wij zullen zien wat democratie is jongen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is een club van Putin aan de macht. Praat dan niet over een democratie.
Ik ben geen jongen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 13:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wij zullen zien wat democratie is jongen.
zie referendum over Oekraïne
als het toch door gaat wil ik niemand horen opscheppen dat NL democratie is en andere landen niet, waaronder Rusland.
Nog even geduld.
Wat een kolder!quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
well duh... de lidstaten hebben Europa bevoegdheid gegeven om handelsovereenkomsten te sluiten met andere landen en daar kan een referendum echt niets tegen doen.
Over kolder gesproken!quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
Wat Brammetje eigenlijk suggereert is dat we uit de EU stappen, want die bevoegdheden kun je niet zomaar eenzijdig terugnemen. Dat is nu eenmaal afgesproken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben geen jongen.
Democratie werkt ook niet altijd. Maar zeker niet in Rusland. Waar moet ik op wachten dan?
Moeten stemmen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:09 schreef matthias24 het volgende:
[..]
waarom in godsnaam hebben we moeten stemmen dan?
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Moeten stemmen?
We de stemmers mochten stemmen, het Ja kamp heeft het laten afweten, dachten waarschijnlijk het zal wel loslopen of God mag het weten?
Zo belangrijk vond men het dus dan en laten het Rutte opknappen terwijl de Ja stemmers het hadden kunnen voorkomen?
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?
oowh nee. en ik heb zelf ook nog niet eens gestemd, wat stom van mij. dus eigenlijk heb ik dus gewoon ja gestemd? tewijl ik dat helemaal niet wil.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.![]()
Het is volgens een oud- Nederlands gezegde;
[ afbeelding ]
De uitslag was 'nee', dus wie zweeg stemde toe met het 'nee'.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken.![]()
Het is volgens een oud- Nederlands gezegde;
[ afbeelding ]
Wat heeft Griekenland ons opgeleverd?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is allerminst vaag.
Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.
Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.
Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
Haha, zegt de figuur die 'iets anders' wil om het 'allemaal beter te maken' maar nog niet eens een begin van een idee heeft van hoe zijn utopie waar kan worden gemaakt. De gemiddelde EU-aanhanger kun je van veel beschuldigen maar cynische real politicus ligt dan veel meer voor de hand dan idealistische dwaas.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.
Het komische is dat het hem alleen maar gaat over de te lage rente die zijn vervroegde pensioen verzuurt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
LOL, een stapsgewijze instorting van de euro. Hoe moet ik me dat voorstellen? Als een stapsgewijs inslaande meteoriet of zo?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)
De Europese Bank moet noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden om de euro nog levensvatbaar te houden. Als dit op de lange termijn niet lukt zal de crisis van 2008 verbleken met de rampspoed die eraan ligt te komen. En die komt eraan.
Want feitelijk herhaalt de crisis zichzelf, een crisis waar we feitelijk nooit zijn uitgekomen en waar we nog steeds in zitten. Schuldenlasten zullen exposant gaan stijgen als de rente weer omhoog gaat en spaargelden zullen verdampen. Tel daar de al bestaande werkloosheid bij op. Je krijgt dan een situatie die we in de jaren dertig vorige eeuw hebben meegemaakt. Een zware depressie met veel armoede. Juist in zo'n klimaat krijg je onlusten en geweld. Europa staat aan de vooravond hiervan, maar men kijkt ervan weg.
Zelfs als het niet alleen PVV schaapjes waren geweest dan nog was nee niet nee geweest omdat voor het grootste deel de enige reactie op dat referendum is: 'hadden we jullie wat gevraagd dan? "quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik denk dat vooral pvv stemmers nee hebben gestemd.
Daarom vind ik dat nee niet nee is.
Een pvv stemmer ga je toch niet serieus nemen man.
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Hierbij kondig ik nu de nationale huile huile dagen aan.
Start!
Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.quote:
ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.
denk je dan dat je buren nog steeds niet de knoflookboter in de prullenbak zouden pleuren?
je hebt nog steeds geen antwoord gegeven om mijn vraag.....quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:37 schreef HiZ het volgende:
[..]behalve dat in dit geval niemand anders iets heeft gezegd
Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...quote:
Ja, dan moet het wel.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:
paris hilton en bredney speers en ik ook nog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |