al halleluja.
Qua racen zit het wel snor bij Max, Quali moet hij nog wat bijleren. Is ook niet erg, hij rijdt pas 1 race voor RBR en het rijden van een supersnel rondje is ook wel een specialiteit van RIC.
Goede start maken, voor de Ferrari's zien te blijven en kans op podium is er zeker.
Wordt iedere dag 3x uitgezonden en dan tijdens het normale f1 programma nog een keer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:48 schreef aapnoodmies het volgende:
is die special over verstappen van ziggo nog ergens te zien? kan em niet vinden op de site.
Teleurstellend? Jij had Mercedes op plek 9-10 verwacht?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
Teleurstellende kwalificatie. Vraag me af waarom Ferrari er ineens niet aankwam.
Belooft weer een saaie Mercedes-1-2-race te worden.
Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Oooh fucker, zit jij daar of wat?
#jaloersopFopje
Ik ging ook bijna mee in het ongeschoten berenhuiden verkopen/prematuur ejaculeren, maar RBR is niet alleen goed op deze baan deze keer maar ook gewoon een topteam, en dan dienen Q1 en Q2 alleen maar om in Q3 een andere tijd neer te zetten. Voor een coureur in een minder team als TR zijn Q1 en Q2 veel belangrijker. Ricciardo doet vandaag wat Vettel jaren geleden bijna stelselmatig deed, gewoon de quali doorkomen voor dat ene superstrakke rondje op het laatst. Dat is waar het om gaat bij een dergelijk team en dat is dus ook waar het vanaf nu op zaterdag voor Verstappen om gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij heeft in totaal even iets meer dan 4 uur in die auto gereden waar Ricciardo er uuuuuuuren op heeft zitten.
Ja ik denk dat het heel realistisch is om te denken dat hij verdomd dicht op RIC zit binnen een paar weken en er misschien wel overheen gaat.
Nog niet zien langskomen,thnx!quote:
Nee, ik had gehoopt dat Ferrari mee kon met Mercedes. Ook al redden ze het dan net niet kan het in de race toch interessant worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:52 schreef VitaminWater het volgende:
Teleurstellend? Jij had Mercedes op plek 9-10 verwacht?
Deze kwalificatie was, ook door de omstandgheden, juist helemaal niet teleurstellend en spannend tot op de laatste seconde.
Neequote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik had gehoopt dat Ferrari mee kon met Mercedes. Ook al redden ze het dan net niet kan het in de race toch interessant worden.
Verder lijkt het mij subjectief of iets teleurstellend is en ik vind het tekeurstellend. Mag het?
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eh ja. Vier tienden t.o.v. een teamgenoot is aardig wat.
Dus?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...
En Max heeft zo'n 3 uur in die auto gezeten?
Ik kan dat gewoon niet toestaan. En als je zo doorgaat kun je morgen een belletje verwacht van Dr Helmut. Hou je afstandbediening dus maar bij de hand met je vinger op de pauzeknop.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wie ben jij dat je meent daar iets over te moeten vinden?
Heb je mijn post wel gelezen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...
En Max heeft zo'n 3 uur in die auto gezeten?
Waarom?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen?Was helemaal geen negatieve post ofzo.
Djeez je moet hier wel heel erg oppassen wat je zegt.
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.quote:
Dat is al enige tijd zo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Djeez je moet hier wel heel erg oppassen wat je zegt.
in grote delen wel met je eens hoor maar Ricciardo ging in Q2 nog een keer naar buiten, dat is dan toch een slordigheidje wat hem een set verse banden heeft gekost. dat het uiteindelijk om het behalen van Q3 gaat en je het daarin moet laten zien met je eens daar is nog veel te verbeteren al geef ik Max toch wel een kans morgen voor Ricciardo te eindigen in de racequote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ging ook bijna mee in het ongeschoten berenhuiden verkopen/prematuur ejaculeren, maar RBR is niet alleen goed op deze baan deze keer maar ook gewoon een topteam, en dan dienen Q1 en Q2 alleen maar om in Q3 een andere tijd neer te zetten. Voor een coureur in een minder team als TR zijn Q1 en Q2 veel belangrijker. Ricciardo doet vandaag wat Vettel jaren geleden bijna stelselmatig deed, gewoon de quali doorkomen voor dat ene superstrakke rondje op het laatst. Dat is waar het om gaat bij een dergelijk team en dat is dus ook waar het vanaf nu op zaterdag voor Verstappen om gaat.
Dus al het enthousiasme was gebaseerd op de aanname dat hij vandaag sneller ging zijn dan Ricciardo, en dan komt hij er ineens 0.4 achter. Als je me vooraf naar dat verschil had gevraagd dan had ik gezegd dat ik het veel zou vinden en ik denk iedereen hier, zeker na Q2 en het begin van Q3. Dan moet je gewoon je oordeel over zijn eerste kwalificatie in de RBR herzien ipv blijven hangen in het onterecht gebleken enthousiasme.
Wennen is wel een factor, maar die moet je ook niet overschatten. Wat snel is komt snel in de F1, ze moeten allemaal aldoor wennen, aan de updates, aan de set up, aan de baan, aan het veranderen van de baan gedurende het weekend, aan de veranderende temperaturen. Het lijkt mij ook nog steeds het meest waarschijnlijk dat hij weldra Ricciardo achter zich laat, maar hij moet het nog wel laten zien en het is eerder ondanks vandaag dan dankzij vandaag.
Hij heeft het goed gedaan, maar Ricciardo beter. Dus sowieso niet het maximale.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.
4 tiende van een Mercedes is uitzonderlijk dit seizoen. En dan hebben we het niet eens over een Ferrari. 3e en 4e voor de Ferrari's is een super resultaat.
Hij heeft het gewoon echt heel goed gedaan. Kijk naar het verschil tussen Sainz en Kyvat.
quote:
Heb ik dat gezegd? Wanneer dan? Ik kan het mij niet herinneren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat Max zo goed rijdt, maar ik ben geen "devoted" fan oid.
Alleen als je zegt "Daniel verslaat Max dik" dan vraag ik me af waarom je dat zegt.
omfg... jij niet, _-_ratjetoe_-_ zei dat, maar jij steekt er op in.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Wanneer dan? Ik kan het mij niet herinneren.
Straks gaan we het weer hebben over wie de beste f1 WC aller tijden is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gedoe allemaal zeg. Gewoon goed gereden, RIC ook een dijk van een quali neergezet, blij voor ALO in Q3 en ach, HAM heeft ook eindelijk weer eens een pole. Hoezee!
Dat moet allemaal maar blijken. Voorlopig was hij langzamer toen het telde. Morgen een nieuwe kans.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
4 tienden is inderdaad veel ALS de situatie voor beide correurs vergelijkbaar is. Dat is hij nu niet. Als je een nieuwe auto bij de dealer haalt zit je nog 3 maanden op de ruitenwisser terwijl je linksaf wil. Verstappen moet wennen aan die auto. En dan is het feit dat hij tot nu toe dit hele weekend 1 tot 4 tienden achter of zelfs vóór zijn teammaat zit niet 'dik eraf gereden' maar zelfs aan de magere kant voor Ricciardo in mijn opinie.
wat is een Geraltje?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Op naar bier. Een Geraltje doen is me altijd wat te vroeg, maar dat moet ik maar even in gaan halen...
Ik heb gelezen dat 4 tienden aardig wat ik tussen teamgenoten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
omfg... jij niet, _-_ratjetoe_-_ zei dat, maar jij steekt er op in.
OKquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om stupid-o-clock al aan 't bier zitten
Zit jij niet vanaf 12:00 aan het bier dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om stupid-o-clock al aan 't bier zitten
Wat moet blijken? Ik vertel hier gewoon wat er tot nu toe gebeurt is dit weekend.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat moet allemaal maar blijken. Voorlopig was hij langzamer toen het telde. Morgen een nieuwe kans.
Ik vind 't wel mooi, tradiesie, maar ik krijg het echt niet weg op dat tijdstip, tenzij ik al vanaf de avond vooraf aan het kegelen ben, utieraard.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:12 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Altijd aan de pils ook al is de kwali om 6.00 in de morgen.
Jij bent zeker het zonnetje in huis?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat 4 tienden aardig wat ik tussen teamgenoten.
Dat lijkt mij geen hele bijzondere stelling.
Ik denk dat die strijd echt heel goed voor hem gaat zijn, en ook voor RIC. Die kunnen elkaar goed 'in de gaten houden' qua tijden, en scherp houden, uitdagen. Dit is nog maar het begin denk ik. En al eindigt RIC de komende 10 races nog voor Max, als hij er vlak achter blijft zitten dan is dat al helemaal mooi.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Mooi dat Verstappen even bewust wordt gemaakt van de kwaliteiten van Ricciardo. Denk dat dit resultaat beter is dan wanneer VPN meteen op P3 eindigde.
beetje stuivertje wisselen is het leukstequote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat die strijd echt heel goed voor hem gaat zijn, en ook voor RIC. Die kunnen elkaar goed 'in de gaten houden' qua tijden, en scherp houden, uitdagen. Dit is nog maar het begin denk ik. En al eindigt RIC de komende 10 races nog voor Max, als hij er vlak achter blijft zitten dan is dat al helemaal mooi.
Ja hier ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel mooi, tradiesie, maar ik krijg het echt niet weg op dat tijdstip, tenzij ik al vanaf de avond vooraf aan het kegelen ben, utieraard.
Nee, je suggereert dat als Verstappen vanaf het begin met de RB gereden had hij voor Ricciardo had gestaan. Want je vindt de prestatie van Ricciardo maar magertjes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat moet blijken? Ik vertel hier gewoon wat er tot nu toe gebeurt is dit weekend.
In China zat RIC op 0,5 van Rosberg en ook voor de Ferrari's.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.
4 tiende van een Mercedes is uitzonderlijk dit seizoen. En dan hebben we het niet eens over een Ferrari. 3e en 4e voor de Ferrari's is een super resultaat.
Hij heeft het gewoon echt heel goed gedaan. Kijk naar het verschil tussen Sainz en Kyvat.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VitaminWater het volgende:
Zo onvriendelijk was ik toch helemaal niet?
Ik ben gewoon niet zo'n fan van dat geforceerde verstandige gepraat als er meer dan voldoende reden is voor enthousiasme.
Dat is de leeftijd Swetsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je een nieuwe auto bij de dealer haalt zit je nog 3 maanden op de ruitenwisser terwijl je linksaf wil.
Proost bloempjequote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Op naar bier. Een Geraltje doen is me altijd wat te vroeg, maar dat moet ik maar even in gaan halen...
Waarom reageren je als door een wesp gestoken als iemand 4 tienden verschil in principe best een groot verschil vind tussen teamgenoten (wat dus volstrekt los staat van het nu, het is een algemene stelling)?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:14 schreef VitaminWater het volgende:
Jij bent zeker het zonnetje in huis?
-laten we het nog een beetje vriendelijk houden-
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
in grote delen wel met je eens hoor maar Ricciardo ging in Q2 nog een keer naar buiten, dat is dan toch een slordigheidje wat hem een set verse banden heeft gekost.
Ik geef hem ook nog niet op, misschien is hij op racepace al wel sneller, hoewel er tijdens de race natuurlijk elk rondje aan de auto gewend kan worden, is er ook meer om aan te wennen aangezien hij nog niet weet hoe die auto gedurende de race verandert van gedrag.quote:dat het uiteindelijk om het behalen van Q3 gaat en je het daarin moet laten zien met je eens daar is nog veel te verbeteren al geef ik Max toch wel een kans morgen voor Ricciardo te eindigen in de race
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VitaminWater het volgende:
Zo onvriendelijk was ik toch helemaal niet?
Ik ben gewoon niet zo'n fan van dat geforceerde verstandige gepraat als er meer dan voldoende reden is voor enthousiasme.
Max heeft het gewoon uitstekend gedaan. Dat kan je ook zonder roze (of oranje) bril zien. Het is ook niet voor niks dat Ricardo zo opgelaten was over zijn rondje in Q3.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.
Maar ik kan wel accepteren dat er nu eenmaal figuren zijn die met een roze bril op naar F1 kijken.
Ben het wel eens dat die zijn kwalificatie tactiek moet aanpassen nu die bij RB zit. En dan dan heeft die in RIC een goede mentor.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.
[..]
Ik geef hem ook nog niet op, misschien is hij op racepace al wel sneller, hoewel er tijdens de race natuurlijk elk rondje aan de auto gewend kan worden, is er ook meer om aan te wennen aangezien hij nog niet weet hoe die auto gedurende de race verandert van gedrag.
Ga eens even heel gauw foto's posten jij!quote:
Ach hij zat dichter bij Ricciardo dan Vettel dat zat toen Ricciardo zijn eerst kwalificatie voor RBR reed. Nou was dat wel onder andere omstandigheden, dus niet goed te vergelijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.
Bij RB is hij in goede handen. Die zullen hem dat wel duidelijk maken hoor. Geen zorgen daarover.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben het wel eens dat die zijn kwalificatie tactiek moet aanpassen nu die bij RB zit. En dan dan heeft die in RIC een goede mentor.
Fangeblaat? Je zou de commentaren op Sky F1 is moeten horen van coureurs, ex-coureurs en andere kenners. Jij haalt gewoon die 4 tienden verschil uit context, alsof dit een gewone kwalificatie was en ze beiden al vanaf de wintertests in deze auto zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.
Maar ik kan wel accepteren dat er nu eenmaal figuren zijn die met een roze bril op naar F1 kijken.
Ik heb gezegd dat hij het goed heeft gedaan. De excuses '18' en 'moet nog wennen' interesseren mij niet. Ervaring heeft invloed, maar hoeveel weten we niet. Dus blijven de kale cijfers over.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max heeft het gewoon uitstekend gedaan. Dat kan je ook zonder roze (of oranje) bril zien. Het is ook niet voor niks dat Ricardo zo opgelaten was over zijn rondje in Q3.
4 tiende is veel ja, maar als dat je eerste Q in een nieuwe auto en nieuw team is en op je 18de met een hele hoop druk op je schouders dan heb je het gewoon godverdomme goed gedaan.
Dat je geen fan van Max bent of een grafhekel aan oranje brillen hebt dat kan allemaal, maar je kan echt niet met droge ogen beweren dat Max tegengevallen is vandaag.
Dat staat ook in de post, ik zal 'em nog een keer quoten voor je:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vraag me alleen af waarom je dat zei.
Dus om aan te geven dat het knap is van Ricciardo, en dat er nog wel een gat te dichten is. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik zeg dat in je eerste weekend op 0.4 sec van je teammaat, die veel meer ervaring met de auto heeft, zitten en er het hele weekend dichtbij zitten een prestatie van wereldformaat is. Dat is wat er gebeurt is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je suggereert dat als Verstappen vanaf het begin met de RB gereden had hij voor Ricciardo had gestaan. Want je vindt de prestatie van Ricciardo maar magertjes.
Feit is dat hij gewoon achter Ricciardo eindigde. Dat is wat er is gebeurd.
Ik haal niets uit de context, aangezien ik er helemaal geen waardeoordeel over heb. Je legt mijn woorden echt totaal verkeerd uit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef VitaminWater het volgende:
Fangeblaat? Je zou de commentaren op Sky F1 is moeten horen van coureurs, ex-coureurs en andere kenners. Jij haalt gewoon die 4 tienden verschil uit context, alsof dit een gewone kwalificatie was en ze beiden al vanaf de wintertests in deze auto zitten.
Maar laat verder maar, want discussiëren heeft blijkbaar niet zo veel zin![]()
We hebben beiden ons punt gemaakt.
Het is niet zo lastig om in te zien dat Verstappen over een halfjaar gewoon steevast boven Ricciardo gaat eindigen als je op deze manier begint hoor...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat hij het goed heeft gedaan. De excuses '18' en 'moet nog wennen' interesseren mij niet. Ervaring heeft invloed, maar hoeveel weten we niet. Dus blijven de kale cijfers over.
En dan kom ik toch dat hij het goed heeft gedaan. En Ricciardo beter.
En ik zeg dat je dat zo niet kan zeggen. Zeker niet aangezien de RB en de TR karakteristiek veel met elkaar gemeen hebben en bovendien de ene coureur heel snel is met zich aan te passen en de ander wellicht meer tijd nodig heeft, maar dan ook veel meer zal verbeteren over de tijd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg dat in je eerste weekend op 0.4 sec van je teammaat, die veel meer ervaring met de auto heeft, zitten en er het hele weekend dichtbij zitten een prestatie van wereldformaat is. Dat is wat er gebeurt is.
Dat is wel lastig.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig om in te zien dat Verstappen over een halfjaar gewoon steevast boven Ricciardo gaat eindigen als je op deze manier begint hoor...
Los van alles kan je sowieso al zeggen dat P4 een prestatie is in een auto van het 3e team op de grid. Als je dan alle andere omstandigheden er nog eens bij pakt is het een nog grotere prestatie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ik zeg dat je dat zo niet kan zeggen. Zeker niet aangezien de RB en de TR karakteristiek veel met elkaar gemeen hebben en bovendien de ene coureur heel snel is met zich aan te passen en de ander wellicht meer tijd nodig heeft, maar dan ook veel meer zal verbeteren over de tijd.
Je weet gewoon niet wat de invloed is van die mindere ervaring in fracties van seconden. En als je het wel weet, vertel!
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Los van alles kan je sowieso al zeggen dat P4 een prestatie is in een auto van het 3e team op de grid. Als je dan alle andere omstandigheden er nog eens bij pakt is het een nog grotere prestatie.
Daar lijkt het nu op ja, doordat ze BEIDE goed Qualify reden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.
Arrivabene zei na afloop toch ook dat de Ferrari's wat problemen hadden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.
Ik niet Vettels grootste criticaster, maar het is wel een beetje het prinsesje met de erwt onder de matras. De auto moet wel helemaal naar zijn zin zijn, anders is hij niet snel. Dan zie je het verschil met zijn teamgenoot en met de concurrentie ook gewoon groeien gedurende het seizoen naarmate die auto meer aanpassingen krijgt. Vandaag was het ploeteren in die Ferrari, niks rustige gelijkmatige stuurbewegingen, en dan is zelfs Raikkonen hem te snel af. Dus ik zie dat jaar als totaal niet representatief voor de krachtsverhoudingen tussen Ricciardo en Vettel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach hij zat dichter bij Ricciardo dan Vettel dat zat toen Ricciardo zijn eerst kwalificatie voor RBR reed. Nou was dat wel onder andere omstandigheden, dus niet goed te vergelijken.
Da's nogal een understatement zegquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet Vettels grootste criticaster,
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand had een andere op P3 verwacht
[ afbeelding ]
lees eensquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.
Gaat om de tekst onder 'qualified 3rd'quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.
Omdat rechten. Net zoals de F1 zijn ze die kwijt geraakt aan Sport1quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort maar het past hier wel het best.
Kan iemand mij de logica van RTLGP uitleggen? Wel MP Motorsport sponsoren voor ik denk een behoorlijk bedrag maar niet de GP2 live uitzenden.
Het joch is 18, als je dan toch de vergelijking trekt met Senna en Schumacher, kijk dan ook waar hun stonden op hun 18e.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen de nieuwe Senna of zelfs de nieuwe Schumacher is, dan moet hij erop en erover. Monaco is altijd een verhaal apart, in Canada gebeuren bovengemiddeld veel rare dingen, maar in de zomer moet hij dan in ieder geval op racepace gewoon voor Ricciardo staan.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Maar nu je het zegt herinner ik het weer. Stoppen met die sponsoring dan en de rechten terugkopen. Leuke klasse om naar te kijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat rechten. Net zoals de F1 zijn ze die kwijt geraakt aan Sport1
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:43 schreef IBAZ het volgende:
Dik verloren van Ricciardo, wees er maar trots op.
Straks mag hij ook weer terug naar Torro Rosso.
dat is altijd inherent aan het aantal fanboy reacties dat je dan ook weer dit soort dommigheid krijgtquote:
Ik zie weinig fanboy reacties hier;quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is altijd inherent aan het aantal fanboy reacties dat je dan ook weer dit soort dommigheid krijgt
ik zie er genoeg, maar goed ik stoor me er niet aan, ook niet aan die "anti" reacties, het hoort er een beetje bij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zie weinig fanboy reacties hier;
F1: Uitslag bloedstollende kwalificatie GP van Spanje
maar goed het zal er allemaal wel bij horen.
Is denk ik gewoon een B2B deal waarbij van financiele sponsoring geen sprake is. Ik vermoed dat RTL7 de GP2 races in vorm van samenvatting zal uitzenden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort maar het past hier wel het best.
Kan iemand mij de logica van RTLGP uitleggen? Wel MP Motorsport sponsoren voor ik denk een behoorlijk bedrag maar niet de GP2 live uitzenden.
Klopt, toen ik een tijd geleden voorzichtig aankaartte dat starten niet Max' specialiteit is, werd dat destijds ook flink ontkend. Terwijl ik mezelf eigenlijk al te chauvinistisch vindquote:
Ditquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:07 schreef RAVW het volgende:
volg het hier weer een beetje nu hoor ik mensen hier een beetje praten over dat hij 4 tiende van zijn teammate staat en op plek 4 ....
afgelopen jaar om deze tijd waren we al blij als hij in de top 10 kwam en zelf dat hij een puntje behaalde in de race
en nu zijn we al aan het praten over wel of niet goed een plek op de 2 de start rij
Lol!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
Sowieso worden morgen de punten pas verdeeld.
Een startcrash tussen Ham en Ros en je kijkt alweer heel anders tegen de race aan
zal leuk zijn als die bij de start de goede bocht kiest en op plek 1 komtquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
Sowieso worden morgen de punten pas verdeeld.
Een startcrash tussen Ham en Ros en je kijkt alweer heel anders tegen de race aan
twitter:EliGP twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 17:15:48Jos is now Max's father only: https://t.co/p6exJzXND6 #F1 reageer retweet
misschien eiste red bull dat welquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het verstandig is van Jos
Dat heeft Red Bull niet geëist. Dat is een call van hemzelf geweest. Een goeie call ook. Hij stopt met zn column, is minder aanwezig in de garage en geeft na de race ook geen commentaar meer voor de mic van Ziggo. Puik besluit. Laat Max zijn (Red Bull) vleugels nu maar uitslaanquote:
ik denk het ookquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het verstandig is van Jos
Zou best kunnen, ik denk ook dat dit het beste voor het team is en ook Max zelf. Maar zoals hij het uitlegt daar is het of echt zijn eigen beslissing geweest, of hij is het gewoon helemaal eens met de gedachte erachter. Ik vermoed geen gedoe verder, gelukkig maarquote:
weet ik niet, maar zo voorkom je wel dat er op enigerlei wijze wrijving kan ontstaan die Max op de lange termijn kan schaden of de band tussen Jos en Maxquote:
Nee, als hij een keer iets doms zegt of zo wil ik best zijn leeftijd erin meenemen, maar als ik hem puur qua rijden wil vergelijken dan doe ik dat op basis van het feit dat hij ruim een jaar in de F1 zit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het joch is 18, als je dan toch de vergelijking trekt met Senna en Schumacher, kijk dan ook waar hun stonden op hun 18e.
quote:Dr Helmut Marko zei
Ricciardo kan opbouwen. Die heeft de kennis wat belangrijk is, en levert. Hij heeft nog een paar dingen aan de auto veranderd wat Verstappen niet kan omdat hij nog niet alle details van de auto kent. Dat is de reden waarom hij hier tijdens de testen op de tweede dag in de auto zit.
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als hij een keer iets doms zegt of zo wil ik best zijn leeftijd erin meenemen, maar als ik hem puur qua rijden wil vergelijken dan doe ik dat op basis van het feit dat hij ruim een jaar in de F1 zit.
Is het heel erg dat ik dit stukje niet begrijp?quote:
die zijn er nu ook nog maar goed die zullen ook nooit weg gaanquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Je kan ook zeggen dat op je 18e debuteren een voordeel is, omdat je dan nog sneller kan leren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Rijders als Mazzachicane bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Dat is ook zo, maar Max zit nog lang niet op zijn top. Als je op je 22e debuteert zit je daar al veel dichterbij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat op je 18e debuteren een voordeel is, omdat je dan nog sneller kan leren.
Hij rijdt dus volgende week tijdens het testen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het heel erg dat ik dit stukje niet begrijp?
De laatste zin dan.
http://www.motorsport-mag(...)n-110-von-ricciardo/quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Geralt het volgende:
Dat was nog niet officieel toch dat Max een dag voor zn rekening zou nemen? Ik had het nog niet gelezen in elk geval.
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar Max zit nog lang niet op zijn top. Als je op je 22e debuteert zit je daar al veel dichterbij.
dit is eigenlijk nog wel interessanterquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.motorsport-mag(...)n-110-von-ricciardo/
quote:Ist Red Bull mit dem Upgrade dann schon an Mercedes dran?
Dr. Helmut Marko: Ja, dann ist man dran, und auf winkeligen Kursen sollten wir vorne sein
Piquet bijvoorbeeld? Coureurs worden steeds jonger, hun voorbereiding is beter, en talent wordt beter gezocht en jonger gevonden. Verstappen heeft vorig jaar al laten zien dat leeftijd er qua het rijden zelf niet zoveel toe doet. Dan zou het raar zijn als dat nu ineens wel weer gaat tellen. Natuurlijk kun je ervaring gebruiken om beter te presteren, maar de pure snelheid is vooral talent en groeit niet meer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
en wie eindigde toen op het podium? Juist zijn teamgenoot:+quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In China zat RIC op 0,5 van Rosberg en ook voor de Ferrari's.
Dat kwam omdat ze minder goed op de doping reageerdequote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Ja ze hebben behoorlijk vertrouwen in die upgrade.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit is eigenlijk nog wel interessanter
[..]
Das waar, misschien stagneert zijn groei en ontwikkeling, en is dit zijn top. Maar dan nog is hij formule 1-waardig. Wereldkampioen zal niet haalbaar zijn dan, maar tot op heden beleef je een hoop plezier eraan, ook als neutrale kijker.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Dat gezegd hebbende, Max is misschien wel het grootste Nederlandse sporttalent van de afgelopen twintig jaar. Fingers crossed
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Piquet bijvoorbeeld? Coureurs worden steeds jonger, hun voorbereiding is beter, en talent wordt beter gezocht en jonger gevonden. Verstappen heeft vorig jaar al laten zien dat leeftijd er qua het rijden zelf niet zoveel toe doet. Dan zou het raar zijn als dat nu ineens wel weer gaat tellen. Natuurlijk kun je ervaring gebruiken om beter te presteren, maar de pure snelheid is vooral talent en groeit niet meer.
Senna was 24 bij zijn debuut.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Alleen maar omdat die een lekke band kreeg.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:01 schreef franklop het volgende:
[..]
en wie eindigde toen op het podium? Juist zijn teamgenoot:+
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Dat gezegd hebbende, Max is misschien wel het grootste Nederlandse sporttalent van de afgelopen twintig jaar. Fingers crossed
sinds barneyquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Verstappen was tot en met de tweede sector sneller dan Ricciardo. Hij verknalde het in de derde sector.
Hoor ik dan. Kan het niet verifiëren want het is achter een paywall.
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)r-van-zoon-Max.dhtmlquote:Jos Verstappen stopt als manager van zoon Max
De vader van Max Verstappen, Jos Verstappen, stopt als manager van zijn zoon. Volgens Verstappen senior is de 18-jarige coureur nu bij Red Bull op de plek waar hij hoort te zijn met de juiste mensen om zich heen.
Na de switch tussen Daniil Kvyat en Max Verstappen zit de Nederlander nu in een topteam en is dit het juiste moment om een stapje terug te doen voor vader Jos. ,,Ik ben welkom in de garage, dat is geen probleem, maar in deze fase van Max zijn carriere is het beter om een stap terug te doen. Hij is nu op de juiste plek en het draait om Max, niet om zijn vader", vertelt Verstappen senior in gesprek met Motorsport.com.
De vader van Max is blij dat hij zijn zoon nu volledig uit handen kan geven aan het topteam van Red Bull. ,,Ik heb mijn werk gedaan. Hij is nu bij een topteam waar hij hoort. Het is goed zo. Het is nu aan de mensen daar om te zeggen wat ze vinden, en niet aan mij."
Fotograaf die weg wordt gestuurd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Beach het volgende:
http://www.skysports.com/(...)fying-notebook-spain
hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hooguit een kleinere achterstand.
Sinds Cruijff.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
ruim 3/10e zelfsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef aesop het volgende:
[..]
hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.
Zin in morgen want zijn longruns waren vergelijkbaar met Ricciardo begreep ik.
Dat zet het wel in perspectief inderdaad.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!quote:
Je kunt ook stellen dat alleen het verschil tussen Massa en Bottas nog groter was. Verstappen heeft er in Q3 niet alles uit gehaald, in zijn beslissende ronde wat tijd verloren in sector 3 anders was het verschil 1 a 2 tienden tov Ricciardo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
Kamphues is gewoon irritant. Jammer dat hij de presentatie doet. Lammers had wel een goede opmerking.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!
En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk![]()
Ja maar hij zegt "van de afgelopen 20 jaar".quote:
Dat was een topcoureur vergeleken Delatraz en Inouequote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rijders als Mazzachicane bijvoorbeeld
Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:
En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk![]()
Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 7 hondersten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hooguit een kleinere achterstand.
Nee. Het verschil was een tiende. 0,08 als we gaan mierenneukenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 5 hondersten.
Klopt. Want Verstappen deed het uitstekend in een nieuwe wagen, maar de ronde van Ricciardo was groots. Echt een superronde. Dat mag dan ook best zo gezegd worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.
Senna was 24. Prost 25. Schumacher 22. Hakkinen 22. Coureurs debuteren tegenwoordig wel degelijk veel jonger. 19, 20 is tegenwoordig normaal, vroeger zeldzaam. Je ziet de laatste 10 jaar ook veel 'jongste-records' sneuvelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die heeft tenminste een beetje verstand van auto's!quote:
Ben ik wel met je eens, maar er is een wezenlijk verschil tussen 17 en 20. Bij 17 heb je net haar op je zak, baard in de keel, en ben je gewoon echt nog een jochie. Als je 20 jaar bent, ben je in alle opzichten superieur aan dan wanneer je 17 bent. Het gevoel voor op de limiet racen is een talent, dat heb je of dat heb je niet. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt finetunen. Ik denk dat alle coureurs zullen beamen dat ze op hun 24e beter zijn/waren dan op hun 20e. Of dat puur op ervaring is gebasseerd weet ik niet. Die 3e sector die Max vandaag reed, zal hem volgend jaar niet overkomen. Dat is wat jij zegt fouten verminderen en zoveel mogelijk uitsluiten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.
Ervaring zal een coureur wel sneller maken in de zin dat die minder fouten maakt, eerder tienden weet te vinden die hij in zich heeft zitten, eerder een goede setup vindt en zich sneller aanpast aan veranderde omstandigheden. Dus dan zal hij meer snelle rondjes draaien omdat hij minder rondjes onnodig tijd verliest, en dus gemiddeld sneller zijn. Maar het gevoel voor op de limiet rijden, dat is talent, een talent waar niet wat aan te ontwikkelen is. Massa kan alle ervaring van de wereld hebben, buitenom gaan in Blanchimont doet hij niet, dat laat zijn gevoel voor de limiet niet toe. Ik zie niet in waarom dat met het gevoel voor de limiet en snelle rondetijden anders zou zijn.
Er kunnen omstandigheden zijn die het in de weg zitten, maar alle groten hadden maar een paar races nodig om te laten zien hoe snel ze waren. Daarna werden ze nog wel veel beter, maar niet op pure snelheid.
zow.. netjes van Jos het leek altijd alsof hij alle touwtjes graag in handen hield.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:09 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)r-van-zoon-Max.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |