abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161445111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is een club van Putin aan de macht. Praat dan niet over een democratie.
wij zullen zien wat democratie is jongen.
zie referendum over Oekraïne
als het toch door gaat wil ik niemand horen opscheppen dat NL democratie is en andere landen niet, waaronder Rusland.
Nog even geduld.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161445138
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wij zullen zien wat democratie is jongen.
zie referendum over Oekraïne
als het toch door gaat wil ik niemand horen opscheppen dat NL democratie is en andere landen niet, waaronder Rusland.
Nog even geduld.
Ik ben geen jongen.

Democratie werkt ook niet altijd. Maar zeker niet in Rusland. Waar moet ik op wachten dan?
  vrijdag 15 april 2016 @ 14:48:12 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161446128
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

well duh... de lidstaten hebben Europa bevoegdheid gegeven om handelsovereenkomsten te sluiten met andere landen en daar kan een referendum echt niets tegen doen.
Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161446179
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een kolder!
Bevoegdheden kan je niet enkel geven, je kan ze ook intrekken en je kan ook besluiten niet mee te doen aan zo'n verdrag. Dat dat jou als lid van corporate X niet uitkomt is een ander verhaal maar het kan toch echt.
Over kolder gesproken!

Ik ben toch wel wat meer inhoud van jou gewend, maar in deze lijk je echt verblind door de fabeltjes die GeenPeil je voorgelezen heeft...
pi_161446296
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een kolder!
Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.
pi_161446314
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een bevoegdheid intrekken omdat een minderheid van Nederland dat wil. Seems legit.
Wat Brammetje eigenlijk suggereert is dat we uit de EU stappen, want die bevoegdheden kun je niet zomaar eenzijdig terugnemen. Dat is nu eenmaal afgesproken.

We kunnen niet zeggen: "ja hoor es, die vrijhandelszone met de Oekraïne, daar doen wij als Nederland niet aan mee"... Dat zouden we alleen kunnen bereiken door uit de EU te stappen. Ik snap dat dit de natte droom van Brammetje is, maar zo gaan we dit referendum toch echt niet uitleggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 14:59:36 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:08:52 #207
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161447857
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben geen jongen.

Democratie werkt ook niet altijd. Maar zeker niet in Rusland. Waar moet ik op wachten dan?
Het wordt duidelijker dat Democratie hier ook nooit heeft gewerkt. Het is niet vergelijkbaar met Rusland. Maar we kunnen ophouden onze Democratie optehemelen ten op zichte van andere landen en hun bestuursvorm.
pi_161448053
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

waarom in godsnaam hebben we moeten stemmen dan?
Moeten stemmen?
We de stemmers mochten stemmen, het Ja kamp heeft het laten afweten, dachten waarschijnlijk het zal wel loslopen of God mag het weten?
Zo belangrijk vond men het dus dan en laten het Rutte opknappen terwijl de Ja stemmers het hadden kunnen voorkomen?
pi_161448322
Maarja het zorgplan regeerakkoord begon men ja ook pas over te schreeuwen toen men wist wat het in ging houden toch?
pi_161449399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Moeten stemmen?
We de stemmers mochten stemmen, het Ja kamp heeft het laten afweten, dachten waarschijnlijk het zal wel loslopen of God mag het weten?
Zo belangrijk vond men het dus dan en laten het Rutte opknappen terwijl de Ja stemmers het hadden kunnen voorkomen?
ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?
pi_161450007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:31 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar het is toch raar dat de meerderheid nee stemt en dat het uiteindlijk dan toch ja word?
Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken. ;)
Het is volgens een oud- Nederlands gezegde;
Racist
pi_161450038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd; de meerderheid van de Nederlandse bevolking zou namelijk ja hebben gestemd. Ze moeten het alleen nog even aannemelijk maken. ;)
[ afbeelding ]
oowh nee. en ik heb zelf ook nog niet eens gestemd, wat stom van mij. dus eigenlijk heb ik dus gewoon ja gestemd? tewijl ik dat helemaal niet wil.
pi_161450116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:11 schreef Toga het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De uitslag was 'nee', dus wie zweeg stemde toe met het 'nee'. :P
pi_161450146
wie niet stemt is onverschillig, ook dat moet gewogen worden bij een uitslag, wat het referendum heeft laten zien is dat eigenlijk maar een klein deel van Nederland nee zei en de rest het geen reet uitmaakt.

is altijd wel grappig om mutsen te zien zoals wilders, die hart de prat op gaan en meteen hun gelijk bevestigd zien.
pi_161450275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is allerminst vaag.

Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.

Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.

Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
Wat heeft Griekenland ons opgeleverd?

Wat dacht je van tijdens de Koude Oorlog de Sowjet Unie een basis in West-Europa ontzeggen?

Dat alleen al heeft voor het Westen zoveel opgeleverd dat het die miljarden van de laatste jaren nagenoeg goedmaakt.

Verder ben ik waar het Griekenland tegenwoordig betreft geen echte optimist, maar als er één land is dat als bewijs kan gelden dat het nationale niveau grotere problemen kan maken dan de hele wereld kan oplossen dan is het Griekenland wel. Als dat land echt onder EU curatele had kunnen worden gezet was de crisis daar al een paar jaar achter de rug geweest.
pi_161450312
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.
Haha, zegt de figuur die 'iets anders' wil om het 'allemaal beter te maken' maar nog niet eens een begin van een idee heeft van hoe zijn utopie waar kan worden gemaakt. De gemiddelde EU-aanhanger kun je van veel beschuldigen maar cynische real politicus ligt dan veel meer voor de hand dan idealistische dwaas.
pi_161450329
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
Het komische is dat het hem alleen maar gaat over de te lage rente die zijn vervroegde pensioen verzuurt.
pi_161450342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)

De Europese Bank moet noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden om de euro nog levensvatbaar te houden. Als dit op de lange termijn niet lukt zal de crisis van 2008 verbleken met de rampspoed die eraan ligt te komen. En die komt eraan.

Want feitelijk herhaalt de crisis zichzelf, een crisis waar we feitelijk nooit zijn uitgekomen en waar we nog steeds in zitten. Schuldenlasten zullen exposant gaan stijgen als de rente weer omhoog gaat en spaargelden zullen verdampen. Tel daar de al bestaande werkloosheid bij op. Je krijgt dan een situatie die we in de jaren dertig vorige eeuw hebben meegemaakt. Een zware depressie met veel armoede. Juist in zo'n klimaat krijg je onlusten en geweld. Europa staat aan de vooravond hiervan, maar men kijkt ervan weg.
LOL, een stapsgewijze instorting van de euro. Hoe moet ik me dat voorstellen? Als een stapsgewijs inslaande meteoriet of zo?
pi_161450372
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik denk dat vooral pvv stemmers nee hebben gestemd.
Daarom vind ik dat nee niet nee is.
Een pvv stemmer ga je toch niet serieus nemen man.
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Hierbij kondig ik nu de nationale huile huile dagen aan.
Start!
Zelfs als het niet alleen PVV schaapjes waren geweest dan nog was nee niet nee geweest omdat voor het grootste deel de enige reactie op dat referendum is: 'hadden we jullie wat gevraagd dan? "
pi_161450401
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar nee is toch gewoon nee?
Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.
pi_161450522
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als ik tegen de buren zeg dat wij thuis tegen knoflookboter hebben gestemd dacht je dan dat de buren hun knoflookboter in de vuilbak pleuren? Nee is nee, maar jouw nee verplicht niemand anders.
ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.

denk je dan dat je buren nog steeds niet de knoflookboter in de prullenbak zouden pleuren?
pi_161450542
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar stel dat jij niet de enige bent die tegen je buren nee zegt maar dat er nog meer mensen zijn die ook nee zegen dat je buren......zoals alle buurtbewoners en paris hilton en bredney speers en ik ook nog, en ook nog de koning van nederland erbij.

denk je dan dat je buren nog steeds niet de knoflookboter in de prullenbak zouden pleuren?
:) behalve dat in dit geval niemand anders iets heeft gezegd :)

Wildersmaatjes denken altijd dat Nederland zo groot is als de Grijze Wolven denken dat Turkije groot is. Ondergetekende heeft altijd - realpolitisch- gezegd dat 'veto' een woord is dat veel te groot is voor kleine landen.
pi_161450553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

:) behalve dat in dit geval niemand anders iets heeft gezegd :)
je hebt nog steeds geen antwoord gegeven om mijn vraag..... :')
pi_161450561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:31 schreef HiZ het volgende:
knoflookboter
Daar noem je ook even wat. Knoflookboter staat boven alle democratische uitingen en is als zodanig onaantastbaar. #niemandkomtaanmijnknoflookboterofanders...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161450583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:36 schreef matthias24 het volgende:
paris hilton en bredney speers en ik ook nog
Ja, dan moet het wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')