abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 01:12:51 #91
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_161245845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef beantherio het volgende:
Als een volgend referendum hetzelfde niveau heeft als deze dan ga ik zeker niet meer stemmen. En ik vermoed zomaar dat meer mensen dat gevoel hebben.
Ik denk dat je vermoedens niet kloppen. Dit is eigenlijk begonnen als een grappig en niet al te serieus initiatief van GeenStijl/Forum voor Democratie. Nu men heeft gezien dat het werkt zal het onderwerp van de volgende referendum zorgvuldiger worden gekozen en zal men zeker onderwerpen nemen die meer leven in de samenleving. Immigratie, toetreding Turkije etc.
Daarnaast zullen ook meer Nederlandse schaapjes wakker worden en gaan beseffen dat ze zowaar weer mogen meebeslissen. Daar moeten we ook nog even aan wennen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_161245854
Links heeft ook gewonnen, de SP is tegen.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:13:23 #93
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161245859
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:09 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jij kan zelf wel vinden dat landen daar verantwoordelijk voor zijn, maar als alle regeringen van de EU en Oekraïne het daar niet mee eens zijn vind ik het erg zuur om dat bruut weg te stemmen.

Dit referendum is nooit écht over Oekraïne geweest en dat betreur ik.

In alle eerder associatieverdragen met potentiële-lidstaten stonden ook sociale voorwaarden als mensenrechten en het opbouwen van een stabiele democratie. Die hervormingen pasten ze maar al te graag toe en dat heeft ze veel vooruitgang gebracht.
Die landen waren niet instaat om zonder een verdrag die hervormingen door te voeren?
  donderdag 7 april 2016 @ 01:13:24 #94
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161245860
Waar was gutmensch eigenlijk?
Behalve thuis als strategisch nee-stemmer _O-
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
  donderdag 7 april 2016 @ 01:14:04 #95
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161245865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:12 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Ik denk dat je vermoedens niet kloppen. Dit is eigenlijk begonnen als een grappig en niet al te serieus initiatief van GeenStijl/Forum voor Democratie. Nu men heeft gezien dat het werkt zal het onderwerp van de volgende referendum zorgvuldiger worden gekozen en zal men zeker onderwerpen nemen die meer leven in de samenleving. Immigratie, toetreding Turkije etc.
Daarnaast zullen ook meer Nederlandse schaapjes wakker worden en gaan beseffen dat ze zowaar weer mogen meebeslissen. Daar moeten we ook nog even aan wennen.
Onderwerpen kunnen alleen gekozen worden als er al een besluit over is genomen hè. Dus die toetreding van Turkije is helemaal niet im frage
pi_161245866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef Akwasi het volgende:
Waar was gutmensch eigenlijk?
Behalve thuis als strategisch nee-stemmer _O-
RIP
pi_161245874
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een hoop landen in Midden-Europa boeken onder invloed van EU-verdragen en uiteindelijk lidmaatschap grote vooruitgang. Daar zijn mensen blind voor, omdat het niet in hun verhaaltje past. Oekraïne is nu ook die kans geboden, zonder garantie dat het in de toekomst toe mag treden.

Ik kan me echt niet voorstellen dat een meerderheid van Nederland daar écht tegen is.
Nee, maar kennelijk zijn ze als de dood voor de stap die daarna zou kunnen komen; lidmaatschap. En kun je ze ongelijk geven? De laatste uitbreidingen zijn gemiddeld genomen nou niet erg succesvol geweest. Een deel van de nieuwere leden zijn geen haar beter dan Turkije (waarvan hele volksstammen vinden dat het geen lid mag worden) en een aantal andere leden zijn zulke basket cases dat we ons serieus zorgen moeten maken of we onze welgevulde pensioenpotjes wel veilig kunnen houden voor ze.

Dus als je oprecht denkt dat de meerderheid van de Nederlanders niet tegen een helpende hand uitstrekken kan zijn; dan moet je je verdomde best doen om te garanderen dat je geen gebbetjes gaat uithalen die de deur naar lidmaatschap open zetten.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:14:45 #98
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161245875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Omdat links gewonnen heeft krijgen ze zeker felicitaties van (de voorzitters van) Front National, Vlaams Belang en UKIP. Allemaal erg linkse partijen ja.
pi_161245876
Gutmensch is onderweg naar Lesbos om vluchtelingen bij te voederen.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:14:54 #100
262211 hhh38
pi_161245877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef Tweek het volgende:

[..]

Die landen waren niet instaat om zonder een verdrag die hervormingen door te voeren?
Het heeft ze een stok achter de deur geboden, zoals eerder al is gezegd.
pi_161245880
SP is links. Dus links heeft gewonnen.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:15:14 #102
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_161245886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is niet gebeurd, en zeker niet tot in den treure.
Er staan hier boven in de OP vier voor-sites.

Stemvoor.nl:

quote:
Samenwerking, geen toetreding

Wat de tegenstanders van het verdrag ook roepen, toetreding van Oekraïne tot de EU is hier niet aan de orde. Het gaat om samenwerking. Het huidige Oekraïne zal nooit lid worden van de EU. Om lid te worden moet een land aan zware politieke en economische eisen voldoen waar Oekraïne mogelijk pas over tientallen jaren aan zal voldoen.
Stemvoor.pvda.nl:

oekraïne-referendum.nl:

referendum.d66.nl:

quote:
FabelsFabel: een ‘Ja’ betekent gewoon dat Oekraïne lid wordt van Europese Unie

D66: nee, dat is een hardnekkig misverstand. Dit referendum gaat over samenwerking tussen de Europese Unie en Oekraïne. Toetreding van Oekraïne tot de EU is niet aan de orde. Oekraïne is ook nog niet klaar voor een EU-lidmaatschap. Er is nog zo veel werk aan de winkel in zowel Oekraïne als binnen de EU, dat we op lidmaatschap niet vooruit kunnen en mogen lopen. Dat doen we ook expliciet niet met dit verdrag. De EU sluit deze verdragen af met landen over de hele wereld, van Chili tot Zuid-Afrika en Israël. Associatieverdragen zijn ons instrument om zo veel en goed mogelijk samen te werken en om handel te bevorderen en vergemakkelijken, juist wanneer EU-lidmaatschap geen reële optie is.
Dat jij het niet wilt zien, kan ik ook weinig aan doen.

quote:
Waarnaast een associatie-verdrag vaak gewoon wel een eerste stap op weg naar lidmaatschap is.
Noem eens een zooi landen waarbij dit opgaat?

quote:
En gelet op het matige succes dat we hebben met het samenwerken met midden-Europa hadden de heren en dames politici best wel wat duidelijker kunnen zijn hoe ze een blokkade voor lidmaatschapsaspiraties zouden gaan opwerpen.
Ehm door gewoon nee te stemmen als dat in de toekomst aan de orde is, heel simpel hoor en volstrekt logisch voor iedereen die een beetje kan nadenken. Zo'n stelling kan dan ook alleen van iemand komen die denkt dat met dit associatieverdrag het EU-lidmaatschap zo goed als binnen is en we bij goedkeuring daar niets meer over te zeggen hebben.
pi_161245887
Iedereen heeft gewonnen. Links, rechts, thuisblijvers.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:15:30 #104
297168 Kikopuz
I like goats
pi_161245892
PVV is ook links.
pi_161245895
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef DrDentz het volgende:
Gutmensch is onderweg naar Lesbos om vluchtelingen bij te voederen.
_O- _O-
pi_161245904
Wat een prachtige avond! Het anti-EU kamp heeft luid en duidelijk van zich laten horen ^O^ Laat dit het begin zijn van (veel) meer!
  donderdag 7 april 2016 @ 01:16:52 #107
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_161245909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het heeft ze een stok achter de deur geboden, zoals eerder al is gezegd.
Dus alleen met een dreigement konden ze het?
  donderdag 7 april 2016 @ 01:18:32 #108
454110 Alektorophobia
minderminderminder
pi_161245933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
SP is links. Dus links heeft gewonnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Maar de rest van links niet. GL was voor, PVDA was voor en de linkse actiewereld was voor. En zelfs binnen de SP was niet iedereen blij met Roemers keuze.

Links roept op tot een boycot van het referendum omdat het een rechts initiatief was
https://www.indymedia.nl/node/32583
God bestaat niet dus geniet van het leven
  donderdag 7 april 2016 @ 01:18:38 #109
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161245935
Volgens Juncker krijgen we nu een continentale crisis.

Het zou eens tijd worden.
pi_161245948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens Juncker krijgen we nu een continentale crisis.

Het zou eens tijd worden.
Dat is gewoon propaganda taal om meer voor-stemmers te krijgen, zodat zijn vedragje doorgedrukt kan worden.
pi_161245951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Er staan hier boven in de OP vier voor-sites.

Stemvoor.nl:

[..]

Stemvoor.pvda.nl:

[ afbeelding ]

oekraïne-referendum.nl:

[ afbeelding ]

referendum.d66.nl:

[..]

Dat jij het niet wilt zien, kan ik ook weinig aan doen.

[..]

Noem eens een zooi landen waarbij dit opgaat?

[..]

Ehm door gewoon nee te stemmen als dat in de toekomst aan de orde is, heel simpel hoor en volstrekt logisch voor iedereen die een beetje kan nadenken. Zo'n stelling kan dan ook alleen van iemand komen die denkt dat met dit associatieverdrag het EU-lidmaatschap zo goed als binnen is en we bij goedkeuring daar niets meer over te zeggen hebben.
Kroatië (inmiddels lid), Turkije (inmiddels kandidaat lid) Servie. Daarnaast is het nogal kinderachtig te doen alsof Chili hetzelfde behandeld gaat worden als een Land dat buren is met tenminste 3 EU landen (ik heb even niet op de kaart gekeken, het zouden er meer kunnen zijn) . Nee, dan ga je dus uitleggen dat een land dat zo corrupt en zo weinig democratisch als Oekraine is geen lid van de EU kan worden en dat je het als politicus ook helemaal niet wilt. Nog fijner zou het zijn als zo'n politicus dan toegeeft dat de uitbreiding van 2004 niet zo gelukkig is uitgepakt, maar ik ben wat realistischer dan dat ik dat verwacht.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:19:53 #112
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_161245954
Maurice de Hond was wel weer fantastisch vandaag.
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_161245959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef Akwasi het volgende:
Die mag zijn koffers onderhand wel gaan pakken.
pi_161245960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:18 schreef Alektorophobia het volgende:

[..]

Maar de rest van links niet. GL was voor PVDA was voor en de linkse actiewereld was voor. En zelfs binnen de SP was niet iedereen blij met Roemers keuze.

Links roept op tot een boycot van het referendum omdat het een rechts initiatief was
https://www.indymedia.nl/node/32583
Ook vaag dat GroenLinks voor is. Als je hier een plofkipje koopt dan worden ze bij GL al witheet over je asociale gedrag. En de Oekraïners die vinden ze wel helemaal oké met hun dieronvriendelijke en mensenrechtenschendende praktijken.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:20:49 #115
262211 hhh38
pi_161245963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, maar kennelijk zijn ze als de dood voor de stap die daarna zou kunnen komen; lidmaatschap. En kun je ze ongelijk geven? De laatste uitbreidingen zijn gemiddeld genomen nou niet erg succesvol geweest. Een deel van de nieuwere leden zijn geen haar beter dan Turkije (waarvan hele volksstammen vinden dat het geen lid mag worden) en een aantal andere leden zijn zulke basket cases dat we ons serieus zorgen moeten maken of we onze welgevulde pensioenpotjes wel veilig kunnen houden voor ze.

Dus als je oprecht denkt dat de meerderheid van de Nederlanders niet tegen een helpende hand uitstrekken kan zijn; dan moet je je verdomde best doen om te garanderen dat je geen gebbetjes gaat uithalen die de deur naar lidmaatschap open zetten.
Deels eens, ik ben ook zeker niet voor lidmaatschap voor Oekraïne op korte of middellange termijn. Maar toetreding van landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije en Slovenië heeft deze landen een enorme boost gegeven. Daar profiteert de hele Unie van, want zij vormen een nieuwe afzetmarkt en worden uit de handen van de Russen gehouden. Zelfs Roemenië lijkt zich nu te gaan ontwikkelen.

De grootste problemen van de laatste jaren worden juist veroorzaakt door oude lidstaten als Griekenland, Portugal en Ierland (eurocrisis) en Frankrijk en België (islamextremisme). Deze problemen zouden geïsoleerd kunnen worden binnen de eigen landsgrenzen, maar juist door Europese samenwerking kunnen ze geholpen worden om ze op te lossen. Naar mijn mening is de algemene tendens richting de EU te negatief. Ze wordt als zondebok gebruikt voor alle problemen en bij goede ontwikkelingen kloppen landen zichzelf op de borst.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:21:57 #116
262211 hhh38
pi_161245974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:16 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dus alleen met een dreigement konden ze het?
Dat is geen dreigement. Ken je het zweep, preek en peen principe? Dit was een peen.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:22:37 #117
262211 hhh38
pi_161245980
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:19 schreef Akwasi het volgende:
Wat een farce is die man _O-
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 01:23:18 #118
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_161245986
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:05 schreef beantherio het volgende:
Als een volgend referendum hetzelfde niveau heeft als deze dan ga ik zeker niet meer stemmen. En ik vermoed zomaar dat meer mensen dat gevoel hebben.
Ik vind eerlijk gezegd een referendum simpeler qua afwegingen vergelijken dan TK verkiezingen. Je bent het nooit, neem ik aan, op alle punten met een partij eens. Daarom is het goed dat we ook eens over losse zaken mogen meedenken.

Dat er qua campagne, subsidies, kosten en opzet nog een hoop beter kan lijkt me duidelijk.

Wmb voor herhaling vatbaar.
pi_161245987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Deels eens, ik ben ook zeker niet voor lidmaatschap voor Oekraïne op korte of middellange termijn. Maar toetreding van landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slowakije en Slovenië heeft deze landen een enorme boost gegeven. Daar profiteert de hele Unie van, want zij vormen een nieuwe afzetmarkt en worden uit de handen van de Russen gehouden. Zelfs Roemenië lijkt zich nu te gaan ontwikkelen.
Ik vind het maar vreemd om de EU als instrument te gebruiken voor internationale politiek.
  donderdag 7 april 2016 @ 01:24:25 #120
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161245996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 01:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ook vaag dat GroenLinks voor is. Als je hier een plofkipje koopt dan worden ze bij GL al witheet over je asociale gedrag. En de Oekraïners die vinden ze wel helemaal oké met hun dieronvriendelijke en mensenrechtenschendende praktijken.
Misschien moet je dit eens lezen: http://www.retecool.com/o(...)f-het-gedrukt-staat/

Een dierenliefhebber die tegen het verdrag stemt is niet goed bij zijn hoofd. De SP acteerde erg twijfelachtig door NEE te ondersteunen maar bij PvdD mogen ze zichzelf regelrecht laten opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')