Het referendum over de Oekraïne was net zo zinvol als een referendum over knoflookboter was geweest.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...
kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.quote:
En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!quote:Op donderdag 14 april 2016 19:18 schreef agter het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan een raadgevend referendum?
Daar heb je hem ook weerquote:Op vrijdag 15 april 2016 18:45 schreef juliusceasar het volgende:
[..]
En wat begrijp jij niet aan de stem van het volk!!!
Ben jij een troll ?quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kijk zie je nou wel. ik heb in ieder geval duidelijk mijn punt gemaak! en wat ik hiermee wil zegen is....... dat het wel degelijk belangrijk is wat het volk wilt. we moeten niet vergeten dat wij in de meerderheid zijn. en die kracht moeten we gebruiken tegen flauwe troela's zoals die mensen van de tweede kamer enzo.
nee man ik ben gewoon sereus aan het praten hier over het referendum en over rutte die op dit moment nutteloos is...... vind ik!quote:
Nu pas?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Je vindt onze bestuursvorm werkelijk vergelijkbaar met die in Rusland? Heb je wellicht toch iets teveel Russia Today gekekenquote:
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?quote:
Lezen valt weer even niet mee voor jou hè?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:08 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
Ook voor jou.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?
Hoe kom jij daar nu weer bij?quote:En je studeert al meer dan tien jaar.
Zie hier het radicaliseringsproces in vol ornaat.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het democratisch tekort van onze parlementaire democratie is net zo groot als dat van de Russische dictatuur?
Wordt nog een paar jaartjes extra school, Bram. En je studeert al meer dan tien jaar. Gaat lekker zo.
Aha, in juli dus serieus aan het werk. Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet dat het jou iets aangaat maar ik ben met mijn vijfde jaar bezig. Bovendien is de opleiding die ik volg geen journalistiekcursus of zo, die zou ik zelfs wel een jaar vervroegd kunnen afronden.
En de dertig al gepasseerd. Tsja...quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lezen valt weer even niet mee voor jou hè?
[..]
Ook voor jou.
[..]
Hoe kom jij daar nu weer bij?
Niet dat het jou iets aangaat maar ik ben met mijn vijfde jaar bezig. Bovendien is de opleiding die ik volg geen journalistiekcursus of zo, die zou ik zelfs wel een jaar vervroegd kunnen afronden.
Hij hoopt denk dat ook hier journalisten voor hun leven moeten gaan vrezen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dus sinds een paar maanden kennen wij raadgevendende referenda. Ondanks dat het kabinet tot niets verplicht is, gaat hij proberen om het verdrag aan te laten passen. Maar toch is de situatie net zo erg als in Rusland, waar ze mensen opsluiten die kritiek uiten op de overheid?
Oke dan.
Kerel, het waren niet eens mijn woorden. Ik stemde er slechts mee in dat ook onze democratie verre van perfect is. Dat heeft maar beperkt te maken met het model, het komt vooral doordat macht mensen corrumpeert, daar zijn de huidige democratische modellen, m.u.v. de referendumdemocratie, niet tegen bestand.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dus sinds een paar maanden kennen wij raadgevendende referenda. Ondanks dat het kabinet tot niets verplicht is, gaat hij proberen om het verdrag aan te laten passen. Maar toch is de situatie net zo erg als in Rusland, waar ze mensen opsluiten die kritiek uiten op de overheid?
Oke dan.
Ook dit is onzin, hoe fantaseer jij dat toch allemaal?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de dertig al gepasseerd. Tsja...
dus je wilt niet meer verder praten over het referendum?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook dit is onzin, hoe fantaseer jij dat toch allemaal?
Jullie illustreren perfect het principe ad hominem, jullie kunnen de bal niet raken en gaan daarom maar op de man schoppen. Veel plezier ermee, ik kom wel terug wanneer jullie weer weg zijn of wanneer jullie je zoveelste schorsing hebben gekregen.
En dat is dus simpelweg niet waar. De hele oppositie was over de zeik, dat klopt. Maar de oppositie vormt geen Kamermeerderheid, beste jongen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kerel, het waren niet eens mijn woorden. Ik stemde er slechts mee in dat ook onze democratie verre van perfect is. Dat heeft maar beperkt te maken met het model, het komt vooral doordat macht mensen corrumpeert, daar zijn de huidige democratische modellen, m.u.v. de referendumdemocratie, niet tegen bestand.
In tegenstelling tot wat jij beweert is het kabinet hier wel toe verplicht door het parlement. Sterker nog: het parlement wil dat ze met een intrekkingswet komen, het kabinet weigert dat. Of dat ze daarvoor goede redenen hebben is een andere discussie.
Ze heten niet voor niets oppositiequote:Op vrijdag 15 april 2016 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is dus simpelweg niet waar. De hele oppositie was over de zeik, dat klopt. Maar de oppositie vormt geen Kamermeerderheid, beste jongen.
Ik vind haar zus nog wel te pruimen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:44 schreef Toefjes het volgende:
Ik wil een referendum om liedjes van Bredney Speers in het openbaar te verbieden.
wow, woorden in de mond leggen en meteen opvolgen met (blijkbaar verzonnen?) ad hominems. Iets verkeerd gegeten?quote:Op vrijdag 15 april 2016 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wordt nog een paar jaartjes extra school, Bram. En je studeert al meer dan tien jaar. Gaat lekker zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |