Ik heb gezegd dat hij het goed heeft gedaan. De excuses '18' en 'moet nog wennen' interesseren mij niet. Ervaring heeft invloed, maar hoeveel weten we niet. Dus blijven de kale cijfers over.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Max heeft het gewoon uitstekend gedaan. Dat kan je ook zonder roze (of oranje) bril zien. Het is ook niet voor niks dat Ricardo zo opgelaten was over zijn rondje in Q3.
4 tiende is veel ja, maar als dat je eerste Q in een nieuwe auto en nieuw team is en op je 18de met een hele hoop druk op je schouders dan heb je het gewoon godverdomme goed gedaan.
Dat je geen fan van Max bent of een grafhekel aan oranje brillen hebt dat kan allemaal, maar je kan echt niet met droge ogen beweren dat Max tegengevallen is vandaag.
Dat staat ook in de post, ik zal 'em nog een keer quoten voor je:quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vraag me alleen af waarom je dat zei.
Dus om aan te geven dat het knap is van Ricciardo, en dat er nog wel een gat te dichten is. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar uiteindelijk verslaat Ricciardo hem gewoon dik. Totaal geen schande, vooral knap van Ricciardo onder die druk - maar er is nog een flink gat te overbruggen
Ik zeg dat in je eerste weekend op 0.4 sec van je teammaat, die veel meer ervaring met de auto heeft, zitten en er het hele weekend dichtbij zitten een prestatie van wereldformaat is. Dat is wat er gebeurt is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, je suggereert dat als Verstappen vanaf het begin met de RB gereden had hij voor Ricciardo had gestaan. Want je vindt de prestatie van Ricciardo maar magertjes.
Feit is dat hij gewoon achter Ricciardo eindigde. Dat is wat er is gebeurd.
Ik haal niets uit de context, aangezien ik er helemaal geen waardeoordeel over heb. Je legt mijn woorden echt totaal verkeerd uit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:28 schreef VitaminWater het volgende:
Fangeblaat? Je zou de commentaren op Sky F1 is moeten horen van coureurs, ex-coureurs en andere kenners. Jij haalt gewoon die 4 tienden verschil uit context, alsof dit een gewone kwalificatie was en ze beiden al vanaf de wintertests in deze auto zitten.
Maar laat verder maar, want discussiëren heeft blijkbaar niet zo veel zin![]()
We hebben beiden ons punt gemaakt.
Het is niet zo lastig om in te zien dat Verstappen over een halfjaar gewoon steevast boven Ricciardo gaat eindigen als je op deze manier begint hoor...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat hij het goed heeft gedaan. De excuses '18' en 'moet nog wennen' interesseren mij niet. Ervaring heeft invloed, maar hoeveel weten we niet. Dus blijven de kale cijfers over.
En dan kom ik toch dat hij het goed heeft gedaan. En Ricciardo beter.
En ik zeg dat je dat zo niet kan zeggen. Zeker niet aangezien de RB en de TR karakteristiek veel met elkaar gemeen hebben en bovendien de ene coureur heel snel is met zich aan te passen en de ander wellicht meer tijd nodig heeft, maar dan ook veel meer zal verbeteren over de tijd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zeg dat in je eerste weekend op 0.4 sec van je teammaat, die veel meer ervaring met de auto heeft, zitten en er het hele weekend dichtbij zitten een prestatie van wereldformaat is. Dat is wat er gebeurt is.
Dat is wel lastig.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:34 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig om in te zien dat Verstappen over een halfjaar gewoon steevast boven Ricciardo gaat eindigen als je op deze manier begint hoor...
Los van alles kan je sowieso al zeggen dat P4 een prestatie is in een auto van het 3e team op de grid. Als je dan alle andere omstandigheden er nog eens bij pakt is het een nog grotere prestatie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En ik zeg dat je dat zo niet kan zeggen. Zeker niet aangezien de RB en de TR karakteristiek veel met elkaar gemeen hebben en bovendien de ene coureur heel snel is met zich aan te passen en de ander wellicht meer tijd nodig heeft, maar dan ook veel meer zal verbeteren over de tijd.
Je weet gewoon niet wat de invloed is van die mindere ervaring in fracties van seconden. En als je het wel weet, vertel!
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Los van alles kan je sowieso al zeggen dat P4 een prestatie is in een auto van het 3e team op de grid. Als je dan alle andere omstandigheden er nog eens bij pakt is het een nog grotere prestatie.
Daar lijkt het nu op ja, doordat ze BEIDE goed Qualify reden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.
Arrivabene zei na afloop toch ook dat de Ferrari's wat problemen hadden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met de Red Bulls op 3 en 4, lijkt het me op dit circuit anders gewoon de 2e auto.
Ik niet Vettels grootste criticaster, maar het is wel een beetje het prinsesje met de erwt onder de matras. De auto moet wel helemaal naar zijn zin zijn, anders is hij niet snel. Dan zie je het verschil met zijn teamgenoot en met de concurrentie ook gewoon groeien gedurende het seizoen naarmate die auto meer aanpassingen krijgt. Vandaag was het ploeteren in die Ferrari, niks rustige gelijkmatige stuurbewegingen, en dan is zelfs Raikkonen hem te snel af. Dus ik zie dat jaar als totaal niet representatief voor de krachtsverhoudingen tussen Ricciardo en Vettel.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ach hij zat dichter bij Ricciardo dan Vettel dat zat toen Ricciardo zijn eerst kwalificatie voor RBR reed. Nou was dat wel onder andere omstandigheden, dus niet goed te vergelijken.
Da's nogal een understatement zegquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet Vettels grootste criticaster,
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Iemand had een andere op P3 verwacht
[ afbeelding ]
lees eensquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.
Gaat om de tekst onder 'qualified 3rd'quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:45 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mwa, hij kwam op mij niet heel ontevreden over anders.
Omdat rechten. Net zoals de F1 zijn ze die kwijt geraakt aan Sport1quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort maar het past hier wel het best.
Kan iemand mij de logica van RTLGP uitleggen? Wel MP Motorsport sponsoren voor ik denk een behoorlijk bedrag maar niet de GP2 live uitzenden.
Het joch is 18, als je dan toch de vergelijking trekt met Senna en Schumacher, kijk dan ook waar hun stonden op hun 18e.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen de nieuwe Senna of zelfs de nieuwe Schumacher is, dan moet hij erop en erover. Monaco is altijd een verhaal apart, in Canada gebeuren bovengemiddeld veel rare dingen, maar in de zomer moet hij dan in ieder geval op racepace gewoon voor Ricciardo staan.
Ah, daar was ik niet van op de hoogte. Maar nu je het zegt herinner ik het weer. Stoppen met die sponsoring dan en de rechten terugkopen. Leuke klasse om naar te kijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat rechten. Net zoals de F1 zijn ze die kwijt geraakt aan Sport1
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:43 schreef IBAZ het volgende:
Dik verloren van Ricciardo, wees er maar trots op.
Straks mag hij ook weer terug naar Torro Rosso.
dat is altijd inherent aan het aantal fanboy reacties dat je dan ook weer dit soort dommigheid krijgtquote:
Ik zie weinig fanboy reacties hier;quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is altijd inherent aan het aantal fanboy reacties dat je dan ook weer dit soort dommigheid krijgt
ik zie er genoeg, maar goed ik stoor me er niet aan, ook niet aan die "anti" reacties, het hoort er een beetje bij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zie weinig fanboy reacties hier;
F1: Uitslag bloedstollende kwalificatie GP van Spanje
maar goed het zal er allemaal wel bij horen.
Is denk ik gewoon een B2B deal waarbij van financiele sponsoring geen sprake is. Ik vermoed dat RTL7 de GP2 races in vorm van samenvatting zal uitzenden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:40 schreef RingBewoner het volgende:
Ik weet dat het hier niet helemaal thuis hoort maar het past hier wel het best.
Kan iemand mij de logica van RTLGP uitleggen? Wel MP Motorsport sponsoren voor ik denk een behoorlijk bedrag maar niet de GP2 live uitzenden.
Klopt, toen ik een tijd geleden voorzichtig aankaartte dat starten niet Max' specialiteit is, werd dat destijds ook flink ontkend. Terwijl ik mezelf eigenlijk al te chauvinistisch vindquote:
Ditquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:07 schreef RAVW het volgende:
volg het hier weer een beetje nu hoor ik mensen hier een beetje praten over dat hij 4 tiende van zijn teammate staat en op plek 4 ....
afgelopen jaar om deze tijd waren we al blij als hij in de top 10 kwam en zelf dat hij een puntje behaalde in de race
en nu zijn we al aan het praten over wel of niet goed een plek op de 2 de start rij
Lol!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
Sowieso worden morgen de punten pas verdeeld.
Een startcrash tussen Ham en Ros en je kijkt alweer heel anders tegen de race aan
zal leuk zijn als die bij de start de goede bocht kiest en op plek 1 komtquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef MaGNeT het volgende:
Sowieso worden morgen de punten pas verdeeld.
Een startcrash tussen Ham en Ros en je kijkt alweer heel anders tegen de race aan
twitter:EliGP twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 17:15:48Jos is now Max's father only: https://t.co/p6exJzXND6 #F1 reageer retweet
misschien eiste red bull dat welquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het verstandig is van Jos
Dat heeft Red Bull niet geëist. Dat is een call van hemzelf geweest. Een goeie call ook. Hij stopt met zn column, is minder aanwezig in de garage en geeft na de race ook geen commentaar meer voor de mic van Ziggo. Puik besluit. Laat Max zijn (Red Bull) vleugels nu maar uitslaanquote:
ik denk het ookquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat het verstandig is van Jos
Zou best kunnen, ik denk ook dat dit het beste voor het team is en ook Max zelf. Maar zoals hij het uitlegt daar is het of echt zijn eigen beslissing geweest, of hij is het gewoon helemaal eens met de gedachte erachter. Ik vermoed geen gedoe verder, gelukkig maarquote:
weet ik niet, maar zo voorkom je wel dat er op enigerlei wijze wrijving kan ontstaan die Max op de lange termijn kan schaden of de band tussen Jos en Maxquote:
Nee, als hij een keer iets doms zegt of zo wil ik best zijn leeftijd erin meenemen, maar als ik hem puur qua rijden wil vergelijken dan doe ik dat op basis van het feit dat hij ruim een jaar in de F1 zit.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het joch is 18, als je dan toch de vergelijking trekt met Senna en Schumacher, kijk dan ook waar hun stonden op hun 18e.
quote:Dr Helmut Marko zei
Ricciardo kan opbouwen. Die heeft de kennis wat belangrijk is, en levert. Hij heeft nog een paar dingen aan de auto veranderd wat Verstappen niet kan omdat hij nog niet alle details van de auto kent. Dat is de reden waarom hij hier tijdens de testen op de tweede dag in de auto zit.
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als hij een keer iets doms zegt of zo wil ik best zijn leeftijd erin meenemen, maar als ik hem puur qua rijden wil vergelijken dan doe ik dat op basis van het feit dat hij ruim een jaar in de F1 zit.
Is het heel erg dat ik dit stukje niet begrijp?quote:
die zijn er nu ook nog maar goed die zullen ook nooit weg gaanquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Je kan ook zeggen dat op je 18e debuteren een voordeel is, omdat je dan nog sneller kan leren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Rijders als Mazzachicane bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet reeel, iemand van 18 is fysiek en mentaal nog niet uitgegroeid. Schumacher was 22 ofzo toen hij debuteerde? Veel meer ervaring, en fysiek verder. Tevens had je toen nog een hoop rijdende chicanes die de titel coureur niet eens mochten dragen.
Dat is ook zo, maar Max zit nog lang niet op zijn top. Als je op je 22e debuteert zit je daar al veel dichterbij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat op je 18e debuteren een voordeel is, omdat je dan nog sneller kan leren.
Hij rijdt dus volgende week tijdens het testen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het heel erg dat ik dit stukje niet begrijp?
De laatste zin dan.
http://www.motorsport-mag(...)n-110-von-ricciardo/quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:42 schreef Geralt het volgende:
Dat was nog niet officieel toch dat Max een dag voor zn rekening zou nemen? Ik had het nog niet gelezen in elk geval.
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar Max zit nog lang niet op zijn top. Als je op je 22e debuteert zit je daar al veel dichterbij.
dit is eigenlijk nog wel interessanterquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.motorsport-mag(...)n-110-von-ricciardo/
quote:Ist Red Bull mit dem Upgrade dann schon an Mercedes dran?
Dr. Helmut Marko: Ja, dann ist man dran, und auf winkeligen Kursen sollten wir vorne sein
Piquet bijvoorbeeld? Coureurs worden steeds jonger, hun voorbereiding is beter, en talent wordt beter gezocht en jonger gevonden. Verstappen heeft vorig jaar al laten zien dat leeftijd er qua het rijden zelf niet zoveel toe doet. Dan zou het raar zijn als dat nu ineens wel weer gaat tellen. Natuurlijk kun je ervaring gebruiken om beter te presteren, maar de pure snelheid is vooral talent en groeit niet meer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
en wie eindigde toen op het podium? Juist zijn teamgenoot:+quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In China zat RIC op 0,5 van Rosberg en ook voor de Ferrari's.
Dat kwam omdat ze minder goed op de doping reageerdequote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Ja ze hebben behoorlijk vertrouwen in die upgrade.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit is eigenlijk nog wel interessanter
[..]
Das waar, misschien stagneert zijn groei en ontwikkeling, en is dit zijn top. Maar dan nog is hij formule 1-waardig. Wereldkampioen zal niet haalbaar zijn dan, maar tot op heden beleef je een hoop plezier eraan, ook als neutrale kijker.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Dat gezegd hebbende, Max is misschien wel het grootste Nederlandse sporttalent van de afgelopen twintig jaar. Fingers crossed
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Piquet bijvoorbeeld? Coureurs worden steeds jonger, hun voorbereiding is beter, en talent wordt beter gezocht en jonger gevonden. Verstappen heeft vorig jaar al laten zien dat leeftijd er qua het rijden zelf niet zoveel toe doet. Dan zou het raar zijn als dat nu ineens wel weer gaat tellen. Natuurlijk kun je ervaring gebruiken om beter te presteren, maar de pure snelheid is vooral talent en groeit niet meer.
Senna was 24 bij zijn debuut.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Alleen maar omdat die een lekke band kreeg.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:01 schreef franklop het volgende:
[..]
en wie eindigde toen op het podium? Juist zijn teamgenoot:+
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, in theorie is er genoeg tijd voor (nog) verdere ontwikkeling. Niet dat dat garanties biedt natuurlijk. Bijvoorbeeld in het wielrennen hebben we ons ook vaak rijk gerekend met fantastische talenten, die zich vervolgens niet doorontwikkelden.
Dat gezegd hebbende, Max is misschien wel het grootste Nederlandse sporttalent van de afgelopen twintig jaar. Fingers crossed
sinds barneyquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Verstappen was tot en met de tweede sector sneller dan Ricciardo. Hij verknalde het in de derde sector.
Hoor ik dan. Kan het niet verifiëren want het is achter een paywall.
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)r-van-zoon-Max.dhtmlquote:Jos Verstappen stopt als manager van zoon Max
De vader van Max Verstappen, Jos Verstappen, stopt als manager van zijn zoon. Volgens Verstappen senior is de 18-jarige coureur nu bij Red Bull op de plek waar hij hoort te zijn met de juiste mensen om zich heen.
Na de switch tussen Daniil Kvyat en Max Verstappen zit de Nederlander nu in een topteam en is dit het juiste moment om een stapje terug te doen voor vader Jos. ,,Ik ben welkom in de garage, dat is geen probleem, maar in deze fase van Max zijn carriere is het beter om een stap terug te doen. Hij is nu op de juiste plek en het draait om Max, niet om zijn vader", vertelt Verstappen senior in gesprek met Motorsport.com.
De vader van Max is blij dat hij zijn zoon nu volledig uit handen kan geven aan het topteam van Red Bull. ,,Ik heb mijn werk gedaan. Hij is nu bij een topteam waar hij hoort. Het is goed zo. Het is nu aan de mensen daar om te zeggen wat ze vinden, en niet aan mij."
Fotograaf die weg wordt gestuurd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:56 schreef Beach het volgende:
http://www.skysports.com/(...)fying-notebook-spain
hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hooguit een kleinere achterstand.
Sinds Cruijff.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sinds Krajicek? Of sinds Breukink en Van Basten.
ruim 3/10e zelfsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:14 schreef aesop het volgende:
[..]
hij verliest in sector 3 bijna drietiende. Dat lijkt me onnodig veel. In elk geval iets voor Max om nog eens goed naar te kijken.
Zin in morgen want zijn longruns waren vergelijkbaar met Ricciardo begreep ik.
Dat zet het wel in perspectief inderdaad.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!quote:
Je kunt ook stellen dat alleen het verschil tussen Massa en Bottas nog groter was. Verstappen heeft er in Q3 niet alles uit gehaald, in zijn beslissende ronde wat tijd verloren in sector 3 anders was het verschil 1 a 2 tienden tov Ricciardo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:29 schreef tja77 het volgende:
0,4 seconde achter Ricciardo lijkt enorm (het is ook veel hoor), maar het verschil tussen Hamilton en Rosberg is bijna 0,3 seconde. En dat terwijl beide heren allang gewend zijn aan hun auto en de ene huidig WK is en de ander met een behoorlijke voorsprong leider in het WK is.
Kamphues is gewoon irritant. Jammer dat hij de presentatie doet. Lammers had wel een goede opmerking.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Zeg ik niet met mijn oranje bril op, maar objectief gezien met alle media aandacht over de gehele wereld, lovend, bewondering en respect al om.. Zijn startnummer 33 word het nieuwe 14 !!
En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk![]()
Dat was een topcoureur vergeleken Delatraz en Inouequote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rijders als Mazzachicane bijvoorbeeld
Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Coureurs worden niet allemaal steeds jonger hoor, volgens mij was Ayrton Senna 20 toen hij debuteerde, dat is vandaag de dag nog steeds vrij jong. Ik denk dat als Verstappen nu een rondje rijdt in een auto die geheel naar wens is, en dat over 2 jaar nog eens doet in exact dezelfde wagen en omstandigheden. Dat hij toch sneller zou zijn. Ervaring, inschattingsvermogen, fysiek, enz. Het zal geen 0,5 seconde schelen, maar ik denk wel dat ie sneller zou zijn.
Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:32 schreef Meike26 het volgende:
En ik ben niet zozeer tegen fanboy gedrag of discussies om overal Verstappen bij te halen, maar wat Kamphues doet vind ik echt niet kunnen. Dat je constant vergelijkt, oké, maar hij ging nu ook weer Riciardo omlaag praten en doen alsof hij al van Max moest leren. Best wel walgelijk![]()
Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 7 hondersten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hooguit een kleinere achterstand.
Nee. Het verschil was een tiende. 0,08 als we gaan mierenneukenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij verliest dus drie tienden in het derde deel. Na de tweede sector is het verschil 5 hondersten.
Klopt. Want Verstappen deed het uitstekend in een nieuwe wagen, maar de ronde van Ricciardo was groots. Echt een superronde. Dat mag dan ook best zo gezegd worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had ook even de Volkskrant, het AD en de Telegraaf er op na geslagen, die schrijven doodleuk dat Ricciardo maar ietsje sneller was in het beslissende rondje, en legden wel alle nadruk op het sneller zijn in Q2. Ook het verschil tussen Rosberg en Hamilton werd gewoon in keurig in honderdsten seconden gemeld. Dan ben je de zaken gewoon verkeerd aan het voorstellen.
Senna was 24. Prost 25. Schumacher 22. Hakkinen 22. Coureurs debuteren tegenwoordig wel degelijk veel jonger. 19, 20 is tegenwoordig normaal, vroeger zeldzaam. Je ziet de laatste 10 jaar ook veel 'jongste-records' sneuvelen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die heeft tenminste een beetje verstand van auto's!quote:
Ben ik wel met je eens, maar er is een wezenlijk verschil tussen 17 en 20. Bij 17 heb je net haar op je zak, baard in de keel, en ben je gewoon echt nog een jochie. Als je 20 jaar bent, ben je in alle opzichten superieur aan dan wanneer je 17 bent. Het gevoel voor op de limiet racen is een talent, dat heb je of dat heb je niet. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kunt finetunen. Ik denk dat alle coureurs zullen beamen dat ze op hun 24e beter zijn/waren dan op hun 20e. Of dat puur op ervaring is gebasseerd weet ik niet. Die 3e sector die Max vandaag reed, zal hem volgend jaar niet overkomen. Dat is wat jij zegt fouten verminderen en zoveel mogelijk uitsluiten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toen Raikkonen op zijn 20e of zo debuteerde gold dat als extreem jong en kreeg Sauber dezelfde verwijten als TR vorig jaar. Vroeger hadden de meeste coureurs hun 25 jaren nodig om het te schoppen tot F1 coureur. Nu is het begin 20 waarop men debuteert.
Ervaring zal een coureur wel sneller maken in de zin dat die minder fouten maakt, eerder tienden weet te vinden die hij in zich heeft zitten, eerder een goede setup vindt en zich sneller aanpast aan veranderde omstandigheden. Dus dan zal hij meer snelle rondjes draaien omdat hij minder rondjes onnodig tijd verliest, en dus gemiddeld sneller zijn. Maar het gevoel voor op de limiet rijden, dat is talent, een talent waar niet wat aan te ontwikkelen is. Massa kan alle ervaring van de wereld hebben, buitenom gaan in Blanchimont doet hij niet, dat laat zijn gevoel voor de limiet niet toe. Ik zie niet in waarom dat met het gevoel voor de limiet en snelle rondetijden anders zou zijn.
Er kunnen omstandigheden zijn die het in de weg zitten, maar alle groten hadden maar een paar races nodig om te laten zien hoe snel ze waren. Daarna werden ze nog wel veel beter, maar niet op pure snelheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |