quote:V-Ventures, de eigenaar van Kink FM, heeft een definitief besluit genomen over de toekomst van het radiostation. Per 1 oktober aanstaande zal er definitief gestopt worden met de uitzendingen van Kink FM.
In mei werd al bekend dat V-Ventures niet op een FM frequentie ging bieden vanwege het te hoge licentiebedrag. Zonder FM frequentie ziet V-Ventures geen mogelijkheden om Kink FM winstgevend te exploiteren.
Guido van Nispen, directeur van V-Ventures: Het is een erg moeilijk, maar onvermijdelijk besluit geweest. Onder leiding van Station Manager Jantien van Tol is een prachtig, innoverend station neergezet waar de medewerkers en luisteraars trots op kunnen zijn. De recente rebranding naar Kink: Messenger of Music zorgde voor een historische stijging van het Kink marktaandeel.
Tot 1 oktober zal Kink FM blijven uitzenden, op die dag bestaat Kink FM precies 16 jaar.
Dat denk ik wel staat niet specifiek in het bericht maar ik denk dat de gehele zender er mee stopt.quote:
quote:Get ready for Kink X-Rated: Roadburn Radio on Thursday, 30 June 2011 (8pm to 11pm CET / 2pm east coast / 11 am PST) brings you the premiere track of The Wounded Kings Gates of Oblivion, plus Church of Miserys killer performance at Roadburn 2010s main stage (10pm 11pm CET).
Omdat ze geen ether frequentie hebben. Ik luister regelmatig het subkanaal x-rated (die 1 jan 2011 begonnen is)quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:48 schreef FredvZ het volgende:
Als het allemaal zulke goede programma's zijn, waarom luisteren er dan zo weinig mensen?
downloaden, kopen, last.fm, spotify.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:57 schreef Panic_A het volgende:
Verdomme, mijn favoriete zender weg. Waar moet je nu kwaliteitsmuziek luisteren?
Radio als medium is hard aan het verdwijnen, maar ik ben altijd nog wel fan van geselecteerde muzieklijsten ipv gegenereerde.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:58 schreef Seam het volgende:
[..]
downloaden, kopen, last.fm, spotify.
Het zijn slechts ideeen hoor
Geen interessante doelgroep denk ik voor adverteerders, muziek liefhebbers die doen waar ze zelf zin in hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:10 schreef Chooselife het volgende:
Er is toch meer dan genoeg draagvlak voor deze zender? Ik begrijp er niets van!
Doe iets!
Ik vind het het tragisch. Kan het niet geloven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geen interessante doelgroep denk ik voor adverteerders, muziek liefhebbers die doen waar ze zelf zin in hebben.
quote:Kink FM zal vanaf 1 oktober 2011 off air gaan, omdat Vereniging Veronica stopt met de financiering van Kink FM. Stationmanager Jantien van Tol reageert op Twitter: Kink FM het mooiste radiostation, dat bijna 16 jaar bestaat. Het is een mooi station, omdat we altijd het lef hadden tegen de stroming in te roeien. Omdat we kozen voor goede muziek in plaats van de hits. Het is een mooi station vanwege de geweldige programmas en de talentvolle medewerkers. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat ons station per 1 oktober stopt. Er is geen plaats meer voor Kink FM binnen Veronica.
(.) In de schamele 12 jaar dat ik deel uit mocht maken van dit prachtige station heb ik elke seconde genoten. Het was een grote eer om al die prachtige muziek te draaien en te werken met zulke mooie en talentvolle mensen. Ik ben alle huidige en oud medewerkers dankbaar voor hun inzet. En ik ben onze luisteraars dankbaar, voor al die jaren dat zij trouw naar ons station luisterden. Kink mag ons dan zijn afgenomen. Maar de herinneringen zullen we altijd houden. Net als de passie, die kan niemand ons afnemen. En dat geldt ook voor de muziek, die zal altijd blijven.
Eerder werd al bekend dat V-Ventures waar Kink FM onder valt niet zou gaan bieden op een etherfrequentie. Guido van Nispen, directeur van V-Ventures, meldde dat zon frequentie economisch niet haalbaar is.
Guido van Nispen, directeur van V-Ventures op de website van Kink FM: Het is een erg moeilijk, maar onvermijdelijk besluit geweest. Onder leiding van Station Manager Jantien van Tol is een prachtig, innoverend station neergezet waar de medewerkers en luisteraars trots op kunnen zijn. De recente rebranding naar Kink: Messenger of Music zorgde voor een historische stijging van het Kink marktaandeel.
1 oktober 2011 is dus de laatste uitzending van Kink FM, dan bestaat het radiostation precies zestien jaar.
Kink FM-medewerkers zijn teleurgesteld, een paar eerste reacties op Twitter:
Er raken wel vaker mensen hun baan kwijt, maar dat NL zn enige alternatieve radiostation kwijtraakt is veel, heel veel erger @methadevos
Een zwarte dag voor muziekliefhebbers. @sannedekoning
Wat voelt dit kut! Zon mooi station met zulke fijne collegas.weg! @ingridperez
RIP KinkFM. 01-10-1995 01-10-2011 Gvd. @martijnbiemans
Enorm kut voor iedereen hier, maar vooral het radio landschap en de luisteraar. Kut kut kut. @thymenw
Ook medewerkers van andere radiostations reageren verdrietig op het nieuws.
Het begin is er, een twitterpetitie:quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:10 schreef Chooselife het volgende:
Er is toch meer dan genoeg draagvlak voor deze zender? Ik begrijp er niets van!
Doe iets!
Ik doneer 100 euro voor een doorstart!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het begin is er, een twitterpetitie:
http://twitition.com/6uh4e
Ik luister.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:19 schreef Panic_A het volgende:
Nu Triggerfinger live, briljant. Nog even een paar maanden genieten.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:20 schreef cool15 het volgende:
nooit van gehoord, boeit niet ik heb spotify en ik heb de app
Triest ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens wel grappig in het KLB topic zit de typische klaagbaak generatie die duidelijk iets anders tegen radio aankijken dan de kinkfm generatie
[..]
Het hoort natuurlijk ook in de ether. Ik weet zeker dat ze in potentie de doelgroep hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef chansadres het volgende:
Zonde. Ik bekijk altijd de website voor nieuwe muziek. Sporadisch luisterde ik naar de zender. Ik prefereer etherzenders en daar zat hij helaas niet meer tussen. Wel een verlies voor het medialandschap.
Echt zó zondequote:Op woensdag 29 juni 2011 22:54 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het hoort natuurlijk ook in de ether. Ik weet zeker dat ze in potentie de doelgroep hebben.
Kwalitatief toch het beste wat Nederland te bieden had. En voor elk wat wils.
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:32:04Op 1 januari een compleet nieuwe styling voor Kink FM. Een geheel nieuw internet station starten #kinkxrated en zoveel hoop geven, en nu dit reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:34:02Je zou bijna weer op schip in de Noordzee gaan zitten, dat was de ware pioniers gedachte van Veronica. Maar die droegen geen zwarte pakken. reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 23:03:08Het levenswerk van @arjengrolleman en @jantienvantol wordt hier even keihard ten grave gedragen. De zwarte pakken regeren, hier sterft iets. reageer retweet
ik geef rob groot gelijk, x-rated was het kindje van grolleman, dat hij helaas niet zelf heeft kunnen zien, maar het heeft veels te kort gedruurt.twitter:
quote:Veronica pist over graf Arjen Grolleman
Vereniging Veronica draait per 1 oktober de geldkraan richting radiozender Kink FM dicht. Dat hebben diverse medewerkers van het station vanavond gemeld via Twitter. Het bericht werd niet veel later door V-Ventures, de mediatak van Veronica, bevestigd.
Kink FM begon op 1 oktober 1995 met uitzenden vanuit de kelder van de omroep op het Hilversumse Laapersveld. Het was jarenlang een zorgenkindje van de omroep. Mede door de inspanningen van dj - en latere directeur - Arjen Grolleman en een klein team enthousiaste medewerkers, bleef de zender in de lucht.
Toen Grolleman op 20 januari 2010 op 37-jarige leeftijd plotseling overleed, deed Veronica-directeur Guido van Nispen de belofte dat de omroepvereniging er alles aan zou doen om Kink FM de zo gewenste etherfrequentie te bezorgen. Sinds de start in 1995 zond Kink namelijk alleen uit via kabel en later internet.
Die belofte trok directeur Van Nispen vorige maand al in door aan te kondigen dat V-Ventures niet zou bieden op één van de vrije etherfrequenties. Naar nu blijkt trekt Van Nispen de stekker helemaal uit het station.
Kink FM zag juist het marktaandeel de laatste tijd stijgen. "Helaas was dit niet genoeg voor een gezond toekomstperspectief en daarom stoppen we met Kink", laat Van Nispen weten in een verklaring.
Naast Grolleman werkten bekende radio-dj's als initiatiefnemer Rob Stenders, Michiel Veenstra, Jan Douwe Kroeske, Alfred Lagarde en Floortje Dessing voor de zender.
quote:
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 21:12:58GODVERDOMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #KINKFM reageer retweet
twitter:bobrusche twitterde op woensdag 29-06-2011 om 20:46:42BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS BOLLOCKS!!!!!! reageer retweet
Voornamelijk een beetje alternatief.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb hier nooit een minuut naar geluisterd... Wie was de doelgroep en wat was de muziek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zerobase#Overzichtquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat kost een ether frequentie eigenlijk?
Ik denk dat de doelgroep muziek liefhebbers was.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:32 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb hier nooit een minuut naar geluisterd... Wie was de doelgroep en wat was de muziek?
Fucking hell : 'Format: ongeclausuleerd' en daar zit dan skyradio opquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zerobase#Overzicht
538 betaalde ¤ 57.000.001 en is samen met Sky geloof ik de enigste die winst maakt als radiostation
Freak 11 van Ekdom en Beelenquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:39 schreef Tourniquet het volgende:
Bedenk me nu dat daarmee ook een einde komt aan de Kink 40, was toch een van m'n manieren om goede nieuwe muziek te ontdekken. Nieuwe muziek hoorde ik het eerste op Kink (heeft 3fm die slogan eigenlijk nog?). True, er zijn alternatieven (StuBru, 3voor12, KXRadio) maar dat Kink verdwijnt is eeuwig zonde.
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebberquote:Op woensdag 29 juni 2011 23:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat de doelgroep muziek liefhebbers was.
Toch een heel ander soort lijstjequote:
Nouja muziekliefhebber met een alternatieve inslag opzoek naar nieuwe muziek dan..quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebber.
Tja, daar kan ik over het algemeen weinig mee.quote:
Als Lowlander zou het genre dat Kink draait je toch wel moeten aanspreken (tenzij je alleen voor het dance-programma komt misschien). Ik zou zeggen, zet het eens een dagje op, nu kan het nog.quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik het nooit geluisterd heb dan. Ik beschouw mijzelf wel als een muziekliefhebber.
Zijn er verder nog stations met een goed, met de hand samengesteld, muziekaanbod?quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik opende net mijn Radio playlist in iTunes en realiseerde me dat de enige 2 stations die ik daar tot nu toe in heb staan er over een paar maanden niet meer zijn. Kink FM en Kink Aardschok.
De komende maanden dus maar wat andere leuke stations zoeken.
Als ik dat wist, had ik die er wel al in gezet. Ik luister de afgelopen tijd niet zo veel radio meer. Vooral toen ik nog studeerde had ik vaak Kink FM aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 00:29 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Zijn er verder nog stations met een goed, met de hand samengesteld, muziekaanbod?
Bij mij staat, zolang het me geen ruzie met collega's oplevert, op mijn werk vaak wel een van de kink zenders op. Ga het zeker missenquote:Op donderdag 30 juni 2011 00:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als ik dat wist, had ik die er wel al in gezet. Ik luister de afgelopen tijd niet zo veel radio meer. Vooral toen ik nog studeerde had ik vaak Kink FM aan.
Heb wel het idee dat alles waar de hippies en provos voor gevochten hebben nu allemaal zorgvuldig afgebroken wordt. En dat maakte ons land nu juist uniek.quote:
Ja alles wat niet de massa aanspreekt en winst oplevert moet opgeofferd worden. De laatste vluchtoorden voor de vrijzinnige mens verdwijnen. Ik wordt er erg cynisch van.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat alles waar de hippies en provos voor gevochten hebben nu allemaal zorgvuldig afgebroken wordt. En dat maakte ons land nu juist uniek.
Dit is de toekomst, wen er maar aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:23 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ja alles wat niet de massa aanspreekt en winst oplevert moet opgeofferd worden. De laatste vluchtoorden voor de vrijzinnige mens verdwijnen. Ik wordt er erg cynisch van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |