abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2025 @ 08:34:32 #201
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216398960
quote:
Hier is een heerlijk recept voor soul food met kippedijen voor in de slowcooker. Dit gerecht is niet pittig, maar wel vol smaak!

Soul Food Kippedijen in de Slowcooker
Ingrediënten:

6 kippedijen (zonder bot, zonder vel)
1 grote ui, gesnipperd
2 teentjes knoflook, geperst
1 kop kippenbouillon
1 eetlepel olijfolie
2 eetlepels bruine suiker
1 eetlepel mosterd (bij voorkeur Dijon)
2 eetlepels appelciderazijn
1 theelepel gedroogde tijm
1 theelepel gedroogde rozemarijn
Zout en peper naar smaak
4 grote aardappelen, in blokjes gesneden
2 wortels, in schijfjes gesneden
1 kopje maïskorrels (optioneel, voor extra smaak)
Bereiding:

Bereid de slowcooker voor: Vet de binnenkant van de slowcooker in met wat olie of gebruik een slowcooker-liner.

Maak de saus: Meng in een kom de kippenbouillon, bruine suiker, mosterd, appelciderazijn, gedroogde tijm en rozemarijn. Breng op smaak met zout en peper.

Bereid de groenten: Leg de gesneden aardappelen, wortels en (optionele) maïskorrels op de bodem van de slowcooker.

Kip toevoegen: Leg de kippedijen bovenop de groenten in de slowcooker.

Voeg de saus toe: Giet het sausmengsel over de kip en groenten. Bestrooi de ui en geperste knoflook eroverheen.

Koken: Zet de slowcooker op laag en laat het 6-7 uur koken, of tot de kip heerlijk gaar en mals is. Je kunt ook op de hoge stand koken voor 3-4 uur, maar voor het beste resultaat is de lage stand ideaal.

Serveren: Haal de kippedijen uit de slowcooker en serveer ze samen met de groenten en het jus dat zich heeft gevormd.
Dit recept heeft chatgpt voorgesteld om te maken, steekwoorden: soul food kippedijen niet pittig.
Gaat dit lekker worden? ik vraag me vooral af of die bruine suiker er wel in hoort/kan?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 23 januari 2025 @ 08:51:00 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216399059
Zoet-zuur, lijkt me een goede combinatie.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:00:10 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216399118
quote:
15s.gif Op donderdag 23 januari 2025 08:34 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Dit recept heeft chatgpt voorgesteld om te maken, steekwoorden: soul food kippedijen niet pittig.
Gaat dit lekker worden? ik vraag me vooral af of die bruine suiker er wel in hoort/kan?
Slowcooker invetten :?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 23 januari 2025 @ 09:07:20 #204
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216399170
quote:
19s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Slowcooker invetten :?
ja dat leek me ook onzinnig :P
en ik heb ook een auto.
pi_216402354
Geen soulfood zonder suiker, dat hoort er zeker in. Dit lijkt me wel een op Amerikaanse kippen gebaseerd recept. Als je Nederlandse kip 7 uur in de slowcooker doet, wordt het gortdroog.
Spoilers!
pi_216402637
quote:
Deze gebruik ik ook als basis. Gisteravond nog gemaakt, maar dan met sukade lappen(was in de aanbieding). Wortel heb ik weggelaten, in plaats van daarvan heb ik paprika, Champions en een schep sambal toegevoegd. En ik gebruik minder soja saus en vervang dat door ketjap, anders kan hij best wel zout worden (50ml soja/50ml ketjap) Vanavond proberen maar rook iig erg lekker!

Ik bak van te voren wel alles aan, vind ik een stuk lekkerder.

[ Bericht 2% gewijzigd door __Fokker__ op 23-01-2025 15:00:12 (1) ]
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:19:20 #207
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216402801
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:58 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Deze gebruik ik ook als basis. Gisteravond nog gemaakt, maar dan met sukade lappen(was in de aanbieding). Wortel heb ik weggelaten, in plaats van daarvan heb ik paprika, Champions en een schep sambal toegevoegd. En ik gebruik minder soja saus en vervang dat door ketjap, anders kan hij best wel zout worden (50ml soja/50ml ketjap) Vanavond proberen maar rook iig erg lekker!

Ik bak van te voren wel alles aan, vind ik een stuk lekkerder.
Wij hadden laatst ook een slowcookgerecht gemaakt met sukadelappen en hoewel de smaak goed was, vond ik het niet supermals.
Doe jij nog wat met het vlees voordat het de slowcooker in gaat
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_216402961
quote:
19s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wij hadden laatst ook een slowcookgerecht gemaakt met sukadelappen en hoewel de smaak goed was, vond ik het niet supermals.
Doe jij nog wat met het vlees voordat het de slowcooker in gaat
Peper, zout, aanbakken. Dit is voor de eerste keer met sukadelappen(normaal riplappen) dus ik moet nog kijken of hij echt mals is. Wel superlang laten stoven (12u) want ik had begrepen dat bij sukadelappen hoe langer hoe zachter geld, we gaan het zien
  donderdag 23 januari 2025 @ 16:20:11 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_216403325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 15:41 schreef __Fokker__ het volgende:

[..]
Peper, zout, aanbakken. Dit is voor de eerste keer met sukadelappen(normaal riplappen) dus ik moet nog kijken of hij echt mals is. Wel superlang laten stoven (12u) want ik had begrepen dat bij sukadelappen hoe langer hoe zachter geld, we gaan het zien
Laat maar weten of ze een beetje lukken. Wij hebben ze er denk ik een uur of 6 in laten zitten. Langer zou dus al kunnen helpen. Thnx.
pi_216403672
quote:
19s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Laat maar weten of ze een beetje lukken. Wij hebben ze er denk ik een uur of 6 in laten zitten. Langer zou dus al kunnen helpen. Thnx.
6 uur is inderdaad niet lang genoeg tenzij het hele dunne lapjes zijn. Ik begin bij ca 8 uur
We have far more in common than that which devides us..
pi_216406473
quote:
19s.gif Op donderdag 23 januari 2025 16:20 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Is helemaal goed gelukt. Het heeft alleen wel een hele andere struktuur als riblappen, je krijgt het welbekende draadjesvlees. Het aangepaste recept is erg lekker en ook voldoende voor 2-3 dagen eten :)
  maandag 27 januari 2025 @ 08:49:21 #212
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216446612
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 14:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen soulfood zonder suiker, dat hoort er zeker in. Dit lijkt me wel een op Amerikaanse kippen gebaseerd recept. Als je Nederlandse kip 7 uur in de slowcooker doet, wordt het gortdroog.
Had het 6uur op LOW gedaan, kip was prima mals, maar de smaak overall, mwah, ik denk niet dat ik het nog een keer ga maken, volgende keer gewoon weer runderstoof maken, 100x lekkerder.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')