abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161440033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:15 schreef Toga het volgende:

[..]

En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
De megalomanie van ongekozen EU-leiders is blijkbaar onbeperkt.
Dat is het probleem. Dat laatste. Het moest groots worden.
pi_161440056
quote:

[..]

Heerlijk democratisch toch?
pi_161440078
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk democratisch toch?
Als je het uit handen geeft heb je niets meer. Zeker als klein land.
pi_161440103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je het uit handen geeft heb je niets meer. Zeker als klein land.
Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?
pi_161440119
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?
Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.
pi_161440148
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.
Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?
pi_161440161
quote:

[..]

En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.

Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
pi_161440171
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?
Personeel heb je soms geen zicht op. Wel of je een fout bedrijf opkoopt.
pi_161440197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.

Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
Zonder EU is er geen Euro. Je kan te ver doorschieten in een gedachte. Het werkt gewoon niet. Wat je had moeten doen is sterk vanuit een basis beginnen. Dat wilde men niet.
pi_161440205
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja naar mijn idee is men ergens begonnen en meteen hoog die inzet, wie hoog vliegt kan diep vallen.
Dat was ook in het begin te merken economie floreerde Amerika crisis, wat bleek alles was geleend, en kwam terug.
En het houdt volgens mij ook nog niet op, door met die trein volle vaart, het ene nog niet helemaal bekomen het volgende, ergens moet het geld opbrengen lijkt me, maar waar?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 09:33:10 ]
pi_161440208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat "anders samenwerken" waar mensen die de EU willen afschaffen of opdelen het altijd over hebben is zo vaag dat je het niet serieus kan nemen.
Het is allerminst vaag.

Wat heeft Griekenland ons als nieuwbakken EU-lid opgeleverd? Niets! Het kost de andere lidstaten alleen maar geld.

Welke culturele overeenkomsten hebben wij als Nederland met nieuwbakken Slavische EU-lidstaten? Niets! Van het gros kennen we nauwelijks hun bestaan.

Met andere woorden, je kunt prima handel drijven met andere landen zonder dat je daarvoor elkaars bed moet delen. Laat staan dat je als land jouw eigen soevereiniteit moet opgeven voor een buitenlandse mogendheid.
pi_161440282
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161440292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
Er moet wel een idee achter zitten.
pi_161440325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er moet wel een idee achter zitten.
Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?
pi_161440341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?
Het idee was duidelijk groot zijn. Je kan ook een grote rotonde aanleggen als wethouder. Dat maakt het plan niet goed.
pi_161440369
quote:
Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.
Gebruik je fantasie voor de metaforen en je kan zó 5 EU landen herkennen.
Racist
pi_161440393
quote:
Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.
pi_161440401
Ik beweer helemaal niet dat het plan goed was of is, had het voor mij maar zo gelaten als dat het was gulden dat was al moeilijk genoeg denk ik?
Nee meer meer meer, zou het zijn geweest om zwart geld op te sporen, niet wetende dat er nog meer verdween, dacht dat Okarine een land was waar de vulniszakken gevuld met geld meer dan welkom waren?
pi_161440419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.
Gebruik je fantasie voor de metaforen en je kan zó 5 EU landen herkennen.
Wie stront zaait zal stront oogsten!
pi_161440677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie stront zaait zal stront oogsten!
zo is dat! en dit kan je met de euro ook vergelijken. de euro inzetten leek in het begin een leu en grapig idee. (niet dus) maar uiteindelijk zijn er alleen maar problemen mee gekomen met als gevlog dat wij als nederland nu voor heel europa moeten gaan betalen ofzo.
  vrijdag 15 april 2016 @ 10:11:43 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161440828
De euro is een splijtzwam die op koers ligt om het hele EU project op te blazen. Daarom moet je daar nu gewoon mee kappen als je de EU zelf wilt redden want elk jaar gaat een euro exit meer kosten. En als je niets doet dan knalt de boel straks sowieso uit elkaar, maar dan op een nare ongecontroleerde manier met waarschijnlijk het einde van de hele EU als gevolg.

In een notendop: voordat we de euro hadden konden landen elkaars cultuur en democratische keuzes respecteren. Maar momenteel komt het er (kort door de bocht) op neer dat Duitsland bepaalt wanneer een Griek met pensioen mag terwijl de Duitsers zien dat hun bankrekening in feite wordt geplunderd door Grieken en Italianen. Even heel kort door de bocht allemaal, maar dit is de reden dat opeens Merkel in Griekse kranten wordt afgebeeld in een nazi-uniform en ze in het noorden Grieken als "lui" en "onverantwoordelijk" afschilderen. Niet bepaald wat de EU oorspronkelijk beoogde.

Verder kun je, kijkend naar de staatsschuld en demografie van de landen in Europa op de achterkant van een sigarendoosje uitrekenen dat de crisis nog maar amper is begonnen. Er zijn enorme (permanente) transfers nodig tussen landen als je de euro wilt behouden. Dit is sowieso expliciet verboden in alle verdragen en er is ook geen enkel draagvlak voor. Daarom vinden die transfers momenteel plaats via achterdeuren (de ECB) of via bedrog (verlagen van rentes op Griekse schulden en dan net doen alsof je niets hebt afgeschreven). Aangezien deze zaken redelijk technisch zijn begrijpt de meerderheid van de bevolking (en ik vermoed zelfs de meerderheid van de politici) niet wat hier aan de hand is.

Maar die honderden miljarden zijn klein bier vergeleken met wat er nog gaat komen. Bijvoorbeeld: als een politiek instabiel land als Italië met een dalende bevolking (één van de meest vergrijsde landen ter wereld) een staatsschuld heeft van 2200 miljard = 133%(!) van GDP dan weet je dat je maar één crisis of populist verwijderd bent van een veel grotere eurocisis en veel grotere transfers. Dat gaat de euro niet overleven en door de fallout en narigheid de EU zelf waarschijnlijk ook niet.

Naast de euro zijn er nog een aantal zaken waarin de EU verkeerd bezig is. Het Oekraïne verdrag is daar een duidelijk voorbeeld van. Er is van alles fout met dat verdrag, maar voor mij de belangrijkste reden om er tegen te stemmen was omdat het geopolitiek escalerend werkt. Dit gaat lijnrecht in tegen de belangrijkste doelstelling van de EU: nooit meer oorlog in Europa.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_161440987
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
pi_161441083
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.
pi_161441206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:

[..]

die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.
Wij profiteren juist van de euro. Die jaagt de export nogal aan.
pi_161441207
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)

De Europese Bank moet noodgedwongen euro's bijdrukken en de rente kunstmatig laag houden om de euro nog levensvatbaar te houden. Als dit op de lange termijn niet lukt zal de crisis van 2008 verbleken met de rampspoed die eraan ligt te komen. En die komt eraan.

Want feitelijk herhaalt de crisis zichzelf, een crisis waar we feitelijk nooit zijn uitgekomen en waar we nog steeds in zitten. Schuldenlasten zullen exposant gaan stijgen als de rente weer omhoog gaat en spaargelden zullen verdampen. Tel daar de al bestaande werkloosheid bij op. Je krijgt dan een situatie die we in de jaren dertig vorige eeuw hebben meegemaakt. Een zware depressie met veel armoede. Juist in zo'n klimaat krijg je onlusten en geweld. Europa staat aan de vooravond hiervan, maar men kijkt ervan weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')