abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161801677
Stel Prince komt bij die apotheek zonder recept en vraagt om dat middel. Zouden ze het hem dan weigeren? Dokters weten nu toch ondertussen wel dat ze moeten oppassen met het geven van pijnstillerrecepten aan sterren? Daar kunnen ze jaren voor de bak in gaan.
pi_161801729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Nope, hoort bij mijn verzameling ;)
Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:04:10 #253
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161801812
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zaten :P
Live in Syracuse New York, vanaf toen was ik ook ' hooked' O+
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:04:19 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161801815
quote:

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was. Een beetje verboden, maar ook weer niet. Maar dat je liever niet had dat je ouders naar clips keken enzulks.
Ik was zestien en zag Purple Rain in de bios, met toenmalig vriendje en mijn moeder :D .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:06:24 #255
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161801966
quote:

[..]

Zit net even te kijken. 1984 kwam Purple rain uit. Ik was 13 en zo bleu als een bleu ding ofzo. Vond het wel heel tof, had de lp ook, maar er hing ook iets omheen van sex en dat het eigenlijk over het randje was.
;) Ik was 15, had een vriendje die die voor mij het singletje wel kon "regelen" voor 3 gulden....
Thuis aangekomen ging de single op mijn vaders platenspeler, en heeft daar weken op gelegen. Achteraf grappigste; vooral de B-kant "God" was ik gek van, zo'n falset stem was ongekend.
Sindsdien heb ik netjes alles van Prince gekocht wat los en vast zat, ook de bootlegs, en luisterde het over-and-over-again. Geen groot liefhebben van Live Bootlegs (daar moet je gewoon zelf bij aanwezig zijn), maar des te groter verzamelaar van "Outtake/Demo/Alterfate" bootlegs, en al die remixes/edits 12-inches en singles. Ook een jaar of 10 bezig geweest om alle zooi te verzamelen die hij voor anderen heeft gedaan/geschreven. De obscuurste remixes van Ingrid Chavez, LouieLouie, VanGogh, Carmen Electra etc ....
Maar vooral de bootlegs gaven een kick om te vinden. In 1988 de bootleg van The Black Album, Charade (eerdere versie van Parade). Waren zo duur (75/80 gulden per stuk) dat ik moest kiezen... Heb er 4 uur lang over moeten dubben, om vervolgens toch maar voor The Black Album te gaan. Vooral vanwege "Bob George"
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:12:30 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161801982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 14:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet alleen salaris, maar het hele plaatje, inclusief endorsements. Michael Jordan bv verdiende naast zijn salaris als speler ook nog eens aan contracten met oa Gatorade, Nike, en Wheaties, en haalde in de jaren 90 met gemak 100 miljoen per jaar, dus ik denk dat het in 2016 nog wel wat hoger ligt. MJ is momenteel als retired athlete en eigenaar van de Charlotte Hornets een miljardair, daarom kan ik me nauwelijks voorstellen dat het totale vermogen van iemand van het kaliber Prince maar 150 miljoen is.
Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.

Verder blijft het geld rustig binnenkomen he, middels royalties.

Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Aan het eind van de rit blijft het gissen, nietwaar?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:33:13 #258
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:23 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb nog zo'n promo gouden plaat ooit eens gekocht in Londen en een tamboerijn zelf gevangen in 86, plus een concertboek vol handtekeningen van de bandleden en Prince O+

Zelfs van zijn bodyguard :+
Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila E :) :) :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:04 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Mijn vriend was toen een grote fan van Prince en ik geloof in '85 werd er op Sky een live concertregistratie gegeven om 4 uur snachts onze tijd of zo, kan me nog herinneren dat we aan de zakken chips en aan de buis gekluisterd zaten :P
Live in Syracuse New York, vanaf toen was ik ook ' hooked' O+
Dat was ook op een Nederlandse zender.

Ik heb tot aan PR met de koptelefoon opgezeten en daarna hield ik het niet meer uit.
TV kei en kei hard aan (en ja dat was om 4 uur). Mam storrrrrrmde naar beneden en heeft de hele 30 minuten mee zitten bleren :D :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_161802459
Waar komt die 150 miljoen vandaan? Ik lees veel vaker het bedrag van 800 miljoen.
Maar dan nog, hoeveel is Paisley Park waard? En dan niet alleen de studio, maar het label? Daarnaast alle inkomsten die de eerste 70 jaar nog binnen stromen aan albums, Tidal (Die hebben mazzel!!! met het net getekende contract.) en alles wat nu her-uitgebracht gaat worden door Warner (die hebben nog steeds sommige rechten) en alles wat door zijn erfgenamen heruitgebracht gaat worden. (Purple Rain album staat in NL nu al op #7 in de album top10). Om nog maar niet te praten over de onuitgebrachte albums die klaar liggen. Bij The Beatles, Hendrix, Marley was/is het eens in zoveel jaar dat in het nieuws kwam dat er weer een onbekende song gevonden was.... Bij Prince kunnen ze dat dagelijks zeggen voor de eerst komende 30 jaar (?)
Degene die de rechten over die kluis alleen al krijgt hoeft generaties lang niet meer te werken. Al krijgt iemand anders de bankrekening, en weer iemand anders de rechten over de officieel uitgebrachte albums, en weer iemand anders de rechten van Paisley Park.

Hier gaat heeeeeeel lang over gestreden worden.

Gelukje voor de Prince-muziek fan; er is blijkbaar geen testament, dus ook niet vastgelegd dat de inhoud van de kluis vernietigd moet gaan worden. Ik kijk al uit naar goede soundboard opnamen van bepaalde songs.... (A Place In Heaven, Witness, Dance with the Devil, There's Others Here With us, Soulpsychodelica, Crucial (met Miles Davis), Can I Play With You, GrandProgression.... etc etc etc...)

[ Bericht 1% gewijzigd door GameboyFlash op 29-04-2016 18:03:25 ]
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:40:52 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802507
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik wel. George Michael dobbert ook rond de paar honderd miljoen bijvoorbeeld. Idem Phil Collins of Sting. Voorts heeft Princd toch vanaf de jaren 90 de boot gemist qua verkopen/internet. Weet ook niet hoe het met tournees zat, daar zit het grote geld.

Ik vraag me daarnaast af waf nou de netto vermogenswaarde van die sporters is. Zal ook nog een groot gedeelte schuld inzitten.
Daaaaaaaaar zit je fout qua internet :)

Prince heeft jarenlang een FTP server gehad waar je voor 77 dollar per jaar alles af mocht trekken wat er op gezet werd. Daar zaten aardig was man op.
pi_161802725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:33 schreef wdn het volgende:

[..]

Oh ik heb ooit 2 drumstokjes gekregen van Sheila E :) :) :)
Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95). ;)

Dat en het originele negatief van een foto van de Volkskrant van zijn SoT concert, zijn mijn 2 enige "heiligheden" welke ik nooit zal wegdoen. (Okee, de concert kaartjes sinds 1986 ook niet) Maar al mijn CD's en vinyl.... staat regelmatig op eBay, de muziek zelf heb ik in iTunes staan, wat voor mijzelf het heiligste der heiligen is. Al is dat tegenwoordig gewoon overal en nergens op Internet te downloaden.

Al moet ik zeggen de laatste jaren geef ik om dit alles weinig.... De herinneringen aan de concerten, het luisteren van de muziek, en het verzamelen ervan zijn me veel meer waard.
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:57:46 #262
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161802813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:52 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Duhhhh..... Ik kijk nu tegen een door Prince gebruikt "Love God" plectrum (Brabanthallen '95). ;)

Dat en het originele negatief van een foto van de Volkskrant van zijn SoT concert, zijn mijn 2 enige "heiligheden" welke ik nooit zal wegdoen. (Okee, de concert kaartjes sinds 1986 ook niet) Maar al mijn CD's en vinyl.... staat regelmatig op eBay, de muziek zelf heb ik in iTunes staan, wat voor mijzelf het heiligste der heiligen is. Al is dat tegenwoordig gewoon overal en nergens op Internet te downloaden.
- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog op :D )
- concertkaartjes 1986 heb ik nog. 1987 ook. maar van daarna zijn er veel verloren gegaan :(

- Ik heb een eigen gemaakt bootleg (ooit 25 LPs laten maken hier in Roermond)
Klinkt voor geen meter maar heb daar goud geld mee verdiend (heb er nog 1 zelf gehouden).
  vrijdag 29 april 2016 @ 17:09:58 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161803097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:40 schreef wdn het volgende:

[..]

Daaaaaaaaar zit je fout qua internet :)

Prince heeft jarenlang een FTP server gehad waar je voor 77 dollar per jaar alles af mocht trekken wat er op gezet werd. Daar zaten aardig was man op.
Voor mijn gevoel heeft Prince zijn carriere vanaf 1992 erg in de weg gezeten, maar wie ben ik.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161803239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:57 schreef wdn het volgende:

[..]

- "Bambi" op single. Prijskaartje 5 gulden (zit er nog op :D )
- concertkaartjes 1986 heb ik nog. 1987 ook. maar van daarna zijn er veel verloren gegaan :(

- Ik heb een eigen gemaakt bootleg (ooit 25 LPs laten maken hier in Roermond)
Klinkt voor geen meter maar heb daar goud geld mee verdiend (heb er nog 1 zelf gehouden).
Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)
Ik heb bij elk singletje bijgehouden hoe veel ik er voor betaald heb, nu leuk terug te kijken;

IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (bruine hoes)
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (blauwe foto hoes)
Bambi (BE7"v): 50 Gulden
Uptown (NL7"): 50 gulden
Little Red Corvette/ All The Critics (US7"): 20 gulden
Purple Rain/God (Purple Vinyl, US7"): 15 gulden
etc, etc :)

Die platenbeurzen afstruinen was toen zo'n leuke en vooral dure hobby, en toch mis ik het gevoel dat het gaf eindelijk die ene remix/b-kant op te zetten na er jaren naar gezocht te hebben. Nu start je iTunes of Usenet/Torrent of een obscure website en binnen 5 minuten staat de track lossless op je speakers.

Toen de CDRecorder net bestond heb ik erg veel "compilatie CD's" gemaakt en verkocht. CD-Recorder kostte toen 2000 gulden en een lege CDR 20-30 gulden, en dan ging ook nog eens 30% fout. Maar heb daar toen ook een leuke vakantie aan overgehouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door GameboyFlash op 29-04-2016 17:23:39 ]
pi_161803625
Een inhaalstrijd lijkt gaande op YouTube, echt alles wordt er nu op geplempt... :)

Ik bedenk me nu dat ik deze track al 20 jaar niet meer heb gehoord, zolang staat de pick-up al niet meer in de woonkamer :)

En dan laten lopen.... "All My Dreams", "Just My Imagination"... etc
pi_161804013
Bijzonder dat de hoogte van zijn vermogen openbaar is.
pi_161804160
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Bijzonder dat de hoogte van zijn vermogen openbaar is.
Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.
pi_161804212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 18:05 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Ach... jaarlijks wordt in NL ook de Quote 500 uitgebracht.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat die cijfers correct zijn.
  vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:28 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:26:37 #270
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_161805637
quote:
Multiple sources close to the death investigation of Prince told 5 EYEWITNESS NEWS that the musician entered an out-patient treatment program.

Sources said Prince was seeing a doctor to help him deal with his chronic hip pain and that part of the out-patient treatment included efforts, by Prince, to move away from using medication prescribed to treat his severe pain. They did not say Prince’s treatment program automatically means he was addicted to controlled substances.

Sources said many people seek out-patient therapy to make sure they do not become addicted to prescribed painkillers and other types of medication and others will seek help when they think they might have symptoms indicating they are starting to become dependent on the drugs and are seeking counseling to help them slowly move away from the medications.

Law enforcement sources said only the Medical Examiner would be able to determine if Prince’s autopsy showed any signs of a person who had been habitually abusing any form of prescribed medications.

Meanwhile, 5 EYEWITNESS NEWS has also been told Bremer Bank, recently appointed trustee of Prince’s estate, hired a St. Paul company to drill through Prince’s personal vault at Paisley Park Tuesday. Sources said the bank had to move quickly to get inside the vault because, as court-appointed trustee, Bremer is legally responsible for safeguarding and handling all of Prince’s assets.

The vault is known to store Prince’s invaluable recordings, of which, dozens have not been released. Prince was the only person who knew the combination, which is the reason Bremer Bank had to hire someone to drill through the lock to retrieve and take inventory of its contents.

These new prescription pills had been recovered in the Prince death investigation and ABC News learned, specifically, the drugs were found in Prince’s possession at Paisley Park, which supports a Tuesday night story reported first by 5 EYEWITNESS NEWS.
Sources told 5 EYEWITNESS NEWS the summary of Prince’s autopsy are expected “any day” and the search warrant, and its inventory list, are expected to be made public Friday unless a judge orders the warrant sealed.
-bron: http://kstp.com/news/prin(...)-vault-open/4119830/
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:44:44 #271
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161806127
quote:
Was te verwachten zoiets.
En nu de telegraaf spammen voor een excuus :+
  vrijdag 29 april 2016 @ 19:48:07 #272
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161806214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:16 schreef GameboyFlash het volgende:

[..]

Welke LP bootleg? "Red House" / "Intimate Moments" ?? Die vinyl albums heb ik ooit gekocht en daarna nooit meer gezien. Op die laatste staat "Mama" en "Cold Coffee and Cocaine" beiden niet/moeilijk op CD/Internet te vinden (Intimate Moments wel op CD maar dan net iets andere tracks)
Ik heb bij elk singletje bijgehouden hoe veel ik er voor betaald heb, nu leuk terug te kijken;

IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (bruine hoes)
IWBYL/JALAWT (UK7"): 30 gulden (blauwe foto hoes)
Bambi (BE7"v): 50 Gulden
Uptown (NL7"): 50 gulden
Little Red Corvette/ All The Critics (US7"): 20 gulden
Purple Rain/God (Purple Vinyl, US7"): 15 gulden
etc, etc :)

Die platenbeurzen afstruinen was toen zo'n leuke en vooral dure hobby, en toch mis ik het gevoel dat het gaf eindelijk die ene remix/b-kant op te zetten na er jaren naar gezocht te hebben. Nu start je iTunes of Usenet/Torrent of een obscure website en binnen 5 minuten staat de track lossless op je speakers.

Toen de CDRecorder net bestond heb ik erg veel "compilatie CD's" gemaakt en verkocht. CD-Recorder kostte toen 2000 gulden en een lege CDR 20-30 gulden, en dan ging ook nog eens 30% fout. Maar heb daar toen ook een leuke vakantie aan overgehouden.
die van mij had een witte hoes niks erop (dat was me te duur ;) )

In Roermond was een platenzaak waar ze de cut-out van Purple Rain verkochten (die picture disc single). Ik bood hem 250 gulden ervoor. Hij weigerde. Toen heb ik hem gezegd nooit meer wat te kopen bij hem (en heb dat ook nooit meer gedaan). Liep er wel steeds binnen ben een reclame tasje van de concurrent even verder op (die speciaal voor mij de cut-out heeft geregeld voor 100 gulden :D )
Ik heb daar 100den CDs gekocht (ook omdat hij de leukere dingen kon regelen. Zo heb ik ook alle normale pictures discs die zijn uitgebracht via hem kunnen krijgen :D )
  vrijdag 29 april 2016 @ 20:44:05 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_161807752
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik probeerde dan ook niet de wijsneus uit te hangen, ik zeg allen dat er atleten zijn die zo'n bedrag jaarlijks binnenharken. :)
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 april 2016 @ 20:44:05 #274
862 Arcee
Look closer
pi_161807753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:37 schreef GameboyFlash het volgende:
Om nog maar niet te praten over de onuitgebrachte albums die klaar liggen. Bij The Beatles, Hendrix, Marley was/is het eens in zoveel jaar dat in het nieuws kwam dat er weer een onbekende song gevonden was.... Bij Prince kunnen ze dat dagelijks zeggen voor de eerst komende 30 jaar (?)

Gelukje voor de Prince-muziek fan; er is blijkbaar geen testament, dus ook niet vastgelegd dat de inhoud van de kluis vernietigd moet gaan worden. Ik kijk al uit naar goede soundboard opnamen van bepaalde songs.... (A Place In Heaven, Witness, Dance with the Devil, There's Others Here With us, Soulpsychodelica, Crucial (met Miles Davis), Can I Play With You, GrandProgression.... etc etc etc...)
Dit idd, erorm benieuwd naar onuitgebrachte nummers uit de periode 1985-1987. :) Dream Factory/Camille/Crystal Ball dus, zeg maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_161808841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:55 schreef Hathor het volgende:

In het basketbal zijn er enkele, Formule 1 ook. Maar ik heb het niet over het salaris alleen uiteraard.
Met boxen zou je in enig jaar in de buurt kunnen komen.

Basketbal... Ongeveer 50 mio voor de absolute top, salaris en alle overige inkomsten samen. En daar moet dan nog de manager van betaald worden, de overige figuren er omheen die meepikken uit de ruif en tot slot komt de Belastingdienst nog eens langs. F1 zit daar gewoon nog onder.

Alleen boxers hebben een kans om het in één jaar te halen. En dat is meteen heel uitzonderlijk als het lukt.

Prince was geen absolute grootverdiener en gaf veel uit aan bv paisley park, waar hij weinig commercieel mee omging.

En wat moet je ook met veel meer dan 150 mio als je dood bent? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')