Zo ga je lekker?quote:Op zondag 10 april 2016 12:54 schreef Lienekien het volgende:
Dat is natuurlijk een OP van niks. Zet er dan iets neer als 'deel hier je recepten voor in de slowcooker'.
In plaats van deze reactie had je ook gewoon voorlopig even de voorgestelde zin even in de OP kunnen zetten.quote:Op zondag 10 april 2016 16:14 schreef roos85 het volgende:
[..]
Zo ga je lekker?
OP wordt heus wel aangepast. Maar niet nu.
En jij moet gewoon eens niet zo lopen hakken. Is gewoon zeuren om het zeuren wat je nu doet.quote:Op zondag 10 april 2016 16:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In plaats van deze reactie had je ook gewoon voorlopig even de voorgestelde zin even in de OP kunnen zetten.
De OP kopieert ie automatisch als je een nieuw deel openent. Ik moest vanmiddag onverwacht weg, anders had ik het dan aangepast.quote:Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
Niet om olie op het vuur te gooien, maar waarom dan wél de moeite nemen om een laatste post in het vorige topic te plaatsen en een nieuw topic te starten, waarbij ik me afvraag waarom in hemelsnaam de topicstart van het vorige topic gekopieerd is (notabene een ervaring van een ander). Niet om lullig te doen, maar het komt gewoon wat vreemd over
dat klopt idd bij een reeks. Het lijkt mij leuk en beter om tot een goede OP te komen met links,testen en foto's van slowcookers. Iedereen op fok aan de slowcookerquote:Op zondag 10 april 2016 19:00 schreef roos85 het volgende:
[..]
De OP kopieert ie automatisch als je een nieuw deel openent. Ik moest vanmiddag onverwacht weg, anders had ik het dan aangepast.
Maar eigenlijk triest dat ik me nog loop te verantwoorden dat ik hem niet gelijk heb aangepast.
En?quote:Op zondag 10 april 2016 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb er net ingredienten voor fudge in gegooid, eerste keer, zal me benieuwen
Viel wel mee. Maar de volgende keer zou ik dat wel veranderen idd. De soepgroenten erin als de vermicelli erin gaatquote:Op maandag 11 april 2016 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Klinkt erg lekker, maar werd de groente niet snotterig? Ik doe altijd een paar kippepoten, (thee) zakje met kruiden, een ui met schil en stukken prei erin, 6 uur of zo laten trekken, dan alles eruit, vlees er weer in, en dan op smaak maken en groenten erin.
Wat voor chili-knoflooksaus heb je gebruikt?quote:Op zondag 17 april 2016 20:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Die zet ik ook op mijn lijst. Ik heb deze http://www.cookincanuck.c(...)ken-recipe-crockpot/ gemaakt, gasten morgenavond komen niet, dus t hele spul in de vriezer gedaan.
Dit is echt zo'n succesrecept, moet het vaak opsturen of nog eens maken.
Ik heb 'm uiteindelijk gevonden in een toko. Eerst chiliflakes en knoflook gebruikt. Ik zag laatst bij de AH ook chili-knoflook saus. Geen idee meer wel merk.quote:Op donderdag 21 april 2016 07:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor chili-knoflooksaus heb je gebruikt?
Ik duik de aziatische supermarkt weer eens in!quote:Op donderdag 21 april 2016 08:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb 'm uiteindelijk gevonden in een toko. Eerst chiliflakes en knoflook gebruikt. Ik zag laatst bij de AH ook chili-knoflook saus. Geen idee meer wel merk.
T is wel verhipte scherp. Ik had de eerste keer, onder het motto, ik hou wel van pittig, 1 theelepel gedaan. De saus heb ik weggegooid voordat ik het in de cooker deed.
Laatst ook een beetje aan een collega mee gegeven, omdat je maar zo weinig nodig hebt. Zijn vrouw wist het niet, nam een likje, t was heel heel zielig zei hij
Yup. Dat is de vriezer in gegaan en daarna weer opgewarmd. Ging gewoon goedquote:Op maandag 11 april 2016 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij had laatst kip in mosterdsaus gemaakt, heel veel toch? Heb je dat in de vriezer gedaan en zo ja, al weer gegeten? Hoe was dat?
Net even bij de AH gekeken, daar is het merk lee kum kee, maar staat er niet op dat het heet is. Op mijn potje nog wel extra erop sambal thailand heet (understatement)quote:Op donderdag 21 april 2016 08:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik duik de aziatische supermarkt weer eens in!
Kip met hoisin vind ik wel een succes, dus ben hier ook wel benieuwd naar.
Ik ben gewaarschuwd.quote:Op donderdag 21 april 2016 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Net even bij de AH gekeken, daar is het merk lee kum kee, maar staat er niet op dat het heet is. Op mijn potje nig wesambal thailand heet (understatement)
Omdat je soms juist hele langzame garing wilt hebben zoals bij rundvlees.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:54 schreef THEFXR het volgende:
weten jullie of er gerechten zijn die alleen op stand 1 mogen?
stand 2 is altijd sneller, dus waarom zou je 1 nog gebruiken?
Precies. Als je altijd op standje "turbo" slowcookt kan je net zo goed een pan pakkenquote:Op maandag 2 mei 2016 23:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat je soms juist hele langzame garing wilt hebben zoals bij rundvlees.
wattage verbruik kan toch ook een reden voor stand 2 zijn, bij 1 verbruik je meerquote:Op maandag 2 mei 2016 23:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Precies. Als je altijd op standje "turbo" slowcookt kan je net zo goed een pan pakken
Stand 1 is low of high? Low verbruikt toch minder?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wattage verbruik kan toch ook een reden voor stand 2 zijn, bij 1 verbruik je meer
dat zou kunnen, maar die staat dan ook dubbele uren aan tov 2quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stand 1 is low of high? Low verbruikt toch minder?
Hier een berekening.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zou kunnen, maar die staat dan ook dubbele uren aan tov 2
http://benopweg.blogspot.(...)-behulp-van-een.htmlquote:Even uitrekenen. Een slowcooker heeft twee standen. High en Low. High gebruikt ongeveer 250 watt en je eten is in 4 uur klaar.
Low gebruikt ongeveer 65 watt en je eten is in 6-8 uur klaar.
Dus
low: 6x65= 390 wattuur.
high: 4x250 = 1000 wattuur.
mmm, zeer verrassendquote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier een berekening.
[..]
http://benopweg.blogspot.(...)-behulp-van-een.html
lol, ik maak me ook niet druk erom, wilde gewoon de wattages weten.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:41 schreef Molo het volgende:
Ik heb me echt nog noooooit druk gemaakt om het verbruik van mijn slowcooker... dan ben je écht een schraper hoor
Daar wordt alleen nog maar om recepten gezeurd,als iemand iets post....quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:40 schreef KillerBee4ever het volgende:
... FB groep, soms alleen even vlug er doorheen voor evt. nieuwe recepten.
Of de heksenketel *gruwelquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:40 schreef KillerBee4ever het volgende:
Zodra ik het ding 'Beppie' of 'Slowie' (no offence!) ga noemen, mag mijn man me een spuitje geven....
Om exact deze reden kijk ik ook zo min mogelijk in de FB groep, soms alleen even vlug er doorheen voor evt. nieuwe recepten.
Dat is toch niet zo raar?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:06 schreef soapie het volgende:
[..]
Daar wordt alleen nog maar om recepten gezeurd,als iemand iets post....
Ik vind het heel storend dat gebedel om recepten....quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar?
Ik kan niet zo goed tegen de foto's die mensen posten als de slowcooker net gevuld is. Ik vind dat er vaak heel onsmakelijk uitzien. De (eet)lust vergaat me dan.
Het is toch een fb-groep om recepten uit te wisselen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:12 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik vind het heel storend dat gebedel om recepten....
dquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar?
Ik kan niet zo goed tegen de foto's die mensen posten als de slowcooker net gevuld is. Ik vind dat er vaak heel onsmakelijk uitzien. De (eet)lust vergaat me dan.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Ik krijg t niet voor elkaar via de ipad, maar als je zoekt via google afbeeldingen en dan de derde foto ( en die ziet er dan, in vergelijk met veel facebook foto's er nog goed uit)quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]afgehakte vingersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]Iew.....maar nu zit de room er nog niet bij, dat geeft zo slobberig plaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
De room gaat er pas het laatste halfuur bijquote:Op woensdag 11 mei 2016 19:09 schreef Lienekien het volgende:
Het idee om ergens room bij te doen en dat dan uren te laten pruttelen.
Dat staat me om een of andere reden tegen.
quote:
En dat druipt dan eraf als het op het bord heb..zo'n plasje met onbestemde kleurquote:Op woensdag 11 mei 2016 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Zo'n grijs grauw kleurtje, half doorzichtig
Klopt inderdaad, maar 99 van de 100 keer staat het al gewoon tussen de recepten en lopen ze te schreeuwen zonder zelf even te zoeken.....quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is toch een fb-groep om recepten uit te wisselen?![]()
Gadverdammequote:Op woensdag 11 mei 2016 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dat druipt dan eraf als het op het bord heb..zo'n plasje met onbestemde kleur
Maak een fotoverslag voor ons en als het lekker is gaan we het ook allemaal makenquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:04 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik zat juist te twijfelen om het te gaan proberen, omdat iedereen er zo lyrisch over was
Ik zou gewoon direct de naam van het gerecht/recept erbij vermelden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:42 schreef soapie het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar 99 van de 100 keer staat het al gewoon tussen de recepten en lopen ze te schreeuwen zonder zelf even te zoeken.....
Ik denk er nog even over na denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maak een fotoverslag voor ons en als het lekker is gaan we het ook allemaal maken
In schreeuwen zijn een aantal erg goed jaquote:Op woensdag 11 mei 2016 19:42 schreef soapie het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar 99 van de 100 keer staat het al gewoon tussen de recepten en lopen ze te schreeuwen zonder zelf even te zoeken.....
Ik heb toevallig gisteren een curry gemaakt, hij zat tot het randje vol en is zelfs flink overgekookt, maar ik merkte helemaal geen nadelige effecten.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:27 schreef THEFXR het volgende:
Hoe vol kun je eigenlijk je slowcooker doen, zodat hij nog 100% werkt?
ik had die van mij 3.5 Ltr vol gedaan, maar de temp kwam er niet in, het was gewoon teveel om het goed te verwarmen
[ afbeelding ]
mm, zou die van mij niet goed zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:27 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Ik heb toevallig gisteren een curry gemaakt, hij zat tot het randje vol en is zelfs flink overgekookt, maar ik merkte helemaal geen nadelige effecten.
Ik heb ook een 3,5 liter.
vorige week, kip zoetzuur groenten,maar ben er maar mee gestoptquote:Op zondag 22 mei 2016 19:29 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Dat durf ik je natuurlijk niet te zeggen.
Wat wilde je klaarmaken?
Hoe lang zat het er al in dan?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vorige week, kip zoetzuur groenten,maar ben er maar mee gestopt
het zat er idd koud inquote:Op zondag 22 mei 2016 19:42 schreef Lienekien het volgende:
Officieel helft tot driekwart vol.
Ik weet dat er mensen zijn die alles er koud in doen. Dat doe ik eigenlijk nooit.
dat is gewoon heel kort dan. Vocht heeft erg lang nodig om warm te worden en slowcooker gaat dus echt heel slowwwwwquote:
hoe snel hoort ie dan op werktemp te komen?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:48 schreef Molo het volgende:
[..]
dat is gewoon heel kort dan. Vocht heeft erg lang nodig om warm te worden en slowcooker gaat dus echt heel slowwwww
het apparaat zelf is denk ik in een kwartiertje wel warm, alleen de warmteoverdracht op het vocht in het apparaat gaat gewoon heel langzaam (denk er maar aan hoe lang het al duurt voor een pan koud water kookt als je het gas vol open draait).quote:Op zondag 22 mei 2016 19:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe snel hoort ie dan op werktemp te komen?
Misschien cooker voorverwarmen en eerste uur of twee uur op high?quote:
de pot van keramiek is echt snel warm, zoals gezegd wordt max 15 min.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien cooker voorverwarmen en eerste uur of twee uur op high?
Ik doelde dan ook op de temperatuur van het voedsel erin eh. Niet zozeer op de buitentemperatuur van de pan.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:17 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb ook een 3,5 en ik heb hem soms echt helemaal volgestouwd en dat gaat prima, echt wel sneller warm dan in drie uur hoor
quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:29 schreef Sorella het volgende:
Babi Kong (varkensvlees in kruidige ketjap saus)
600 gr varkenslappen
2 tenen knoflook
1,5 cm djahe (gemberwortel)
1,5 tl zout
1 tl peper
1 tl chinese 5 kruiden poeder
1,5 el olie
0,5 kop water
1 kop ketjap manis
1 tl vetsin
0,5 tl goela djawa
azijn
Maizena of aardappel zetmeel
Bereidings wijze
Maak de knoflook schoon en snij deze fijn.
Schil de djahe en rasp deze fijn.
Snij het vlees in blokjes.
De knoflook, djahe, zout, peper en Chinese 5-kruiden fijnwrijven tot een pasta.
De olie verhitten en de pasta even roerbakken.
Het vlees toevoegen en goed met de kruiden mengen.
Doe in de cooker.
Voeg het water, de ketjap manis, ve-tsin en gula djawa toevoegen en op het laatst het scheutje azijn erbij.
Schep het geheel goed door. Ik heb het 7 uur op low gedaan en na 6 uur de maizena of aardappelzetmeel erbij gedaan om het wat in te dikken
Wel af en toe het geheel goed door scheppen.
Lekker met nasi en zoet/zure komkommer.
Komt volgens mij uit de moeson vandaan een indonesisch maandblad.
Als je geen gula djawa hebt kan je ook lichtbruine basterdsuiker gebruiken.quote:
Ik heb zelf de minibijbel slowcooker en 500 slowcooker gerechten en je kan op printerest kijken of op de fb groep slowcookers.quote:
Klinkt goed! Misschien ook eens proberenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgelopen vrijdag deze schotel gemaakt...
Heet stemgember, dar zijn die stukjes gember die heel vroeger op kaasblokjes geprikt werden op een feestje Naast de rolletjes boterhamworst met een augurkje erin en 2 dunne asperges uit een pot in ham gewikkeld. Later kwam er, zeer exotisch ook nog plakjes salami bijquote:Op dinsdag 28 juni 2016 18:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Klinkt goed! Misschien ook eens proberen![]()
Weer wat geleerd, ik wist niet af van het bestaan van gember bolletjes in pot.
quote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heet stemgember, dar zijn die stukjes gember die heel vroeger op kaasblokjes geprikt werden op een feestje Naast de rolletjes boterhamworst met een augurkje erin en 2 dunne asperges uit een pot in ham gewikkeld. Later kwam er, zeer exotisch ook nog plakjes salami bij
dquote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:23 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
Ik zal er eens op letten in de supermarkt, die bolletjes lijken me sowieso handiger dan gewone gember (want: hekel aan snijden).
nog bedankt, binnenkort ff kopenquote:Op zondag 19 juni 2016 15:40 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik heb zelf de minibijbel slowcooker en 500 slowcooker gerechten en je kan op printerest kijken of op de fb groep slowcookers.
Ik hak grote gemberstukken altijd in gebruiksklare stukken en gooi de hele handel dan in een zak in de vriezer, als ik het nodig heb haal ik er een stukje uit en snij ik dat bevroren, dat gaat veel fijner vind ikquote:Op dinsdag 28 juni 2016 19:23 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
Ik zal er eens op letten in de supermarkt, die bolletjes lijken me sowieso handiger dan gewone gember (want: hekel aan snijden).
Welkomquote:Op donderdag 28 juli 2016 20:42 schreef golfer het volgende:
Sinds vandaag mag/kan ik hier meeposten.
Deze multikoker is afgeleverd:
[ afbeelding ]
Bevroren raspen, nog makkelijker!quote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:17 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik hak grote gemberstukken altijd in gebruiksklare stukken en gooi de hele handel dan in een zak in de vriezer, als ik het nodig heb haal ik er een stukje uit en snij ik dat bevroren, dat gaat veel fijner vind ik
Ik heb een Russel Hobbs van 3,5 liter, waar ik van baal is dat er geen hele kip in kan, dus ga voor de 6 liter of hoger.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:01 schreef _Dizzy_ het volgende:
God... er zijn zo veel verschillende slow cookers, waar hebben jullie goede ervaringen mee? Een bepaald merk?
Goeie tip! Bedankt, een hele kip erin kunnen doen is inderdaad beter !quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik heb een Russel Hobbs van 3,5 liter, waar ik van baal is dat er geen hele kip in kan, dus ga voor de 6 liter of hoger.
ik zou met wat ik nu weet voor deze gaan.
https://www.amazon.de/And(...)rds=slowcooker+james
Dat klinkt best okquote:Op zaterdag 6 augustus 2016 19:24 schreef Lienekien het volgende:
Pulled beef gemaakt, van een dikke riblap (slager had geen brisket) en een Gordon Rhodesmix die ik uit Engeland heb meegenomen (heb nog geen site gevonden waar die een beetje betaalbaar te bestellen zijn). Verschrikkelijk simpel dus: vlees in de cooker, mix aanmaken met water en eroverheen gieten, 8 uur op laag. Op het eind nog wat maple syrup naar smaak erdoorheen. Heerlijk in wraps met guacamole, cheddar en tomaat.
Lakeland!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat klinkt best okmoet over een paar weken naar de UK. Eens kijken wat ik daar kan vinden
Lijkt me een briljant idee voor Amerikanen die drie kwartier bij de dichtstbijzijnde supermarkt vandaan wonen, maar voor de gemiddelde Nederlander is dit wat overkillquote:Op maandag 15 augustus 2016 10:28 schreef THEFXR het volgende:
40 maaltijden bereiden in 4 uur voor in de diepvries en daarna de slowcooker in.(engels)
http://whoneedsacape.com/2012/11/crockpot-freezer-cooking/
ze zijn met ze vijven. er staan ook 30 in 3 uur en 20 in 2 uur beschreven.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijkt me een briljant idee voor Amerikanen die drie kwartier bij de dichtstbijzijnde supermarkt vandaan wonen, maar voor de gemiddelde Nederlander is dit wat overkill
Ja, dat is die ik heb, zie een aantal posts hierboven.quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:15 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoi,
Ik ben ook aan het kijken naar een crockpot. Huishouden van 2 personen, hoef er geen hele kip in kwijt, koop 'm voornamelijk voor het maken van pastasauzen en stoofpotten. Is dit model daar goed genoeg voor? Of zijn er bepaalde features die dit apparaat mist die evt wel handig zijn?
Ik heb m ook, ben er zeer blij mee!!quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is die ik heb, zie een aantal posts hierboven.
quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:31 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb m ook, ben er zeer blij mee!!
Oja, had ik gemist. Top, thanks!quote:Op zondag 21 augustus 2016 19:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is die ik heb, zie een aantal posts hierboven.
Nee, die functie zit er niet op.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
[..]
Oja, had ik gemist. Top, thanks!
Stomme vraag misschien, maar gaat 'ie na bijv. 10 uur cooken automatisch op de warmhoudstand? Want het kan best zo zijn dat ik dat ding om 7 uur 's ochtends aangooi en pas om 8 uur 's avonds kan eten..
nee, dat gaat bij dat model niet, kan je beter een met een timer functie nemen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:21 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
[..]
Oja, had ik gemist. Top, thanks!
Stomme vraag misschien, maar gaat 'ie na bijv. 10 uur cooken automatisch op de warmhoudstand? Want het kan best zo zijn dat ik dat ding om 7 uur 's ochtends aangooi en pas om 8 uur 's avonds kan eten..
En? Nog iets voor de slowcooker kunnen vinden?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat klinkt best okmoet over een paar weken naar de UK. Eens kijken wat ik daar kan vinden
Vergetenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 07:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En? Nog iets voor de slowcooker kunnen vinden?
What a shame!quote:
Ken de de FB-groep van slowcookers? Daar zag ik wel eens tips voorbij komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 12:56 schreef soapie het volgende:
Ik ga volgende week dagje naar Duitsland. Hebben ze daar nog wat leuks voor de sc?
Ja. 3,5 liter is een prima formaat.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:56 schreef Jinkx het volgende:
Ik heb een bon over en ik denk er al tijden over een slowcooker te halen. Wat is een geschikte inhoudsmaat voor 1-2 personen? 3,5 liter?
Ik ga daar even kijken, thnx!!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 13:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
What a shame!
[..]
Ken de de FB-groep van slowcookers? Daar zag ik wel eens tips voorbij komen.
Ben zelf ex-lid, dus kan het niet voor je opzoeken.![]()
quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, die functie zit er niet op.
Thanks nog, dan zoek ik even verder naar een andere.quote:Op zondag 21 augustus 2016 20:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, dat gaat bij dat model niet, kan je beter een met een timer functie nemen.
Ik heb deze:quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:10 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
[..]
Thanks nog, dan zoek ik even verder naar een andere.
Het is sowieso een slecht idee om bevroren spul in de slowcooker te doen!quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:13 schreef Manke het volgende:
Ik las dat de fabrikanten (waaronder crockpot) wettelijk verplicht zijn geworden om de temperatuur boven de 100 graden te laten komen, omdat mensen in de VS ziek zijn geworden door er bevroren kip in te doen. Misschien iets om op te letten. In de handleiding die je kan downloaden staat het temperatuurbereik vaak wel.
In mijn 3.5 liter past echt prima een hele kipquote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja,,is mijn ervaring ook. Vaak kun je dan de helft nog wel invriezen voor een andere keer (ligt ook wel aan wat het is, natuurlijk). Ik las van iemand anders in dit topic wel het bezwaar dat je in een 3,5 geen hele kip kwijt kunt. Zelf maak ik nooit hele kippen klaar, dus wij kunnen prima toe met 3,5 liter.
Een krielkip?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In mijn 3.5 liter past echt prima een hele kip
waar haal je die kleine kip dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
In mijn 3.5 liter past echt prima een hele kip
Deka markt wil ze nog wel eens verkopenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de lidl had zo'n haantje in de diepvries, maar zijn ze mee gestopt
Thanks, zal eens kijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik heb deze:
https://www.amazon.de/gp/(...)s_a_1_24?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1472649183&sr=8-24&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=slowcooker
Geweldig ding!
quote:Op donderdag 1 september 2016 12:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helaas, die zitten niet in mijn provincie.
Koolvis met paneermeel in de slowcooker? Lijkt mij niet lekker.... Ik verwacht een zompige meukquote:Op donderdag 1 september 2016 17:44 schreef THEFXR het volgende:
ik probeer dit eens in de cooker eens kijken hoe het eruit komt
[ afbeelding ]
in het begin wel, maar ik denk dat het een uurtje zonder deksel moet om het vocht wat te verdampen.quote:Op donderdag 1 september 2016 17:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Koolvis met paneermeel in de slowcooker? Lijkt mij niet lekker.... Ik verwacht een zompige meukmaar laat het vooral weten hier hoe het uitpakt
quote:Op donderdag 1 september 2016 17:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Koolvis met paneermeel in de slowcooker? Lijkt mij niet lekker.... Ik verwacht een zompige meukmaar laat het vooral weten hier hoe het uitpakt
Je hebt geen oven, hè.quote:Op donderdag 1 september 2016 21:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
eerst 24 uur ontdooien in de koelkast en dan met het aluminium bakje 4 uur op high.
komt er perfect uit.
jawel, maar in de oven verbrand de toplaag bij 175 nog. denk probeer het eens zo.quote:
je kan het ook positief zien ipv de zure tante uit te hangen, ik heb iets geprobeerd en het werkt!quote:
Gaan we schelden?quote:Op donderdag 1 september 2016 22:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan het ook positief zien ipv de zure tante uit te hangen, ik heb iets geprobeerd en het werkt!
Doe ik erg regelmatig eigenlijk. Maar nooit bevroren (rauw) vlees. En ook niet zonder kookvocht. Eigenlijk alleen diepvriesgroenten. Zoals vandaag, kruiden (boemboe), tomatenpuree, kokosmelk en een zak bevroren soepgroenten. En ik had een geweldige curry na 4 uur op high. Waarbij die groenten nog een bite hadden. Met vers zou het net zo zompig als blikvoer geworden zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is sowieso een slecht idee om bevroren spul in de slowcooker te doen!
Precieze hoeveelheden weet ik niet, maar ik doe als basis altijd sojasaus, gember, citroensap, Spaanse peper, knoflook en chillisaus, evt met een beetje zelfgetrokken bouillon. Soms een citroengrasje erbij. Evt een drupje honing, maar daar ben ik zelf niet weg van.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:38 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb sinds kort ook een slowcookert. Vandaag voor t eerst gebruikt en spare ribs gemaakt. Mijn marinade was iets te tomaterig, maar na 7 uur op low viel het vlees al van t bot als je er naar keek. Dat maakte veel goed.
Iemand een goeie marinade die ik volgende keer kan proberen?
Zeik ik jou af?quote:Op vrijdag 2 september 2016 00:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gaan we constant anderen afzeiken?
Als ik bezoek heb, gaan ze nog een kwartiertje onder de grill. Is het puur voor mij, dan niet. Daar ben ik te lui voorquote:Op vrijdag 2 september 2016 01:27 schreef tralalala het volgende:
Bakken jullie de spareribs nog af in de oven? Ik vind een beetje bite aan de buitenkant wel lekker.
Ik verbaas mij altijd over hoe Amerikanen die dingen klaarmaken, daar gaan hele flessen Cola, zakken bruine suiker en weet ik veel wat in.![]()
Binnenkort maar eens een doos spareribs halen bij de Makro en wat proberen.
dat is wat jij vind, ik doe geen eieren in de waterkoker. het was een experiment en misschien hebben meerdere mensen hier iets aan.quote:Op vrijdag 2 september 2016 08:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeik ik jou af?
Ik vind dit soort experimenten een beetje niveau eieren koken in een waterkoker. Ja, het kan, maar daar is het apparaat niet voor bedoeld.
Maar die kritiek is toch niet op jouw persoonlijk gericht?
Gast. Doe niet zo op je pik getrapt.quote:Op vrijdag 2 september 2016 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is wat jij vind, ik doe geen eieren in de waterkoker. het was een experiment en misschien hebben meerdere mensen hier iets aan.
ik zie je gewoon vaak kritiek hebben in dit topic, mensen wonen niet met je samen ofzo.
okay, doe je best. we gaan nu weer ontopicquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gast. Doe niet zo op je pik getrapt.
Ook als je soms op de fb pagina van slowcookers kijkt. Willen mensen appelmoes maken in de sc. Da's helemaal zo raar. 15 min in een pan en het is ook klaar, heeft nul toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:03 schreef oh-oh het volgende:
Mwah ik ben het wel met Lienekien eens hoor, tis een beetje als die broodbakhype ineens, in die sc, doe het lekker in je oven, sneller klaar en brood zoals brood moet zijn.
Bevroren witvis is toch al amper wat, als je het in de sc mikt blijft er toch echt alleen maar vocht over?
het zit toch in een aluminium bakje, net zoals je het in de grill zet, bij mij in de airgrill verbrandde het van boven bij 175 graden, ontdooid. dus heb ik het eens zo geprobeerd, wat mij beter beviel, gewoon gaar en niet verbrand.quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:03 schreef oh-oh het volgende:
Mwah ik ben het wel met Lienekien eens hoor, tis een beetje als die broodbakhype ineens, in die sc, doe het lekker in je oven, sneller klaar en brood zoals brood moet zijn.
Bevroren witvis is toch al amper wat, als je het in de sc mikt blijft er toch echt alleen maar vocht over?
Nee, zo een:quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:40 schreef oh-oh het volgende:
Is dat zo een airfryer? Daar maken mensen elke dag patat en snacks in en dan is het in ene wel gezond toch?
ooh, vanalles, vlees, kip, stokbrood, vis, frietenquote:Op vrijdag 2 september 2016 17:21 schreef Lienekien het volgende:
Wat maak je gewoonlijk klaar in die air grill?
Goed planquote:Op vrijdag 2 september 2016 11:26 schreef pandora54 het volgende:
Over een poosje weer erwtensoep uit de sc. Ik verheug me nu al
Afdekken met aluminiumfolie helpt meestal wel tegen verbranden van de bovenkant.quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, vanalles, vlees, kip, stokbrood, vis, frieten
dat probeer ik de volgende keer eens, kan ik ook de temp wat hoger zettenquote:Op vrijdag 2 september 2016 18:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Afdekken met aluminiumfolie helpt meestal wel tegen verbranden van de bovenkant.
Het is volgens die mensen wel vetvrij jaquote:Op vrijdag 2 september 2016 17:40 schreef oh-oh het volgende:
Is dat zo een airfryer? Daar maken mensen elke dag patat en snacks in en dan is het in ene wel gezond toch?
Wat mij betreft moet iedereen zelf weten wat ze in de koekert gooien. Moet altijd zo lachen om de reacties in die FB groep dat dingen weer sneller gaar/klaar zijn op fornuisquote:Op vrijdag 2 september 2016 20:20 schreef Sorella het volgende:
Wat maakt het nu uit of iemand een alu bakje vis, fudge, brood, appelmoes of lasagna in de cooker wil maken om het uit te proberen. Met uitproberen zijn de raarste, lekkerste, vieste, beste etc. dingen uitgevonden![]()
P.s. 1 keer erwtensoep in de slowcooker gemaakt en dat was ook meteen de laatste keer niet omdat het vies was maar meer omdat die stomme erwten niet gaar werden en ja meer als 8 uur geslowcooked.
ben je eruit gegooid?quote:Op vrijdag 2 september 2016 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou de spliterwten er ook niet zo gauw weer rauw in doen. Voordeel van in de slowcooker maken vind ik wel dat het niet aankoekt als je er erwtensoep in maakt.
Lasagne uit de sc was vies. Ik mis die FB-groep echt niet.![]()
Nee, zelf eruit gestapt. Ik trok al die flauwekul niet meer.quote:
de ketjap en tomaat geven in dit geval al wat vocht. Een klein scheutje water of vocht is al genoeg. Met meer word het vaak snel waterig in de slowcooker. Er verdampt bijna niets.quote:Op zaterdag 3 september 2016 12:36 schreef Manke het volgende:
Ok
Bedankt voor de tip, ga ik ook proberen.
Kan dat wel, slowcooken zonder water?
quote:Op zaterdag 3 september 2016 07:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, zelf eruit gestapt. Ik trok al die flauwekul niet meer.
heeeel slowquote:Op zaterdag 3 september 2016 20:34 schreef Molo het volgende:
Gewoon zulke mensen langzaam in hun eigen sop laten gaar koken
Geprint :-) komt op de lijst om te makenquote:
Maar is het vocht er wel volgens recept bij doen nou echt een bezwaar in de sc? Ik doe bijv. de rendang in de sc zoals ik in de pan zou doen. Ja, je hebt een hoop 'saus' over, maar dat vries ik in en dan doe ik er later iets leuks mee.quote:Op zaterdag 3 september 2016 21:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik had er dus geen extra vocht bij en ik had gewoon een lap rund erin gemikt die ik gepulled heb toen ie gaar was
Nou dat vocht wordt alleen maar meer, niet minder, dus tot je gerecht onderstaat, dan wordt het dan altijd soep dus dat doe ik echt niet. Roeren doe ik altijd wel vanaf dat het goed warm is, en ik doe nooit extra kooktijd eigenlijk.quote:Op zondag 4 september 2016 08:53 schreef Sorella het volgende:
Ik weet het ook niet, de ene zegt voeg vocht toe tot het vlees/groente/aardappels onderstaat dus heb je een hele sloot saus wat voor een hachee wel lekker is maar voor bv een goulash weer niet. De ander zegt weer van voeg een klein beetje vocht toe maar mijn ervaring is dan dat bv vlees toch uitgedroogde randjes krijgt dus moet je het regelmatig roeren waardoor de slowcook tijd weer vermeerdert wordt met minimaal 15 minuten per omroer.
ik heb het zo geprobeerd, maar het was een zompige zooi, dat is het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Afdekken met aluminiumfolie helpt meestal wel tegen verbranden van de bovenkant.
Het is wel het idee dat je de folie de laatste tien minuten weghaalt zodat het laagje nog krokant kan worden.quote:Op vrijdag 9 september 2016 17:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb het zo geprobeerd, maar het was een zompige zooi, dat is het niet.
ja, na 4 uur is het wel krokantquote:Op dinsdag 13 september 2016 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wel het idee dat je de folie de laatste tien minuten weghaalt zodat het laagje nog krokant kan worden.
Werd het wel krokant na vier uur in de slowcooker?
Zeker niet dagelijks, maar er zijn mensen die rustig hun aardappelen, groenten en vlees er in 1 keer in kwakken.(quote:Op donderdag 15 september 2016 17:34 schreef Rijst het volgende:
Zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen. Hoevaak gebruiken jullie het?
Deze komen over een half uur uit de slowcooker. Als ze smaken zoals ze ruiken ben ik een tevreden mens.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik zweer echt bij deze: http://watikgegetenheb.bl(...)-ketjapmarinade.html
En???quote:Op donderdag 15 september 2016 17:41 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Deze komen over een half uur uit de slowcooker. Als ze smaken zoals ze ruiken ben ik een tevreden mens.
We koken volgende week voor 10 personen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Indo pulled pork is hier ook bij mijn favo's.
Die houden we erin!quote:
ik heb dat nog niet meegemaakt, kan duidelijk het vlees, groenten onderscheiden.quote:Op zondag 25 september 2016 22:49 schreef agter het volgende:
Eerlijke vraag: gaat niet alles naar elkaar smaken?
Dit ,ik maak nooit hele maaltijden in de sc hoor, gewoon vlees of soep idd. Oh ja roti maar dat moet ook naar elkaar smaken allemaalquote:Op maandag 26 september 2016 06:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik maak er eigenlijk alleen soepen, stoof, curry en dat soort dingen in. Dan smaakt het natuurlijk wel naar elkaar, maar minder dan in een pan.
Ik maak bouillon zelf m.b.v. vlees en groente.quote:Op maandag 26 september 2016 12:29 schreef wootahH het volgende:
is er nog een supermarkt met goed (rund) soepvlees, of halen jullie alles bij de slager?
maken julie de bouillon die vaak nodig is zelf m.b.v blokjes of koop je dit in een pot?
Gooi jij er dan nooit een bouillonblokje o.i.d. bij ?, ik krijg het nooit echt op smaak als ik het zelf maak en gooi er toch in wat er in het recept staatquote:Op maandag 26 september 2016 16:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik maak bouillon zelf m.b.v. vlees en groente.
dat is een te dure multicooker, slowcooker is vanaf 30 euro op amazon.de.quote:Op vrijdag 9 december 2016 16:05 schreef donappel het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een slowcooker, heeft er iemand ervaring met deze: http://www.pannenstore.nl(...)oren-keizerrood.html
Je zou nog even bij de Lidl kunnen kijken. Heb hier BBQ saus flessen staan van Kania die best lekker zijn. (smaken maar zoet rokerige Amerikaanse saus, niet zoals Nederlandse naar "zigeunersaus"). Kwa structuur behoorlijk stroperig en heeft meer weg van de MC donalds bbq saus dan van die Calve meuk. Maar lijkt mij onderdeel van het zomer/grill assortiment, dus geen idee of ze het nog steeds verkopen in de winter.quote:Op zaterdag 31 december 2016 01:51 schreef tralalala het volgende:
Jumbo schijnt Sweet Baby Ray's bbq sauce te hebben. De Heinz/eigenmerk/Calve bbq-sauzen zijn maar smerig.
Ik heb een 4,7 liter pan, maar ik overweeg een maatje groter. Voor mij is de reden daarvoor een praktische: ik ga voor meer porties per keer als ik de slowcooker aanzet en vries vaak maaltijden in. Ik heb even kort gegoogled hoe het ook alweer zat met grootte, en dit is de uitkomst die ik zo snel vond:quote:Op vrijdag 3 maart 2017 19:29 schreef AwayTL het volgende:
Kick, na een jaar lang twijfelen wil ik nu een slowcooker bestellen.
Het liefst ga ik voor de instantpot, nu alleen de grootte nog bepalen. Het liefst zou ik een 8 L doen met oog op de toekomst, maar dat is voor nu echt nog te groot. Is het ook te doen om veel minder in een 8L pan te bereiden?
Ergens heb ik het idee dat het dan al snel te hard zou gaan, omdat het ingesteld is op een behoorlijke hoeveelheid.
Het verschil tussen 6 en 8 L is ook maar ¤10.
Jullie als gebruikers ideeën hierover?
Ik denk na bereiding, ivm warmtegeleiding etc. Wat oh-oh zegt is ook een goede: wat ga je maken? Is het één component van je maaltijd, of 1pansgerechten. Ik doe vaak dat laatste, soms het 1e. Hoeveel porties hangt een beetje af van het gerecht, maar vaak wel een maaltijd of 4 a 5 (grote borden, iig in mijn belevingquote:Op vrijdag 3 maart 2017 20:21 schreef AwayTL het volgende:
Hm, thnx. Dat had ik nog niet gevonden (zit nu wel op het viva forum te lezen).
Zou het half full voor of na bereiding zijn?
en ik kan echt niet inschatten hoeveel porties je uit 8L kan halen. Ik ben bang dat 8 L echt te veel zou zijn (mijn innerlijke dagobert kan het niet goed aan 2L extra voor maar ¤10). Hoeveel porties haal jij uit de 4.7L?
Waar ik het voor zou gebruiken is het koken voor 4p en 1p porties invriezen voor als er iemand wat later is. Als ik veel extra porties nodig heb kan ik het altijd een extra dagje vol voor de vriezer aanzetten.
Ik hoop dat je keuze gaat bevallen!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 20:44 schreef AwayTL het volgende:
Eigenlijk wilde ik er alles mee maken. Wel voornamelijk eenpansgerechten, dan zijn we ook echt klaar als we vanuit het werk komen en de kinderen hebben opgehaald.
Heb me nog niet heel erg verdiept in de recepten.
4 a 5 borden uit 4.7 L maakt wel dat ik ook denk dat 8L echt te veel is. Ik ga voor de 6L. Bedankt voor de tips!
Welke slowcooker heb je dan? Vast een met meer mogelijkheden, neem ik aan.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:26 schreef AwayTL het volgende:
Oh. Ik voel mij nu dom. Die van mij heeft wel een pressure stand, vandaar.
Het recept van growingupgabel had ik inderdaad ook gevonden. Dan neem ik het zekere voor het onzekere en giet ik het wel gewoon onderin.
Ja, kloptquote:Op vrijdag 17 maart 2017 13:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
Away jij hebt toch een Instant Pot?
De kan slowcooken en hoge druk koken. Die komt hier ook zo binnen.
Paar dagen terug gemaakt.quote:Op zaterdag 31 december 2016 01:51 schreef tralalala het volgende:
http://allrecipes.com/rec(...)er-chicken-barbecue/
Ook nagegrilled ? voor de knapperige korst?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:42 schreef tralalala het volgende:
[..]
Paar dagen terug gemaakt.
Aanradertje ditheb Sweet baby ray's gebruikt.
In ieder geval een vleesthermometer in huis halen om de kerntemperatuur te meten dan weet je dat de kip gaar is.quote:Op vrijdag 7 april 2017 18:53 schreef quirina het volgende:
Ik heb ook nog een kip in de vriezer.. weet niet eens of hij in de crockpot past maar tips zijn welkom!
Die is hier al jaren mijn beste vriend.quote:Op zondag 9 april 2017 11:42 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
In ieder geval een vleesthermometer in huis halen om de kerntemperatuur te meten dan weet je dat de kip gaar is.
Aldi heeft er zatdag een.quote:Op zondag 9 april 2017 11:42 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
In ieder geval een vleesthermometer in huis halen om de kerntemperatuur te meten dan weet je dat de kip gaar is.
Ziet er goed uit heb 'm gebookmarked en ga 'm eens proberenquote:Op woensdag 12 april 2017 10:47 schreef royjn het volgende:
zondag deze gemaakt, deze maakt ik wel vaker en is heerlijk :-)
http://www.mjandhungryman(...)hicken-lentil-curry/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |