abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 18:04:21 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:59 schreef Mathemaat het volgende:
Het valt me wel tegen dat er zo veel nee is gestemd. Achja, Nederlanders :')
Neederlanders :P

maar gelukkig is dit geen pro of anti EU referendum want daar ging het gelukkig niet over :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_161259191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:03 schreef Wespensteek het volgende:
Ik moest nog aan dit artikel denken nu het Nee is geworden, ik vraag me af hoeveel mensen straks boos worden als het resultaat van Nee duidelijk wordt:
http://fd.nl/opinie/11457(...)verdrag-met-oekraine
Kan jij het nee-kamp niet 1 dag van vreugde en overwinningsroes gunnen alvorens je mister downer wordt? ;)
We zien vanzelf wel of dat de EU represailles neemt maar als de EU dat doet dan is dat ook een overwinning op zichzelf want dan toont dat eens te meer aan waarom die club moet verdwijnen!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161259238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, Nederland op haar slechtst. Marokkanen die hier veel problemen veroorzaken mogen dat wel maar Montenegrijnen die het volgens mij in het algemeen best ok doen (Bosniërs deden het zelfs beter dan de autochtone Nederlanders) mogen dat niet.
In bepaalde gevallen (politieke functies, hoge millitaire functies) kan een dubbele nationaliteit vraagtekens oproepen maar zo'n weigering daar ben ik het niet mee eens en dit terwijl ik het op enkele punten best wel eens ben met Geert Wilders zijn clubje.
Ach zo is het een maal. Voor mij zou een Nederlandse nationaliteit best wat voordelen mee brengen, maar daarvoor wil ik en kan ik niet mijn Montenegrijnse nationaliteit voor opgeven.
pi_161259270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan jij het nee-kamp niet 1 dag van vreugde en overwinningsroes gunnen alvorens je mister downer wordt? ;)
We zien vanzelf wel of dat de EU represailles neemt maar als de EU dat doet dan is dat ook een overwinning op zichzelf want dan toont dat eens te meer aan waarom die club moet verdwijnen!
Het werkt sowieso averechts, de afkeer wordt alleen maar groter en brengt een referendum over de EU dichterbij.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:08:04 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161259282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoe meer macht bij bedrijven en hoe minder bij politici hoe beter.
Als de macht bij de politiek ligt heb je in ieder geval nog de schijn van inspraak, bij bedrijven is die helemaal weg.
pi_161259295
Nee kamp bedankt de ja stemmers denk ik :Y anders had de opkomst veel lager uitgevallen.
pi_161259308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom zou de eu represailles nemen als Nederland alleen zichzelf in de voet schiet. Het was van begin af aan wel duidelijk dat de gevolgen van een Nee erg ingewikkeld waren alleen de organisatoren van het referendum waren te dom om in te zien dat het referendum onzinnig was.

Een goed voorbeeld hoe slecht democratie werkt als het volk denkt ingewikkelde verdragen te kunnen beoordelen.
pi_161259349
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:04 schreef Re het volgende:
maar gelukkig is dit geen pro of anti EU referendum want daar ging het gelukkig niet over :)
In het buitenland denken ze hier - zeer terecht - anders over. *)
Voor 1 keer voel ik me lichtjes chauvinistisch, iets wat ik zelfs met het voetbal niet heb. :@
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:11:10 #59
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161259383
quote:
Volgens mij is dat 99k, kan niet missen :P
pi_161259387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En hoe weten ze dat? Weer 50 mensen gevraagd of zo?
3 waarschijnlijk, en daarvan hebben dan 2 nee gestemd.

Maar goed, het zijn VVD-stemmers, dus als de VVD voor de verkiezingen weer wat eusceptische geluidjes maken stemmen ze gewoon weer voor de banenkampioen van 2043.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:12:58 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het buitenland denken ze hier - zeer terecht - anders over. *)
Voor 1 keer voel ik me lichtjes chauvinistisch, iets wat ik zelfs met het voetbal niet heb. :@
ik zou niet weten waarom dat terecht is want daar ging het niet over
  donderdag 7 april 2016 @ 18:13:11 #63
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161259398
quote:
99.999 gaat even helemaal los. Maar die jongen mag ook stoom afblazen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161259405
quote:

Geweldig. De druiven zijn zuur.
Niets te danken voor die handtekening van mij, lieber (D66-?)bellers. Wat een drukte over 1 pintje per persoon. :')
Ik heb het pintje wel over voor dit referendum, een rondje ook. :)
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:16:11 #65
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161259472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Volgens mij is dat 99k, kan niet missen :P
Zo zag ik ze ook allemaal voor me, schuimbekkend voor de tv terwijl Jan Roos het daverende applaus in ontvangst nam als grote overwinnaar. Het was het allemaal waard.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161259476
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:17:20 #67
262211 hhh38
pi_161259492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mother Russia! :+

Serieus, ik vind het onwijs grappig hoe het voor-kamp is afgestraft voor wat het heeft geflikt:
- geen maatschappelijke debat
- propaganda
- valste tactieken (niet stemmen om het opkomstpercentage te manipuleren, liegen, dat geneuzel over Rusland)

en het resultaat: een landslide overwinning van het nee-kamp en media-aandacht uit heel de wereld voor dit verzet tegen de EU. w/

Hier sla je de plank toch redelijk mis.

Ten eerste is het toch vooral aan de bevolking en de media om het maatschappelijke debat aan te wakkeren. De politiek kan er weinig aan doen wanneer talkshows in februari nog niet geïnteresseerd zijn of er nauwelijks over wordt bericht in het journaal. Al klopt het dat een hoop partijen in het 'voor' kamp niet of nauwelijks campagne hebben gevoerd.

Vooral die laatste twee puntjes zijn natuurlijk onzin. Want hier is het nee-kamp nota bene mee begonnen! Het betrekken van anti-EU retoriek bij dit onderwerp en het geven van valse argumenten begon al vanaf de start. Dat het ja-kamp zich vervolgens heeft laten verleiden tot het verlagen tot hetzelfde niveau is spijtig, maar dit is meten met twee maten.

Ik vind het eerder ronduit stuitend dat je een referendum organiseert over een onderwerp waar je totaal niet in geïnteresseerd bent, omdat je het kan misbruiken om je eigen populariteit een zetje te geven en een anti-EU sentiment aan te wakkeren. Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
pi_161259509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zo zag ik ze ook allemaal voor me, schuimbekkend voor de tv terwijl Jan Roos het daverende applaus in ontvangst nam als grote overwinnaar. Het was het allemaal waard.
En dan nog nagenieten met alle mooie berichten in buitenlandse media en kwade reacties van EU-fielen en andere boze burgers. :)

Nu het TTIP-referendum! https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Kom op GeenStijl, steun dit ook! Een uitgebreide campagne is hiervoor niet eens nodig, gewoon wat aandacht aan besteden op je blog en dat komt wel goed. :)
#NoDAPL
  donderdag 7 april 2016 @ 18:19:05 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161259518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dan nog nagenieten met alle mooie berichten in buitenlandse media en kwade reacties van EU-fielen en andere boze burgers. :)

Nu het TTIP-referendum! https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Kom op GeenStijl, steun dit ook! Een uitgebreide campagne is hiervoor niet eens nodig, gewoon wat aandacht aan besteden op je blog en dat komt wel goed. :)
het zou eens prettig zijn als GS eens iets niet kidnapt... beter
pi_161259536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
De NOS baalt als een stekker, hoor alleen maar commentaar hoe slecht het is dat er tegengestemd is.
Wat zijn ze toch weer objectief.
En toch mag je niet zeggen dat het staatstelevisie is (van de gutmenschen), ook al wordt het voor 100% betaald door de staat en is er nauwelijks sprake van onafhankelijke kwaliteisjournalistiek. Enkel wanneer een politicus het heel erg bont maakt (minister van justitie, parelementsvoorzitter) dan hoor je een licht kritische noot en dat enkel omdat andere politici erover beginnen.
#NoDAPL
pi_161259547
De dictatoriale EU lapt de uitkomst van het referendum aan zijn laars. Wordt tijd voor een nexit.
pi_161259554
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef Re het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan met een alternatief voorstel hoe we een TTIP-referendum gaan krijgen en hier een succes van maken. ;)
Er staat veel op het spel, als 1 referendum veel verschil zou kunnen maken dan is dat het wel! Niets gaat zoveel negatieve invloed hebben op Nederland in de komende decennia als TTIP als dat door zou gaan.
#NoDAPL
pi_161259576
Als Rutte ook het referendum aan zijn laars lapt en zwakke knieen toont in Brussel dan exit VVD in maart 2017!!!!!
pi_161259581
Ze willen nu een ''nee-drempel'. Wie tegen is komt maar opdagen.

Verkapte manier om 50% drempel in te voeren?
  donderdag 7 april 2016 @ 18:22:32 #78
262211 hhh38
pi_161259582
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:19 schreef Re het volgende:

[..]

Er zal altijd kritiek zijn van een kant als een medium zich erover ontfermt. Als de Volkskrant het doet is het ook niet goed, probeert een quasi neutraal medium als de NOS het dan weten ze zelfs negatief te verdraaien. Er zijn echter zeker betere opties dan GS inderdaad.
pi_161259596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:22 schreef juliusceasar het volgende:
Als Rutte ook het referendum aan zijn laars lapt en zwakke knieen toont in Brussel dan exit VVD in maart 2017!!!!!
Ach in 2017 zal men dat vast weer vergeten en stemmen ze zoals altijd weer op VVD of Pvda
pi_161259605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima, maar kom dan met een alternatief voorstel hoe we een TTIP-referendum gaan krijgen en hier een succes van maken. ;)
Er staat veel op het spel, als 1 referendum veel verschil zou kunnen maken dan is dat het wel! Niets gaat zoveel negatieve invloed hebben op Nederland in de komende decennia als TTIP als dat door zou gaan.
Eerst maar eens afwachten wat er met deze uitslag gedaan wordt.
Als het feitelijk niks uitmaakt hoeft er van mij niet nog zo een kostbaar referendum te komen namelijk.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:24:32 #82
262211 hhh38
pi_161259628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:23 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Ach in 2017 zal men dat vast weer vergeten en stemmen ze zoals altijd weer op VVD of Pvda
Vooral VVD stemmers zijn hier heel goed in. Ongelofelijk hoe die na 3,5 jaar regeren met zoveel crises en ministers die aftraden toch weer bovenaan staan in de peilingen.
pi_161259640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:22 schreef juliusceasar het volgende:
Rutte heeft vrij weinig te willen, het is ook niet zijn schuld dat jij niet weet waar het referendum echt over ging:
pi_161259668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:23 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten wat er met deze uitslag gedaan wordt.
Als het feitelijk niks uitmaakt hoeft er van mij niet nog zo een kostbaar referendum te komen namelijk.
Dan is er (alweer...) bewijs dat de regering schijt heeft aan het volk. Dat is me die 3 euro die dit referendum gekost heeft ook wel waard.
pi_161259670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Rutte heeft vrij weinig te willen, het is ook niet zijn schuld dat jij niet weet waar het referendum echt over ging:
Rutte weet niet waar het verdrag over gaat?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161259676
quote:

[..]

Sommige mensen hier zijn briljant. _O-
Make my day!
pi_161259685
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef agter het volgende:

[..]

Sommige mensen hier zijn briljant. _O-
Dit is toch de grootste onzin man. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_161259687
quote:

[..]

Bronnen achter een betaalmuur negeer ik bij voorbaat al :')
pi_161259688
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan is er (alweer...) bewijs dat de regering schijt heeft aan het volk. Dat is me die 3 euro die dit referendum gekost heeft ook wel waard.
En terecht, althans, ik zit helemaal niet te wachten op de ongeïnformeerde mening van een gemiddelde stemmer. En om dat doorslaggevend te laten zijn lijkt me al helemaal een slecht plan.
pi_161259689
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hier sla je de plank toch redelijk mis.
Dat mag jij vinden maar volgens mij kan je zoiets niet objectief stellen als er een meningsverschil is.

quote:
Ten eerste is het toch vooral aan de bevolking en de media om het maatschappelijke debat aan te wakkeren.
Te gemakkelijk. Politici worden gekozen om het volk te leiden, zij hebben geen leiderschap getoond en dit is zeer bewust en intentioneel: zij hoopten op een lage opkomst. Sterker nog, een van de ministers zei gisteren lettelrijk dat ze (de leden van het kabinet) feest zouden gaan vieren als het opkomstpercentage van 30% niet zou worden gehaald!

Als jij stelt dat daarnaast de media het volk in de kou hebben laten staan dan ben ik dat met je eens maar de politiek heeft eveneens niet haar verantwoordelijkheid genomen.

quote:
Dat het ja-kamp zich vervolgens heeft laten verleiden tot het verlagen tot hetzelfde niveau is spijtig, maar dit is meten met twee maten.
Dat meten met twee maten volg ik niet.

quote:
Ik vind het eerder ronduit stuitend dat je een referendum organiseert over een onderwerp waar je totaal niet in geïnteresseerd bent, omdat je het kan misbruiken om je eigen populariteit een zetje te geven en een anti-EU sentiment aan te wakkeren. Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
Het gaat om de 450000 mensen die het referendum aanvroegen en de paar miljoen mensen die gisteren tegen stemden. Bovendien had die aanvrager wel degelijk een nobel doel: de EU slopen, dat is de reden dat voor dit referendum werd gekozen, ik kan daar als nee-stemmer sympathie voor opbrengen aangezien ik ervan overtuigd ben dat de EU meer schade aanricht dan dat het baat, zeker op de lange termijn. Hoe langer we dat laten dooretteren hoe meer schade het zal gaan aanrichten en imploderen doet het toch wel vroeg of laat, laat het dan nu maar gebeuren.

quote:
Niet verboden, maar ook niet waar de referendumwet voor bedoeld is.
Tja, het gaat erom wat de letter van de wet zegt, niet wat de intentie was. Ik volg je m.b.t. dit maar anderzijds was het überhaupt niet de bedoeling dat er ooit een referendum zou komen wat door het volk zou worden aangevraagd, ze dachten dat we nooit die 300 000 handtekeningen zouden kunnen verzamelen. Foutje. :)
#NoDAPL
pi_161259708
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik vraag me af of hij zijn eigen 'bronnen' wel leest. :')
pi_161259737
Buitenhof had zelfs de minister van buitenlandse zaken van Oekraine uitgenodigd voor propagandapraat, heeft allemaal niet geholpen. Ze zijn als de dood dat Rusland meer invloed krijgt, want Rusland is de Grote Vijand. (En Turkije is lief.)
pi_161259754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:26 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Rutte weet niet waar het verdrag over gaat?
Zelfs dat vraag ik me af maar een groot deel van het verdrag gaat gewoon in werking ondanks het referendum omdat Nederland al eerder heeft ingestemd met het geven van die bevoegdheden aan de EU. De lidstaten hebben hun bevoegdheden op het gebied van handel en landbouw, overgedragen aan de EU.
pi_161259769
quote:
99s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan moet je het even zoeken via google dan kun je het waarschijnlijk wel lezen.
pi_161259774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zelfs dat vraag ik me af maar een groot deel van het verdrag gaat gewoon in werking ondanks het referendum omdat Nederland al eerder heeft ingestemd met het geven van die bevoegdheden aan de EU. De lidstaten hebben hun bevoegdheden op het gebied van handel en landbouw, overgedragen aan de EU.
De EU heeft niet de bevoegdheid om verdragen af te sluiten zonder dat er unanimiteit is.
pi_161259801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

De EU heeft niet de bevoegdheid om verdragen af te sluiten zonder dat er unanimiteit is.
jawel. Op bepaalde vlakken, handel etc, wel.
De EU is een eigen rechtspersoon en daartoe bevoegd.
(Bij mijn weten)
Make my day!
pi_161259832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:16 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Projectie heet dat in de psychologie :{w
https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161259880
ik ben eigenlijk wel blij dat het grootste gedeelte van nederland nee heeft gestemd. ik ben alleen wel bang dat de rest van europa ons als spelbreker zullen zien.
pi_161259882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal, maar alle lidstaten moeten akkoord gaan met dit 'handelsverdrag', dus ik ben heel benieuwd. De Kamer moet er sws opnieuw over 'vergaderen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')