0,4 sec is wel dik te noemen ja maar uiteindelijk is het maar 1 plekquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Verslaat hem dik?
Het gaat om de race pace. 5 rondjes rijden @ kwalificatie is echt puur om een goede plek te krijgen tijdens start.
Max heeft echt wel een goede kans morgen om op het podium te eindigen, sowieso start hij achter Rosberg
Iemand die aan je kont zitquote:
Er zit genoeg vermogen in zijn auto om bij te halen mocht hij bij de start ietsje achter raken. En volgens mij zit het met de pitstop veel beter dan bij torro rosso. Als hij maar niet geraakt wordt tijdens de start, al geldt dat altijd ook bij Torro Rosso waar je vaak naast de grotere brokken piloten staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:31 schreef gbm het volgende:
Ik vrees alleen nog wel voor de start, enige minpunt van Max tot nu toe... Als ie daar doorheen komt kan 't nog erg interessant worden
Ricciardo is ook wel een echt kwalificatie beest. Hopelijk kan Max dat van hem leren. Vorig jaar kon je al zien dat Max veel progressie maakte op dat gebied en ik vind zijn kwali's nog steeds verbeteren dus dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is hier gewoon relatief sterk, in die Ferrari's is het veel te hard werken, die ligt hier niet helemaal lekker.
[..]
Uiteraard, F1-coureurs hebben allemaal een fantastische teamgenoot die ze niettemin hebben kunnen verslaan.
Ik denk niet dat die 0.4 representatief is, maar het gaat wel gewoon om de tijd en tijdsverschillen met je teamgenoot in Q3 en het is een groot gat waarvan je niet zomaar kunt zeggen dat hij dat met verder wennen aan de auto wel eventjes gaat dichten.
Oooh fucker, zit jij daar of wat?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:35 schreef Fopje het volgende:
Wat een kwalificatieHeerlijk weer ook hier in Barcelona
0,4 seconden is een groot gat ja. Zeker omdat tijdens de vrije trainingen het gat hooguit 0,1 of 0,2 seconde was (en soms was of leek Max zelfs sneller dan Ricciardo).quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk niet dat die 0.4 representatief is, maar het gaat wel gewoon om de tijd en tijdsverschillen met je teamgenoot in Q3 en het is een groot gat waarvan je niet zomaar kunt zeggen dat hij dat met verder wennen aan de auto wel eventjes gaat dichten.
In jouw geval desondanks geen drogreden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:25 schreef eight het volgende:
[..]
Het kwartje viel pas door de vele ad hominem
bait headline. Het was de Spaanse persquote:
Bedankt Hansquote:
Rustig maarquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:46 schreef wolferl het volgende:
[..]
Shut up
Ik zag het te laat, en ik heb hem aangepast zeiksnor.
Daarom had RIC ook de snelste ronde van alle F1 drivers in Top Gearquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:47 schreef Fokkingvet het volgende:
Maar goed dat RIC sneller is dan Max, anders was het echt 1 en al halleluja.
Qua racen zit het wel snor bij Max, Quali moet hij nog wat bijleren. Is ook niet erg, hij rijdt pas 1 race voor RBR en het rijden van een supersnel rondje is ook wel een specialiteit van RIC.
Goede start maken, voor de Ferrari's zien te blijven en kans op podium is er zeker.
Wordt iedere dag 3x uitgezonden en dan tijdens het normale f1 programma nog een keer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:48 schreef aapnoodmies het volgende:
is die special over verstappen van ziggo nog ergens te zien? kan em niet vinden op de site.
Teleurstellend? Jij had Mercedes op plek 9-10 verwacht?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
Teleurstellende kwalificatie. Vraag me af waarom Ferrari er ineens niet aankwam.
Belooft weer een saaie Mercedes-1-2-race te worden.
Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Oooh fucker, zit jij daar of wat?
#jaloersopFopje
Ik ging ook bijna mee in het ongeschoten berenhuiden verkopen/prematuur ejaculeren, maar RBR is niet alleen goed op deze baan deze keer maar ook gewoon een topteam, en dan dienen Q1 en Q2 alleen maar om in Q3 een andere tijd neer te zetten. Voor een coureur in een minder team als TR zijn Q1 en Q2 veel belangrijker. Ricciardo doet vandaag wat Vettel jaren geleden bijna stelselmatig deed, gewoon de quali doorkomen voor dat ene superstrakke rondje op het laatst. Dat is waar het om gaat bij een dergelijk team en dat is dus ook waar het vanaf nu op zaterdag voor Verstappen om gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij heeft in totaal even iets meer dan 4 uur in die auto gereden waar Ricciardo er uuuuuuuren op heeft zitten.
Ja ik denk dat het heel realistisch is om te denken dat hij verdomd dicht op RIC zit binnen een paar weken en er misschien wel overheen gaat.
Nog niet zien langskomen,thnx!quote:
Nee, ik had gehoopt dat Ferrari mee kon met Mercedes. Ook al redden ze het dan net niet kan het in de race toch interessant worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:52 schreef VitaminWater het volgende:
Teleurstellend? Jij had Mercedes op plek 9-10 verwacht?
Deze kwalificatie was, ook door de omstandgheden, juist helemaal niet teleurstellend en spannend tot op de laatste seconde.
Neequote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik had gehoopt dat Ferrari mee kon met Mercedes. Ook al redden ze het dan net niet kan het in de race toch interessant worden.
Verder lijkt het mij subjectief of iets teleurstellend is en ik vind het tekeurstellend. Mag het?
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eh ja. Vier tienden t.o.v. een teamgenoot is aardig wat.
Dus?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...
En Max heeft zo'n 3 uur in die auto gezeten?
Ik kan dat gewoon niet toestaan. En als je zo doorgaat kun je morgen een belletje verwacht van Dr Helmut. Hou je afstandbediening dus maar bij de hand met je vinger op de pauzeknop.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wie ben jij dat je meent daar iets over te moeten vinden?
Heb je mijn post wel gelezen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een kwalificatie... wat verwacht je? Hij staat voor de Ferrari's...
En Max heeft zo'n 3 uur in die auto gezeten?
Waarom?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen?Was helemaal geen negatieve post ofzo.
Djeez je moet hier wel heel erg oppassen wat je zegt.
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.quote:
Dat is al enige tijd zo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Djeez je moet hier wel heel erg oppassen wat je zegt.
in grote delen wel met je eens hoor maar Ricciardo ging in Q2 nog een keer naar buiten, dat is dan toch een slordigheidje wat hem een set verse banden heeft gekost. dat het uiteindelijk om het behalen van Q3 gaat en je het daarin moet laten zien met je eens daar is nog veel te verbeteren al geef ik Max toch wel een kans morgen voor Ricciardo te eindigen in de racequote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ging ook bijna mee in het ongeschoten berenhuiden verkopen/prematuur ejaculeren, maar RBR is niet alleen goed op deze baan deze keer maar ook gewoon een topteam, en dan dienen Q1 en Q2 alleen maar om in Q3 een andere tijd neer te zetten. Voor een coureur in een minder team als TR zijn Q1 en Q2 veel belangrijker. Ricciardo doet vandaag wat Vettel jaren geleden bijna stelselmatig deed, gewoon de quali doorkomen voor dat ene superstrakke rondje op het laatst. Dat is waar het om gaat bij een dergelijk team en dat is dus ook waar het vanaf nu op zaterdag voor Verstappen om gaat.
Dus al het enthousiasme was gebaseerd op de aanname dat hij vandaag sneller ging zijn dan Ricciardo, en dan komt hij er ineens 0.4 achter. Als je me vooraf naar dat verschil had gevraagd dan had ik gezegd dat ik het veel zou vinden en ik denk iedereen hier, zeker na Q2 en het begin van Q3. Dan moet je gewoon je oordeel over zijn eerste kwalificatie in de RBR herzien ipv blijven hangen in het onterecht gebleken enthousiasme.
Wennen is wel een factor, maar die moet je ook niet overschatten. Wat snel is komt snel in de F1, ze moeten allemaal aldoor wennen, aan de updates, aan de set up, aan de baan, aan het veranderen van de baan gedurende het weekend, aan de veranderende temperaturen. Het lijkt mij ook nog steeds het meest waarschijnlijk dat hij weldra Ricciardo achter zich laat, maar hij moet het nog wel laten zien en het is eerder ondanks vandaag dan dankzij vandaag.
Hij heeft het goed gedaan, maar Ricciardo beter. Dus sowieso niet het maximale.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.
4 tiende van een Mercedes is uitzonderlijk dit seizoen. En dan hebben we het niet eens over een Ferrari. 3e en 4e voor de Ferrari's is een super resultaat.
Hij heeft het gewoon echt heel goed gedaan. Kijk naar het verschil tussen Sainz en Kyvat.
quote:
Heb ik dat gezegd? Wanneer dan? Ik kan het mij niet herinneren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat Max zo goed rijdt, maar ik ben geen "devoted" fan oid.
Alleen als je zegt "Daniel verslaat Max dik" dan vraag ik me af waarom je dat zegt.
omfg... jij niet, _-_ratjetoe_-_ zei dat, maar jij steekt er op in.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Wanneer dan? Ik kan het mij niet herinneren.
Straks gaan we het weer hebben over wie de beste f1 WC aller tijden is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gedoe allemaal zeg. Gewoon goed gereden, RIC ook een dijk van een quali neergezet, blij voor ALO in Q3 en ach, HAM heeft ook eindelijk weer eens een pole. Hoezee!
Dat moet allemaal maar blijken. Voorlopig was hij langzamer toen het telde. Morgen een nieuwe kans.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
4 tienden is inderdaad veel ALS de situatie voor beide correurs vergelijkbaar is. Dat is hij nu niet. Als je een nieuwe auto bij de dealer haalt zit je nog 3 maanden op de ruitenwisser terwijl je linksaf wil. Verstappen moet wennen aan die auto. En dan is het feit dat hij tot nu toe dit hele weekend 1 tot 4 tienden achter of zelfs vóór zijn teammaat zit niet 'dik eraf gereden' maar zelfs aan de magere kant voor Ricciardo in mijn opinie.
wat is een Geraltje?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Op naar bier. Een Geraltje doen is me altijd wat te vroeg, maar dat moet ik maar even in gaan halen...
Ik heb gelezen dat 4 tienden aardig wat ik tussen teamgenoten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
omfg... jij niet, _-_ratjetoe_-_ zei dat, maar jij steekt er op in.
OKquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om stupid-o-clock al aan 't bier zitten
Zit jij niet vanaf 12:00 aan het bier dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Om stupid-o-clock al aan 't bier zitten
Wat moet blijken? Ik vertel hier gewoon wat er tot nu toe gebeurt is dit weekend.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat moet allemaal maar blijken. Voorlopig was hij langzamer toen het telde. Morgen een nieuwe kans.
Ik vind 't wel mooi, tradiesie, maar ik krijg het echt niet weg op dat tijdstip, tenzij ik al vanaf de avond vooraf aan het kegelen ben, utieraard.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:12 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Altijd aan de pils ook al is de kwali om 6.00 in de morgen.
Jij bent zeker het zonnetje in huis?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat 4 tienden aardig wat ik tussen teamgenoten.
Dat lijkt mij geen hele bijzondere stelling.
Ik denk dat die strijd echt heel goed voor hem gaat zijn, en ook voor RIC. Die kunnen elkaar goed 'in de gaten houden' qua tijden, en scherp houden, uitdagen. Dit is nog maar het begin denk ik. En al eindigt RIC de komende 10 races nog voor Max, als hij er vlak achter blijft zitten dan is dat al helemaal mooi.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:13 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Mooi dat Verstappen even bewust wordt gemaakt van de kwaliteiten van Ricciardo. Denk dat dit resultaat beter is dan wanneer VPN meteen op P3 eindigde.
beetje stuivertje wisselen is het leukstequote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik denk dat die strijd echt heel goed voor hem gaat zijn, en ook voor RIC. Die kunnen elkaar goed 'in de gaten houden' qua tijden, en scherp houden, uitdagen. Dit is nog maar het begin denk ik. En al eindigt RIC de komende 10 races nog voor Max, als hij er vlak achter blijft zitten dan is dat al helemaal mooi.
Ja hier ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind 't wel mooi, tradiesie, maar ik krijg het echt niet weg op dat tijdstip, tenzij ik al vanaf de avond vooraf aan het kegelen ben, utieraard.
Nee, je suggereert dat als Verstappen vanaf het begin met de RB gereden had hij voor Ricciardo had gestaan. Want je vindt de prestatie van Ricciardo maar magertjes.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat moet blijken? Ik vertel hier gewoon wat er tot nu toe gebeurt is dit weekend.
In China zat RIC op 0,5 van Rosberg en ook voor de Ferrari's.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:03 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus haalt hij er het maximale uit en pushed hij zijn teamgenoot naar een nog hoger niveau.
4 tiende van een Mercedes is uitzonderlijk dit seizoen. En dan hebben we het niet eens over een Ferrari. 3e en 4e voor de Ferrari's is een super resultaat.
Hij heeft het gewoon echt heel goed gedaan. Kijk naar het verschil tussen Sainz en Kyvat.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VitaminWater het volgende:
Zo onvriendelijk was ik toch helemaal niet?
Ik ben gewoon niet zo'n fan van dat geforceerde verstandige gepraat als er meer dan voldoende reden is voor enthousiasme.
Dat is de leeftijd Swetsquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je een nieuwe auto bij de dealer haalt zit je nog 3 maanden op de ruitenwisser terwijl je linksaf wil.
Proost bloempjequote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:09 schreef motorbloempje het volgende:
Op naar bier. Een Geraltje doen is me altijd wat te vroeg, maar dat moet ik maar even in gaan halen...
Waarom reageren je als door een wesp gestoken als iemand 4 tienden verschil in principe best een groot verschil vind tussen teamgenoten (wat dus volstrekt los staat van het nu, het is een algemene stelling)?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:14 schreef VitaminWater het volgende:
Jij bent zeker het zonnetje in huis?
-laten we het nog een beetje vriendelijk houden-
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
in grote delen wel met je eens hoor maar Ricciardo ging in Q2 nog een keer naar buiten, dat is dan toch een slordigheidje wat hem een set verse banden heeft gekost.
Ik geef hem ook nog niet op, misschien is hij op racepace al wel sneller, hoewel er tijdens de race natuurlijk elk rondje aan de auto gewend kan worden, is er ook meer om aan te wennen aangezien hij nog niet weet hoe die auto gedurende de race verandert van gedrag.quote:dat het uiteindelijk om het behalen van Q3 gaat en je het daarin moet laten zien met je eens daar is nog veel te verbeteren al geef ik Max toch wel een kans morgen voor Ricciardo te eindigen in de race
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:17 schreef VitaminWater het volgende:
Zo onvriendelijk was ik toch helemaal niet?
Ik ben gewoon niet zo'n fan van dat geforceerde verstandige gepraat als er meer dan voldoende reden is voor enthousiasme.
Max heeft het gewoon uitstekend gedaan. Dat kan je ook zonder roze (of oranje) bril zien. Het is ook niet voor niks dat Ricardo zo opgelaten was over zijn rondje in Q3.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.
Maar ik kan wel accepteren dat er nu eenmaal figuren zijn die met een roze bril op naar F1 kijken.
Ben het wel eens dat die zijn kwalificatie tactiek moet aanpassen nu die bij RB zit. En dan dan heeft die in RIC een goede mentor.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.
[..]
Ik geef hem ook nog niet op, misschien is hij op racepace al wel sneller, hoewel er tijdens de race natuurlijk elk rondje aan de auto gewend kan worden, is er ook meer om aan te wennen aangezien hij nog niet weet hoe die auto gedurende de race verandert van gedrag.
Ga eens even heel gauw foto's posten jij!quote:
Ach hij zat dichter bij Ricciardo dan Vettel dat zat toen Ricciardo zijn eerst kwalificatie voor RBR reed. Nou was dat wel onder andere omstandigheden, dus niet goed te vergelijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet hij dan om ofwel veilig naar Q3 te kunnen of om nog een keer te proberen tienden te vinden, ook met het oog op Q3. Prima dat Verstappen zich wil laten zien in Q1 en Q2, nu hij bij RBR zit moet hij toewerken naar superrondje in Q3, en het lesje wat hij daarin vandaag van Ricciardo kreeg goed leren.
Bij RB is hij in goede handen. Die zullen hem dat wel duidelijk maken hoor. Geen zorgen daarover.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben het wel eens dat die zijn kwalificatie tactiek moet aanpassen nu die bij RB zit. En dan dan heeft die in RIC een goede mentor.
Fangeblaat? Je zou de commentaren op Sky F1 is moeten horen van coureurs, ex-coureurs en andere kenners. Jij haalt gewoon die 4 tienden verschil uit context, alsof dit een gewone kwalificatie was en ze beiden al vanaf de wintertests in deze auto zitten.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik word dan weer misselijk van al dat fan-geblaat.
Maar ik kan wel accepteren dat er nu eenmaal figuren zijn die met een roze bril op naar F1 kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |