abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161450584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...
Het referendum over de Oekraïne was net zo zinvol als een referendum over knoflookboter was geweest.
pi_161450653
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, dan moet het wel.
kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.
pi_161450666
Ik wil een referendum om liedjes van Bredney Speers in het openbaar te verbieden.
pi_161450691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 19:18 schreef agter het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan een raadgevend referendum?
En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!
pi_161450697
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:45 schreef juliusceasar het volgende:

[..]

En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!
Daar heb je hem ook weer
pi_161450705
Nogmaals Rutte. Nee is nee!!!!
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:48:22 #232
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161450751
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:46 schreef juliusceasar het volgende:
Nogmaals Rutte. Nee is nee!!!!
Ik hoop dat ie dit leest :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:54:36 #233
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161450896
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef matthias24 het volgende:

[..]

kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.
Ben jij een troll ?
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_161451261
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:54 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ben jij een troll ?
nee man ik ben gewoon sereus aan het praten hier over het referendum en over rutte die op dit moment nutteloos is...... vind ik!
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:12:21 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161451330
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Nu pas? :')
Maar ja, hoe verrot de meeste democratieën ook zijn, het is minder erg dan het alternatief.
Mag ik een voorstel doen?
- veel referenda waarin wij de politici aangeven welke richting wij op willen, de uitvoering laten we aan de politici over maar wij bepalen de richting die ze op mogen gaan
- de mogelijkheid om per referendum een of meerdere bewindslieden (desnoods heel het kabinet) te ontslaan, zodat ze zich houden aan onze opdracht

Het lijkt me een interessant experiment.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161451381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je vindt onze bestuursvorm werkelijk vergelijkbaar met die in Rusland? Heb je wellicht toch iets teveel Russia Today gekeken _O-?
pi_161451414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?

Wordt nog een paar jaartjes extra school, Bram. En je studeert al meer dan tien jaar. Gaat lekker zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:15:24 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161451417
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Lezen valt weer even niet mee voor jou hè?

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?
Ook voor jou.

quote:
En je studeert al meer dan tien jaar.
Hoe kom jij daar nu weer bij? :?
Niet dat het jou iets aangaat maar ik ben met mijn vijfde jaar bezig. Bovendien is de opleiding die ik volg geen journalistiekcursus of zo, die zou ik zelfs wel een jaar vervroegd kunnen afronden.
#NoDAPL
pi_161451492
quote:

[..]

Wordt nog een paar jaartjes extra school, Bram. En je studeert al meer dan tien jaar. Gaat lekker zo.
Zie hier het radicaliseringsproces in vol ornaat.
pi_161451494
Dus sinds een paar maanden kennen wij raadgevendende referenda. Ondanks dat het kabinet tot niets verplicht is, gaat hij proberen om het verdrag aan te laten passen. Maar toch is de situatie net zo erg als in Rusland, waar ze mensen opsluiten die kritiek uiten op de overheid?

Oke dan.
pi_161451508
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Niet dat het jou iets aangaat maar ik ben met mijn vijfde jaar bezig. Bovendien is de opleiding die ik volg geen journalistiekcursus of zo, die zou ik zelfs wel een jaar vervroegd kunnen afronden.
Aha, in juli dus serieus aan het werk. Wat ga je doen?
pi_161451520
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lezen valt weer even niet mee voor jou hè?

[..]

Ook voor jou.

[..]

Hoe kom jij daar nu weer bij? :?
En de dertig al gepasseerd. Tsja...

Verhagen zou jaloers zijn.
pi_161451525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dus sinds een paar maanden kennen wij raadgevendende referenda. Ondanks dat het kabinet tot niets verplicht is, gaat hij proberen om het verdrag aan te laten passen. Maar toch is de situatie net zo erg als in Rusland, waar ze mensen opsluiten die kritiek uiten op de overheid?

Oke dan.
Hij hoopt denk dat ook hier journalisten voor hun leven moeten gaan vrezen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:21:27 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161451597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

Oke dan.
Kerel, het waren niet eens mijn woorden. Ik stemde er slechts mee in dat ook onze democratie verre van perfect is. Dat heeft maar beperkt te maken met het model, het komt vooral doordat macht mensen corrumpeert, daar zijn de huidige democratische modellen, m.u.v. de referendumdemocratie, niet tegen bestand.
In tegenstelling tot wat jij beweert is het kabinet hier wel toe verplicht door het parlement. Sterker nog: het parlement wil dat ze met een intrekkingswet komen, het kabinet weigert dat. Of dat ze daarvoor goede redenen hebben is een andere discussie.

Ik ga nu stoppen met met jullie te 'discussiëren' want dat wordt toch niets aangezien jullie graag spijkers op laag water zoeken en jullie het weer veel te persoonlijk maken. Veel plezier ermee.
#NoDAPL
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:22:00 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161451607
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En de dertig al gepasseerd. Tsja...
Ook dit is onzin, hoe fantaseer jij dat toch allemaal?
Jullie illustreren perfect het principe ad hominem, jullie kunnen de bal niet raken en gaan daarom maar op de man schoppen. Veel plezier ermee, ik kom wel terug wanneer jullie weer weg zijn of wanneer jullie je zoveelste schorsing hebben gekregen. ;)
#NoDAPL
pi_161451652
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook dit is onzin, hoe fantaseer jij dat toch allemaal?
Jullie illustreren perfect het principe ad hominem, jullie kunnen de bal niet raken en gaan daarom maar op de man schoppen. Veel plezier ermee, ik kom wel terug wanneer jullie weer weg zijn of wanneer jullie je zoveelste schorsing hebben gekregen. ;)
dus je wilt niet meer verder praten over het referendum?
pi_161451673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kerel, het waren niet eens mijn woorden. Ik stemde er slechts mee in dat ook onze democratie verre van perfect is. Dat heeft maar beperkt te maken met het model, het komt vooral doordat macht mensen corrumpeert, daar zijn de huidige democratische modellen, m.u.v. de referendumdemocratie, niet tegen bestand.
In tegenstelling tot wat jij beweert is het kabinet hier wel toe verplicht door het parlement. Sterker nog: het parlement wil dat ze met een intrekkingswet komen, het kabinet weigert dat. Of dat ze daarvoor goede redenen hebben is een andere discussie.
En dat is dus simpelweg niet waar. De hele oppositie was over de zeik, dat klopt. Maar de oppositie vormt geen Kamermeerderheid, beste jongen.
pi_161451709
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus simpelweg niet waar. De hele oppositie was over de zeik, dat klopt. Maar de oppositie vormt geen Kamermeerderheid, beste jongen.
Ze heten niet voor niets oppositie :P
pi_161451824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:44 schreef Toefjes het volgende:
Ik wil een referendum om liedjes van Bredney Speers in het openbaar te verbieden.
Ik vind haar zus nog wel te pruimen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 19:32:02 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_161451902
quote:

[..]

wow, woorden in de mond leggen en meteen opvolgen met (blijkbaar verzonnen?) ad hominems. Iets verkeerd gegeten?
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')