quote:Op zondag 24 april 2016 11:56 schreef Heufd het volgende:
Nieuwe album van Beyoncé is vandaag/gisteren uitgekomen. Niet dat ik daar nu bijzonder geïnteresseerd in ben, maar ik sta wel te kijken van de credits. Nummer 2 'Hold Up' heeft writing credits voor onder andere Ezra Koenig (Vampire Weekend), Father John Misty en Soulja Boy.
twitter:fatherjohnmisty twitterde op zondag 24-04-2016 om 19:42:51Woke up this morning in an unmarked car with a band aid on my temple, a slight metallic taste in my mouth and a Beyonce writing credit reageer retweet
Hahahaquote:Op zondag 24 april 2016 21:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]twitter:fatherjohnmisty twitterde op zondag 24-04-2016 om 19:42:51Woke up this morning in an unmarked car with a band aid on my temple, a slight metallic taste in my mouth and a Beyonce writing credit reageer retweet
Hahahaquote:Op zondag 24 april 2016 21:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]twitter:fatherjohnmisty twitterde op zondag 24-04-2016 om 19:42:51Woke up this morning in an unmarked car with a band aid on my temple, a slight metallic taste in my mouth and a Beyonce writing credit reageer retweet
Misschien heeft ze tekst/tweets van hen gebruikt en ze vast een writing credit gegeven?quote:Op zondag 24 april 2016 23:56 schreef Heufd het volgende:
[..]
HahahaEcht benieuwd naar het verhaal achter dat nummer. Ezra Koenig heeft een regel van de tekst vijf jaar geleden al getweet: https://twitter.com/arze/status/127520992565272576
Ik denk het niet. Koenig heeft ook een production credit voor dat nummer.quote:Op zondag 24 april 2016 23:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien heeft ze tekst/tweets van hen gebruikt en ze vast een writing credit gegeven?
Betekent dit dat we binnenkort een nieuw album van ze mogen verwachten? Ja, he? Toch?quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:25 schreef Gehenna het volgende:
Leuk voor de fans: ABBA cover (S.O.S.) door Portishead
http://www.electronicbeat(...)se-movie-soundtrack/
Tuurlijk tochquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:37 schreef DO2 het volgende:
[..]
Betekent dit dat we binnenkort een nieuw album van ze mogen verwachten? Ja, he? Toch?.
[ afbeelding ]
Geen idee. Staat niet op Spotify.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:37 schreef richolio het volgende:
Dus die nieuwe Beyoncé is goed? Hier viel zelfs het woord "weergaloos"
But Tidal’s period of exclusivity appears to be quite short — just 24 hours, as the album is expected to be released for sale on iTunes at midnight on Sunday, according to two people briefed on the plans for the release, who, following the usual ironclad rules of secrecy surrounding Beyoncé’s projects, were not authorized to discuss them. Apple declined to comment.quote:Op dinsdag 26 april 2016 21:09 schreef Arn0 het volgende:
Daarover gesproken..
Tidal Exclusives Causing Major Piracy Craze
Maar "Tidal-exclusief" is toch maar geldig voor een maand of zo, dus even geduld hebben.
Even doorheen gespit, niet mijn ding.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Grobbel het volgende:
De nieuwe King Gizzard & The Lizard Wizard is nu al één van de platen van het jaar. Onuitputtelijke bron van energie, krijg spontaan zin om een pit te beginnen op kantoor.
Ik ben met m'n 35 jaar nog steeds een blij stuiterende kutpuber bij dit soort muziek. Thee Oh Sees, Big Ups, Meatbodies, together Pangea, King Gizzard, Audacity, Fidlar, Black Lips, Yak, Metz... Blik op eindig en gaan.quote:
Aghan Whigs? wel een ultra-light versie dan. Zeker Always, The Night komt iets meer in de buurt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:03 schreef methodmich het volgende:
Die plaat van Nightman, oftewel Tijs Delbeke, is ook erg gaaf. Je zou hem kunnen kennen van zijn band Sir Yes Sir of van de bijdragen die hij leverde aan de muziek van onder meer dEUS, diverse projecten van Mauro, Roosbeef, Ellen Schoenaerts Kwartet en Dez Mona.
Nu dus solo en zeer verdienstelijk wat mij betreft.
Denk een beetje Afghan Whigs, maar misschien ook wel Millionaire.
Ja, The Night en nog wat andere nummers, zoals de opener.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Aghan Whigs? wel een ultra-light versie dan. Zeker Always, The Night komt iets meer in de buurt.
Ja, dat element ontbreekt wel. Daarom was het ook 'een beetje'. Maar vooruit, dan gaan we voor Matthew Sweet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nee, ook niet. Hier hoor ik Matthew Sweet in. Of Cracker.
Ik mis de soul die Dulli toch altijd wel verwerkt in zijn muziek.
Die hele compilatie is tof eigenlijk. Ben 'm gaan luisteren na die tip van een paar dagen geleden; echt een hoop goede tracks.quote:Op zaterdag 30 april 2016 10:29 schreef Xrenity het volgende:
DJ Koze nu ook op Spotify
https://open.spotify.com/track/7vZkxqCZjtaBydjrTaQh9Z
Travis, altijd leuk.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:32 schreef Moody het volgende:
En zoals altijd ben ik erg blij met een nieuw album van Travis...fijne popdeuntjes altijd...
Zonder overdrijven is dit het meest vrolijke nummer dat ik dit jaar gehoord heb...
Tsja, ik heb nu ook maar gewoon eens gedownload....quote:Op maandag 2 mei 2016 16:18 schreef Z het volgende:
Ben benieuwd. Maar iets houdt me tegen me bij Tidal aan te melden. Ik ga de plaat maar gewoon kopen.
Heel lang geleden downloadde ik legaal via E-music. Omdat zij op een gegeven moment problemen hadden met rechten, met als gevolg dat de catalogus helemaal uitgedund werd, heb ik dat opgezegd. Nu kreeg ik een mail dat ze al mijn downloads van toen in de cloud hebben gezet. Buiten dat dat natuurlijk marketing is om me terug te krijgen, vind ik het een sympathiek initiatief.
Is het wat?quote:Op maandag 2 mei 2016 18:29 schreef Heufd het volgende:
Dat nieuwe album van Drake...... Daar had ik me dus best op verheugd.
Met zo'n naam kon het eigenlijk niet missenquote:
Welke hardcopies?quote:Op maandag 2 mei 2016 22:11 schreef kciR het volgende:
Radiohead heeft zich gisteren van het internet 'gewist'. Hun homepage is wit, facebook heeft 0 posts en er staan 0 tweets op twitter.
Dat is combinatie met de hardcopy cd's die afgelopen week zijn verspreid, kun je toch wel stellen dat ze weer bezig zijn met een opvallende promo voor hun nieuwe album.
Oh, ik zie nu dat het alleen een flyer was, had het bericht verkeerd gelezen. Maar het is die flyer die hier al eerder werd gepost.quote:
Op zich best een goede plaat met veel goede muzikale ideeën die perfect in de Belgische traditie van deus, soulwax, sukilove, ... past. maar waarom moet dat weer in dat knullig Engels met van die knullige Engelse teksten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:19 schreef methodmich het volgende:
Ja, goede plaat vind ik. Later gaat het tempo wat omlaag, maar dat levert ook een aantal mooie songs op. Alleen wordt het daar misschien net iets te veel van hetzelfde, maar toch. Tot nu toe een van de betere platen van Vlaamse bodem wat mij betreft.
Ik dacht even dat dit over die nieuwe Bent van Looy ging, want heeft af en toe ook een tenenkrommend Engels accent...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 08:33 schreef Beregd het volgende:
[..]
Op zich best een goede plaat met veel goede muzikale ideeën die perfect in de Belgische traditie van deus, soulwax, sukilove, ... past. maar waarom moet dat weer in dat knullig Engels met van die knullige Engelse teksten.
Gho, van hem kan ik het nog wel beter hebben. Zijn teksten zijn ten eerste al van redelijke kwaliteit en hij probeert het ook niet zo te forceren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:45 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit over die nieuwe Bent van Looy ging, want heeft af en toe ook een tenenkrommend Engels accent...
Hun beste plaat in jaren.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef Gehenna het volgende:
Ik had helemaal niet door dat er dit jaar ook een nieuwe Animal Collective was, en ik weet nu ook wel waarom, wat een nietszeggende plaat is dat geworden zeg
Bij de eerste tonen kelderde mijn verwachting van het nieuwe album, maar al vlug herstelde zich alles weerquote:
Ah, thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:36 schreef Arn0 het volgende:
Voor de liefhebber (wel een paar hier, toch): Kevin Morby op 30 augustus in de EKKO.
Owquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:51 schreef DO2 het volgende:
O, ik doelde op het nieuwe nummer van Radiohead, Moody. Dat nummertje van jou heb ik nog niet geluisterd.
Ik vind dit eigenlijk nog best wel leuk inderdaadquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit leek me echt iets voor richolio
En hij komt in Keira Knightleyquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik moest juist een beetje aan M83 denken, en daardoor aan jou
De man hierachter komt trouwens uit Klaxons
De laatste "echte single" die radiohead uitbracht is dan ook al decienna oudquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ben benieuwd naar de plek van Burn the Witch op LP9. Ik vind het meer een 'albumliedje' dan een single. Dat gezegd hebbende, die arrangementen van Jonny Greenwood, godverdomme, zo tof. Die Steve Reich-invloeden, ik ga daar echt kneiterhard op.
Welke doel je dan op?quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:50 schreef Beregd het volgende:
[..]
De laatste "echte single" die radiohead uitbracht is dan ook al decienna oud
Dat klopt toch niet echt? "The Daily Mail/Staircase" (2011) is een voorbeeld van materiaal dat enkel op single (7") is uitgebracht zelfs.quote:Op woensdag 4 mei 2016 12:50 schreef Beregd het volgende:
[..]
De laatste "echte single" die radiohead uitbracht is dan ook al decienna oud
ik bedoel meer qua sound. Maar dat ene nr ken ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat klopt toch niet echt? "The Daily Mail/Staircase" (2011) is een voorbeeld van materiaal dat enkel op single (7") is uitgebracht zelfs.
Dubbele A-kant. En allebei meer dan de moeite van het luisteren waard.quote:Op woensdag 4 mei 2016 14:55 schreef Beregd het volgende:
[..]
ik bedoel meer qua sound. Maar dat ene nr ken ik niet.
Met OPN, toch? Heel nieuwsgierig naar, ja.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:07 schreef methodmich het volgende:
Iemand hier die het nieuwe album van Antony, tegenwoordig Anohni, al gehoord heeft? Schijnt flink anders te zijn ten opzichte van de platen die hij / zij als Antony & The Johnsons maakte. En dan niet alleen doordat we het nu over een zangeres moeten hebben, maar vooral ook muzikaal.
Ja die ene is inderdaad redelijk M83, moest er ook aan denken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik moest juist een beetje aan M83 denken, en daardoor aan jou
De man hierachter komt trouwens uit Klaxons
Die 2 nummers die op Spotify staan zijn wel compleet anders inderdaad; vol, elektronisch, upbeat en bijna bombastischquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:07 schreef methodmich het volgende:
Iemand hier die het nieuwe album van Antony, tegenwoordig Anohni, al gehoord heeft? Schijnt flink anders te zijn ten opzichte van de platen die hij / zij als Antony & The Johnsons maakte. En dan niet alleen doordat we het nu over een zangeres moeten hebben, maar vooral ook muzikaal.
Ja, is wel onvergelijkbaar met het eerdere werk inderdaad. Maar klinkt zeker niet verkeerd!quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die 2 nummers die op Spotify staan zijn wel compleet anders inderdaad; vol, elektronisch, upbeat en bijna bombastisch
Ik kan hier prima mee leven
Jaa nice.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:48 schreef BoerBert het volgende:
Om 1 uur vannacht komt James Blakes nieuwe album.
Radiohead en James Blake in één week. #wateenlevenquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:48 schreef BoerBert het volgende:
Om 1 uur vannacht komt James Blakes nieuwe album.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas met dit weer zin gekregen in m83. Mooie plaat zegquote:Op woensdag 4 mei 2016 20:55 schreef richolio het volgende:
[..]
Ja die ene is inderdaad redelijk M83, moest er ook aan denken.Die andere weer Tame Impala. Dikke prima dus.
Doet hij goed
Beetje standaard popnummertje toch?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Met de nieuwe JT is ook niets mis trouwens. Lekkere lente-zomerpop. Fijne muziekdag wordt het zo.
* Maxerazzi zet James Blake weer aan.
Verder niet súperbijzonder, nee, maar wel gewoon lekker. Waarschijnlijk ben ik het volgende week wel zat, wanneer het plat gedraaid wordt op de radio en in de supermarkt. Tot dat moment luister ik 't met alle plezier.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:28 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Beetje standaard popnummertje toch?
James Blake is goed (maar toch wat te lang vind ik).
Ja, Ellery James Roberts, echt een briljante muzikantquote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:11 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, niet normaal hè? Hoe doet James het toch?
High Rise, geweldige film, net zoals Kill List en Sightseersquote:Op dinsdag 26 april 2016 14:25 schreef Gehenna het volgende:
Leuk voor de fans: ABBA cover (S.O.S.) door Portishead
http://www.electronicbeat(...)se-movie-soundtrack/
Dan zal ik die plaat binnenkort ook eens luisteren. Oudere werk trok ik voor geen meter, maar de eerste twee vooruitgesnelde singles waren best okay.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:43 schreef Moody het volgende:
Anohni is leuk, bevalt me beter dan het veelal gezapige gemekker van Antony toen hij nog man was.
Deze keer ben ik het wel met ze eensquote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dan zal ik die plaat binnenkort ook eens luisteren. Oudere werk trok ik voor geen meter, maar de eerste twee vooruitgesnelde singles waren best okay.
Het album gister 4 keer geluisterdquote:Op vrijdag 6 mei 2016 08:24 schreef Maxerazzi het volgende:
James, hou op met me. Wat gebeurt hier allemaal..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Met de nieuwe JT is ook niets mis trouwens. Lekkere lente-zomerpop. Fijne muziekdag wordt het zo.
* Maxerazzi zet James Blake weer aan.
Enn weer wegquote:Op zondag 8 mei 2016 19:05 schreef Zocalo het volgende:
Jongens, het nieuwe Radiohead album is uit. Veel plezier
Waar doel je op?quote:Op zondag 8 mei 2016 19:51 schreef BoerBert het volgende:
Ook alleen maar omdat die dienst zich niet aan afspraken houdt.
Dan download je het album toch? Het hebben van een Spotify-abonnement staat het kopen van platen of downloaden van torrents natuurlijk niet in de weg.quote:Op zondag 8 mei 2016 19:50 schreef Zocalo het volgende:
Ah, en weer iets wat alleen op een bepaalde streamingdienst te beluisten is. In dit geval Apple.
Ik heb al heel veel releases gemist laatste weken omdat het niet op Sportify/Deezer staat.
https://decorrespondent.n(...)53382555408-5a0ae403quote:Op zondag 8 mei 2016 21:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan download je het album toch? Het hebben van een Spotify-abonnement staat het kopen van platen of downloaden van torrents natuurlijk niet in de weg.
Je hoeft je er dus ook niet schuldig over te voelen.quote:n het jaar 2000 verdiende 1 procent van de artiesten 71 procent van het geld in de platenindustrie. Bij streaming is de ongelijkheid nog groter dan bij fysieke albumverkoop: daarbij ligt dat percentage tussen 79 en 87 procent. Tegen de beloftes en verwachtingen in, heeft het internet de muziekwereld dus geen grotere inkomensgelijkheid gebracht, maar een grotere inkomensongelijkheid.
quote:Op zondag 8 mei 2016 21:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)53382555408-5a0ae403
[..]
Je hoeft je er dus ook niet schuldig over te voelen.
Feliquote:Op zondag 8 mei 2016 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Godverdomme PSV kampioen en True Love Waits studioversie?
Wat een dag jongens wat een dag
definieer bestequote:Op maandag 9 mei 2016 00:47 schreef Heufd het volgende:
Is Higher van Rihanna het beste nummer van het jaar?
Thanks manquote:Op zondag 8 mei 2016 23:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Feli
Wij hebben in het stadion ook gejuicht voor jullie.
We zaten gisteren in het Westerpark lachend naar Radio 1 te luisteren. Het kampioenschap sloeg zo nergens op. Op de terugweg ook alleen maar verbouwereerde supporters over de Amsterdamse straten zien zombieën.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Godverdomme PSV kampioen en True Love Waits studioversie?
Wat een dag jongens wat een dag
Ja, tuurlijk, maar eens je spotify gewend bent is downloaden zo omslachtigquote:Op zondag 8 mei 2016 22:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben van de Napster-generatie. Ik voel me sowieso niet schuldig over downloaden. Ik luister graag in hoge kwaliteit en streaming is dan bijna geen optie.
Ik download eerst en koop daarna wat ik goed vind. De muziekindustrie verdient meer aan mij dan aan iemand die een Spotify abonnement heeft
Dit inderdaad, en daarnaast geldt voor mij ook gewoon: als ik wat ik op Spotify luister te gek vind, wil ik de plaat alsnogquote:Op maandag 9 mei 2016 08:09 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, maar eens je spotify gewend bent is downloaden zo omslachtig
Ik vond In Rainbows en King of limbs ook niet echt scherpe randjes hebben, eigenlijk. Dit album is prachtig ingetogen en in lijn met de ingegoten nummers van die platenquote:Op maandag 9 mei 2016 11:51 schreef DO2 het volgende:
We mogen wel stellen dat dit Radiohead's meest toegankelijke en braafste album (- nu vooruit, sinds The Bends ) - is, niet? Geen scherpe randjes te bekennen, eigenlijk. Alles is keurig tot de essentie afgeschuurd. Zelfs Thom vliegt nergens uit de bocht. Het klinkt allemaal fuckin fantastisch, en het is duidelijk het werk van een geniale band die al jarenlang weet wat het doet, maar ik moet toch n beetje wennen aan die weloverwogen onderzoeking naar volkomenheid.
Ondertussen wordt ie wel met elke draaibeurt beter. En het zou me niets verbazen als dat nog weken aanhoudt.
Laat ik het zo zeggen; m'n moeder zou In Rainbows en/of TKOL nooit trekken. Die albums hebben scheurende gitaren, snelle tempowisselingen, elektronische eigenaardigheden en beukende beats. Veel rauwer, dus.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vond In Rainbows en King of limbs ook niet echt scherpe randjes hebben, eigenlijk. Dit album is prachtig ingetogen en in lijn met de ingegoten nummers van die platen
Ik dacht even dat het over the Prodigy ging, maar neequote:Op maandag 9 mei 2016 12:24 schreef DO2 het volgende:
. Die albums hebben scheurende gitaren, snelle tempowisselingen, elektronische eigenaardigheden en beukende beats. Veel rauwer, dus.
In Rainbows is juist het album waardoor ik fan werd. Destijds vond ik het allemaal experimentele troep maar In Rainbows vond ik heerlijk toegankelijk.quote:Op maandag 9 mei 2016 12:29 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind In Rainbows ook echt totaal niet rauw eigenlijk, net het album waar ze het meeste gewoon echt supergoede "liedjes" hebben en hun meest toegankelijke misschien wel. Nee, Amnesiac of Hail to the Thief dan..![]()
Ik snap wel wat je bedoelt met dit album maar als 'braaf' zou ik het niet omschrijven en ach, uit de bocht vliegen hoeft voor mij niet als het allemaal zo goed in elkaar zit.
Klinkt inderdaad meer als een beschrijving van zoiets als ditquote:Op maandag 9 mei 2016 13:01 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik dacht even dat het over the Prodigy ging, maar nee
Voor Radiohead zijn er ook al 6 keer zoveel ratings dan voor die plaat van Vektor. Het traditionele downvoten moet zeker bij die laatste nog beginnen RYM kennende (dat gebeurt pas als het in de charts opduikt), terwijl dat voor Radiohead in volle vlucht gaande is.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:00 schreef Kerftminister het volgende:
Wilde ook maar eens de nieuwe Radiohead proberen, alleen zie ik dat de nieuwe Vektor ook uit is. Sorry jongens maar dat gaat voor hoor.
Ook al 4.13 gemiddeld gerate op RYM, heb nog nooit zoiets hoogs gezien, terwijl Radiohead ook al op 4.05 staat. Wat een jaar kan het worden
Ja klopt ook wel, maar dan nog. Geeft aan hoe goed men beide platen tot nu toe vindt.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Voor Radiohead zijn er ook al 6 keer zoveel ratings dan voor die plaat van Vektor. Het traditionele downvoten moet zeker bij die laatste nog beginnen RYM kennende (dat gebeurt pas als het in de charts opduikt), terwijl dat voor Radiohead in volle vlucht gaande is.
Ze kregen met de eerste drie albums heel veel airplay, die heeft hun uiteindelijk zo groot gemaakt natuurlijk. Zonder dat zou het inderdaad iets als BoC zijn, geliefd bij de liefhebber, maar waarschijnlijk onbekend bij het grote publiekquote:Op maandag 9 mei 2016 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zit me af te vragen hoe groot Radiohead zou zijn als Kid A de 1e plaat zou zijn geweest.
Door menig Radioheadfanaat wordt alweer wat gematigd gedaan over The Bends en OK Computer, maar in de muziekhistorie blijft OKC toch gewoon dé klassieker.
Als die er niet geweest was, zou er niet echt omgekeken zijn naar Kid A.
Niveautje BoC misschien?
Ja maar de betrouwbaarheidsmarges en effectgrootte.quote:Op maandag 9 mei 2016 16:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zolang het maar meer dan 30 ratings zijn uit een random sample boeit dat toch niet
Is wel een klein beetje de odd one out, ja.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:28 schreef Tchock het volgende:
Wat me wel met elke luisterbeurt meer gaat verbazen is waarom Burn The Witch hierop staat.
Het vreemdste is nog dat vooraf iedereen dacht dat Burn the Witch een pianobalad was, zoals de rest van het album is geworden.quote:Op maandag 9 mei 2016 18:39 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Is wel een klein beetje de odd one out, ja.
Maar ik vind hem wel fantastisch dus ik ben blij dat hij er op staat
Van mij had Decks Dark de opener mogen zijn met Daydreaming ergens aan het eindequote:Op maandag 9 mei 2016 18:28 schreef Tchock het volgende:
Wat me wel met elke luisterbeurt meer gaat verbazen is waarom Burn The Witch hierop staat.
Lekker makkelijk, yolo!quote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Gehenna het volgende:
De tracklist van AMSP is ja gewoon op alfabetische volgorde
Kom jij uut Grunn, ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2016 22:20 schreef Gehenna het volgende:
De tracklist van AMSP is ja gewoon op alfabetische volgorde
iig aan de goede kant van de siepelgrens.quote:
Voorlopig wel mee eens. Goede review dit, trouwens.quote:A Moon Shaped Pool is not Radiohead’s best album (how could it be?), but it’s also nowhere near its worst. After a few listens, I'm slotting it fifth, dead center, in my personal ranking of the band’s nine albums, but I’d listen to arguments it should be as high as third.
And if you'd told me a week ago that I’d be saying that about a Radiohead album in 2016, I wouldn’t just be surprised. I’d be shocked.
Alweer het 8ste album op rij vuur. En dat voor een act die al 2 jaar uit elkaar isquote:Op maandag 9 mei 2016 22:58 schreef Gehenna het volgende:
En wat is die nieuwe Death Grips een bak teringherrie zeg![]()
Dacht even dat ik de chick van Sleigh Bells hoorde. Maar het is blijkbaar deze:quote:Op maandag 9 mei 2016 22:58 schreef Gehenna het volgende:
Normaal trek ik Radiohead echt heel slecht. Burn The Witch hetzelfde, maar de rest van het album kan ik erg waarderen. Juist het rustigere spreekt me wel aan. Maar het zal nooit muziek blijven die ik snel opzet.quote:Op maandag 9 mei 2016 14:10 schreef DO2 het volgende:
Ja, In Rainbows is over het geheel genomen ook ingetogen, inderdaad. Maar er staan wel wat up-tempo nummers op met het stevigere gitaarwerk, en er wordt nog genoeg op gegoocheld met electronische geluiden en beats. - AMSP is voor n nietsvermoedende luisteraar toch iets makkelijker te verteren, lijkt me.
Maar nogmaals; het is geen kritiek. Slechts n beschouwing.
Zeker nu ik de nieuwe van Death Grips n paar keer heb gehoord. The Money Store 2.0, zeg maar.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2016 22:58 schreef Gehenna het volgende:
Die is er toch al een tijdje... Ik wilde het al in het jazz topic posten maar had het idee dat ik weer achter de feiten aan zou lopen.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
Het zal misschien wel niet aanslaan, maar het leek me tof om een Indie Central Spotify account te maken waarin iedereen zijn toffe indie nummertjes kan dumpen in de lijsten.
De lijst(en) staan op "collaborative", zodat iedereen alles kan adden aan de lijsten en kan abonneren erop. Zo is het lekker makkelijk nieuwe muziek van je mede FOK!Users ontdekken. Lijstje aan en goan.![]()
Dus als je iets ontdekt (of classics); toevoegen!
New Indie
https://open.spotify.com/(...)HOyD97A2IC29dM7zPjNV
Indie Central
https://open.spotify.com/(...)PgRpJ3UuODFGyZoGbAnu
Leuk idee.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
Het zal misschien wel niet aanslaan, maar het leek me tof om een Indie Central Spotify account te maken waarin iedereen zijn toffe indie nummertjes kan dumpen in de lijsten.
De lijst(en) staan op "collaborative", zodat iedereen alles kan adden aan de lijsten en kan abonneren erop. Zo is het lekker makkelijk nieuwe muziek van je mede FOK!Users ontdekken. Lijstje aan en goan.![]()
New Indie
Indie Central
Prima idee.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Leuk idee.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Pretentieus geneuzel zijn die reviews ook altijdquote:With their ninth studio album, Radiohead move beyond the existential angst that made them music’s preeminent doomsayers, pursuing a more personal—and eternal—form of enlightenment.
Coolquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Dat vond de zombie ook...quote:Op zondag 8 mei 2016 21:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zo'n heel Radiohead album luisteren is wel een moodkiller zeg
Puikquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Zo, gelukt om te abonneren en eentje toe te voegenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Over Slowdive gesproken. 3 juni komt het debuut van supergroep Minor Victories uit, bestaande uit de dame van Slowdive, eentje van Mogwai, de gitarist van Editors en z'n broer. Op het album staan featurings van Mark Kozelek en Twlight Sad. Belooft allemaal veel goeds!quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Slowdive is bezig met een nieuwe plaat. Zal wel eind 2016, begin 2017 worden dat-ie uitkomt. Ben enorm benieuwd. Ik heb ze twee keer live gezien in 2014 en die optredens behoorden zonder twijfel tot de hoogtepunten van dat jaar.
Wow, goedquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Over Slowdive gesproken. 3 juni komt het debuut van supergroep Minor Victories uit, bestaande uit de dame van Slowdive, eentje van Mogwai, de gitarist van Editors en z'n broer. Op het album staan featurings van Mark Kozelek en Twlight Sad. Belooft allemaal veel goeds!
quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Slowdive is bezig met een nieuwe plaat. Zal wel eind 2016, begin 2017 worden dat-ie uitkomt. Ben enorm benieuwd. Ik heb ze twee keer live gezien in 2014 en die optredens behoorden zonder twijfel tot de hoogtepunten van dat jaar.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:45 schreef kciR het volgende:
[..]
Over Slowdive gesproken. 3 juni komt het debuut van supergroep Minor Victories uit, bestaande uit de dame van Slowdive, eentje van Mogwai, de gitarist van Editors en z'n broer. Op het album staan featurings van Mark Kozelek en Twlight Sad. Belooft allemaal veel goeds!
ja en dan te bedenken dat ik ze (Jamie Stewart) bijna zou hebben opgegeven na al die artsy-fartsy rommel van vorig jaar (dat album met die 999 vibrators, dat album voor huisplanten, al die loze field recordings van tripjes in Peru, die nietzeggende noise met Merzbow onder merzxiu)quote:
Ja, moet dat album nog horen (want Spotifyquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:39 schreef Gehenna het volgende:
Nog niemand gehoord over de nieuwe Xiu Xiu trouwens. Die hebben de hele Twin Peaks soundtrack gecoverd, en dat klinkt wel erg vet hoor
alsje:quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:06 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja, moet dat album nog horen (want Spotify), maar live was dit erg leuk.
the 3rd coming? of hoeveel is dit inmiddels?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die nieuwe single van Stone Roses vanavond doet toch minder stof opwaaien dan een Radiohead-release, he?
Qua releasen wel pas de 3e ja.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:08 schreef ranja het volgende:
[..]
the 3rd coming? of hoeveel is dit inmiddels?
Als die hard fan lijkt het me dat ranja netjes op de fysieke release wacht.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:08 schreef Norrage het volgende:
Ranja, wat vind je van de nieuwe Radiohead?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Kan iedereen verwijderen? Of alleen jij als moderator?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:36 schreef richolio het volgende:
Thanks iedereenLeuk dat er nu al best wel wat abonnees zijn.
Ik denk overigens dat ik de nummers in New Indie na 1 á 2 maanden verwijder (want dan is het niet echt meer New Indie) en ze verplaats naar het Indie Central afspeellijstje. Dan heb je over een tijdje daarin ook een leuke collectie met indie nummers, die je dan misschien alweer vergeten was.![]()
Nee iedereen kan het doen inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:18 schreef kciR het volgende:
[..]
Kan iedereen verwijderen? Of alleen jij als moderator?
Ik heb een keer een lijst gehad die op publiek stond en ineens leeg was. Had een of andere lolbroek gedaan.
Ik volg hem nu ook!
Ik ben Adriaanquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Beregd het volgende:
Leuke lijst wordt het al![]()
Wie zijn maarten en adriaan eigenlijk?
Veel beter dan verwachtquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:13 schreef MCH het volgende:
Even wat blije muziek ipv wanting to kill yourself Radiohead![]()
![]()
![]()
Super idee juist!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Beregd het volgende:
Leuke lijst wordt het al![]()
Wie zijn maarten en adriaan eigenlijk?
Hij gaat 'm opnieuw releasen. Een nummer moet veranderd worden: https://www.facebook.com/(...)1&id=143033959103037quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:50 schreef Norrage het volgende:
En is het album van Car Seat Headrest al een beetje geplugt hier? In de schaduw van Radiohead toch wel een van de beste releases van het jaar![]()
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:29 schreef Tchock het volgende:
. En Belgica van Soulwax ook, wat een leuke plaat.
Hoe Indie is Douwe Bob dan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 23:34 schreef richolio het volgende:
Ik vind het meeste ook niet echt indieDerhalve even gemod.
Maaar sommige staan wel in de normale Indie Central lijst nu hoor
Tof idee.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:00 schreef richolio het volgende:
Hoi.
New Indie
Indie Central
Ook niet echt indie, is z3dz3d trouwens Z?quote:
Maken ze de maandkaart toch 9 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:36 schreef richolio het volgende:
Douwe
Melkweg en Paradiso raken overigens misschien hun 5 ton subsidie kwijt. Er wordt te veel popmuziek geboekt, maar volgens berichtgeving moet dat gaan veranderen. Te eenzijdig ofzo..
Ik kan me daar wel in herkennen. Programmering is eenzijdig de afgelopen jaren. Dat is wel een beetje een vicieuze cirkel want, om op eigen benen te staan, moet je nu eenmaal een groter publiek aanspreken. Maar ik erger me kapot aan de vercommercialisering van vooral Paradiso. Veels te dure minuscule biertjes, de tent uitgeveegd worden voor de volgende shift, onaardig personeel, et cetera.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:36 schreef richolio het volgende:
Melkweg en Paradiso raken overigens misschien hun 5 ton subsidie kwijt. Er wordt te veel popmuziek geboekt, maar volgens berichtgeving moet dat gaan veranderen. Te eenzijdig ofzo..
Ja ga even rancuneus doenquote:Op donderdag 19 mei 2016 13:38 schreef Z het volgende:
Ik heb Douwe eruit gegooid. Laten we verder niet teveel praten over de inhoud van de playlist ("is het wel indie genoeg"). Voeg gewoon af en toe wat opvallends toe. En wat ruigs, want dat mist de lijst nu. Het is allemaal heel braaf.
Geweldig nummer jaquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:43 schreef DO2 het volgende:
Zag Phosphorescent voorbijkomen, ergens. - O, ja. Die. Dacht ik nog. - Dit blijft toch een ontieglijk mooi nummer, mensen:
Heb er stiekem weleens n traantje bij gelaten. - Zet die maar op de lijst. Voor de romantici. Je weetz.
Ik zou het echt niet doen. Het geluid is zó slecht, je zit zo ver weg... zonde van je kaartje.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:45 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik overweeg serieus om kaartjes te halen voor Rihanna
Naast de muziek spelen daar ook andere factoren mee, maar niet uitsluitend!
Twijfels; The Weekend afgehaakt, en het geluid in de Arena. Iemand nog recente ervaringen met dat laatste punt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |