Er staan hier boven in de OP vier voor-sites.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd, en zeker niet tot in den treure.
Stemvoor.pvda.nl:quote:Samenwerking, geen toetreding
Wat de tegenstanders van het verdrag ook roepen, toetreding van Oekraïne tot de EU is hier niet aan de orde. Het gaat om samenwerking. Het huidige Oekraïne zal nooit lid worden van de EU. Om lid te worden moet een land aan zware politieke en economische eisen voldoen waar Oekraïne mogelijk pas over tientallen jaren aan zal voldoen.
Dat jij het niet wilt zien, kan ik ook weinig aan doen.quote:FabelsFabel: een ‘Ja’ betekent gewoon dat Oekraïne lid wordt van Europese Unie
D66: nee, dat is een hardnekkig misverstand. Dit referendum gaat over samenwerking tussen de Europese Unie en Oekraïne. Toetreding van Oekraïne tot de EU is niet aan de orde. Oekraïne is ook nog niet klaar voor een EU-lidmaatschap. Er is nog zo veel werk aan de winkel in zowel Oekraïne als binnen de EU, dat we op lidmaatschap niet vooruit kunnen en mogen lopen. Dat doen we ook expliciet niet met dit verdrag. De EU sluit deze verdragen af met landen over de hele wereld, van Chili tot Zuid-Afrika en Israël. Associatieverdragen zijn ons instrument om zo veel en goed mogelijk samen te werken en om handel te bevorderen en vergemakkelijken, juist wanneer EU-lidmaatschap geen reële optie is.
Noem eens een zooi landen waarbij dit opgaat?quote:Waarnaast een associatie-verdrag vaak gewoon wel een eerste stap op weg naar lidmaatschap is.
Ehm door gewoon nee te stemmen als dat in de toekomst aan de orde is, heel simpel hoor en volstrekt logisch voor iedereen die een beetje kan nadenken. Zo'n stelling kan dan ook alleen van iemand komen die denkt dat met dit associatieverdrag het EU-lidmaatschap zo goed als binnen is en we bij goedkeuring daar niets meer over te zeggen hebben.quote:En gelet op het matige succes dat we hebben met het samenwerken met midden-Europa hadden de heren en dames politici best wel wat duidelijker kunnen zijn hoe ze een blokkade voor lidmaatschapsaspiraties zouden gaan opwerpen.
quote:Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef DrDentz het volgende:
Gutmensch is onderweg naar Lesbos om vluchtelingen bij te voederen.
Dus alleen met een dreigement konden ze het?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het heeft ze een stok achter de deur geboden, zoals eerder al is gezegd.
quote:Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
SP is links. Dus links heeft gewonnen.
Maar de rest van links niet. GL was voor, PVDA was voor en de linkse actiewereld was voor. En zelfs binnen de SP was niet iedereen blij met Roemers keuze.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Links heeft ook gewonnen, de SP is tegen.
Dat is gewoon propaganda taal om meer voor-stemmers te krijgen, zodat zijn vedragje doorgedrukt kan worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens Juncker krijgen we nu een continentale crisis.
Het zou eens tijd worden.
Kroatië (inmiddels lid), Turkije (inmiddels kandidaat lid) Servie. Daarnaast is het nogal kinderachtig te doen alsof Chili hetzelfde behandeld gaat worden als een Land dat buren is met tenminste 3 EU landen (ik heb even niet op de kaart gekeken, het zouden er meer kunnen zijn) . Nee, dan ga je dus uitleggen dat een land dat zo corrupt en zo weinig democratisch als Oekraine is geen lid van de EU kan worden en dat je het als politicus ook helemaal niet wilt. Nog fijner zou het zijn als zo'n politicus dan toegeeft dat de uitbreiding van 2004 niet zo gelukkig is uitgepakt, maar ik ben wat realistischer dan dat ik dat verwacht.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er staan hier boven in de OP vier voor-sites.
Stemvoor.nl:
[..]
Stemvoor.pvda.nl:
[ afbeelding ]
oekraïne-referendum.nl:
[ afbeelding ]
referendum.d66.nl:
[..]
Dat jij het niet wilt zien, kan ik ook weinig aan doen.
[..]
Noem eens een zooi landen waarbij dit opgaat?
[..]
Ehm door gewoon nee te stemmen als dat in de toekomst aan de orde is, heel simpel hoor en volstrekt logisch voor iedereen die een beetje kan nadenken. Zo'n stelling kan dan ook alleen van iemand komen die denkt dat met dit associatieverdrag het EU-lidmaatschap zo goed als binnen is en we bij goedkeuring daar niets meer over te zeggen hebben.
Die mag zijn koffers onderhand wel gaan pakken.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef Akwasi het volgende:
Maurice de Hond was wel weer fantastisch vandaag.
Ook vaag dat GroenLinks voor is. Als je hier een plofkipje koopt dan worden ze bij GL al witheet over je asociale gedrag. En de Oekraïners die vinden ze wel helemaal oké met hun dieronvriendelijke en mensenrechtenschendende praktijken.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:18 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Maar de rest van links niet. GL was voor PVDA was voor en de linkse actiewereld was voor. En zelfs binnen de SP was niet iedereen blij met Roemers keuze.
Links roept op tot een boycot van het referendum omdat het een rechts initiatief was
https://www.indymedia.nl/node/32583
Deels eens, ik ben ook zeker niet voor lidmaatschap voor Oekraïne op korte of middellange termijn. Maar toetreding van landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije en Slovenië heeft deze landen een enorme boost gegeven. Daar profiteert de hele Unie van, want zij vormen een nieuwe afzetmarkt en worden uit de handen van de Russen gehouden. Zelfs Roemenië lijkt zich nu te gaan ontwikkelen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, maar kennelijk zijn ze als de dood voor de stap die daarna zou kunnen komen; lidmaatschap. En kun je ze ongelijk geven? De laatste uitbreidingen zijn gemiddeld genomen nou niet erg succesvol geweest. Een deel van de nieuwere leden zijn geen haar beter dan Turkije (waarvan hele volksstammen vinden dat het geen lid mag worden) en een aantal andere leden zijn zulke basket cases dat we ons serieus zorgen moeten maken of we onze welgevulde pensioenpotjes wel veilig kunnen houden voor ze.
Dus als je oprecht denkt dat de meerderheid van de Nederlanders niet tegen een helpende hand uitstrekken kan zijn; dan moet je je verdomde best doen om te garanderen dat je geen gebbetjes gaat uithalen die de deur naar lidmaatschap open zetten.
Dat is geen dreigement. Ken je het zweep, preek en peen principe? Dit was een peen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:16 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus alleen met een dreigement konden ze het?
Wat een farce is die manquote:Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef Akwasi het volgende:
Maurice de Hond was wel weer fantastisch vandaag.
Ik vind eerlijk gezegd een referendum simpeler qua afwegingen vergelijken dan TK verkiezingen. Je bent het nooit, neem ik aan, op alle punten met een partij eens. Daarom is het goed dat we ook eens over losse zaken mogen meedenken.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef beantherio het volgende:
Als een volgend referendum hetzelfde niveau heeft als deze dan ga ik zeker niet meer stemmen. En ik vermoed zomaar dat meer mensen dat gevoel hebben.
Ik vind het maar vreemd om de EU als instrument te gebruiken voor internationale politiek.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Deels eens, ik ben ook zeker niet voor lidmaatschap voor Oekraïne op korte of middellange termijn. Maar toetreding van landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije en Slovenië heeft deze landen een enorme boost gegeven. Daar profiteert de hele Unie van, want zij vormen een nieuwe afzetmarkt en worden uit de handen van de Russen gehouden. Zelfs Roemenië lijkt zich nu te gaan ontwikkelen.
Misschien moet je dit eens lezen: http://www.retecool.com/o(...)f-het-gedrukt-staat/quote:Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ook vaag dat GroenLinks voor is. Als je hier een plofkipje koopt dan worden ze bij GL al witheet over je asociale gedrag. En de Oekraïners die vinden ze wel helemaal oké met hun dieronvriendelijke en mensenrechtenschendende praktijken.
Gewoon 1-2 keer per jaar een referendum over een aantal onderwerpen tegelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:23 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd een referendum simpeler qua afwegingen vergelijken dan TK verkiezingen. Je bent het nooit, neem ik aan, op alle punten met een partij eens. Daarom is het goed dat we ook eens over losse zaken mogen meedenken.
Dat er qua campagne, subsidies, kosten en opzet nog een hoop beter kan lijkt me duidelijk.
Wmb voor herhaling vatbaar.
Weet ik, maar even inwrijven.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat is gewoon propaganda taal om meer voor-stemmers te krijgen, zodat zijn vedragje doorgedrukt kan worden.
Jij gebruikte het dreigement principe, ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is geen dreigement. Ken je het zweep, preek en peen principe? Dit was een peen.
Dat is de realiteit van vandaag. Internationale geopolitiek wordt steeds belangrijker. Als wij ons in Europa laten verdelen, lopen Rusland en China zo over ons heen. Europa moet wereldwijd een voortrekkersrol vertolken op het gebied van economie, democratische politiek en duurzaamheid. Daar is de EU een goed instrument voor, want dat kunnen Frankrijk en Duitsland niet in hun eentje, laat staan Nederland.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het maar vreemd om de EU als instrument te gebruiken voor internationale politiek.
Ik zei stok achter de deur, hoe is dat een dreigement? Ik denk juist dat het peen principe goed kan werken. Het is al op enorm veel andere vlakken gebruikt, zoals reïntegratie na een gevangenisstraf of het studiefinancieringsstelsel (RIPquote:Op donderdag 7 april 2016 01:26 schreef Tweek het volgende:
[..]
Jij gebruikte het dreigement principe, ik niet.
Maar een peen principe vind ik ook fout.
Moeten ze meteen even bij Vitali Klitschko langsgaan, de burgemeester van Kiev. Die denkt namelijk ook dat Oekraïne door dit associatieverdrag bij de EU gaat komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef HiZ het volgende:
Als een substantiele groep gelooft dat dit verdrag het voorportaal is voor EU lidmaatschap is en daar een volstrekt slappe plasser van krijgt, dan is 'oh maar dit is geen voorportaal voor EU lidmaatschap' een nogal matig overtuigende reactie. Dan moet je effetjes door de knieën gaan en uitleggen waarom die kiezer dat zo zou kunnen begrijpen, maar waarom het in de realiteit een beetje anders ligt.
quote:Op donderdag 7 april 2016 01:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zei stok achter de deur, hoe is dat een dreigement? Ik denk juist dat het peen principe goed kan werken. Het is al op enorm veel andere vlakken gebruikt, zoals reïntegratie na een gevangenisstraf of het studiefinancieringsstelsel (RIP)
Als een bevolking niet in staat is om de juiste morele afweging te maken. Dan gaat dat ook niet lukken met een stok of een peen.quote:Een stok achter de deur betekent in het algemeen iets als 'een dreigement', 'de dreiging van negatieve gevolgen als je ergens niet aan kunt voldoen'. Meestal wordt een stok achter de deur tamelijk positief gebruikt, namelijk in de zin van 'een extra motivatie om iets te bereiken'. Met bijvoorbeeld 'Als je je goede voornemens aan anderen vertelt, is dat een goede stok achter de deur om er écht aan te blijven werken' wordt bedoeld dat het feit dat anderen weten van je voornemens je extra motiveert om vol te houden. Immers: er dreigt gezichtsverlies. Het is niet zo leuk als je aan anderen moet toegeven dat je je voornemens hebt laten versloffen.
Met Kroatië en Servië is een ander type verdrag gesloten, namelijk een Stabilisatie- en Associatieovereenkomst. Heeft geen zak te maken met wat er met Oekraïne zou afgesloten gaan worden en is juist een verdrag dat als doel heeft randvoorwaarden voor lidmaatschap te scheppen. Turkije klopt, maar is geen EU-lid, dus telt niet mee. Bovendien is dat in dat associatieverdrag specifiek opgenomen dat Turkije EU-lid zou kunnen gaan worden, bij Oekraïne niet. Dat maakt dat verdrag ook anders.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kroatië (inmiddels lid), Turkije (inmiddels kandidaat lid) Servie
Dat doe ik niet, er is iemand die beweerde dat een associatieovereenkomst één-op-één lidmaatschap betekent, alleen al door te wijzen op Chili is de onzin van die stelling aangetoond.quote:Daarnaast is het nogal kinderachtig te doen alsof Chili hetzelfde behandeld gaat worden
Het zijn er meer, goed geïnformeerd ben je zeg.quote:als een Land dat buren is met tenminste 3 EU landen (ik heb even niet op de kaart gekeken, het zouden er meer kunnen zijn) .
Dat bedoel ik dus met 'je kunt lullen als brugman'. Men is toch niet te overtuigen als men zo uit de onderbuik blijft denken en blijft er heilig van overtuigd dat er net een EU-lidmaatschap is weggereferendeerd.quote:Nee, dan ga je dus uitleggen dat een land dat zo corrupt en zo weinig democratisch als Oekraine is geen lid van de EU kan worden en dat je het als politicus ook helemaal niet wilt. Nog fijner zou het zijn als zo'n politicus dan toegeeft dat de uitbreiding van 2004 niet zo gelukkig is uitgepakt, maar ik ben wat realistischer dan dat ik dat verwacht.
Drempel wel behaald, tegen gewonnen. Of er moeten op mysterieuze wijze nog een aantal stemmen verdwijnen/ongeldig verklaard worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:31 schreef topdeck het volgende:
is de drempel nou wel of niet behaald? Wie heeft definitief gewonnen?
quote:Op donderdag 7 april 2016 01:33 schreef Tweek het volgende:
[..]
[..]
Als een bevolking niet in staat is om de juiste morele afweging te maken. Dan gaat dat ook niet lukken met een stok of een peen.
Heb je dit wel gelezen? Dat was precies wat ik bedoelde. Vaak zitten mensen vast in een gedachte van 'onbekend maakt onbemind', zie het hoge percentage PVV stemmers in Volendam en op Urk. Zo ook met LGBT in Oost-Europese landen. Die samenlevingen zijn niet gewend aan dat idee en hebben altijd te horen gekregen dat die mensen zondaars waren. Het heeft dus tijd nodig voordat die acceptatie op eenzelfde niveau is als bij ons. Het kan zeker geen kwaad om ze daar een handje bij te helpen, want met anti-homo politici in de regering gaat soepele wetgeving er natuurlijk nooit komen.quote:Meestal wordt een stok achter de deur tamelijk positief gebruikt, namelijk in de zin van 'een extra motivatie om iets te bereiken'. Met bijvoorbeeld 'Als je je goede voornemens aan anderen vertelt, is dat een goede stok achter de deur om er écht aan te blijven werken' wordt bedoeld dat het feit dat anderen weten van je voornemens je extra motiveert om vol te houden. Immers: er dreigt gezichtsverlies. Het is niet zo leuk als je aan anderen moet toegeven dat je je voornemens hebt laten versloffen.
Als er wat uitkomt wil ik ook wel meedoen. Maar moet het allemaal nog maar zien. we weten allemaal hoe het de vorige keer ging.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:31 schreef HiZ het volgende:
Overigens. Dit is de eerste en laatste keer geweest dat ik niet heb gestemd in een referendum.
Hoe had dit verdrag ervoor moeten zorgen dat de Christelijke kerk een ander aanzien tot homoseksuelen zou krijgen? Geloof niet dat de Paus homohuwelijken aanmoedigt of anti-conceptie.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[..]
Heb je dit wel gelezen? Dat was precies wat ik bedoelde. Vaak zitten mensen vast in een gedachte van 'onbekend maakt onbemind', zie het hoge percentage PVV stemmers in Volendam en op Urk. Zo ook met LGBT in Oost-Europese landen. Die samenlevingen zijn niet gewend aan dat idee en hebben altijd te horen gekregen dat die mensen zondaars waren. Het heeft dus tijd nodig voordat die acceptatie op eenzelfde niveau is als bij ons. Het kan zeker geen kwaad om ze daar een handje bij te helpen, want met anti-homo politici in de regering gaat soepele wetgeving er natuurlijk nooit komen.
De Paus? In Oekraïne?quote:Op donderdag 7 april 2016 01:43 schreef Tweek het volgende:
Hoe had dit verdrag ervoor moeten zorgen dat de Christelijke kerk een ander aanzien tot homoseksuelen zou krijgen? Geloof niet dat de Paus homohuwelijken aanmoedigt of anti-conceptie.
Dat noemen ze narcismequote:Op donderdag 7 april 2016 00:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon geestesziek. Ze zijn zo vol van zichzelf en puur en alleen zichzelf dat ze in hun eigen leugens zijn gaan geloven. Het zou me echt niets verbazen als die Rutte nu totaal verbaasd in bed ligt omdat hij er serieus niets van snapt.
Hmm. De vorige Paus was een Pool hoor.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
De Paus? In Oekraïne?
Die heeft wel iets invloed, maar niet heel veel.
Polen is dan ook niet orthodox.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm. De vorige Paus was een Pool hoor.
Ik stem alleen over wat imho het beste is voor NL.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En dan pretenderen te weten wat het beste is voor Oekraïne...
Kennis over één feit relateren aan het andere spreek ook niet voor jou.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In het nee-kamp niet lijkt me.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dus het merendeel vind volgens de bijbel homo's vies. Er zijn wetten aangenomen die homorechten waarborgen in aanloop van dit verdrag.quote:Religions:
Orthodox (includes Ukrainian Autocephalous Orthodox (UAOC), Ukrainian Orthodox - Kyiv Patriarchate (UOC-KP), Ukrainian Orthodox - Moscow Patriarchate (UOC-MP), Ukrainian Greek Catholic, Roman Catholic, Protestant, Muslim, Jewish
note: Ukraine's population is overwhelmingly Christian; the vast majority - up to two-thirds - identify themselves as Orthodox, but many do not specify a particular branch; the UOC-KP and the UOC-MP each represent less than a quarter of the country's population, the Ukrainian Greek Catholic Church accounts for 8-10%, and the UAOC accounts for 1-2%; Muslim and Jewish adherents each compose less than 1% of the total population (2013 est.)
En het is nog incorrect ook. De vorige paus is een Duitser.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heel het Oostblok kon/kan dat . Brak altijd de pleuris uit bij dat labiele randvolkquote:Op donderdag 7 april 2016 02:06 schreef DrDentz het volgende:
Weten jullie dat de nazi kampbeulen in bezet Polen destijds Oekraïners waren? Dat werk was te heftig voor de Duitsers, maar de Oekraïners zijn gewetenloze monsters, die konden zonder wroeging joodse kinderen martelen doden en opeten.
nee-stemmers in dit topic wel. Ik snap wel dat je vooral uit eigenbelang stemt, maar er zijn genoeg voordelen aan een stabiel en EU-gericht Oekraïne aan de buitengrenzen.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 02:06 schreef DrDentz het volgende:
Weten jullie dat de nazi kampbeulen in bezet Polen destijds Oekraïners waren? Dat werk was te heftig voor de Duitsers, maar de Oekraïners zijn gewetenloze monsters, die konden zonder wroeging joodse kinderen martelen doden en opeten.
En dat zijn dan vaak van die mensen die hier jaar in jaar uit zitten te janken dat Wilders niet democratisch is wegens de structuur van zijn partij of omdat hij wel eens kritiek op een rechter heeft. En wat doen zij? Ze blijven niet alleen zelf thuis maar roepen ook anderen op om niet te stemmen. De huichelaars.quote:Op donderdag 7 april 2016 02:06 schreef hpeopjes het volgende:
Wel lachen om al die linkse huichelaars die "strategisch thuis zijn gebleven"!![]()
In alle voormalige Warschaupactlanden is men heel erg tegen homo's. Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam, terwijl aangaande homorechten zou een land als Polen of Oekraine best een unie kunnen vormen met Jemen en Saoedie-Arabie. Ook wel aangaande mensenrechten of dierenrechten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:49 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk wel raar. 'Okay wij respecteren onze homo's als we dat verdrag mogen sluiten. Anders niet.'
Je zegt toch ook niet 'okay ik sla mijn vrouw niet meer als ik die hypotheek krijg'.
Niet in heel Oekraine, kameraad.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In Oekraïne waren ze juist overtuigend vóór dit verdrag.
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,quote:Op donderdag 7 april 2016 05:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,
Het ging ook niet over links of rechts, het ging over schaapjes winnen voor een anti-EU referendum. En die vind je links en rechts.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Dat is een van de redenen dat ik tegen heb gestemt de experts die erin zijn gedoken. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die in de 3% norm , de invoering van de euro en ga zo maar door zijn gedoken en als achteraf blijkt dat het toch niet helemaal blijkt te werken zoals gewenst of gedacht halen ze hun schouders op en zeggen volgende keer beter. Wat mij betreft wordt er voor iedere EU beslissing een bindend referendum gehouden. En nee ik wil niet uit de EU of de eurozone maar verandering is wel nodig.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen zo redeneren?!
De kamer was hier in grote meerderheid voor, elke partij heeft experts die in dat verdrag zijn gedoken en tot een afgewogen beslissing zijn gekomen. Nu kiezers onder hevige invloed van anti-EU retoriek tegen hebben gestemd proberen ze ineens ook het verdrag af te wijzen met argumenten die totaal nergens op slaan.
Toont maar weer aan waarom referenda als deze totaal niet werken.
Waarom imiteren zij diegenen dan die zij zo haten¿ Dat is niet logisch.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Gek genoeg is men ook heel erg tegen Islam,
Dat is helemaal niet zo gek want de Oostblok landen hebben als geen ander zoo geleden als onder de Ottomanen.
Die weten duvels goed wat het is om onder Islamitische bezetting te leven.
Gevochten voor dit verdrag?quote:Op donderdag 7 april 2016 06:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het ging ook niet over links of rechts, het ging over schaapjes winnen voor een anti-EU referendum. En die vind je links en rechts.
Ik vermoed dat je niet veel mensen zult vinden die zich verdiept hebben in het verdrag en daarom NEE hebben gestemd.
Gewoon met het meest populaire sentiment meestemmen, want ja, je wil er toch bij horen he. Kijk ons eens recalcitrant zijn. Lachen man.
Het valt de politiek zo goed als 100% te verwijten dat de bevolking nauwelijks is uitgelegd (of veel te laat om nog geloofwaardig te zijn) wat het verdrag inhoudt.
Maar goed, daarbij ben ik ook trots op dit kleine landje dat we al voor de 2e keer de Europese elite hebben laten weten dat ze weliswaar een mandaat hebben maar dat het Nederlandse volk opkomt voor zichzelf wanneer zij vindt dat er teveel aan hun eigen belangen getornt wordt.
Alleen verrekte jammer dat het dit keer moet over de rug van de Oekrainse bevolking die gevochten heeft voor dit verdrag.
Imiteren? Men imiteerd niets.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Waarom imiteren zij diegenen dan die zij zo haten¿ Dat is niet logisch.![]()
En waarom is het vraagteken op mijn toetsenboord ineens andersom¿ Kut toetsenboord, ik koop nooit meer een toetsenboord in Guatemala.
Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:45 schreef Loekie1 het volgende:
Het is een uiterst onbetrouwbaar regime, net zoals Turkije. Laat Rusland daar maar zijn invloed uitoefenen, Europa heeft al genoeg problemen.
An sich is er niet zoveel mis met een opkomstdrempel. Het voorkomt dat er bindende uitslagen komen terwijl het overgrote deel van de kiezers de schouders ophaalt over het onderwerp. Probleem is nu vooral dat de drempel gebaseerd is op het aantal kiesgerechtigden. Het is handiger om dat naar het aantal voor- of tegenstemmers te verschuiven. Het referendum van gisteren geeft nu een geldig resultaat, maar bij hetzelfde aantal tegenstemmers en minder voorstemmers was het ongeldig geweest. Dat is gek.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:39 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat mij betreft moet de referendumwet worden aangepast:
1) de kiesdrempel moet weg (een kiesdrempel bij een raadgevend referendum)
2) de onderwerpkeuze moet vrijer, mits dit gepaard gaat met een hogere drempel (bijv. 500.000 handtekeningen) waar wel meer tijd voor is (6 maanden bijvoorbeeld).
Dierenpartij is ook tegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Men imiteert het gebrek aan echte democratie in oosteuropa, gebrek aan vrouwenrechten, mensenrechten, dierenrechten en gebrek aan milieuzorg en men imiteert de homohaat die de Salafisten ook kenmerken.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.
Bulgaarse regering, uiterst corrupt, oud communisten met bloed aan hun handen. Nooit gestraft, nooit voor de rechter gesleept, zitten gewoon nog in het parlement. Gaan gewoon door met hun praktijken.
Roemenen hetzelfde. Griekenland, moet ik het daar nog over hebben? Italie? Spanje? Portugal? Polen?
Komt zodirekt Bosnie, Albanie en Servie erbij, dan heb je dezelfde smeerlappen bij elkaar.
Maar alles voor het Groot Europa moet je maar denken.
En de gewone man blijft maar bloeden.....
WE HEBBEN GEWONNEN! VICTORY!!quote:Op donderdag 7 april 2016 05:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Buitenlandse media
Buitenlandse media zien in de referendumuitslag over het associatieverdrag met Oekraïne een zware klap voor de Europese Unie.De Duitse krant Der Spiegel noemt het een overwinning voor Poetin.
Het Duitse persbureau DPA meldt dat het een duidelijke boodschap is aan de EU en dat de uitslag tevens een klap is voor Nederland dat momenteel de EU voorzit.![]()
Persbureau Reuters spreekt van een anti-establishmentgevoel in een van de landen die de EU heeft opgericht. Bloomberg heeft het over een anti-EU-sentiment.![]()
De Engelse media melden dat de uitslag Engeland mogelijk helpt zich in juni tegen de EU te keren als daar een referendum wordt gehouden over een Brexit.![]()
http://www.nu.nl/associat(...)ijnlijk-kabinet.html
Dat dit maar het begin van het einde mag zijn voor dat gezwel van een EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 05:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Buitenlandse media
Buitenlandse media zien in de referendumuitslag over het associatieverdrag met Oekraïne een zware klap voor de Europese Unie.De Duitse krant Der Spiegel noemt het een overwinning voor Poetin.
Het Duitse persbureau DPA meldt dat het een duidelijke boodschap is aan de EU en dat de uitslag tevens een klap is voor Nederland dat momenteel de EU voorzit.![]()
Persbureau Reuters spreekt van een anti-establishmentgevoel in een van de landen die de EU heeft opgericht. Bloomberg heeft het over een anti-EU-sentiment.![]()
De Engelse media melden dat de uitslag Engeland mogelijk helpt zich in juni tegen de EU te keren als daar een referendum wordt gehouden over een Brexit.![]()
http://www.nu.nl/associat(...)ijnlijk-kabinet.html
Ik denk dat je precies hetzelfde krijgt maar wat anders verwoordt.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef DustPuppy het volgende:
Als ik het nu allemaal goed begrijp krijgen we dus door deze Nee uitslag straks een handelsakkoord zonder de politieke voorwaarden (dus corruptiebestrijding, mensenrechten, visum-versoepeling, militaire samenwerking etc.)
Ik denk dat dit voor de oligarchen in Oekraïne alleen maar goed nieuws is, eigenlijk.
We stemmen toch niet om de oligarchen dwars te zitten? We stemmen voor ons EIGEN land. Net zoals we niet stemmen om 'Poetin in de kaart te spelen'. Wat Poetin ervan vindt zal me werkelijk een zalige rotzorg zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef DustPuppy het volgende:
Als ik het nu allemaal goed begrijp krijgen we dus door deze Nee uitslag straks een handelsakkoord zonder de politieke voorwaarden (dus corruptiebestrijding, mensenrechten, visum-versoepeling, militaire samenwerking etc.)
Ik denk dat dit voor de oligarchen in Oekraïne alleen maar goed nieuws is, eigenlijk.
De boodschap van de Nederlanders aan Oekraïne is duidelijk: de Nederlanders kotsen van jullie regime.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef DustPuppy het volgende:
Dan heb je duidelijk de Nee-campagne niet gevolgd. We moesten Nee stemmen omdat het land zo corrupt was en al het geld dan naar de oligarchen ging.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:33 schreef Danny het volgende:
[..]
We stemmen toch niet om de oligarchen dwars te zitten? We stemmen voor ons EIGEN land. Net zoals we niet stemmen om 'Poetin in de kaart te spelen'. Wat Poetin ervan vindt zal me werkelijk een zalige rotzorg zijn.
En de meeste jonge Oekraïners ook, dus dit is niks nieuws.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De boodschap van de Nederlanders aan Oekraïne is duidelijk: de Nederlanders kotsen van jullie regime.
Als een ware politicus gesproken door er een eigen draai aan te geven.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De boodschap van de Nederlanders aan Oekraïne is duidelijk: de Nederlanders kotsen van jullie regime.
Stemmen is voor een deel emotie. Ik ben een gewone burger die het nieuws volgt.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:38 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als een ware politicus gesproken door er een eigen draai aan te geven.
Ik heb zelf mijn mening gevormd. Ik heb ook niet geluisterd naar het ja-kamp dat riep dat je met een nee-stem Poetin in de kaart speelde, dat je met een ja-stem een zeer zware crisis in Europa zou veroorzaken enz.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk de Nee-campagne niet gevolgd. We moesten Nee stemmen omdat het land zo corrupt was en al het geld dan naar de oligarchen ging.
Nu krijgen we dat dus sowieso, maar dan zonder dat we druk uit kunnen oefenen om de situatie daar te verbeteren. De koopman zonder de dominee, zeg maar.
De reden ook dat referenda waardeloos zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Stemmen is voor een deel emotie. Ik ben een gewone burger die het nieuws volgt.
Rutte is nu op 538 en hij 'heeft al wat dingen in zijn hoofd'. Dat zal neerkomen op een debat en vervolgens gewoon ratificeren natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:39 schreef invalidusername het volgende:
Nu maar eens afwachten wat Rutte echt bedoeld met 'niet zomaar ratificeren'.
"We hebben een punt en een komma veranderd, hahahahahhaha"
Niet zomaar ratificeren is overigens wel gewoon ratificeren.
Wacht maar totdat de rekening van Draghi op de deurmat valt, middels het afstempelen van pensioenen. Dan is 50 miljard een fooi. En ook daar hebben we niks over te zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb zelf mijn mening gevormd. Ik heb ook niet geluisterd naar het ja-kamp dat riep dat je met een nee-stem Poetin in de kaart speelde, dat je met een ja-stem een zeer zware crisis in Europa zou veroorzaken enz.
En dat we dingen zouden kunnen veranderen geloof ik ook niet. Griekenland heeft 50 miljard gekost van ons belastinggeld en daar verbetert het nou ook niet zienderogen. We moeten eens stoppen met de wereld verbeteren en wat meer naar binnenlandse problemen kijken.
Net zo waardeloos als de verkiezingen, waarbij mensen op exact dezelfde wijze stemmen?quote:Op donderdag 7 april 2016 07:41 schreef Deckard het volgende:
[..]
De reden ook dat referenda waardeloos zijn.
De oligarchen hebben in Oekraïne het monopolie in handel. Niet de Oekraïense burger. Dus dit handelsverdrag wordt met de oligarchen gesloten, niet met de Oekraïense burger. Daarom trapt het NEE! kamp niet in het pro-Europese leugentje dat dit associatieverdrag goed zou zijn voor de Oekraïense burger. Dat is simpelweg niet waar. Gelukkig heeft een overgrote meerderheid (meer dan 60%) datzelfde idee en NEE! gestemd.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk de Nee-campagne niet gevolgd. We moesten Nee stemmen omdat het land zo corrupt was en al het geld dan naar de oligarchen ging.
Nu krijgen we dat dus sowieso, maar dan zonder dat we druk uit kunnen oefenen om de situatie daar te verbeteren. De koopman zonder de dominee, zeg maar.
Ok, maar het resultaat van je Nee-stem is een handelsakkoord zonder voorwaarden.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:40 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik heb zelf mijn mening gevormd. Ik heb ook niet geluisterd naar het ja-kamp dat riep dat je met een nee-stem Poetin in de kaart speelde, dat je met een ja-stem een zeer zware crisis in Europa zou veroorzaken enz.
En dat we dingen zouden kunnen veranderen geloof ik ook niet. Griekenland heeft 50 miljard gekost van ons belastinggeld en daar verbetert het nou ook niet zienderogen. We moeten eens stoppen met de wereld verbeteren en wat meer naar binnenlandse problemen kijken.
Een opkomst van 32% is een overgrote meerderheid?quote:Op donderdag 7 april 2016 07:19 schreef Elzies het volgende:
[..]
WE HEBBEN GEWONNEN! VICTORY!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het volk heeft gesproken, het volk heeft in overgrote meerderheid geoordeeld.
Zoals verwacht natuurlijk, de echte afrekening komt volgend jaar wel en dat weet hij.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Rutte is nu op 538 en hij 'heeft al wat dingen in zijn hoofd'. Dat zal neerkomen op een debat en vervolgens gewoon ratificeren natuurlijk.
Ik word hier nou niet echt bang vanquote:Op donderdag 7 april 2016 07:42 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de rekening van Draghi op de deurmat valt, middels het afstempelen van pensioenen. Dan is 50 miljard een fooi. En ook daar hebben we niks over te zeggen.
Opkomst doet er niet toe. Die 68% heeft zelf besloten zijn stem niet mee te willen laten tellen. Eigen schuld enzo.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Een opkomst van 32% is een overgrote meerderheid?
Zo makkelijk worden de doden vergeten.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Gevochten voor dit verdrag?
Een standaard verdrag met de opmaat tot lidmaatschap, visa vrij reizen en werken plus aansluiting bij de NATO..... en uiteraard de Poroshenko kliek lekker laten zitten met zijn Neo Nazi's.
Handig.
Als je niet de moeite hebt genomen om te stemmen tel je niet meer mee na de uitslag. Dus achteraf niet gaan jammeren. Dat is de democratie.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Een opkomst van 32% is een overgrote meerderheid?
Het politieke deel (het enige deel wat veranderd kon worden met dit referendum) gaat juist over verbetering van de mensenrechten situatie, bestrijding van corruptie etc. etc. Dat deel is dus nu weggestemd door het Nee-kamp. Dat handelsakkoord komt er sowieso. Daar heeft Brussel namelijk alleen maar een meerderheid voor nodig, en geen unanieme stemming.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
De oligarchen hebben in Oekraïne het monopolie in handel. Niet de Oekraïense burger. Dus dit handelsverdrag wordt met de oligarchen gesloten, niet met de Oekraïense burger. Daarom trapt het NEE! kamp niet in het pro-Europese leugentje dat dit associatieverdrag goed zou zijn voor de Oekraïense burger. Dat is simpelweg niet waar. Gelukkig heeft een overgrote meerderheid (meer dan 60%) datzelfde idee en NEE! gestemd.
Eens met het onderliggende sentiment. Ik ben ook tegen ongebreidelde uitbreiding van de EU. Wat mij betreft gaan we terug naar een stabielere en veel kleinere Noord West Europese EU of zo.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.
Bulgaarse regering, uiterst corrupt, oud communisten met bloed aan hun handen. Nooit gestraft, nooit voor de rechter gesleept, zitten gewoon nog in het parlement. Gaan gewoon door met hun praktijken.
Roemenen hetzelfde. Griekenland, moet ik het daar nog over hebben? Italie? Spanje? Portugal? Polen?
Komt zodirekt Bosnie, Albanie en Servie erbij, dan heb je dezelfde smeerlappen bij elkaar.
Maar alles voor het Groot Europa moet je maar denken.
En de gewone man blijft maar bloeden.....
De vraag van het referendum was niet 'ben je voor een handelsakkoord zonder voorwaarden', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met oekraine'. En daar was ik tegen. Over wat dat gaat betekenen mag de politiek nadenken. Dat was hier niet de vraag.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:44 schreef DustPuppy het volgende:
Ok, maar het resultaat van je Nee-stem is een handelsakkoord zonder voorwaarden.
Als dat de bedoeling was, prima.
Het interesseert me niet wie dit wel of niet in de kaart speelt. De vraag was niet 'wil je Poetin in de kaart spelen', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine'. En daar was ik tegen.quote:En het is natuurlijk feitelijk wel zo dat een Nee-stem Poetin in de kaart speelt. Dat ontkennen is naïef. Dat dit voor jou geen reden was om te stemmen is persoonlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |