abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161256794
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van ruim boven de 30% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De stembussen zijn gesloten!

Volg hier de actuele opkomst in Rotterdam: http://www.rotterdam.nl/referendum6april

Woensdag 6 april vindt een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekrane plaats.

Op het stembiljet komt de volgende vraag te staan: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekrane?

Informatie:
http://www.referendum-com(...)enkomst-eu-oekraine/

Verdrag:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

Stemwijzers:
www.verdragwijzer.nl
www.kieskompas.nl

Voorstanders:
http://www.oekraine-referendum.nl/
http://www.stemvoor.nl/
https://stemvoor.pvda.nl/ (PvdA)
https://referendum.d66.nl/ (D66)

Tegenstanders:
https://www.burgercomite-eu.nl/
http://oekrainee.eu/
http://www.referendum-oekraine-nee.nl/
http://www.6aprilnee.nl (SP)

http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Einduitslag:
pi_161256807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:40 schreef agter het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Mensen lezen de vraag niet eens en gaan op hele andere vragen antwoorden geven:
Bent u voor of tegen de EU?
Bent u voor of tegen eurofielen?
Wil u dat Oekraine bij de EU komt?

_O-

Natuurlijk stemmen mensen op basis van de verkeerde dingen, ik kan niet zeggen dat dat me verbaast.

Maar waar ligt dit probleem nu eigenlijk? Bij de kiezer of bij de regering die er maar niet in slaagt zaken uit te leggen?

In mijn beleving vooral dat laatste namelijk.

Regeren is niet alleen verstand van zaken hebben en de juiste beslissingen nemen. Genomen beslissingen uitleggen en daar electorale steun voor verwerven is minimaal net zo belangrijk. Er wordt mij iets te veel gedaan alsof dat laatste nergens voor nodig is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161256878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk stemmen mensen op basis van de verkeerde dingen, ik kan niet zeggen dat dat me verbaast.

Maar waar ligt dit probleem nu eigenlijk? Bij de kiezer of bij de regering die er maar niet in slaagt zaken uit te leggen?

Regeren is niet alleen verstand van zaken hebben en de juiste beslissingen nemen. Genomen beslissingen uitleggen en daar electorale steun voor verwerven is minimaal net zo belangrijk. Er wordt mij iets te veel gedaan alsof dat laatste nergens voor nodig is.
Het probleem ligt altijd bij de kiezer. Die maakt toch elke keer de verkeerde keuze.
Als je wilt dat iemand goed kan uitleggen waarom hij doet wat hij doet moet je daar op stemmen.
Niet op de gast die je de hemel belooft.
pi_161256894
Wat nu ? nu is het afwachten tot Rutte alsnog zijn handtekening gaat zetten natuurlijj. Al dan niet met een paar nietzeggende wijzigingen in het vedrag.
pi_161256916
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het anti-EU-sentiment is er inderdaad kleiner, maar ook in hoogopgeleide kringen is men kritisch ten aanzien van het (neoliberale) beleid van de EU en bestaat er een idee dat het anders moet.
pardon ??
Omdat het politiek beleid je niet past dan maar gelijk afschaffen??

Kind met het badwater naar buiten gooien Noem je zoiets.

Dan ga je er toch voor zorgen dat het beleid wordt veranderd. Ga maar een politke verhaal ophangen en kijk maar of je stemmers krijgt. Geloof me er zijn helaas genoeg idioten die liever het economische "System" van Griekenland en Italie over heel Europa willen uitstrekken. Dan heeft men weliswaar geen Neoliberaal beleid meer, Maar natuurlijk ook geen functionerend economie meer. .....maar dat is een ander verhaal.

Schokkend is gewoon , dat omdat jij het niet eens bent met het economische beleid , je liever metteen het instituut aan zich wilt afschaffen. Dat is pure Rote Arme Rethoriek.
pi_161256919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
Wat nu ? nu is het afwachten tot Rutte alsnog zijn handtekening gaat zetten natuurlijj. Al dan niet met een paar nietzeggende wijzigingen in het vedrag.
Ik denk dat het verdrag gewoon doorgezet wordt zonder die handtekening, dat heeft men eigenlijk al verkondigd.
٩๏̯͡๏)۶
pi_161256973
quote:

[..]

Hm, de meeste mensen willen alleen maar horen waar ze toch al van overtuigd zijn. Het zou net net zoiets zijn als aan een gelovige uitleggen dat God niet bestaat, dat zou jij toch moeten weten ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 7 april 2016 @ 16:20:06 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161257037
Raar dat mensen tegen die verandering van de opkomstdrempel zijn. Als je het alleen voor het 'tegen' kamp laat gelden, wordt iedereen aangemoedigd om te gaan stemmen. Daar kan je moeilijk tegen zijn. Hoe je het ook wendt of keert, de huidige regels zorgen voor strategisch stemmen.

Dan kan je wel zeggen: "moet je maar gewoon gaan stemmen", maar als jij een keer voor bent en je komt in zo'n positie waar thuisblijven slimmer is dan wel gaan, reken maar dat je dan ook gaat twijfelen.
pi_161257046
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hm, de meeste mensen willen alleen maar horen waar ze toch al van overtuigd zijn.
Klopt. Dat geldt overigens ook voor politici. :)

quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Kijkertje het volgende:

Het zou net net zoiets zijn als aan een gelovige uitleggen dat God niet bestaat, dat zou jij toch moeten weten ;)
Yep. En er zijn niet zo veel mensen die daar niet gevoelig voor zijn. Dat is eigenlijk de grootste valkuil... denken dat je daar niet gevoelig voor bent, of (erger) denken dat we geregeerd worden door mensen die daar niet gevoelig voor zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:22:29 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161257066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:20 schreef hhh38 het volgende:
Raar dat mensen tegen die verandering van de opkomstdrempel zijn. Als je het alleen voor het 'tegen' kamp laat gelden, wordt iedereen aangemoedigd om te gaan stemmen. Daar kan je moeilijk tegen zijn. Hoe je het ook wendt of keert, de huidige regels zorgen voor strategisch stemmen.
Ik denk dat een hoop meer mensen voor die verandering waren als de opkomst 29% was geweest.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161257264
Ik denk dat veel mensen er geen klote om geven. Liever thuis voor de buis dan erop uit om te stemmen. Aan de andere kant zijn er toch 4,0-4,5 miljoen mensen op komen dagen om voor of tegen 1 wetsvoorstel te stemmen. Best een imposant aantal.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  donderdag 7 april 2016 @ 16:39:48 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_161257380
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:15 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik denk dat het verdrag gewoon doorgezet wordt zonder die handtekening, dat heeft men eigenlijk al verkondigd.
Beetje lastig als je eerst afspreekt dat het unaniem geratificeerd moet worden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_161257399
quote:

[..]

Mensen stemmen helemaal niet op basis van de verkeerde dingen. Het is een misverstand dat mensen met stemmen hun mening zouden geven die vervolgens dan door (belanghebbende) politici geduid zou kunnen en moeten worden. Mensen stemmen om de uitslag met hun stem te beinvloeden, en de uitslag is zelf nooit verkeerd.

quote:

Het begint bij de juiste beslissingen natuurlijk. Het gaat niet om alleen de moeite, inzake de EU en dit verdrag heeft de regering gewoon niet een erg goed verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:41:08 #14
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161257411
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:39 schreef nixxx het volgende:

[..]

:Y
pi_161257494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:39 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het verdrag is al geratificeerd. Sterker, het is deels al in werking getreden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 7 april 2016 @ 16:53:10 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161257693
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het verdrag is al geratificeerd. Sterker, het is deels al in werking getreden.
Volgens deze hoogleraar dus niet....
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
pi_161257875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Volgens deze hoogleraar dus niet....
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
Ik geloof nooit dat Nederland komt met een veto.
pi_161257889
JaapJansen twitterde op donderdag 07-04-2016 om 14:27:18 Ipsos: Twee op de drie VVD-kiezers die gisteren zijn gaan stemmen, stemden tegen het associatieverdrag. https://t.co/emcnrLORBz reageer retweet
  donderdag 7 april 2016 @ 17:10:02 #20
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161258040
quote:
Hebben we nog meer bewijs nodig dat deze EU een dictatuur is?
pi_161258139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hebben we nog meer bewijs nodig dat deze EU een dictatuur is?
Definieer dictatuur. Een overgrote meerderheid van de lidstaten is namelijk voor het verdrag.
En uiteindelijk Nederland zelf ook hoor, wacht maar af.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:15:36 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161258202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:13 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Definieer dictatuur. Een overgrote meerderheid van de lidstaten is namelijk voor het verdrag.
En uiteindelijk Nederland zelf ook hoor, wacht maar af.
Ja ik ben bang dat dit gaat gebeuren.
Vreemd eigenlijk, we hebben vaak onze mond vol over democratie en vrijheid (en vooral naar andere landen toe) maar zelf worden we als EU burgers telkens buiten spel gezet......
pi_161258309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:02 schreef Houtenbeen het volgende:
JaapJansen twitterde op donderdag 07-04-2016 om 14:27:18 Ipsos: Twee op de drie VVD-kiezers die gisteren zijn gaan stemmen, stemden tegen het associatieverdrag. https://t.co/emcnrLORBz reageer retweet
En hoe weten ze dat? Weer 50 mensen gevraagd of zo?
pi_161258373
Nederland nu aldus butthurt liberaaltjes:

O+
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161258622
Is het jullie al opgevallen dat dit referendum internationaal groot nieuws was: de UK, Duitsland, het Midden Oosten (Al Jazeera), Rusland, overal berichten ze erover en dit met een best wel goede duiding waar het referendum echt over ging (de EU zelf).

Een vraagje voor jullie: kan iemand verklaren hoe het komt dat in enkele gemeentes 60% van de mensen voor het AV stemde? Nadat ik het bericht zag dat ze in Rozendaal voor het AV stemden en dat de opkomst daar zo hoog was speculeerde ik dat de welvaart in die gemeente (de rijkste gemeente van Nederland) ermee te maken heeft maar vervolgens heb ik voor de andere 9 gemeentes uit de top-10 de uitslag opgezocht en daar stemde wel gewoon een duidelijke meerderheid tegen het AV.
Zou de lokale bevolking bij die paar gemeentes waar ze voor het AV stemden zijn benvloed door de propaganda van de overheid en door een mogelijk succesvolle (zij het op kleine schaal) campagne van D66?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161258702
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het jullie al opgevallen dat dit referendum internationaal groot nieuws was: de UK, Duitsland, het Midden Oosten (Al Jazeera), Rusland, overal berichten ze erover en dit met een best wel goede duiding waar het referendum echt over ging (de EU zelf).

Een vraagje voor jullie: kan iemand verklaren hoe het komt dat in enkele gemeentes 60% van de mensen voor het AV stemde? Nadat ik het bericht zag dat ze in Rozendaal voor het AV stemden en dat de opkomst daar zo hoog was speculeerde ik dat de welvaart in die gemeente (de rijkste gemeente van Nederland) ermee te maken heeft maar vervolgens heb ik voor de andere 9 gemeentes uit de top-10 de uitslag opgezocht en daar stemde wel gewoon een duidelijke meerderheid tegen het AV.
Zou de lokale bevolking bij die paar gemeentes waar ze voor het AV stemden zijn benvloed door de propaganda van de overheid en door een mogelijk succesvolle (zij het op kleine schaal) campagne van D66?
Ja ik denk dat die toevallig gewoon een actieve voor campagne hebben meegemaakt of een D66 burgemeester hadden of iets in die richting.
pi_161258729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:40 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Ja ik denk dat die toevallig gewoon een actieve voor campagne hebben meegemaakt of een D66 burgemeester hadden of iets in die richting.
Dan zou de deprimerende conclusie zijn dat het volk extreem manipuleerbaar is. :{
Die indruk had ik trouwens ook in de USA: als je ziet hoe de uitslagen bij de primary's verschillen tussen de staten zonder dat er duidelijke verschillen zijn tussen die staten die dat verklaren dan is er maar 1 deprimerende conclusie: de media, waaronder de reclame/propaganda die ze via die media te zien krijgen, maken het verschil.
#NoDAPL
pi_161258735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:21 schreef IPA35 het volgende:
Nederland nu aldus butthurt liberaaltjes:

O+
Mother Russia! :+

Serieus, ik vind het onwijs grappig hoe het voor-kamp is afgestraft voor wat het heeft geflikt:
- geen maatschappelijke debat
- propaganda
- valste tactieken (niet stemmen om het opkomstpercentage te manipuleren, liegen, dat geneuzel over Rusland)

en het resultaat: een landslide overwinning van het nee-kamp en media-aandacht uit heel de wereld voor dit verzet tegen de EU. w/
Niet dat de EU-fielen nu direct een toontje lager zullen zingen maar het helpt wel weer om weer wat meer mensen kritisch te laten nadenken over de zin en de onzin van de huidige EU, dat is een grote winst. Dat het referendum onze democratie wat sterker heeft gemaakt en zoveel gewone mensen zich heeft doen verdiepen in een op het eerste gezicht weinig interessant onderwerp en dat politici nu een voorstander zijn geworden van het referendum (Jesse Klaver) is geweldig. Op naar het TTIP-referendum!
#NoDAPL
pi_161258771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus, ik vind het onwijs grappig hoe het voor-kamp is afgestraft voor wat het heeft geflikt:
- propaganda
- valste tactieken (niet stemmen om het opkomstpercentage te manipuleren, liegen)

en het resultaat: een landslide overwinning van het nee-kamp en media-aandacht uit heel de wereld voor dit verzet tegen de EU. w/
De butthurt is onbetaalbaar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161258778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Pechtold woont geloof ik in Wageningen. Een topper qua voorstem voor het AV. Kan ook nog komen door het hoge aantal Landbouwhogeschoolstudenten. Jong en erg internationaal georienteerd. Verder was Amsterdam hoog en Groningen. Ook wellicht mbt studenten en internationaal georienteerd.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_161258833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De butthurt is onbetaalbaar.
Zeker weten!
Nu op weg naar het TTIP-referendum! Teken de petitie!
https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Dit is slechts het eerste stadium, bij genoeg bekendheid en genoeg handtekeningen wordt de aanvraag officiel.
#NoDAPL
pi_161258844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zeker weten!
Nu op weg naar het TTIP-referendum! Teken de petitie!
https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Dit is slechts het eerste stadium, bij genoeg bekendheid en genoeg handtekeningen wordt de aanvraag officiel.
Nog maar 200 ondertekeningen nodig voor de TTIP petitie. Die hebben we over een uurtje wel.
pi_161258887
Ik ben niet echt tegen TTIP denk ik, maar wel ff getekend.
pi_161258889
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:48 schreef Infection het volgende:

[..]

Nog maar 200 ondertekeningen nodig voor de TTIP petitie. Die hebben we over een uurtje wel.
Nu nog maar 195
pi_161258900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:50 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben niet echt tegen TTIP denk ik, maar wel ff getekend.
Waarom niet? :o Daarmee krijgen bedrijven meer macht toegediend.
pi_161258904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pechtold woont geloof ik in Wageningen. Een topper qua voorstem voor het AV. Kan ook nog komen door het hoge aantal Landbouwhogeschoolstudenten. Jong en erg internationaal georienteerd. Verder was Amsterdam hoog en Groningen. Ook wellicht mbt studenten en internationaal georienteerd.
In Leiden stemde ook een beduidende meerdereheid voor, in Delft won het tegenkamp het net. Ik denk dat jij warm zit. Wat veklaart de extreme uitslag in Rozendaal? Het is niet de welvaart (dat heb ik al gecheckt), het is volgens mij ook niet de coalitie.
#NoDAPL
pi_161258908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom niet? :o Daarmee krijgen bedrijven meer macht toegediend.
Hoe meer macht bij bedrijven en hoe minder bij politici hoe beter.
pi_161258910
quote:

[..]

Geweldit! Gisteren stond de teller nog op 60000-70000. Ongeveer 10 000 mensen hebben gestemd sinds giseren, niet slecht voor 1 dag. Blijf hiervoor reclame maken, laat al je contacten weten dat we hierover een referendum kunnen krijgen en informeer hen waarom TTIP zo slecht zou zijn voor de gewone mensen (inclusief de bovenmodale klasse) in Nederland!
#NoDAPL
pi_161258926
Alleen jammer dat ik toch niet mag stemmen.
pi_161258945
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:52 schreef Lazvic het volgende:
Ik weet hoe je je voelde ;(

Nu niet meer :P
pi_161258946
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:52 schreef Lazvic het volgende:
Waarom mag jij niet stemmen?
#NoDAPL
pi_161258956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom mag jij niet stemmen?
Heb geen Nederlandse nationaliteit.
pi_161258998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik had het over hier op Fok! De laatste paar dagen was dat weinig inhoudelijk met veel verwijten en drogredenen over en weer.
De meeste (dus meer dan de helft) van de posts bevatte weinig goede argumenten. En dat geldt voor beide kampen.
Fair enough. De goede argumenten waren al uitgebreid herkauwd, op een gegeven moment houdt het op.
#NoDAPL
pi_161259013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:54 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Nog steeds Servische nationaliteit? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2016 17:57:23 ]
pi_161259030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:54 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Wanneer ga jij die mogen aanvragen?
#NoDAPL
pi_161259060
Het valt me wel tegen dat er zo veel nee is gestemd. Achja, Nederlanders :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_161259091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nog steeds Servische nationaliteit? :P
Heb de Montenegrijnse nationaliteit.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wanneer ga jij die mogen aanvragen?
Ik wou voor de optie voor dubbel nationaliteit gaan, maar door een andere vage reden ben ik daarvoor afgewezen.
pi_161259131
quote:

[..]

En wat dan?
pi_161259144
Ik moest nog aan dit artikel denken nu het Nee is geworden, ik vraag me af hoeveel mensen straks boos worden als het resultaat van Nee duidelijk wordt:
http://fd.nl/opinie/11457(...)verdrag-met-oekraine
pi_161259162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:00 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Heb de Montenegrijnse nationaliteit.

[..]

Ik wou voor de optie voor dubbel nationaliteit gaan, maar door een andere vage reden ben ik daarvoor afgewezen.
Tja, Nederland op haar slechtst. Marokkanen die hier veel problemen veroorzaken mogen dat wel maar Montenegrijnen die het volgens mij in het algemeen best ok doen (Bosnirs deden het zelfs beter dan de autochtone Nederlanders) mogen dat niet.
In bepaalde gevallen (politieke functies, hoge millitaire functies) kan een dubbele nationaliteit vraagtekens oproepen maar zo'n weigering daar ben ik het niet mee eens en dit terwijl ik het op enkele punten best wel eens ben met Geert Wilders zijn clubje.
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:04:21 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:59 schreef Mathemaat het volgende:
Het valt me wel tegen dat er zo veel nee is gestemd. Achja, Nederlanders :')
Neederlanders :P

maar gelukkig is dit geen pro of anti EU referendum want daar ging het gelukkig niet over :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_161259191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:03 schreef Wespensteek het volgende:
Ik moest nog aan dit artikel denken nu het Nee is geworden, ik vraag me af hoeveel mensen straks boos worden als het resultaat van Nee duidelijk wordt:
Kan jij het nee-kamp niet 1 dag van vreugde en overwinningsroes gunnen alvorens je mister downer wordt? ;)
We zien vanzelf wel of dat de EU represailles neemt maar als de EU dat doet dan is dat ook een overwinning op zichzelf want dan toont dat eens te meer aan waarom die club moet verdwijnen!
#NoDAPL
pi_161259238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, Nederland op haar slechtst. Marokkanen die hier veel problemen veroorzaken mogen dat wel maar Montenegrijnen die het volgens mij in het algemeen best ok doen (Bosnirs deden het zelfs beter dan de autochtone Nederlanders) mogen dat niet.
In bepaalde gevallen (politieke functies, hoge millitaire functies) kan een dubbele nationaliteit vraagtekens oproepen maar zo'n weigering daar ben ik het niet mee eens en dit terwijl ik het op enkele punten best wel eens ben met Geert Wilders zijn clubje.
Ach zo is het een maal. Voor mij zou een Nederlandse nationaliteit best wat voordelen mee brengen, maar daarvoor wil ik en kan ik niet mijn Montenegrijnse nationaliteit voor opgeven.
pi_161259270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan jij het nee-kamp niet 1 dag van vreugde en overwinningsroes gunnen alvorens je mister downer wordt? ;)
We zien vanzelf wel of dat de EU represailles neemt maar als de EU dat doet dan is dat ook een overwinning op zichzelf want dan toont dat eens te meer aan waarom die club moet verdwijnen!
Het werkt sowieso averechts, de afkeer wordt alleen maar groter en brengt een referendum over de EU dichterbij.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:08:04 #55
262211 hhh38
pi_161259282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoe meer macht bij bedrijven en hoe minder bij politici hoe beter.
Als de macht bij de politiek ligt heb je in ieder geval nog de schijn van inspraak, bij bedrijven is die helemaal weg.
pi_161259295
Nee kamp bedankt de ja stemmers denk ik :Y anders had de opkomst veel lager uitgevallen.
pi_161259308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zou de eu represailles nemen als Nederland alleen zichzelf in de voet schiet. Het was van begin af aan wel duidelijk dat de gevolgen van een Nee erg ingewikkeld waren alleen de organisatoren van het referendum waren te dom om in te zien dat het referendum onzinnig was.

Een goed voorbeeld hoe slecht democratie werkt als het volk denkt ingewikkelde verdragen te kunnen beoordelen.
pi_161259349
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:04 schreef Re het volgende:
maar gelukkig is dit geen pro of anti EU referendum want daar ging het gelukkig niet over :)
In het buitenland denken ze hier - zeer terecht - anders over. *)
Voor 1 keer voel ik me lichtjes chauvinistisch, iets wat ik zelfs met het voetbal niet heb. :@
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:11:10 #59
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161259383
quote:
Volgens mij is dat 99k, kan niet missen :P
pi_161259387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En hoe weten ze dat? Weer 50 mensen gevraagd of zo?
3 waarschijnlijk, en daarvan hebben dan 2 nee gestemd.

Maar goed, het zijn VVD-stemmers, dus als de VVD voor de verkiezingen weer wat eusceptische geluidjes maken stemmen ze gewoon weer voor de banenkampioen van 2043.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:12:58 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het buitenland denken ze hier - zeer terecht - anders over. *)
Voor 1 keer voel ik me lichtjes chauvinistisch, iets wat ik zelfs met het voetbal niet heb. :@
ik zou niet weten waarom dat terecht is want daar ging het niet over
  donderdag 7 april 2016 @ 18:13:11 #63
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161259398
quote:
99.999 gaat even helemaal los. Maar die jongen mag ook stoom afblazen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161259405
quote:

Geweldig. De druiven zijn zuur.
Niets te danken voor die handtekening van mij, lieber (D66-?)bellers. Wat een drukte over 1 pintje per persoon. :')
Ik heb het pintje wel over voor dit referendum, een rondje ook. :)
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:16:11 #65
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161259472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij is dat 99k, kan niet missen :P
Zo zag ik ze ook allemaal voor me, schuimbekkend voor de tv terwijl Jan Roos het daverende applaus in ontvangst nam als grote overwinnaar. Het was het allemaal waard.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161259476
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:17:20 #67
262211 hhh38
pi_161259492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

- propaganda
- valste tactieken (niet stemmen om het opkomstpercentage te manipuleren, liegen, dat geneuzel over Rusland)

Hier sla je de plank toch redelijk mis.

Ten eerste is het toch vooral aan de bevolking en de media om het maatschappelijke debat aan te wakkeren. De politiek kan er weinig aan doen wanneer talkshows in februari nog niet genteresseerd zijn of er nauwelijks over wordt bericht in het journaal. Al klopt het dat een hoop partijen in het 'voor' kamp niet of nauwelijks campagne hebben gevoerd.

Vooral die laatste twee puntjes zijn natuurlijk onzin. Want hier is het nee-kamp nota bene mee begonnen! Het betrekken van anti-EU retoriek bij dit onderwerp en het geven van valse argumenten begon al vanaf de start. Dat het ja-kamp zich vervolgens heeft laten verleiden tot het verlagen tot hetzelfde niveau is spijtig, maar dit is meten met twee maten.

Ik vind het eerder ronduit stuitend dat je een referendum organiseert over een onderwerp waar je totaal niet in genteresseerd bent, omdat je het kan misbruiken om je eigen populariteit een zetje te geven en een anti-EU sentiment aan te wakkeren. Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
pi_161259509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zo zag ik ze ook allemaal voor me, schuimbekkend voor de tv terwijl Jan Roos het daverende applaus in ontvangst nam als grote overwinnaar. Het was het allemaal waard.
En dan nog nagenieten met alle mooie berichten in buitenlandse media en kwade reacties van EU-fielen en andere boze burgers. :)

Nu het TTIP-referendum! https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Kom op GeenStijl, steun dit ook! Een uitgebreide campagne is hiervoor niet eens nodig, gewoon wat aandacht aan besteden op je blog en dat komt wel goed. :)
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:19:05 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dan nog nagenieten met alle mooie berichten in buitenlandse media en kwade reacties van EU-fielen en andere boze burgers. :)

Nu het TTIP-referendum! https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Kom op GeenStijl, steun dit ook! Een uitgebreide campagne is hiervoor niet eens nodig, gewoon wat aandacht aan besteden op je blog en dat komt wel goed. :)
het zou eens prettig zijn als GS eens iets niet kidnapt... beter
pi_161259536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
En toch mag je niet zeggen dat het staatstelevisie is (van de gutmenschen), ook al wordt het voor 100% betaald door de staat en is er nauwelijks sprake van onafhankelijke kwaliteisjournalistiek. Enkel wanneer een politicus het heel erg bont maakt (minister van justitie, parelementsvoorzitter) dan hoor je een licht kritische noot en dat enkel omdat andere politici erover beginnen.
#NoDAPL
pi_161259547
De dictatoriale EU lapt de uitkomst van het referendum aan zijn laars. Wordt tijd voor een nexit.
pi_161259554
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef Re het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan met een alternatief voorstel hoe we een TTIP-referendum gaan krijgen en hier een succes van maken. ;)
Er staat veel op het spel, als 1 referendum veel verschil zou kunnen maken dan is dat het wel! Niets gaat zoveel negatieve invloed hebben op Nederland in de komende decennia als TTIP als dat door zou gaan.
#NoDAPL
pi_161259576
Als Rutte ook het referendum aan zijn laars lapt en zwakke knieen toont in Brussel dan exit VVD in maart 2017!!!!!
pi_161259581
Ze willen nu een ''nee-drempel'. Wie tegen is komt maar opdagen.

Verkapte manier om 50% drempel in te voeren?
  donderdag 7 april 2016 @ 18:22:32 #78
262211 hhh38
pi_161259582
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef Re het volgende:

[..]

Er zal altijd kritiek zijn van een kant als een medium zich erover ontfermt. Als de Volkskrant het doet is het ook niet goed, probeert een quasi neutraal medium als de NOS het dan weten ze zelfs negatief te verdraaien. Er zijn echter zeker betere opties dan GS inderdaad.
pi_161259596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:22 schreef juliusceasar het volgende:
Als Rutte ook het referendum aan zijn laars lapt en zwakke knieen toont in Brussel dan exit VVD in maart 2017!!!!!
Ach in 2017 zal men dat vast weer vergeten en stemmen ze zoals altijd weer op VVD of Pvda
pi_161259605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan met een alternatief voorstel hoe we een TTIP-referendum gaan krijgen en hier een succes van maken. ;)
Er staat veel op het spel, als 1 referendum veel verschil zou kunnen maken dan is dat het wel! Niets gaat zoveel negatieve invloed hebben op Nederland in de komende decennia als TTIP als dat door zou gaan.
Eerst maar eens afwachten wat er met deze uitslag gedaan wordt.
Als het feitelijk niks uitmaakt hoeft er van mij niet nog zo een kostbaar referendum te komen namelijk.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:24:32 #82
262211 hhh38
pi_161259628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:23 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Ach in 2017 zal men dat vast weer vergeten en stemmen ze zoals altijd weer op VVD of Pvda
Vooral VVD stemmers zijn hier heel goed in. Ongelofelijk hoe die na 3,5 jaar regeren met zoveel crises en ministers die aftraden toch weer bovenaan staan in de peilingen.
pi_161259640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:22 schreef juliusceasar het volgende:
Rutte heeft vrij weinig te willen, het is ook niet zijn schuld dat jij niet weet waar het referendum echt over ging:
pi_161259668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten wat er met deze uitslag gedaan wordt.
Als het feitelijk niks uitmaakt hoeft er van mij niet nog zo een kostbaar referendum te komen namelijk.
Dan is er (alweer...) bewijs dat de regering schijt heeft aan het volk. Dat is me die 3 euro die dit referendum gekost heeft ook wel waard.
pi_161259670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Rutte heeft vrij weinig te willen, het is ook niet zijn schuld dat jij niet weet waar het referendum echt over ging:
Rutte weet niet waar het verdrag over gaat?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161259676
quote:

[..]

Sommige mensen hier zijn briljant. _O-
Make my day!
pi_161259685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef agter het volgende:

[..]

Sommige mensen hier zijn briljant. _O-
Dit is toch de grootste onzin man. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161259687
quote:

[..]

Bronnen achter een betaalmuur negeer ik bij voorbaat al :')
pi_161259688
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan is er (alweer...) bewijs dat de regering schijt heeft aan het volk. Dat is me die 3 euro die dit referendum gekost heeft ook wel waard.
En terecht, althans, ik zit helemaal niet te wachten op de ongenformeerde mening van een gemiddelde stemmer. En om dat doorslaggevend te laten zijn lijkt me al helemaal een slecht plan.
pi_161259689
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hier sla je de plank toch redelijk mis.
Dat mag jij vinden maar volgens mij kan je zoiets niet objectief stellen als er een meningsverschil is.

quote:
Ten eerste is het toch vooral aan de bevolking en de media om het maatschappelijke debat aan te wakkeren.
Te gemakkelijk. Politici worden gekozen om het volk te leiden, zij hebben geen leiderschap getoond en dit is zeer bewust en intentioneel: zij hoopten op een lage opkomst. Sterker nog, een van de ministers zei gisteren lettelrijk dat ze (de leden van het kabinet) feest zouden gaan vieren als het opkomstpercentage van 30% niet zou worden gehaald!

Als jij stelt dat daarnaast de media het volk in de kou hebben laten staan dan ben ik dat met je eens maar de politiek heeft eveneens niet haar verantwoordelijkheid genomen.

quote:
Dat het ja-kamp zich vervolgens heeft laten verleiden tot het verlagen tot hetzelfde niveau is spijtig, maar dit is meten met twee maten.
Dat meten met twee maten volg ik niet.

quote:
Ik vind het eerder ronduit stuitend dat je een referendum organiseert over een onderwerp waar je totaal niet in genteresseerd bent, omdat je het kan misbruiken om je eigen populariteit een zetje te geven en een anti-EU sentiment aan te wakkeren. Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
Het gaat om de 450000 mensen die het referendum aanvroegen en de paar miljoen mensen die gisteren tegen stemden. Bovendien had die aanvrager wel degelijk een nobel doel: de EU slopen, dat is de reden dat voor dit referendum werd gekozen, ik kan daar als nee-stemmer sympathie voor opbrengen aangezien ik ervan overtuigd ben dat de EU meer schade aanricht dan dat het baat, zeker op de lange termijn. Hoe langer we dat laten dooretteren hoe meer schade het zal gaan aanrichten en imploderen doet het toch wel vroeg of laat, laat het dan nu maar gebeuren.

quote:
Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
Tja, het gaat erom wat de letter van de wet zegt, niet wat de intentie was. Ik volg je m.b.t. dit maar anderzijds was het berhaupt niet de bedoeling dat er ooit een referendum zou komen wat door het volk zou worden aangevraagd, ze dachten dat we nooit die 300 000 handtekeningen zouden kunnen verzamelen. Foutje. :)
#NoDAPL
pi_161259708
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik vraag me af of hij zijn eigen 'bronnen' wel leest. :')
pi_161259737
Buitenhof had zelfs de minister van buitenlandse zaken van Oekraine uitgenodigd voor propagandapraat, heeft allemaal niet geholpen. Ze zijn als de dood dat Rusland meer invloed krijgt, want Rusland is de Grote Vijand. (En Turkije is lief.)
pi_161259754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Rutte weet niet waar het verdrag over gaat?
Zelfs dat vraag ik me af maar een groot deel van het verdrag gaat gewoon in werking ondanks het referendum omdat Nederland al eerder heeft ingestemd met het geven van die bevoegdheden aan de EU. De lidstaten hebben hun bevoegdheden op het gebied van handel en landbouw, overgedragen aan de EU.
pi_161259769
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan moet je het even zoeken via google dan kun je het waarschijnlijk wel lezen.
pi_161259774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelfs dat vraag ik me af maar een groot deel van het verdrag gaat gewoon in werking ondanks het referendum omdat Nederland al eerder heeft ingestemd met het geven van die bevoegdheden aan de EU. De lidstaten hebben hun bevoegdheden op het gebied van handel en landbouw, overgedragen aan de EU.
De EU heeft niet de bevoegdheid om verdragen af te sluiten zonder dat er unanimiteit is.
pi_161259801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

De EU heeft niet de bevoegdheid om verdragen af te sluiten zonder dat er unanimiteit is.
jawel. Op bepaalde vlakken, handel etc, wel.
De EU is een eigen rechtspersoon en daartoe bevoegd.
(Bij mijn weten)
Make my day!
pi_161259832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Projectie heet dat in de psychologie :{w
https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161259880
ik ben eigenlijk wel blij dat het grootste gedeelte van nederland nee heeft gestemd. ik ben alleen wel bang dat de rest van europa ons als spelbreker zullen zien.
pi_161259882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal, maar alle lidstaten moeten akkoord gaan met dit 'handelsverdrag', dus ik ben heel benieuwd. De Kamer moet er sws opnieuw over 'vergaderen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')