ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
NS heeft gemeld dat deze stap tenminste enkele maanden vertraging oploopt, omdat de fabrikant van de locomotieven vertraging heeft opgelopen in de ontwikkeling van software die nodig is om internationaal over de HSL te rijden. Vanwege de voorziene vertraging vraagt NS in de capaciteitsaanvraag voor de dienstregeling van 2017 de huidige conventionele route via Roosendaal aan in plaats van de voorgenomen route over de HSL via Breda. Het blijft mogelijk om later in 2017 alsnog via Breda te rijden.
Aan de cijfers van Thalys kun je goed zien dat het een seizoensgebonden trein is. In de winterperiode (Q1) hebben ze consequent minder reizigers dan in de andere kwartalen
De groei van de ICd tussen Q4-2014 en Q1-2015 is wel opmerkelijk te noemen. Ineens 200.000 reizigers erbij, terwijl de extra treinen pas later in het jaar zijn gekomen?
OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.
Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef b2py het volgende: Ze meldden zelf paar weken terug dat ze last hadden van de aanslagen (ook wel logisch natuurlijk).
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.
Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig.
Ja, dat is wel te verwachten. Na 9/11 zakte toerisme naar de VS ook als een plumppudding in elkaar.
Mijn opmerking over Thalys ging niet alleen over het laatste jaar, maar over alle jaren sinds 2010. Je ziet een steeds terugkerend patroon van kattenruggetjes, met het hoogtepunt in de zomer (Q2/Q3) en een dieptepunt in de winter. Dat vind ik grappig.
Klopt, heb je ook helemaal gelijk in. Drop is nu ook wel flinker dan eerder.
Op donderdag 14 april 2016 16:41 schreef somoht het volgende: OVinfo gebruikt InfoPlus voor de vertrektijden maar de rittijden komen uit ARNU (want InfoPlus RITinfo is al jaren niet in productie). Hier conflicteert ARNU (wat de NS reisplanner/apps gebruiken voor de planner en AVT) dus weer lekker met InfoPlus.
Dat hele ARNU platform is eigenlijk een dikke clusterfuck, het is schijnbaar ook zo'n beetje onmogelijk om wijzingen rondom het nachtnet goed te krijgen.. Zover ik weet had InfoPlus uberhaupt alles wat ARNU doet moeten vervangen maar InfoPlus is een stiekeme Fyra qua over-budget en achter-op-schema
Terwijl het echt met een heel klein team programmeurs vet goedkoop zou kunnen, dit soort grapjes.
Op HGBTF lees ik trouwens ook nog wel wat interessants:
quote:
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
De poster (Shrek) zit in het ETCS-team bij Infrabel, dus ik neem aan dat hij wel weet waar hij over praat.
Die knakkers van NSR kunnen er dus niet mee rijden?
Rijden is geen punt, lok omrangeren en vertrekgereed maken zit weinig marge in tegenwoordig
quote:
Op donderdag 14 april 2016 17:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nedtrain heeft er juist een potje van gemaakt en volgens mij is het omdat er met twee locomotieven wordt gereden minder erg in de praktijk.
Ja maar het is alsnog niet helemaal waar. Het is niet alsof ETCS verplicht is vanaf die datum, TBL1+ mag ook.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Ach, die paar maanden. Zij zijn ook afhankelijk van die kneuzen bij Bombardier
Ja ho eens effe, de uitspraak "die paar maanden" kregen we ook steeds te horen toen het om de V250 ging. En toen was NS afhankelijk van een stel blunderitalianen.
Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien. Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud. Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Op donderdag 14 april 2016 17:21 schreef b2py het volgende: Tsja, ik vind niet dat je de volledige schuld bij NS kan schuiven, en je ehtb in Limburg gezien.
Limburg is een schandaal, maar staat los van de HSL.
quote:
Het intrekken van de concessie is nu niet in het voordeel van de reiziger.
Blijven aanmodderen met dit poldergedrocht is net zo min in het belang van de reiziger.
Rijden zonder beveiligingssysteem mag niet. Als de krokodillen worden weggehaald kan er enkel nog onder TBL1+ of ETCS worden gereden. Op dit moment hebben de NMBS-Traxx'en geen van beide.
Hebben ze die meuk écht niet of is het nog niet gecertificeerd?
Twee lokken (sandwich) is geen getrokken trein, die rijden als multiple tractie (voor en achter drijven aan). NSR rijdt deze grotendeels zelf omdat er geen rangeerwerk bij nodig is, behalve bij onderhoud. Ik heb het over de treinen met 1 lok, die keren op de Watergraafsmeer. Doordat NSR hier ook rangeerde ging het regelmatig mis bij verstoringen, doordat hun machinisten niet aanwezig waren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
De reeks 186 krijgt zowel ETCS als als TBL1+, de TBL1+ zal niet ingebouwd zijn zoals bij andere moderne krachtvoertuigen maar zal het extra bakje krijgen zoals je ook kan zien op onze HLE27 e.a. (dit omdat de volledige inbouw te duur zou zijn zover ik heb opgevangen).
Als ze dat 'bakje' nú nog moeten gaan inbouwen (het is half april) en dan ook nog in twee landen moeten gaan testen of alles nog wel werkt, dan is dat best wel krap.
De termen ERTMS en ETCS worden vaak door elkaar gebruikt. ETCS is het controlesysteem, ERTMS is een soort parapluterm die wordt gebruikt als de instructies van ETCS via GSM-R worden overgedragen aan de trein ipv via bakens.
Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.
Daar is mijn post op gebasseerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 17:40 schreef Merode32 het volgende: Oke ik las dit: Het ETCS is de Europese standaard voor treinbeïnvloedingsystemen en spoorwegseinen. Het is een onderdeel van het European Rail Traffic Management System (ERTMS), een Europees project om de beveiliging van het spoor te standaardiseren en te verbeteren.
Treinschakeling heet het in goed Nederlands. Maar euh, ik zie het verschil niet of er nou 1 of 2 locomotieven voor hangen als je het hebt over getrokken treinen. Maar okay, je maakt nu duidelijk dat het om het materieel met één loc gaat. Dus Nedtrain is minder aan het slopen gegaan. Gefeliciteerd je doet waar je voor betaald wordt. Champagne open?
Ja, dat er 1 trekt, of 1 trekt en 1 duwt is blijkbaar te moeilijk te begrijpen. Op zo'n toon heb ik er geen zin meer in, doei
Bij Arriva/DB/SNCF/NMBS/OBB zal je ook moeten wachten, wellicht minstens zo lang
Sncf en nmbs hebben genoeg problemen in hun eigen land. Deutsche bahn/arriva eisen een deel van het hoofdrailnet op anders willen ze de hsl niet, nogmaals bevestigd tijdens het verhoor. OBB hier heb ik weinig zicht op, maar vervolgens mij hebben ze weinig buitenlandse activiteiten. Veolia wilt niks meer met nederland tr hebben, die gaan als een gebeten hond terug naar huis.
Dus wie moet het gaan doen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dit is een sheetje van een college ETCS dat ik heb gehad met een redundant ETCS systeem geintegreerd met ATB. Excuus voor de onleesbaarheid, voor ons was het bij de presentatie al nauwelijks leesbaar maar ik wil wel even aangeven hoe complex het inbouwen van zo'n systeem is naast een bestaand systeem.
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Zal nooit een staatsbedrijf worden, zal nooit een bedrijf zonder winstoogmerk worden en heeft na al die jaren nog steeds geen ervaring op de hsl.
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Heh? Man waar heb je het in godsnaam over, denk eerst eens na over wat je wil zeggen voordat je je vingers over je toetsenbord laat bewegen. Wat bedoel je hiermee in godsnaam?
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik neem aan dat je Virgin Galactic bedoeld? Nee dat is inderdaad niet winstgevend, maar dat is een investering in de toekomst.
Atlantic heeft vorig jaar een winst van 14 miljoen geboekt.
Ja, voor het eerst sinds tijden.
quote:
In June 2015, Richard Branson admitted that Virgin Atlantic would be in "real trouble" without strategic support from Delta Air Lines. With cumulative losses between 2010 and 2013 amounting to £233 million, the future of the 30-year-old airline was in doubt.[25] In the same month, the airline announced it would cut 500 jobs to establish a more efficient management structure.[26]
Dat iets winst maakt betekent niet dat het winstgevend is en een vliegtuigmaatschappij is dat bijna nooit.
Je hebt het over een overheidsbedrijf zonder winstoogmerk, vervolgens haal je de ns aan als voorbeeld, een voorbeeld wat daar niet aan voldoet en er nooit aan zal voldoen.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
De NS is een overheidsbedrijf, officieel is het geen staatsbedrijf en nooit geweest ook, maar de overheid is wel de enige aandeelhouder. En het kan prima in de wet geregeld worden dat er geen winstoogmerk mag zijn voor voor dit soort bedrijven, sterker nog, tijdens de laatste jaren dat Connexxion nog iets voorstelde hadden ze een omzet in Nederland van een dikke miljard euro en een nettowinst van 1 miljoen, daar moet je naartoe werken.
Misschien moet je je eens verdiepen in de financiële stromen tussen ns en het binnenhof.
Maar ik wil best even voor jouw je eigen post quote:
Euh, we hebben er daar al één van die in de top 5 van wereldwijde nationale vervoerders qua prestaties staat. Heet de Nederlandse Spoorwegen, ooit van gehoord?
We kunnen dus er over eens zijn dat bovenstaand voorbeeld niet en nooit zal voldoen aan de eisen die je een post eerder stelde.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever, en zal de buitenlandse intresse minder zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In 2011 werdt er nog positief gedroomd , dat alle problemen zouden worden opgelost, dat de fyras in dienst zou komen, dat ns beter zijn best ging doen, dat de hsl flink wat zou opbrengen.
5 jaar later zijn de feiten over de hsl heel wat negatiever.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
quote:
Als Schultz met hem in zee was gegaan, had hij ervoor gezorgd dat er nu al wel treinen met volle snelheid over het traject zouden rijden. Niet met de V250 die High Speed Alliance (HSA) besteld heeft bij AnsaldoBreda, maar met eigen treinen. De treinen van AnsaldoBreda zijn volgens de Virgin topman onbetrouwbaar.
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwenhebbes.
Al in 2011 was Virgin Trains niet heel erg enthousiast over de V250's:
[..]
Met wat we nu weten zal VT ongetwijfeld anders handelen. Ik meen me te herinneren dat I&M ooit eens informeel aan VT heeft gevraagd of ze nog interesse hadden, maar dat de reactie van Virgin was 'alleen als jullie ervoor betalen'... maar ik kan geen bronnen vinden om dat te onderbouwen.
Nee dat ze niet enthoussiast waren over de v250 waren weet ik, maar de dingen die ik noemde was wel een reden voor het ministerie om een zeed positief beeld te schetsen naar de buitenwereld. De burger en iedereen die het wilde horen.
Ik kan me zo voorstellen dat het beeld wat toen werdt geschets positiever was en dat meer buitenlandse geintreseerde aaste op de positie van ns, dat zal nu 180% anders zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nogmaals verdiep je eens in de stromen tussen ns en het binnenhof, en dan kom dan terug met je gelul.
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Ja, ik weet wat er aan de hand is met een vervelende aandeelhoudersconstructie, maar je moet niet doen alsof er in Nederland nog nooit iets veranderd is en het altijd maar hetzelfde is, historisch.
Ben ik serieus de enige die het gevoel heeft alsof hij met een troll aan het praten is als Merode weer eens zijn allochtone gezicht laat zien?
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende: Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Ja had ik gelezen op hgbtf maar er lijkt nog geen datum te zijn.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 18:24 schreef MTL het volgende: Btw, deze maand (met een paar weken als het goed is) komen er 4 Belgische Benelux stammen te rijden. Vaste samenstelling van I10 en I6 rijtuigen.
Luister gozer, als ik jaarlijks 200 miljoen van jouw krijg+ 1 keer in die 10 jaar een megadividend, is het dan logisch om te zeggen doe volgend jaar maar niet meer? Ga maar de treinkaartjes verlagen en zonder winstoogmerk werken?
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Dat kan heel erg logisch zijn. Bij een coalitie van SP, PvdA en GroenLinks zie ik dat ook binnen een jaar gebeuren, bij een coalitie van VVD, D66 en CDA zie ik het nog wel gebeuren dat NS verkocht wordt. Maar dat zijn allemaal nog steeds geen redenen om aan te nemen dat het niet kan.
Hou op zeg, waar komt die 200 miljoen dan jaarlijks vandaan? Als je gaat werken zonder winstoogmerk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Andere plekken of misschien wel nergens, die 0,1% van de overheidsbegroting kunnen we wel missen.
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Verhoging van de gebruikskosten voor stations, en vervolgens de subsidie aan ProRail met 200 miljoen omlaag. Budgetneutraal opgelost
Behalve dan dat dit wordt doorberekend aan de reiziger ipv dat de belastingbetaler ervan profiteert.
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?
Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is heel simpel of je moet ergens 200 miljoen extra verdienen(explodeerd schiphol opeens?) of je moet de begroting verlagen met 200 miljoen, wat dus gewon betekend bezuinigen op de burger.
Jaarlijks 200 miljoen extra gaan lenen is geen oplossing en zeker geen goede toekomstvisie.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.
200 miljoen per jaar is een afrondingsfout op dit soort bedragen, dat jij het niet op je bankrekening zie, of zelfs maar een duizendste promille ontslaat je niet van de verplichting om dingen in perspectief te zien. Behalve dat je geen hol van de hele spoorwereld, beveiliging en veiligheid snapt, blijk je dus ook nog eens niet opgelet te hebben bij economie en maatschappijleer. In het uiterste geval eah, in het alleruiterste geval, ontstaat er gewoon 200 miljoen extra staatsschuld per jaar. Big fucking deal.
Ik zou zeggen stel het voor aan den haag, ben benieuwd naar de reacties
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik neem aan dat we het eens zijn dat doorberekenen aan de reiziger gern optie is?
Daarnaast is het de vraag of je de gebruikers kosten van twee precies dezelfde stations, eentje op de hrn, eentje op een geliberaliseerde lijn, apart mag brekenen en de een hoger belasten dan de ander.
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.
Waarom zou dat niet mogen? De infraheffing voor de HSL is nu ook al hoger dan voor het HRN, en de Betuweroute is ook weer anders beprijsd.
[..]
Jij hebt tenminste nog een balkon
Klopt maar de hsl en betuweroute zijn wezelijk anders dan het normale spoor. Als je precies dezelfde stations hebt eentje waar ns stopt en eentje waar arriva gebruik van maakt, dan lijkt mij dat de prijs gelijk moet zijn.
Als je de gebruikerskosten voor iedereen omhoog gooit, dan is het einde oefening voor cxx,,arriva en syntus.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 14 april 2016 20:02 schreef Peterselieman het volgende: In Polen hebben ze problemen met een aantal Pesa dieselstellen. Er zijn veertien scheurtjes gevonden
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.
ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen. Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.
Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is
tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
Zou jij willen dat jouw trein onderweg uit elkaar kan vallen of kan ontsporen omdat er scheurtjes in het frame zijn gevonden en er niets aan gedaan wordt?
De borden op het perron zijn I+, de ARGOS (die LED-matrix borden op stations met verstoringen) borden zijn geloof ik nu ook InfoPlus sinds ze daaraan verstoringen hebben toegevoegd. Geen idee hoe ver ze nu zijn met het daadwerkelijk vervangen van de informatiebron voor de reisplanner en of ze daar uberhaupt aan begonnen zijn.
InfoPlus (van de borden op het perron) zegt dus dat ze doorrijden, maar AR-NU (het reisinformatiesysteem achter de reisplanner/AVT ) geeft aan dat de IC Venlo-Den Haag niet verder rijdt dan Breda. Ik vermoed dat InfoPlus gelijk heeft, gezien de 3019xx wel vanaf Lage Zwaluwe rijdt. Vertrektijden in OVinfo komen uit InfoPlus en de tijden op de stations komen vanuit ARNU omdat InfoPlus hiervoor nog geen datastroom die af is.
ARNU is gewoon een kutsysteem, het is oud, ooit gehackt door een HP'er die in 2009 de actuele reisplanner heeft geintroduceerd. Zit vol met bekende bugs (oa nachtnet is zwaar complex en dan is het plots onmogelijk een verstoring s'nachts in de planner te krijgen) die niemand wilt fixen omdat InfoPlus binnenkort (binnenkort sinds 2006) alles gaat vervangen. Er zit ook een aparte editor aan-vast om alle wijzigingen apart door te zetten, omdat de treindienstleiding werkt met een horizon van slechts een paar uur. Dat is waarom het aanpassen van dienstregelingen zoals bij Moerdijk zo lang duurt omdat OCCR met een zwaar archaïsche interface allemaal dingen moet intikken en daarbij tig bugs tegenkomt.
Bron: ik heb OVinfo gebouwd en heb het beetje opgegeven qua het doorgeven van bugs in NS-data zoals deze, krijg altijd reacties terug dat het al bekend is
tl;dr Als I+ iets anders zegt met ARNU dan heeft I+ bijna altijd gelijk.
't was ook geen kritiek naar de app.
Wil wel een compliment maken naar je. Ik gebruik hem altijd als ik in Nederland ben
Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?
Ik zie dat zowel in Reisplanner Xtra, m.ns.nl, de NS API als op OVtijden.com.
Opkomst automotive sector zal spoorvervoer ontwrichten’
Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.
Partners
Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”
Capaciteit spoor
“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.
De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.
Op donderdag 14 april 2016 21:15 schreef James1988 het volgende: Verklaart dat ook waarom ik al de hele dag afwisselend een niet-rijdende 19xx naar Venlo en een wel-rijdende 3019xx naar Venlo zie verschijnen in de AV van Breda?
Die 3019xx zijn opnieuw ingelegd (treinen die opnieuw worden ingelegd hebben de 30xxxx als prefix) , die 19xx is of fout aangepast door een NS'er of er zit een bug in ARNU. ARNU heeft nogal moeite met wijzigingen op wijzigingen..
Ja mag hem alleen niet op het balkon gebruiken van de vve
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 14 april 2016 22:06 schreef Adrie072 het volgende: Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis.
Wat is er gebeurd met "technische noodzaak"?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het spoorvervoer zal de komende tijd ontwrichten door de opkomst van de automotive industrie. De spoorsector moet zich daarom op een techniek gaan richten die de flexibiliteit van de inzet van het spoor vergroot en de slimheid van het spoor naar de voertuigen verplaatst. Dat stelt directeur Strategic Area Smart Mobility Carlo van de Weijer van de TU Eindhoven.
Partners
Ook internationaal zijn er al aanwijzingen dat deze ontwrichting er aan zit te komen, schrijft Van de Wijer in eenblog naar aanleiding van de Dag van de Rail 2016. “Je ziet het internationaal al gebeuren door openstelling van concessies voor stad-stad vervoer in Duitsland en Frankrijk, en de snelle opkomst van diensten als BlaBlacar die vooral de hogesnelheidslijnen in Frankrijk al ontwrichten. Dus er is weinig reden om te twijfelen dat deze ontwrichting al snel komt.”
Capaciteit spoor
“Met een achtergrond in de automotive industrie verbaas ik me over menig aspect in de treinwereld zoals de enorme tijdmarges de nu tussen treinen wordt aangehouden, ook al heb ik begrip voor de ontstaan-geschiedenis. Maar de corridorcapaciteit van het spoor wordt door deze beperkingen ver onder het maximaal haalbare gehouden.” Volgens Van de Wijer komt deze zelfs in de buurt van die van een rijstrook op een snelweg en doet zelfs onder voor een doelgroepstrook voor lijnbussen.
De directeur stelt dat de ontwikkelingen in de automotive sector het railvervoer kunnen versterken. Zo zouden onhaalbare infrastructuurplannen toch toekomst kunnen hebben, waarmee het OV-netwerk een verbeteringsslag kan doormaken. “Er ligt ontzettend veel ongebruikte potentie in de rail als je kijkt hoe weinig effectief het spoor nu gebruikt wordt.” Carlo van de Weijer geeft op 29 april zijn visie over de vorderingen op spoorgebied tijdens de Dag van de Rail 2016.
Openstelling van stad-stad vervoer? Volgens mij is dat een proces wat al sinds 1990 aan de gang is omdat de Europese Commissie toen besloot dat het Europese spoorwegnetwerk was verworden tot een archaïsche bende met dramatische krimpende reizigersaantallen Lijkt me een logisch gevolg van de liberalisering die sindsdien stapje voor stapje wordt gezet, en mij lijkt dat weinig met de automotive sector te maken te hebben.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 23:50:57 ]
Lang ging het hard tegen hard tussen provincie en vervoerder Veolia. Gisteren werd de strijdbijl begraven. Na wat beloftes over en weer koos Veolia eieren voor zijn geld. Nu moet concurrent Arriva aan de bak om in december klaar te zijn.
Jazeker, het is nog haalbaar om in december 2016 alles klaar te hebben, verzekert Arriva-directeur Anne Hettinga. De Fries daalde gisteren af naar het Limburgse gouvernement om eindelijk de overwinning te kunnen vieren. ‘Zijn’ Arriva mag vijftien jaar lang het regionale bus- en treinvervoer in Limburg regelen. Een overwinning die hij voor de poorten van de hel weg heeft moeten slepen. Het is uiteindelijk een combinatie van politieke en zakelijke powerplay die leidde tot deze uitkomst, die uiteindelijk toch nog eerder kwam dan verwacht. Veolia trok alle registers open om het vervoer in Limburg te behouden. Het ging daarbij hard tegen hard. Dat leidde tot verstoorde verhoudingen met de provincie en pesterijen over en weer. Voorbeelden?
Het vervoerbedrijf haalde nieuwe bussen weg uit Limburg, greep alle mogelijke juridische procedures aan om het Limburg zo lastig mogelijk te maken. Bezwaren werden op het laatste moment ingediend, om tijd te rekken. De provincie mepte hard terug door te dreigen met schadeclaims.Was het immers niet oud-Veoliadirecteur René de Beer die belangrijke informatie naar de NS had gelekt waardoor de Limburgse aanbesteding mislukte en Arriva uiteindelijk de klus kreeg? En dat rijden met verouderde bussen, was dat niet tegen de afspraken in de concessie? Limburg dreigde acht ton boete op te leggen. Volgens de overlevering was het Veolia dat voor de druk zwichtte en naar de provincie stapte om de zaak op te lossen. Er kwam een deal, maar het bleef tot het laatste moment onzeker of iedereen akkoord zou gaan.
De afspraken zijn nu helder. Veolia helpt Arriva zo veel mogelijk bij de snelle overgang naar de nieuwe concessie. Ook de overgang van het personeel verzorgen de twee zo veel mogelijk samen. Veolia mag in ruil met de oude bussen blijven rijden, en wordt daar niet voor beboet door de provincie. De provincie zal ook geen schadeclaims indienen tegen Veolia. In ruil gaat het bedrijf door met het inzetten van extra treinen op de Maaslijn van Roermond naar Nijmegen. Die treinen staan niet in de concessie, maar Veolia levert ze toch. Als bedankje krijgt Veolia eind dit jaar de prestatiebonus van 1,2 miljoen euro die de provincie, vanwege alle ruzie, het liefst had beperkt.
Anne Hettinga van Arriva kan de champagne ontkurken En Arriva? Dat bedrijf belooft dat in december alle nieuwe bussen en treinen klaar zijn voor de Limburgse klus. Al is ‘nieuw’ een relatief begrip. De zestien dieseltreinen van Veolia op de Maaslijn, neemt Arriva over tot de elektrificatie van die lijn is afgerond in 2020. De treinen worden gestript en in nieuwe stijl opgebouwd. Zo zullen de gehate driezitsbanken verdwijnen, verzekert directeur Hettinga. Het bedrijf huurt nog zeven extra treinen in om de drukte in de spits op te vangen. In totaal moeten er 34 nieuwe treinen komen. Die worden nu door treinenbouwer Stadler in Hongarije, Polen en Zwitserland gefabriceerd.
En ze zijn volgens Hettinga dus gegarandeerd op tijd klaar. De eerste wordt in juni geleverd. Een opluchting voor de provincie, die niet zit te wachten op een herhaling van het drama van tien jaar geleden. Toen startte Veolia noodgedwongen met oude rammelende NS-treinen, omdat de nieuwe niet bijtijds besteld hadden kunnen worden.
Venlo krijgt bij de start van de nieuwe concessie vijftien elektrische bussen. Binnen drie jaar zullen ook in Maastricht dertig elektrische bussen rijden, meldt Arriva. Het is de bedoeling dat in 2025 alle 250 Limburgse bussen elektrisch rijden. Daarmee is tegen die tijd het volledige Limburgse ov emissievrij. Volgens gedeputeerde Patrick van der Broeck is het bijzonder dat ook bussen in het buitengebied volledig elektrisch worden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Wat voor werkzaamheden verricht je? Infra, veiligheidssystemen? Welkom trouwens
Maar eh, een artikel overnemen zonder bronvermelding of verwijzing is plagiaat... Of heb je het artikel zelf geschreven?
Verder, ik werk sinds een half jaar aan het verbeteren van het spoorsysteem. Vanuit het ministerie van IenM. Ik loop hier vooral lekker mee te lurken, dat werkt beter dan alle nieuwsflitsen
Nee, ik ga geen dingen zeggen die ik niet mag zeggen. Ja, ik ga wel meelezen en af en toe wat plaatsen.
Gezellig welkom!
Wat voor verbeteringen moet ik mij voorstellen? Logistiek, technisch?
Wat voor werkzaamheden verricht je? Infra, veiligheidssystemen? Welkom trouwens
Dank
Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Nieuws behoort openbaar toegankelijk en bezit te zijn.
Auteursrechten en bronvermeldin komt uit de tijd van dodenbomen, op inet is alles openbaar.........dat is het principe van inet.
Klopt, nieuwsartikelen mag je ook overnemen, gratis en wel. Maar, dan moet je er wel een bronvermelding bij zetten. Om twee redenen: 1) de auteurswet geldt OOK op internet en 2) omdat het controleerbaar is. Ik vind posts van Merode32 interessant, maar ik wil wel weten wat Merode32 zelf vindt en wat hij (m/v) overneemt van een ander.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik zit op de uitbreiding van de infrastructuur. MIRT-projecten dus (zowel PHS als niet-PHS projecten). Een greep uit de collectie is de PHS-corridor Schiphol-Utrecht-Nijmegen en projecten rond Zwolle. En nog wat andere klussen. Ik ben opdrachtgever en bevoegd gezag (namens de bewindspersoon natuurlijk, Goverman zelf tekent geen officiële stukken).
Tof! Interessant. Deel gerust je verhalen etc (dat wat je mag delen van je werkgever natuurlijk). Altijd interessant om ook eens de andere kant van het treinverhaal te zien
Ik snap je eigen principes wel. Maar veel lezers hier vinden het wel prettig om een linkje te hebben naar een artikel Daar is toch niets mis mee?
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Afspraken Veolia heeft besloten verdere juridische stappen tegen het concessiebesluit aan Arriva te staken. Ook heeft Veolia het bezwaar tegen de dwangsom van ¤ 800.000 ingetrokken wegens discussie over het voortijdig vervangen van nieuwe bussen op verschillende trajecten voor oudere exemplaren. Verder zal Veolia de vanaf november vorig jaar ingezette extra capaciteit op de Maaslijn continueren.
De Provincie zal in het geval van het nakomen van alle gemaakte afspraken, bij einde van de concessie 2006-2016 de dwangsom kwijtschelden.
Daarnaast zal de Provincie bij een goede klantbeoordeling op grond van de geldende concessieafspraken, ook in het laatste jaar van de huidige concessie, de waarderingsbijdrage van ¤ 1,2 miljoen in 2016 uitkeren aan Veolia.
Nee een gepassioneerd voorstander van het oorspronkelijk internet zal daar niet voor buigen.
Als gepassioneerd tegenstander van copyright en gepassioneerd voorstander van copyleft, precies zoals jij beschrijft hoe een internetgebruiker moet zijn, kan ik niet zonder bronvermelding om de simpele reden dat hier en in het echt dezelfde debatregels gelden; Zonder bronvermelding ben je een aluhoedje en neemt niemand je serieus, dat heeft niets met auteursrechten te maken (wat mij betreft, en ja ik weet dat daar voor de tegenstanders iets op af te dingen valt) maar simpelweg omdat wat je schreeuwt te verifiëren moet zijn. Waarmee je dus weer bewijst dat je intelligentie ongeveer kamertemperatuur is en dat je nog nooit verder gedacht hebt dan de grenzen van die kutprovincie. Waarschijnlijk ben je zelfs van mening dat Maastricht onderdeel is van Limburg en dat er buiten Maastricht ook Carnaval wordt gevierd. Fout.
quote:
De doden bomen uitgeverijen weigeren afstand te doen van hun ideeen, en proberen de niet digitale wereld te intergreren in de digitale wereld, zoals geen openbare nieuwsvergaring, paywalls en andere zaken indruisen tegen het principe van inet.
Nee, bronvermeldingen hebben te maken met goede smaak, falsificatie. Lastig voor je, weet ik.
Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik ben Fles, de verzuurde ouwe huismopperpot hier. Nou ja nu even niet. Of toch een klein beetje. Je ondertitel Asfalteren kun je beter afleren natuurlijk
Op vrijdag 15 april 2016 10:46 schreef Goverman het volgende: Ja ja, er komt vast wel wat. Maar eh, ik moet ook nota's tikken om vervolgens te vertellen wat ik gedaan heb. (dat heet werken en dat doen ambtenaren ook zo nu en dan).
Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende: Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Zorg wel even dat de 'koeienkop' blijft staan. Daar van staan er al te weinig in Nederland
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 11:56:59 ]
Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende: Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Als het mooi weer is ga ik regelmatig bij de bewuste spoorwegovergangen bij Herfte Aansluiting een kopje thee drinken, het is nog geen kwartiertje fietsen Leuk!
Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is een verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek en wil met de trein, sturen ze haar via Rotterdam
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 15 april 2016 12:35 schreef bork het volgende: Ben echt kwaad mijn vriendin heeft een afspraak in Tilburg (ze reist vanaf Utrecht), er is verstoring bij Den Bosch, businzet maar Hanneke wordt snel wagenziek, sturen ze haar via Rotterdam
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
Wat is daar mis mee? Vanuit Rotterdam kun je met de IC Direct naar Breda...
die rijdt wel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
is dat met toeslag? m.a.w. moet ze die er nog opzetten?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 15 april 2016 11:52 schreef Goverman het volgende: Nee, ik ben geen civieler, maar een bestuurskundige. Maar infrastructuur vind ik mooi (qua processen en qua resultaat). Ik heb me een paar jaar geleden bezig gehouden met snelwegen, nu met spoor. Ik maak graag gebruik van beide modaliteiten. De projecten lijken best veel op elkaar, al zijn er natuurlijk ook verschillen. En spoor is wat politieker dan wegen.
Momenteel ben ik vooral bezig met het project Zwolle-Herfte (en allerlei inventarisatie klusjes voor de komende begroting).
Welkom hier.
Mooi project en ik denk dat nu wel de beste variant op tafel ligt met het spoor van/naar Meppel dat onder het spoor van/naar Emmen door gaat. Zorg er alleen wel voor dat de reizigershinder zoveel mogelijk beperkt wordt.
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.
Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Geen witte lampjes = rechtdoor, 45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor 90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor 45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor 90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor 135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor
Maar dat komt doordat de Britten een fundamenteel ander principe hanteren, namelijk een richtingsstelsel. In Nederland hebben we een snelheidsstelsel. M.a.w.: in NL zegt het sein iets over je snelheid, een koeienkop is een leuk extraatje maar als je een aftakkend spoor berijdt via een krom wissel, krijg je een beperkend seinbeeld. In de UK krijg je dat groen met een witte balk, waarbij je dan zelf moet uitvogelen met welke snelheid je door dat wissel mag.
Als ik het tenminste goed heb begrepen.
Dat klopt
In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder)
Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd.
Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Staat ook gewoon op ns.nl dat tijdens de spits aangeraden wordt ICD te mijden vanwege verwachte drukte, maar daarbuiten zal wel goed moeten gaan.
Dat laat zich beter sturen met wat hogere toeslagen dan met een "advies op de site van NS". Wat laatstgenoemde waard is weten we immers allemaal
Geen witte lampjes = rechtdoor, 45° links = 1 wissel naar links, dan rechtdoor 90° links = 2 wissels naar links, dan rechtdoor 45° rechts = 1 wissel naar rechts, dan rechtdoor 90° rechts = 2 wissels naar rechts, dan rechtdoor 135° rechts = 3 wissels naar rechts, dan rechtdoor
= 6 richtingen
Op een enorm rangeerterrein waar tagtug sporen naast elkaar liggen zou dat nog kunnen. Maar sowieso, je ziet vanzelf wel hoe de tongen liggen toch?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In het VK staan er vaak wel bordjes bij met de snelheid waarmee je door een wissel mag (snelheidsbord in mph, met een pijltje eronder)
Als het écht niet meer past, bijvoorbeeld omdat je een station nadert met 14 sporen, dan staat er een lichtbak boven die het spoor toont waar je heen wordt gestuurd.
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo'n snelheidsbord bij een wissel helpt geen moer als je er met baanvaksnelheid op af rijdt.
Kan ik bevestigen vanuit Train Simulator.
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben.
Herkenbaar, tot zover de eerlijke kans Vraag me af hoe ze dat soort snelheden in het echt aangeven in het VK, en waarom ze dat in een spel als TS niet zo gekopieerd hebben.
In Train Simulator is het best wel goed nagedaan hoor, maar je moet op de seintjes letten
De auteur van dit stukje tekst legt goed uit hoe het werkt: Junction Signalling
PZB = puntsgewijs. De machinist moet op de seinen letten. Snelheidscontrole is er niet bij, met PZB kun je met 160 over een lijntje waar je 80 mag.
LZB = continu, dataoverdracht d.m.v. een kabel tussen het spoor die informatie aan de trein overdraagt. De machinist ziet in de cabine tot hoe ver z'n rijweg loopt en krijgt ook informatie over snelheid. In combinatie met AFB rijdt de trein dan eigenlijk vanzelf.
PZB Bij PZB liggen er magneten naast de seinen, die beïnvloeden wat de apparatuur in de trein doet. Het systeem is niet failsafe: als de magneet defect is (of gestolen) kan een trein gewoon doorrijden.
PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.
Er zijn drie soorten magneten: - 1000 Hz-magneet, deze ligt naast een voorsein. Als het sein geel toont zendt die magneet een signaal uit, in de trein start een remcurveberekening. Na 700 meter kan de machinist deze remcurve afbreken, als hij het hoofdsein kan zien en ziet dat het seinbeeld is verbeterd. - 500 Hz-magneet, deze ligt 250 meter voor het hoofdsein. Als het sein rood is zendt die uit en begint er opnieuw een remcurveberekening. Als de machinist de 1000 Hz-curve ten onrechte heeft afgebroken volgt meteen een noodremming. - 2000 Hz-magneet, deze ligt naast het hoofdsein. Als deze magneet uitzendt wordt een passerende trein meteen stilgezet (behalve als de machinist de overrideknop gebruikt).
PZB-remcurves voor een reizigerstrein:
De eerste curve (Vü1) is voor een reizigerstrein die op weg is. De tweede curve voor een trein die na stilstand (trein opgestart of na stop voor een rood sein) weer op weg gaat.
[ Bericht 4% gewijzigd door James1988 op 15-04-2016 15:30:10 ]
Jouw intelligentie bevindt zich duidelijk rond kamertemperatuur
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
Nee hoor, kijk maar naar wat James schrijft. LZB=continu, PZB=bakens dus niet continu. PZB is ouder maar niet fouttolerant, LZB is dat wel (zie je de overeenkomsten met ATB-NG?).
In welke zin is NG dan fouttolerant?
Mijn VIRM wilt niet combineren met het gereedstaande stel te Deventer. Dag overstap in Amersfoort en dag bus in Hilversum
Op vrijdag 15 april 2016 15:24 schreef James1988 het volgende: PZB kent drie "modussen", afhankelijk van het soort trein. Reizigerstrein (85), lichte goederentrein (70) en zware goederentrein (55). De machinist bepaalt bij het starten van z'n trein onder welke modus hij rijdt.
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?
En kan je dan ook onderweg overschakelen van reizigerstrein (forensjes) naar zware Goederentrein? Voor als je rond een uur of 9 's avonds langs Amsterdam RAI rijdt? Ten tijde van de Huishoudbeurs?
Bij stilstand zou dat moeten kunnen. Je wilt het niet, want de modus waarin je rijdt beïnvloedt ook je maximumsnelheid én de snelheid waarmee je langs een geel sein mag rijden.
Wat gebeurt er als een ATB-NG-baken defect is of zelfs geheel ontbreekt? Komt de trein dan tot stilstand, of rijdt hij gewoon door?
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen: Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren. Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h). Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen: Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren. Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h). Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Klopt. Wij krijgen nog wel eens de melding "Baken 9732 defect" waarop onmiddelijk een snelremming volgt.
Ik heb enkel tijdens mijn opleiding met NG gereden, dus wellicht dat een echte NG-meester mij kan verbeteren, maar ik heb het altijd als volgt begrepen: Als vooraf gedefinieerd is dat het baken aanwezig moet zijn (en de bakens gelinkt zijn) en de trein mist deze, dan zal er een snelremming worden ingezet. Dat werkt hetzelfde als bij ERTMS. Bij geen veiligheidskritieke informatie zal die linking niet aanwezig zijn en zal een trein die gewoon negeren. Vergelijk het met ERTMS level 1: balises kunnen ook daar gelinkt worden. Wijkt de plaats van een balise dan ook maar een centimeter af, dan zal er een vooraf gedefinieerde actie plaatsvinden afhankelijk van de National Value (bijvoorbeeld een service brake naar 0 km/h). Bijvoorbeeld balises die puur voor ijking van de positiebepaling zijn, zullen niet als veiligheidskritieke balises worden beschouwd. De machinist krijgt een melding op de Driver Machine Interface (DMI) dat de balise stuk is, bevestigd dit en rijdt vrolijk met 160 km/u verder.
Ik ben helaas geen ATBNG-meester, maar ik ontwerp de baanzijde wel eens, dus ik hoop dat ik hier en daar wat aanvullingen kan geven.
Bij ATB-NG liggen de bakens in de rijrichting gezien links in het spoor, en elk baken wordt in principe gelezen. Bijna alle bakens zijn aan elkaar gelinkt, en elk baken doet een update van afstand/snelheidsprofiel dat de trein kent. Ontvangt de trein die update niet op tijd, dan kan de trein met de verouderde informatie doorrijden tot het einde van het reeds bekende afstands/snelheidsprofiel. Dit beïnvloedt de beschikbaarheid echter nadelig, de trein rijdt immers door met gegevens die naar de veilige kant worden afgerond en heeft geen weet van eventueel verbeterde seinbeelden sinds het laatste correct gelezen baken. Hierdoor volgt al snel een snelremming omdat de machinist natuurlijk verwacht dat de ATB-NG tijdig van de juiste informatie wordt voorzien.
Door de bakenlinking weet de trein wat het volgende baken is dat hij zou moeten tegenkomen. Leest de trein ineens een bakennummer dat hij niet verwacht had, dan is er kennelijk een baken gemist en volgt de melding 'baanonderhoud nodig'. Een defect baken meldt zich in de treinapparatuur dus pas bij het volgende correct gelezen baken.
Een uitzondering op de bakenlinking zijn de stationsnaambakens. Deze bakens hebben een speciaal (laag) nummer waaruit de treinapparatuur kan opmaken welk station genaderd wordt. Door deze lage nummering kunnen stationsnaambakens niet opgenomen worden in de linking. Deze stationsnaambakens zijn overigens een functionaliteit uit de tijd dat GPS ontvangers nog niet zo alomvertegenwoordigd waren als nu.
Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende: Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
vroegah had je inrijseinen bij stations. Misschien is dit net zo iets?
Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende: Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Op vrijdag 15 april 2016 19:10 schreef Prins_Pils het volgende: Ohja die naambakens, heb ik wel eens gezien in een Lintje in de Achterhoek. Toen verscheen er ook 'Aalten' op het schermpje in de cabine. Wat het verder doet...?
Bedoel je alleen het eiland of het hele park? Op het eiland weet ik wel zeker van niet, park zou ik niet zo 1-2-3 weten.
Als er geen bordje staat dat het niet mag zou het wel moeten mogen kunnen dingen werkwoorden maar ik weet niet of het wel een fijne plek is om überrhaupt te gaan BBQ'en behalve dan dat je heel vers vlees kan krijgen.
Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
Op vrijdag 15 april 2016 20:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als ik wetgever was in een stad zou ik voor een 1 aprilgrap het BBQ'en volledig toestaan maar het eten in parken verbieden ofzo
Vandaag reed er weer een Sonderzug vanuit Duitsland naar Amsterdam, ditmaal vanuit Norden. Volgens de aankondiging zou het gaan om een 'Fahrt im legendären Rheingold'. Er werden door Nostalgiezugreisen dan ook kaarten verkocht voor verschillende Rheingold-wagens.
De teleurstelling was dan ook groot toen de trein passeerde bij de Zandsteenweg tussen Oldenzaal en Hengelo Oost: slechts twee van de zeven wagens waren Rheingold-wagens, de andere vijf gewone Euro Express-rijtuigen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De loc was wel verwacht, aangezien de trein in Nederland door Railexperts gereden wordt en die altijd Locon inschakelen voor de tractie. Maar die rijtuigen had ik absoluut niet verwachten, eerdere treinen van Nostalgiezugreisen (die ook deze organiseerde) waren wel vrijwel volledig Rheingold:
Fles: Je kunt toch wel heel fraai op die stadskamping BBQ'en of is dat ver?
Eten in een Poolse restauratiewagon (WARS) had er mijn laatste tripje speciaal op afgestemd, ik hoor de kok nog altijd als ik 's nachts goed luister de schnitzel voor Kotlet Schabowy platslaan in zijn keukentje en daarna in het spetternd vet gooien
tafeltje
toetje
treintje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
normaal zit deze loc voor de treinen waarmee het huisvuil in grote containers afgevoerd wordt. Komen ook weleens bij mij voor de deur langs. Stinkt altijd als de hel natuurlijk.
Dit mag dan wel het treinentopic zijn, maar ik ga niet twee aanhangers achter de fiets binden
Je had toch maar 1 aanhanger
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja. En daar kunnen OF kampeerspullen OF BBQ-spullen in. Niet allebei
Ik wou alleen maar BBQ'en Fiets neem ik wel bij station mee
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wou alleen maar BBQ'en Fiets neem ik wel bij station mee
Ja maar een camping is om te camping he, dus met slapen erbij. Gaat niet samen denk ik. Maar ik heb even in STA / Deventer #19 In de hoogte gevraagd waar het allemaal wel of niet kan
Er bestaan BBQ-fora In Duitsland kunnen ze er ook wat van, ben een keer in Leipozig getuige van een Grillmeister wedstrijd geweest
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 16 april 2016 13:57 schreef bork het volgende: Er bestaan BBQ-fora In Duitsland kunnen ze er ook wat van, ben een keer in Leipozig getuige van een Grillmeister wedstrijd geweest