quote:V-Ventures, de eigenaar van Kink FM, heeft een definitief besluit genomen over de toekomst van het radiostation. Per 1 oktober aanstaande zal er definitief gestopt worden met de uitzendingen van Kink FM.
In mei werd al bekend dat V-Ventures niet op een FM frequentie ging bieden vanwege het te hoge licentiebedrag. Zonder FM frequentie ziet V-Ventures geen mogelijkheden om Kink FM winstgevend te exploiteren.
Guido van Nispen, directeur van V-Ventures: Het is een erg moeilijk, maar onvermijdelijk besluit geweest. Onder leiding van Station Manager Jantien van Tol is een prachtig, innoverend station neergezet waar de medewerkers en luisteraars trots op kunnen zijn. De recente rebranding naar Kink: Messenger of Music zorgde voor een historische stijging van het Kink marktaandeel.
Tot 1 oktober zal Kink FM blijven uitzenden, op die dag bestaat Kink FM precies 16 jaar.
Dat denk ik wel staat niet specifiek in het bericht maar ik denk dat de gehele zender er mee stopt.quote:
quote:Get ready for Kink X-Rated: Roadburn Radio on Thursday, 30 June 2011 (8pm to 11pm CET / 2pm east coast / 11 am PST) brings you the premiere track of The Wounded Kings Gates of Oblivion, plus Church of Miserys killer performance at Roadburn 2010s main stage (10pm 11pm CET).
Omdat ze geen ether frequentie hebben. Ik luister regelmatig het subkanaal x-rated (die 1 jan 2011 begonnen is)quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:48 schreef FredvZ het volgende:
Als het allemaal zulke goede programma's zijn, waarom luisteren er dan zo weinig mensen?
downloaden, kopen, last.fm, spotify.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:57 schreef Panic_A het volgende:
Verdomme, mijn favoriete zender weg. Waar moet je nu kwaliteitsmuziek luisteren?
Radio als medium is hard aan het verdwijnen, maar ik ben altijd nog wel fan van geselecteerde muzieklijsten ipv gegenereerde.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Seam het volgende:
[..]
downloaden, kopen, last.fm, spotify.
Het zijn slechts ideeen hoor
Geen interessante doelgroep denk ik voor adverteerders, muziek liefhebbers die doen waar ze zelf zin in hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:10 schreef Chooselife het volgende:
Er is toch meer dan genoeg draagvlak voor deze zender? Ik begrijp er niets van!
Doe iets!
Ik vind het het tragisch. Kan het niet geloven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen interessante doelgroep denk ik voor adverteerders, muziek liefhebbers die doen waar ze zelf zin in hebben.
quote:Kink FM zal vanaf 1 oktober 2011 off air gaan, omdat Vereniging Veronica stopt met de financiering van Kink FM. Stationmanager Jantien van Tol reageert op Twitter: Kink FM het mooiste radiostation, dat bijna 16 jaar bestaat. Het is een mooi station, omdat we altijd het lef hadden tegen de stroming in te roeien. Omdat we kozen voor goede muziek in plaats van de hits. Het is een mooi station vanwege de geweldige programmas en de talentvolle medewerkers. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat ons station per 1 oktober stopt. Er is geen plaats meer voor Kink FM binnen Veronica.
(.) In de schamele 12 jaar dat ik deel uit mocht maken van dit prachtige station heb ik elke seconde genoten. Het was een grote eer om al die prachtige muziek te draaien en te werken met zulke mooie en talentvolle mensen. Ik ben alle huidige en oud medewerkers dankbaar voor hun inzet. En ik ben onze luisteraars dankbaar, voor al die jaren dat zij trouw naar ons station luisterden. Kink mag ons dan zijn afgenomen. Maar de herinneringen zullen we altijd houden. Net als de passie, die kan niemand ons afnemen. En dat geldt ook voor de muziek, die zal altijd blijven.
Eerder werd al bekend dat V-Ventures waar Kink FM onder valt niet zou gaan bieden op een etherfrequentie. Guido van Nispen, directeur van V-Ventures, meldde dat zon frequentie economisch niet haalbaar is.
Guido van Nispen, directeur van V-Ventures op de website van Kink FM: Het is een erg moeilijk, maar onvermijdelijk besluit geweest. Onder leiding van Station Manager Jantien van Tol is een prachtig, innoverend station neergezet waar de medewerkers en luisteraars trots op kunnen zijn. De recente rebranding naar Kink: Messenger of Music zorgde voor een historische stijging van het Kink marktaandeel.
1 oktober 2011 is dus de laatste uitzending van Kink FM, dan bestaat het radiostation precies zestien jaar.
Kink FM-medewerkers zijn teleurgesteld, een paar eerste reacties op Twitter:
Er raken wel vaker mensen hun baan kwijt, maar dat NL zn enige alternatieve radiostation kwijtraakt is veel, heel veel erger @methadevos
Een zwarte dag voor muziekliefhebbers. @sannedekoning
Wat voelt dit kut! Zon mooi station met zulke fijne collegas.weg! @ingridperez
RIP KinkFM. 01-10-1995 01-10-2011 Gvd. @martijnbiemans
Enorm kut voor iedereen hier, maar vooral het radio landschap en de luisteraar. Kut kut kut. @thymenw
Ook medewerkers van andere radiostations reageren verdrietig op het nieuws.
Het begin is er, een twitterpetitie:quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:10 schreef Chooselife het volgende:
Er is toch meer dan genoeg draagvlak voor deze zender? Ik begrijp er niets van!
Doe iets!
Ik doneer 100 euro voor een doorstart!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het begin is er, een twitterpetitie:
http://twitition.com/6uh4e
Ik luister.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:19 schreef Panic_A het volgende:
Nu Triggerfinger live, briljant. Nog even een paar maanden genieten.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:20 schreef cool15 het volgende:
nooit van gehoord, boeit niet ik heb spotify en ik heb de app
Triest ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens wel grappig in het KLB topic zit de typische klaagbaak generatie die duidelijk iets anders tegen radio aankijken dan de kinkfm generatie
[..]
Het hoort natuurlijk ook in de ether. Ik weet zeker dat ze in potentie de doelgroep hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef chansadres het volgende:
Zonde. Ik bekijk altijd de website voor nieuwe muziek. Sporadisch luisterde ik naar de zender. Ik prefereer etherzenders en daar zat hij helaas niet meer tussen. Wel een verlies voor het medialandschap.
Echt zó zondequote:Op woensdag 29 juni 2011 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het hoort natuurlijk ook in de ether. Ik weet zeker dat ze in potentie de doelgroep hebben.
Kwalitatief toch het beste wat Nederland te bieden had. En voor elk wat wils.
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:32:04Op 1 januari een compleet nieuwe styling voor Kink FM. Een geheel nieuw internet station starten #kinkxrated en zoveel hoop geven, en nu dit reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:34:02Je zou bijna weer op schip in de Noordzee gaan zitten, dat was de ware pioniers gedachte van Veronica. Maar die droegen geen zwarte pakken. reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 23:03:08Het levenswerk van @arjengrolleman en @jantienvantol wordt hier even keihard ten grave gedragen. De zwarte pakken regeren, hier sterft iets. reageer retweet
ik geef rob groot gelijk, x-rated was het kindje van grolleman, dat hij helaas niet zelf heeft kunnen zien, maar het heeft veels te kort gedruurt.twitter:
quote:Veronica pist over graf Arjen Grolleman
Vereniging Veronica draait per 1 oktober de geldkraan richting radiozender Kink FM dicht. Dat hebben diverse medewerkers van het station vanavond gemeld via Twitter. Het bericht werd niet veel later door V-Ventures, de mediatak van Veronica, bevestigd.
Kink FM begon op 1 oktober 1995 met uitzenden vanuit de kelder van de omroep op het Hilversumse Laapersveld. Het was jarenlang een zorgenkindje van de omroep. Mede door de inspanningen van dj - en latere directeur - Arjen Grolleman en een klein team enthousiaste medewerkers, bleef de zender in de lucht.
Toen Grolleman op 20 januari 2010 op 37-jarige leeftijd plotseling overleed, deed Veronica-directeur Guido van Nispen de belofte dat de omroepvereniging er alles aan zou doen om Kink FM de zo gewenste etherfrequentie te bezorgen. Sinds de start in 1995 zond Kink namelijk alleen uit via kabel en later internet.
Die belofte trok directeur Van Nispen vorige maand al in door aan te kondigen dat V-Ventures niet zou bieden op één van de vrije etherfrequenties. Naar nu blijkt trekt Van Nispen de stekker helemaal uit het station.
Kink FM zag juist het marktaandeel de laatste tijd stijgen. "Helaas was dit niet genoeg voor een gezond toekomstperspectief en daarom stoppen we met Kink", laat Van Nispen weten in een verklaring.
Naast Grolleman werkten bekende radio-dj's als initiatiefnemer Rob Stenders, Michiel Veenstra, Jan Douwe Kroeske, Alfred Lagarde en Floortje Dessing voor de zender.
quote:
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:12:58GODVERDOMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #KINKFM reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 20:46:42BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS!!!!!! reageer retweet
Voornamelijk een beetje alternatief.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb hier nooit een minuut naar geluisterd... Wie was de doelgroep en wat was de muziek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zerobase#Overzichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat kost een ether frequentie eigenlijk?
Ik denk dat de doelgroep muziek liefhebbers was.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb hier nooit een minuut naar geluisterd... Wie was de doelgroep en wat was de muziek?
Fucking hell : 'Format: ongeclausuleerd' en daar zit dan skyradio opquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zerobase#Overzicht
538 betaalde ¤ 57.000.001 en is samen met Sky geloof ik de enigste die winst maakt als radiostation
Freak 11 van Ekdom en Beelenquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
Bedenk me nu dat daarmee ook een einde komt aan de Kink 40, was toch een van m'n manieren om goede nieuwe muziek te ontdekken. Nieuwe muziek hoorde ik het eerste op Kink (heeft 3fm die slogan eigenlijk nog?). True, er zijn alternatieven (StuBru, 3voor12, KXRadio) maar dat Kink verdwijnt is eeuwig zonde.
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebberquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat de doelgroep muziek liefhebbers was.
Toch een heel ander soort lijstjequote:
Nouja muziekliefhebber met een alternatieve inslag opzoek naar nieuwe muziek dan..quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebber.
Tja, daar kan ik over het algemeen weinig mee.quote:
Als Lowlander zou het genre dat Kink draait je toch wel moeten aanspreken (tenzij je alleen voor het dance-programma komt misschien). Ik zou zeggen, zet het eens een dagje op, nu kan het nog.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebber.
Zijn er verder nog stations met een goed, met de hand samengesteld, muziekaanbod?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik opende net mijn Radio playlist in iTunes en realiseerde me dat de enige 2 stations die ik daar tot nu toe in heb staan er over een paar maanden niet meer zijn. Kink FM en Kink Aardschok.
De komende maanden dus maar wat andere leuke stations zoeken.
Als ik dat wist, had ik die er wel al in gezet. Ik luister de afgelopen tijd niet zo veel radio meer. Vooral toen ik nog studeerde had ik vaak Kink FM aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:29 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Zijn er verder nog stations met een goed, met de hand samengesteld, muziekaanbod?
Bij mij staat, zolang het me geen ruzie met collega's oplevert, op mijn werk vaak wel een van de kink zenders op. Ga het zeker missenquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als ik dat wist, had ik die er wel al in gezet. Ik luister de afgelopen tijd niet zo veel radio meer. Vooral toen ik nog studeerde had ik vaak Kink FM aan.
Heb wel het idee dat alles waar de hippies en provos voor gevochten hebben nu allemaal zorgvuldig afgebroken wordt. En dat maakte ons land nu juist uniek.quote:
Ja alles wat niet de massa aanspreekt en winst oplevert moet opgeofferd worden. De laatste vluchtoorden voor de vrijzinnige mens verdwijnen. Ik wordt er erg cynisch van.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat alles waar de hippies en provos voor gevochten hebben nu allemaal zorgvuldig afgebroken wordt. En dat maakte ons land nu juist uniek.
Dit is de toekomst, wen er maar aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:23 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ja alles wat niet de massa aanspreekt en winst oplevert moet opgeofferd worden. De laatste vluchtoorden voor de vrijzinnige mens verdwijnen. Ik wordt er erg cynisch van.
leukquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hier ook maar even posten. Voor de KINKFM luisteraars van 't eerste uur zeker wel leuk en vind 't ook sowieso wel een mooi tijdsbeeld van de 2e helft van de 90s. Playlist die ik gemaakt heb met de oude lijsten van KINK.
Shuffle 'm en je bent weer even terug in die tijd
KINKFM 90S, a playlist by vlaarsdingen on Spotify
quote:
Precies, staat hier al vanaf dag 1 op op het werk, heerlijke zender, goeie muziek, geen gelul, geen reclame.quote:
Nèh..ze doen er al 4 maanden over om mijn Perfect MTV 120 Minutes online te zetten. Nu zal dat na de vakantie wel gebeuren, maar heb 't ff gehad met perfects.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:36 schreef WeezerButler het volgende:
Nice
FF een perfects KINKFM van maken Noob
quote:K I N K: T H E S E Q U E L
Het zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn geworden dat we begonnen zijn met de herlancering van Kink.
Kink komt terug!
Dit definitieve besluit liet nogal op zich wachten omdat het (opnieuw) starten van een radiostation veel praktische en financiële consequenties met zich meebrengt, die ik eerst onderzocht wilde hebben. De gesprekken over mogelijke samenwerkingsverbanden met andere partijen hebben ook aanzienlijk meer tijd in beslag genomen dan voorzien. Die gesprekken hebben overigens niets opgeleverd.
We gaan het dus zelf doen. En met "we", bedoel ik een nieuwe club met gedreven muziekliefhebbers, die een groot hart voor radiomaken hebben.
Maar....waarom weer met Kink van start gaan terwijl er inmiddels zoveel internetstations zijn bijgekomen, die muzikaal zo'n beetje hetzelfde doen als wat Kink heeft gedaan?
En, wat heeft Kink in hemelsnaam nog toe te voegen aan populaire diensten als Spotify, Deezer en Apple Music? Is Kink niet gewoon passé of, zoals iemand op deze pagina fijntjes opmerkte:nostalgie?
Ik denk het niet.
Het belangrijkste verschil tussen wat ik met Kink voor ogen heb, en vrijwel alles wat er nu via het internet beschikbaar is aan [alternatieve] muziekstreams en muziekdiensten zijn ... DJ's. Bij voorkeur wat buitenissige, slimme DJ's die op een serieuze of grappige wijze duiding geven aan de muziek, en die de ziel zijn van een zender. Dát is wat er naar mijn smaak ontbreekt aan al die nonstop internetstreams die zichzelf radiostation noemen.
Begrijp mij niet verkeerd: daar is niets mis mee, sterker nog: veel mensen vinden nonstop muziek geweldig, maar het is niet waar Kink voor staat.
Kink was én wordt uiteindelijk weer een radiostation met DJ's, interviews, concerten en alles wat daar verder bij hoort, incluis alle onzin.
Het is mij het afgelopen half jaar duidelijk geworden dat hier nog steeds grote behoefte aan is. Jullie hebben in enorme aantallen positief gereageerd op een mogelijke terugkeer van Kink en het heeft mij oprecht verbaasd dat dit 'vreemde' radiostation, bijna 5 jaar na sluiting, nog steeds zoveel teweegbrengt. Dat is iets om trots op te zijn.
Hoe nu verder?
De herlancering van Kink wordt een soort drietrapsraket, met als einddoel een full operating radiostation.
Dit proces, dat nogal wat tijd in beslag gaat nemen, is van start gegaan met een zoektocht naar nieuwe DJ's. Een maand geleden hebben we een oproep geplaatst waarop massaal gereageerd is: 521 aanmeldingen! Hierdoor heeft de selectie veel meer tijd in beslag genomen dan verwacht, en aan iedereen die gereageerd heeft daarom -opnieuw- het nederige verzoek om nog even de adem in te houden.
We zijn ook begonnen met het publiceren van Kink-playlists op Spotify en Deezer. Eerst alle oude Outlaw 141's en over een paar weken volgen de dagelijkse playlists met verse muziek, uitgezocht door de nieuwe Kink-musicdirectors, die ik snel aan jullie wil voorstellen.
Oh ja: nonstop playlisten op Spotify zijn g é é n radioprogramma's, maar het is wel een mooie manier om de oude en toekomstige muziek van Kink te (her)introduceren. Beschouw ze maar als het Kink voorprogramma.
Zodra we de DJ-selectieprocedure hebben afgerond, beginnen we zo spoedig mogelijk met gepresenteerde programma's.
Ten slotte dit:
Kink opnieuw opzetten, zonder afbreuk te doen aan de historie van dit radiostation is niet eenvoudig, dat realiseer ik mij ook wel. Iedereen heeft bepaalde herinneringen aan Kink en koestert verwachtingen waarvan ik nu al weet dat daar niet allemaal aan voldaan kan worden. Het is 2016 en geen 1995 of 2011... Sommige mensen zullen dus teleurgesteld raken. Het is niet anders, maar ... geef ons wat tijd en ruimte..
Het gemis van Arjen Grolleman zal ook voelbaar zijn. Maar hij is on-ver-vang-baar en het enige wat we kunnen nastreven is om mede in zijn geest Kink weer op te bouwen.
Tot later en alvast dank voor de moral support. (onze rekeningnummers volgen later smile emoticon )
Jan Hoogesteijn
Vooral X-Rated was tof imhoquote:Op maandag 2 mei 2016 12:30 schreef MrSalazar het volgende:
Kinkfm was kut. Nooit programma's met extreme metal.
quote:
Echt heel obscuur, ja.quote:In het verleden bracht X-Rated specials met obscure bands als Einstürzende Neubauten, Laibach en Current 93.
Nog nooit x-rated geluisterd zeker. Kan het aanraden tegenwoordig is het te horen op de concert zender.quote:
Nee ik heb die kutzender nooit geluisterd, omdat ze zogenaamd alternatief waren, de hele dag uitzonden maar nooit eens extreme metal. Altijd maar van die laffe mainstream-shit. Het hardrockprogramma in het dorp waar ik woonde draaide nog betere muziek.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nog nooit x-rated geluisterd zeker. Kan het aanraden tegenwoordig is het te horen op de concert zender.
De drie genoemde bands zijn denk ik zo'n beetje de bekendste artiesten die daar gedraaid worden.
Ok dat mag.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Nee ik heb die kutzender nooit geluisterd, omdat ze zogenaamd alternatief waren, de hele dag uitzonden maar nooit eens extreme metal. Altijd maar van die laffe mainstream-shit. Het hardrockprogramma in het dorp waar ik woonde draaide nog betere muziek.
vara's vuurwerk!quote:Op maandag 2 mei 2016 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nobody beats Wild Westbroek natuurlijk
Toen was jij nog vloeibaar volgens mij.quote:
jazeker maar mijn broer had cassette bandjesquote:Op maandag 2 mei 2016 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toen was jij nog vloeibaar volgens mij.
Mr leeeeeee's mysterious washing machinequote:Op maandag 2 mei 2016 13:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En in de 90s had je op zondag ook nog een metal (naja, vrij hard iig) en een punkprogramma op 3FM, overdag.
Tof. Lekker luisteren naar The Godz, Trevor Rabin en Mother's Finest.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jazeker maar mijn broer had cassette bandjes
Juist.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mr leeeeeee's mysterious washing machine
Was alleen 99% punkrock, geen metal.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mr leeeeeee's mysterious washing machine
kexp.org, maar nationaal absoluut niet inderdaadquote:Op maandag 2 mei 2016 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nog nooit x-rated geluisterd zeker. Kan het aanraden tegenwoordig is het te horen op de concert zender.
De drie genoemde bands zijn denk ik zo'n beetje de bekendste artiesten die daar gedraaid worden. En toch ken ik geen andere programma's die integraal live opnames van de genoemde drie zouden durven uitzenden.
Dat was toch op radio 3?quote:Op maandag 2 mei 2016 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Opgezocht. t was Bad Grrrrl met Mirella Simoncini.
Het scheelt dat Kink FM dj's wil gaan aannemen, om precies te zijn dj's waar iets zinnigs uit komt, en de meeste internetstations hebben uberhaupt geen dj's.quote:Op maandag 2 mei 2016 14:59 schreef MrSalazar het volgende:
Waarom zou je überhaupt nog naar dit soort stations luisteren voor muziek? Er zijn toch genoeg van die internetstations die van alles en nog wat draaien?
Verder zal ik er waarschijnlijk beperkt naar luisteren; ik heb niks tegen gitaren, maar het gitaargehalte bij Kink zal me wat te hoog worden. Pinguin staat nu soms op (als ik in een gitaarbui ben), en is in z'n soort heel erg goed, maar het zit niet bij de meest intensief beluisterde zenders. Ikzelf zou er meer aan hebben als er een soort Fip op Dab+ komt, of als ze Studio Brussel ook in Nederland op Dab+ door zouden geven. Of een soort Nova (novaplanet.com), een andersoortig 'gemixt' popformat. Nu houdt de pret bij de voordeur op.quote:The Voice of Kink
Kink is op zoek naar mensen (v/m) die iets te vertellen hebben én ook nog van muziek houden, in die volgorde!
Wat vragen we van je?
Ervaring is niet noodzakelijk, maar helpt wel.
Niemand heeft 'verstand van muziek', dus dat zou een onzinnige eis zijn. Heb je daarentegen de beschikking over gezond verstand (& héél veel drive) dan strekt dat wél tot aanbeveling.
Wat dat verstand betreft: weten wie Euclides was en in drie zinnen kunnen uitlegggen wat de trias politica inhoudt, is alleen zinvol als je ook een verhandeling kunt houden over hamburgers en de boybands van de jaren '90. (de zgn. Grolleman-doctrine ) Enige excentriciteit wordt dus gewaardeerd.
Oh ja: binnensmonds praten en/of onbedoeld net zo klinken als Marijke Helwegen of Gerri Eickhof scoort niet hoog. De kwaliteit van je stem is dus wél van belang.
Mocht je je direct aangesproken voelen, reageer dan vooral niet..
Juist mensen die heel erg graag willen, maar denken dat ze niet geschikt zijn - en dus over enige zelfreflectie beschikken - worden uitgenodigd om een mail te sturen naar:
thevoiceof 'at' kinkfm 'punt' com
Mocht je reeds opnamen van jezelf hebben dan kun je die via WeTransfer naar hetzelfde adres sturen. (een half uurtje voldoet)
Voel je vrij om personen van wie jij denkt dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn, te attenderen op deze oproep. Het delen van deze post wordt ook op prijs gesteld.
Binnenkort meer over het hoe-en-waarom-en-wanneer van dit alles. Sommige vragen zijn namelijk nog niet te beantwoorden smile-emoticon
Jan Hoogesteijn
Ja dit is wel het belangrijkste wmb. Ook de reden dat ik Pinguin Radio niet vaak op zet. Heb geen behoefte aan een dj die zichzelf liever hoort dan de muziek maar een beetje context en persoonlijkheid in het programma is wel fijn.quote:Op maandag 2 mei 2016 15:25 schreef female81 het volgende:
[..]
Het scheelt dat Kink FM dj's wil gaan aannemen, om precies te zijn dj's waar iets zinnigs uit komt, en de meeste internetstations hebben uberhaupt geen dj's.
Jawel. 120watt.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:30 schreef MrSalazar het volgende:
Kinkfm was kut. Nooit programma's met extreme metal.
Al is het wel een beetje zonde dat Arnjen (of Arjan) Grolleman het niet meer kan presenteren. Dat was toch een iets betere presentator dan Bob B. imho.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De drie genoemde bands zijn denk ik zo'n beetje de bekendste artiesten die daar gedraaid worden. En toch ken ik geen andere programma's die integraal live opnames van de genoemde drie zouden durven uitzenden.
Zullen vast allemaal kutbands zijn geweest die daar gedraaid werden. Werd er Celestial Season, Officium Triste of Altar gedraaid? Nee toch.quote:
Jawel.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:10 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zullen vast allemaal kutbands zijn geweest die daar gedraaid werden. Werd er Celestial Season, Officium Triste of Altar gedraaid? Nee toch.
OK. Jammer dat ik het gemist heb dan.quote:
Hier voor de grap een pleelist uit '99:quote:Op maandag 2 mei 2016 16:14 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
OK. Jammer dat ik het gemist heb dan.
Dat is allemaal crap, man. Als ze dit draaiden lijkt het me sterk dat ze ook die bands die ik noemde draaiden.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier voor de grap een pleelist uit '99:
http://www.stadalmere.nl/kinkfm/playlists/120watt/
Dat waren nog eens tijden.
Nee man. Angelcorpse is wel dik nl.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:17 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat is allemaal crap, man. Als ze dit draaiden lijkt het me sterk dat ze ook die bands die ik noemde draaiden.
Vrijdag 18 December 1998, uitzending: 1800-2100 op KINKFMquote:Op maandag 2 mei 2016 16:10 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Zullen vast allemaal kutbands zijn geweest die daar gedraaid werden. Werd er Celestial Season, Officium Triste of Altar gedraaid? Nee toch.
Ja. Black Sabbath ook. Neemt niet weg dat dit wel een beetje de toon aangeeft van het programma.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee man. Angelcorpse is wel dik nl.
Toen waren ze allang gay.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vrijdag 18 December 1998, uitzending: 1800-2100 op KINKFM
18. CELESTIAL SEASON - JUPITER
CHROME
Ik heb ze op roadburn gezien een paar jaar geleden niet heel gay opzich, tof concert zelfs.quote:
Toch voor sommige jongeren wel moeilijk om te beseffen dat Henk Westbroek een radiouur begint met Angry Neurotic Catholics van Carnivore.quote:
Als dat je soort muziek is. Celestial Season maakte vroeger death/doom en is toen geswitcht naar stoner rock.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb ze op roadburn gezien een paar jaar geleden niet heel gay opzich, tof concert zelfs.
Ik kan beide genre's goed pruimenquote:Op maandag 2 mei 2016 16:25 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Als dat je soort muziek is. Celestial Season maakte vroeger death/doom en is toen geswitcht naar stoner rock.
Ik vind die muziek gewoon niet goed. Kan toch? Heeft geen zak met hokjes te maken.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan beide genre's goed pruimenKan net zo goed naar een Khanate als een Kyuss concert. Ik dacht dat dat hokjes denken wel een beetje over was.
Wat ben je zuurquote:Op maandag 2 mei 2016 16:29 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik vind die muziek gewoon niet goed. Kan toch? Heeft geen zak met hokjes te maken.
Toen was ik een kleuter.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat ben je zuurVoor het laatst geneukt op Dynamo '86?
Ja dat mag, en daarom kun je het een slechte zender vinden, maar als je een zender wil die alleen muziek draait die jij leuk vind dan is dat in de tijden van streaming prima te vinden.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:29 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik vind die muziek gewoon niet goed. Kan toch? Heeft geen zak met hokjes te maken.
Ik klaagde gewoon om dat station omdat het zogenaamd 'hard' was maar er niks van mijn gading werd gedraaid voor zover ik weet. In die tijd had je nog geen internet en MP3's dus dat vond ik nogal een sof.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat mag, en daarom kun je het een slechte zender vinden, maar als je een zender wil die alleen muziek draait die jij leuk vind dan is dat in de tijden van streaming prima te vinden.
Het is vrij onzinnig om een zender die geen doom draait niet altenatief te noemen. Het is sowieso onzinnig om een zender alternatief te noemen, radio 4 is ook een prima alternatief voor sky radio.
Ten tijde van kinkfm was alternatief een genre aanduiding en dat genre was wat kinkfm voornamelijk draaide, als je niet van het genre "alternatief" hield dan was kinkfm inderdaad niets voor jou.
Ik had in 97 al internetquote:Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik klaagde gewoon om dat station omdat het zogenaamd 'hard' was maar er niks van mijn gading werd gedraaid voor zover ik weet. In die tijd had je nog geen internet en MP3's dus dat vond ik nogal een sof.
Volgensmij heeft kinkfm nooit echt geclaimed hard te zijn. Ze hebben wel een tijdje kink-aardschok gehad maar daar hadden ze het ook over hardrock en niet over extreme metal.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:35 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik klaagde gewoon om dat station omdat het zogenaamd 'hard' was maar er niks van mijn gading werd gedraaid voor zover ik weet. In die tijd had je nog geen internet en MP3's dus dat vond ik nogal een sof.
quote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kink heeft nooit gepretendeerd hard te zijn, alleen wat meer alternatief.
quote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij heeft kinkfm nooit echt geclaimed hard te zijn. Ze hebben wel een tijdje kink-aardschok gehad maar daar hadden ze het ook over hardrock en niet over extreme metal.
Dat herinner ik mij dan heel anders en blijkbaar was er dus ook een programma... en als ik zo eens kijk draaien ze Black Sabbath, oude nummers van Sepultura en Slayer. Maar als ze dan iets van Rotting Christ draaiden was het van het laatste album.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Kink heeft nooit gepretendeerd hard te zijn, alleen wat meer alternatief.
Tja dat is ook wel een beetje wat de radio doet hè nieuwe nummers van bands draaien die op dat moment een album uit hebben.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:52 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Dat herinner ik mij dan heel anders en blijkbaar was er dus ook een programma... en als ik zo eens kijk draaien ze Black Sabbath, oude nummers van Sepultura en Slayer. Maar als ze dan iets van Rotting Christ draaiden was het van het laatste album.
Ik luisterde dat wijf op 3fm wel eens, maar dat was een gigantische poseur en dat irriteerde me.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja 1 keer in de week hadden ze s avonds een metalprogramma. Of een punkprogramma. Maar dat had 3fm ook, dus dat zegt niks.
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het er was, las t pas laatst in t boek over 50 jaar 3FMquote:Op maandag 2 mei 2016 17:06 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Ik luisterde dat wijf op 3fm wel eens, maar dat was een gigantische poseur en dat irriteerde me.
Die had ook een heel hoog stemmetje en probeerde dan heel geforceerd als een stoere rockchick te klinken.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het er was, las t pas laatst in t boek over 50 jaar 3FM
Mr Lee luisterde ik wel, ben ook nog bij de laatste uitzending geweest.
Voor de rest alleen Kink en cd's. Had ook nog geen interwebs.
Hangt ervanaf welke periode je bedoelt, is nogal eens veranderd.quote:Op maandag 2 mei 2016 17:59 schreef Bluurgh het volgende:
Was 3fm niet op een dinsdagavond ofzo dat er punk en/of metal was?
Eind jaren '90, zo rond '98 gok ik. Ik was een jaar of 12, dus ik kan het me niet echt goed meer herinneren :pquote:Op maandag 2 mei 2016 18:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hangt ervanaf welke periode je bedoelt, is nogal eens veranderd.
Toen was het in t weekend 's avonds. En doordeweeks vpro Het Lek, Dat kon stevig zijn , net welke avond/presentator er was.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:07 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Eind jaren '90, zo rond '98 gok ik. Ik was een jaar of 12, dus ik kan het me niet echt goed meer herinneren :p
Ervoor, Mr Lee stond tegenover Studio Sport.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:35 schreef infp2009 het volgende:
Zondagavond, na Leidsekade Live, was Mr Lee.
Ze hadden toch ook een tijd 2 uurtjes hiphop gepresenteerd door defp?quote:Op maandag 2 mei 2016 16:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ja 1 keer in de week hadden ze s avonds een metalprogramma. Of een punkprogramma. Maar dat had 3fm ook, dus dat zegt niks.
Ervoor? Oh wacht, erna was Dutch Masters of zo. Iets hiphopperigs.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ervoor, Mr Lee stond tegenover Studio Sport.
The Choisiest Hops scheen het te heten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:17 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ervoor? Oh wacht, erna was Dutch Masters of zo. Iets hiphopperigs.
Er was laatst nog een themauitzending op de radio met Jaap Boots, mede over Mr Lee.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:53 schreef NikeyAjax het volgende:
Mr. Lee was altijd om zondag 19.00. Dat is precies de periode dat ik gestopt ben met voetbal volgen voor een tijdje. Mr. Lee was toen belangrijker in mijn leven. Mooi programma was dat altijd.
Gaaf, ik zag wel de zendercoördinator eerder dit jaar zich laatdunkend uitlaten over Mr. Lee. Alsof die zender beter is geworden na de grote wijzigingen in de programmering eind jaren 90.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er was laatst nog een themauitzending op de radio met Jaap Boots, mede over Mr Lee.
Niemand wilde die tijd invullen tegenover Studio Sport. Niemand gaf 't veel kans met dat format en die muziek.
Maar 't werd 't bestbeluisterde programma van de zondag.
vd Lugt. Overigens het komt uit een talkshow en die is uit 2013! Hahahquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Was dat Paul vd Lugt of Florent Luyckx?
Of de huidige?
Vreemd, die was gewoon voor in die tijd.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:55 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
vd Lugt. Overigens het komt uit een talkshow en die is uit 2013! Hahah
http://www.3fm.nl/video/show/3voor12radio/65812
You punklock mothelfuckelquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
Vanavond is het weer even 1997 in huize xpompompomx.
Die aflevering 8 ga ik ook wel even terugluisteren, nooit gehoord (omdat ik in Studio Amstel wasquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
Een kleine googlemissie leverde mij een zooi afleveringen van Mr. Lee op:
https://www.mediafire.com/?6po9pgykva62y
Het programma 'Zender', bij StuBru uitgezonden rond Gtst-tijd, biedt nog weleens fijne nieuwe releases.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:09 schreef Mryc het volgende:
Heerlijk! Radio 3 kan ik de laatste jaren niet meer naar luisteren, wat een bagger... En StuBru draait wel wat alternatiever, maar van die playlists word ik de laatste tijd ook niet echt meer blij van. Dus kom maar op met het nieuwe Kink
Jij mag blijven.quote:Op maandag 2 mei 2016 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens, om even terug te komen op specials van obscure bands:
dat was in de jaren '80 vrij gewoon op Radio 3. s'avonds bij de VARA of VPRO.
Gewoon een hele uitzending met Holger Czukay en Jah Wobble.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |