Vooropgesteld, ik heb een gloedhekel aan het geschreeuw en gedram van Jan Roos.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jan Roos![]()
Dat gespeelde verontwaardigd zijn van hem ook, alleen maar om zoveel mogelijk burgers bang te maken![]()
Aha, "handel drijven". Dus je wilt een samenwerking waar alleen multinationals wat aan hebben maar waar de gewone burger niet van profiteert. Dat is dan duidelijk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is allerminst vaag.
Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.
Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.
Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
Jij onderschat echt politiek op hoog niveau he, dit is niet de zandbak van de kleuterschool waar je '1-2 kap ermee' kan roepen, ook al denken een heleboel mensen dat het wel zo simpel is. Nogmaals, Nederland is gewoon gebonden aan een heleboel hoofdstukken van het verdrag en daar gaat een referendum niets aan veranderen, hoe hard Rutte ook NEE zegt in Brussel. De EU gaat volgens de regels van de verdrag handel drijven met de Oekraïne en Nederland - als lidstaat van de EU - doet daar gewoon aan mee. Zo komt er een vrijhandelszone tussen de EU en de Oekraïne en al roept Rutte 1000x NEE die komt er gewoon. Of moet Rutte nu soms Nederlandse bedrijven gaan verbieden om handel te drijven met de Oekraïne om de uitslag van het referendum te respecterenquote:Op vrijdag 15 april 2016 12:44 schreef Idisrom het volgende:
Rutte's positie is heel gemakkelijk in Brussel: "Jongens, Nederland doet niet mee aan het EU-convenant. Jullie moeten maar het jullie 27-en verder onderhandelen".
Blijkt achteraf dat de andere EU-landen behoorlijk profiteren, dan zal de stemming in Nederland wel omslaan.
Ik denk wel dat je sommige dingen moet versimpelen om zelf als partij (in casu VVD) straks niet helemaal kopje onder te gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij onderschat echt politiek op hoog niveau he, dit is niet de zandbak van de kleuterschool waar je '1-2 kap ermee' kan roepen, ook al denken een heleboel mensen dat het wel zo simpel is. Nogmaals, Nederland is gewoon gebonden aan een heleboel hoofdstukken van het verdrag en daar gaat een referendum niets aan veranderen, hoe hard Rutte ook NEE zegt in Brussel. De EU gaat volgens de regels van de verdrag handel drijven met de Oekraïne en Nederland - als lidstaat van de EU - doet daar gewoon aan mee. Zo komt er een vrijhandelszone tussen de EU en de Oekraïne en al roept Rutte 1000x NEE die komt er gewoon. Of moet Rutte nu soms Nederlandse bedrijven gaan verbieden om handel te drijven met de Oekraïne om de uitslag van het referendum te respecteren.
En ja, voor wat betreft het hoofdstuk dat weggestemd is zal de EU ook een oplossing vinden, waarschijnlijk zonder Nederland. Nou, dan kunnen we ons lekker op de borst kloppen dat we niet meer aan tafel zitten voor wat betreft het verminderen van vuurwapens. Goed gedaan zeg![]()
![]()
Moeten we dit somehow lezen als een argument tegen democratie?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
zie nazi Duitsland met democratisch aan de macht gekomen Hitler
eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Moeten we dit somehow lezen als een argument tegen democratie?
quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan heel erg boos worden en diep ongelukkig zijn over het feit dat Nederland in de EU zit, dat we met de Euro betalen en dat er hier Marokkanen wonen die ook nog eens moslim zijn. Daar kun je om schreeuwen, heel veel boze berichten over schrijven op een forum, naar Pegida demonstraties gaan en op Wilders stemmen. En dan? Stel Wilders komt aan de macht, weet op een of andere manier dictator te worden en hij lost al deze problemen even op. Zijn die mensen die zo boos en ongelukkig waren dan ineens gelukkig omdat we geen deel meer uitmaken van de EU? Hebben ze dan ineens het plezier in het leven hervonden omdat alle Marokkanen weg zijn? Gaan ze alle energie die ze voorheen in boos zijn staken ineens gebruiken om - ik noem maar wat - vrijwilligerswerk te doen nu we de gulden weer terug hebben? Ik geloof er niets van. In essentie veranderd er namelijk niets en zijn deze mensen nog steeds zo ongelukkig of gelukkig als voorheen. Ze zullen - opgejut door de Telegraaf en GeenStijl - iets anders zoeken om boos over te worden net zolang tot er niets meer is om boos over te zijn en dan zullen ze daarover wel boos worden.
Dus je zegt dat het grootste gedeelte van de 32% stemgerechtigden ook PVV zouden stemmen? Heb je al emigratieplannen? Ik verwacht een Kristallnacht in 2017/2018...quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik denk dat vooral pvv stemmers nee hebben gestemd.
Daarom vind ik dat nee niet nee is.
Een pvv stemmer ga je toch niet serieus nemen man.
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Hierbij kondig ik nu de nationale huile huile dagen aan.
Start!
Mwah, ik weet niet wat moslims met een (te) ver gaand handelsverdrag met de Oekraïne te maken heeft, het land telt 1.1% moslims tegen Nederland's 5%.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:20 schreef Kiegie het volgende:
[..]![]()
Tof gezegd. Pijnlijk waar, maar leuk geformuleerd.
laat dat niet op mijn verjaardag zijnquote:Op vrijdag 15 april 2016 13:28 schreef Toga het volgende:
[..]
Dus je zegt dat het grootste gedeelte van de 32% stemgerechtigden ook PVV zouden stemmen? Heb je al emigratieplannen? Ik verwacht een Kristallnacht in 2017/2018...
Rutte gaf dit zelf ook al toe tijdens het debat. Te belachelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Koren op de molen van het "Leave" kamp in de UK. Dit verbod van Brussel tegen de democratische wil van een lidstaat kan wel eens gigantisch gaan backfiren. De soevereiniteitskwestie is een belangrijk punt hier in de UK.
Hitler is niet democratisch aan de macht gekomen. Hij is aan de macht gekomen door staatsrechtelijke kunstgrepen en door stelselmatige vervolging, intimidatie en geweld t.o.v. zijn tegenstanders. En dat nadat hij in de verkiezingen weliswaar de grootste geworden was, maar wel electorale verliezen had geleden en een coalitie moest vormen om kanselier te worden. Alles wat er daarna gebeurde heeft helemaal niks met democratie te maken, tenzij je denkt dat Oekraïne en Rusland ook voorbeeldige democratieën zijn.quote:
Denk je dat werkelijk?quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rusland is ook democratie.
Meerendeel van de Russen staan gewoon achter Poetin hoor.
Een enkele misschien niet, maar dat is overal zo, ook in NL, niet iedereen is een fan van Rutte.
Nee, dit is geen koren op de molen voor de de brexit : ' ) . man man man wat een verstand daar in Brussel. De Vlieger had gelijk, dom zoekt dom en er zit daar een parlement voor uilskuikens. Tijd voor een Nexit, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het is de enige oplossing om verlost te zijn voor het verder uit de hand gaat lopen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Koren op de molen van het "Leave" kamp in de UK. Dit verbod van Brussel tegen de democratische wil van een lidstaat kan wel eens gigantisch gaan backfiren. De soevereiniteitskwestie is een belangrijk punt hier in de UK.
ik geloof het heilig, en ik ben nog iemand die anti-Rusland en anti-Poetin is.quote:
Er is een club van Putin aan de macht. Praat dan niet over een democratie.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik geloof het heilig, en ik ben nog iemand die anti-Rusland en anti-Poetin is.
Moet je nagaan.
En ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken.
wij zullen zien wat democratie is jongen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is een club van Putin aan de macht. Praat dan niet over een democratie.
Ik ben geen jongen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wij zullen zien wat democratie is jongen.
zie referendum over Oekraïne
als het toch door gaat wil ik niemand horen opscheppen dat NL democratie is en andere landen niet, waaronder Rusland.
Nog even geduld.
Wat een kolder!quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
well duh... de lidstaten hebben Europa bevoegdheid gegeven om handelsovereenkomsten te sluiten met andere landen en daar kan een referendum echt niets tegen doen.
Over kolder gesproken!quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
Wat Brammetje eigenlijk suggereert is dat we uit de EU stappen, want die bevoegdheden kun je niet zomaar eenzijdig terugnemen. Dat is nu eenmaal afgesproken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben geen jongen.
Democratie werkt ook niet altijd. Maar zeker niet in Rusland. Waar moet ik op wachten dan?
Moeten stemmen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:09 schreef matthias24 het volgende:
[..]
waarom in godsnaam hebben we moeten stemmen dan?
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moeten stemmen?
We de stemmers mochten stemmen, het Ja kamp heeft het laten afweten, dachten waarschijnlijk het zal wel loslopen of God mag het weten?
Zo belangrijk vond men het dus dan en laten het Rutte opknappen terwijl de Ja stemmers het hadden kunnen voorkomen?
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?
oowh nee. en ik heb zelf ook nog niet eens gestemd, wat stom van mij. dus eigenlijk heb ik dus gewoon ja gestemd? tewijl ik dat helemaal niet wil.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.![]()
Het is volgens een oud- Nederlands gezegde;
[ afbeelding ]
De uitslag was 'nee', dus wie zweeg stemde toe met het 'nee'.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.![]()
Het is volgens een oud- Nederlands gezegde;
[ afbeelding ]
Wat heeft Griekenland ons opgeleverd?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is allerminst vaag.
Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.
Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.
Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
Haha, zegt de figuur die 'iets anders' wil om het 'allemaal beter te maken' maar nog niet eens een begin van een idee heeft van hoe zijn utopie waar kan worden gemaakt. De gemiddelde EU-aanhanger kun je van veel beschuldigen maar cynische real politicus ligt dan veel meer voor de hand dan idealistische dwaas.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.
Het komische is dat het hem alleen maar gaat over de te lage rente die zijn vervroegde pensioen verzuurt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
LOL, een stapsgewijze instorting van de euro. Hoe moet ik me dat voorstellen? Als een stapsgewijs inslaande meteoriet of zo?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)
De Europese Bank moet noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden om de euro nog levensvatbaar te houden. Als dit op de lange termijn niet lukt zal de crisis van 2008 verbleken met de rampspoed die eraan ligt te komen. En die komt eraan.
Want feitelijk herhaalt de crisis zichzelf, een crisis waar we feitelijk nooit zijn uitgekomen en waar we nog steeds in zitten. Schuldenlasten zullen exposant gaan stijgen als de rente weer omhoog gaat en spaargelden zullen verdampen. Tel daar de al bestaande werkloosheid bij op. Je krijgt dan een situatie die we in de jaren dertig vorige eeuw hebben meegemaakt. Een zware depressie met veel armoede. Juist in zo'n klimaat krijg je onlusten en geweld. Europa staat aan de vooravond hiervan, maar men kijkt ervan weg.
Zelfs als het niet alleen PVV schaapjes waren geweest dan nog was nee niet nee geweest omdat voor het grootste deel de enige reactie op dat referendum is: 'hadden we jullie wat gevraagd dan? "quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik denk dat vooral pvv stemmers nee hebben gestemd.
Daarom vind ik dat nee niet nee is.
Een pvv stemmer ga je toch niet serieus nemen man.
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Hierbij kondig ik nu de nationale huile huile dagen aan.
Start!
Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.quote:
ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.
denk je dan dat je buren nog steeds niet de knoflookboter in de prullenbak zouden pleuren?
je hebt nog steeds geen antwoord gegeven om mijn vraag.....quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:37 schreef HiZ het volgende:
[..]behalve dat in dit geval niemand anders iets heeft gezegd
Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...quote:
Ja, dan moet het wel.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:
paris hilton en bredney speers en ik ook nog
Het referendum over de Oekraïne was net zo zinvol als een referendum over knoflookboter was geweest.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...
kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.quote:
En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!quote:Op donderdag 14 april 2016 19:18 schreef agter het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan een raadgevend referendum?
Daar heb je hem ook weerquote:Op vrijdag 15 april 2016 18:45 schreef juliusceasar het volgende:
[..]
En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!
Ben jij een troll ?quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.
nee man ik ben gewoon sereus aan het praten hier over het referendum en over rutte die op dit moment nutteloos is...... vind ik!quote:
Nu pas?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Je vindt onze bestuursvorm werkelijk vergelijkbaar met die in Rusland? Heb je wellicht toch iets teveel Russia Today gekekenquote:
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?quote:
Lezen valt weer even niet mee voor jou hè?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Ook voor jou.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?
Hoe kom jij daar nu weer bij?quote:En je studeert al meer dan tien jaar.
Zie hier het radicaliseringsproces in vol ornaat.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?
Wordt nog een paar jaartjes extra school, Bram. En je studeert al meer dan tien jaar. Gaat lekker zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |