abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161659716
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:01 schreef wdn het volgende:

[..]

21x de O2 arena ;) enne

"The O2 Arena has the second-highest seating capacity of any indoor venue in the UK, behind the Manchester Arena, but took the crown of the world's busiest music arena from New York's Madison Square Garden in 2008.[5] The closest underground station to the venue is the North Greenwich station on the Jubilee line."

"Despite The O2 Arena being open for only 200 days per year (the equivalent of seven months), the venue sold over 1.2 million tickets in 2007, making it the third most popular venue in the world for concerts and family shows narrowly behind the Manchester Arena (1.25 million) and Madison Square Garden in New York City (1.23 million). By 2008 it had become the world's busiest venue with sales of more than two million, taking the crown from MEN Arena"

Er passen iets van 20000 man in de O2. Dus dik 400.000 man in totaal.

Maar het was niet alleen 2008 in de UK he. De US tour van 2015 was ook een megaseller.

Oh en veel werd meegezongen ;) Ook de wat nieuwere nummers. Dat zul je van me moeten geloven. Overigens speelde hij ook echt nieuwe nummers dus die waren ook echt nieuw voor iedereen ja ;)

Prince was vanaf 2010 ofzo gewoon een podium artiest geworden. Dan zien de niet fans je niet meer denk ik :D Of er moet echt iets speciaals gebeuren. MAAR Prince in Nederland was altijd megagroot nieuws. En de aftershows ook.
Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
pi_161659727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:14 schreef Poepz0r het volgende:
Prince was de laatste jaren ook nog volop aanwezig hoor. Hij schreef en produceerde voor vele artiesten, iets wat veel mensen vergeten.
Interessant :) heb je voorbeelden? Ben benieuwd.
pi_161659917
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Lois Lane
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:41:14 #29
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_161660009
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Lois Lane
dat was ruim 25 jaar geleden
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:43:31 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660082
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Misschien onderschat ik toch wel z'n aantal fans toch nogal dan. Ik geloof je hoor ;)
Ik ben halverwege de jaren '80 geboren (precies tijdens zijn grootste hits) en gedurende mijn jeugd zag ik (en de meeste mensen van m'n leeftijd denk ik) namen als U2, Bowie, Madonna en Michael Jackson constant op de voorgrond in de muziekwereld. En via onze ouders hoorden en zagen we dan de Beatles en de Stones. Van Prince kende ik z'n 2 a 3 bekendste nummers (Purple Rain natuurlijk z'n bekendste) maar z'n zichtbare invloed gedurende de 20 jaar daarna was voor mij echt duidelijk veel minder.

Maar wellicht ligt dat toch aan mij. Zonder arrogant te zijn: ik heb een redelijk brede smaak/kennis wat betreft oude en nieuwe popmuziek (ik kan zo minimaal elk 5 nummers van Elvis, The Beatles, Bowie, U2, Michael Jackson en zelfs Madonna uit m'n hoofd meezingen) maar dat Prince bij mij eigenlijk bijna bekender was dan van z'n 300 naamswijzigingen dan van wat ie na 1990 uitbracht vond ik wel wat zeggen.

Maar nogmaals: je cijfers daarentegen zijn ook overtuigend hoor. En de shock in de muziekwereld deze week ook. Ik begreep het alleen niet 100 %.
Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:48:40 #31
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).

Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
pi_161660459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel.
Enige wat mij laat twijfelen: 57 is gewoon te jong. Hij had wat hij nu doet best mogen doen tot zijn 100ste.
Sowieso voor iedereen te jong en voor zo'n goede muzikant al helemaal.

quote:
Via Paisley Park voornamelijk. Prince was een genre op zichzelf :+

Nee, dat ging alleen om het geld en de roem. Alleen al de tijd die tussen de albums zaten zegt al genoeg. Daar zat een ""marketingplan"" en een ""strategie"" achter. Gewoon zoveel mogelijk singles op een album dumpen. Een conceptalbum bijvoorbeeld heb ik MJ niet op kunnen betrappen.
Er zat zeker een enorme marketing achter MJ, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat er marketing achter iets zit, wil niet perse zeggen dat het product niet (steen)goed kan zijn.

Plus, jij weet ook wel hoe marketing in de muziek werkt: elke x jaar een nieuw jong vers gezicht lanceren op de markt. Alleen de allergrootsten kun je 30+ jaar lang blijven 'verkopen'. MJ werd notabene ook nog eens ernstig van pedofilie beschuldigd: je talent en status moeten wel echt gigantisch zijn wil je dat overleven als superster. Het was voor de muziekmaatschappijen 10 keer makkelijker geweest om in die jaren nieuwe (jonge, niet-'pedofiele') popsterretjes te blijven lanceren.

Tevens: Jackson was idd zeer commercieel, maar vergeet niet: hij stak een groot deel van die miljoenen ook direct in z'n shows. Meer dan welke artiest ook. Het was een extreme perfectionist. Om het geld hoefde die het na Thriller niet meer te doen hoor, alleen de royalties al.
quote:
"Paisley Park" laat zien wat Prince wilde: een centrum voor het maken van muziek.
Hoeveel muzikanten zijn er die op zo'n manier een studio hebben opgezet?
Ik ben te weinig bekend met dat 'concept' om daar wat van te kunnen zeggen :) Dus ik geloof je maar op je woord.
  zaterdag 23 april 2016 @ 22:54:09 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161660467
http://www.rollingstone.c(...)tale-20160422?page=2

Ingrid Chavez over Lovesexy en Graffity Bridge.

Prince de romanticus :D

"Prince, Chavez tells Rolling Stone, inspired her to put her poetry to music, which led to her writing Madonna's sultry hit "Justify My Love" with Lenny Kravitz. We spoke to Chavez about her collaborations with the late legend."

En een directe link met Madonna :)
pi_161660579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 21:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee. Prince is niet te vergelijken met MJ. Of een Madonna. Beiden doen het voor het geld en de roem. Niks anders. Die stonden geen 20 jaar 20 uur per dag in een studio muziek te maken. Of te jammen minden in de nacht. stond MJ ooit te jammen met wie dan ook? Of cassette bandjes uit te delen van opnames van zo'n sessie aan willekeurige voorbijgangers (en ja daar zijn er 100den van).

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
pi_161660953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Die naamswijziging was ook alleen maar om onder een contract uit te komen ;)
Hij moest X albums afleveren, pakte X x20 nummers en meende daarmee X albums klaar te hebben :D Maar Warner vond dat -zij- mochten bepalen wat die nummers zouden moeten zijn (aka. potentiele hits).
Misschien kan dat zangeresje Kesha hem even bellen voor advies dan :D :') (al hoop ik niet voor hem dat Prince ook aangerand werd door z'n producer :X :{ )

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
pi_161661107
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:48 schreef wdn het volgende:

[..]

Janelle Monae is er 1 die ik zo uit mijn hoofd ken. Is ook al 2013.
Amy Whinehouse (2006? 2007?).
Amy O+
Over (veels) te vroeg gestorven top-muzikanten gesproken :'(
quote:
Maar volgens mij deed hij eigenlijk alleen maar touren de laatste paar jaren.
En dat is eigenijk best zonde dan toch?
pi_161661848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit gaat echt nergens over. Dat je een mening hebt is allemaal leuk en aardig maar dit slaat compleet door. Michael Jackson was niet 24/7 bezig met muziek? Grapjas, die man was een perfecctionist van de ergste soort. Het deuntje van Billy Jean heeft hij in zijn hoofd gecomponeerd om het vervolgens te vertalen naar een compleet liedje.

Hij was zo obsessed dat hij letterlijk elke muzikant vertelde welke sound hij wilde horen uit welk instrument dan ook. Samen met Quincy Jones heeft hij nachten doorgebracht om nummers te perfectioneren. Zijn stem heeft hij altijd geoefend en op een hoog niveau behouden. Een absolute topsporter van een muzikant. Zonde altijd dat fanboys andere grootheden kleiner willen maken om een punt te maken. Dat komt niet bepaald sterk over.
Hier sluit ik me volledig bij aan, en ik ben niet eens echt een superfan van hem ofzo. Het was misschien wel de grootste perfectionist in de muziekwereld ooit (zo erg dat het hem fataal is geworden). Hij had voor 10 keer makkelijkere wegen kunnen kiezen als ie alleen maar miljoenen wou scoren.

Zoals ik al zei: hij was een flink in de war zijnde zwarte 40-plusser die van pedofilie en (door sommige mensen) van het 'verraden van z'n ras' beschuldigd werd en met een neus die letterlijk van z'n gezicht afviel. Meer kun je het niet tegen hebben eigenlijk. Dan nog je status als absolute wereldster redelijk in tact houden, dan moet je wel gigantisch zijn en niet een commercieel wegwerpbaar zangertje. Er zijn sterren voor 100 keer minder uitgekotst :')
pi_161662215
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
http://www.telegraaf.nl/p(...)ar_verslaafd___.html
pi_161662266
Maar beetje off-topic allemaal dit, klaar ;) Ik wou verder geen Prince-fans beledigen of ontkennen dat het een hele goede muzikant was. Alleen maar zeggen dat het me enigzins verbaasde hoe gigantisch groot de shock in de hele wereld was (tot tienduizenden mensen op straat, paars verlichte overheidsgebouwen en Obama die er wat van zei aan toe) omdat het voor mij een muzikant was die al een heleboel jaartjes een beetje uit beeld was in de popmuziek. Bij MJ of Bowie begreep ik het goed maar hier wat minder. Excuus dus :)
pi_161662445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:42 schreef Loekie1 het volgende:
De voormalige drugsdealer van Prince heeft in een interview openhartig gesproken over de verslavingsproblemen die de zanger volgens hem had. Het popicoon kocht jarenlang drugs bij 'Doctor D', en spendeerde dan zo'n 40.000 Dollar (ruim 35.600 Euro) per keer.
“Veel artiesten vechten tegen hun spanningen met behulp van drugs, maar Prince was veruit de ergste.” De zanger zocht volgens de dealer geen hulp omdat hij een fobie voor artsen had.
Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
  zondag 24 april 2016 @ 00:31:13 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_161663759
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:57 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je kunt niet met kleine kinderen bezig zijn en dan 24/7 met muziek bezig zijn ;)
Maar dan nog: ik ben niet in een topic waar het over Prince gaat begonnen met vergelijken.

quote:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.

quote:
15s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:48 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Voor 35.000 euro 'per keer' drugs inkopen? Wtf kocht/gebruikte hij, NZT ofzo? :{ En hoezo bleef ie er ook nog 15 jaar jonger uitzien dan ie was i.p.v. er als Keith Richard bij te lopen?
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.

Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
pi_161663814
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 april 2016 15:58 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Het eerste deel van zijn carriere vond ik het totaal niet in de weg zitten maar zelfs wat toevoegen. Kijk naar zijn concerten, en luister zijn muziek. Bijvoorbeeld de Purple Rain tour, hele mooie toevoegingen zoals zijn "gesprek" met God. Maar sinds hij Larry Graham ontmoette ging het fout. Die idioot heeft hem echt gebrainwashed, en uiteindelijk misschien zelfs het leven gekost want was hij geen jehova geworden had hij, zoals het er nu uitziet, zich laten opereren aan zijn heup en dus waarschijnlijk geen overdosis pijnstillers genomen.
Zoals die/dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-04-2016 00:39:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161663830
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zoals die\dat Nederlandse soapie (naam vergeten, het ging om een meisje wat veel te jong overleed) die zich niet liet behandelen aan kanker totdat het veel te laat was.
Guusje Nederhorst.
pi_161663867
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Als dit waar is van die medicijnen (en ook nog eens vanaf 1984) is ook hier (net als met MJ en Amy) een hoop fout gegaan. Zonde. Doodzonde. Vraag me ook af hoe het kan dat hier nooit iets over naar buiten is gekomen. Dat zou op prince.org zeker wel eens iets van naar boven zijn gekomen.
En dan te bedenken dat apothekers in Nederland vaak ten onrechte middelen weigeren terwijl die notabene net zijn voorgeschreven door een arts (omdat ze niet in een dossier over jou kunnen kijken) en dat ook nog eens bij patiënten die zelf over aardig wat biologische en medische kennis beschikken. :')
In beide gevallen is er sprake van compleet doorslaan: betutteling van iedereen om een kleine minderheid te beschermen tegen stommiteiten van zichzelf (of misschien wel meer om zichzelf te beschermen tegen juridische zaken met die juridisering van onze maatschappij :{) vs. het totaal geen toezicht houden op medicatiegebruik.
#NoDAPL
  zondag 24 april 2016 @ 00:37:55 #45
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_161663895
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Guusje Nederhorst.
Dat weet ik niet maar ik had het over Sylvia Millecam of zoiets, geen idee wat die precies deed maar zij weigerde om zich te laten behandelde, rommelde aan met alternatieve zaken totdat het zo erg gevorderd was dat er niets meer viel te doen. Het was het begin van het einde van Jomanda/Yomanda haar carrière.

Wat is dat toch met al die artiesten die voortijdig overlijden? FM door AIDS, anderen door drugs, Michael Jackson, Prince...
Mick Jagger en Paul McCartney leven daarentegen nog en stonden kort geleden nog op het podium.
#NoDAPL
pi_161664115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 23:06 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon dubbel-CD's dan? CD1: 'hit-materiaal'/keuze platenmaatschappij , CD2: al het overige. Zal er niet minder op verkopen, integendeel. Toch iets makkelijker dan je eigen voornaam niet meer mogen gebruiken ;)
Hij mocht zijn eigen voornaam wel gebruiken, hij wilde hem niet gebruiken.
Verder bepaalde WB hoe de cd's werden samengesteld. Als Prince zijn zin had gehad was sign o the times bijv. een 5 cd set geworden. Het werd echter een dubbelalbum.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_161664133
quote:
Beetje vreemd verhaal van een telegraafniveau.
De genoemde middelen helpen bijv. niet bepaald tegen plankenkoorts voor een show en zijn geen drugs maar reguliere medicatie.
pi_161664145
pi_161664164
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:31 schreef wdn het volgende:
Je kent het verschil tussen drugs en medicijnen? (niet dat de hoeveelheden -geen- reden tot zorg zijn en je daar niet ook verslaafd aan kunt worden). Die Doctor D heeft hem dus de dood in geholpen. Net als MJ. Ik hoop dat ze die gast oppakken mocht dit waar zijn.
Niet helemaal mee eens. Het was een dealer als ik het zo lees. Als Prince serieuze psychische problemen in de vorm van een ernstige angst-stoornis e.d. had, had hij daarvoor naar een reguliere arts moeten gaan. Zelf met zware medicatie gaan kloten staat gewoon gelijk aan drugs gebruiken.

quote:
Fentanyl, hydromorphone en morfinomimeticum volgens het bericht.

Dat zijn zware medicijnen maar als die niet met mate genomen worden kunnen ze ook dodelijk zijn.
Onbegrijpelijk. Maar dergelijke zware pijnstillers zijn zo enorm verslavend dat een prive-arts of een reguliere arts ze nooit in de doses zou toedienen als waarin Prince ze (na jarenlang gebruik) wou hebben. Waarschijnlijk in eerste instantie dus via de reguliere zorg ermee in aanraking gekomen en daarna zelf gaan regelen. Maar goed, dat is slechts een (sterk) vermoeden.

quote:
Als je heupen kapot zijn van die hoge hakken en het springen en je van je geloof geen operatie mag ondergaan (want dat er dan een kans is dat er een bloedtransfusie nodig is) kan ik me voorstellen dat je zware medicijnen nodig hebt als je dan op het podium gewoon door wil gaan.
Maar ... dat speelt vanaf 2010/2008. Niet 1984.

1984, Prince begon al aan die shit toen ik geboren moest worden :{
Maar idd bizar dat zoiets discreet blijft.

Amy was (helaas) gewoon een ordinaire junk die zelfs hele liedjes zong dat ze geen zin had om af te kicken en die je binnen enkele jaren tijd zichtbaar af zag takelen. Iedereen wist het, maar bij MJ en Prince was het een stuk minder zichtbaar en ging het idd fout onder zelfs (falende) medische begeleiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')