Natuurlijk stemmen mensen op basis van de verkeerde dingen, ik kan niet zeggen dat dat me verbaast.quote:Op donderdag 7 april 2016 15:40 schreef agter het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Mensen lezen de vraag niet eens en gaan op hele andere vragen antwoorden geven:
Bent u voor of tegen de EU?
Bent u voor of tegen eurofielen?
Wil u dat Oekraine bij de EU komt?
![]()
Het probleem ligt altijd bij de kiezer. Die maakt toch elke keer de verkeerde keuze.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Natuurlijk stemmen mensen op basis van de verkeerde dingen, ik kan niet zeggen dat dat me verbaast.
Maar waar ligt dit probleem nu eigenlijk? Bij de kiezer of bij de regering die er maar niet in slaagt zaken uit te leggen?
In mijn beleving vooral dat laatste namelijk.
Regeren is niet alleen verstand van zaken hebben en de juiste beslissingen nemen. Genomen beslissingen uitleggen en daar electorale steun voor verwerven is minimaal net zo belangrijk. Er wordt mij iets te veel gedaan alsof dat laatste nergens voor nodig is.
pardon ??quote:Op donderdag 7 april 2016 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het anti-EU-sentiment is er inderdaad kleiner, maar ook in hoogopgeleide kringen is men kritisch ten aanzien van het (neoliberale) beleid van de EU en bestaat er een idee dat het anders moet.
Ik denk dat het verdrag gewoon doorgezet wordt zonder die handtekening, dat heeft men eigenlijk al verkondigd.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
Wat nu ? nu is het afwachten tot Rutte alsnog zijn handtekening gaat zetten natuurlijj. Al dan niet met een paar nietzeggende wijzigingen in het vedrag.
Hm, de meeste mensen willen alleen maar horen waar ze toch al van overtuigd zijn. Het zou net net zoiets zijn als aan een gelovige uitleggen dat God niet bestaat, dat zou jij toch moeten wetenquote:Op donderdag 7 april 2016 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Natuurlijk stemmen mensen op basis van de verkeerde dingen, ik kan niet zeggen dat dat me verbaast.
Maar waar ligt dit probleem nu eigenlijk? Bij de kiezer of bij de regering die er maar niet in slaagt zaken uit te leggen?
Regeren is niet alleen verstand van zaken hebben en de juiste beslissingen nemen. Genomen beslissingen uitleggen en daar electorale steun voor verwerven is minimaal net zo belangrijk. Er wordt mij iets te veel gedaan alsof dat laatste nergens voor nodig is.
Klopt. Dat geldt overigens ook voor politici.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hm, de meeste mensen willen alleen maar horen waar ze toch al van overtuigd zijn.
Yep. En er zijn niet zo veel mensen die daar niet gevoelig voor zijn. Dat is eigenlijk de grootste valkuil... denken dat je daar niet gevoelig voor bent, of (erger) denken dat we geregeerd worden door mensen die daar niet gevoelig voor zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef Kijkertje het volgende:
Het zou net net zoiets zijn als aan een gelovige uitleggen dat God niet bestaat, dat zou jij toch moeten weten
Ik denk dat een hoop meer mensen voor die verandering waren als de opkomst 29% was geweest.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:20 schreef hhh38 het volgende:
Raar dat mensen tegen die verandering van de opkomstdrempel zijn. Als je het alleen voor het 'tegen' kamp laat gelden, wordt iedereen aangemoedigd om te gaan stemmen. Daar kan je moeilijk tegen zijn. Hoe je het ook wendt of keert, de huidige regels zorgen voor strategisch stemmen.
Beetje lastig als je eerst afspreekt dat het unaniem geratificeerd moet worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:15 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik denk dat het verdrag gewoon doorgezet wordt zonder die handtekening, dat heeft men eigenlijk al verkondigd.
Mensen stemmen helemaal niet op basis van de verkeerde dingen. Het is een misverstand dat mensen met stemmen hun mening zouden geven die vervolgens dan door (belanghebbende) politici geduid zou kunnen en moeten worden. Mensen stemmen om de uitslag met hun stem te beinvloeden, en de uitslag is zelf nooit verkeerd.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het begint bij de juiste beslissingen natuurlijk. Het gaat niet om alleen de moeite, inzake de EU en dit verdrag heeft de regering gewoon niet een erg goed verhaal.quote:Maar waar ligt dit probleem nu eigenlijk? Bij de kiezer of bij de regering die er maar niet in slaagt zaken uit te leggen?
quote:Op donderdag 7 april 2016 16:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Beetje lastig als je eerst afspreekt dat het unaniem geratificeerd moet worden.
Het verdrag is al geratificeerd. Sterker, het is deels al in werking getreden.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Beetje lastig als je eerst afspreekt dat het unaniem geratificeerd moet worden.
Volgens deze hoogleraar dus niet....quote:Op donderdag 7 april 2016 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verdrag is al geratificeerd. Sterker, het is deels al in werking getreden.
Ik geloof nooit dat Nederland komt met een veto.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens deze hoogleraar dus niet....
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 07-04-2016 om 14:27:18Ipsos: Twee op de drie VVD-kiezers die gisteren zijn gaan stemmen, stemden tegen het associatieverdrag. https://t.co/emcnrLORBz reageer retweet
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-verdrag.htmlquote:Op donderdag 7 april 2016 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens deze hoogleraar dus niet....
http://nos.nl/artikel/209(...)e-na-tegen-stem.html
Hebben we nog meer bewijs nodig dat deze EU een dictatuur is?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-verdrag.html
Definieer dictatuur. Een overgrote meerderheid van de lidstaten is namelijk voor het verdrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hebben we nog meer bewijs nodig dat deze EU een dictatuur is?
Ja ik ben bang dat dit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:13 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Definieer dictatuur. Een overgrote meerderheid van de lidstaten is namelijk voor het verdrag.
En uiteindelijk Nederland zelf ook hoor, wacht maar af.
En hoe weten ze dat? Weer 50 mensen gevraagd of zo?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:02 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:JaapJansen twitterde op donderdag 07-04-2016 om 14:27:18Ipsos: Twee op de drie VVD-kiezers die gisteren zijn gaan stemmen, stemden tegen het associatieverdrag. https://t.co/emcnrLORBz reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |