abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 07:38:19 #181
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De boodschap van de Nederlanders aan Oekraïne is duidelijk: de Nederlanders kotsen van jullie regime.
En de meeste jonge Oekraïners ook, dus dit is niks nieuws.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161246656
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De boodschap van de Nederlanders aan Oekraïne is duidelijk: de Nederlanders kotsen van jullie regime.
Als een ware politicus gesproken door er een eigen draai aan te geven.
pi_161246661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als een ware politicus gesproken door er een eigen draai aan te geven.
Stemmen is voor een deel emotie. Ik ben een gewone burger die het nieuws volgt.
pi_161246668
Nu maar eens afwachten wat Rutte echt bedoeld met 'niet zomaar ratificeren'.

"We hebben een punt en een komma veranderd, hahahahahhaha"

Niet zomaar ratificeren is overigens wel gewoon ratificeren.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:40:48 #185
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk de Nee-campagne niet gevolgd. We moesten Nee stemmen omdat het land zo corrupt was en al het geld dan naar de oligarchen ging.

Nu krijgen we dat dus sowieso, maar dan zonder dat we druk uit kunnen oefenen om de situatie daar te verbeteren. De koopman zonder de dominee, zeg maar.
Ik heb zelf mijn mening gevormd. Ik heb ook niet geluisterd naar het ja-kamp dat riep dat je met een nee-stem Poetin in de kaart speelde, dat je met een ja-stem een zeer zware crisis in Europa zou veroorzaken enz.

En dat we dingen zouden kunnen veranderen geloof ik ook niet. Griekenland heeft 50 miljard gekost van ons belastinggeld en daar verbetert het nou ook niet zienderogen. We moeten eens stoppen met de wereld verbeteren en wat meer naar binnenlandse problemen kijken.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_161246678
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Stemmen is voor een deel emotie. Ik ben een gewone burger die het nieuws volgt.
De reden ook dat referenda waardeloos zijn.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:41:32 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246679
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:39 schreef invalidusername het volgende:
Nu maar eens afwachten wat Rutte echt bedoeld met 'niet zomaar ratificeren'.

"We hebben een punt en een komma veranderd, hahahahahhaha"

Niet zomaar ratificeren is overigens wel gewoon ratificeren.
Rutte is nu op 538 en hij 'heeft al wat dingen in zijn hoofd'. Dat zal neerkomen op een debat en vervolgens gewoon ratificeren natuurlijk.
pi_161246683
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik heb zelf mijn mening gevormd. Ik heb ook niet geluisterd naar het ja-kamp dat riep dat je met een nee-stem Poetin in de kaart speelde, dat je met een ja-stem een zeer zware crisis in Europa zou veroorzaken enz.

En dat we dingen zouden kunnen veranderen geloof ik ook niet. Griekenland heeft 50 miljard gekost van ons belastinggeld en daar verbetert het nou ook niet zienderogen. We moeten eens stoppen met de wereld verbeteren en wat meer naar binnenlandse problemen kijken.
Wacht maar totdat de rekening van Draghi op de deurmat valt, middels het afstempelen van pensioenen. Dan is 50 miljard een fooi. En ook daar hebben we niks over te zeggen.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:42:20 #189
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:41 schreef Deckard het volgende:

[..]

De reden ook dat referenda waardeloos zijn.
Net zo waardeloos als de verkiezingen, waarbij mensen op exact dezelfde wijze stemmen?
pi_161246695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk de Nee-campagne niet gevolgd. We moesten Nee stemmen omdat het land zo corrupt was en al het geld dan naar de oligarchen ging.

Nu krijgen we dat dus sowieso, maar dan zonder dat we druk uit kunnen oefenen om de situatie daar te verbeteren. De koopman zonder de dominee, zeg maar.
De oligarchen hebben in Oekraïne het monopolie in handel. Niet de Oekraïense burger. Dus dit handelsverdrag wordt met de oligarchen gesloten, niet met de Oekraïense burger. Daarom trapt het NEE! kamp niet in het pro-Europese leugentje dat dit associatieverdrag goed zou zijn voor de Oekraïense burger. Dat is simpelweg niet waar. Gelukkig heeft een overgrote meerderheid (meer dan 60%) datzelfde idee en NEE! gestemd.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:44:00 #191
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:40 schreef Danny het volgende:

[..]

Ok, maar het resultaat van je Nee-stem is een handelsakkoord zonder voorwaarden.
Als dat de bedoeling was, prima.

En het is natuurlijk feitelijk wel zo dat een Nee-stem Poetin in de kaart speelt. Dat ontkennen is naïef. Dat dit voor jou geen reden was om te stemmen is persoonlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 7 april 2016 @ 07:44:14 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_161246701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

WE HEBBEN GEWONNEN! VICTORY!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het volk heeft gesproken, het volk heeft in overgrote meerderheid geoordeeld.
Een opkomst van 32% is een overgrote meerderheid?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_161246708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:41 schreef Danny het volgende:

[..]

Rutte is nu op 538 en hij 'heeft al wat dingen in zijn hoofd'. Dat zal neerkomen op een debat en vervolgens gewoon ratificeren natuurlijk.
Zoals verwacht natuurlijk, de echte afrekening komt volgend jaar wel en dat weet hij.
pi_161246712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wacht maar totdat de rekening van Draghi op de deurmat valt, middels het afstempelen van pensioenen. Dan is 50 miljard een fooi. En ook daar hebben we niks over te zeggen.
Ik word hier nou niet echt bang van :').

Zoiets zou alleen maar meer reden zijn om zo snel mogelijk van die wanstaltige EU af te komen.
pi_161246715
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Opkomst doet er niet toe. Die 68% heeft zelf besloten zijn stem niet mee te willen laten tellen. Eigen schuld enzo.
pi_161246717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 06:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gevochten voor dit verdrag?
Een standaard verdrag met de opmaat tot lidmaatschap, visa vrij reizen en werken plus aansluiting bij de NATO..... en uiteraard de Poroshenko kliek lekker laten zitten met zijn Neo Nazi's.
Handig.
Zo makkelijk worden de doden vergeten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161246720
quote:

[..]

Als je niet de moeite hebt genomen om te stemmen tel je niet meer mee na de uitslag. Dus achteraf niet gaan jammeren. Dat is de democratie.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:46:18 #198
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

De oligarchen hebben in Oekraïne het monopolie in handel. Niet de Oekraïense burger. Dus dit handelsverdrag wordt met de oligarchen gesloten, niet met de Oekraïense burger. Daarom trapt het NEE! kamp niet in het pro-Europese leugentje dat dit associatieverdrag goed zou zijn voor de Oekraïense burger. Dat is simpelweg niet waar. Gelukkig heeft een overgrote meerderheid (meer dan 60%) datzelfde idee en NEE! gestemd.
Het politieke deel (het enige deel wat veranderd kon worden met dit referendum) gaat juist over verbetering van de mensenrechten situatie, bestrijding van corruptie etc. etc. Dat deel is dus nu weggestemd door het Nee-kamp. Dat handelsakkoord komt er sowieso. Daar heeft Brussel namelijk alleen maar een meerderheid voor nodig, en geen unanieme stemming.
pi_161246729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 06:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het probleem is dat de kliek in Brussel net zo onbetrouwbaar is en rustig verdragen tekent met griezelige regeringen in de EU.
Bulgaarse regering, uiterst corrupt, oud communisten met bloed aan hun handen. Nooit gestraft, nooit voor de rechter gesleept, zitten gewoon nog in het parlement. Gaan gewoon door met hun praktijken.
Roemenen hetzelfde. Griekenland, moet ik het daar nog over hebben? Italie? Spanje? Portugal? Polen?
Komt zodirekt Bosnie, Albanie en Servie erbij, dan heb je dezelfde smeerlappen bij elkaar.
Maar alles voor het Groot Europa moet je maar denken.
En de gewone man blijft maar bloeden.....
Eens met het onderliggende sentiment. Ik ben ook tegen ongebreidelde uitbreiding van de EU. Wat mij betreft gaan we terug naar een stabielere en veel kleinere Noord West Europese EU of zo.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:48:33 #200
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246737
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:44 schreef DustPuppy het volgende:

Ok, maar het resultaat van je Nee-stem is een handelsakkoord zonder voorwaarden.
Als dat de bedoeling was, prima.
De vraag van het referendum was niet 'ben je voor een handelsakkoord zonder voorwaarden', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met oekraine'. En daar was ik tegen. Over wat dat gaat betekenen mag de politiek nadenken. Dat was hier niet de vraag.

quote:
En het is natuurlijk feitelijk wel zo dat een Nee-stem Poetin in de kaart speelt. Dat ontkennen is naïef. Dat dit voor jou geen reden was om te stemmen is persoonlijk.
Het interesseert me niet wie dit wel of niet in de kaart speelt. De vraag was niet 'wil je Poetin in de kaart spelen', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine'. En daar was ik tegen.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:48:42 #201
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246740
Even voor de goede orde nogmaals: Het Handelsakkoord gedeelte van dit verdrag KON niet weggestemd worden middels dit referendum.

Dit is blijkbaar nog steeds onduidelijk bij het Nee-kamp.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:49:42 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246751
quote:

[..]

Van de 100% die stemt was ruim 60% tegen. Dat is politiek gezien en volgens de kieswet gezien een overgrote meerderheid. Mensen die niet stemmen tellen namelijk niet mee. Dat is het risico van niet gaan stemmen.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:49:55 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_161246752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je niet de moeite hebt genomen om te stemmen tel je niet meer mee na de uitslag. Dus achteraf niet gaan jammeren. Dat is de democratie.
Prima, maar de overgrote meerderheid heeft dus niet gesproken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:50:21 #204
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:48 schreef Danny het volgende:

[..]

De vraag van het referendum was niet 'ben je voor een handelsakkoord zonder voorwaarden', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met oekraine'. En daar was ik tegen. Over wat dat gaat betekenen mag de politiek nadenken. Dat was hier niet de vraag.

[..]

Het interesseert me niet wie dit wel of niet in de kaart speelt. De vraag was niet 'wil je Poetin in de kaart spelen', maar 'ben je voor of tegen het associatieverdrag met Oekraine'. En daar was ik tegen.
Je houdt bij een stemming dus totaal geen rekening met mogelijke gevolgen? Dan kun je toch onmogelijk spreken van een weloverwogen keus.

Ieder mens houdt met elke beslissing die hij maakt rekening met de mogelijke gevolgen, maar hierbij zou je dat niet doen? Vreemd verhaal.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:50:52 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161246760
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze hebben hun kans gehad.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 april 2016 @ 07:51:39 #206
38496 Perrin
pi_161246762
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:48 schreef DustPuppy het volgende:
Even voor de goede orde nogmaals: Het Handelsakkoord gedeelte van dit verdrag KON niet weggestemd worden middels dit referendum.

Bij sommigen misschien.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:51:44 #207
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_161246765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef DustPuppy het volgende:
Als ik het nu allemaal goed begrijp krijgen we dus door deze Nee uitslag straks een handelsakkoord zonder de politieke voorwaarden (dus corruptiebestrijding, mensenrechten, visum-versoepeling, militaire samenwerking etc.)

Ik denk dat dit voor de oligarchen in Oekraïne alleen maar goed nieuws is, eigenlijk.
Het is een gewoon een goed signaal aan de politiek dat zij totaal uit de pas lopen met wat de bevolking wil. Zowel nationaal als in EU verband. Zij weten het en wij weten het.
Dat het niet is gelukt de bevolking met alsnog voor hun geopolitieke agenda te spannen is ook goed. Dikke faal voor alle propaganda. Dat baart hun wellicht nog wel veel meer zorgen dan dit hele pruts verdrag. Dat is een echt probleem voor hen. Want de sentimenten in de grote EU landen zijn precies hetzelfde.

Zelfs de in elkaar gebeukte schuldoverladen Duitsers beginnen hun stem weer te vinden.

"Warum gibt es kein Referendum über ein Dexit?"
"EU-Referendum in Deutschland?"
"'Germans want a vote on the EU too' Merkel hell as Germany calls for UK-style referendum"

c_/
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_161246766
quote:

Nee hoor, ook al doe je nog zoveel moeite het zo te laten lijken. De nee stemmers zijn behoorlijk goed op de hoogte.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_161246775
quote:

[..]

Die moeten dan ook hun bek houden en hebben hun kans gehad. Niet gaan janken.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:52:29 #210
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je houdt bij een stemming dus totaal geen rekening met mogelijke gevolgen? Dan kun je toch onmogelijk spreken van een weloverwogen keus.
Wat mijn overwegingen zijn bepaal ik zelf, dank je wel :) De gevolgen bij een vóórstem zijn voor Nederland in mijn ogen veel groter. Financieel, economisch, sociaal en mogelijk zelfs militair. Nee dank je.

quote:
Ieder mens houdt met elke beslissing die hij maakt rekening met de mogelijke gevolgen, maar hierbij zou je dat niet doen? Vreemd verhaal.
Ik heb antwoord gegeven op een vraag. Ik heb zelfs de stemwijzers gedaan van verschillende kampen en altijd kwam ik op een zeeeeeer duidelijk 'tegen' uit. Wat mijn eigen gevoel al bevestigde.
Mooi he, democratie?
  donderdag 7 april 2016 @ 07:52:51 #211
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246781
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:51 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Nee hoor, ook al doe je nog zoveel moeite het zo te laten lijken. De nee stemmers zijn behoorlijk goed op de hoogte.
Niet echt. Een groot gros denkt dat het hele akkoord nu niet doorgaat. Zag het net nog op TV.
pi_161246783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:24 schreef DustPuppy het volgende:
Als ik het nu allemaal goed begrijp krijgen we dus door deze Nee uitslag straks een handelsakkoord zonder de politieke voorwaarden (dus corruptiebestrijding, mensenrechten, visum-versoepeling, militaire samenwerking etc.)

Ik denk dat dit voor de oligarchen in Oekraïne alleen maar goed nieuws is, eigenlijk.
Ja.
Het grote handelsdeel van het verdrag gaat door.
Alleen die paar pagina's niet-handel gaat er uit.

Want dat wil het volk. :D
Make my day!
pi_161246787
Dit referendum is helegaar geen feest voor de democratie, mensen is enkel de illusie gewekt dat ze tegen iets konden stemmen waar ze geen invloed op hebben. Het enige resultaat is nog meer teleurgestelde kiezers. Bedankt Geenstijl.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:54:03 #214
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246791
quote:

[..]

Dat is hun eigen keuze geweest. Het interesseerde ze blijkbaar niet voldoende om een voor, tegen of blancostem uit te brengen. Dan zal de uitkomst ze ook niet interesseren verder. Vooraf weten niet-stemmers hoe dan ook dat ze niet meetellen. Achteraf een beetje jankzakken dat je strategische thuisblijven niet het gewenste resultaat had verandert daar niets aan :)
pi_161246793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet echt. Een groot gros denkt dat het hele akkoord nu niet doorgaat. Zag het net nog op TV.
Beetje knip en plakwerk. Dit is dezelfde tv die gisteren tot 21:05 volhield dat de drempel niet zou worden gehaald. Niet serieus te nemen dus.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:54:36 #216
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:52 schreef Danny het volgende:
Wat mijn overwegingen zijn bepaal ik zelf, dank je wel :) De gevolgen bij een vóórstem zijn voor Nederland in mijn ogen veel groter. Financieel, economisch, sociaal en mogelijk zelfs militair. Nee dank je.
Oh, je houdt dus wel rekening met de mogelijke gevolgen. Net zei je nog van niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:52 schreef Danny het volgende:
Ik heb antwoord gegeven op een vraag. Ik heb zelfs de stemwijzers gedaan van verschillende kampen en altijd kwam ik op een zeeeeeer duidelijk 'tegen' uit. Wat mijn eigen gevoel al bevestigde.
Mooi he, democratie?
Deze vorm van democratie of parlementaire democratie?
  donderdag 7 april 2016 @ 07:55:00 #217
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_161246800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:53 schreef gelly het volgende:
Dit referendum is helegaar geen feest voor de democratie, mensen is enkel de illusie gewekt dat ze tegen iets konden stemmen waar ze geen invloed op hebben. Het enige resultaat is nog meer teleurgestelde kiezers. Bedankt Geenstijl.
Het zichtbaar maken dat er geen democratie is is ook winst.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 7 april 2016 @ 07:55:30 #218
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246803
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Beetje knip en plakwerk. Dit is dezelfde tv die gisteren tot 21:05 volhield dat de drempel niet zou worden gehaald. Niet serieus te nemen dus.
Zelfs het Jan Roos gevolg roept dat en niet alleen op TV, dus waar deze wijsheid vandaan komt?
pi_161246804
quote:
Je houdt bij een stemming dus totaal geen rekening met mogelijke gevolgen?
Dan zou je er ook rekening mee moeten houden dat een ja-stem uiteindelijk bij een overwinning als een stem voor de EU uitgelegd zou worden. En dat is nu precies het verwijt dat tegenstanders kregen; het referendum 'misbruiken'. Maar bij een overweldigend ja zou het omgekeerd net zo goed gebeurd zijn. Dat aspect meewegen in een een stem lijkt me een logisch onderdeel van het rekening houden met de gevolgen van een stem.
pi_161246808
Het ja-kamp wint natuurlijk gewoon in the end, want het verdrag komt er echt wel. Europese ambtenaren hebben allang een alternatieve versie van het verdrag geschreven dat over een tijdje uit de hoge hoed wordt getoverd. Alle landen zullen dat nieuwe verdrag ratificeren en NL zal wellicht weer een referendum gaan houden als genoeg mensen dat aanvragen. De vraag is of de 30% dan wel gehaald zal worden, waarschijnlijk niet. Ondertussen worden grote delen van het huidige akkoord alsnog geimplementeerd.
pi_161246809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het politieke deel (het enige deel wat veranderd kon worden met dit referendum) gaat juist over verbetering van de mensenrechten situatie, bestrijding van corruptie etc. etc. Dat deel is dus nu weggestemd door het Nee-kamp. Dat handelsakkoord komt er sowieso. Daar heeft Brussel namelijk alleen maar een meerderheid voor nodig, en geen unanieme stemming.
Als men doorgaat met dit handelsakkoord zal dit politieke consequenties hebben bij de landelijke verkiezingen in 2017. De Nederlander werd bij het vorige referendum ook al genaaid door een pro-Europeaan. (Balkenende) Dat laat de Nederlander zich geen twee keer welgevallen. Dit is een duidelijke boodschap van het volk, een duidelijk signaal.

Dit associatieverdrag lost de mensenrechtensituatie in Oekraïne niet op. Laat staan de diepgewortelde corruptie. De EU biedt Oekraïne juist meer instrumenten om hiermee door te gaan. Dit is geen handelsverdrag, dit is een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU. De Nederlander heeft zich gisteren duidelijk uitgesproken zich hier niet voor te laten lenen. Verder is het een duidelijk signaal hoe de gemiddelde Nederlander werkelijk denkt over deze EU. Laten we hiermee een inspiratiebron zijn voor de Britten als zij straks in meerderheid stemmen voor een Brexit.
  donderdag 7 april 2016 @ 07:56:17 #222
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:55 schreef Rica het volgende:

[..]

Hier ben ik het 100% mee eens. Helaas is dat tevens het enige wat dit referendum aantoont.
pi_161246815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:51 schreef Rica het volgende:

[..]

Het is een gewoon een goed signaal aan de politiek dat zij totaal uit de pas lopen met wat de bevolking wil.
Nee, wat een klein gedeelte van de bevolking wil. En dat laat dit referendum ook wel zien, of de verkiezingen voor het EP. Kennelijk interresseert het de burger gewoon niets. Bij de laatste tweede kamer verkiezingen werd er ook gewoon massaal op pro-EU partijen gestemd.

Laten we nu niet net doen alsof de doorsnee burger zo goed geinformeerd is, daarom kennen we ook een parlementaire democratie. Kun je eens in de 4 jaar mensen in de kamer stemmen waarvan je denkt dat ze je vertegenwoordigen.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:57:03 #224
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Oh, je houdt dus wel rekening met de mogelijke gevolgen. Net zei je nog van niet.
Niet voor gevolgen voor externe partijen. De gevolgen voor Oekraïne of Rusland interesseren me echt minder dan niets.

quote:
Deze vorm van democratie of parlementaire democratie?
Elke vorm ervan. Ik heb dit kabinet ook niet gekozen. Ben wel wezen stemmen, niet blij met de keuze, maar ze zijn democratisch gekozen. Het is wat het is. Had hier ja-gestemd was ik ook niet blij geweest, maar had ik ook niet gaan lopen janken dat het zo boehoehoe-oneerlijk is allemaal.
pi_161246818
quote:

Wie heeft de vraagstelling van dit referendum eigenlijk geformuleerd?
  donderdag 7 april 2016 @ 07:57:22 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef Elzies het volgende:
Dit associatieverdrag lost de mensenrechtensituatie in Oekraïne niet op. Laat staan de diepgewortelde corruptie. De EU biedt Oekraïne juist meer instrumenten om hiermee door te gaan. Dit is geen handelsverdrag, dit is een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU.
Nu dus niet meer.
pi_161246823
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als men doorgaat met dit handelsakkoord zal dit politieke consequenties hebben bij de landelijke verkiezingen in 2017. De Nederlander werd bij het vorige referendum ook al genaaid door een pro-Europeaan. (Balkenende) Dat laat de Nederlander zich geen twee keer welgevallen. Dit is een duidelijke boodschap van het volk, een duidelijk signaal.

Dit associatieverdrag lost de mensenrechtensituatie in Oekraïne niet op. Laat staan de diepgewortelde corruptie. De EU biedt Oekraïne juist meer instrumenten om hiermee door te gaan. Dit is geen handelsverdrag, dit is een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU. De Nederlander heeft zich gisteren duidelijk uitgesproken zich hier niet voor te laten lenen. Verder is het een duidelijk signaal hoe de gemiddelde Nederlander werkelijk denkt over deze EU. Laten we hiermee een inspiratiebron zijn voor de Britten als zij in meerderheid stemmen voor een Brexit.
Dit is de opmaat naar de val van de EU mocht een Brexit komen. Dan gaan we in Nederland wederom een referendum hebben met een NLExit als onderwerp, en dan ben ik echt benieuwd wat er uit gaat komen.
pi_161246828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:55 schreef Rica het volgende:

[..]

Je zou over elk non-item een referendum willen hebben, elke dag stemmen?
pi_161246829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef gelly het volgende:

[..]. Bij de laatste tweede kamer verkiezingen werd er ook gewoon massaal op pro-EU partijen gestemd.
Noem eens een middenpartij die niet pro-EU is?
pi_161246831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nu dus niet meer.
Dat onderdeel was sowieso een farce natuurlijk. Je maakt afspraken met corrupte politici die corrupte politici en bedrijven zouden moeten aanpakken. Beetje naïef om te denken dat dat ooit zou gaan werken.
  Admin donderdag 7 april 2016 @ 07:58:51 #231
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_161246833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, wat een klein gedeelte van de bevolking wil.
De niet-stemmer schaart zich automatisch bij de meerderheid. Dat weet iedereen die stemgerechtigd is. Dus wie niet gestemd heeft heeft eigenlijk gewoon tegen gestemd in dit geval, omdat de meerderheid die wél gestemd heeft tegen gestemd heeft. Risico van niet stemmen :)
pi_161246840
quote:

[..]

Ik denk dan ook dat deze NEE stem nog een aardig backfire gaat beleven, op welke gebied dan ook. Een slechter verdrag met Oekraïne, een NL dat op zijn plaatst gezet wordt door de grote EU landen, meer stemmen voor de PVV (indien je daar niet op zit te wachten), etc.
pi_161246845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nu dus niet meer.
Een paar reacties terug schreef je nog dat de EU dit verdrag er toch gaat doordrukken, ongeacht dit referendum.

Bovendien gaat buiten dit verdrag al miljarden EU gelden naar Kiev toe zodat zij hun eigen burgers kunnen blijven bombarderen in Oost-Oekraïne.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:00:55 #234
38496 Perrin
pi_161246850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dan ook dat deze NEE stem nog een aardig backfire gaat beleven, op welke gebied dan ook. Een slechter verdrag met Oekraïne, een NL dat op zijn plaatst gezet wordt door de grote EU landen, meer stemmen voor de PVV (indien je daar niet op zit te wachten), etc.
Zo maak je als EU de anti-EU sentimenten slechts groter.
pi_161246852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijkbaar krijgt de politiek het niet voor elkaar dit verdrag te verkopen aan alle slecht-geïnformeerde domme burgers. Balen voor die elite kliek zeg.
pi_161246853
Ik nam ook aan dat het hele verdrag niet door zou gaan, aangezien zowel het nee als het ja kamp het de hele tijd over de handel en de economische consequenties hadden. Maar eigenlijk was het referendum dus waardeloos?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  donderdag 7 april 2016 @ 08:01:46 #237
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:00 schreef Elzies het volgende:
Een paar reacties terug schreef je nog dat de EU dit verdrag er toch gaat doordrukken, ongeacht dit referendum.
Nee, lezen! Ik zei dat het handelsgedeelte van dit verdrag sowieso doorgaat, omdat hier geen unanieme stemming voor nodig is.
pi_161246856
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo maak je als EU de anti-EU sentimenten slechts groter.
Dat maakt de EU volgens mij niet zoveel uit gezien de huidige tendens.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:02:21 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_161246859
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze hebben hun kans gehad.
De overgrote meerderheid heeft gesproken lijkt me geen Bayesiaanse uitspraak.

Dan had er op z'n minst moeten staan de overgrote meerderheid van een kleine minderheid heeft gesproken. Dat was ook correcter geweest.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:02:56 #240
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161246863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:01 schreef D1990 het volgende:
Ik nam ook aan dat het hele verdrag niet door zou gaan, aangezien zowel het nee als het ja kamp het de hele tijd over de handel en de economische consequenties hadden. Maar eigenlijk was het referendum dus waardeloos?
Ach wat is waardeloos? Toont wel aan dat je als klein land weinig invloed hebt binnen een groot Europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')