abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161440033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:15 schreef Toga het volgende:

[..]

En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
De megalomanie van ongekozen EU-leiders is blijkbaar onbeperkt.
Dat is het probleem. Dat laatste. Het moest groots worden.
pi_161440056
quote:

[..]

Heerlijk democratisch toch?
pi_161440078
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk democratisch toch?
Als je het uit handen geeft heb je niets meer. Zeker als klein land.
pi_161440103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je het uit handen geeft heb je niets meer. Zeker als klein land.
Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?
pi_161440119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?
Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.
pi_161440148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.
Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?
pi_161440161
quote:

[..]

En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.

Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
pi_161440171
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?
Personeel heb je soms geen zicht op. Wel of je een fout bedrijf opkoopt.
pi_161440197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.

Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
Zonder EU is er geen Euro. Je kan te ver doorschieten in een gedachte. Het werkt gewoon niet. Wat je had moeten doen is sterk vanuit een basis beginnen. Dat wilde men niet.
pi_161440205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja naar mijn idee is men ergens begonnen en meteen hoog die inzet, wie hoog vliegt kan diep vallen.
Dat was ook in het begin te merken economie floreerde Amerika crisis, wat bleek alles was geleend, en kwam terug.
En het houdt volgens mij ook nog niet op, door met die trein volle vaart, het ene nog niet helemaal bekomen het volgende, ergens moet het geld opbrengen lijkt me, maar waar?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 09:33:10 ]
pi_161440208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat "anders samenwerken" waar mensen die de EU willen afschaffen of opdelen het altijd over hebben is zo vaag dat je het niet serieus kan nemen.
Het is allerminst vaag.

Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.

Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.

Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
pi_161440282
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161440292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
Er moet wel een idee achter zitten.
pi_161440325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er moet wel een idee achter zitten.
Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?
pi_161440341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?
Het idee was duidelijk groot zijn. Je kan ook een grote rotonde aanleggen als wethouder. Dat maakt het plan niet goed.
pi_161440369
quote:
Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.
Gebruik je fantasie voor de metaforen en je kan zó 5 EU landen herkennen.
Racist
pi_161440393
quote:
Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.
pi_161440401
Ik beweer helemaal niet dat het plan goed was of is, had het voor mij maar zo gelaten als dat het was gulden dat was al moeilijk genoeg denk ik?
Nee meer meer meer, zou het zijn geweest om zwart geld op te sporen, niet wetende dat er nog meer verdween, dacht dat Okarine een land was waar de vulniszakken gevuld met geld meer dan welkom waren?
pi_161440419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.
Wie stront zaait zal stront oogsten!
pi_161440677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie stront zaait zal stront oogsten!
zo is dat! en dit kan je met de euro ook vergelijken. de euro inzetten leek in het begin een leu en grapig idee. (niet dus) maar uiteindelijk zijn er alleen maar problemen mee gekomen met als gevlog dat wij als nederland nu voor heel europa moeten gaan betalen ofzo.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:11:43 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161440828
De euro is een splijtzwam die op koers ligt om het hele EU project op te blazen. Daarom moet je daar nu gewoon mee kappen als je de EU zelf wilt redden want elk jaar gaat een euro exit meer kosten. En als je niets doet dan knalt de boel straks sowieso uit elkaar, maar dan op een nare ongecontroleerde manier met waarschijnlijk het einde van de hele EU als gevolg.

In een notendop: voordat we de euro hadden konden landen elkaars cultuur en democratische keuzes respecteren. Maar momenteel komt het er (kort door de bocht) op neer dat Duitsland bepaalt wanneer een Griek met pensioen mag terwijl de Duitsers zien dat hun bankrekening in feite wordt geplunderd door Grieken en Italianen. Even heel kort door de bocht allemaal, maar dit is de reden dat opeens Merkel in Griekse kranten wordt afgebeeld in een nazi-uniform en ze in het noorden Grieken als "lui" en "onverantwoordelijk" afschilderen. Niet bepaald wat de EU oorspronkelijk beoogde.

Verder kun je, kijkend naar de staatsschuld en demografie van de landen in Europa op de achterkant van een sigarendoosje uitrekenen dat de crisis nog maar amper is begonnen. Er zijn enorme (permanente) transfers nodig tussen landen als je de euro wilt behouden. Dit is sowieso expliciet verboden in alle verdragen en er is ook geen enkel draagvlak voor. Daarom vinden die transfers momenteel plaats via achterdeuren (de ECB) of via bedrog (verlagen van rentes op Griekse schulden en dan net doen alsof je niets hebt afgeschreven). Aangezien deze zaken redelijk technisch zijn begrijpt de meerderheid van de bevolking (en ik vermoed zelfs de meerderheid van de politici) niet wat hier aan de hand is.

Maar die honderden miljarden zijn klein bier vergeleken met wat er nog gaat komen. Bijvoorbeeld: als een politiek instabiel land als Italië met een dalende bevolking (één van de meest vergrijsde landen ter wereld) een staatsschuld heeft van 2200 miljard = 133%(!) van GDP dan weet je dat je maar één crisis of populist verwijderd bent van een veel grotere eurocisis en veel grotere transfers. Dat gaat de euro niet overleven en door de fallout en narigheid de EU zelf waarschijnlijk ook niet.

Naast de euro zijn er nog een aantal zaken waarin de EU verkeerd bezig is. Het Oekraïne verdrag is daar een duidelijk voorbeeld van. Er is van alles fout met dat verdrag, maar voor mij de belangrijkste reden om er tegen te stemmen was omdat het geopolitiek escalerend werkt. Dit gaat lijnrecht in tegen de belangrijkste doelstelling van de EU: nooit meer oorlog in Europa.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161440987
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
pi_161441083
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.
pi_161441206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.
Wij profiteren juist van de euro. Die jaagt de export nogal aan.
pi_161441207
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)

De Europese Bank moet noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden om de euro nog levensvatbaar te houden. Als dit op de lange termijn niet lukt zal de crisis van 2008 verbleken met de rampspoed die eraan ligt te komen. En die komt eraan.

Want feitelijk herhaalt de crisis zichzelf, een crisis waar we feitelijk nooit zijn uitgekomen en waar we nog steeds in zitten. Schuldenlasten zullen exposant gaan stijgen als de rente weer omhoog gaat en spaargelden zullen verdampen. Tel daar de al bestaande werkloosheid bij op. Je krijgt dan een situatie die we in de jaren dertig vorige eeuw hebben meegemaakt. Een zware depressie met veel armoede. Juist in zo'n klimaat krijg je onlusten en geweld. Europa staat aan de vooravond hiervan, maar men kijkt ervan weg.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:35:07 #126
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161441213
Ach jongens, zijn jullie er nog niet uit? :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161441296
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

okee...... :') eej maar van welke planeet kom jij nou eigenlijk? ik bedoel kom op gast, je ziet toch zelf ook wel dat dit systeem slecht werkt. en trouwens ik heb er zelf ook last van want alles is duurder geworden sinds die stomme euro is ingevoerd. en geloof me, de euro is straks verleden tijd want zo kan het niet langer meer doorgaan.
pi_161441410
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Bron? Een lage Euro stimuleert export buiten de EU ja. Het schuiven met begrotingen en quota binnen de EU is allemaal vestzak-broekzak. Wat heeft de gemiddelde Nederlandse burger aan meer export? Ik zie meer werkloosheid, later en lager pensioen, hogere belastingen, hogere staatsschuld en hele winkelketens die sluiten. Dit gaat allemaal ten koste van de burger.
Racist
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:10:22 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161441860
Je kunt je sowieso afvragen waarom er altijd zo'n eenzijdige nadruk is op export, aangezien de handelsbalans tussen eurozone en de buitenwereld ongeveer in balans is (evenveel import als export). Er is economisch gezien geen reden waarom de ene belangrijker zou zijn dan de andere.

Het antwoord: de lobby power zit bij grote corporaties die vaak netto exporteurs zijn en belang hebben bij een lage munt. Waarom? Omdat ze hun werknemers minder hoeven te betalen en omdat hun meetlat dan korter wordt (als ze rapporteren in euro) waardoor de winsten groter lijken.

Maar je hoort nooit iets over de import kant van de economie, die even groot is en juist een nadeel hiervan heeft. Het is ook maar de vraag of het netto effect op de arbeidsmarkt wel de goede kant uit loopt. De meeste banen worden niet gecreëerd door de grote corporaties maar in midden en kleinbedrijf. En die zijn vaak slachtoffer van policies die de wisselkoers drukken. Denk bijvoorbeeld aan de horeca: prijzen moeten stijgen omdat een deel van de ingrediënten toeneemt in prijs maar de koopkracht van de klanten wordt juist minder dus die krijgen minder klanten.

Ik moet daarom ook vaak lachen om artikelen in de financiële pers dat ze het zo raar vinden dat consumentenbestedingen terugvallen. Ja duh! logisch toch. Die consumenten hebben minder te besteden vanwege de lage wisselkoers en vanwege de lage rentes (huishoudens zijn netto ontvangers van rente). Het enige lichtpuntje is de lage inflatie, waar de centrale bank haar stinkende best doet om die juist omhoog te krijgen.
Mijn reisverslagen
pi_161442016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Ook vruchtbare grond kan je creëren door te investeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:20:06 #131
374442 R-K
Jawohl!
pi_161442037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

De gulden is ook zeer ongewenst. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel een aantal andere landen (waarbij we de mark invoeren), maar alleen op zo'n 40.000 km2 zitten met zo'n stomme gulden moeten we zien te voorkomen.
pi_161442151
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:19 schreef Montagui het volgende:
Dus jij denkt dat Griekenland nog wel eens wat zou kunnen worden als we er nog een 10/100/1000 Miljard tegen aangooien? Een paar nieuwe havens misschien? Grote brede snelwegen? Tunnels door bergen? Daar krijg je amper meer olijven en feta mee...
Ik denk dat de Griekse burger tranen met tuiten huilt dat ze bij de EU gekomen zijn, hun gemoedelijke leventje staat op z'n kop, er moet nu gewerkt worden, maar.. waarin?
Racist
pi_161442185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zinvol is iets anders. Het moet ook betaald worden namelijk.
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:30:59 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161442216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:26 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat Griekenland nog wel eens wat zou kunnen worden als we er nog een 10/100/1000 Miljard tegen aangooien? Een paar nieuwe havens misschien? Grote brede snelwegen? Tunnels door bergen? Daar krijg je amper meer olijven en feta mee...
Ik denk dat de Griekse burger tranen met tuiten huilt dat ze bij de EU gekomen zijn, hun gemoedelijke leventje staat op z'n kop, er moet nu gewerkt worden, maar.. waarin?
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er nu per se zo heel veel mis is met het functioneren van Griekenland, ieg niet meer dan voor hun toetreden tot de Eurozone.

Toetreding tot de Eurozone was gewoon een heel slecht idee, dat was voor iedereen slecht. Je kunt niet verwachten dat een land dat economisch zo anders in elkaar steekt dan - zeg - Duitsland economisch hetzelfde zal presteren als de rest van de Eurozone. Dat is gewoon niet reeel.

Laat die mensen nou toch gewoon lekker hun olijfolie en feta produceren zoals ze dat altijd hebben gedaan. Ik heb er echt geen probleem mee om als ik op vakantie ga naar Rhodos mijn Euros in te wisselen voor Drachmes. Heb ik ook een keer iets anders in mijn portemonnee zitten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161442585
ik denk dat vooral pvv stemmers nee hebben gestemd.
Daarom vind ik dat nee niet nee is.
Een pvv stemmer ga je toch niet serieus nemen man.
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Hierbij kondig ik nu de nationale huile huile dagen aan.
Start!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161442617
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ja maar de meeste mensen hebben nou eenmaal nee gestemd. en nee is gewoon nee.
pi_161442641
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:51 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Gewoon de jongens van Geenpeil nakakelen. Je kunt het, Mattias!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161442718
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gewoon de jongens van Geenpeil nakakelen. Je kunt het, Mattias!
ja maar nee is toch gewoon nee?
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:00:43 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161442757
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:20 schreef R-K het volgende:

[..]

De gulden is ook zeer ongewenst. Een oplossing is een monetaire unie met Duitsland en eventueel een aantal andere landen (waarbij we de mark invoeren), maar alleen op zo'n 40.000 km2 zitten met zo'n stomme gulden moeten we zien te voorkomen.
Een monetaire unie werkt alleen als je ook een fiscale unie hebt. In de praktijk betekent dat dat je het veel grotere Duitsland jouw financiën laat bepalen. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik niet in elk geval.

Je kunt ook eenzijdig de D-Mark gaan adopteren in Nederland. Maar dan heb je dus geen enkele invloed meer op je monetaire beleid. Misschien heeft Nederland een hogere rente nodig dan Duitsland of omgekeerd. Daar heb je dan dus helemaal geen invloed meer op.

De beste optie is dat elke fiscale eenheid zijn eigen munt heeft. En daarbij sta je natuurlijk vrij om te streven naar een min of meer vaste wisselkoers met de munt van een land waar je veel handel mee drijft (in ons geval is dat natuurlijk Duitsland). Dat is wat we in Nederland hadden voor de euro. En dat is imo ook de beste oplossing voor de EU.

Er zijn veel verschillende manieren waarop je zoiets zou kunnen doen. Eén daarvan is dat je de euro houdt als rekeneenheid. De euro blijft dan gewoon het gewogen mandje van nationale munten die het nu ook al is (alleen zijn momenteel de wisselkoersen nog vast). De industrie kan als ze dat willen prijsafspraken blijven maken in euro. In de industrie waar ik heb gewerkt wordt er altijd in US$ gefactureerd. Dit is in feite hetzelfde. Je factureert weliswaar in een buitenlandse munt maar je weet dan waar je aan toe bent en je kunt indien nodig valutarisco's afdekken.

Dit is één voorbeeldje maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden hoe je dit kunt invullen. Wat ik zou willen is dat we gaan nadenken over een gefaseerd plan hoe we terug gaan naar nationale munten met zo min mogelijk fallout. Momenteel is er helaas een taboe om daar openlijk over te praten.

We weten echter dat er een noodplan klaarlicht voor een euro exit van nederland (dat is indertijd toegegeven door onze minister van financiën en dat was uiteraard geen verrassing) maar we weten niet wat dat inhoudt. Andere euro landen zullen vergelijkbare plannen hebben. Je kunt aannemen dat die noodplannen er puur op zijn gericht om eigen hachje te redden op het moment dat de euro onhoudbaar wordt. Maar het zou veel beter zijn als we het uit de taboesfeer halen en een plan maken voor de hele eurozone en dus een oplossing creëren die voor de hele groep werkt.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:02:44 #140
374442 R-K
Jawohl!
pi_161442787
quote:

[..]

De meesten hebben niet gestemd. Slechts 20% heeft nee gestemd. En in de 6 belangrijkste steden heeft de meerderheid van de stemmers ja gestemd.
pi_161442795
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:02 schreef R-K het volgende:

[..]

De meesten hebben niet gestemd. Slechts 20% heeft nee gestemd. En in de 6 belangrijkste steden heeft de meerderheid van de stemmers ja gestemd.
nee.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:05:03 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161442826
quote:
Hoewel ik niets met de PVV heb - ik zou er ieg nooit op stemmen - vind ik dit wel een heel gevaarlijke en anti-democratische gedachte.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:07:10 #143
374442 R-K
Jawohl!
pi_161442855
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een monetaire unie werkt alleen als je ook een fiscale unie hebt. In de praktijk betekent dat dat je het veel grotere Duitsland jouw financiën laat bepalen. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik niet in elk geval.

Je kunt ook eenzijdig de D-Mark gaan adopteren in Nederland. Maar dan heb je dus geen enkele invloed meer op je monetaire beleid. Misschien heeft Nederland een hogere rente nodig dan Duitsland of omgekeerd. Daar heb je dan dus helemaal geen invloed meer op.

De beste optie is dat elke fiscale eenheid zijn eigen munt heeft. En daarbij sta je natuurlijk vrij om te streven naar een min of meer vaste wisselkoers met de munt van een land waar je veel handel mee drijft (in ons geval is dat natuurlijk Duitsland). Dat is wat we in Nederland hadden voor de euro. En dat is imo ook de beste oplossing voor de EU.

Er zijn veel verschillende manieren waarop je zoiets zou kunnen doen. Eén daarvan is dat je de euro houdt als rekeneenheid. De euro blijft dan gewoon het gewogen mandje van nationale munten die het nu ook al is (alleen zijn momenteel de wisselkoersen nog vast). De industrie kan als ze dat willen prijsafspraken blijven maken in euro. In de industrie waar ik heb gewerkt wordt er altijd in US$ gefactureerd. Dit is in feite hetzelfde. Je factureert weliswaar in een buitenlandse munt maar je weet dan waar je aan toe bent en je kunt indien nodig valutarisco's afdekken.

Dit is één voorbeeldje maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden hoe je dit kunt invullen. Wat ik zou willen is dat we gaan nadenken over een gefaseerd plan hoe we terug gaan naar nationale munten met zo min mogelijk fallout. Momenteel is er helaas een taboe om daar openlijk over te praten.

We weten echter dat er een noodplan klaarlicht voor een euro exit van nederland (dat is indertijd toegegeven door onze minister van financiën en dat was uiteraard geen verrassing) maar we weten niet wat dat inhoudt. Andere euro landen zullen vergelijkbare plannen hebben. Je kunt aannemen dat die noodplannen er puur op zijn gericht om eigen hachje te redden op het moment dat de euro onhoudbaar wordt. Maar het zou veel beter zijn als we het uit de taboesfeer halen en een plan maken voor de hele eurozone en dus een oplossing creëren die voor de hele groep werkt.
Nederland had allang geannexeerd moeten worden door Duitsland, samen met Oostenrijk, de Oostkartons van België, Elzas-Lotharingen en de gebieden die Duitsland na de WO1 verloren heeft aan Polen. Je bent dan geen klein kutland meer, maar maakt deel uit van een groot en sterk rijk. Als NL de gulden hanteren is ontzettend onpraktisch, steeds dat gedoe met wisselen van valuta aks je net over de grens gaat.
pi_161442875
quote:

[..]

ja, dat kun je heel hard roepen maar zo werkt internationale politiek niet. nog even afgezien dat de grootste gedeeltes van de verdrag gewoon worden geïmplementeerd omdat de EU daar helemaal de goedkeuring van Nederland niet voor nodig heeft...
pi_161442892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoewel ik niets met de PVV heb - ik zou er ieg nooit op stemmen - vind ik dit wel een heel gevaarlijke en anti-democratische gedachte.
mwah, alsof de PVV een eventueel ja bij dit referendum wel serieus had genomen :')
pi_161442893
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, dat kun je heel hard roepen maar zo werkt internationale politiek niet. nog even afgezien dat de grootste gedeeltes van de verdrag gewoon worden geïmplementeerd omdat de EU daar helemaal de goedkeuring van Nederland niet voor nodig heeft...
waarom in godsnaam hebben we moeten stemmen dan?
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:09:34 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161442906
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, als we eenmaal onderdeel zijn van het circus dat 'Europese politiek' heet dan hebben we daar als landje geen inspraak meer in.

Wat hier verkeerd is gegaan is niet zozeer deze deal. Wat hier misgegaan is is dat Nederland haar eigen soevereiniteit heeft verkocht zonder democratisch mandaat.
pi_161442926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:09 schreef matthias24 het volgende:

[..]

waarom in godsnaam hebben we moeten stemmen dan?
dat moet je aan geenpeil vragen he... die hebben daar nooit eerlijk antwoord op gegeven. maar wat we feitelijk hebben weggestemd is het hoofdstuk van het verdrag waarin werd geregeld dat de EU met de Oekraïne samen gaat werken om vuurwapens terug te dringen, massavernietigingswapens terug te dringen en mensenrechten te verbeteren.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:10:58 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161442930
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mwah, alsof de PVV een eventueel ja bij dit referendum wel serieus had genomen :')
Daar gaat het me niet om. De functie van een democratie is niet zozeer het nemen van de juiste beslissingen (ook), maar vooral het verwerven van steun voor die beslissingen onder de bevolking.

Wat de PVV er zelf van vindt zal me eerlijk gezegd aan m'n reet roesten. Maar de kiezers, of een deel daarvan, niet serieus nemen is gevaarlijk.
pi_161442954
quote:
Daarom gaat het verdrag met Oekraïne door. Lekker voor jullie en prachtig om te zien.
Start!
Ooit van de SP stemmer gehoord?

Laat het zittende kabinet vooral doorgaan met de kiezer bedriegen. Dat levert de PVV in 2017 alleen maar meer stemmen op. Altijd een win-win situatie. :)
pi_161442960
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat moet je aan geenpeil vragen he... die hebben daar nooit eerlijk antwoord op gegeven. maar wat we feitelijk hebben weggestemd is het hoofdstuk van het verdrag waarin werd geregeld dat de EU met de Oekraïne samen gaat werken om vuurwapens terug te dringen, massavernietigingswapens terug te dringen en mensenrechten te verbeteren.
dus het verdrag gaat gewoon door?
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:13:42 #152
374442 R-K
Jawohl!
pi_161442987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ooit van de SP stemmer gehoord?

Laat het zittende kabinet vooral doorgaan met de kiezer bedriegen. Dat levert de PVV in 2017 alleen maar meer stemmen op. Altijd een win-win situatie. :)
De winst voor de tokkies ja, een verlies voor de Nederlanders die kunnen denken
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:13:44 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161442989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar gaat het me niet om. De functie van een democratie is niet zozeer het nemen van de juiste beslissingen (ook), maar vooral het verwerven van steun voor die beslissingen onder de bevolking.

Wat de PVV er zelf van vindt zal me eerlijk gezegd aan m'n reet roesten. Maar de kiezers, of een deel daarvan, niet serieus nemen is gevaarlijk.
Wat versta jij onder 'niet serieus nemen' dan? Wat mij betreft had er wel wat beter uitgelegd mogen worden waarom nee stemmen volledig zinloos was.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161442996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk maar naar Oost-Oekraïne waar een gewapend verzet tegen pro-Europeanen leidde tot een burgeroorlog.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:14:46 #155
374442 R-K
Jawohl!
pi_161443003
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:12 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Goh, dat was vooraf al bekend. Dat hele referendum had nooit gehouden moeten worden.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:15:40 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161443022
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, wat we hebben weggestemd is allerlei cadeautjes en 'cadeautjes' (zoals dat wij hun grondwater gaan vervuilen met chemicaliën die voor fracking worden gebruikt, iets wat in Nederland niet is toegestaan) in ruil voor hele vage beloftes die op geen enkele manier worden hardgemaakt. Geen harde afspraken over deadlines, geen afspraken over sacnties indien die niet worden nagekomen...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161443029
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:14 schreef R-K het volgende:

[..]

Goh, dat was vooraf al bekend. Dat hele referendum had nooit gehouden moeten worden.
zal ik jou eens wat vertelen? ik denk dat straks heel veel mensen op wilders gaan stemmen, puur omdat veel mensen dit gedoe zat zijn. :Y
pi_161443031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:12 schreef matthias24 het volgende:

[..]

well duh... de lidstaten hebben Europa bevoegdheid gegeven om handelsovereenkomsten te sluiten met andere landen en daar kan een referendum echt niets tegen doen.
pi_161443037
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:14 schreef R-K het volgende:

[..]

en mensen die zijn gaan stemmen |:(
die kijken iedere dag in de spiegel en zien een nobody _O-
hahaha
omdat het vooral pvv stemmers zijn denk ik, lig ik hier helemaal krom van het lachen :D
Ik ben geen robot.
pi_161443044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:16 schreef matthias24 het volgende:

[..]

zal ik jou eens wat vertelen? ik denk dat straks heel veel mensen op wilders gaan stemmen, puur omdat veel mensen dit gedoe zat zijn. :Y
en vier jaar laten stemmen ze weer op iemand anders, want Wilders blijkt toch niet de Verlosser waar iedereen op zit te wachten...

ach ja... politiek...
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:17:33 #161
374442 R-K
Jawohl!
pi_161443050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:16 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat Volkert is vrijgelaten. Dam kan hij strijden voor het volk zoals hij dat in 2002 gedaan heeft.
pi_161443052
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:17 schreef R-K het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat Volkert is vrijgelaten. Dam kan hij strijden voor het volk zoals hij dat in 2002 gedaan heeft.
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 12:17:59 ]
pi_161443071
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en vier jaar laten stemmen ze weer op iemand anders, want Wilders blijkt toch niet de Verlosser waar iedereen op zit te wachten...

ach ja... politiek...
dat weet je nooit zeker. ik denk dat nederland zoiezo behoorlijk zal veranderen als wilders president word van nederland.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:20 #164
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161443081
quote:

[..]

Wat een debiel. :')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:19:48 #165
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161443095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:19 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat weet je nooit zeker. ik denk dat nederland zoiezo behoorlijk zal veranderen als wilders president word van nederland.
President zelfs? _O_
pi_161443105
quote:

[..]

Volkert heeft emigratieplannen.
pi_161443168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:19 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Dan overschat je politici en de post van de minister-president...

Het probleem is dat heel veel mensen nog teveel verwachten van de politiek. Die denken dat politici al hun kleine en grote problemen op kunnen lossen. Ze leggen hun levensgeluk in de handen van een politicus en verwachten de wereld van hem. Dat zie je nu bij Wilders ook gebeuren en eigenlijk is dat het domste dat je kunt doen. Je zult zelf iets van je leven moeten maken. Dat gaan politici - ook Wilders niet - echt niet voor je doen.
pi_161443201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

zie nazi Duitsland met democratisch aan de macht gekomen Hitler
Ik ben geen robot.
  vrijdag 15 april 2016 @ 12:27:21 #169
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_161443237
Wow is het al zo ver hier dat we hopen dat er mensen worden doodgeschoten voor politieke ideeën?
pi_161443246
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:27 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Wow is het al zo ver hier dat we hopen dat er mensen worden doodgeschoten voor politieke ideeën?
ik hoop niks
pi_161443255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

:O :Z
pi_161443258
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan overschat je politici en de post van de minister-president...

Het probleem is dat heel veel mensen nog teveel verwachten van de politiek. Die denken dat politici al hun kleine en grote problemen op kunnen lossen. Ze leggen hun levensgeluk in de handen van een politicus en verwachten de wereld van hem. Dat zie je nu bij Wilders ook gebeuren en eigenlijk is dat het domste dat je kunt doen. Je zult zelf iets van je leven moeten maken. Dat gaan politici - ook Wilders niet - echt niet voor je doen.
dus je denkt eigenlijk dat als wilders aan de macht komt het precies hetzelfde zal zijn als rutte nu? waarom durfen mensen dan nog steeds niet op wilders te stemmen?.....want ja het komt allemaal toch op hetzelfde neer toch? :Y :Y :Y
pi_161443334
Rutte laat nu zien waarom hij nog steeds vrijgezel blijft.

http://www.telegraaf.nl/t(...)iertip__Rutte__.html

En hij denkt Jan Roos zomaar te kunnen tutoyeren.

Hier de complete video van vier minuten
pi_161443353
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:28 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus je dnkt eigenlijk dat als wilders aan de macht komt het precies hetzelfde zal zijn als rutte nu? waarom durfen mensen dan nog steeds niet op wilders te stemmen.....want ja het kot allemaal toch op hetzelfde neer toch? :Y :Y :Y
Je kan heel erg boos worden en diep ongelukkig zijn over het feit dat Nederland in de EU zit, dat we met de Euro betalen en dat er hier Marokkanen wonen die ook nog eens moslim zijn. Daar kun je om schreeuwen, heel veel boze berichten over schrijven op een forum, naar Pegida demonstraties gaan en op Wilders stemmen. En dan? Stel Wilders komt aan de macht, weet op een of andere manier dictator te worden en hij lost al deze problemen even op. Zijn die mensen die zo boos en ongelukkig waren dan ineens gelukkig omdat we geen deel meer uitmaken van de EU? Hebben ze dan ineens het plezier in het leven hervonden omdat alle Marokkanen weg zijn? Gaan ze alle energie die ze voorheen in boos zijn staken ineens gebruiken om - ik noem maar wat - vrijwilligerswerk te doen nu we de gulden weer terug hebben? Ik geloof er niets van. In essentie veranderd er namelijk niets en zijn deze mensen nog steeds zo ongelukkig of gelukkig als voorheen. Ze zullen - opgejut door de Telegraaf en GeenStijl - iets anders zoeken om boos over te worden net zolang tot er niets meer is om boos over te zijn en dan zullen ze daarover wel boos worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 12:34:02 ]
pi_161443411
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan heel erg boos worden en diep ongelukkig zijn over het feit dat Nederland in de EU zit, dat we met de Euro betalen en dat er hier Marokkanen wonen die ook nog eens moslim zijn. Daar kun je om schreeuwen, heel veel boze berichten over schrijven op een forum, naar Pegida demonstraties gaan en op Wilders stemmen. En dan? Stel Wilders komt aan de macht, weet op een of andere manier dictator te worden en hij lost al deze problemen even op. Zijn die mensen die zo boos en ongelukkig waren dan ineens gelukkig omdat we geen deel meer uitmaken van de EU? Hebben ze dan ineens het plezier in het leven hervonden omdat alle Marokkanen weg zijn? Gaan ze alle energie die ze voorheen in boos zijn staken ineens gebruiken om - ik noem maar wat - vrijwilligerswerk te doen nu we de gulden weer terug hebben? Ik geloof er niets van. In essentie veranderd er namelijk niets en zijn deze mensen nog steeds zo ongelukkig of gelukkig als voorheen. Ze zullen iets anders zoeken om boos over te worden net zolang tot er niets meer is om boos over te zijn en dan zullen ze daarover wel boos worden.
Lees hier de verwrongen gedachtegang van een pro-Europeaan. Ze blijven in hun eigen onzin geloven. Juncker in het kwadraat. 8)7
pi_161443419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:31 schreef Idisrom het volgende:
Rutte laat nu zien waarom hij nog steeds vrijgezel blijft.

http://www.telegraaf.nl/t(...)iertip__Rutte__.html

En hij denkt Jan Roos zomaar te kunnen tutoyeren.

Hier de complete video van vier minuten
Jan Roos :')

Dat gespeelde verontwaardigd zijn van hem ook, alleen maar om zoveel mogelijk burgers bang te maken :') :')
pi_161443442
Waarom komt Rutte gewoon niet uit de kast?
pi_161443460
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Lees hier de verwrongen gedachtegang van een pro-Europeaan. Ze blijven in hun eigen onzin geloven. Juncker in het kwadraat. 8)7
Dat is natuurlijk onzin, maar je draait je nietszeggende riedeltje maar weer lekker af. Ondertussen mis je natuurlijk het hele punt, namelijk dat niemand gelukkiger wordt van wel of niet in de EU zitten (ook al denken heel veel mensen van wel). Derhalve kan het mij ook bar weinig boeien of we in de EU zitten of niet. Ik leef m'n eigen leven wel, waarin ik zoveel mogelijk leuke tijden met mijn vrienden en gezin wil hebben. Ik laat m'n leven niet leiden door triviale zaken als de EU. Dat zou voor een hoop PVV'ers ook best wel eens gezond zijn :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 12:37:23 ]
pi_161443469
quote:

[..]

Je kan heel erg boos worden en diep ongelukkig zijn over het feit dat Nederland in de EU zit, dat we met de Euro betalen en dat er hier Marokkanen wonen die ook nog eens moslim zijn. Daar kun je om schreeuwen, heel veel boze berichten over schrijven op een forum, naar Pegida demonstraties gaan en op Wilders stemmen. En dan? Stel Wilders komt aan de macht, weet op een of andere manier dictator te worden en hij lost al deze problemen even op. Zijn die mensen die zo boos en ongelukkig waren dan ineens gelukkig omdat we geen deel meer uitmaken van de EU? Hebben ze dan ineens het plezier in het leven hervonden omdat alle Marokkanen weg zijn? Gaan ze alle energie die ze voorheen in boos zijn staken ineens gebruiken om - ik noem maar wat - vrijwilligerswerk te doen nu we de gulden weer terug hebben? Ik geloof er niets van. In essentie veranderd er namelijk niets en zijn deze mensen nog steeds zo ongelukkig of gelukkig als voorheen. Ze zullen - opgejut door de Telegraaf en GeenStijl - iets anders zoeken om boos over te worden net zolang tot er niets meer is om boos over te zijn en dan zullen ze daarover wel boos worden.
okee. ik geef toe dat je wel een beetje gelijk hebt. maar ik bedoelde niet zozeer dat de marokkanen weg moeten gaan. ik heb het meer over al die vluchtelingen die nu nederland binnen komen. en ook het feit dat wij nu moeten gaan betalen voor oekraine. ik bedoel.....nederland maakt zichzelf gewoon kapot nu.
pi_161443582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef Elzies het volgende:
Waarom komt Rutte gewoon niet uit de kast?
wat boeit het jou?
pi_161443600
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jan Roos :')

Dat gespeelde verontwaardigd zijn van hem ook, alleen maar om zoveel mogelijk burgers bang te maken :') :')
Vooropgesteld, ik heb een gloedhekel aan het geschreeuw en gedram van Jan Roos.
Maar als Rutte en de huidige politici willen dat in de toekomst er een meer pro-Europa houding komt, dan moeten ze nu het referendum respecteren.

Rutte's positie is heel gemakkelijk in Brussel: "Jongens, Nederland doet niet mee aan het EU-convenant. Jullie moeten maar het jullie 27-en verder onderhandelen".
Blijkt achteraf dat de andere EU-landen behoorlijk profiteren, dan zal de stemming in Nederland wel omslaan.

Maar op deze manier speel je juist de PVV in de kaart, en komt er bij de volgende verkiezingen geen VVD, D66 of een PvdA in een regering.
pi_161443661
wat een enorme idioot is die rutte toch. hoe hebben julie op zo'n mafkees kunnen stemmen? VVD :') wat een stomme partij zeg! :')
pi_161443673
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is allerminst vaag.

Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.

Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.

Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
Aha, "handel drijven". Dus je wilt een samenwerking waar alleen multinationals wat aan hebben maar waar de gewone burger niet van profiteert. Dat is dan duidelijk. :)
pi_161443712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:44 schreef Idisrom het volgende:

Rutte's positie is heel gemakkelijk in Brussel: "Jongens, Nederland doet niet mee aan het EU-convenant. Jullie moeten maar het jullie 27-en verder onderhandelen".
Blijkt achteraf dat de andere EU-landen behoorlijk profiteren, dan zal de stemming in Nederland wel omslaan.

Jij onderschat echt politiek op hoog niveau he, dit is niet de zandbak van de kleuterschool waar je '1-2 kap ermee' kan roepen, ook al denken een heleboel mensen dat het wel zo simpel is. Nogmaals, Nederland is gewoon gebonden aan een heleboel hoofdstukken van het verdrag en daar gaat een referendum niets aan veranderen, hoe hard Rutte ook NEE zegt in Brussel. De EU gaat volgens de regels van de verdrag handel drijven met de Oekraïne en Nederland - als lidstaat van de EU - doet daar gewoon aan mee. Zo komt er een vrijhandelszone tussen de EU en de Oekraïne en al roept Rutte 1000x NEE die komt er gewoon. Of moet Rutte nu soms Nederlandse bedrijven gaan verbieden om handel te drijven met de Oekraïne om de uitslag van het referendum te respecteren 8)7 .

En ja, voor wat betreft het hoofdstuk dat weggestemd is zal de EU ook een oplossing vinden, waarschijnlijk zonder Nederland. Nou, dan kunnen we ons lekker op de borst kloppen dat we niet meer aan tafel zitten voor wat betreft het verminderen van vuurwapens. Goed gedaan zeg ^O^ :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 12:54:34 ]
pi_161443910
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij onderschat echt politiek op hoog niveau he, dit is niet de zandbak van de kleuterschool waar je '1-2 kap ermee' kan roepen, ook al denken een heleboel mensen dat het wel zo simpel is. Nogmaals, Nederland is gewoon gebonden aan een heleboel hoofdstukken van het verdrag en daar gaat een referendum niets aan veranderen, hoe hard Rutte ook NEE zegt in Brussel. De EU gaat volgens de regels van de verdrag handel drijven met de Oekraïne en Nederland - als lidstaat van de EU - doet daar gewoon aan mee. Zo komt er een vrijhandelszone tussen de EU en de Oekraïne en al roept Rutte 1000x NEE die komt er gewoon. Of moet Rutte nu soms Nederlandse bedrijven gaan verbieden om handel te drijven met de Oekraïne om de uitslag van het referendum te respecteren 8)7 .

En ja, voor wat betreft het hoofdstuk dat weggestemd is zal de EU ook een oplossing vinden, waarschijnlijk zonder Nederland. Nou, dan kunnen we ons lekker op de borst kloppen dat we niet meer aan tafel zitten voor wat betreft het verminderen van vuurwapens. Goed gedaan zeg ^O^ :')
Ik denk wel dat je sommige dingen moet versimpelen om zelf als partij (in casu VVD) straks niet helemaal kopje onder te gaan.
En het economische motief moet hier niet de hoofdmoot krijgen.
Ik denk zelfs dat als wij geen last hadden van de economische boycot van Rusland, de 17.000 melkveehouders in Nederland nu geen financiële problemen hadden. Ook de andere sectoren zoals bloementeelt en kastuinbouw e.d. hadden er dan heel anders voorgestaan, maar die worden weer gecompenseerd door de lagere energieprijzen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:05:02 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161444025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Moeten we dit somehow lezen als een argument tegen democratie? :?
pi_161444319
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moeten we dit somehow lezen als een argument tegen democratie? :?
eigenlijk wel ja
Ik ben geen robot.
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:20:53 #188
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_161444350
quote:

[..]

w/
Tof gezegd. Pijnlijk waar, maar leuk geformuleerd.
Dat verandert alles
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:21:29 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161444363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

eigenlijk wel ja
Dan vind ik het eigenlijk een best wel domme opmerking.
pi_161444462
quote:
Start!
Dus je zegt dat het grootste gedeelte van de 32% stemgerechtigden ook PVV zouden stemmen? Heb je al emigratieplannen? Ik verwacht een Kristallnacht in 2017/2018...
Racist
pi_161444596
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:20 schreef Kiegie het volgende:

[..]

w/
Tof gezegd. Pijnlijk waar, maar leuk geformuleerd.
Mwah, ik weet niet wat moslims met een (te) ver gaand handelsverdrag met de Oekraïne te maken heeft, het land telt 1.1% moslims tegen Nederland's 5%.
Ik wil 'm in pak 'm beet over 40 jaar nog wel eens spreken als de EU zijn pensioentje heeft verkwanseld en een Oekraïnse bende z'n auto van de carport heeft weggehaald.
Racist
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:41:36 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161444716

Koren op de molen van het "Leave" kamp in de UK. Dit verbod van Brussel tegen de democratische wil van een lidstaat kan wel eens gigantisch gaan backfiren. De soevereiniteitskwestie is een belangrijk punt hier in de UK.
Mijn reisverslagen
pi_161444825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:28 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus je zegt dat het grootste gedeelte van de 32% stemgerechtigden ook PVV zouden stemmen? Heb je al emigratieplannen? Ik verwacht een Kristallnacht in 2017/2018...
laat dat niet op mijn verjaardag zijn
Ik ben geen robot.
pi_161444835
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Koren op de molen van het "Leave" kamp in de UK. Dit verbod van Brussel tegen de democratische wil van een lidstaat kan wel eens gigantisch gaan backfiren. De soevereiniteitskwestie is een belangrijk punt hier in de UK.
Rutte gaf dit zelf ook al toe tijdens het debat. Te belachelijk voor woorden.
pi_161444870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

eigenlijk wel ja
Hitler is niet democratisch aan de macht gekomen. Hij is aan de macht gekomen door staatsrechtelijke kunstgrepen en door stelselmatige vervolging, intimidatie en geweld t.o.v. zijn tegenstanders. En dat nadat hij in de verkiezingen weliswaar de grootste geworden was, maar wel electorale verliezen had geleden en een coalitie moest vormen om kanselier te worden. Alles wat er daarna gebeurde heeft helemaal niks met democratie te maken, tenzij je denkt dat Oekraïne en Rusland ook voorbeeldige democratieën zijn.

De mythe van Hitler de democraat is alom aanwezig en haast niet meer tegen te houden. Wellicht hebben mensen niet goed opgelet op school. Maar de mythe blijft levensvatbaar omdat het keer op keer gebruikt wordt door politici en analisten die bang zijn voor democratie.
pi_161444954
Rusland is ook democratie.
Meerendeel van de Russen staan gewoon achter Poetin hoor.
Een enkele misschien niet, maar dat is overal zo, ook in NL, niet iedereen is een fan van Rutte.
Ik ben geen robot.
pi_161444973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rusland is ook democratie.
Meerendeel van de Russen staan gewoon achter Poetin hoor.
Een enkele misschien niet, maar dat is overal zo, ook in NL, niet iedereen is een fan van Rutte.
Denk je dat werkelijk?
pi_161444984
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Nee, dit is geen koren op de molen voor de de brexit : ' ) . man man man wat een verstand daar in Brussel. De Vlieger had gelijk, dom zoekt dom en er zit daar een parlement voor uilskuikens. Tijd voor een Nexit, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het is de enige oplossing om verlost te zijn voor het verder uit de hand gaat lopen.
pi_161445011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Denk je dat werkelijk?
ik geloof het heilig, en ik ben nog iemand die anti-Rusland en anti-Poetin is.
Moet je nagaan.
En ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken.
Ik ben geen robot.
pi_161445051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik geloof het heilig, en ik ben nog iemand die anti-Rusland en anti-Poetin is.
Moet je nagaan.
En ik kan mijzelf recht in de spiegel aankijken.
Er is een club van Putin aan de macht. Praat dan niet over een democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')