abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162185619
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
sinds barney
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 18:41:38 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162185634
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Verstappen was tot en met de tweede sector sneller dan Ricciardo. Hij verknalde het in de derde sector.

Hoor ik dan. Kan het niet verifiëren want het is achter een paywall.

Hooguit een kleinere achterstand.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162186032
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_162186402
quote:
Jos Verstappen stopt als manager van zoon Max

De vader van Max Verstappen, Jos Verstappen, stopt als manager van zijn zoon. Volgens Verstappen senior is de 18-jarige coureur nu bij Red Bull op de plek waar hij hoort te zijn met de juiste mensen om zich heen.
Na de switch tussen Daniil Kvyat en Max Verstappen zit de Nederlander nu in een topteam en is dit het juiste moment om een stapje terug te doen voor vader Jos. ,,Ik ben welkom in de garage, dat is geen probleem, maar in deze fase van Max zijn carriere is het beter om een stap terug te doen. Hij is nu op de juiste plek en het draait om Max, niet om zijn vader", vertelt Verstappen senior in gesprek met Motorsport.com.

De vader van Max is blij dat hij zijn zoon nu volledig uit handen kan geven aan het topteam van Red Bull. ,,Ik heb mijn werk gedaan. Hij is nu bij een topteam waar hij hoort. Het is goed zo. Het is nu aan de mensen daar om te zeggen wat ze vinden, en niet aan mij."
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)r-van-zoon-Max.dhtml
pi_162186483
quote:
Fotograaf die weg wordt gestuurd. ;( _O-
pi_162186523
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.
Zin in morgen want zijn longruns waren vergelijkbaar met Ricciardo begreep ik.
  FOK!Fotograaf zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:00 #282
842 Zorro
Z
pi_162186594
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
Sinds Cruijff.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:18:25 #283
194695 franklop
Fran knock
pi_162186603
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef aesop het volgende:

[..]

hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.
Zin in morgen want zijn longruns waren vergelijkbaar met Ricciardo begreep ik.
ruim 3/10e zelfs :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162186732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef franklop het volgende:

[..]

ruim 3/10e zelfs :)
Idd :)
En aangezien die tijd niet groen is zat er dus echt (iets) meer in het vat.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:29:08 #285
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162186837
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
pi_162186849
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
Dat zet het wel in perspectief inderdaad.
pi_162186936
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Sinds Cruijff.
Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!

En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk :{w :r
pi_162186989
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
Je kunt ook stellen dat alleen het verschil tussen Massa en Bottas nog groter was. Verstappen heeft er in Q3 niet alles uit gehaald, in zijn beslissende ronde wat tijd verloren in sector 3 anders was het verschil 1 a 2 tienden tov Ricciardo.
pi_162187175
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!

En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk :{w :r
Kamphues is gewoon irritant. Jammer dat hij de presentatie doet. Lammers had wel een goede opmerking.
'Iedereen heeft het erover dat Max aan de auto moet wennen, maar misschien moeten 21 coureurs aan Max gaan wennen'.
^O^
pi_162187313
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Sinds Cruijff.
Ja maar hij zegt "van de afgelopen 20 jaar".
pi_162187646
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rijders als Mazzachicane bijvoorbeeld :+
Dat was een topcoureur vergeleken Delatraz en Inoue
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_162187868
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.

Ervaring zal een coureur wel sneller maken in de zin dat die minder fouten maakt, eerder tienden weet te vinden die hij in zich heeft zitten, eerder een goede setup vindt en zich sneller aanpast aan veranderde omstandigheden. Dus dan zal hij meer snelle rondjes draaien omdat hij minder rondjes onnodig tijd verliest, en dus gemiddeld sneller zijn. Maar het gevoel voor op de limiet rijden, dat is talent, een talent waar niet wat aan te ontwikkelen is. Massa kan alle ervaring van de wereld hebben, buitenom gaan in Blanchimont doet hij niet, dat laat zijn gevoel voor de limiet niet toe. Ik zie niet in waarom dat met het gevoel voor de limiet en snelle rondetijden anders zou zijn.

Er kunnen omstandigheden zijn die het in de weg zitten, maar alle groten hadden maar een paar races nodig om te laten zien hoe snel ze waren. Daarna werden ze nog wel veel beter, maar niet op pure snelheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162187998
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:

Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162188066
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 7 hondersten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2016 20:15:50 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 20:15:01 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162188091
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 5 hondersten.
Nee. Het verschil was een tiende. 0,08 als we gaan mierenneuken :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_162188105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.
Klopt. Want Verstappen deed het uitstekend in een nieuwe wagen, maar de ronde van Ricciardo was groots. Echt een superronde. Dat mag dan ook best zo gezegd worden.
pi_162188153
Ricciardo reed absoluut een superronde.

Voor het eerst sinds 2013 dat er op slechts 6 tienden achter de pole van Mercedes was gekwalificeerd hoorde ik van Kravitz op Sky.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_162188206
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Senna was 24. Prost 25. Schumacher 22. Hakkinen 22. Coureurs debuteren tegenwoordig wel degelijk veel jonger. 19, 20 is tegenwoordig normaal, vroeger zeldzaam. Je ziet de laatste 10 jaar ook veel 'jongste-records' sneuvelen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:25:33 #299
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162188370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:25 schreef ChatGirl het volgende:
Morgen Huub Stapel :')
Die heeft tenminste een beetje verstand van auto's!
Ik kijk gewoon Sky dan hoef je niet zo te ergeren aan het ziggo kanaal :P
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:28:10 #300
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162188459
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.

Ervaring zal een coureur wel sneller maken in de zin dat die minder fouten maakt, eerder tienden weet te vinden die hij in zich heeft zitten, eerder een goede setup vindt en zich sneller aanpast aan veranderde omstandigheden. Dus dan zal hij meer snelle rondjes draaien omdat hij minder rondjes onnodig tijd verliest, en dus gemiddeld sneller zijn. Maar het gevoel voor op de limiet rijden, dat is talent, een talent waar niet wat aan te ontwikkelen is. Massa kan alle ervaring van de wereld hebben, buitenom gaan in Blanchimont doet hij niet, dat laat zijn gevoel voor de limiet niet toe. Ik zie niet in waarom dat met het gevoel voor de limiet en snelle rondetijden anders zou zijn.

Er kunnen omstandigheden zijn die het in de weg zitten, maar alle groten hadden maar een paar races nodig om te laten zien hoe snel ze waren. Daarna werden ze nog wel veel beter, maar niet op pure snelheid.
Ben ik wel met je eens, maar er is een wezenlijk verschil tussen 17 en 20. Bij 17 heb je net haar op je zak, baard in de keel, en ben je gewoon echt nog een jochie. Als je 20 jaar bent, ben je in alle opzichten superieur aan dan wanneer je 17 bent. Het gevoel voor op de limiet racen is een talent, dat heb je of dat heb je niet. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt finetunen. Ik denk dat alle coureurs zullen beamen dat ze op hun 24e beter zijn/waren dan op hun 20e. Of dat puur op ervaring is gebasseerd weet ik niet. Die 3e sector die Max vandaag reed, zal hem volgend jaar niet overkomen. Dat is wat jij zegt fouten verminderen en zoveel mogelijk uitsluiten.
Maar ik denk dat als hij vandaag nog een rondje zou doen, hij in sector 1 en 2 toch ook weer wat tijd zou vinden. En volgend jaar knalt hij er nog iets sneller doorheen. Of dat komt door minder fouten, of door een net iets idealere lijn volgen, net 1/100 seconde later remmen, ik weet het niet. Maar ik denk wel dat hij nog zal groeien de komende jaren. ik blijf het een uniek talent vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')