abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:01:50 #1
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161652315

pzf twitterde op donderdag 21-04-2016 om 18:52:03 BREAKING NEWS: Musician Prince has died at age of 57.https://t.co/AsNzvxavrI https://t.co/xuDjbca2F2 reageer retweet

quote:
Prince overleden

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger [b]Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.[/b]

De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.

Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.

Noodlanding
Een week geleden moest het privvliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.

De volgende dag verscheen hij gewoon weer tijdens een concert en verzekerde zijn fans dat hij in orde was. Hij zegde eerder al twee optredens af wegens "gezondheidsproblemen".

Prince werd in 1982 een internationale superster na zijn doorbraak met het album '1999'. Na zijn grote doorbraak zou hij zeven Grammy's in de wacht slepen.

His Royal Badness
Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden. Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen.

De lijst van artiesten met wie Prince in de afgelopen tientallen jaren heeft samengewerkt, is eindeloos. Van George Clinton, Madonna en Chaka Khan tot Patti LaBelle, Sheena Easton, de Nederlandse saxofoniste Candy Dulfer n de Nederlandse groep Lois Lane.

De artiest was twee keer getrouwd. De eerste keer met zijn back-up danseres Mayte Garcia. Ze gingen in 2000 uit elkaar. Daarna trouwde hij met Manuela Testolini: dat huwelijk eindigde in 2006.

Bron: Telegraaf

quote:
Een superster van het soort dat niet meer gemaakt wordt

Speciaal om zijn fans gerust te stellen betrad de Amerikaan daags na de noodlanding nog het podium. Door twee andere concerten was wel een streep gezet, waardoor ongerustheid rondom zijn gezondheid was ontstaan. Inmiddels is nog steeds niet duidelijk waar Prince precies last van had, maar wel dus dat het hem fataal werd.

Prince is niet de eerste grote ster dit jaar die heen gaat. Begin januari stierf David Bowie, daarna volgden Earth, Wind & Fire's Maurice White, Glenn Frey van The Eagles en onlangs nog countrylegende Merle Haggard. Van dit stel was Prince wel verreweg de jongste.

Zanger, multi-instrumentalist, componist, arrangeur, producer: Prince Roger Nelson was een man die elke pet wel paste binnen de muziek. Een superster in al zijn hoedanigheid en van een soort dat niet meer gemaakt wordt, zoals men dat zo mooi kan zeggen.

Hij was nog maar een broekie toen hij midden jaren 70 zijn eerste stapjes zette bij de band 94 East. Niet lang daarna stond hij letterlijk op eigen benen: voor zijn debuutalbum For you uit 1978 nam hij alle instrumenten zelf op. Zoals hij dat later vaker zou doen.

Het grote publiek maakte begin jaren 80 pas kennis met dit uitzonderlijke talent. Hitsingle 1999 brak de ban. Purple rain bevestigde het mondiale vermoeden met een artiest van de buitencategorie te maken te hebben. Purple rain is immers de volmaakte drietrapsraket: ten eerste is het een dijk van een nummer, zeker de volledige versie van bijna negen minuten. Ten tweede is er dat album, dat over de volle breedte fantastisch is. En ten derde is die plaat ook nog de soundtrack van een gelijknamige film. Toegegeven: het acteerwerk van Prince daarin is niet het beste, maar wie maalt daarom met zulke onvergetelijke muziek als ook nog When doves cry en Let's go crazy?

Commercieel gezien was Prince midden jaren 80 al op zijn hoogtepunt, maar fans zijn hem hondstrouw gebleven in de decennia de volgden. Omdat hun held een vernieuwer was, zoals de grootste sterren dat uiteindelijk allemaal zijn. Maar ook omdat er weinig spannender was dan de vaak zo volstrekt onnavolgbare Prince volgen.

Neem alleen al zijn naam. Prince was het, is en blijft het, maar in de tussenliggende jaren liet hij zich ook The Purple One noemen, Christoher, Jamie Starr, Alexander Nevermind, Joey Coco, The Artist Formerly Known as Prince (TAFKAP). Nog gekker was natuurlijk O(+>, of dat andere onuitspreekbare liefdessymbool.

Eveneens voer voor een schematisch overzichtje is zijn begeleidingsband. Begin jaren 80 begon het met The Time, waarna hij Purple Rain maakte met The Revolution. In de jaren 90 omringde hij zich vervolgens met The New Power Generation, waarin ook onze eigen Candy Dulfer haar opwachting maakte. In 2013 verraste hij vriend en vijand nog door met de geheel vrouwelijk band 3rdeyegirl de bhne op te gaan.

Waar en wanneer hij dat deed was vaak een verrassing. Prince liet hele hordes mensen voor niks wachten bij zalen waar hij wellicht zou opduiken. Soms kwam hij dan wel, vaak ook niet. Maar als hij op laatste moment aankondigde ergens te zijn was dat eigenlijk altijd goed voor vuurwerk.

Last but not least was Prince n van de eerste artiesten die zich niet liet ringeloren door een platenmaatschappij. De Amerikaan deinsde er niet voor terug om in de openbaarheid te verschijnen met het woord 'slaaf' op zijn wang toen midden jaren 90 bleek dat hij geen zeggenschap had over zijn eigen muziek. Platenmaatschappij Warner capituleerde snel. Maar zelfs een nieuwe handtekening van zijne koninklijke hoogheid in 2014 bleek geen enkele garantie, zijn laatste album Hit n Run Phase One van vorig jaar verscheen exclusief bij streamingdienst Tidal. Prince' wegen waren vaak ondoorgrondelijk.

De Amerikaan, die twee keer trouwde in zijn leven, verkocht in totaal ruim honderd miljoen platen, won zeven Grammy's, een Oscar en een Golden Globe en mag zich sinds 2004 al lid van de Rock and Roll Hall of Fame noemen. Geen discussie daarom over de grootheid die hij was en het gapende gat dat zijn heen gaan slaat in de wereldwijde muziekindustrie.

quote:
Prince vorige week behandeld voor overdosis

De Amerikaanse popartiest Prince werd enkele dagen voor zijn dood behandeld voor een overdosis. Dat meldt de Amerikaanse website TMZ op basis van meerdere bronnen.

Op 15 april maakte het privvliegtuig van Prince een tussenlanding in Illinois wegens een medische noodsituatie. De zanger werd toen naar een ziekenhuis vervoerd. Daar zou hij zijn behandeld voor een ernstige griep. Volgens TMZ zou Prince echter in het ziekenhuis een injectie hebben gekregen die normaal wordt gebruikt om de effecten van drugs te verzachten.

Prince werd geadviseerd om 24 uur in het ziekenhuis te blijven. Toen er echter geen privkamer beschikbaar bleek, vertrok de artiest na drie uur met zijn gevolg en vloog verder naar zijn landgoed Paisley Park in Minnesota. Daar werd donderdag het levenloze lichaam van de popster aangetroffen in een lift.

http://edition.cnn.com/

De hele dag Prince op Studio Brussel: https://stubru.be/live ^O^

Doe mee met MUZ / Fok Prince Top 100 Allertijden ^O^
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_161652373
En morgen op Cultura24 om 19.00. Niet vergeten! HET concert in Dortmund!
  zaterdag 23 april 2016 @ 17:13:13 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161652458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 17:05 schreef bloodymary1 het volgende:
En morgen op Cultura24 om 19.00. Niet vergeten! HET concert in Dortmund!
dank voor de tip
pi_161654449
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_161654483
Interview met Sheila E over het overlijden van Prince:

https://www.yahoo.com/tv/(...)-pain-201700318.html

pi_161655343
Haha, ik zie ze al pingpongen samen.
pi_161655552
Die Larry Graham is gewoon een achterbakse gluiperd hij heeft Prince naar de klote smerige tering jehova :r :r :r
pi_161655973
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
pi_161656534
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:04 schreef Roland010 het volgende:
Ok, even vloeken in de kerk.. Ik zal nu veel fans tegen de tenen stoten, en ja: Prince was muzikaal extreem goed maar ben ik de enige hem niet tot de llergrootsten rekende (hoogstens daar net onder)? Het feit dat ik toch een beetje naar hem kijk als: 'die grote artiest uit de jaren '80' zegt me toch best wel veel. Wat heeft ie sinds 2000 voor vernieuwends gedaan? Hij heeft goede muziek gemaakt en was best veelzijdig maar was niet echt tijdsloos. Toch teveel uit beeld geraakt.

Hij zou de laatste 10 jaar misschien nog een Ziggo Dome uitverkopen, maar ik denk dat 80 % van z'n fans overgebleven fans uit de jaren '80 zijn. Waar Michael Jackson b.v. vlak voor z'n dood nog een wereldtournee wou gaan doen die qua grootsheid te vergelijken was als met de tournees van de grote pop-artiesten van nu, en ook nog steeds hits bleef scoren was dat bij Prince veel minder.

Met alle respect deze post trouwens hoor, maar ik was een klein beetje verbaast over de gigantische shock in de muziekwereld.
Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven. Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen. :{

Volgens jouw redenatie zou Madonna een meer getalenteerde artiest zijn dan Prince en Bowie samen en is Paul McCartney niks bijzonders want wat heeft hij nou de afgelopen 30 jaar gepresteerd? :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:49:33 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161656941
Prince is (was :'() de koning van de hitsige funk. Muziek die tegen je kuiten aanrijdt. Niet echt mijn kopje thee, maar een genie wassie zeker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161656957
quote:

Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil wayne :{
pi_161657053
quote:

Prince < MJ & Prince < Madonna idd.

Prince was, zoals nu blijkt, al vanaf het begin een gevoelige maar angstige drugsverslaafde, een junk. Z'n creativiteit en 'sexy'' uitstraling kwamen, zoals zo vaak, dus ook gewoon weer uit een potje/spuitje. Je kon dat altijd al zien aan hem, maar veel dames kunnen daar nu eenmaal niet doorheen kijken (zoals veel mannen dan weer moeite hebben om door make-up bij vrouwen heen te kijken).

Prince was een hele goede artiest, maar vooral ook heel erg over-hyped door de hordes gillende jongedames die achter hem aan liepen.
  zaterdag 23 april 2016 @ 20:55:19 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161657080
quote:

Dan weet je weinig van hem ;) Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van zijn FTP server om muziek te downloaden. Net als een +- 200.000 andere gebruikers ;)

Overigens: 2008. 21 concerten in London waren zo snel uitverkocht. Hij had er zo 50 kunnen doen.
En daar liep niet alleen jaren 80 volk rond. Echt niet. (oh en dat is de op 1 na hoogste omzet gemaakt in de UK: 22 miljoen. Alleen de spice girls deden het met 17 shows + 33m beter).

Zo slecht deed hij het niet na 2000 ;)

De 2015 US tour was ook volledig uitverkocht. -ondanks- dat hij geen hits maakte (en dan hits voor de grote muziekbazen) trok hij volle zalen.
pi_161657758
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:30 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Alsof Jackson nou zo relevant was in de laatste 15 jaar van z'n leven.
Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.
quote:
Maakt ook helemaal geen flikker uit. Ik zie nu veel minder getalenteerde artiesten meer publiek trekken, maar zegt dat iets over de kwaliteit van de artiest? De helft van de show wordt geplaybackt, iets wat we trouwens te danken hebben aan MJ. Hij was degene die show belangrijker maakte dan zang en muziek. Kanye fucking West heeft meer Grammy's gewonnen dan Prince en MJ samen. :{
Daar heb je wel een punt. Hoewel voor een rapper Kanye West wel echt ver buiten het hip-hop genre durft te komen constant... het is een arrogante dwaas maar geen hele slechte muzikant.. echter ook weer geen briljante die meer grammy's dan MJ hoort te hebben. Als ie wat minder show rondom z'n muziek zou maken zou ie als muzikant denk ik iets meer gewaardeerd worden.

quote:
Volgens jouw redenatie zou Madonna een meer getalenteerde artiest zijn dan Prince en Bowie samen
Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen.
quote:
en is Paul McCartney niks bijzonders want wat heeft hij nou de afgelopen 30 jaar gepresteerd? :')
Grappig dat je Paul McCartney noemt overigens, want die heeft onlangs nog een giga-hit met (jawel) mr. Kanye West gescoord ;) (Om even m'n punt te onderbouwen dat Kanye West wel degelijk een muzikant met enig talent is die ver buiten z'n genre komt.. En McCartney werkt echt niet met elke prutser samen) Niet dat het alleen om hits scoren gaat, maar als in de jaren '60 alle jongeren platen van je kopen en je 50 (!) jaar later misschien niet meer voorop loopt qua vernieuwing, maar nog steeds makkelijk mee kunt met de muziek van dat decennium, dan ben je tijdsloos. Hij heeft niet alleen direct en indirect de hele popmuziek van nu benvloedt maar is er nog steeds onderdeel van.

Madonna is een ander verhaal overigens. Buiten dat ze als muzikant gewoon niet extreem getalenteerd is probeert die het t hard om voorop te lopen en loopt ze steeds net achter de feiten aan.
pi_161657832
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:50 schreef cofox het volgende:

[..]

Wat een kneus ben jij ga je nou maar lekker masturberen op een poster van lil wayne :{
Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getrapt :') Volwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
pi_161658045
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Prince < MJ & Prince < Madonna idd.

Prince was, zoals nu blijkt, al vanaf het begin een gevoelige maar angstige drugsverslaafde, een junk. Z'n creativiteit en 'sexy'' uitstraling kwamen, zoals zo vaak, dus ook gewoon weer uit een potje/spuitje. Je kon dat altijd al zien aan hem, maar veel dames kunnen daar nu eenmaal niet doorheen kijken (zoals veel mannen dan weer moeite hebben om door make-up bij vrouwen heen te kijken).
Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?
quote:
Prince was een hele goede artiest, maar vooral ook heel erg over-hyped door de hordes gillende jongedames die achter hem aan liepen.
Ik denk dat zo'n horde gillende jongedames eerder in je nadeel werkt om serieus genomen te worden als muzikant dan dat je er 'overhyped' door raakt.

En ooit beelden van een concert van Elvis of The Beatles gezien? Daar stonden ook alleen maar gillende tiener-meisjes vooraan. Echter daarachter (letterlijk en figuurlijk) stond nog een fanbase van miljoenen muziekliefhebbers.
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:36:24 #17
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:23 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Niet meer zo relevant als z'n hoogtijdagen in de jaren '80, maar hij was eigenlijk constant 'aanwezig'/zichtbaar (meer dan dat). Je zag in de jaren nadat ie overleed ook zo enorm veel van die 'remakes' met de pop-artiesten van dat moment. Z'n muziek paste eigenlijk (in een modern jasje gestoken) zo makkelijk in elk decennium. Geremasterde nummers, collabs, (dance-)remixes.. Terwijl, nogmaals met alle respect, nummers als 'kiss' en 'purple rain' zijn gewoon goed, maar voor mij teveel gekoppeld aan de jaren '80.

Ik heb het niet puur over talent he? Prince was extreem getalenteerd, maar hij is buiten de jaren '80 in mijn ogen te weinig invloedrijk geweest om in dat rijtje te horen,

En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.

Daar zat ook de crux: hij wilde muziek maken om het maken van muziek. Hij wilde albums uitbrengen en verder met een volgende album. Het interesseerde hem niks of een album een hit werd, miljoenen opleverde en prijzen opleverde. Wat hij vervelend vond was dat het publiek altijd albums achter lag dus dat het publiek de nummers wilde horen die hij al 6 maanden achter zich had liggen.

Hij wilde waardering van -andere- muzikanten. Niet van journalisten of magazines.

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).

Sorry ja ik ben zo'n jaren 80, 90 fan. Na 2000 ongeveer heb ik wel altijd de muziek gekocht maar veel heb ik de nummers niet gespeeld. Gedeeltelijk kan ik jouw mening wel zien maar alleen als Prince een normale muzikant was geweest. Maar hij was toch echt meer.
pi_161658305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Oeh, volgens mij is er een fanboy op z'n teentjes getrapt :') Volwassen reactie man. Als je goed leest, zie je duidelijk dat ik het een zeer getalenteerd muzikant vind maar dat ik de reacties vanuit de muziekwereld (en daarbuiten) slechts wat nuanceer. Dat Obama er een verklaring voor naar buiten brengt gaat mij net wat te ver.
Dat je denkt dat je zijn talent en invloed op de muziek beter in kan schatten dan de gemiddelde muziekliefhebber kan ik nog wel begrijpen, maar eigenlijk denk je het beter te weten dan alle andere grote artiesten die hem wl als n van de allergrootsten zien. :D

Ik zal straks als ik achter m'n pc zit ook nog even op je lange post reageren.
pi_161658417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Dan weet je weinig van hem ;) Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van zijn FTP server om muziek te downloaden. Net als een +- 200.000 andere gebruikers ;)

Overigens: 2008. 21 concerten in London waren zo snel uitverkocht. Hij had er zo 50 kunnen doen.
Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijn :) Ik wil ook absoluut niet beweren dat ie geen miljoenen fans had en dat het geen grote artiest was. 21 concerten is idd veel, maar dan praten we niet over het Wembley enzo lijkt me.
En als je concerten geeft waar de 2 a 3 nummers die hoogstwaarschijnlijk het hardst meegezongen werden uit midden jaren '80 en dus 30 jaar oud zijn (de tijd dat ik geboren werd n.b.) en je daarna geen echte hoogtepunten meer hebt: ben je dan nog steeds een van de allergrootsten der aarde?
quote:
En daar liep niet alleen jaren 80 volk rond. Echt niet. (oh en dat is de op 1 na hoogste omzet gemaakt in de UK: 22 miljoen. Alleen de spice girls deden het met 17 shows + 33m beter).

Zo slecht deed hij het niet na 2000 ;)
De 2015 US tour was ook volledig uitverkocht. -ondanks- dat hij geen hits maakte (en dan hits voor de grote muziekbazen) trok hij volle zalen.
Toch wel interessante cijfers, en eerlijk gezegd veel meer dan ik dacht. Ik ben dan wel weer benieuwd waar de nieuwe aanwas gedurende jaren '90 en '00 vandaan kwam. Goede muziek blijft altijd fans trekken natuurlijk, maar als je je zo lang een beetje 'buiten' de popmuziek houdt dan zou je zeggen dat de massale nieuwe aanwas toch een beetje wegblijft. Veel jongeren luisteren toch vooral naar de muziek van de periode waarin ze opgroeien.
  zaterdag 23 april 2016 @ 21:48:42 #20
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:33 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer wat te ver gaan. Drugs hielpen misschien hoogstens wat om het talent 'er uit' te krijgen en optimaal te benutten, maar Prince was gewoon een enorm groot talent. Alleen al hoeveel verschillende instrumenten hij kon bespelen... Daarbij: noem eens een grote muzikant die GEEN drugs gebruikte?
Hij deed niet aan -drugs- (in de VS vallen alle pillen onder drugs).

Die rommel waar ze het over hadden waren medicijnen/pijnstillers.

Na de dood van
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:26 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Amerikaanse artiest. Dus Obama heeft dan best het recht er iets over te zeggen

Die reacties uit de muziekwereld hoor je juist niet te nuanceren. Dat zijn nu net de enige reacties die echt zijn (behalve die van Joling) Wat wel rekening mee gehouden moet worden: het kwam onverwacht en dat kan de reacties misschien wat kleuren.
Bij Bowie was het bekend dat hij relatief snel zou gaan sterven.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:01:58 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658843
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Kijk, zo kun je als goede fan ook reageren i.p.v. direct op je teentjes getrapt te zijn :) Ik wil ook absoluut niet beweren dat ie geen miljoenen fans had en dat het geen grote artiest was. 21 concerten is idd veel, maar dan praten we niet over het Wembley enzo lijkt me.
En als je concerten geeft waar de 2 a 3 nummers die hoogstwaarschijnlijk het hardst meegezongen werden uit midden jaren '80 en dus 30 jaar oud zijn (de tijd dat ik geboren werd n.b.) en je daarna geen echte hoogtepunten meer hebt: ben je dan nog steeds een van de allergrootsten der aarde?

[..]
21x de O2 arena ;) enne

"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."

"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"

Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.

Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.

Oh en veel werd meegezongen ;) Ook de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja ;)

Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Oh en dat was ook wat hij wilde: dan kon hij zijn muziek spelen en wanneer hij dat wilde. Purple rain, kiss speelde hij ook af en toe wel maar het was niet een gegeven dat hij het speelde. Vaak als een gedeelte van een medley. De nieuwere nummers kregen vaak meer aandacht. Of de oudere, minder bekendere nummers.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:02:18 #22
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161658854
pi_161658909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:

[..]

En dat was dan ook nooit -zijn- bedoeling. De hele reden voor around the world in a day was nu net om een complete breuk te maken met Purple Rain en alles wat er voor was gemaakt.
Maar is dat volgens jou gelukt?
quote:
Daar zat ook de crux: hij wilde muziek maken om het maken van muziek. Hij wilde albums uitbrengen en verder met een volgende album. Het interesseerde hem niks of een album een hit werd, miljoenen opleverde en prijzen opleverde.
En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.
quote:
Wat hij vervelend vond was dat het publiek altijd albums achter lag dus dat het publiek de nummers wilde horen die hij al 6 maanden achter zich had liggen.

Hij wilde waardering van -andere- muzikanten. Niet van journalisten of magazines.

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).
Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.
quote:
Sorry ja ik ben zo'n jaren 80, 90 fan. Na 2000 ongeveer heb ik wel altijd de muziek gekocht maar veel heb ik de nummers niet gespeeld. Gedeeltelijk kan ik jouw mening wel zien maar alleen als Prince een normale muzikant was geweest. Maar hij was toch echt meer.
Ik heb het nu niet over de kwaliteit van Prince he? Je zou mijn mening misschien zelfs een beetje kunnen interpreteren als: hij was zo goed dat ie ondanks z'n toch al redelijk grote status nog niet eens echt alles uit z'n carierre heeft gehaald.
pi_161659222
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:22:11 #25
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161659447
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:04 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Maar is dat volgens jou gelukt?
Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
quote:
[..]

En dat is in principe niet verkeerd. Al helemaal dat je muziek voor geld laat gaan. Maar ik zou wel invloed willen (blijven) hebben op de muziek. Ook ver buiten 'mijn' genre, oftewel: andere genres en dus de muziek in het algemeen willen veranderen. Heeft Prince (ondanks dat ie van de soul, jazz en blues-muziek was) ooit de samenwerking met b.v. een rapper of een muzikant uit de elektronische (dance)hoek gezocht? Je bent pas echt een grote-grote als je aan het plafond van je eigen genre zit en andere genres gaat benvloeden.
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf :+

quote:
[..]

Hiermee doe je MJ echt tekort. En dan ben ik niet eens echt een fan van hem.
Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.

"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
pi_161659716
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:01 schreef wdn het volgende:

[..]

21x de O2 arena ;) enne

"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."

"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"

Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.

Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.

Oh en veel werd meegezongen ;) Ook de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja ;)

Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Dan zien de niet fans je niet meer denk ik :D Of er moet echt iets speciaals gebeuren. MAAR Prince in Nederland was altijd megagroot nieuws. En de aftershows ook.
Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
pi_161659727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
Interessant :) heb je voorbeelden? Ben benieuwd.
pi_161659917
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Lois Lane
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:41:14 #29
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161660009
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Lois Lane
dat was ruim 25 jaar geleden
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:43:31 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:48:40 #31
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).

Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
pi_161660459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
Sowieso voor iedereen te jong en voor zo'n goede muzikant al helemaal.

quote:
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf :+

Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.
Er zat zeker een enorme marketing achter MJ, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat er marketing achter iets zit, wil niet perse zeggen dat het product niet (steen)goed kan zijn.

Plus, jij weet ook wel hoe marketing in de muziek werkt: elke x jaar een nieuw jong vers gezicht lanceren op de markt. Alleen de allergrootsten kun je 30+ jaar lang blijven 'verkopen'. MJ werd notabene ook nog eens ernstig van pedofilie beschuldigd: je talent en status moeten wel echt gigantisch zijn wil je dat overleven als superster. Het was voor de muziekmaatschappijen 10 keer makkelijker geweest om in die jaren nieuwe (jonge, niet-'pedofiele') popsterretjes te blijven lanceren.

Tevens: Jackson was idd zeer commercieel, maar vergeet niet: hij stak een groot deel van die miljoenen ook direct in z'n shows. Meer dan welke artiest ook. Het was een extreme perfectionist. Om het geld hoefde die het na Thriller niet meer te doen hoor, alleen de royalties al.
quote:
"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
Ik ben te weinig bekend met dat 'concept' om daar wat van te kunnen zeggen :) Dus ik geloof je maar op je woord.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:54:09 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660467
http://www.rollingstone.c(...)tale-20160422?page=2

Ingrid Chavez over Lovesexy en Graffity Bridge.

Prince de romanticus :D

"Prince, Chavez tells Rolling Stone, inspired her to put her poetry to music, which led to her writing Madonna's sultry hit "Justify My Love" with Lenny Kravitz. We spoke to Chavez about her collaborations with the late legend."

En een directe link met Madonna :)
pi_161660579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
pi_161660953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Misschien kan dat zangeresje Kesha hem even bellen voor advies dan :D :') (al hoop ik niet voor hem dat Prince ook aangerand werd door z'n producer :X :{ )

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
pi_161661107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:48 schreef wdn het volgende:

[..]

Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).
Amy O+
Over (veels) te vroeg gestorven top-muzikanten gesproken :'(
quote:
Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
En dat is eigenijk best zonde dan toch?
pi_161661848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Hier sluit ik me volledig bij aan, en ik ben niet eens echt een superfan van hem ofzo. Het was misschien wel de grootste perfectionist in de muziekwereld ooit (zo erg dat het hem fataal is geworden). Hij had voor 10 keer makkelijkere wegen kunnen kiezen als ie alleen maar miljoenen wou scoren.

Zoals ik al zei: hij was een flink in de war zijnde zwarte 40-plusser die van pedofilie en (door sommige mensen) van het 'verraden van z'n ras' beschuldigd werd en met een neus die letterlijk van z'n gezicht afviel. Meer kun je het niet tegen hebben eigenlijk. Dan nog je status als absolute wereldster redelijk in tact houden, dan moet je wel gigantisch zijn en niet een commercieel wegwerpbaar zangertje. Er zijn sterren voor 100 keer minder uitgekotst :')
pi_161662215
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
pi_161662266
Maar beetje off-topic allemaal dit, klaar ;) Ik wou verder geen Prince-fans beledigen of ontkennen dat het een hele goede muzikant was. Alleen maar zeggen dat het me enigzins verbaasde hoe gigantisch groot de shock in de hele wereld was (tot tienduizenden mensen op straat, paars verlichte overheidsgebouwen en Obama die er wat van zei aan toe) omdat het voor mij een muzikant was die al een heleboel jaartjes een beetje uit beeld was in de popmuziek. Bij MJ of Bowie begreep ik het goed maar hier wat minder. Excuus dus :)
pi_161662445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
  zondag 24 april 2016 @ 00:31:13 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161663759
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je kunt niet met kleine kinderen bezig zijn en dan 24/7 met muziek bezig zijn ;)
Maar dan nog: ik ben niet in een topic waar het over Prince gaat begonnen met vergelijken.

quote:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.

quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.

Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
pi_161663814
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
Zoals die/dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-04-2016 00:39:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161663830
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals die\dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.
Guusje Nederhorst.
pi_161663867
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
En dan te bedenken dat apothekers in Nederland vaak ten onrechte middelen weigeren terwijl die notabene net zijn voorgeschreven door een arts (omdat ze niet in een dossier over jou kunnen kijken) en dat ook nog eens bij patinten die zelf over aardig wat biologische en medische kennis beschikken. :')
In beide gevallen is er sprake van compleet doorslaan: betutteling van iedereen om een kleine minderheid te beschermen tegen stommiteiten van zichzelf (of misschien wel meer om zichzelf te beschermen tegen juridische zaken met die juridisering van onze maatschappij :{) vs. het totaal geen toezicht houden op medicatiegebruik.
#NoDAPL
  zondag 24 april 2016 @ 00:37:55 #45
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161663895
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Guusje Nederhorst.
Dat weet ik niet maar ik had het over Sylvia Millecam of zoiets, geen idee wat die precies deed maar zij weigerde om zich te laten behandelde, rommelde aan met alternatieve zaken totdat het zo erg gevorderd was dat er niets meer viel te doen. Het was het begin van het einde van Jomanda/Yomanda haar carrire.

Wat is dat toch met al die artiesten die voortijdig overlijden? FM door AIDS, anderen door drugs, Michael Jackson, Prince...
Mick Jagger en Paul McCartney leven daarentegen nog en stonden kort geleden nog op het podium.
#NoDAPL
pi_161664115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:06 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
Hij mocht zijn eigen voornaam wel gebruiken, hij wilde hem niet gebruiken.
Verder bepaalde WB hoe de cd's werden samengesteld. Als Prince zijn zin had gehad was sign o the times bijv. een 5 cd set geworden. Het werd echter een dubbelalbum.
pi_161664133
quote:
Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.
De genoemde middelen helpen bijv. niet bepaald tegen plankenkoorts voor een show en zijn geen drugs maar reguliere medicatie.
pi_161664145
pi_161664164
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.
Niet helemaal mee eens. Het was een dealer als ik het zo lees. Als Prince serieuze psychische problemen in de vorm van een ernstige angst-stoornis e.d. had, had hij daarvoor naar een reguliere arts moeten gaan. Zelf met zware medicatie gaan kloten staat gewoon gelijk aan drugs gebruiken.

quote:
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.
Onbegrijpelijk. Maar dergelijke zware pijnstillers zijn zo enorm verslavend dat een prive-arts of een reguliere arts ze nooit in de doses zou toedienen als waarin Prince ze (na jarenlang gebruik) wou hebben. Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.

quote:
Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

1984, Prince begon al aan die shit toen ik geboren moest worden :{
Maar idd bizar dat zoiets discreet blijft.

Amy was (helaas) gewoon een ordinaire junk die zelfs hele liedjes zong dat ze geen zin had om af te kicken en die je binnen enkele jaren tijd zichtbaar af zag takelen. Iedereen wist het, maar bij MJ en Prince was het een stuk minder zichtbaar en ging het idd fout onder zelfs (falende) medische begeleiding.
pi_161664198
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.
De genoemde middelen helpen bijv. niet bepaald tegen plankenkoorts voor een show en zijn geen drugs maar reguliere medicatie.
Ik lees de vergelijking met morfine. Nou dat verdooft toch behoorlijk hoor, ook in geestelijk opzicht :o
pi_161664331
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:56 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik lees de vergelijking met morfine. Nou dat verdooft toch behoorlijk hoor, ook in geestelijk opzicht :o
Maar daarvoor zijn veel betere middelen beschikbaar. Het zijn inderdaad morfinepreparaten. Zeer verslavend, vooral pijnstillend en je kunt er behoorlijk suf van worden. Maar je raakt er ook aan gewend, waardoor je bij hoge doses nog best normaal kunt functioneren. Angstgevoelens haal je er niet mee weg.
pi_161664367
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:54 schreef Roland010 het volgende:

Amy was (helaas) gewoon een ordinaire junk die zelfs hele liedjes zong dat ze geen zin had om af te kicken en die je binnen enkele jaren tijd zichtbaar af zag takelen. Iedereen wist het, maar bij MJ en Prince was het een stuk minder zichtbaar en ging het idd fout onder zelfs (falende) medische begeleiding.
Nou, MJ was er ook best erg aan toe voordat hij overleed.
pi_161664423
dubbel
pi_161664460
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar daarvoor zijn veel betere middelen beschikbaar. Het zijn inderdaad morfinepreparaten. Zeer verslavend, vooral pijnstillend en je kunt er behoorlijk suf van worden. Maar je raakt er ook aan gewend, waardoor je bij hoge doses nog best normaal kunt functioneren. Angstgevoelens haal je er niet mee weg.
Ook niet tijdelijk? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als je flink versuft (verdooft) bent dan dempt dat lijkt me ook de emoties.

Als je overigens blijkbaar meer dan 25 jaar ernstig verslaafd bent aan een middel (gecombineerd met 2 andere middelen ook nog eens) zonder dat je echt zichtbaar aftakelt en zonder dat het een keer misgaat vind ik dat overigens nog best lang. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren ofzo, maar als je 25 jaar elke dag flink zuipt dan zal je misschien nog wel sneller naar de klote gaan.
pi_161664505
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, MJ was er ook best erg aan toe voordat hij overleed.
Klopt, maar hij was wel onder behandeling van een gediplomeerd arts. Bij een dealer met drugs weet je toch een beetje dat het fout kan gaan, maar juist met een priv-arts die je medicatie reguleert gaat er wel wat extreem mis als juist die je een OD toedient.
pi_161664588
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:12 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ook niet tijdelijk? Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als je flink versuft (verdooft) bent dan dempt dat lijkt me ook de emoties.
Nou, als je het een keertje krijgt zul je inderdaad zo suf als een konijn zijn.Overigens niet handig als je op het punt staat op het podium op te treden voor 40.000 man publiek ;)
Bij chronisch gebruik treedt gewenning op en dan functioneer je vrij normaal.

quote:
Als je overigens blijkbaar meer dan 25 jaar ernstig verslaafd bent aan een middel (gecombineerd met 2 andere middelen ook nog eens) zonder dat je echt zichtbaar aftakelt en zonder dat het een keer misgaat vind ik dat overigens nog best lang. Ik wil het absoluut niet bagatelliseren ofzo, maar als je 25 jaar elke dag flink zuipt dan zal je misschien nog wel sneller naar de klote gaan.
Bij de genoemde middelen, allen morfine-derivaten, is dat heel goed mogelijk. Dat kun je decennialang gewoon gebruiken zonder dat iemand daar iets van merkt.
Sheila E heeft in een interview verklaard dat prince een Oxycodin gebruikte, een opiaat dat een sterkere pijnstillende werking heeft dan morfine.
Verder circuleren er berichten dat hij de afgelopen weken regelmatig naar de apotheek ging.
pi_161664630
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:15 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Klopt, maar hij was wel onder behandeling van een gediplomeerd arts. Bij een dealer met drugs weet je toch een beetje dat het fout kan gaan, maar juist met een priv-arts die je medicatie reguleert gaat er wel wat extreem mis als juist die je een OD toedient.
Probleem met MJ, en wellicht ook met Prince, is dat er geen neen wordt geaccepteerd. Dat zag je bij MJ wel bij de plastische chirurgie: vele artsen weigerden, maar MJ ging gewoon door met zoeken totdat hij een arts vond die wel wilde opereren voor een flinke zak geld, met alle gevolgen van dien. Het is niet ondenkbaar dat Murray zo'n arts was.
pi_161664727
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, als je het een keertje krijgt zul je inderdaad zo suf als een konijn zijn.Overigens niet handig als je op het punt staat op het podium op te treden voor 40.000 man publiek ;)
Bij chronisch gebruik treedt gewenning op en dan functioneer je vrij normaal.

[..]

Bij de genoemde middelen, allen morfine-derivaten, is dat heel goed mogelijk. Dat kun je decennialang gewoon gebruiken zonder dat iemand daar iets van merkt.
Sheila E heeft in een interview verklaard dat prince een Oxycodin gebruikte, een opiaat dat een sterkere pijnstillende werking heeft dan morfine.
Maar het was wel een combi van 3 soorten morfine-derivaten, wellicht een juiste cocktail om verdooft genoeg te raken om geen angst meer te voelen maar wel nog enigzins te functioneren? Nogmaals, ik ben geen medicus of apotheker maar het zal goed voor hem gewerkt hebben. Anders gebruik je die zooi geen tientallen jaren.
quote:
Verder circuleren er berichten dat hij de afgelopen weken regelmatig naar de apotheek ging.
"Mag ik van u 5000 van die doosjes Oxycodin, contant afrekenen graag"? :X
  zondag 24 april 2016 @ 01:40:16 #60
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161664881
All The Critics Love U In...

_O_
pi_161664918
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Probleem met MJ, en wellicht ook met Prince, is dat er geen neen wordt geaccepteerd. Dat zag je bij MJ wel bij de plastische chirurgie: vele artsen weigerden, maar MJ ging gewoon door met zoeken totdat hij een arts vond die wel wilde opereren voor een flinke zak geld, met alle gevolgen van dien. Het is niet ondenkbaar dat Murray zo'n arts was.
Dit klopt zeker wel denk ik. As je maar geld genoeg biedt, is er altijd wel iemand bereid te vinden. Waarschijnlijk van te voren de risico's en mogelijke worst-case (juridische) gevolgen goed bekeken en overwogen om uiteindelijk bedragen gevraagd te hebben aan die het mogelijke risico op celstraf en verlies licentie ruim goedmaken. Een zwaar wanhopige en verslaafde multi-miljonair zal veel geld voor z'n verslaving over hebben, en daarbij wist iedereen wel dat MJ een half lijk was die de 60 waarschijnlijk niet zou halen. Hij is intussen alweer 3 jaar vrij lees ik, dus waarschijnlijk heeft ie 'goed' gegokt.

Was van Prince bekend dat ie een dergelijke priv-arts had?

[ Bericht 3% gewijzigd door Roland010 op 24-04-2016 01:49:03 ]
  zondag 24 april 2016 @ 02:06:56 #62
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161665242
Damn U, Sexy MF, Thieves in The Temple, Londen 1992.

8-)
  zondag 24 april 2016 @ 02:32:27 #63
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  zondag 24 april 2016 @ 04:10:21 #64
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161665979
  zondag 24 april 2016 @ 04:40:20 #65
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161666060
quote:
Wat een hoop onzin, ik geloof er niks van.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_161666968
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:29 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Maar het was wel een combi van 3 soorten morfine-derivaten, wellicht een juiste cocktail om verdooft genoeg te raken om geen angst meer te voelen maar wel nog enigzins te functioneren?
Nee, als je teveel van dat spul krijgt word je juist psychotisch en kun je angstbeelden ontwikkelen.

Voor angst zijn er veel betere middelen om in te nemen, zoals de pammetjes,

quote:
Nogmaals, ik ben geen medicus of apotheker maar het zal goed voor hem gewerkt hebben. Anders gebruik je die zooi geen tientallen jaren.
Of hij dat tientallen jaren heeft gebruikt: het staat niet vast maar wordt beweerd door een of ander anoniem persoon.
Maar laten we voor het gemak aannemen dat prince tientallen jaren morfinederivaten gebruikte: veel waarschijnlijker is het dat hij dat gebruikte als pijnbestrijding. Daar zijn die middelen voor bedoeld, en dat hij pijnklachten had wordt door verschillende bronnen dichtbij Prince bevestigd.

quote:
"Mag ik van u 5000 van die doosjes Oxycodin, contant afrekenen graag"? :X
Zullen er vast niet zoveel geweest zijn ;)
pi_161668185
Knap dat jullie al precies weten hoe het allemaal gegaan is. Ik dacht dat volgende week de uitslag van de autopsie pas kwam.
pi_161668234
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Keith Richard bewijst nu wel dat het beste is om normaal met je leeftijd mee te gaan.
pi_161668343
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Keith Richard bewijst nu wel dat het beste is om normaal met je leeftijd mee te gaan.
Gewoon lekker de dag beginnen met een glaasje rum. Werkt prima voor Keith.
pi_161668403
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:54 schreef Roland010 het volgende:
Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.
Dat is ook mijn gedachte.
#NoDAPL
pi_161668984
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Knap dat jullie al precies weten hoe het allemaal gegaan is. Ik dacht dat volgende week de uitslag van de autopsie pas kwam.
Ik heb de Tardis geleend ;)
pi_161670950
Prince heeft op deze foto wel een knap uiterlijk en een wel heel ''vrouwelijk'' uitziend kapsel.

Maar dit wist ik ook niet...

http://www.1limburg.nl/pr(...)?context=section-315
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_161671366
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 10:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Mooiste post......... :thumbsup:
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  zondag 24 april 2016 @ 14:01:12 #75
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161672475
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 01:20 schreef Wantie het volgende:

De afgelopen weken zal best. Hij had sinds 2010 problemen met zijn heupen. Flinke problemen
En dan zullen pijnstillers helpen. Als hij naar een normale apotheek is gegaan zou ik haast gaan denken: oh en die 'doctor D' was niet beschikbaar? En Prince (of iemand bij hem) had dus niks aan pijnstillers bij zich terwijl hij er afhankelijk van is? Dat geloof ik niet.

Maar die 'doctor d' had het ook nog eens over -sinds- 1984. Dat geloof ik niet. Ok, dat geloof ik -nog- niet. Wat wel bekend is: zijn bodyguard tijdens de Purple Rain tour zat aan de morfine (en is er in 85? aan is overleden). Dus drugs zouden vanaf die tijd best wel eens aanwezig zijn geweest. Er zat daar geld dus dan zijn drugs niet ver weg ...
pi_161674273
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 14:01 schreef wdn het volgende:

[..]

De afgelopen weken zal best. Hij had sinds 2010 problemen met zijn heupen. Flinke problemen
En dan zullen pijnstillers helpen. Als hij naar een normale apotheek is gegaan zou ik haast gaan denken: oh en die 'doctor D' was niet beschikbaar? En Prince (of iemand bij hem) had dus niks aan pijnstillers bij zich terwijl hij er afhankelijk van is? Dat geloof ik niet.

Maar die 'doctor d' had het ook nog eens over -sinds- 1984. Dat geloof ik niet. Ok, dat geloof ik -nog- niet. Wat wel bekend is: zijn bodyguard tijdens de Purple Rain tour zat aan de morfine (en is er in 85? aan is overleden). Dus drugs zouden vanaf die tijd best wel eens aanwezig zijn geweest. Er zat daar geld dus dan zijn drugs niet ver weg ...
Werk jij bij de telegraaf of zo? Eerst zeg je dat je het niet gelooft en dan maak je weer een aanname dat het wel logisch is dat het wel zo is. :r Wacht toch gewoon af wat er uit het onderzoek gaat komen.
pi_161674669
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wacht toch gewoon af wat er uit het onderzoek gaat komen.
Ik snap die verslaving aan pijnstillers niet. Daar krijg je toch niet zo'n high van als bij herone? Met zoveel geld zou ik toch kwalitatief betere drugs nemen. Medicijnmisbruik is nu eenmaal veel gevaarlijker in combinatie met andere middelen.
  zondag 24 april 2016 @ 15:56:54 #78
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161674758
Prince aan de drugs (als in verboden verdovende hallucinerende middelen) ik kan het me niet voorstellen. Prince was zo "anti ongezond" at geen vlees, was macrobioot, dronk geen alcohol, en was de laatste 20 jaar zo into God (met dank aan Larry Graham... not) dat zelfs zijn muziek er door benvloed was. Songs als Darling Nikki, Cream, Gett Off, Bambi... hij speelde ze totaal nooit meer, of paste de tekst dusdanig aan dat ze wel door de beugel konden. Zelfs een godsdienstige song als "The Cross" werd gewijzigd naar "The Christ".
En zenuwachtig/verlegen/vrees op het podium? Prince????? Het podium was zijn wereld. Hij speelde het liefst 3 keer op een dag, die aftershows waren echt geen "omdat het moet". ("Ashes to ashes, dust to dust, I hate to do this but for you I must".... sloeg op zijn platencontract met Warner)

Ik wacht het autopsie rapport wel af, maar tot die tijd vind ik het "overdosis pijnstillers vanwege zijn heup" het meest reel klinken.
pi_161674839
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik snap die verslaving aan pijnstillers niet. Daar krijg je toch niet zo'n high van als bij herone? Met zoveel geld zou ik toch kwalitatief betere drugs nemen. Medicijnmisbruik is nu eenmaal veel gevaarlijker in combinatie met andere middelen.
Misschien omdat het iemand om bestrijding van pijn gaat en niet om high te worden? Het is maar een idee hoor....
pi_161676590
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 15:57 schreef Florint2013 het volgende:
Prince aan de drugs (als in verboden verdovende hallucinerende middelen) ik kan het me niet voorstellen. Prince was zo "anti ongezond" at geen vlees, was macrobioot, dronk geen alcohol, en was de laatste 20 jaar zo into God (met dank aan Larry Graham... not) dat zelfs zijn muziek er door benvloed was. Songs als Darling Nikki, Cream, Gett Off, Bambi... hij speelde ze totaal nooit meer, of paste de tekst dusdanig aan dat ze wel door de beugel konden. Zelfs een godsdienstige song als "The Cross" werd gewijzigd naar "The Christ".
En zenuwachtig/verlegen/vrees op het podium? Prince????? Het podium was zijn wereld. Hij speelde het liefst 3 keer op een dag, die aftershows waren echt geen "omdat het moet". ("Ashes to ashes, dust to dust, I hate to do this but for you I must".... sloeg op zijn platencontract met Warner)

Ik wacht het autopsie rapport wel af, maar tot die tijd vind ik het "overdosis pijnstillers vanwege zijn heup" het meest reel klinken.
Bambi speelde hij gewoon de afgelopen jaren (best vaak zelfs, onder meer bij NSJ) en Darling Nikki heb ik iig in Sydney nog gehoord. Gewoon zonder tekstuele aanpassing.
pi_161677303
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bambi speelde hij gewoon de afgelopen jaren (best vaak zelfs, onder meer bij NSJ) en Darling Nikki heb ik iig in Sydney nog gehoord. Gewoon zonder tekstuele aanpassing.
;) foute gok van mij... (oeps)
Ik ben slecht in het onthouden van setlists, enige song die ik 100% zeker wist dat aangepast was, is "The Cross", daarnaast zijn er vele songs geweest die hij heeft weggelaten en/of aangepast. Daling Nikki en Bambi waren titels die in me opkwamen toen ik meer dan alleen The Cross wilde benoemen. Al eet ik mijn hoed op wanneer hij Darling Nikki werkelijk helemaal uitspeelde de laatste jaren. Volgens mij speelde hij daarvan alleen de intro, liet het publiek wat zingen en ging verder met de volgende song in de Piano Medley.
pi_161678089
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:28 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

;) foute gok van mij... (oeps)
Ik ben slecht in het onthouden van setlists, enige song die ik 100% zeker wist dat aangepast was, is "The Cross", daarnaast zijn er vele songs geweest die hij heeft weggelaten en/of aangepast. Daling Nikki en Bambi waren titels die in me opkwamen toen ik meer dan alleen The Cross wilde benoemen. Al eet ik mijn hoed op wanneer hij Darling Nikki werkelijk helemaal uitspeelde de laatste jaren. Volgens mij speelde hij daarvan alleen de intro, liet het publiek wat zingen en ging verder met de volgende song in de Piano Medley.
Hier kun je het allemaal opzoeken. Echt een leuke site! Bij Artist Statistics kun je zien welke songs hoe vaak en wanneer en waar gespeeld zijn.
http://www.setlist.fm/search?query=prince&artist=13d6b9ed
pi_161678175
foutje
pi_161678249
Prince was er echt de figuur wel voor om iedereen op de mouw te spelden dat hij Jehovagetuige geworden was. Ging ie ook naar bijeenkomsten van Jehovagetuigen? Ging ie langs de deuren?
Stel je even voor wat voor vrijheid het geeft als iedereen gelooft dat je iets denkt of bent wat niet zo is. Dan heb je jezelf helemaal voor jezelf.
Prince wilde zijn hele leven in eigen hand hebben. Ik denk dat hij ook zijn dood geregisseerd heeft en dat het in feite zelfmoord was. Het afrokapsel aan het eind - terug naar de roots, naar het begin, cirkel is rond - terug naar de eenvoud door het optreden op piano. Hij heeft ook dingen gezegd die wijzen op een zelfgekozen dood.
pi_161678387
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:56 schreef Loekie1 het volgende:

Prince wilde zijn hele leven in eigen hand hebben. Ik denk dat hij ook zijn dood geregisseerd heeft en dat het in feite zelfmoord was. Het afrokapsel aan het eind - terug naar de roots, naar het begin, cirkel is rond - terug naar de eenvoud door het optreden op piano. Hij heeft ook dingen gezegd die wijzen op een zelfgekozen dood.
zelfgekozen dood in een lift?
pi_161678490
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

zelfgekozen dood in een lift?
Misschien omdat ie daar niet betrapt kon worden?
pi_161678544
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

in een lift in studio complex? lijkt me heel vergezocht
pi_161679305
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 18:05 schreef computergirl het volgende:

[..]
in een lift in studio complex? lijkt me heel vergezocht
Prince zijnde, al kan ik me dus niet voorstellen dat ie er genoeg van heeft, hij zou minstens de nieuwe James Brown of George Clinton willen zijn die doorgaan tot hun 70e, lijkt me dan dat je dat artistiek doet. Desnoods simpel als in zijn muziek kluis.
Iemand het book "The Sacrifice of Victor" in het bezit? Alleen daar al neemt hij artisitek afscheid van "Prince" (en wordt O(+> ) als je zo alleen al afscheid van je naam neemt, dan ga je niet in een lift je fysieke leven beindigen naar mij idee.....
pi_161679592
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Prince zijnde, al kan ik me dus niet voorstellen dat ie er genoeg van heeft, hij zou minstens de nieuwe James Brown of George Clinton willen zijn die doorgaan tot hun 70e, lijkt me dan dat je dat artistiek doet. Desnoods simpel als in zijn muziek kluis.
Iemand het book "The Sacrifice of Victor" in het bezit? Alleen daar al neemt hij artisitek afscheid van "Prince" (en wordt O(+> ) als je zo alleen al afscheid van je naam neemt, dan ga je niet in een lift je fysieke leven beindigen naar mij idee.....
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij er genoeg van had, maar stel dat hij niet oud en krakkemikkig wilde worden en echt alles wilde regisseren, dan is het een mogelijkheid. Dan wil je in elk geval niet onderbroken worden of met spoed in het ziekenhuis belanden en aan allerlei apparatuur komen te hangen.
pi_161688265
https://www.facebook.com/PrinceMuseum/videos/837768719662307/

prince neemt de baslijn op voor 'Partyman' :9~
pi_161688338
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 18:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij is bewusteloos aangetroffen, dus betrapt.
  zondag 24 april 2016 @ 22:15:47 #93
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161688479
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:10 schreef Wantie het volgende:
https://www.facebook.com/PrinceMuseum/videos/837768719662307/

prince neemt de baslijn op voor 'Partyman' :9~
Zo zie je maar weer dat-ie Larry Graham helemaal niet nodig had..

Hoorde van de week "What's my name" weer eens, daar bast 'ie ook zo lekker op. :9~
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_161688506
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 17:56 schreef Loekie1 het volgende:
Prince was er echt de figuur wel voor om iedereen op de mouw te spelden dat hij Jehovagetuige geworden was. Ging ie ook naar bijeenkomsten van Jehovagetuigen? Ging ie langs de deuren?
Yup, dat deed hij. Hij ging All The Way.

quote:
Stel je even voor wat voor vrijheid het geeft als iedereen gelooft dat je iets denkt of bent wat niet zo is. Dan heb je jezelf helemaal voor jezelf.
Beetje wat men in BNW doet: van op afstand is het gemakkelijk vol te houden dat iets nep en verzonnen kan zijn.
Van dichtbij is dat een stuk lastiger. Prince is niet 'opeens' Yehovagetuige geworden, zijn basist en idool Larry Graham is Yehovagetuige en had Prince overgehaald om zich ook te bekeren. Verder is zijn vriendin uit die tijd, Bria Valente, ook bekeerd tot het geloof en na de breuk is ze nog steeds lid van die 'kerk'.

quote:
Beetje rare manier van zelfmoord dan, in een lift....
  zondag 24 april 2016 @ 22:18:20 #95
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161688572
Damn, staat nu ook op YouTube, uit de melkweg, 2011

pi_161688637
quote:
6s.gif Op zondag 24 april 2016 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat-ie Larry Graham helemaal niet nodig had..
Klopt, enige wat hij nodig had was koperen blaaswerk, de rest van de instrumenten speelde hij gewoon zelf.

quote:
Hoorde van de week "What's my name" weer eens, daar bast 'ie ook zo lekker op. :9~
Gaaf nummer.
Sowieso een gaaf album, crystal ball.Begreep de kritiek niet zo dat er veel jaren '90 muziek op staat.
http://junglesvibes1.net/tracks/prince_what_s_my_name.html
pi_161688684
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

_O_ _O_ _O_
  zondag 24 april 2016 @ 22:23:25 #98
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161688828
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 22:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
'k Was in de 90s ook wel fan van Primus, nou, dan vind je dit ook te gek :Y
pi_161689926
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2016 22:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Ook nog bij geweest. Toen kreeg je nog geen draai om je oren als je aan het filmen was. ;)
pi_161690374
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 22:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ook nog bij geweest. Toen kreeg je nog geen draai om je oren als je aan het filmen was. ;)
U zegt????
Prince' eigen security (dus niet die van de zaal) kwam op je af als ze dat zagen, en dan mocht je direct naar de uitgang....
pi_161691119
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:02 schreef Florint2013 het volgende:

U zegt????
Prince' eigen security (dus niet die van de zaal) kwam op je af als ze dat zagen, en dan mocht je direct naar de uitgang....
Er werd anders driftig gefilmd. Latere jaren kwam je daar echt niet mee weg.

Ook niet als je ver in de zaal stond.

Staat mij ook bij dat Prince verzocht om niet te filmen ipv dat er vooraf duidelijk werd gemaakt dat filmen betekende dat je mocht opbokken.
pi_161691833
Klopt, maar ik heb vaak meegemaakt, ook bij concerten van enkele jaren terug, dat men zelfs met semi-professionele camera's aan het opnemen was vanuit de zaal.
Op de site guitar101 kon je tot voor kort dan ook complete concerten downloaden met best goede beeld- en geluidskwaliteit, opgebouwd uit verschillende audio- en video-opnamen vanuit het publiek.
pi_161692044
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 23:41 schreef Wantie het volgende:
Klopt, maar ik heb vaak meegemaakt, ook bij concerten van enkele jaren terug, dat men zelfs met semi-professionele camera's aan het opnemen was vanuit de zaal.
Op de site guitar101 kon je tot voor kort dan ook complete concerten downloaden met best goede beeld- en geluidskwaliteit, opgebouwd uit verschillende audio- en video-opnamen vanuit het publiek.
yep, daar heb ik inderdaad ook heel wat video boots vandaag gehaald. Tot dat Prince management ingreep... zet er nu 1 seconde muziek van Prince op en je hebt een ban for life :)
Maar op usenet circuleren/circuleerden 100den bootleg videos. Op een gegeven moment was ik zoveel aan het downloaden, dat ik de helft nog niet teruggekeken heb. Sommige (vooral eind jaren 70) zijn echt van afschuwelijke kwaliteit.
Zelf vind ik live niet veel aan op TV/CD (wel om bij te zijn) dus ging vooral voor de clips. Daar is veel moeilijker om aan te komen, buiten de gewone standaard clips. Veel clips zijn maar zelden uitgezonden, of alleen in de USA. Om over clips van "aanverwante artiesten" als Carmen, The Time, Jill Jones, Apolonia, Vanity, Elisa Fiorillo, Mayte, Madhouse etc.... nog maar te zwijgen
pi_161692077
pi_161693071
pi_161693087
Hoezo mag alles opeens op YouTube? Dat heeft Prince niet gewild! De man is net gecremeerd en er wordt al op zijn graf gedanst.
  maandag 25 april 2016 @ 00:40:22 #107
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161693112
quote:
:'(
pi_161693119
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Hoezo mag alles opeens op YouTube? Dat heeft Prince niet gewild! De man is net gecremeerd en er wordt al op zijn graf gedanst.
Dat gevecht is er altijd geweest... Vandaag op YouTube, "morgen" is het er weer af. En dat zal echt nog wel zo blijven.
  maandag 25 april 2016 @ 00:41:56 #109
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161693135
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 00:40 schreef Florint2013 het volgende:

[..]

Dat gevecht is er altijd geweest... Vandaag op YouTube, "morgen" is het er weer af. En dat zal echt nog wel zo blijven.
Dat ligt eraan of de nieuwe rechthebbende dat zal willen of niet.
pi_161693147
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 00:41 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of de nieuwe rechthebbende dat zal willen of niet.
Ik vermoed dat dan de sluizen open gaan.... Tyka zal daar niet veel om geven.
pi_161693246
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Beetje een machtsvacuum he
Maar eerste videos zijn alweer verwijderd, dus kwestie van tijd voordat de status quo weer is hersteld.
pi_161693401

een van mijn favorieten van 1999
deze clip kende ik nog niet.
pi_161693515
Dan de andere uit diezelfde "zeldzame versie" dan ook maar, zal er morgen ook wel weer vanaf zijn.
pi_161693675
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 01:11 schreef Florint2013 het volgende:
Dan de andere uit diezelfde "zeldzame versie" dan ook maar, zal er morgen ook wel weer vanaf zijn.
snel nog even kijken dus *O*
pi_161696163
pi_161700761
Aan een user die mij quote.

Wow Topic 4 al? Voor Prince? En als ik kijk naar nieuws over dood van Whitney zie ik maar paar berichten.
NWS / Whitney Houston overleden

Ja natuurlijk kan en mag ik Whitney niet vergelijken met Prince

" In de VS en het Verenigd Koninkrijk debuteerde de cd van Houston p nummer 1 in de albumlijsten. Houston was daarmee de allereerste zangeres die dit voor elkaar kreeg.

De vier uitgebrachte singles I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Didn't We Almost Have It All, So Emotional en Where Do Broken Hearts Go bereikten allemaal de eerste plaats in de VS. In totaal stond Houstons nummer 1-succes daardoor op zeven stuks, een record waarmee ze The Beatles en Elvis Presley versloeg die ieder zes nummer 1-hits achter elkaar behaalden.

Ze is tot de dag van vandaag de enige artiest die zeven opeenvolgende nummer 1-hits had.

In 1991 kreeg Houston de kans om tijdens de Super Bowl XXV het Amerikaanse volkslied (The Star-Spangled Banner) te zingen voor een miljoenenpubliek. Haar opname van het nummer verscheen ook op single en haalde de Amerikaanse Top 20, waarmee ze de eerste artieste ooit was die het met het volkslied in popversie tot de hitlijsten schopte.

Van The Bodyguard werden 42 miljoen exemplaren verkocht. Het leverde Houston ook weer een aantal Grammies op. 'I Will Always Love You' werd een nog groter succes dan het origineel van Dolly Parton en wordt nog altijd gezien als een van Houstons grootste hits met een wereldwijde nummer 1-notering.

De single is de bestverkochte single van een vrouwelijke artiest ooit. De soundtrack is de best verkochte soundtrack ooit.

Met in totaal ruim 200 miljoen verkochte platen is Houston een van de best verkopende zangeressen ooit"

En wat heeft Prince bereikt ( behalve zijn lengte niet)

Inderdaad de vergelijking kan en mag niet gemaakt worden met Whitney

Geen jaloersie alleen sad. Love u Whitney.
pi_161701340
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 14:10 schreef Szikha2 het volgende:

Wow Topic 4 al? Voor Prince? En als ik kijk naar nieuws over dood van Whitney zie ik maar paar berichten.

" In de VS en het Verenigd Koninkrijk debuteerde de cd van Houston p nummer 1 in de albumlijsten. Houston was daarmee de allereerste zangeres die dit voor elkaar kreeg.

De vier uitgebrachte singles I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Didn't We Almost Have It All, So Emotional en Where Do Broken Hearts Go bereikten allemaal de eerste plaats in de VS. In totaal stond Houstons nummer 1-succes daardoor op zeven stuks, een record waarmee ze The Beatles en Elvis Presley versloeg die ieder zes nummer 1-hits achter elkaar behaalden.

Ze is tot de dag van vandaag de enige artiest die zeven opeenvolgende nummer 1-hits had.

In 1991 kreeg Houston de kans om tijdens de Super Bowl XXV het Amerikaanse volkslied (The Star-Spangled Banner) te zingen voor een miljoenenpubliek. Haar opname van het nummer verscheen ook op single en haalde de Amerikaanse Top 20, waarmee ze de eerste artieste ooit was die het met het volkslied in popversie tot de hitlijsten schopte.

Van The Bodyguard werden 42 miljoen exemplaren verkocht. Het leverde Houston ook weer een aantal Grammies op. 'I Will Always Love You' werd een nog groter succes dan het origineel van Dolly Parton en wordt nog altijd gezien als een van Houstons grootste hits met een wereldwijde nummer 1-notering.

De single is de bestverkochte single van een vrouwelijke artiest ooit. De soundtrack is de best verkochte soundtrack ooit.

Met in totaal ruim 200 miljoen verkochte platen is Houston een van de best verkopende zangeressen ooit"

De artiest Whitney was al heel lang dood. Overgebleven was een zielige junk met heel veel drama.

Prince is gestorven in het harnas en is tot op het eind als performer relevant gebleven.

Daarnaast was hij veruit de betere muzikant, maar dat is niet de reden voor het verschil.
pi_161702827
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 14:31 schreef VEM2012 het volgende:

De artiest Whitney was al heel lang dood. Overgebleven was een zielige junk met heel veel drama

Prince is gestorven in het harnas en is tot op het eind als performer relevant gebleven.

Daarnaast was hij veruit de betere muzikant, maar dat is niet de reden voor het verschil.
Precies dit, beter had het niet verwoord kunnen worden! _O_
  maandag 25 april 2016 @ 15:32:27 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161702859
quote:
I sincerely wanna fuck the taste out of your mouth. Can U relate?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161703841
quote:
17s.gif Op maandag 25 april 2016 15:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

:) Welkom in de wereld van de Prince lyrics.
Deze is open en bloot maar zoveel meer niet, totdat je werkelijk over de teksten nadenkt.
  maandag 25 april 2016 @ 16:11:48 #121
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161703946
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:07 schreef Florint2013 het volgende:

:) Welkom in de wereld van de Prince lyrics.

Dank je, maar ik ben al decennia-lang binnen.
pi_161704188
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2016 16:11 schreef Copycat het volgende:

[..]
Dank je, maar ik ben al decennia-lang binnen.
Waarom dan de quote? Leek een verbaasde/verrasde quote
  maandag 25 april 2016 @ 16:25:11 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161704318
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:20 schreef Florint2013 het volgende:

Waarom dan de quote? Leek een verbaasde/verrasde quote
Dan had ik een andere Pi dan O+ gebruikt ...

Die zin was er trouwens ook afgehaald. Net als het vervolg ...

Whatever you've heard about me is true
I change the rules and do what I wanna do
I'm in love with God, that's the only way
Cuz you and I know we're gonna die some day
You think I'm crazy, you're probably right
But I'm gonna have fun every motherfucking night
If you like to fight, you're a double-drag fool
I'm going to another life
How 'bout you?
  maandag 25 april 2016 @ 16:25:21 #124
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161704325
Herinnert U zich deze nog nog nog nog

maandag 25 april 2016 @ 16:25:49 #125
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161704340
quote:

"En wat heeft Prince bereikt"

Te veel om op te noemen :)

Maar hier een lijst met awards: Prince - Awards - IMDb
  maandag 25 april 2016 @ 16:38:07 #126
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161704681
quote:

[..]

Oh hij heeft een paar juweeltjes gemaakt toen hij jong was :D

Horny toad

If I had your number I'd call you on the phone
I'd breathe real heavy, if that didn't work
Maybe I'd start to groan
I don't love you, I'm just a horny toad

Maar dat was 1 van de facetten die me aantrok: elk album kon elke kant op gaan. In de jonge jaren puur of veel op sex gebaseerd (albums Dirty mind t/m Purple rain). En ook een hele periode met nummers gerelateerd aan god. Sign of the times was zo'n mix album waar het allemaal naar voren kwam alhoewel na PR het niet meer zozeer over "sex" maar meer over "liefde" ging.

Of te wel ... de eerste 2 albums was hij een jongen, na de eerste 2 albums een puber en volwassen ergens na Purple Rain.
  maandag 25 april 2016 @ 16:50:02 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161705004
Eens. Ik waardeer al zijn facetten, maar juist die rauwgeile, brutale kant trok me zo aan.
Ook van latere nummers, hoor. Een Get off bijvoorbeeld. Wat meer gepolijst, maar nog net zo geil.
  maandag 25 april 2016 @ 16:51:41 #128
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161705045
Tonight you're a star
And I'm the Big Dipper
pi_161707076
I told the joke about the woman. Who asked her lover "Why is your organ so small?" He replied "I didn't know I was playin' in a cathedral." Vicki didn't laugh at all.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  maandag 25 april 2016 @ 18:36:10 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161707249
Via Prince heb ik ook de gevatheid van Dorothy Parker leren kennen.

I needed someone with a quicker wit than mine. Dorothy was fast.
pi_161707775
quote:
Hmm blijft toch wel lang staan allemaal. Prins is dood, het water is door de dam gebroken, alles mag op YouTube.
  maandag 25 april 2016 @ 19:21:40 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161708732
En meer!

People call me rude, I wish we all were nude.
I was there was no black and white, I wish there were no rules.
pi_161710908
"Say hello to the blue angel" klinkt al zo opwindend. Van het weekend zag ik hem nog, tijdens de Lovesexytour.
  maandag 25 april 2016 @ 20:40:09 #134
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161711372
Paradiso livestream:

Slecht geluid
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 25 april 2016 @ 22:31:30 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161716135
Weer even wat tmz-nieuws tussendoor:
quote:
PRINCE
NO EVIDENCE OF WILL
6 Stand to Cash In

It appears Prince died without leaving a will ... as a result his 6 siblings -- even the half brothers and sisters -- could split a fortune.
Multiple sources who have worked with Prince as recently as 2014 tell us ... he did not have a will. Of course it's possible in the last year or so Prince had a change of heart and drafted one, but all of our sources say based on his history with them that's highly unlikely.
Our sources say various professionals raised the issue of a will with Prince but he never had an interest in drafting one.
We've contacted various people, including family members, and they all say they have not seen a will and so far no one has come forward with one.
If Prince did indeed die without a will, under Minnesota law his siblings -- the closest living relatives -- would share equally in his estate. Prince had 8 brothers and sisters, and only Tyka was a full sibling.
People have assumed Tyka -- who has taken the reins -- would get everything, but that's not the case. In Minnesota half siblings and full siblings are treated exactly the same when it comes to inheritance without a will ... they all share equally.
Two of Prince's siblings are dead, leaving 6. There's one catch. If the deceased siblings had kids, they would be entitled to the same share as their parent.
As we reported ... our sources say Prince's estate is worth somewhere south of $150 million.

Read more: http://www.tmz.com/#ixzz46s8lnCJS
pi_161716920
quote:

[..]

voorafgaand met:

Look here Marsha, I'm not sayin' this just 2 be nasty
pi_161717036
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hmm blijft toch wel lang staan allemaal. Prins is dood, het water is door de dam gebroken, alles mag op YouTube.
Tja, het is nu een oceaan aan muziek natuurlijk.
Maar ik zag de eerste links alweer doodlopen. Kwestie van tijd schat ik. Ondertussen worden complete albums online gezet en ook bootlegs zoals small club die in Paard van Troye was opgenomen in 1988/1989
Vraag me wel af hoe Brein met zoiets om gaat: illegaal downloaden en zo mag niet, maar hoe kun je als consument nog het verschil zien als reguliere sites zoals youtube overspoeld worden met materiaal?
pi_161717107
quote:
11s.gif Op maandag 25 april 2016 16:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Herinnert U zich deze nog nog nog nog

[ afbeelding ]
Appolonia 6 met Jill Jones :)
Jill zette de foto op haar facebook na de dood van Denise .
pi_161717218
Lisa:

"But I just a virgin And I'm on my way to be wed
But you're such a hunk
So full of spunk,
I'll give you Head"

Afgelopen jaar draaide een DJ het nummer tijdens een Prince-afterparty.
Prince maakte daar resoluut een einde aan....
  maandag 25 april 2016 @ 23:10:57 #140
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161717257
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Appolonia 6 met Jill Jones :)
Jill zette de foto op haar facebook na de dood van Denise .
U gaat door voor de koelkast
pi_161717317
quote:

Tja, Prince zijn invloed op de hedendaagse muziek is vele malen groter dan die van Whitney. Beide verliezen zijn natuurlijk vreselijk,maar ik kan me voorstellen dat de dood van Prince voor meer reuring zorgt dan die van Whitney.

Wat dit topic betreft: het is vooral een ode aan zijn muziek en zijn muziekbibliotheek is ontzagwekkend groot. En momenteel wordt die leeggestort op youtube en consorten.
pi_161718449

Kleine reunie in 2006:
prince, sheila e, wendy & lisa.
20 jaar nadat prince w&l ontsloeg...
  dinsdag 26 april 2016 @ 00:03:26 #143
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161718577
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 23:56 schreef Wantie het volgende:

Kleine reunie in 2006:
20 jaar nadat prince w&l ontsloeg...
Ze hebben toch ook meegewerkt aan Planet Earth?
pi_161718677
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2016 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ze hebben toch ook meegewerkt aan Planet Earth?
Ja klopt!
Was ik alweer vergeten. Is in dezelfde periode als dit optreden.
pi_161718762
https://www.facebook.com/(...)eos/959037094115127/

The Revolution aan het oefenen voor een reunieconcert (zonder prince) in 2003....

Begin deze maand heeft de band verklaard dat ze live jamsessies via Periscope gaan verspreiden.
pi_161727675
Deze CD had ik net 1 dag voor zijn dood gekocht voor een schappelijke prijs, en laat uitgerekend 1 dag na zijn dood vrijwel alle Target CD versie van deze titel nergens meer te vinden zijn.

Vandaag dan op de mat en vervolgens in mijn CD speler.

Eerste CD uitgave uit 1983 op een zg Target CD made in West Germany met matrixnummer 7599 23 720-2 2895 117 01 op de CD runout. Het is vooral het eindnummer 01 dat voor kenners interessant is.

https://www.discogs.com/Prince-1999/release/4531872
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:41:57 #147
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_161727765

Mooiste nummer. _O_
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:53:27 #148
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161728082
Ik mag zijn advocaat wel :P (http://www.telegraaf.nl/p(...)et_aan_drugs__.html)
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:37 schreef -Hakuna- het volgende:
Deze CD had ik net 1 dag voor zijn dood gekocht voor een schappelijke prijs, en laat uitgerekend 1 dag na zijn dood vrijwel alle Target CD versie van deze titel nergens meer te vinden zijn.

Vandaag dan op de mat en vervolgens in mijn CD speler.

Eerste CD uitgave uit 1983 op een zg Target CD made in West Germany met matrixnummer 7599 23 720-2 2895 117 01 op de CD runout. Het is vooral het eindnummer 01 dat voor kenners interessant is.

[ afbeelding ]

https://www.discogs.com/Prince-1999/release/4531872
Die heb ik op LP. Dubbel en enkel. Dit was de enkele LP:

pi_161728378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:53 schreef wdn het volgende:
Ik mag zijn advocaat wel :P (http://www.telegraaf.nl/p(...)et_aan_drugs__.html)

[..]

Die heb ik op LP. Dubbel en enkel. Dit was de enkele LP:

[ afbeelding ]

Nu nog de (tweede) CD versie kopen waarop het ontbrekende nummer D.M.S.R.opstaat, maar deze CD versie is genoeg te vinden voor prijzen onder de 10 euro.
pi_161731202
Politie: 'Prince mogelijk vermoord'

Er zal naar verluidt een moordonderzoek komen naar de dood van Prince, nadat er voorgeschreven medicijnen zijn gevonden op de plek waar de zanger is overleden.

Rechercheurs bekijken of de popster wellicht een te grote hoeveelheid aan medicijnen voorgeschreven heeft gekregen, wat hem mogelijk fataal is geworden. Volgens de Daily Star wil de politie een eventuele moord niet uitsluiten.

"Een speciale eenheid heeft de opdracht gekregen om uit te zoeken wat er tijdens de laatste dagen van het leven van Prince precies is gebeurd en hoe het leven van de zanger er de afgelopen twee jaar heeft uitgezien", aldus een bron van de politie in gesprek met de Daily Star.

http://www.telegraaf.nl/p(...)ijk_vermoord___.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 26 april 2016 @ 18:02:59 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_161731400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
Politie: 'Prince mogelijk vermoord'

Er zal naar verluidt een moordonderzoek komen naar de dood van Prince, nadat er voorgeschreven medicijnen zijn gevonden op de plek waar de zanger is overleden.

Rechercheurs bekijken of de popster wellicht een te grote hoeveelheid aan medicijnen voorgeschreven heeft gekregen, wat hem mogelijk fataal is geworden. Volgens de Daily Star wil de politie een eventuele moord niet uitsluiten.

"Een speciale eenheid heeft de opdracht gekregen om uit te zoeken wat er tijdens de laatste dagen van het leven van Prince precies is gebeurd en hoe het leven van de zanger er de afgelopen twee jaar heeft uitgezien", aldus een bron van de politie in gesprek met de Daily Star.

http://www.telegraaf.nl/p(...)ijk_vermoord___.html
Dan klopt de kop toch niet?
Als hij teveel medicijnen heeft genomen is het geen moord. Hij kan ze ook gespaard hebben.
pi_161731953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan klopt de kop toch niet?
Als hij teveel medicijnen heeft genomen is het geen moord. Hij kan ze ook gespaard hebben.
de kop is een clickbait.
uit het artikel blijkt niet dat prince mogelijk vermoord is.
en telegraaf schiet alle kanten op, ene keer is het overdosis drugs die hij al meer dan 30 jaar gebruikte, vervolgens is drugs uitgesloten, en nu is het mogelijk moord..
pi_161733590
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 18:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

de kop is een clickbait.
uit het artikel blijkt niet dat prince mogelijk vermoord is.
en telegraaf schiet alle kanten op, ene keer is het overdosis drugs die hij al meer dan 30 jaar gebruikte, vervolgens is drugs uitgesloten, en nu is het mogelijk moord..
Lijkt mij toch vreemd dat zo'n beroemd persoon in het strikte geheim al 30 jaar zoveel drugs zou gebruiken. Dan zouden daar allang geruchten over zijn.
Allemaal aannames.
pi_161733684
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Lijkt mij toch vreemd dat zo'n beroemd persoon in het strikte geheim al 30 jaar zoveel drugs zou gebruiken. Dan zouden daar allang geruchten over zijn.
Allemaal aannames.
Klopt, verder werden in het artikel enkel reguliere medicijnen genoemd en geen drugs.
Helemaal vaag dat prince dus een dealer had om aan medicatie te komen..
pi_161734164
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Allemaal aannames.
Hij gebruikte volgens zijn voormalig advocaat en manager geen drugs, wel medicatie en pijnstillers.

http://www.telegraaf.nl/p(...)iet_aan_drugs__.html
pi_161734214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, verder werden in het artikel enkel reguliere medicijnen genoemd en geen drugs.
Helemaal vaag dat prince dus een dealer had om aan medicatie te komen..
Ze willen hem nu gewoon pakken waar ze hem kunnen pakken ofzo. Allerlei rare verhalen bedenken om te verkopen.
Hadden ze moeten proberen toen hij nog leefde. :')
Over de beroemde doden niets dan slechts, in dit geval.
pi_161741686
  dinsdag 26 april 2016 @ 23:42:10 #159
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161742140
quote:
Meh zonder Prince.
pi_161742684
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:42 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Meh zonder Prince.
Wie weet met hologram :+
pi_161743191

Chocolate van The Time, gevolgd door Mutiny van diens opvolger The Family ^O^
  woensdag 27 april 2016 @ 00:32:22 #162
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161743298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:26 schreef Wantie het volgende:

Chocolate van The Time, gevolgd door Mutiny van diens opvolger The Family ^O^
_O_ _O_ _O_ _O_

Die Parade tour versie blijft ook geweldig.

The Family is geen opvolger van The Time.
pi_161743411
quote:
Did Prince Have AIDS? Fans Believe That’s What Killed Him

As you know by now, Prince died tragically on Thursday morning at the age of fifty-seven.

The cause of death hasn’t been confirmed, but what we do know is that Prince (born Prince Rogers Nelson) had been battling the flu for a couple of weeks. The flu by itself can be a dangerous illness, but it’s highly irregular for a fifty-seven-year-old man with millions of dollars and access to the best possible healthcare could die from the flu. Not impossible, just irregular.

However, Prince’s death could be easily explained if it was discovered that he had AIDS. Many fans of his believe that’s the case.

So did Prince actually have AIDS? We don’t have an answer, but we’re not the only ones who think that’s a likelihood. Just last week, BlindGossip posted a blind item about a popular African American celebrity.

Here’s the full post:

We just received word that a VERY popular African American celebrity – who has recently been in the news – now has what is being described as AIDS. Obviously since we are not able to 100% confirm the story – we’re going to leave it as a Blind Item. We want to make it clear we are NOT talking about Magic Johnson.

This report really hurt our heart.

According to a person extremely close to the situation, the celebrity, who is known for having a very extreme sexual past reportedly contracted the illness sometime in the 1990s. He kept the illness quiet but began taking his medication religiously up until about 2 years ago. Here’s what we’re told by a VERY trusted entertainment insider:

[The celebrity] believed that he was cured, and he had some crazy [religious] people who told him that God cured him. So he stopped taking his medication and the sickness came back. Now doctors say he’s dying, and there is nothing anyone can do about it.

We’re told that the celebrity is expected to get sicker and sicker, and eventually pass. It can happen as soon as the summer.

Very sad news.

http://coed.com/2016/04/2(...)updates-information/
Vaag dat zo'n site een paar dagen voor zijn dood met een bericht over aids komt. Prince was wel zo iemand die erg actief was in de 80s. En een religekkie.
pi_161743461
Klopt, maar als je kijkt naar hoe een aids-patient er uit ziet in zijn laatste dagen en hoe prince er uit zag: totaal onvergelijkbaar.
pi_161743531

Nou.. hij begon toch een beetje op Ren Klijn te lijken.
pi_161743553
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:48 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Nou.. hij begon toch een beetje op Ren Klijn te lijken.
Nee, hij is altijd al mager geweest, bovendien is hij 57.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 april 2016 @ 04:51:05 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_161744613
Advocaat Mike Padden beweert dat de afgelopen week overleden Prince ernstig verslaafd was aan cocane.

Volgens TMZ heeft Padden in het politieonderzoek naar de dood van het popicoon gezegd dat hij voor het leven van de zanger vreesde.

Padden was een goede bekende van Prince. In het verleden heeft hij de halfzus, Lorna, en stiefbroer, Duane, bijgestaand in rechtszaken. Volgens Padden hebben zowel Lorna als Duane bevestigd dat Prince zwaar verslaafd was aan coke.

De advocaat zou zelf naar de politie zijn gestapt met zijn informatie over het drugsgebruik van de zanger. Het is niet voor het eerst dat Prince in verband wordt gebracht met een cokeverslaving, maar door bekenden van de zanger werd dat al meerdere keren ontkracht. De Purple Rain-zanger zou juist enorm gesteld zijn op zijn gezondheid.

http://www.telegraaf.nl/p(...)waar_aan_coke__.html

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161744619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 04:51 schreef tong80 het volgende:
Advocaat Mike Padden beweert dat de afgelopen week overleden Prince ernstig verslaafd was aan cocane.

Volgens TMZ heeft Padden in het politieonderzoek naar de dood van het popicoon gezegd dat hij voor het leven van de zanger vreesde.

Padden was een goede bekende van Prince. In het verleden heeft hij de halfzus, Lorna, en stiefbroer, Duane, bijgestaand in rechtszaken. Volgens Padden hebben zowel Lorna als Duane bevestigd dat Prince zwaar verslaafd was aan coke.

De advocaat zou zelf naar de politie zijn gestapt met zijn informatie over het drugsgebruik van de zanger. Het is niet voor het eerst dat Prince in verband wordt gebracht met een cokeverslaving, maar door bekenden van de zanger werd dat al meerdere keren ontkracht. De Purple Rain-zanger zou juist enorm gesteld zijn op zijn gezondheid.

En een andere advocaat beweert het tegenovergestelde ;)

http://www.breakingnews.i(...)e-lawyer-731348.html (eerste link die ik zo ff kon vinden)
  Trouwste user 2022 woensdag 27 april 2016 @ 04:57:00 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_161744620
Het grote speculeren is begonnen. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161744639
Dikke junk, dood.
  Trouwste user 2022 woensdag 27 april 2016 @ 05:58:01 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_161744686
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2016 05:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dikke junk, dood.
Stoere taal.

Neem nog een neut.

:P
  woensdag 27 april 2016 @ 08:05:24 #173
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161745004
quote:

Iemand "ernstig verslaafd aan de coke" .... dat was Amy Whinehouse. Duidelijk zichtbaar. En zo zijn er meer. Dat kun je niet verbergen want je gezicht toont het.

Geloof ik niet.

Kijk medicijnen voor zijn lichamelijke problemen kan ik me voorstellen. Vooral als de oplossing (een operatie met mogelijk bloedtransfusie) voor handen is maar niet is toegestaan. En misbruik van medicijnen? Misschien.
pi_161745027
De berichtgeving schiet alle kanten op....
pi_161745441

Zeldzaam album van Prince.
pi_161745496

Laatste groet van Corvette aan Prince
pi_161746387
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:14 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]

Laatste groet van Corvette aan Prince
Ik heb gedroomd over Prince! O.a. dat ie spijt had dat het zo snel gegaan was, want hij was nog wat vergeten. Verder nog veel meer maar dat ben ik grotendeels vergeten. Gisteravond dit interview gezien, dat maakte nogal indruk:

[ Bericht 6% gewijzigd door Loekie1 op 27-04-2016 10:19:12 ]
pi_161747057
Het schijnt dat Prince geen testament had opgesteld en dus zullen al zijn bezittingen inclusief muziekrechten overgaan naar zijn zus volgens de wet. Prince had een vermogen van zo'n 300 miljoen dollar en daar komt dan ook de rechten op zijn muziek bij die zijn zo'n 500 miljoen waard. Zijn zus krijgt nu gewoon ff bijna 800 miljoen in haar schoot geworpen niet slecht voor een voormalig crackhoertje :Y
  woensdag 27 april 2016 @ 11:00:37 #179
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161747104
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:57 schreef cofox het volgende:
Het schijnt dat Prince geen testament had opgesteld en dus zullen al zijn bezittingen inclusief muziekrechten overgaan naar zijn zus volgens de wet. Prince had een vermogen van zo'n 300 miljoen dollar en daar komt dan ook de rechten op zijn muziek bij die zijn zo'n 500 miljoen waard. Zijn zus krijgt nu gewoon ff bijna 800 miljoen in haar schoot geworpen niet slecht voor een voormalig crackhoertje :Y
En die zus heeft de afgelopen weken aan fans in de buurt van Paisley Park doosjes weggeven met kleine dingetjes erin. Dat doet iemand die voor het geld gaat niet.

Ik hoop dat die zus goede hulp krijgt en dat er nog wat muziek uit die kluizen komt :)
pi_161748354
Walgelijk al die verhalen die rond gaan. Wat hebben ze daar nou aan? :r Jaloerse flikkers.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 april 2016 @ 11:56:36 #181
862 Arcee
Look closer
pi_161748744
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:00 schreef wdn het volgende:
Ik hoop dat die zus goede hulp krijgt en dat er nog wat muziek uit die kluizen komt :)
Ja. _O_ De originele versies van Dream Factory en Crystal Ball bijvoorbeeld. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 27 april 2016 @ 12:08:17 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161749152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja. _O_ De originele versies van Dream Factory en Crystal Ball bijvoorbeeld. _O_
Die heb ik op bootleg ;)
Doe maar wat nieuws D:

Der is nog zoveel.

Feest van herkenning ->

Clap your hands. Stamp your feet <3 <3
pi_161751089
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:57 schreef cofox het volgende:
crackhoer is alweer een tijdje terug.
verder hebben de overige broers en zussen evenveel recht op de inboedel.
strijdpunt wordt de muziek, onduidelijk is wie de eigenaar is van de enorme schat aan onuitgebracht materiaal.
pi_161751128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 12:08 schreef wdn het volgende:

[..]

Die heb ik op bootleg ;)
ik ook, bovendien is de meeste muziek al op andere albums etc uitgebracht.
pi_161751162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 11:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

The Dawn ben ik wel benieuwd naar, alhoewel daarvan ook wordt beweerd dat nummers van dat album al op andere werken zijn verschenen.
  woensdag 27 april 2016 @ 13:56:28 #186
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161752064
  woensdag 27 april 2016 @ 14:05:49 #187
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161752274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

ik ook, bovendien is de meeste muziek al op andere albums etc uitgebracht.
Meeste van dat spul heeft ie zelf de wereld in geholpen (door aan het einde van sessies cassettebandjes weg te geven met wat hij had gedaan die avond).
  woensdag 27 april 2016 @ 14:15:04 #188
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161752453
pi_161762809
Op muziekmeter.nl is het erg druk geworden in de Prince topics, zelfs zo druk dat twee albums van Prince zeer hoog in de rotatielijst staan.
pi_161763991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:19 schreef -Hakuna- het volgende:
Op muziekmeter.nl is het erg druk geworden in de Prince topics, zelfs zo druk dat twee albums van Prince zeer hoog in de rotatielijst staan.
Ik heb deze week via catawiki een gesigneerde plaat van Prince voor bijna 7.800 euro verkocht. Hier thuis ligt nog een hoop materiaal van Prince dat weg kan. Een nieuwe auto dit jaar zit er waarschijnlijk wel in als de hype zich zo door blijft ontwikkelen ^O^
pi_161764062
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:50 schreef cofox het volgende:

[..]

Ik heb deze week via catawiki een gesigneerde plaat van Prince voor bijna 7.800 euro verkocht. Hier thuis ligt nog een hoop materiaal van Prince dat weg kan. Een nieuwe auto dit jaar zit er waarschijnlijk wel in als de hype zich zo door blijft ontwikkelen ^O^
De 1 z'n dood.. ;)
pi_161764064
Mijn slipje waar Prince ooit aan heeft mogen ruiken gaat voor het dubbele de veiling op! :9
  woensdag 27 april 2016 @ 21:59:18 #193
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161764269
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Mijn slipje waar Prince ooit aan heeft mogen ruiken gaat voor het dubbele de veiling op! :9
vertel...
pi_161764335
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

vertel...
waar je kan bieden?
pi_161764638
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:50 schreef cofox het volgende:

[..]

Je gaat weer fluitend naar je werk dus?
  woensdag 27 april 2016 @ 23:12:58 #196
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161766275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:01 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

waar je kan bieden?
Nee.
pi_161766763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:12 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee.
Dan niet. Dan voel ik me ook niet geneigd verdere uitleg te geven. :)
pi_161766861
quote:

Hij was 1 van Jehovah's getuigen he...
Dus al die verhalen daarover lijken mij gewoon onzin.
Ik wil niet zeggen dat iemand dan niet stiekem iets kan nemen, maar zoiets zou echt wel opvallen en dan zou er tegen opgetreden worden (net als toen tegen Michael Jackson opgetreden op, ja die was ook JG).

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:39 schreef DrDentz het volgende:

Vaag dat zo'n site een paar dagen voor zijn dood met een bericht over aids komt. Prince was wel zo iemand die erg actief was in de 80s. En een religekkie.
Wat heeft religekkie daar nou mee te maken?
Hij was JG, en JG zijn absoluut niet tegen medicatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:05 schreef wdn het volgende:

Kijk medicijnen voor zijn lichamelijke problemen kan ik me voorstellen. Vooral als de oplossing (een operatie met mogelijk bloedtransfusie) voor handen is maar niet is toegestaan. En misbruik van medicijnen? Misschien.
Hij mocht dan wel operatie hebben zo lang er geen bloed aan te pas kwam, en tegenwoordig is dat in een goed ziekenhuis gewoon te doen. Een goed ziekenhuis geeft de voorkeur aan bloedvrij.
  woensdag 27 april 2016 @ 23:46:09 #199
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_161767053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 23:33 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dan niet. Dan voel ik me ook niet geneigd verdere uitleg te geven. :)
Verdere uitleg graag.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 april 2016 @ 11:08:25 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_161771147
Volgens 'ingewijden' leed zanger Prince aan aids en is dat de reden dat hij zich - naar verluidt - volpropte met medicijnen en drugs...

Sinds Prince's dood vorige week en het voorlopig uitblijven van de resultaten van de autopsie op zijn lichaam - het duurt doorgaans twee weken tot dergelijke resultaten naar buiten worden gebracht - zijn de speculaties over zijn leven n dood niet van de lucht.

Tabloid National Enquirer beweert op basis van een aantal 'ingewijden' en personeel van zijn favoriete apotheek, dat de zanger leed aan de ziekte aids en daarom kind aan huis was bij dealers en apotheken... "Hij wist al lang dat hij zou sterven omdat hij aids had. Prince was er vreselijk slecht aan toe", aldus n van hen. "Artsen vertelden hem dat zijn bloedspiegel niet in orde was en zijn lichaamstemperatuur was bizar laag. Hij kwam ijzer te kort, was zwak en vaak volledig in de war. Prince at nauwelijks en als hij wel at, kwam het er net zo hard weer uit."
'Aids-medicatie'

Een werknemer van de apotheek waar hij vaak kwam, doet ook een boekje open tegen de controversile tabloid. "De laatste keer dat we hem zagen konden we aan hem zien dat het slecht ging. Een collega zei dat hij buitenlandse medicijnen kwam halen en dacht dat het om het zikavirus ging. Maar een vriend van mij herkende die medicijnen en weet zeker dat het aids-medicatie was die hij kwam ophalen."

Prince was bij de medewerkers een graag geziene klant, vervolgt ze. "Toen hij de laatste keer langskwam zag hij er zo slecht uit dat wij zeiden dat we voor hem zouden bidden. Hij fluisterde: 'als jullie dat nou een jaar geleden hadden gedaan, was het nu anders geweest. Maar bedankt'. Ik zou niet willen stellen dat hij als familie was ofzo, maar hij was altijd heel betrokken."

Naar verwacht worden de resultaten van Prince's lijkschouwing over een week in de openbaarheid gebracht. Pas dan zal duidelijk zijn wat er nou precies met de poplegende is gebeurd.

http://www.telegraaf.nl/p(...)eed_aan_aids___.html

Misschien was ie HIV besmet. Dat is wat anders. Dan kun je met medicatie lang leven. Kijk naar magic Johnson of Greg louganis.

pi_161771280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:08 schreef tong80 het volgende:
Volgens 'ingewijden' leed zanger Prince aan aids en is dat de reden dat hij zich - naar verluidt - volpropte met medicijnen en drugs...

Sinds Prince's dood vorige week en het voorlopig uitblijven van de resultaten van de autopsie op zijn lichaam - het duurt doorgaans twee weken tot dergelijke resultaten naar buiten worden gebracht - zijn de speculaties over zijn leven n dood niet van de lucht.

Tabloid National Enquirer beweert op basis van een aantal 'ingewijden' en personeel van zijn favoriete apotheek, dat de zanger leed aan de ziekte aids en daarom kind aan huis was bij dealers en apotheken... "Hij wist al lang dat hij zou sterven omdat hij aids had. Prince was er vreselijk slecht aan toe", aldus n van hen. "Artsen vertelden hem dat zijn bloedspiegel niet in orde was en zijn lichaamstemperatuur was bizar laag. Hij kwam ijzer te kort, was zwak en vaak volledig in de war. Prince at nauwelijks en als hij wel at, kwam het er net zo hard weer uit."
'Aids-medicatie'

Een werknemer van de apotheek waar hij vaak kwam, doet ook een boekje open tegen de controversile tabloid. "De laatste keer dat we hem zagen konden we aan hem zien dat het slecht ging. Een collega zei dat hij buitenlandse medicijnen kwam halen en dacht dat het om het zikavirus ging. Maar een vriend van mij herkende die medicijnen en weet zeker dat het aids-medicatie was die hij kwam ophalen."

Prince was bij de medewerkers een graag geziene klant, vervolgt ze. "Toen hij de laatste keer langskwam zag hij er zo slecht uit dat wij zeiden dat we voor hem zouden bidden. Hij fluisterde: 'als jullie dat nou een jaar geleden hadden gedaan, was het nu anders geweest. Maar bedankt'. Ik zou niet willen stellen dat hij als familie was ofzo, maar hij was altijd heel betrokken."

Naar verwacht worden de resultaten van Prince's lijkschouwing over een week in de openbaarheid gebracht. Pas dan zal duidelijk zijn wat er nou precies met de poplegende is gebeurd.

http://www.telegraaf.nl/p(...)eed_aan_aids___.html

Misschien was ie HIV besmet. Dat is wat anders. Dan kun je met medicatie lang leven. Kijk naar magic Johnson of Greg louganis.

Ja maar hij leefde dus niet zolang h :') Dus dan is het logischer dat het al in het AIDS-stadium zat. Als hier uberhaupt al iets van waar is. Iedereen die hem ooit voorbij heeft zien wandelen weet ineens wat te vertellen over hem, z'n gebruiken, en z'n 'ziekte'.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 april 2016 @ 11:17:35 #203
7889 tong80
Spleenheup
pi_161771422
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar hij leefde dus niet zolang h :') Dus dan is het logischer dat het al in het AIDS-stadium zat. Als hier uberhaupt al iets van waar is. Iedereen die hem ooit voorbij heeft zien wandelen weet ineens wat te vertellen over hem, z'n gebruiken, en z'n 'ziekte'.
Toevallig zijn dit bekenden, vrienden, familie en zijn apotheker. Liever dat die het goed uitzoeken dan eeuwig gespeculeer.

Ik mis trouwens de umlaut.

pi_161771669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toevallig zijn dit bekenden, vrienden, familie en zijn apotheker. Liever dat die het goed uitzoeken dan eeuwig gespeculeer.

Ik mis trouwens de umlaut.

Klinkt erg geloofwaardig inderdaad:

quote:
Een collega zei dat hij buitenlandse medicijnen kwam halen en dacht dat het om het zikavirus ging. Maar een vriend van mij herkende die medicijnen
  donderdag 28 april 2016 @ 11:32:47 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161771839
Al die zelfverklaarde experts met indianenverhalen. Ik zag hem die pillen nemen en ik zag dat hij AIDS had en ik zie een loopneus die roep coke!11!!
Ik wacht eerst het autopsierapport af.
pi_161771943
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Copycat het volgende:
Al die zelfverklaarde experts met indianenverhalen. Ik zag hem die pillen nemen en ik zag dat hij AIDS had en ik zie een loopneus die roep coke!11!!
Ja maar een iemand z'n collega zag iets en die z'n vriend weer wist toen ZEKER dat het om AIDS ging. Dan heb je het niet over zomaar iemand natuurlijk h.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2016 11:36:38 ]
pi_161772751
Ik vraag me zelfs af of zo iemand zelf naar de apotheek gaat en boodschappen doet en zo. Dat laat hij toch door anderen doen of bezorgen. Wanne onzin weer zeg.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:43:52 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161773331
Gister Purple Rain gekeken, die had ik eigenlijk nog nooit gezien. Meteen de cd weer op repeat :)

Komen allerlei jeugdherinneringen naar boven ook. Ik was 7 toen dit album en film uitkwamen. Herinner me wel de video's en optredens bij bv Toppop. Die meiden in hun ondergoed. Dat gegil en gekronkel van Prince. Er hing iets verbodens omheen al had ik natuurlijk niet door waar ze over zongen. Wat was dat ook eigenlijk mooi en onschuldig als je vergelijkt met wat je nu op tv ziet. Vieze wijven zoals Nicky Minaj. Geen klap aan en vooral echt totaal niet sexy.
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2016 @ 09:09:40 #209
7889 tong80
Spleenheup
pi_161793683
quote:
9s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:32 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij is ie al gecremeerd.

Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2016 @ 09:10:57 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_161793705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me zelfs af of zo iemand zelf naar de apotheek gaat en boodschappen doet en zo. Dat laat hij toch door anderen doen of bezorgen. Wanne onzin weer zeg.
Sterke pijnstillers als Percocet hebben mogelijk een rol gespeeld bij de dood van Prince. Dat meldden onderzoekers die nagaan of de Amerikaanse popster medicijnen kreeg van een dokter of overleed door een overdosis, aldus Amerikaanse media.

Op Paisley Park, het complex van Prince in een voorstad van Minneapolis, heeft de politie tijdens een huiszoeking voorgeschreven middelen gevonden. De autoriteiten wilden geen verdere details geven over het soort middel. Daarnaast wordt onderzoek gedaan naar een tussenlanding in Illinois die de zanger op 15 april wegens een medische noodsituatie moest maken. Prince kreeg toen in het ziekenhuis een injectie met Narcan, een middel dat meestal wordt ingespoten bij een overdosis. Bekeken wordt of er in de privjet een dokter met de zanger meereisde.

Prince werd op 21 april levenloos aangetroffen in een lift op Paisley Park. Volgens nieuwszender CNN werden op het lichaam van de wereldster pijnstillers gevonden die opiaten bevatten.

http://www.telegraaf.nl/p(...)doodsoorzaak___.html

Grappig in dit topic. Users die tegen het speculeren zijn, maar er zelf het hardst aan meedoen.

vrijdag 29 april 2016 @ 09:11:13 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161793708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:09 schreef tong80 het volgende:

Volgens mij is ie al gecremeerd.

Dus? De autopsie is ook al geweest. Het rapport is er alleen nog niet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 april 2016 @ 09:12:06 #212
7889 tong80
Spleenheup
pi_161793719
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus? De autopsie is ook al geweest. Het rapport is er alleen nog niet.
Dan wachten we rustig af moeder Theresa.

vrijdag 29 april 2016 @ 09:13:48 #213
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161793742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:12 schreef tong80 het volgende:

Dan wachten we rustig af

Dat zei ik dus.
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:15:18 #214
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161793758
Lief spelen jullie twee. Jullie zitten elkaar de laatste dagen wel meer tegen de haren in te strijken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:18:05 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161793782
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:15 schreef Dagonet het volgende:
Lief spelen jullie twee. Jullie zitten elkaar de laatste dagen wel meer tegen de haren in te strijken.
Ik pareer slechts.

Maar idd weer terug naar Prince. De eerste celebrity-dood die me echt persoonlijk heeft geraakt.
  vrijdag 29 april 2016 @ 10:13:27 #216
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161794415
quote:
Ja nou. Doe daar eens bij hoe hij in zichzelf terug trok tijdens interviews en als hem vragen werden gesteld door vreemden. Dat alleen al ... die zie ik echt niet een drugstore in de VS binnen lopen om dan opiaten te scoren. Die had dat echt wel uitbesteed.

En wat dacht je van die hordes en hordes fans die hem zouden opwachten? Op prince.org zaten een hoop stalkers die precies wisten waar hij zat. En welke meid nou weer aan zijn arm hing :D :D
pi_161794554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:43 schreef Aventura het volgende:
Gister Purple Rain gekeken, die had ik eigenlijk nog nooit gezien. Meteen de cd weer op repeat :)

Komen allerlei jeugdherinneringen naar boven ook. Ik was 7 toen dit album en film uitkwamen. Herinner me wel de video's en optredens bij bv Toppop. Die meiden in hun ondergoed. Dat gegil en gekronkel van Prince. Er hing iets verbodens omheen al had ik natuurlijk niet door waar ze over zongen. Wat was dat ook eigenlijk mooi en onschuldig als je vergelijkt met wat je nu op tv ziet. Vieze wijven zoals Nicky Minaj. Geen klap aan en vooral echt totaal niet sexy.
In die tijd was muziek maken nog muziek maken. Met emotie, gevoel en visuele vorming.

Nu is muziek maken verworden tot een marketing business. Digitale rotzooi waar men elkaar na doet of een vergeefse poging doet de artiesten van toen te kopiren.

Na de tweede helft van de jaren negentig was het eigenlijk wel gedaan. Toen kreeg je R&B, hiphopgeblaat, werd house een voorgeprogrammeerde usb-stick en werd de Amerikaanse bubblegum-pop gentroduceerd. :'(
pi_161794827
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:10 schreef tong80 het volgende:
Op Paisley Park, het complex van Prince in een voorstad van Minneapolis, heeft de politie tijdens een huiszoeking voorgeschreven middelen gevonden.
En dat wordt dan weer ontkend door een woordvoerder van diezelfde politie..
  vrijdag 29 april 2016 @ 10:42:58 #219
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161794850
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

In die tijd was muziek maken nog muziek maken. Met emotie, gevoel en visuele vorming.

Nu is muziek maken verworden tot een marketing business. Digitale rotzooi waar men elkaar na doet of een vergeefse poging doet de artiesten van toen te kopiren.

Na de tweede helft van de jaren negentig was het eigenlijk wel gedaan. Toen kreeg je R&B, hiphopgeblaat, werd house een voorgeprogrammeerde usb-stick en werd de Amerikaanse bubblegum-pop gentroduceerd. :'(
Dat trok me ook zo aan aan Prince (en Bowie). Prince heeft het na Purple Rain erg goed gedaan qua muzikaliteit. Het vloog echt alle kanten op. De eerste keer dat ik Bob George hoorde had ik echt een W T F moment. "Batman" had ik niet achter hem gezocht maar achteraf pastte het erg goed bij hem. Housequake vond ik maar matig tot ik het de eerste keer live hoorde. Nu luister ik die ook alleen nog maar live daar niet van maar wat een ontiegelijk briljant nummer is dat. De Purple Rain versie van Syracuse is ook de enige PR waar ik nog naar luister.

Komt nog eens bij dat we overspoeld werden met unreleased studio tracks (dream factory, camille, crystal ball... al dat spul dat uiteindelijk Sign of the Times werd. Dat was zo een grote hoeveelheid muziek en alles stuk voor stuk zoveel interessanter dan bijvoorbeeld 1999 en Purple Rain).

Zo had/heeft elk album wel iets waardoor ik kon blijven luisteren. Voor elke stemming is er wel een Prince nummer.
  vrijdag 29 april 2016 @ 10:44:27 #220
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161794875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

En dat wordt dan weer ontkend door een woordvoerder van diezelfde politie..
Dit zal nog wel even doorgaan :P
pi_161795065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:13 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja nou. Doe daar eens bij hoe hij in zichzelf terug trok tijdens interviews en als hem vragen werden gesteld door vreemden. Dat alleen al ... die zie ik echt niet een drugstore in de VS binnen lopen om dan opiaten te scoren. Die had dat echt wel uitbesteed.

En wat dacht je van die hordes en hordes fans die hem zouden opwachten? Op prince.org zaten een hoop stalkers die precies wisten waar hij zat. En welke meid nou weer aan zijn arm hing :D :D
Nou, ze hebben wel een foto gemaakt hoe hij bij zijn apotheek zijn dagelijkse dosis dope aan het uitzoeken was:

pi_161796102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, ze hebben wel een foto gemaakt hoe hij bij zijn apotheek zijn dagelijkse dosis dope aan het uitzoeken was:

[ afbeelding ]
Ze verkopen cd's in een apotheek? :+
  vrijdag 29 april 2016 @ 11:52:41 #223
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161796228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:46 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ze verkopen cd's in een apotheek? :+
Sommige mensen worden high van Tom Waits of Coldplay :+
pi_161796357
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat trok me ook zo aan aan Prince (en Bowie). Prince heeft het na Purple Rain erg goed gedaan qua muzikaliteit. Het vloog echt alle kanten op. De eerste keer dat ik Bob George hoorde had ik echt een W T F moment. "Batman" had ik niet achter hem gezocht maar achteraf pastte het erg goed bij hem. Housequake vond ik maar matig tot ik het de eerste keer live hoorde. Nu luister ik die ook alleen nog maar live daar niet van maar wat een ontiegelijk briljant nummer is dat. De Purple Rain versie van Syracuse is ook de enige PR waar ik nog naar luister.

Komt nog eens bij dat we overspoeld werden met unreleased studio tracks (dream factory, camille, crystal ball... al dat spul dat uiteindelijk Sign of the Times werd. Dat was zo een grote hoeveelheid muziek en alles stuk voor stuk zoveel interessanter dan bijvoorbeeld 1999 en Purple Rain).

Zo had/heeft elk album wel iets waardoor ik kon blijven luisteren. Voor elke stemming is er wel een Prince nummer.
Ken je deze al? Dit is gewoon kunst.

pi_161796565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:52 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Sommige mensen worden high van Tom Waits of Coldplay :+
Jij snapt 'em :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 12:17:58 #226
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161796745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:58 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ken je deze al? Dit is gewoon kunst.

Tuurlijk

Je wilt niet weten hoe ik achter muziek aan zat in de jaren 80 en 90 :X Ik heb alle in NL uitgebrachte 7" (incl. Bambi) en 12" behalve de eerste persing van I could never take the place of your man (op die 12" staat de single versie, werd na een week of wat vervangen door een versie met een lange solo. Die heb ik gemist want toen moesten mijn ouders op vakantie en ik moest mee :( ). Single CDs heb ik ook een hele lading van (die zie je echt nergens meer). Die met van die klote plastic inserts.

Bootlegs ... daar ging ik speciaal voor naar Engeland :X
pi_161796785
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik betwijfel ook of Prince zelf zijn medicijntjes ging halen bij de apo, doodziek en fluisterend. :D
pi_161797869
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:17 schreef wdn het volgende:

[..]

Tuurlijk

Je wilt niet weten hoe ik achter muziek aan zat in de jaren 80 en 90 :X Ik heb alle in NL uitgebrachte 7" (incl. Bambi) en 12" behalve de eerste persing van I could never take the place of your man (op die 12" staat de single versie, werd na een week of wat vervangen door een versie met een lange solo. Die heb ik gemist want toen moesten mijn ouders op vakantie en ik moest mee :( ). Single CDs heb ik ook een hele lading van (die zie je echt nergens meer). Die met van die klote plastic inserts.

Bootlegs ... daar ging ik speciaal voor naar Engeland :X
Ik had dit nog nooit gezien. Briljante versie van Come. Helaas is de kwaliteit slecht.
Een paar single cd's heb ik ook nog. De meeste bootlegs en concerten heb ik de laatste jaren via usenet binnen gehaald.
pi_161797962
quote:
Nou ja, er is wel een foto verschenen van zijn laatste apotheekbezoek, dus kennelijk ging hij wel eens persoonlijk langs.

Verder neem ik de verhalen niet serieus, medewerkers van een apotheek moeten gewoon hun muil houden over wat patinten aan medicijnen kopen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:30:31 #230
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161798318
http://www.telegraaf.nl/p(...)st_fortuin_op__.html

quote:
Prince is nog maar nauwelijks dood, of de lijkenpikkers staan al in de rij voor zijn fortuin. Nu heeft een zelfbenoemd 'liefdeskind' van de zanger zich gemeld. Hij eist dan ook maar meteen het gehele nalatenschap van de overleden Amerikaan op.

Onderzoekers van Heir Hunters International gaan serieus onderzoeken hoe echt de claim van een 30-jarige man is, die meent dat hij een geheim liefdeskind van Prince is. En dus naar eigen zeggen recht heeft op de geschatte 150 miljoen dollar van His Royal Badness.

De man uit Minnesota zou een kind zijn van de Purple Rain-zanger en een nog onbekende vrouw waar Prince het mee zou hebben gedaan in jaren 80.

Heir Hunters is gespecialiseerd in stambomen en mocht de bewuste man een oprecht verhaal hebben, kan Heir een DNA-test eisen en zelfs het Prince-fortuin eventueel opeisen.

Alsof het nog niet genoeg is, heeft er een tweede man aangeklopt bij Heir. Hij beweert weer de zoon te zijn van de vader van Prince, John Nelson, ook wel bekend als jazzmuzikant Prince Rogers. En in de wet in Minnesota staat nu eenmaal dat elke broer/zus n halfbroer/-zus recht heeft op een deel van het nalatenschap van Prince.

Volgens John Hilbert van Heir, wordt hun bedrijf platgebeld sinds de dood van Prince. "Honderden telefoontjes, mails en brieven van mensen die beweren een kind van Prince te zijn, of van zijn vader. Uiteraard gaan we niet bij iedereen na of het klopt, maar bij deze twee lijkt het aardig legitiem", zegt hij tegen Daily Mail. "Als Prince n kind heeft, dan heeft die recht op dat hele fortuin."
pi_161798510
quote:
Jammer dat ik niet op hem lijk, ging ik ook een poging wagen. -O-
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:42:58 #232
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161798581
Jett Rebel is al onderweg
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:44:12 #233
117098 Hathor
Effe niet
pi_161798617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:40 schreef mootie het volgende:

[..]

Jammer dat ik niet op hem lijk, ging ik ook een poging wagen. -O-
Zijn hele fortuin is maar 150 Miljoen? Dan heeft hij niet zo veel verdiend, of hij heeft nogal wat over de balk gesmeten. Sommige sportlui verdienen zo'n bedrag in een jaar, en Prince maakt al muziek sinds de 80's, dus ik had hem toch wel minimaal een miljardair geschat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_161798710
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn hele fortuin is maar 150 Miljoen? Dan heeft hij niet zo veel verdiend, of hij heeft nogal wat over de balk gesmeten. Sommige sportlui verdienen zo'n bedrag in een jaar, en Prince maakt al muziek sinds de 80's, dus ik had hem toch wel minimaal een miljardair geschat.
Niet zo doen over mijn vader :{w
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:48:04 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_161798734
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Niet zo doen over mijn vader :{w
Het is godverdomme mijn vader ook hoor. :(
  vrijdag 29 april 2016 @ 13:51:08 #236
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161798813
quote:

[..]

150 miljoen per jaar, sure.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161798848
En voor de tijd hadden ze zeker geen interesse in hun 'vader'? :')
  vrijdag 29 april 2016 @ 14:51:18 #238
117098 Hathor
Effe niet
pi_161800163
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 13:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

150 miljoen per jaar, sure.
Niet alleen salaris, maar het hele plaatje, inclusief endorsements. Michael Jordan bv verdiende naast zijn salaris als speler ook nog eens aan contracten met oa Gatorade, Nike, en Wheaties, en haalde in de jaren 90 met gemak 100 miljoen per jaar, dus ik denk dat het in 2016 nog wel wat hoger ligt. MJ is momenteel als retired athlete en eigenaar van de Charlotte Hornets een miljardair, daarom kan ik me nauwelijks voorstellen dat het totale vermogen van iemand van het kaliber Prince maar 150 miljoen is.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:02:07 #239
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161800637
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:02 schreef Flow3r het volgende:
Wat was ie toch sxy O+

[ afbeelding ]
dat was met die blotebillenbroek toch? Vond ik best ranzig
pi_161800738
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:02 schreef Flow3r het volgende:
Wat was ie toch sxy O+

[ afbeelding ]
Wij zijn denk ik wel van ongeveer dezelfde leeftijd. Toen hij doorbrak kon ik me echt heeeeel moeilijk over zijn hakjes heenzetten. Dat vond ik zo stom. :D
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:18:25 #242
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161800833
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat was met die blotebillenbroek toch? Vond ik best ranzig
Ranzig? Echt niet :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Wij zijn denk ik wel van ongeveer dezelfde leeftijd. Toen hij doorbrak kon ik me echt heeeeel moeilijk over zijn hakjes heenzetten. Dat vond ik zo stom. :D
Vond ik geweldig O+
Mijn vriendje toendertijd droeg ook hakken en make-up en was ook alles behalve gay *;

Terugkijkend was Prince toch wel lekkerder :+
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:20:13 #243
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161800884
quote:

[..]

Paisley Park was een dure hobby.

En zeg nou zelf... stel je zou dood gaan dan maak je toch zo veel mogelijk op :D
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:23:09 #244
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161800960
Ik heb nog zo'n promo gouden plaat ooit eens gekocht in Londen en een tamboerijn zelf gevangen in 86, plus een concertboek vol handtekeningen van de bandleden en Prince O+

Zelfs van zijn bodyguard :+

[ Bericht 7% gewijzigd door Flow3r op 29-04-2016 15:31:36 ]
pi_161801503
quote:

[..]

Wie van de sporters houdt 150 miljoen dollar per jaar over?
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:54:02 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_161801612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Paisley Park was een dure hobby.

En zeg nou zelf... stel je zou dood gaan dan maak je toch zo veel mogelijk op :D
Das waar.
pi_161801619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb nog zo'n promo gouden plaat ooit eens gekocht in Londen en een tamboerijn zelf gevangen in 86, plus een concertboek vol handtekeningen van de bandleden en Prince O+

Zou je die dingen nu verkopen? De prijs zal wel gaan stijgen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:55:03 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_161801635
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie van de sporters houdt 150 miljoen dollar per jaar over?
In het basketbal zijn er enkele, Formule 1 ook. Maar ik heb het niet over het salaris alleen uiteraard.
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:55:19 #249
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161801643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Zou je die dingen nu verkopen? De prijs zal wel gaan stijgen.
Nope, hoort bij mijn verzameling ;)
pi_161801675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Is ook zonde. Zeker als je nog steeds fan bent.
pi_161801677
Stel Prince komt bij die apotheek zonder recept en vraagt om dat middel. Zouden ze het hem dan weigeren? Dokters weten nu toch ondertussen wel dat ze moeten oppassen met het geven van pijnstillerrecepten aan sterren? Daar kunnen ze jaren voor de bak in gaan.
pi_161801729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:04:10 #253
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161801812
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zaten :P
Live in Syracuse New York, vanaf toen was ik ook ' hooked' O+
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:04:19 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161801815
quote:

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.
Ik was zestien en zag Purple Rain in de bios, met toenmalig vriendje en mijn moeder :D .
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:06:24 #255
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161801966
quote:

[..]

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
;) Ik was 15, had een vriendje die die voor mij het singletje wel kon "regelen" voor 3 gulden....
Thuis aangekomen ging de single op mijn vaders platenspeler, en heeft daar weken op gelegen. Achteraf grappigste; vooral de B-kant "God" was ik gek van, zo'n falset stem was ongekend.
Sindsdien heb ik netjes alles van Prince gekocht wat los en vast zat, ook de bootlegs, en luisterde het over-and-over-again. Geen groot liefhebben van Live Bootlegs (daar moet je gewoon zelf bij aanwezig zijn), maar des te groter verzamelaar van "Outtake/Demo/Alterfate" bootlegs, en al die remixes/edits 12-inches en singles. Ook een jaar of 10 bezig geweest om alle zooi te verzamelen die hij voor anderen heeft gedaan/geschreven. De obscuurste remixes van Ingrid Chavez, LouieLouie, VanGogh, Carmen Electra etc ....
Maar vooral de bootlegs gaven een kick om te vinden. In 1988 de bootleg van The Black Album, Charade (eerdere versie van Parade). Waren zo duur (75/80 gulden per stuk) dat ik moest kiezen... Heb er 4 uur lang over moeten dubben, om vervolgens toch maar voor The Black Album te gaan. Vooral vanwege "Bob George"
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:12:30 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161801982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet alleen salaris, maar het hele plaatje, inclusief endorsements. Michael Jordan bv verdiende naast zijn salaris als speler ook nog eens aan contracten met oa Gatorade, Nike, en Wheaties, en haalde in de jaren 90 met gemak 100 miljoen per jaar, dus ik denk dat het in 2016 nog wel wat hoger ligt. MJ is momenteel als retired athlete en eigenaar van de Charlotte Hornets een miljardair, daarom kan ik me nauwelijks voorstellen dat het totale vermogen van iemand van het kaliber Prince maar 150 miljoen is.
Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.

Verder blijft het geld rustig binnenkomen he, middels royalties.

Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Aan het eind van de rit blijft het gissen, nietwaar?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:33:13 #258
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Flow3r het volgende:

Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila E :) :) :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:04 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zaten :P
Live in Syracuse New York, vanaf toen was ik ook ' hooked' O+
Dat was ook op een Nederlandse zender.

Ik heb tot aan PR met de koptelefoon opgezeten en daarna hield ik het niet meer uit.
TV kei en kei hard aan (en ja dat was om 4 uur). Mam storrrrrrmde naar beneden en heeft de hele 30 minuten mee zitten bleren :D :D
pi_161802459
Waar komt die 150 miljoen vandaan? Ik lees veel vaker het bedrag van 800 miljoen.
Maar dan nog, hoeveel is Paisley Park waard? En dan niet alleen de studio, maar het label? Daarnaast alle inkomsten die de eerste 70 jaar nog binnen stromen aan albums, Tidal (Die hebben mazzel!!! met het net getekende contract.) en alles wat nu her-uitgebracht gaat worden door Warner (die hebben nog steeds sommige rechten) en alles wat door zijn erfgenamen heruitgebracht gaat worden. (Purple Rain album staat in NL nu al op #7 in de album top10). Om nog maar niet te praten over de onuitgebrachte albums die klaar liggen. Bij The Beatles, Hendrix, Marley was/is het eens in zoveel jaar dat in het nieuws kwam dat er weer een onbekende song gevonden was.... Bij Prince kunnen ze dat dagelijks zeggen voor de eerst komende 30 jaar (?)
Degene die de rechten over die kluis alleen al krijgt hoeft generaties lang niet meer te werken. Al krijgt iemand anders de bankrekening, en weer iemand anders de rechten over de officieel uitgebrachte albums, en weer iemand anders de rechten van Paisley Park.

Hier gaat heeeeeeel lang over gestreden worden.

Gelukje voor de Prince-muziek fan; er is blijkbaar geen testament, dus ook niet vastgelegd dat de inhoud van de kluis vernietigd moet gaan worden. Ik kijk al uit naar goede soundboard opnamen van bepaalde songs.... (A Place In Heaven, Witness, Dance with the Devil, There's Others Here With us, Soulpsychodelica, Crucial (met Miles Davis), Can I Play With You, GrandProgression.... etc etc etc...)

[ Bericht 1% gewijzigd door GameboyFlash op 29-04-2016 18:03:25 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:40:52 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802507
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.

Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Daaaaaaaaar zit je fout qua internet :)

Prince heeft jarenlang een FTP server gehad waar je voor 77 dollar per jaar alles af mocht trekken wat er op gezet werd. Daar zaten aardig was man op.
pi_161802725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:33 schreef wdn het volgende:

[..]

Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila E :) :) :)
Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95). ;)

Dat en het originele negatief van een foto van de Volkskrant van zijn SoT concert, zijn mijn 2 enige "heiligheden" welke ik nooit zal wegdoen. (Okee, de concert kaartjes sinds 1986 ook niet) Maar al mijn CD's en vinyl.... staat regelmatig op eBay, de muziek zelf heb ik in iTunes staan, wat voor mijzelf het heiligste der heiligen is. Al is dat tegenwoordig gewoon overal en nergens op Internet te downloaden.

Al moet ik zeggen de laatste jaren geef ik om dit alles weinig.... De herinneringen aan de concerten, het luisteren van de muziek, en het verzamelen ervan zijn me veel meer waard.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:57:46 #262
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:52 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95). ;)

Dat en het originele negatief van een foto van de Volkskrant van zijn SoT concert, zijn mijn 2 enige "heiligheden" welke ik nooit zal wegdoen. (Okee, de concert kaartjes sinds 1986 ook niet) Maar al mijn CD's en vinyl.... staat regelmatig op eBay, de muziek zelf heb ik in iTunes staan, wat voor mijzelf het heiligste der heiligen is. Al is dat tegenwoordig gewoon overal en nergens op Internet te downloaden.
- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog op :D )
- concertkaartjes 1986 heb ik nog. 1987 ook. maar van daarna zijn er veel verloren gegaan :(

- Ik heb een eigen gemaakt bootleg (ooit 25 LPs laten maken hier in Roermond)
Klinkt voor geen meter maar heb daar goud geld mee verdiend (heb er nog 1 zelf gehouden).
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:09:58 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161803097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Daaaaaaaaar zit je fout qua internet :)

Prince heeft jarenlang een FTP server gehad waar je voor 77 dollar per jaar alles af mocht trekken wat er op gezet werd. Daar zaten aardig was man op.
Voor mijn gevoel heeft Prince zijn carriere vanaf 1992 erg in de weg gezeten, maar wie ben ik.
Bis bis bis
pi_161803239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:57 schreef wdn het volgende:

[..]

- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog op :D )
- concertkaartjes 1986 heb ik nog. 1987 ook. maar van daarna zijn er veel verloren gegaan :(

- Ik heb een eigen gemaakt bootleg (ooit 25 LPs laten maken hier in Roermond)
Klinkt voor geen meter maar heb daar goud geld mee verdiend (heb er nog 1 zelf gehouden).
Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)
Ik heb bij elk singletje bijgehouden hoe veel ik er voor betaald heb, nu leuk terug te kijken;

IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (bruine hoes)
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (blauwe foto hoes)
Bambi (BE7"v): 50 Gulden
Uptown (NL7"): 50 gulden
Little Red Corvette/ All The Critics (US7"): 20 gulden
Purple Rain/God (Purple Vinyl, US7"): 15 gulden
etc, etc :)

Die platenbeurzen afstruinen was toen zo'n leuke en vooral dure hobby, en toch mis ik het gevoel dat het gaf eindelijk die ene remix/b-kant op te zetten na er jaren naar gezocht te hebben. Nu start je iTunes of Usenet/Torrent of een obscure website en binnen 5 minuten staat de track lossless op je speakers.

Toen de CDRecorder net bestond heb ik erg veel "compilatie CD's" gemaakt en verkocht. CD-Recorder kostte toen 2000 gulden en een lege CDR 20-30 gulden, en dan ging ook nog eens 30% fout. Maar heb daar toen ook een leuke vakantie aan overgehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door GameboyFlash op 29-04-2016 17:23:39 ]
pi_161803625
Een inhaalstrijd lijkt gaande op YouTube, echt alles wordt er nu op geplempt... :)

Ik bedenk me nu dat ik deze track al 20 jaar niet meer heb gehoord, zolang staat de pick-up al niet meer in de woonkamer :)

En dan laten lopen.... "All My Dreams", "Just My Imagination"... etc
pi_161804013
Bijzonder dat de hoogte van zijn vermogen openbaar is.
pi_161804160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Bijzonder dat de hoogte van zijn vermogen openbaar is.
Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.
pi_161804212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:05 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat die cijfers correct zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:28 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:26:37 #270
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161805637
quote:
Multiple sources close to the death investigation of Prince told 5 EYEWITNESS NEWS that the musician entered an out-patient treatment program.

Sources said Prince was seeing a doctor to help him deal with his chronic hip pain and that part of the out-patient treatment included efforts, by Prince, to move away from using medication prescribed to treat his severe pain. They did not say Prince’s treatment program automatically means he was addicted to controlled substances.

Sources said many people seek out-patient therapy to make sure they do not become addicted to prescribed painkillers and other types of medication and others will seek help when they think they might have symptoms indicating they are starting to become dependent on the drugs and are seeking counseling to help them slowly move away from the medications.

Law enforcement sources said only the Medical Examiner would be able to determine if Prince’s autopsy showed any signs of a person who had been habitually abusing any form of prescribed medications.

Meanwhile, 5 EYEWITNESS NEWS has also been told Bremer Bank, recently appointed trustee of Prince’s estate, hired a St. Paul company to drill through Prince’s personal vault at Paisley Park Tuesday. Sources said the bank had to move quickly to get inside the vault because, as court-appointed trustee, Bremer is legally responsible for safeguarding and handling all of Prince’s assets.

The vault is known to store Prince’s invaluable recordings, of which, dozens have not been released. Prince was the only person who knew the combination, which is the reason Bremer Bank had to hire someone to drill through the lock to retrieve and take inventory of its contents.

These new prescription pills had been recovered in the Prince death investigation and ABC News learned, specifically, the drugs were found in Prince’s possession at Paisley Park, which supports a Tuesday night story reported first by 5 EYEWITNESS NEWS.
Sources told 5 EYEWITNESS NEWS the summary of Prince’s autopsy are expected “any day” and the search warrant, and its inventory list, are expected to be made public Friday unless a judge orders the warrant sealed.
-bron: http://kstp.com/news/prin(...)-vault-open/4119830/
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:44:44 #271
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161806127
quote:
Was te verwachten zoiets.
En nu de telegraaf spammen voor een excuus :+
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:48:07 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161806214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:16 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)
Ik heb bij elk singletje bijgehouden hoe veel ik er voor betaald heb, nu leuk terug te kijken;

IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (bruine hoes)
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (blauwe foto hoes)
Bambi (BE7"v): 50 Gulden
Uptown (NL7"): 50 gulden
Little Red Corvette/ All The Critics (US7"): 20 gulden
Purple Rain/God (Purple Vinyl, US7"): 15 gulden
etc, etc :)

Die platenbeurzen afstruinen was toen zo'n leuke en vooral dure hobby, en toch mis ik het gevoel dat het gaf eindelijk die ene remix/b-kant op te zetten na er jaren naar gezocht te hebben. Nu start je iTunes of Usenet/Torrent of een obscure website en binnen 5 minuten staat de track lossless op je speakers.

Toen de CDRecorder net bestond heb ik erg veel "compilatie CD's" gemaakt en verkocht. CD-Recorder kostte toen 2000 gulden en een lege CDR 20-30 gulden, en dan ging ook nog eens 30% fout. Maar heb daar toen ook een leuke vakantie aan overgehouden.
die van mij had een witte hoes niks erop (dat was me te duur ;) )

In Roermond was een platenzaak waar ze de cut-out van Purple Rain verkochten (die picture disc single). Ik bood hem 250 gulden ervoor. Hij weigerde. Toen heb ik hem gezegd nooit meer wat te kopen bij hem (en heb dat ook nooit meer gedaan). Liep er wel steeds binnen ben een reclame tasje van de concurrent even verder op (die speciaal voor mij de cut-out heeft geregeld voor 100 gulden :D )
Ik heb daar 100den CDs gekocht (ook omdat hij de leukere dingen kon regelen. Zo heb ik ook alle normale pictures discs die zijn uitgebracht via hem kunnen krijgen :D )
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:44:05 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_161807752
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik probeerde dan ook niet de wijsneus uit te hangen, ik zeg allen dat er atleten zijn die zo'n bedrag jaarlijks binnenharken. :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2016 @ 20:44:05 #274
862 Arcee
Look closer
pi_161807753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:37 schreef GameboyFlash het volgende:
Om nog maar niet te praten over de onuitgebrachte albums die klaar liggen. Bij The Beatles, Hendrix, Marley was/is het eens in zoveel jaar dat in het nieuws kwam dat er weer een onbekende song gevonden was.... Bij Prince kunnen ze dat dagelijks zeggen voor de eerst komende 30 jaar (?)

Gelukje voor de Prince-muziek fan; er is blijkbaar geen testament, dus ook niet vastgelegd dat de inhoud van de kluis vernietigd moet gaan worden. Ik kijk al uit naar goede soundboard opnamen van bepaalde songs.... (A Place In Heaven, Witness, Dance with the Devil, There's Others Here With us, Soulpsychodelica, Crucial (met Miles Davis), Can I Play With You, GrandProgression.... etc etc etc...)
Dit idd, erorm benieuwd naar onuitgebrachte nummers uit de periode 1985-1987. :) Dream Factory/Camille/Crystal Ball dus, zeg maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_161808841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Hathor het volgende:

In het basketbal zijn er enkele, Formule 1 ook. Maar ik heb het niet over het salaris alleen uiteraard.
Met boxen zou je in enig jaar in de buurt kunnen komen.

Basketbal... Ongeveer 50 mio voor de absolute top, salaris en alle overige inkomsten samen. En daar moet dan nog de manager van betaald worden, de overige figuren er omheen die meepikken uit de ruif en tot slot komt de Belastingdienst nog eens langs. F1 zit daar gewoon nog onder.

Alleen boxers hebben een kans om het in n jaar te halen. En dat is meteen heel uitzonderlijk als het lukt.

Prince was geen absolute grootverdiener en gaf veel uit aan bv paisley park, waar hij weinig commercieel mee omging.

En wat moet je ook met veel meer dan 150 mio als je dood bent? ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 21:27:49 #276
117098 Hathor
Effe niet
pi_161809407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Met boxen zou je in enig jaar in de buurt kunnen komen.

Basketbal... Ongeveer 50 mio voor de absolute top, salaris en alle overige inkomsten samen. En daar moet dan nog de manager van betaald worden, de overige figuren er omheen die meepikken uit de ruif en tot slot komt de Belastingdienst nog eens langs. F1 zit daar gewoon nog onder.

Alleen boxers hebben een kans om het in n jaar te halen. En dat is meteen heel uitzonderlijk als het lukt.

Prince was geen absolute grootverdiener en gaf veel uit aan bv paisley park, waar hij weinig commercieel mee omging.

En wat moet je ook met veel meer dan 150 mio als je dood bent? ;)
Ga je eens inlezen over sterren als Jordan of James.
  vrijdag 29 april 2016 @ 22:25:30 #277
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161812148
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

*O*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2016 @ 22:31:19 #278
862 Arcee
Look closer
pi_161812406
Weet iemand hier dit? :)
pi_161812532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 21:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ga je eens inlezen over sterren als Jordan of James.
De eerste quote die ik vind:

'De bijna 33-jarige basketballer van de Chicago Bulls verdiende in 1995 bijna 44 miljoen dollar, ruim 70 miljoen gulden.Het salaris van Jordan bij de Bulls bedroeg 3,9 miljoen dollar. Zijn sponsorcontracten, onder meer bij Nike, waren 40 miljoen waard.'

Hij was toen de best verdienende sporter.

Bron: http://m.trouw.nl/tr/m/nl(...)enende-sporter.dhtml
pi_161815144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:57 schreef Loekie1 het volgende:
Stel Prince komt bij die apotheek zonder recept en vraagt om dat middel. Zouden ze het hem dan weigeren? Dokters weten nu toch ondertussen wel dat ze moeten oppassen met het geven van pijnstillerrecepten aan sterren? Daar kunnen ze jaren voor de bak in gaan.
Nou, MJ kreeg propofol, dat is een middel dat je buiten de operatiekamer niet voorschrijft aan iemand.
Prince kreeg percocet en dat is een pijnstiller die aan miljoenen Amerikanen wordt voorgeschreven.
Dat krijg je uiteraard niet mee zonder doktersrecept, maar als Prince inderdaad ernstige pijnklachten had vanwege versleten gewrichten, dan is dat recept zo geregeld.
pi_161815338
quote:

[..]

in '89 was hij bijna failliet.
pi_161815350
Guardian probeert de laatste weken van Prince te reconstrueren:

http://www.theguardian.co(...)-days-death-percocet
pi_161815499
pi_161815603
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:31 schreef Arcee het volgende:
Weet iemand hier dit? :)
Er is een DVD "The Hits" uit gebracht ten tijde van de "The Hits and B-Sides" 3CD.
Daarnaast circuleert er een 7-DVD met echt mega veel videoclips in goede tot zeer goede kwaliteit. Als ik me goed herinner de clips tot en met "The One". Ik heb hem al jaren niet meer afgespeeld, zal vast door CD-rot zijn werk niet meer doen.
pi_161816683

Magnificent!!
pi_161824202
De nood voor pijnstillers moet hoog zijn geweest voor Prince. Vlak voor zijn dood legde hij kilometers af om de medicijnen in handen te krijgen.

Waarschijnlijk deed de popster zoveel moeite voor de pijnstillers, omdat de apothekers in zijn omgeving hem niet meer wilde voorzien van medicijnen.

TMZ beweert dat Prince op de avond voor zijn dood bij een apotheker is geweest die zo’n 10 kilometer bij Paisly Park vandaan ligt. En dat terwijl er in zijn buurt acht andere apothekers zijn. Mogelijk kon Prince bij die apothekers geen pillen meer op recept krijgen omdat hij er al te vaak was geweest. Amerikaanse apothekers zetten klanten die te vaak voorgeschreven pillen komen halen op een speciale lijst.

Of dat de reden is dat Prince omreed voor zijn medicijnen, is niet duidelijk. Familieleden van de musicus spreken wel uit dat ze bezorgd waren dat Prince valse namen gebruikte om pillen los te peuteren bij dokters en apotheken.
http://www.telegraaf.nl/p(...)_pijnstillers__.html
http://www.tmz.com/

Tja. Ik zou kilometers omrijden voor chocola mocht dat niet meer te krijgen zijn, Prince voor pijnstillers. Triest.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 30-04-2016 15:39:50 ]
pi_161824462
Het klinkt wel weer een beetje fantasievol hoor. Teveel Dr. House gekeken denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 april 2016 @ 22:26:08 #288
862 Arcee
Look closer
pi_161834423
Prince’s vault drilled opened and there’s enough music to release a new album every year for the next century
Unreleased music pre-dates the release of 1984's Purple Rain

Underneath Prince’s Paisley Park estate is a bank vault full of unreleased music. Now, according to ABC News, the vault has been opened by Bremer Trust, who was appointed administrator of the estate following the musician’s death.

ABC News notes that Bremer Trust was forced to drill open the vault as only Prince knew the key code. Inside they discovered enough unreleased music to release a new album every year for the next century.

According to Prince’s former sound engineer, Susan Rodgers, the vault pre-dates the release of 1984’s Purple Rain. “When I left in 87, it was nearly full,” she explained in an interview with the Guardian. “Row after row of everything we’d done. I can’t imagine what they’ve done since then.”

It remains to be seen whether the music will ever be released. Prince had no will at the time of his death, and already his family members are fighting over his assets.
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:31:55 #289
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161834572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:36 schreef GameboyFlash het volgende:
Een inhaalstrijd lijkt gaande op YouTube, echt alles wordt er nu op geplempt... :)

Dat viel mij ook al op.

[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:40:50 #290
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161834847
quote:
Wat een eindbaas. _O_
pi_161835703
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:31 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op.

En het wordt er ook net zo snel wel weer afgehaald jammer genoeg :'(
pi_161838428
Al browsend kwam ik deze nachtmerrie tegen
Ooit speelde je met Prince.....
en dan opeens...

Sonny T
Tommy Barbarella
Michael Bland
  zondag 1 mei 2016 @ 01:14:50 #293
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161839003
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 00:43 schreef GameboyFlash het volgende:
Al browsend kwam ik deze nachtmerrie tegen
Ooit speelde je met Prince.....
en dan opeens...

Sonny T
Tommy Barbarella
Michael Bland
Interesseert ze geen fuck, als het maar betaalt. Zal ook wel een stuk relaxter zijn dan fulltime voor Prince werken. Dat houdt geen mens vol, Prince uiteindelijk ook niet.
pi_161840298
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:40 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Wat een eindbaas. _O_
Kunnen we de komende jaren nog heel wat CD en DVD boxen gaan verwachten met un-released materiaal van de kleine meester. *O*
pi_161846499
Dat is wel te hopen.
Maar dan moet eerst het gevecht over wie de rechten van welk nummer in handen heeft zijn afgerond.
  zondag 1 mei 2016 @ 15:44:27 #296
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161847988
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:56 schreef Wantie het volgende:
Dat is wel te hopen.
Maar dan moet eerst het gevecht over wie de rechten van welk nummer in handen heeft zijn afgerond.
Het is niet ondenkbaar dat n van de erfgenamen gewoon begint met het uitgeven van materiaal, dat kan namelijk gewoon.
pi_161848604
Dat zou mooi zijn. Maar dan hopelijk wel zoals Sheila E en Susan Rogers voor ogen hebben, dus in goed beheer van personen die de muziek goed weten te duiden, ipv dat het een zootje wordt.
Mijn partner is bijv. fan van Diana Ross en als je ziet wat een chaos het is qua uitgebrachte muziek-
cds...
En dan is zij nog geeneens overleden....
pi_161851364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

in '89 was hij bijna failliet.
Heb je daar ook een bron van?

Feit is wel sinds dat hij vanaf begin jaren '90 overhoop lag met Warner omdat Warner maar slechts 1 album per jaar wilde uitbrengen. Sindsdien liep zijn album verkoop tov de top jaren '80 terug, maar niet zodanig dat er van een (bijna) failliet gesproken kon worden. Prince had wereldwijd toch een fanatieke aanhang die trouw zijn albums kochten en optredens bleven bezoeken.
pi_161851583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef Flow3r het volgende:
SPOILER

*O*
Bizar knap.
pi_161853200
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:18 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron van?
Ben bang dat die vergaan is, maar het kwam doordat Prince mocht opdraaien voor de vernietiging van The Black Album, gevolgd door tegenvallende verkoop van LoveSexy, die vooral in de VS niet werd begrepen, gevolgd door een veel te dure tournee die in de VS ook nog eens flopte.
Tja, toen was het geld zo'n beetje op :)
Batman bleek de redding.

quote:
Feit is wel sinds dat hij vanaf begin jaren '90 overhoop lag met Warner omdat Warner maar slechts 1 album per jaar wilde uitbrengen. Sindsdien liep zijn album verkoop tov de top jaren '80 terug, maar niet zodanig dat er van een (bijna) failliet gesproken kon worden. Prince had wereldwijd toch een fanatieke aanhang die trouw zijn albums kochten en optredens bleven bezoeken.
Prince lag in de jaren '80 al overhoop met Warner over de rechten van zijn muziek. En overhoop over hun inmenging, wat oa het uitbrengen van Crystal Ball in de weg stond.
In de jaren '90 escalleerde het.

Er werd altijd gezegd dat Prince meer muziek wilde uitbrengen dan Warner toeliet, en Crystal Ball is daar een goed voorbeeld van, maar toen Prince los was van Warner hadden we met Emancipation een megadik album, maar daarna kwam de muziek wederom maar mondjesmaat. Eind jaren '90 zelfs een gat van 3 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wantie op 01-05-2016 19:48:31 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 mei 2016 @ 19:56:33 #301
862 Arcee
Look closer
pi_161854072
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')