twitter:pzf twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:52:03BREAKING NEWS: Musician Prince has died at age of 57.https://t.co/AsNzvxavrI https://t.co/xuDjbca2F2 reageer retweet
quote:Prince overleden
De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger [b]Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.[/b]
De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.
Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.
Noodlanding
Een week geleden moest het privvliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.
De volgende dag verscheen hij gewoon weer tijdens een concert en verzekerde zijn fans dat hij in orde was. Hij zegde eerder al twee optredens af wegens "gezondheidsproblemen".
Prince werd in 1982 een internationale superster na zijn doorbraak met het album '1999'. Na zijn grote doorbraak zou hij zeven Grammy's in de wacht slepen.
His Royal Badness
Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden. Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen.
De lijst van artiesten met wie Prince in de afgelopen tientallen jaren heeft samengewerkt, is eindeloos. Van George Clinton, Madonna en Chaka Khan tot Patti LaBelle, Sheena Easton, de Nederlandse saxofoniste Candy Dulfer n de Nederlandse groep Lois Lane.
De artiest was twee keer getrouwd. De eerste keer met zijn back-up danseres Mayte Garcia. Ze gingen in 2000 uit elkaar. Daarna trouwde hij met Manuela Testolini: dat huwelijk eindigde in 2006.
Bron: Telegraaf
quote:Een superster van het soort dat niet meer gemaakt wordt
Speciaal om zijn fans gerust te stellen betrad de Amerikaan daags na de noodlanding nog het podium. Door twee andere concerten was wel een streep gezet, waardoor ongerustheid rondom zijn gezondheid was ontstaan. Inmiddels is nog steeds niet duidelijk waar Prince precies last van had, maar wel dus dat het hem fataal werd.
Prince is niet de eerste grote ster dit jaar die heen gaat. Begin januari stierf David Bowie, daarna volgden Earth, Wind & Fire's Maurice White, Glenn Frey van The Eagles en onlangs nog countrylegende Merle Haggard. Van dit stel was Prince wel verreweg de jongste.
Zanger, multi-instrumentalist, componist, arrangeur, producer: Prince Roger Nelson was een man die elke pet wel paste binnen de muziek. Een superster in al zijn hoedanigheid en van een soort dat niet meer gemaakt wordt, zoals men dat zo mooi kan zeggen.
Hij was nog maar een broekie toen hij midden jaren 70 zijn eerste stapjes zette bij de band 94 East. Niet lang daarna stond hij letterlijk op eigen benen: voor zijn debuutalbum For you uit 1978 nam hij alle instrumenten zelf op. Zoals hij dat later vaker zou doen.
Het grote publiek maakte begin jaren 80 pas kennis met dit uitzonderlijke talent. Hitsingle 1999 brak de ban. Purple rain bevestigde het mondiale vermoeden met een artiest van de buitencategorie te maken te hebben. Purple rain is immers de volmaakte drietrapsraket: ten eerste is het een dijk van een nummer, zeker de volledige versie van bijna negen minuten. Ten tweede is er dat album, dat over de volle breedte fantastisch is. En ten derde is die plaat ook nog de soundtrack van een gelijknamige film. Toegegeven: het acteerwerk van Prince daarin is niet het beste, maar wie maalt daarom met zulke onvergetelijke muziek als ook nog When doves cry en Let's go crazy?
Commercieel gezien was Prince midden jaren 80 al op zijn hoogtepunt, maar fans zijn hem hondstrouw gebleven in de decennia de volgden. Omdat hun held een vernieuwer was, zoals de grootste sterren dat uiteindelijk allemaal zijn. Maar ook omdat er weinig spannender was dan de vaak zo volstrekt onnavolgbare Prince volgen.
Neem alleen al zijn naam. Prince was het, is en blijft het, maar in de tussenliggende jaren liet hij zich ook The Purple One noemen, Christoher, Jamie Starr, Alexander Nevermind, Joey Coco, The Artist Formerly Known as Prince (TAFKAP). Nog gekker was natuurlijk O(+>, of dat andere onuitspreekbare liefdessymbool.
Eveneens voer voor een schematisch overzichtje is zijn begeleidingsband. Begin jaren 80 begon het met The Time, waarna hij Purple Rain maakte met The Revolution. In de jaren 90 omringde hij zich vervolgens met The New Power Generation, waarin ook onze eigen Candy Dulfer haar opwachting maakte. In 2013 verraste hij vriend en vijand nog door met de geheel vrouwelijk band 3rdeyegirl de bhne op te gaan.
Waar en wanneer hij dat deed was vaak een verrassing. Prince liet hele hordes mensen voor niks wachten bij zalen waar hij wellicht zou opduiken. Soms kwam hij dan wel, vaak ook niet. Maar als hij op laatste moment aankondigde ergens te zijn was dat eigenlijk altijd goed voor vuurwerk.
Last but not least was Prince n van de eerste artiesten die zich niet liet ringeloren door een platenmaatschappij. De Amerikaan deinsde er niet voor terug om in de openbaarheid te verschijnen met het woord 'slaaf' op zijn wang toen midden jaren 90 bleek dat hij geen zeggenschap had over zijn eigen muziek. Platenmaatschappij Warner capituleerde snel. Maar zelfs een nieuwe handtekening van zijne koninklijke hoogheid in 2014 bleek geen enkele garantie, zijn laatste album Hit n Run Phase One van vorig jaar verscheen exclusief bij streamingdienst Tidal. Prince' wegen waren vaak ondoorgrondelijk.
De Amerikaan, die twee keer trouwde in zijn leven, verkocht in totaal ruim honderd miljoen platen, won zeven Grammy's, een Oscar en een Golden Globe en mag zich sinds 2004 al lid van de Rock and Roll Hall of Fame noemen. Geen discussie daarom over de grootheid die hij was en het gapende gat dat zijn heen gaan slaat in de wereldwijde muziekindustrie.
quote:Prince vorige week behandeld voor overdosis
De Amerikaanse popartiest Prince werd enkele dagen voor zijn dood behandeld voor een overdosis. Dat meldt de Amerikaanse website TMZ op basis van meerdere bronnen.
Op 15 april maakte het privvliegtuig van Prince een tussenlanding in Illinois wegens een medische noodsituatie. De zanger werd toen naar een ziekenhuis vervoerd. Daar zou hij zijn behandeld voor een ernstige griep. Volgens TMZ zou Prince echter in het ziekenhuis een injectie hebben gekregen die normaal wordt gebruikt om de effecten van drugs te verzachten.
Prince werd geadviseerd om 24 uur in het ziekenhuis te blijven. Toen er echter geen privkamer beschikbaar bleek, vertrok de artiest na drie uur met zijn gevolg en vloog verder naar zijn landgoed Paisley Park in Minnesota. Daar werd donderdag het levenloze lichaam van de popster aangetroffen in een lift.
dank voor de tipquote:Op zaterdag 23 april 2016 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
En morgen op Cultura24 om 19.00. Niet vergeten! HET concert in Dortmund!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven. Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.
Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.
Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil waynequote:Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.
Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.
Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Prince < MJ & Prince < Madonna idd.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Dan weet je weinig van hemquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:30 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven.
Daar heb je wel een punt. Hoewel voor een rapper Kanye West wel echt ver buiten het hip-hop genre durft te komen constant... het is een arrogante dwaas maar geen hele slechte muzikant.. echter ook weer geen briljante die meer grammy's dan MJ hoort te hebben. Als ie wat minder show rondom z'n muziek zou maken zou ie als muzikant denk ik iets meer gewaardeerd worden.quote:Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen.![]()
Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen.quote:Volgens jouw redenatie zou Madonna een meer getalenteerde artiest zijn dan Prince en Bowie samen
Grappig dat je Paul McCartney noemt overigens, want die heeft onlangs nog een giga-hit met (jawel) mr. Kanye West gescoordquote:en is Paul McCartney niks bijzonders want wat heeft hij nou de afgelopen 30 jaar gepresteerd?
Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getraptquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:50 schreef cofox het volgende:
[..]
Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil wayne
Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Prince < MJ & Prince < Madonna idd.
Prince was, zoals nu blijkt, al vanaf het begin een gevoelige maar angstige drugsverslaafde, een junk. Z'n creativiteit en 'sexy'' uitstraling kwamen, zoals zo vaak, dus ook gewoon weer uit een potje/spuitje. Je kon dat altijd al zien aan hem, maar veel dames kunnen daar nu eenmaal niet doorheen kijken (zoals veel mannen dan weer moeite hebben om door make-up bij vrouwen heen te kijken).
Ik denk dat zo'n horde gillende jongedames eerder in je nadeel werkt om serieus genomen te worden als muzikant dan dat je er 'overhyped' door raakt.quote:Prince was een hele goede artiest, maar vooral ook heel erg over-hyped door de hordes gillende jongedames die achter hem aan liepen.
En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:23 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.
Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen,
Dat je denkt dat je zijn talent en invloed op de muziek beter in kan schatten dan de gemiddelde muziekliefhebber kan ik nog wel begrijpen, maar eigenlijk denk je het beter te weten dan alle andere grote artiesten die hem wl als n van de allergrootsten zien.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getraptVolwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijnquote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan weet je weinig van hemIk heb jaren lang gebruik gemaakt van zijn FTP server om muziek te downloaden. Net als een +- 200.000 andere gebruikers
Overigens: 2008. 21 concerten in London waren zo snel uitverkocht. Hij had er zo 50 kunnen doen.
Toch wel interessante cijfers, en eerlijk gezegd veel meer dan ik dacht. Ik ben dan wel weer benieuwd waar de nieuwe aanwas gedurende jaren '90 en '00 vandaan kwam. Goede muziek blijft altijd fans trekken natuurlijk, maar als je je zo lang een beetje 'buiten' de popmuziek houdt dan zou je zeggen dat de massale nieuwe aanwas toch een beetje wegblijft. Veel jongeren luisteren toch vooral naar de muziek van de periode waarin ze opgroeien.quote:En daar liep niet alleen jaren 80 volk rond. Echt niet. (oh en dat is de op 1 na hoogste omzet gemaakt in de UK: 22 miljoen. Alleen de spice girls deden het met 17 shows + 33m beter).
Zo slecht deed hij het niet na 2000
De 2015 US tour was ook volledig uitverkocht. -ondanks- dat hij geen hits maakte (en dan hits voor de grote muziekbazen) trok hij volle zalen.
Hij deed niet aan -drugs- (in de VS vallen alle pillen onder drugs).quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:33 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?
Amerikaanse artiest. Dus Obama heeft dan best het recht er iets over te zeggenquote:Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getraptVolwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
21x de O2 arenaquote:Op zaterdag 23 april 2016 21:48 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijnIk wil ook absoluut niet beweren dat ie geen miljoenen fans had en dat het geen grote artiest was. 21 concerten is idd veel, maar dan praten we niet over het Wembley enzo lijkt me.
En als je concerten geeft waar de 2 a 3 nummers die hoogstwaarschijnlijk het hardst meegezongen werden uit midden jaren '80 en dus 30 jaar oud zijn (de tijd dat ik geboren werd n.b.) en je daarna geen echte hoogtepunten meer hebt: ben je dan nog steeds een van de allergrootsten der aarde?
[..]
Maar is dat volgens jou gelukt?quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:
[..]
En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.
En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.quote:Daar zat ook de crux: hij wilde muziek maken om het maken van muziek. Hij wilde albums uitbrengen en verder met een volgende album. Het interesseerde hem niks of een album een hit werd, miljoenen opleverde en prijzen opleverde.
Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.quote:Wat hij vervelend vond was dat het publiek altijd albums achter lag dus dat het publiek de nummers wilde horen die hij al 6 maanden achter zich had liggen.
Hij wilde waardering van -andere- muzikanten. Niet van journalisten of magazines.
Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).
Ik heb het nu niet over de kwaliteit van Prince he? Je zou mijn mening misschien zelfs een beetje kunnen interpreteren als: hij was zo goed dat ie ondanks z'n toch al redelijk grote status nog niet eens echt alles uit z'n carierre heeft gehaald.quote:Sorry ja ik ben zo'n jaren 80, 90 fan. Na 2000 ongeveer heb ik wel altijd de muziek gekocht maar veel heb ik de nummers niet gespeeld. Gedeeltelijk kan ik jouw mening wel zien maar alleen als Prince een normale muzikant was geweest. Maar hij was toch echt meer.
Ja dat denk ik wel.quote:
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelfquote:[..]
En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.
Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.quote:[..]
Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.
Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoorquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:01 schreef wdn het volgende:
[..]
21x de O2 arenaenne
"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."
"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"
Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.
Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.
Oh en veel werd meegezongenOok de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja
Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Dan zien de niet fans je niet meer denk ikOf er moet echt iets speciaals gebeuren. MAAR Prince in Nederland was altijd megagroot nieuws. En de aftershows ook.
Interessantquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
Bijvoorbeeld Lois Lanequote:Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Interessantheb je voorbeelden? Ben benieuwd.
dat was ruim 25 jaar geledenquote:
Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komenquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor![]()
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.
Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.
Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Interessantheb je voorbeelden? Ben benieuwd.
Sowieso voor iedereen te jong en voor zo'n goede muzikant al helemaal.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
Er zat zeker een enorme marketing achter MJ, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat er marketing achter iets zit, wil niet perse zeggen dat het product niet (steen)goed kan zijn.quote:Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf
Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.
Ik ben te weinig bekend met dat 'concept' om daar wat van te kunnen zeggenquote:"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).
Misschien kan dat zangeresje Kesha hem even bellen voor advies danquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebbenMaar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Amyquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:48 schreef wdn het volgende:
[..]
Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).
En dat is eigenijk best zonde dan toch?quote:Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
Hier sluit ik me volledig bij aan, en ik ben niet eens echt een superfan van hem ofzo. Het was misschien wel de grootste perfectionist in de muziekwereld ooit (zo erg dat het hem fataal is geworden). Hij had voor 10 keer makkelijkere wegen kunnen kiezen als ie alleen maar miljoenen wou scoren.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.
Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo?quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
Je kunt niet met kleine kinderen bezig zijn en dan 24/7 met muziek bezig zijnquote:Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.
Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo?En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
Zoals die/dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
Guusje Nederhorst.quote:Op zondag 24 april 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals die\dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.
En dan te bedenken dat apothekers in Nederland vaak ten onrechte middelen weigeren terwijl die notabene net zijn voorgeschreven door een arts (omdat ze niet in een dossier over jou kunnen kijken) en dat ook nog eens bij patinten die zelf over aardig wat biologische en medische kennis beschikken.quote:Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
Dat weet ik niet maar ik had het over Sylvia Millecam of zoiets, geen idee wat die precies deed maar zij weigerde om zich te laten behandelde, rommelde aan met alternatieve zaken totdat het zo erg gevorderd was dat er niets meer viel te doen. Het was het begin van het einde van Jomanda/Yomanda haar carrire.quote:
Hij mocht zijn eigen voornaam wel gebruiken, hij wilde hem niet gebruiken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:06 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken
Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
Niet helemaal mee eens. Het was een dealer als ik het zo lees. Als Prince serieuze psychische problemen in de vorm van een ernstige angst-stoornis e.d. had, had hij daarvoor naar een reguliere arts moeten gaan. Zelf met zware medicatie gaan kloten staat gewoon gelijk aan drugs gebruiken.quote:Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.
Onbegrijpelijk. Maar dergelijke zware pijnstillers zijn zo enorm verslavend dat een prive-arts of een reguliere arts ze nooit in de doses zou toedienen als waarin Prince ze (na jarenlang gebruik) wou hebben. Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.quote:Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.
Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.
1984, Prince begon al aan die shit toen ik geboren moest wordenquote:Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.
Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
Ik lees de vergelijking met morfine. Nou dat verdooft toch behoorlijk hoor, ook in geestelijk opzichtquote:Op zondag 24 april 2016 00:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.
De genoemde middelen helpen bijv. niet bepaald tegen plankenkoorts voor een show en zijn geen drugs maar reguliere medicatie.
Maar daarvoor zijn veel betere middelen beschikbaar. Het zijn inderdaad morfinepreparaten. Zeer verslavend, vooral pijnstillend en je kunt er behoorlijk suf van worden. Maar je raakt er ook aan gewend, waardoor je bij hoge doses nog best normaal kunt functioneren. Angstgevoelens haal je er niet mee weg.quote:Op zondag 24 april 2016 00:56 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik lees de vergelijking met morfine. Nou dat verdooft toch behoorlijk hoor, ook in geestelijk opzicht
Nou, MJ was er ook best erg aan toe voordat hij overleed.quote:Op zondag 24 april 2016 00:54 schreef Roland010 het volgende:
Amy was (helaas) gewoon een ordinaire junk die zelfs hele liedjes zong dat ze geen zin had om af te kicken en die je binnen enkele jaren tijd zichtbaar af zag takelen. Iedereen wist het, maar bij MJ en Prince was het een stuk minder zichtbaar en ging het idd fout onder zelfs (falende) medische begeleiding.
Ook niet tijdelijk? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als je flink versuft (verdooft) bent dan dempt dat lijkt me ook de emoties.quote:Op zondag 24 april 2016 01:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar daarvoor zijn veel betere middelen beschikbaar. Het zijn inderdaad morfinepreparaten. Zeer verslavend, vooral pijnstillend en je kunt er behoorlijk suf van worden. Maar je raakt er ook aan gewend, waardoor je bij hoge doses nog best normaal kunt functioneren. Angstgevoelens haal je er niet mee weg.
Klopt, maar hij was wel onder behandeling van een gediplomeerd arts. Bij een dealer met drugs weet je toch een beetje dat het fout kan gaan, maar juist met een priv-arts die je medicatie reguleert gaat er wel wat extreem mis als juist die je een OD toedient.quote:Op zondag 24 april 2016 01:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, MJ was er ook best erg aan toe voordat hij overleed.
Nou, als je het een keertje krijgt zul je inderdaad zo suf als een konijn zijn.Overigens niet handig als je op het punt staat op het podium op te treden voor 40.000 man publiekquote:Op zondag 24 april 2016 01:12 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ook niet tijdelijk? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als je flink versuft (verdooft) bent dan dempt dat lijkt me ook de emoties.
Bij de genoemde middelen, allen morfine-derivaten, is dat heel goed mogelijk. Dat kun je decennialang gewoon gebruiken zonder dat iemand daar iets van merkt.quote:Als je overigens blijkbaar meer dan 25 jaar ernstig verslaafd bent aan een middel (gecombineerd met 2 andere middelen ook nog eens) zonder dat je echt zichtbaar aftakelt en zonder dat het een keer misgaat vind ik dat overigens nog best lang. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren ofzo, maar als je 25 jaar elke dag flink zuipt dan zal je misschien nog wel sneller naar de klote gaan.
Probleem met MJ, en wellicht ook met Prince, is dat er geen neen wordt geaccepteerd. Dat zag je bij MJ wel bij de plastische chirurgie: vele artsen weigerden, maar MJ ging gewoon door met zoeken totdat hij een arts vond die wel wilde opereren voor een flinke zak geld, met alle gevolgen van dien. Het is niet ondenkbaar dat Murray zo'n arts was.quote:Op zondag 24 april 2016 01:15 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij was wel onder behandeling van een gediplomeerd arts. Bij een dealer met drugs weet je toch een beetje dat het fout kan gaan, maar juist met een priv-arts die je medicatie reguleert gaat er wel wat extreem mis als juist die je een OD toedient.
Maar het was wel een combi van 3 soorten morfine-derivaten, wellicht een juiste cocktail om verdooft genoeg te raken om geen angst meer te voelen maar wel nog enigzins te functioneren? Nogmaals, ik ben geen medicus of apotheker maar het zal goed voor hem gewerkt hebben. Anders gebruik je die zooi geen tientallen jaren.quote:Op zondag 24 april 2016 01:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als je het een keertje krijgt zul je inderdaad zo suf als een konijn zijn.Overigens niet handig als je op het punt staat op het podium op te treden voor 40.000 man publiek
Bij chronisch gebruik treedt gewenning op en dan functioneer je vrij normaal.
[..]
Bij de genoemde middelen, allen morfine-derivaten, is dat heel goed mogelijk. Dat kun je decennialang gewoon gebruiken zonder dat iemand daar iets van merkt.
Sheila E heeft in een interview verklaard dat prince een Oxycodin gebruikte, een opiaat dat een sterkere pijnstillende werking heeft dan morfine.
"Mag ik van u 5000 van die doosjes Oxycodin, contant afrekenen graag"?quote:Verder circuleren er berichten dat hij de afgelopen weken regelmatig naar de apotheek ging.
Dit klopt zeker wel denk ik. As je maar geld genoeg biedt, is er altijd wel iemand bereid te vinden. Waarschijnlijk van te voren de risico's en mogelijke worst-case (juridische) gevolgen goed bekeken en overwogen om uiteindelijk bedragen gevraagd te hebben aan die het mogelijke risico op celstraf en verlies licentie ruim goedmaken. Een zwaar wanhopige en verslaafde multi-miljonair zal veel geld voor z'n verslaving over hebben, en daarbij wist iedereen wel dat MJ een half lijk was die de 60 waarschijnlijk niet zou halen. Hij is intussen alweer 3 jaar vrij lees ik, dus waarschijnlijk heeft ie 'goed' gegokt.quote:Op zondag 24 april 2016 01:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem met MJ, en wellicht ook met Prince, is dat er geen neen wordt geaccepteerd. Dat zag je bij MJ wel bij de plastische chirurgie: vele artsen weigerden, maar MJ ging gewoon door met zoeken totdat hij een arts vond die wel wilde opereren voor een flinke zak geld, met alle gevolgen van dien. Het is niet ondenkbaar dat Murray zo'n arts was.
Wat een hoop onzin, ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, als je teveel van dat spul krijgt word je juist psychotisch en kun je angstbeelden ontwikkelen.quote:Op zondag 24 april 2016 01:29 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Maar het was wel een combi van 3 soorten morfine-derivaten, wellicht een juiste cocktail om verdooft genoeg te raken om geen angst meer te voelen maar wel nog enigzins te functioneren?
Of hij dat tientallen jaren heeft gebruikt: het staat niet vast maar wordt beweerd door een of ander anoniem persoon.quote:Nogmaals, ik ben geen medicus of apotheker maar het zal goed voor hem gewerkt hebben. Anders gebruik je die zooi geen tientallen jaren.
Zullen er vast niet zoveel geweest zijnquote:"Mag ik van u 5000 van die doosjes Oxycodin, contant afrekenen graag"?
Keith Richard bewijst nu wel dat het beste is om normaal met je leeftijd mee te gaan.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo?En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
Gewoon lekker de dag beginnen met een glaasje rum. Werkt prima voor Keith.quote:Op zondag 24 april 2016 10:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Keith Richard bewijst nu wel dat het beste is om normaal met je leeftijd mee te gaan.
Dat is ook mijn gedachte.quote:Op zondag 24 april 2016 00:54 schreef Roland010 het volgende:
Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.
Ik heb de Tardis geleendquote:Op zondag 24 april 2016 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Knap dat jullie al precies weten hoe het allemaal gegaan is. Ik dacht dat volgende week de uitslag van de autopsie pas kwam.
Mooiste post......... :thumbsup:quote:Op zondag 24 april 2016 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Knap dat jullie al precies weten hoe het allemaal gegaan is. Ik dacht dat volgende week de uitslag van de autopsie pas kwam.
De afgelopen weken zal best. Hij had sinds 2010 problemen met zijn heupen. Flinke problemenquote:Op zondag 24 april 2016 01:20 schreef Wantie het volgende:
Verder circuleren er berichten dat hij de afgelopen weken regelmatig naar de apotheek ging.
Werk jij bij de telegraaf of zo? Eerst zeg je dat je het niet gelooft en dan maak je weer een aanname dat het wel logisch is dat het wel zo is.quote:Op zondag 24 april 2016 14:01 schreef wdn het volgende:
[..]
De afgelopen weken zal best. Hij had sinds 2010 problemen met zijn heupen. Flinke problemen
En dan zullen pijnstillers helpen. Als hij naar een normale apotheek is gegaan zou ik haast gaan denken: oh en die 'doctor D' was niet beschikbaar? En Prince (of iemand bij hem) had dus niks aan pijnstillers bij zich terwijl hij er afhankelijk van is? Dat geloof ik niet.
Maar die 'doctor d' had het ook nog eens over -sinds- 1984. Dat geloof ik niet. Ok, dat geloof ik -nog- niet. Wat wel bekend is: zijn bodyguard tijdens de Purple Rain tour zat aan de morfine (en is er in 85? aan is overleden). Dus drugs zouden vanaf die tijd best wel eens aanwezig zijn geweest. Er zat daar geld dus dan zijn drugs niet ver weg ...
Ik snap die verslaving aan pijnstillers niet. Daar krijg je toch niet zo'n high van als bij herone? Met zoveel geld zou ik toch kwalitatief betere drugs nemen. Medicijnmisbruik is nu eenmaal veel gevaarlijker in combinatie met andere middelen.quote:Op zondag 24 april 2016 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wacht toch gewoon af wat er uit het onderzoek gaat komen.
Misschien omdat het iemand om bestrijding van pijn gaat en niet om high te worden? Het is maar een idee hoor....quote:Op zondag 24 april 2016 15:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik snap die verslaving aan pijnstillers niet. Daar krijg je toch niet zo'n high van als bij herone? Met zoveel geld zou ik toch kwalitatief betere drugs nemen. Medicijnmisbruik is nu eenmaal veel gevaarlijker in combinatie met andere middelen.
Bambi speelde hij gewoon de afgelopen jaren (best vaak zelfs, onder meer bij NSJ) en Darling Nikki heb ik iig in Sydney nog gehoord. Gewoon zonder tekstuele aanpassing.quote:Op zondag 24 april 2016 15:57 schreef Florint2013 het volgende:
Prince aan de drugs (als in verboden verdovende hallucinerende middelen) ik kan het me niet voorstellen. Prince was zo "anti ongezond" at geen vlees, was macrobioot, dronk geen alcohol, en was de laatste 20 jaar zo into God (met dank aan Larry Graham... not) dat zelfs zijn muziek er door benvloed was. Songs als Darling Nikki, Cream, Gett Off, Bambi... hij speelde ze totaal nooit meer, of paste de tekst dusdanig aan dat ze wel door de beugel konden. Zelfs een godsdienstige song als "The Cross" werd gewijzigd naar "The Christ".
En zenuwachtig/verlegen/vrees op het podium? Prince????? Het podium was zijn wereld. Hij speelde het liefst 3 keer op een dag, die aftershows waren echt geen "omdat het moet". ("Ashes to ashes, dust to dust, I hate to do this but for you I must".... sloeg op zijn platencontract met Warner)
Ik wacht het autopsie rapport wel af, maar tot die tijd vind ik het "overdosis pijnstillers vanwege zijn heup" het meest reel klinken.
quote:Op zondag 24 april 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bambi speelde hij gewoon de afgelopen jaren (best vaak zelfs, onder meer bij NSJ) en Darling Nikki heb ik iig in Sydney nog gehoord. Gewoon zonder tekstuele aanpassing.
Hier kun je het allemaal opzoeken. Echt een leuke site! Bij Artist Statistics kun je zien welke songs hoe vaak en wanneer en waar gespeeld zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 17:28 schreef Florint2013 het volgende:
[..]foute gok van mij... (oeps)
Ik ben slecht in het onthouden van setlists, enige song die ik 100% zeker wist dat aangepast was, is "The Cross", daarnaast zijn er vele songs geweest die hij heeft weggelaten en/of aangepast. Daling Nikki en Bambi waren titels die in me opkwamen toen ik meer dan alleen The Cross wilde benoemen. Al eet ik mijn hoed op wanneer hij Darling Nikki werkelijk helemaal uitspeelde de laatste jaren. Volgens mij speelde hij daarvan alleen de intro, liet het publiek wat zingen en ging verder met de volgende song in de Piano Medley.
zelfgekozen dood in een lift?quote:Op zondag 24 april 2016 17:56 schreef Loekie1 het volgende:
Prince wilde zijn hele leven in eigen hand hebben. Ik denk dat hij ook zijn dood geregisseerd heeft en dat het in feite zelfmoord was. Het afrokapsel aan het eind - terug naar de roots, naar het begin, cirkel is rond - terug naar de eenvoud door het optreden op piano. Hij heeft ook dingen gezegd die wijzen op een zelfgekozen dood.
in een lift in studio complex? lijkt me heel vergezochtquote:Op zondag 24 april 2016 18:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien omdat ie daar niet betrapt kon worden?
Prince zijnde, al kan ik me dus niet voorstellen dat ie er genoeg van heeft, hij zou minstens de nieuwe James Brown of George Clinton willen zijn die doorgaan tot hun 70e, lijkt me dan dat je dat artistiek doet. Desnoods simpel als in zijn muziek kluis.quote:Op zondag 24 april 2016 18:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
in een lift in studio complex? lijkt me heel vergezocht
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij er genoeg van had, maar stel dat hij niet oud en krakkemikkig wilde worden en echt alles wilde regisseren, dan is het een mogelijkheid. Dan wil je in elk geval niet onderbroken worden of met spoed in het ziekenhuis belanden en aan allerlei apparatuur komen te hangen.quote:Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Prince zijnde, al kan ik me dus niet voorstellen dat ie er genoeg van heeft, hij zou minstens de nieuwe James Brown of George Clinton willen zijn die doorgaan tot hun 70e, lijkt me dan dat je dat artistiek doet. Desnoods simpel als in zijn muziek kluis.
Iemand het book "The Sacrifice of Victor" in het bezit? Alleen daar al neemt hij artisitek afscheid van "Prince" (en wordt O(+> ) als je zo alleen al afscheid van je naam neemt, dan ga je niet in een lift je fysieke leven beindigen naar mij idee.....
Hij is bewusteloos aangetroffen, dus betrapt.quote:Op zondag 24 april 2016 18:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien omdat ie daar niet betrapt kon worden?
Zo zie je maar weer dat-ie Larry Graham helemaal niet nodig had..quote:Op zondag 24 april 2016 22:10 schreef Wantie het volgende:
https://www.facebook.com/PrinceMuseum/videos/837768719662307/
prince neemt de baslijn op voor 'Partyman'
Yup, dat deed hij. Hij ging All The Way.quote:Op zondag 24 april 2016 17:56 schreef Loekie1 het volgende:
Prince was er echt de figuur wel voor om iedereen op de mouw te spelden dat hij Jehovagetuige geworden was. Ging ie ook naar bijeenkomsten van Jehovagetuigen? Ging ie langs de deuren?
Beetje wat men in BNW doet: van op afstand is het gemakkelijk vol te houden dat iets nep en verzonnen kan zijn.quote:Stel je even voor wat voor vrijheid het geeft als iedereen gelooft dat je iets denkt of bent wat niet zo is. Dan heb je jezelf helemaal voor jezelf.
Beetje rare manier van zelfmoord dan, in een lift....quote:Prince wilde zijn hele leven in eigen hand hebben. Ik denk dat hij ook zijn dood geregisseerd heeft en dat het in feite zelfmoord was. Het afrokapsel aan het eind - terug naar de roots, naar het begin, cirkel is rond - terug naar de eenvoud door het optreden op piano. Hij heeft ook dingen gezegd die wijzen op een zelfgekozen dood.
Klopt, enige wat hij nodig had was koperen blaaswerk, de rest van de instrumenten speelde hij gewoon zelf.quote:Op zondag 24 april 2016 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat-ie Larry Graham helemaal niet nodig had..
Gaaf nummer.quote:Hoorde van de week "What's my name" weer eens, daar bast 'ie ook zo lekker op.
quote:Op zondag 24 april 2016 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Damn, staat nu ook op YouTube, uit de melkweg, 2011
'k Was in de 90s ook wel fan van Primus, nou, dan vind je dit ook te gekquote:
Ook nog bij geweest. Toen kreeg je nog geen draai om je oren als je aan het filmen was.quote:Op zondag 24 april 2016 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Damn, staat nu ook op YouTube, uit de melkweg, 2011
U zegt????quote:Op zondag 24 april 2016 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook nog bij geweest. Toen kreeg je nog geen draai om je oren als je aan het filmen was.
Er werd anders driftig gefilmd. Latere jaren kwam je daar echt niet mee weg.quote:Op zondag 24 april 2016 23:02 schreef Florint2013 het volgende:
U zegt????
Prince' eigen security (dus niet die van de zaal) kwam op je af als ze dat zagen, en dan mocht je direct naar de uitgang....
yep, daar heb ik inderdaad ook heel wat video boots vandaag gehaald. Tot dat Prince management ingreep... zet er nu 1 seconde muziek van Prince op en je hebt een ban for lifequote:Op zondag 24 april 2016 23:41 schreef Wantie het volgende:
Klopt, maar ik heb vaak meegemaakt, ook bij concerten van enkele jaren terug, dat men zelfs met semi-professionele camera's aan het opnemen was vanuit de zaal.
Op de site guitar101 kon je tot voor kort dan ook complete concerten downloaden met best goede beeld- en geluidskwaliteit, opgebouwd uit verschillende audio- en video-opnamen vanuit het publiek.
Dat gevecht is er altijd geweest... Vandaag op YouTube, "morgen" is het er weer af. En dat zal echt nog wel zo blijven.quote:Op maandag 25 april 2016 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Hoezo mag alles opeens op YouTube? Dat heeft Prince niet gewild! De man is net gecremeerd en er wordt al op zijn graf gedanst.
Dat ligt eraan of de nieuwe rechthebbende dat zal willen of niet.quote:Op maandag 25 april 2016 00:40 schreef Florint2013 het volgende:
[..]
Dat gevecht is er altijd geweest... Vandaag op YouTube, "morgen" is het er weer af. En dat zal echt nog wel zo blijven.
Ik vermoed dat dan de sluizen open gaan.... Tyka zal daar niet veel om geven.quote:Op maandag 25 april 2016 00:41 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of de nieuwe rechthebbende dat zal willen of niet.
Beetje een machtsvacuum hequote:Op maandag 25 april 2016 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Hoezo mag alles opeens op YouTube? Dat heeft Prince niet gewild! De man is net gecremeerd en er wordt al op zijn graf gedanst.
snel nog even kijken dusquote:Op maandag 25 april 2016 01:11 schreef Florint2013 het volgende:
Dan de andere uit diezelfde "zeldzame versie" dan ook maar, zal er morgen ook wel weer vanaf zijn.
De artiest Whitney was al heel lang dood. Overgebleven was een zielige junk met heel veel drama.quote:Op maandag 25 april 2016 14:10 schreef Szikha2 het volgende:
Aan een user die mij quote.
Wow Topic 4 al? Voor Prince? En als ik kijk naar nieuws over dood van Whitney zie ik maar paar berichten.
NWS / Whitney Houston overleden
Ja natuurlijk kan en mag ik Whitney niet vergelijken met Prince
" In de VS en het Verenigd Koninkrijk debuteerde de cd van Houston p nummer 1 in de albumlijsten. Houston was daarmee de allereerste zangeres die dit voor elkaar kreeg.
De vier uitgebrachte singles I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Didn't We Almost Have It All, So Emotional en Where Do Broken Hearts Go bereikten allemaal de eerste plaats in de VS. In totaal stond Houstons nummer 1-succes daardoor op zeven stuks, een record waarmee ze The Beatles en Elvis Presley versloeg die ieder zes nummer 1-hits achter elkaar behaalden.
Ze is tot de dag van vandaag de enige artiest die zeven opeenvolgende nummer 1-hits had.
In 1991 kreeg Houston de kans om tijdens de Super Bowl XXV het Amerikaanse volkslied (The Star-Spangled Banner) te zingen voor een miljoenenpubliek. Haar opname van het nummer verscheen ook op single en haalde de Amerikaanse Top 20, waarmee ze de eerste artieste ooit was die het met het volkslied in popversie tot de hitlijsten schopte.
Van The Bodyguard werden 42 miljoen exemplaren verkocht. Het leverde Houston ook weer een aantal Grammies op. 'I Will Always Love You' werd een nog groter succes dan het origineel van Dolly Parton en wordt nog altijd gezien als een van Houstons grootste hits met een wereldwijde nummer 1-notering.
De single is de bestverkochte single van een vrouwelijke artiest ooit. De soundtrack is de best verkochte soundtrack ooit.
Met in totaal ruim 200 miljoen verkochte platen is Houston een van de best verkopende zangeressen ooit"
En wat heeft Prince bereikt ( behalve zijn lengte niet)
Inderdaad de vergelijking kan en mag niet gemaakt worden met Whitney
Geen jaloersie alleen sad. Love u Whitney.
Precies dit, beter had het niet verwoord kunnen worden!quote:Op maandag 25 april 2016 14:31 schreef VEM2012 het volgende:
De artiest Whitney was al heel lang dood. Overgebleven was een zielige junk met heel veel drama
Prince is gestorven in het harnas en is tot op het eind als performer relevant gebleven.
Daarnaast was hij veruit de betere muzikant, maar dat is niet de reden voor het verschil.
I sincerely wanna fuck the taste out of your mouth. Can U relate?quote:Op maandag 25 april 2016 01:11 schreef Florint2013 het volgende:
Dan de andere uit diezelfde "zeldzame versie" dan ook maar, zal er morgen ook wel weer vanaf zijn.
quote:Op maandag 25 april 2016 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
I sincerely wanna fuck the taste out of your mouth. Can U relate?
Dank je, maar ik ben al decennia-lang binnen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:07 schreef Florint2013 het volgende:
Welkom in de wereld van de Prince lyrics.
Waarom dan de quote? Leek een verbaasde/verrasde quotequote:Op maandag 25 april 2016 16:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dank je, maar ik ben al decennia-lang binnen.
Dan had ik een andere Pi danquote:Op maandag 25 april 2016 16:20 schreef Florint2013 het volgende:
Waarom dan de quote? Leek een verbaasde/verrasde quote
"En wat heeft Prince bereikt"quote:Op maandag 25 april 2016 14:10 schreef Szikha2 het volgende:
Aan een user die mij quote.
Wow Topic 4 al? Voor Prince? En als ik kijk naar nieuws over dood van Whitney zie ik maar paar berichten.
NWS / Whitney Houston overleden
Ja natuurlijk kan en mag ik Whitney niet vergelijken met Prince
" In de VS en het Verenigd Koninkrijk debuteerde de cd van Houston p nummer 1 in de albumlijsten. Houston was daarmee de allereerste zangeres die dit voor elkaar kreeg.
De vier uitgebrachte singles I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Didn't We Almost Have It All, So Emotional en Where Do Broken Hearts Go bereikten allemaal de eerste plaats in de VS. In totaal stond Houstons nummer 1-succes daardoor op zeven stuks, een record waarmee ze The Beatles en Elvis Presley versloeg die ieder zes nummer 1-hits achter elkaar behaalden.
Ze is tot de dag van vandaag de enige artiest die zeven opeenvolgende nummer 1-hits had.
In 1991 kreeg Houston de kans om tijdens de Super Bowl XXV het Amerikaanse volkslied (The Star-Spangled Banner) te zingen voor een miljoenenpubliek. Haar opname van het nummer verscheen ook op single en haalde de Amerikaanse Top 20, waarmee ze de eerste artieste ooit was die het met het volkslied in popversie tot de hitlijsten schopte.
Van The Bodyguard werden 42 miljoen exemplaren verkocht. Het leverde Houston ook weer een aantal Grammies op. 'I Will Always Love You' werd een nog groter succes dan het origineel van Dolly Parton en wordt nog altijd gezien als een van Houstons grootste hits met een wereldwijde nummer 1-notering.
De single is de bestverkochte single van een vrouwelijke artiest ooit. De soundtrack is de best verkochte soundtrack ooit.
Met in totaal ruim 200 miljoen verkochte platen is Houston een van de best verkopende zangeressen ooit"
Inderdaad de vergelijking kan en mag niet gemaakt worden met Whitney
Geen jaloersie alleen sad. Love u Whitney.
Oh hij heeft een paar juweeltjes gemaakt toen hij jong wasquote:Op maandag 25 april 2016 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hmm blijft toch wel lang staan allemaal. Prins is dood, het water is door de dam gebroken, alles mag op YouTube.quote:Op maandag 25 april 2016 01:11 schreef Florint2013 het volgende:
Read more: http://www.tmz.com/#ixzz46s8lnCJSquote:PRINCE
NO EVIDENCE OF WILL
6 Stand to Cash In
It appears Prince died without leaving a will ... as a result his 6 siblings -- even the half brothers and sisters -- could split a fortune.
Multiple sources who have worked with Prince as recently as 2014 tell us ... he did not have a will. Of course it's possible in the last year or so Prince had a change of heart and drafted one, but all of our sources say based on his history with them that's highly unlikely.
Our sources say various professionals raised the issue of a will with Prince but he never had an interest in drafting one.
We've contacted various people, including family members, and they all say they have not seen a will and so far no one has come forward with one.
If Prince did indeed die without a will, under Minnesota law his siblings -- the closest living relatives -- would share equally in his estate. Prince had 8 brothers and sisters, and only Tyka was a full sibling.
People have assumed Tyka -- who has taken the reins -- would get everything, but that's not the case. In Minnesota half siblings and full siblings are treated exactly the same when it comes to inheritance without a will ... they all share equally.
Two of Prince's siblings are dead, leaving 6. There's one catch. If the deceased siblings had kids, they would be entitled to the same share as their parent.
As we reported ... our sources say Prince's estate is worth somewhere south of $150 million.
voorafgaand met:quote:Op maandag 25 april 2016 15:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tja, het is nu een oceaan aan muziek natuurlijk.quote:Op maandag 25 april 2016 18:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm blijft toch wel lang staan allemaal. Prins is dood, het water is door de dam gebroken, alles mag op YouTube.
Appolonia 6 met Jill Jonesquote:Op maandag 25 april 2016 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Herinnert U zich deze nog nog nog nog
[ afbeelding ]
U gaat door voor de koelkastquote:Op maandag 25 april 2016 23:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Appolonia 6 met Jill Jones
Jill zette de foto op haar facebook na de dood van Denise .
Tja, Prince zijn invloed op de hedendaagse muziek is vele malen groter dan die van Whitney. Beide verliezen zijn natuurlijk vreselijk,maar ik kan me voorstellen dat de dood van Prince voor meer reuring zorgt dan die van Whitney.quote:Op maandag 25 april 2016 14:10 schreef Szikha2 het volgende:
Ze hebben toch ook meegewerkt aan Planet Earth?quote:Op maandag 25 april 2016 23:56 schreef Wantie het volgende:
Kleine reunie in 2006:
20 jaar nadat prince w&l ontsloeg...
Ja klopt!quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook meegewerkt aan Planet Earth?
Die heb ik op LP. Dubbel en enkel. Dit was de enkele LP:quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:37 schreef -Hakuna- het volgende:
Deze CD had ik net 1 dag voor zijn dood gekocht voor een schappelijke prijs, en laat uitgerekend 1 dag na zijn dood vrijwel alle Target CD versie van deze titel nergens meer te vinden zijn.
Vandaag dan op de mat en vervolgens in mijn CD speler.
Eerste CD uitgave uit 1983 op een zg Target CD made in West Germany met matrixnummer 7599 23 720-2 2895 117 01 op de CD runout. Het is vooral het eindnummer 01 dat voor kenners interessant is.
[ afbeelding ]
https://www.discogs.com/Prince-1999/release/4531872
Nu nog de (tweede) CD versie kopen waarop het ontbrekende nummer D.M.S.R.opstaat, maar deze CD versie is genoeg te vinden voor prijzen onder de 10 euro.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:53 schreef wdn het volgende:
Ik mag zijn advocaat wel(http://www.telegraaf.nl/p(...)et_aan_drugs__.html)
[..]
Die heb ik op LP. Dubbel en enkel. Dit was de enkele LP:
[ afbeelding ]
Dan klopt de kop toch niet?quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
Politie: 'Prince mogelijk vermoord'
Er zal naar verluidt een moordonderzoek komen naar de dood van Prince, nadat er voorgeschreven medicijnen zijn gevonden op de plek waar de zanger is overleden.
Rechercheurs bekijken of de popster wellicht een te grote hoeveelheid aan medicijnen voorgeschreven heeft gekregen, wat hem mogelijk fataal is geworden. Volgens de Daily Star wil de politie een eventuele moord niet uitsluiten.
"Een speciale eenheid heeft de opdracht gekregen om uit te zoeken wat er tijdens de laatste dagen van het leven van Prince precies is gebeurd en hoe het leven van de zanger er de afgelopen twee jaar heeft uitgezien", aldus een bron van de politie in gesprek met de Daily Star.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ijk_vermoord___.html
de kop is een clickbait.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan klopt de kop toch niet?
Als hij teveel medicijnen heeft genomen is het geen moord. Hij kan ze ook gespaard hebben.
Lijkt mij toch vreemd dat zo'n beroemd persoon in het strikte geheim al 30 jaar zoveel drugs zou gebruiken. Dan zouden daar allang geruchten over zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
de kop is een clickbait.
uit het artikel blijkt niet dat prince mogelijk vermoord is.
en telegraaf schiet alle kanten op, ene keer is het overdosis drugs die hij al meer dan 30 jaar gebruikte, vervolgens is drugs uitgesloten, en nu is het mogelijk moord..
Klopt, verder werden in het artikel enkel reguliere medicijnen genoemd en geen drugs.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vreemd dat zo'n beroemd persoon in het strikte geheim al 30 jaar zoveel drugs zou gebruiken. Dan zouden daar allang geruchten over zijn.
Allemaal aannames.
Hij gebruikte volgens zijn voormalig advocaat en manager geen drugs, wel medicatie en pijnstillers.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vreemd dat zo'n beroemd persoon in het strikte geheim al 30 jaar zoveel drugs zou gebruiken. Dan zouden daar allang geruchten over zijn.
Allemaal aannames.
Ze willen hem nu gewoon pakken waar ze hem kunnen pakken ofzo. Allerlei rare verhalen bedenken om te verkopen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 19:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, verder werden in het artikel enkel reguliere medicijnen genoemd en geen drugs.
Helemaal vaag dat prince dus een dealer had om aan medicatie te komen..
Meh zonder Prince.quote:Op dinsdag 26 april 2016 23:25 schreef Wantie het volgende:
https://www.facebook.com/bobby.z.rivkin/videos/10154046980829536/
![]()
![]()
![]()
De Revolution gaat weer optreden!!!
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 april 2016 00:26 schreef Wantie het volgende:
Chocolate van The Time, gevolgd door Mutiny van diens opvolger The Family
Vaag dat zo'n site een paar dagen voor zijn dood met een bericht over aids komt. Prince was wel zo iemand die erg actief was in de 80s. En een religekkie.quote:Did Prince Have AIDS? Fans Believe That’s What Killed Him
As you know by now, Prince died tragically on Thursday morning at the age of fifty-seven.
The cause of death hasn’t been confirmed, but what we do know is that Prince (born Prince Rogers Nelson) had been battling the flu for a couple of weeks. The flu by itself can be a dangerous illness, but it’s highly irregular for a fifty-seven-year-old man with millions of dollars and access to the best possible healthcare could die from the flu. Not impossible, just irregular.
However, Prince’s death could be easily explained if it was discovered that he had AIDS. Many fans of his believe that’s the case.
So did Prince actually have AIDS? We don’t have an answer, but we’re not the only ones who think that’s a likelihood. Just last week, BlindGossip posted a blind item about a popular African American celebrity.
Here’s the full post:
We just received word that a VERY popular African American celebrity – who has recently been in the news – now has what is being described as AIDS. Obviously since we are not able to 100% confirm the story – we’re going to leave it as a Blind Item. We want to make it clear we are NOT talking about Magic Johnson.
This report really hurt our heart.
According to a person extremely close to the situation, the celebrity, who is known for having a very extreme sexual past reportedly contracted the illness sometime in the 1990s. He kept the illness quiet but began taking his medication religiously up until about 2 years ago. Here’s what we’re told by a VERY trusted entertainment insider:
[The celebrity] believed that he was cured, and he had some crazy [religious] people who told him that God cured him. So he stopped taking his medication and the sickness came back. Now doctors say he’s dying, and there is nothing anyone can do about it.
We’re told that the celebrity is expected to get sicker and sicker, and eventually pass. It can happen as soon as the summer.
Very sad news.
http://coed.com/2016/04/2(...)updates-information/
Nee, hij is altijd al mager geweest, bovendien is hij 57.quote:Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Nou.. hij begon toch een beetje op Ren Klijn te lijken.
En een andere advocaat beweert het tegenovergesteldequote:Op woensdag 27 april 2016 04:51 schreef tong80 het volgende:
Advocaat Mike Padden beweert dat de afgelopen week overleden Prince ernstig verslaafd was aan cocane.
Volgens TMZ heeft Padden in het politieonderzoek naar de dood van het popicoon gezegd dat hij voor het leven van de zanger vreesde.
Padden was een goede bekende van Prince. In het verleden heeft hij de halfzus, Lorna, en stiefbroer, Duane, bijgestaand in rechtszaken. Volgens Padden hebben zowel Lorna als Duane bevestigd dat Prince zwaar verslaafd was aan coke.
De advocaat zou zelf naar de politie zijn gestapt met zijn informatie over het drugsgebruik van de zanger. Het is niet voor het eerst dat Prince in verband wordt gebracht met een cokeverslaving, maar door bekenden van de zanger werd dat al meerdere keren ontkracht. De Purple Rain-zanger zou juist enorm gesteld zijn op zijn gezondheid.
http://www.telegraaf.nl/p(...)waar_aan_coke__.html
Stoere taal.quote:
Iemand "ernstig verslaafd aan de coke" .... dat was Amy Whinehouse. Duidelijk zichtbaar. En zo zijn er meer. Dat kun je niet verbergen want je gezicht toont het.quote:Op woensdag 27 april 2016 04:51 schreef tong80 het volgende:
Advocaat Mike Padden beweert dat de afgelopen week overleden Prince ernstig verslaafd was aan cocane.
Volgens TMZ heeft Padden in het politieonderzoek naar de dood van het popicoon gezegd dat hij voor het leven van de zanger vreesde.
Padden was een goede bekende van Prince. In het verleden heeft hij de halfzus, Lorna, en stiefbroer, Duane, bijgestaand in rechtszaken. Volgens Padden hebben zowel Lorna als Duane bevestigd dat Prince zwaar verslaafd was aan coke.
De advocaat zou zelf naar de politie zijn gestapt met zijn informatie over het drugsgebruik van de zanger. Het is niet voor het eerst dat Prince in verband wordt gebracht met een cokeverslaving, maar door bekenden van de zanger werd dat al meerdere keren ontkracht. De Purple Rain-zanger zou juist enorm gesteld zijn op zijn gezondheid.
http://www.telegraaf.nl/p(...)waar_aan_coke__.html
Ik heb gedroomd over Prince! O.a. dat ie spijt had dat het zo snel gegaan was, want hij was nog wat vergeten. Verder nog veel meer maar dat ben ik grotendeels vergeten. Gisteravond dit interview gezien, dat maakte nogal indruk:quote:Op woensdag 27 april 2016 09:14 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste groet van Corvette aan Prince
En die zus heeft de afgelopen weken aan fans in de buurt van Paisley Park doosjes weggeven met kleine dingetjes erin. Dat doet iemand die voor het geld gaat niet.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:57 schreef cofox het volgende:
Het schijnt dat Prince geen testament had opgesteld en dus zullen al zijn bezittingen inclusief muziekrechten overgaan naar zijn zus volgens de wet. Prince had een vermogen van zo'n 300 miljoen dollar en daar komt dan ook de rechten op zijn muziek bij die zijn zo'n 500 miljoen waard. Zijn zus krijgt nu gewoon ff bijna 800 miljoen in haar schoot geworpen niet slecht voor een voormalig crackhoertje
Ja.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:00 schreef wdn het volgende:
Ik hoop dat die zus goede hulp krijgt en dat er nog wat muziek uit die kluizen komt
Die heb ik op bootlegquote:Op woensdag 27 april 2016 11:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja.De originele versies van Dream Factory en Crystal Ball bijvoorbeeld.
crackhoer is alweer een tijdje terug.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:57 schreef cofox het volgende:
Het schijnt dat Prince geen testament had opgesteld en dus zullen al zijn bezittingen inclusief muziekrechten overgaan naar zijn zus volgens de wet. Prince had een vermogen van zo'n 300 miljoen dollar en daar komt dan ook de rechten op zijn muziek bij die zijn zo'n 500 miljoen waard. Zijn zus krijgt nu gewoon ff bijna 800 miljoen in haar schoot geworpen niet slecht voor een voormalig crackhoertje
ik ook, bovendien is de meeste muziek al op andere albums etc uitgebracht.quote:
The Dawn ben ik wel benieuwd naar, alhoewel daarvan ook wordt beweerd dat nummers van dat album al op andere werken zijn verschenen.quote:Op woensdag 27 april 2016 11:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja.De originele versies van Dream Factory en Crystal Ball bijvoorbeeld.
Meeste van dat spul heeft ie zelf de wereld in geholpen (door aan het einde van sessies cassettebandjes weg te geven met wat hij had gedaan die avond).quote:Op woensdag 27 april 2016 13:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
ik ook, bovendien is de meeste muziek al op andere albums etc uitgebracht.
Ik hou het niet droogquote:
Ik heb deze week via catawiki een gesigneerde plaat van Prince voor bijna 7.800 euro verkocht. Hier thuis ligt nog een hoop materiaal van Prince dat weg kan. Een nieuwe auto dit jaar zit er waarschijnlijk wel in als de hype zich zo door blijft ontwikkelenquote:Op woensdag 27 april 2016 21:19 schreef -Hakuna- het volgende:
Op muziekmeter.nl is het erg druk geworden in de Prince topics, zelfs zo druk dat twee albums van Prince zeer hoog in de rotatielijst staan.
De 1 z'n dood..quote:Op woensdag 27 april 2016 21:50 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik heb deze week via catawiki een gesigneerde plaat van Prince voor bijna 7.800 euro verkocht. Hier thuis ligt nog een hoop materiaal van Prince dat weg kan. Een nieuwe auto dit jaar zit er waarschijnlijk wel in als de hype zich zo door blijft ontwikkelen
vertel...quote:Op woensdag 27 april 2016 21:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Mijn slipje waar Prince ooit aan heeft mogen ruiken gaat voor het dubbele de veiling op!
Je gaat weer fluitend naar je werk dus?quote:Op woensdag 27 april 2016 21:50 schreef cofox het volgende:
[..]
Ik heb deze week via catawiki een gesigneerde plaat van Prince voor bijna 7.800 euro verkocht. Hier thuis ligt nog een hoop materiaal van Prince dat weg kan. Een nieuwe auto dit jaar zit er waarschijnlijk wel in als de hype zich zo door blijft ontwikkelen
Hij was 1 van Jehovah's getuigen he...quote:Op woensdag 27 april 2016 04:51 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft religekkie daar nou mee te maken?quote:Op woensdag 27 april 2016 00:39 schreef DrDentz het volgende:
Vaag dat zo'n site een paar dagen voor zijn dood met een bericht over aids komt. Prince was wel zo iemand die erg actief was in de 80s. En een religekkie.
Hij mocht dan wel operatie hebben zo lang er geen bloed aan te pas kwam, en tegenwoordig is dat in een goed ziekenhuis gewoon te doen. Een goed ziekenhuis geeft de voorkeur aan bloedvrij.quote:Op woensdag 27 april 2016 08:05 schreef wdn het volgende:
Kijk medicijnen voor zijn lichamelijke problemen kan ik me voorstellen. Vooral als de oplossing (een operatie met mogelijk bloedtransfusie) voor handen is maar niet is toegestaan. En misbruik van medicijnen? Misschien.
Verdere uitleg graag.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:33 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dan niet. Dan voel ik me ook niet geneigd verdere uitleg te geven.
Ja maar hij leefde dus niet zolang hquote:Op donderdag 28 april 2016 11:08 schreef tong80 het volgende:
Volgens 'ingewijden' leed zanger Prince aan aids en is dat de reden dat hij zich - naar verluidt - volpropte met medicijnen en drugs...
Sinds Prince's dood vorige week en het voorlopig uitblijven van de resultaten van de autopsie op zijn lichaam - het duurt doorgaans twee weken tot dergelijke resultaten naar buiten worden gebracht - zijn de speculaties over zijn leven n dood niet van de lucht.
Tabloid National Enquirer beweert op basis van een aantal 'ingewijden' en personeel van zijn favoriete apotheek, dat de zanger leed aan de ziekte aids en daarom kind aan huis was bij dealers en apotheken... "Hij wist al lang dat hij zou sterven omdat hij aids had. Prince was er vreselijk slecht aan toe", aldus n van hen. "Artsen vertelden hem dat zijn bloedspiegel niet in orde was en zijn lichaamstemperatuur was bizar laag. Hij kwam ijzer te kort, was zwak en vaak volledig in de war. Prince at nauwelijks en als hij wel at, kwam het er net zo hard weer uit."
'Aids-medicatie'
Een werknemer van de apotheek waar hij vaak kwam, doet ook een boekje open tegen de controversile tabloid. "De laatste keer dat we hem zagen konden we aan hem zien dat het slecht ging. Een collega zei dat hij buitenlandse medicijnen kwam halen en dacht dat het om het zikavirus ging. Maar een vriend van mij herkende die medicijnen en weet zeker dat het aids-medicatie was die hij kwam ophalen."
Prince was bij de medewerkers een graag geziene klant, vervolgt ze. "Toen hij de laatste keer langskwam zag hij er zo slecht uit dat wij zeiden dat we voor hem zouden bidden. Hij fluisterde: 'als jullie dat nou een jaar geleden hadden gedaan, was het nu anders geweest. Maar bedankt'. Ik zou niet willen stellen dat hij als familie was ofzo, maar hij was altijd heel betrokken."
Naar verwacht worden de resultaten van Prince's lijkschouwing over een week in de openbaarheid gebracht. Pas dan zal duidelijk zijn wat er nou precies met de poplegende is gebeurd.
http://www.telegraaf.nl/p(...)eed_aan_aids___.html
Misschien was ie HIV besmet. Dat is wat anders. Dan kun je met medicatie lang leven. Kijk naar magic Johnson of Greg louganis.
Toevallig zijn dit bekenden, vrienden, familie en zijn apotheker. Liever dat die het goed uitzoeken dan eeuwig gespeculeer.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar hij leefde dus niet zolang hDus dan is het logischer dat het al in het AIDS-stadium zat. Als hier uberhaupt al iets van waar is. Iedereen die hem ooit voorbij heeft zien wandelen weet ineens wat te vertellen over hem, z'n gebruiken, en z'n 'ziekte'.
Klinkt erg geloofwaardig inderdaad:quote:Op donderdag 28 april 2016 11:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toevallig zijn dit bekenden, vrienden, familie en zijn apotheker. Liever dat die het goed uitzoeken dan eeuwig gespeculeer.
Ik mis trouwens de umlaut.
quote:Een collega zei dat hij buitenlandse medicijnen kwam halen en dacht dat het om het zikavirus ging. Maar een vriend van mij herkende die medicijnen
Ja maar een iemand z'n collega zag iets en die z'n vriend weer wist toen ZEKER dat het om AIDS ging. Dan heb je het niet over zomaar iemand natuurlijk h.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Copycat het volgende:
Al die zelfverklaarde experts met indianenverhalen. Ik zag hem die pillen nemen en ik zag dat hij AIDS had en ik zie een loopneus die roep coke!11!!
Ik wacht eerst het autopsierapport af.
Volgens mij is ie al gecremeerd.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Copycat het volgende:
Al die zelfverklaarde experts met indianenverhalen. Ik zag hem die pillen nemen en ik zag dat hij AIDS had en ik zie een loopneus die roep coke!11!!
Ik wacht eerst het autopsierapport af.
Sterke pijnstillers als Percocet hebben mogelijk een rol gespeeld bij de dood van Prince. Dat meldden onderzoekers die nagaan of de Amerikaanse popster medicijnen kreeg van een dokter of overleed door een overdosis, aldus Amerikaanse media.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me zelfs af of zo iemand zelf naar de apotheek gaat en boodschappen doet en zo. Dat laat hij toch door anderen doen of bezorgen. Wanne onzin weer zeg.
Dus? De autopsie is ook al geweest. Het rapport is er alleen nog niet.quote:
Dan wachten we rustig af moeder Theresa.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus? De autopsie is ook al geweest. Het rapport is er alleen nog niet.
Dat zei ik dus.quote:
Ik pareer slechts.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:15 schreef Dagonet het volgende:
Lief spelen jullie twee. Jullie zitten elkaar de laatste dagen wel meer tegen de haren in te strijken.
Ja nou. Doe daar eens bij hoe hij in zichzelf terug trok tijdens interviews en als hem vragen werden gesteld door vreemden. Dat alleen al ... die zie ik echt niet een drugstore in de VS binnen lopen om dan opiaten te scoren. Die had dat echt wel uitbesteed.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me zelfs af of zo iemand zelf naar de apotheek gaat en boodschappen doet en zo. Dat laat hij toch door anderen doen of bezorgen. Wanne onzin weer zeg.
In die tijd was muziek maken nog muziek maken. Met emotie, gevoel en visuele vorming.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:43 schreef Aventura het volgende:
Gister Purple Rain gekeken, die had ik eigenlijk nog nooit gezien. Meteen de cd weer op repeat![]()
Komen allerlei jeugdherinneringen naar boven ook. Ik was 7 toen dit album en film uitkwamen. Herinner me wel de video's en optredens bij bv Toppop. Die meiden in hun ondergoed. Dat gegil en gekronkel van Prince. Er hing iets verbodens omheen al had ik natuurlijk niet door waar ze over zongen. Wat was dat ook eigenlijk mooi en onschuldig als je vergelijkt met wat je nu op tv ziet. Vieze wijven zoals Nicky Minaj. Geen klap aan en vooral echt totaal niet sexy.
En dat wordt dan weer ontkend door een woordvoerder van diezelfde politie..quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:10 schreef tong80 het volgende:
Op Paisley Park, het complex van Prince in een voorstad van Minneapolis, heeft de politie tijdens een huiszoeking voorgeschreven middelen gevonden.
Dat trok me ook zo aan aan Prince (en Bowie). Prince heeft het na Purple Rain erg goed gedaan qua muzikaliteit. Het vloog echt alle kanten op. De eerste keer dat ik Bob George hoorde had ik echt een W T F moment. "Batman" had ik niet achter hem gezocht maar achteraf pastte het erg goed bij hem. Housequake vond ik maar matig tot ik het de eerste keer live hoorde. Nu luister ik die ook alleen nog maar live daar niet van maar wat een ontiegelijk briljant nummer is dat. De Purple Rain versie van Syracuse is ook de enige PR waar ik nog naar luister.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
In die tijd was muziek maken nog muziek maken. Met emotie, gevoel en visuele vorming.
Nu is muziek maken verworden tot een marketing business. Digitale rotzooi waar men elkaar na doet of een vergeefse poging doet de artiesten van toen te kopiren.
Na de tweede helft van de jaren negentig was het eigenlijk wel gedaan. Toen kreeg je R&B, hiphopgeblaat, werd house een voorgeprogrammeerde usb-stick en werd de Amerikaanse bubblegum-pop gentroduceerd.
Dit zal nog wel even doorgaanquote:Op vrijdag 29 april 2016 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat wordt dan weer ontkend door een woordvoerder van diezelfde politie..
Nou, ze hebben wel een foto gemaakt hoe hij bij zijn apotheek zijn dagelijkse dosis dope aan het uitzoeken was:quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja nou. Doe daar eens bij hoe hij in zichzelf terug trok tijdens interviews en als hem vragen werden gesteld door vreemden. Dat alleen al ... die zie ik echt niet een drugstore in de VS binnen lopen om dan opiaten te scoren. Die had dat echt wel uitbesteed.
En wat dacht je van die hordes en hordes fans die hem zouden opwachten? Op prince.org zaten een hoop stalkers die precies wisten waar hij zat. En welke meid nou weer aan zijn arm hing![]()
Ze verkopen cd's in een apotheek?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben wel een foto gemaakt hoe hij bij zijn apotheek zijn dagelijkse dosis dope aan het uitzoeken was:
[ afbeelding ]
Sommige mensen worden high van Tom Waits of Coldplayquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:46 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Ze verkopen cd's in een apotheek?
Ken je deze al? Dit is gewoon kunst.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat trok me ook zo aan aan Prince (en Bowie). Prince heeft het na Purple Rain erg goed gedaan qua muzikaliteit. Het vloog echt alle kanten op. De eerste keer dat ik Bob George hoorde had ik echt een W T F moment. "Batman" had ik niet achter hem gezocht maar achteraf pastte het erg goed bij hem. Housequake vond ik maar matig tot ik het de eerste keer live hoorde. Nu luister ik die ook alleen nog maar live daar niet van maar wat een ontiegelijk briljant nummer is dat. De Purple Rain versie van Syracuse is ook de enige PR waar ik nog naar luister.
Komt nog eens bij dat we overspoeld werden met unreleased studio tracks (dream factory, camille, crystal ball... al dat spul dat uiteindelijk Sign of the Times werd. Dat was zo een grote hoeveelheid muziek en alles stuk voor stuk zoveel interessanter dan bijvoorbeeld 1999 en Purple Rain).
Zo had/heeft elk album wel iets waardoor ik kon blijven luisteren. Voor elke stemming is er wel een Prince nummer.
Jij snapt 'emquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:52 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Sommige mensen worden high van Tom Waits of Coldplay
Tuurlijkquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:58 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Ken je deze al? Dit is gewoon kunst.
Ik betwijfel ook of Prince zelf zijn medicijntjes ging halen bij de apo, doodziek en fluisterend.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar hij leefde dus niet zolang hDus dan is het logischer dat het al in het AIDS-stadium zat. Als hier uberhaupt al iets van waar is. Iedereen die hem ooit voorbij heeft zien wandelen weet ineens wat te vertellen over hem, z'n gebruiken, en z'n 'ziekte'.
Ik had dit nog nooit gezien. Briljante versie van Come. Helaas is de kwaliteit slecht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:17 schreef wdn het volgende:
[..]
Tuurlijk
Je wilt niet weten hoe ik achter muziek aan zat in de jaren 80 en 90Ik heb alle in NL uitgebrachte 7" (incl. Bambi) en 12" behalve de eerste persing van I could never take the place of your man (op die 12" staat de single versie, werd na een week of wat vervangen door een versie met een lange solo. Die heb ik gemist want toen moesten mijn ouders op vakantie en ik moest mee
). Single CDs heb ik ook een hele lading van (die zie je echt nergens meer). Die met van die klote plastic inserts.
Bootlegs ... daar ging ik speciaal voor naar Engeland
Nou ja, er is wel een foto verschenen van zijn laatste apotheekbezoek, dus kennelijk ging hij wel eens persoonlijk langs.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Prince is nog maar nauwelijks dood, of de lijkenpikkers staan al in de rij voor zijn fortuin. Nu heeft een zelfbenoemd 'liefdeskind' van de zanger zich gemeld. Hij eist dan ook maar meteen het gehele nalatenschap van de overleden Amerikaan op.
Onderzoekers van Heir Hunters International gaan serieus onderzoeken hoe echt de claim van een 30-jarige man is, die meent dat hij een geheim liefdeskind van Prince is. En dus naar eigen zeggen recht heeft op de geschatte 150 miljoen dollar van His Royal Badness.
De man uit Minnesota zou een kind zijn van de Purple Rain-zanger en een nog onbekende vrouw waar Prince het mee zou hebben gedaan in jaren 80.
Heir Hunters is gespecialiseerd in stambomen en mocht de bewuste man een oprecht verhaal hebben, kan Heir een DNA-test eisen en zelfs het Prince-fortuin eventueel opeisen.
Alsof het nog niet genoeg is, heeft er een tweede man aangeklopt bij Heir. Hij beweert weer de zoon te zijn van de vader van Prince, John Nelson, ook wel bekend als jazzmuzikant Prince Rogers. En in de wet in Minnesota staat nu eenmaal dat elke broer/zus n halfbroer/-zus recht heeft op een deel van het nalatenschap van Prince.
Volgens John Hilbert van Heir, wordt hun bedrijf platgebeld sinds de dood van Prince. "Honderden telefoontjes, mails en brieven van mensen die beweren een kind van Prince te zijn, of van zijn vader. Uiteraard gaan we niet bij iedereen na of het klopt, maar bij deze twee lijkt het aardig legitiem", zegt hij tegen Daily Mail. "Als Prince n kind heeft, dan heeft die recht op dat hele fortuin."
Jammer dat ik niet op hem lijk, ging ik ook een poging wagen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:30 schreef Flow3r het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)st_fortuin_op__.html
[..]
Zijn hele fortuin is maar 150 Miljoen? Dan heeft hij niet zo veel verdiend, of hij heeft nogal wat over de balk gesmeten. Sommige sportlui verdienen zo'n bedrag in een jaar, en Prince maakt al muziek sinds de 80's, dus ik had hem toch wel minimaal een miljardair geschat.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Jammer dat ik niet op hem lijk, ging ik ook een poging wagen.
Niet zo doen over mijn vaderquote:Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn hele fortuin is maar 150 Miljoen? Dan heeft hij niet zo veel verdiend, of hij heeft nogal wat over de balk gesmeten. Sommige sportlui verdienen zo'n bedrag in een jaar, en Prince maakt al muziek sinds de 80's, dus ik had hem toch wel minimaal een miljardair geschat.
Het is godverdomme mijn vader ook hoor.quote:
150 miljoen per jaar, sure.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn hele fortuin is maar 150 Miljoen? Dan heeft hij niet zo veel verdiend, of hij heeft nogal wat over de balk gesmeten. Sommige sportlui verdienen zo'n bedrag in een jaar, en Prince maakt al muziek sinds de 80's, dus ik had hem toch wel minimaal een miljardair geschat.
Niet alleen salaris, maar het hele plaatje, inclusief endorsements. Michael Jordan bv verdiende naast zijn salaris als speler ook nog eens aan contracten met oa Gatorade, Nike, en Wheaties, en haalde in de jaren 90 met gemak 100 miljoen per jaar, dus ik denk dat het in 2016 nog wel wat hoger ligt. MJ is momenteel als retired athlete en eigenaar van de Charlotte Hornets een miljardair, daarom kan ik me nauwelijks voorstellen dat het totale vermogen van iemand van het kaliber Prince maar 150 miljoen is.quote:
Wij zijn denk ik wel van ongeveer dezelfde leeftijd. Toen hij doorbrak kon ik me echt heeeeel moeilijk over zijn hakjes heenzetten. Dat vond ik zo stom.quote:
Ranzig? Echt nietquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat was met die blotebillenbroek toch? Vond ik best ranzig
Vond ik geweldigquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Wij zijn denk ik wel van ongeveer dezelfde leeftijd. Toen hij doorbrak kon ik me echt heeeeel moeilijk over zijn hakjes heenzetten. Dat vond ik zo stom.
Paisley Park was een dure hobby.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie van de sporters houdt 150 miljoen dollar per jaar over?quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das waar.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Paisley Park was een dure hobby.
En zeg nou zelf... stel je zou dood gaan dan maak je toch zo veel mogelijk op
Zou je die dingen nu verkopen? De prijs zal wel gaan stijgen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb nog zo'n promo gouden plaat ooit eens gekocht in Londen en een tamboerijn zelf gevangen in 86, plus een concertboek vol handtekeningen van de bandleden en Prince
Zelfs van zijn bodyguard![]()
In het basketbal zijn er enkele, Formule 1 ook. Maar ik heb het niet over het salaris alleen uiteraard.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wie van de sporters houdt 150 miljoen dollar per jaar over?
Nope, hoort bij mijn verzamelingquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Zou je die dingen nu verkopen? De prijs zal wel gaan stijgen.
Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.quote:
Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zatenquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
Ik was zestien en zag Purple Rain in de bios, met toenmalig vriendje en mijn moederquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef mootie het volgende:
Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef mootie het volgende:
[..]
Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.quote:Op vrijdag 29 april 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet alleen salaris, maar het hele plaatje, inclusief endorsements. Michael Jordan bv verdiende naast zijn salaris als speler ook nog eens aan contracten met oa Gatorade, Nike, en Wheaties, en haalde in de jaren 90 met gemak 100 miljoen per jaar, dus ik denk dat het in 2016 nog wel wat hoger ligt. MJ is momenteel als retired athlete en eigenaar van de Charlotte Hornets een miljardair, daarom kan ik me nauwelijks voorstellen dat het totale vermogen van iemand van het kaliber Prince maar 150 miljoen is.
Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila Equote:Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb nog zo'n promo gouden plaat ooit eens gekocht in Londen en een tamboerijn zelf gevangen in 86, plus een concertboek vol handtekeningen van de bandleden en Prince
Zelfs van zijn bodyguard![]()
Dat was ook op een Nederlandse zender.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:04 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zaten![]()
Live in Syracuse New York, vanaf toen was ik ook ' hooked'
Daaaaaaaaar zit je fout qua internetquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.
Verder blijft het geld rustig binnenkomen he, middels royalties.
Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Aan het eind van de rit blijft het gissen, nietwaar?
Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95).quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila E![]()
![]()
- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog opquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:52 schreef GameboyFlash het volgende:
[..]
Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95).
Dat en het originele negatief van een foto van de Volkskrant van zijn SoT concert, zijn mijn 2 enige "heiligheden" welke ik nooit zal wegdoen. (Okee, de concert kaartjes sinds 1986 ook niet) Maar al mijn CD's en vinyl.... staat regelmatig op eBay, de muziek zelf heb ik in iTunes staan, wat voor mijzelf het heiligste der heiligen is. Al is dat tegenwoordig gewoon overal en nergens op Internet te downloaden.
Voor mijn gevoel heeft Prince zijn carriere vanaf 1992 erg in de weg gezeten, maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Daaaaaaaaar zit je fout qua internet
Prince heeft jarenlang een FTP server gehad waar je voor 77 dollar per jaar alles af mocht trekken wat er op gezet werd. Daar zaten aardig was man op.
Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:57 schreef wdn het volgende:
[..]
- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog op)
- concertkaartjes 1986 heb ik nog. 1987 ook. maar van daarna zijn er veel verloren gegaan
- Ik heb een eigen gemaakt bootleg (ooit 25 LPs laten maken hier in Roermond)
Klinkt voor geen meter maar heb daar goud geld mee verdiend (heb er nog 1 zelf gehouden).
Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Bijzonder dat de hoogte van zijn vermogen openbaar is.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat die cijfers correct zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 18:05 schreef GameboyFlash het volgende:
[..]
Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.
-bron: http://kstp.com/news/prin(...)-vault-open/4119830/quote:Multiple sources close to the death investigation of Prince told 5 EYEWITNESS NEWS that the musician entered an out-patient treatment program.
Sources said Prince was seeing a doctor to help him deal with his chronic hip pain and that part of the out-patient treatment included efforts, by Prince, to move away from using medication prescribed to treat his severe pain. They did not say Prince’s treatment program automatically means he was addicted to controlled substances.
Sources said many people seek out-patient therapy to make sure they do not become addicted to prescribed painkillers and other types of medication and others will seek help when they think they might have symptoms indicating they are starting to become dependent on the drugs and are seeking counseling to help them slowly move away from the medications.
Law enforcement sources said only the Medical Examiner would be able to determine if Prince’s autopsy showed any signs of a person who had been habitually abusing any form of prescribed medications.
Meanwhile, 5 EYEWITNESS NEWS has also been told Bremer Bank, recently appointed trustee of Prince’s estate, hired a St. Paul company to drill through Prince’s personal vault at Paisley Park Tuesday. Sources said the bank had to move quickly to get inside the vault because, as court-appointed trustee, Bremer is legally responsible for safeguarding and handling all of Prince’s assets.
The vault is known to store Prince’s invaluable recordings, of which, dozens have not been released. Prince was the only person who knew the combination, which is the reason Bremer Bank had to hire someone to drill through the lock to retrieve and take inventory of its contents.
These new prescription pills had been recovered in the Prince death investigation and ABC News learned, specifically, the drugs were found in Prince’s possession at Paisley Park, which supports a Tuesday night story reported first by 5 EYEWITNESS NEWS.
Sources told 5 EYEWITNESS NEWS the summary of Prince’s autopsy are expected “any day” and the search warrant, and its inventory list, are expected to be made public Friday unless a judge orders the warrant sealed.
Was te verwachten zoiets.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:26 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
-bron: http://kstp.com/news/prin(...)-vault-open/4119830/
die van mij had een witte hoes niks erop (dat was me te duurquote:Op vrijdag 29 april 2016 17:16 schreef GameboyFlash het volgende:
[..]
Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)
Ik heb bij elk singletje bijgehouden hoe veel ik er voor betaald heb, nu leuk terug te kijken;
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (bruine hoes)
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (blauwe foto hoes)
Bambi (BE7"v): 50 Gulden
Uptown (NL7"): 50 gulden
Little Red Corvette/ All The Critics (US7"): 20 gulden
Purple Rain/God (Purple Vinyl, US7"): 15 gulden
etc, etc
Die platenbeurzen afstruinen was toen zo'n leuke en vooral dure hobby, en toch mis ik het gevoel dat het gaf eindelijk die ene remix/b-kant op te zetten na er jaren naar gezocht te hebben. Nu start je iTunes of Usenet/Torrent of een obscure website en binnen 5 minuten staat de track lossless op je speakers.
Toen de CDRecorder net bestond heb ik erg veel "compilatie CD's" gemaakt en verkocht. CD-Recorder kostte toen 2000 gulden en een lege CDR 20-30 gulden, en dan ging ook nog eens 30% fout. Maar heb daar toen ook een leuke vakantie aan overgehouden.
Ik probeerde dan ook niet de wijsneus uit te hangen, ik zeg allen dat er atleten zijn die zo'n bedrag jaarlijks binnenharken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.
Verder blijft het geld rustig binnenkomen he, middels royalties.
Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Aan het eind van de rit blijft het gissen, nietwaar?
Dit idd, erorm benieuwd naar onuitgebrachte nummers uit de periode 1985-1987.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:37 schreef GameboyFlash het volgende:
Om nog maar niet te praten over de onuitgebrachte albums die klaar liggen. Bij The Beatles, Hendrix, Marley was/is het eens in zoveel jaar dat in het nieuws kwam dat er weer een onbekende song gevonden was.... Bij Prince kunnen ze dat dagelijks zeggen voor de eerst komende 30 jaar (?)
Gelukje voor de Prince-muziek fan; er is blijkbaar geen testament, dus ook niet vastgelegd dat de inhoud van de kluis vernietigd moet gaan worden. Ik kijk al uit naar goede soundboard opnamen van bepaalde songs.... (A Place In Heaven, Witness, Dance with the Devil, There's Others Here With us, Soulpsychodelica, Crucial (met Miles Davis), Can I Play With You, GrandProgression.... etc etc etc...)
Met boxen zou je in enig jaar in de buurt kunnen komen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Hathor het volgende:
In het basketbal zijn er enkele, Formule 1 ook. Maar ik heb het niet over het salaris alleen uiteraard.
Ga je eens inlezen over sterren als Jordan of James.quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met boxen zou je in enig jaar in de buurt kunnen komen.
Basketbal... Ongeveer 50 mio voor de absolute top, salaris en alle overige inkomsten samen. En daar moet dan nog de manager van betaald worden, de overige figuren er omheen die meepikken uit de ruif en tot slot komt de Belastingdienst nog eens langs. F1 zit daar gewoon nog onder.
Alleen boxers hebben een kans om het in n jaar te halen. En dat is meteen heel uitzonderlijk als het lukt.
Prince was geen absolute grootverdiener en gaf veel uit aan bv paisley park, waar hij weinig commercieel mee omging.
En wat moet je ook met veel meer dan 150 mio als je dood bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
De eerste quote die ik vind:quote:Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga je eens inlezen over sterren als Jordan of James.
Nou, MJ kreeg propofol, dat is een middel dat je buiten de operatiekamer niet voorschrijft aan iemand.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
Stel Prince komt bij die apotheek zonder recept en vraagt om dat middel. Zouden ze het hem dan weigeren? Dokters weten nu toch ondertussen wel dat ze moeten oppassen met het geven van pijnstillerrecepten aan sterren? Daar kunnen ze jaren voor de bak in gaan.
in '89 was hij bijna failliet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is een DVD "The Hits" uit gebracht ten tijde van de "The Hits and B-Sides" 3CD.quote:
Dat viel mij ook al op.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:36 schreef GameboyFlash het volgende:
Een inhaalstrijd lijkt gaande op YouTube, echt alles wordt er nu op geplempt...
Wat een eindbaas.quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:26 schreef Arcee het volgende:
Prince’s vault drilled opened and there’s enough music to release a new album every year for the next century
Unreleased music pre-dates the release of 1984's Purple Rain
En het wordt er ook net zo snel wel weer afgehaald jammer genoegquote:
Interesseert ze geen fuck, als het maar betaalt. Zal ook wel een stuk relaxter zijn dan fulltime voor Prince werken. Dat houdt geen mens vol, Prince uiteindelijk ook niet.quote:Op zondag 1 mei 2016 00:43 schreef GameboyFlash het volgende:
Al browsend kwam ik deze nachtmerrie tegen
Ooit speelde je met Prince.....
en dan opeens...
Sonny T
Tommy Barbarella
Michael Bland
Kunnen we de komende jaren nog heel wat CD en DVD boxen gaan verwachten met un-released materiaal van de kleine meester.quote:
Het is niet ondenkbaar dat n van de erfgenamen gewoon begint met het uitgeven van materiaal, dat kan namelijk gewoon.quote:Op zondag 1 mei 2016 14:56 schreef Wantie het volgende:
Dat is wel te hopen.
Maar dan moet eerst het gevecht over wie de rechten van welk nummer in handen heeft zijn afgerond.
Heb je daar ook een bron van?quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef Flow3r het volgende:
Bizar knap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben bang dat die vergaan is, maar het kwam doordat Prince mocht opdraaien voor de vernietiging van The Black Album, gevolgd door tegenvallende verkoop van LoveSexy, die vooral in de VS niet werd begrepen, gevolgd door een veel te dure tournee die in de VS ook nog eens flopte.quote:
Prince lag in de jaren '80 al overhoop met Warner over de rechten van zijn muziek. En overhoop over hun inmenging, wat oa het uitbrengen van Crystal Ball in de weg stond.quote:Feit is wel sinds dat hij vanaf begin jaren '90 overhoop lag met Warner omdat Warner maar slechts 1 album per jaar wilde uitbrengen. Sindsdien liep zijn album verkoop tov de top jaren '80 terug, maar niet zodanig dat er van een (bijna) failliet gesproken kon worden. Prince had wereldwijd toch een fanatieke aanhang die trouw zijn albums kochten en optredens bleven bezoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |