Dat is het probleem. Dat laatste. Het moest groots worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:15 schreef Toga het volgende:
[..]
En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
De megalomanie van ongekozen EU-leiders is blijkbaar onbeperkt.
Heerlijk democratisch toch?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je het uit handen geeft heb je niets meer. Zeker als klein land.
Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb heel wat kleine bedrijven over de kop zien gaan, nadat ze groot werden vooraf, kan ik zou ik dat met een land kunnen vergelijken?
Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Die vergelijking gaat op. Dan moet je kijken naar overnames. Je gaat als succesvol bedrijf er geen B bedrijven bij kopen.
Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:15 schreef Toga het volgende:
[..]
En je wou zeggen dat er bij het idee van een oprichting van de EU alles al duidelijk was? Je moet ergens beginnen toch? Ze hadden Griekenland ook nooit serieus moeten nemen.
Personeel heb je soms geen zicht op. Wel of je een fout bedrijf opkoopt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Grote bedrijven hebben ook geen overzicht wat hun personeel uitvoert en wat ze niet doen, die vergelijking zal dan wel ook opgaan, tevens wie kraait naar iets als er iets wegkomt?
Zonder EU is er geen Euro. Je kan te ver doorschieten in een gedachte. Het werkt gewoon niet. Wat je had moeten doen is sterk vanuit een basis beginnen. Dat wilde men niet.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.
Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
Ja naar mijn idee is men ergens begonnen en meteen hoog die inzet, wie hoog vliegt kan diep vallen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Men is ergens begonnen, men heeft dingen geprobeerd, en vaak werkten dingen niet goed genoeg en is e.e.a. bijgeschaafd.
Vanwege de euro de hele EU willen afschaffen is net zoiets alsof je de badkamer niet mooi vindt en dan maar je hele huis plat wil gooien, en als iemand zegt dat dat misschien niet zo slim is dat afdoet met het argument "Ja maar in een huis met een ander ontwerp kun je ook best wonen".
Het is allerminst vaag.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat "anders samenwerken" waar mensen die de EU willen afschaffen of opdelen het altijd over hebben is zo vaag dat je het niet serieus kan nemen.
Er moet wel een idee achter zitten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?quote:
Het idee was duidelijk groot zijn. Je kan ook een grote rotonde aanleggen als wethouder. Dat maakt het plan niet goed.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zal zeker een idee achter zitten eine nation ein volk, dat idee denk ik mij erbij het ene land levert in het ander krijgt erbij of ze daar nu ooit wat voor gedaan of gelaten hebben doet er niet toe denk ik mij?
Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:
Wie wil oogsten zal moeten zaaien. En om te kunnen zaaien zal je moeten investeren.
Alleen een dwaas die verblind is door zijn eigen idealisme zaait op onvruchtbare grond en verwacht dat daaruit iets zal groeien. De EU symboliseert die onvruchtbare grond en de pro-Europeaan de verblinde idealistische dwaas.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:
Wie stront zaait zal stront oogsten!quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Je zal ook vruchtbare grond moeten hebben; geen moerassen waar je zaadjes in verzuipen, open land waar vogels je zaadjes wegpikken en geen woestijn waar je zaad in verdort.
Gebruik je fantasie voor de metaforen en je kan zó 5 EU landen herkennen.
zo is dat! en dit kan je met de euro ook vergelijken. de euro inzetten leek in het begin een leu en grapig idee. (niet dus) maar uiteindelijk zijn er alleen maar problemen mee gekomen met als gevlog dat wij als nederland nu voor heel europa moeten gaan betalen ofzo.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie stront zaait zal stront oogsten!
die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
Wij profiteren juist van de euro. Die jaagt de export nogal aan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:27 schreef matthias24 het volgende:
[..]
die euro moet gewoon weggaan. het zorgt voor problemen en daardoor moeten wij als nederland overal voor opdraaien. dit systeem is gewoon niet juist.
Niet rap, maar wel stapsgewijs. De invoering van de euro leidde tot onverantwoorde schuldenlasten, een economische crisis. Zelfs tot het permanent onderhouden van een euroland. (Griekenland)quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Hoeveel jaar roep je al dat de euro rap ineen gaat storten? De gepredikte doem pakt maar matig door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |