Nu dus niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef Elzies het volgende:
Dit associatieverdrag lost de mensenrechtensituatie in Oekraïne niet op. Laat staan de diepgewortelde corruptie. De EU biedt Oekraïne juist meer instrumenten om hiermee door te gaan. Dit is geen handelsverdrag, dit is een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU.
Dit is de opmaat naar de val van de EU mocht een Brexit komen. Dan gaan we in Nederland wederom een referendum hebben met een NLExit als onderwerp, en dan ben ik echt benieuwd wat er uit gaat komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als men doorgaat met dit handelsakkoord zal dit politieke consequenties hebben bij de landelijke verkiezingen in 2017. De Nederlander werd bij het vorige referendum ook al genaaid door een pro-Europeaan. (Balkenende) Dat laat de Nederlander zich geen twee keer welgevallen. Dit is een duidelijke boodschap van het volk, een duidelijk signaal.
Dit associatieverdrag lost de mensenrechtensituatie in Oekraïne niet op. Laat staan de diepgewortelde corruptie. De EU biedt Oekraïne juist meer instrumenten om hiermee door te gaan. Dit is geen handelsverdrag, dit is een geopolitiek spel tussen Rusland en de EU. De Nederlander heeft zich gisteren duidelijk uitgesproken zich hier niet voor te laten lenen. Verder is het een duidelijk signaal hoe de gemiddelde Nederlander werkelijk denkt over deze EU. Laten we hiermee een inspiratiebron zijn voor de Britten als zij in meerderheid stemmen voor een Brexit.
Je zou over elk non-item een referendum willen hebben, elke dag stemmen?quote:Op donderdag 7 april 2016 07:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Het zichtbaar maken dat er geen democratie is is ook winst.
Noem eens een middenpartij die niet pro-EU is?quote:Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef gelly het volgende:
[..]. Bij de laatste tweede kamer verkiezingen werd er ook gewoon massaal op pro-EU partijen gestemd.
Dat onderdeel was sowieso een farce natuurlijk. Je maakt afspraken met corrupte politici die corrupte politici en bedrijven zouden moeten aanpakken. Beetje naïef om te denken dat dat ooit zou gaan werken.quote:
De niet-stemmer schaart zich automatisch bij de meerderheid. Dat weet iedereen die stemgerechtigd is. Dus wie niet gestemd heeft heeft eigenlijk gewoon tegen gestemd in dit geval, omdat de meerderheid die wél gestemd heeft tegen gestemd heeft. Risico van niet stemmenquote:Op donderdag 7 april 2016 07:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, wat een klein gedeelte van de bevolking wil.
Ik denk dan ook dat deze NEE stem nog een aardig backfire gaat beleven, op welke gebied dan ook. Een slechter verdrag met Oekraïne, een NL dat op zijn plaatst gezet wordt door de grote EU landen, meer stemmen voor de PVV (indien je daar niet op zit te wachten), etc.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je houdt bij een stemming dus totaal geen rekening met mogelijke gevolgen? Dan kun je toch onmogelijk spreken van een weloverwogen keus.
Ieder mens houdt met elke beslissing die hij maakt rekening met de mogelijke gevolgen, maar hierbij zou je dat niet doen? Vreemd verhaal.
Een paar reacties terug schreef je nog dat de EU dit verdrag er toch gaat doordrukken, ongeacht dit referendum.quote:
Zo maak je als EU de anti-EU sentimenten slechts groter.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat deze NEE stem nog een aardig backfire gaat beleven, op welke gebied dan ook. Een slechter verdrag met Oekraïne, een NL dat op zijn plaatst gezet wordt door de grote EU landen, meer stemmen voor de PVV (indien je daar niet op zit te wachten), etc.
Blijkbaar krijgt de politiek het niet voor elkaar dit verdrag te verkopen aan alle slecht-geïnformeerde domme burgers. Balen voor die elite kliek zeg.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat deze NEE stem nog een aardig backfire gaat beleven, op welke gebied dan ook. Een slechter verdrag met Oekraïne, een NL dat op zijn plaatst gezet wordt door de grote EU landen, meer stemmen voor de PVV (indien je daar niet op zit te wachten), etc.
Nee, lezen! Ik zei dat het handelsgedeelte van dit verdrag sowieso doorgaat, omdat hier geen unanieme stemming voor nodig is.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:00 schreef Elzies het volgende:
Een paar reacties terug schreef je nog dat de EU dit verdrag er toch gaat doordrukken, ongeacht dit referendum.
Dat maakt de EU volgens mij niet zoveel uit gezien de huidige tendens.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo maak je als EU de anti-EU sentimenten slechts groter.
De overgrote meerderheid heeft gesproken lijkt me geen Bayesiaanse uitspraak.quote:
Ach wat is waardeloos? Toont wel aan dat je als klein land weinig invloed hebt binnen een groot Europa.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:01 schreef D1990 het volgende:
Ik nam ook aan dat het hele verdrag niet door zou gaan, aangezien zowel het nee als het ja kamp het de hele tijd over de handel en de economische consequenties hadden. Maar eigenlijk was het referendum dus waardeloos?
Laten we het nu eens omdraaien, Oekraïne weet wat ze te doen staat als ze zich richting de EU willen bewegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het politieke deel (het enige deel wat veranderd kon worden met dit referendum) gaat juist over verbetering van de mensenrechten situatie, bestrijding van corruptie etc. etc. Dat deel is dus nu weggestemd door het Nee-kamp. Dat handelsakkoord komt er sowieso. Daar heeft Brussel namelijk alleen maar een meerderheid voor nodig, en geen unanieme stemming.
Hoe het technisch werkt is duidelijk, maar uiteindelijk vindt 70% het niet belangrijk genoeg en is 10% ook nog eens voor. Dan hou je 20% over. En om dat nou een overgrote meerderheid te noemen..quote:Op donderdag 7 april 2016 07:58 schreef Danny het volgende:
[..]
De niet-stemmer schaart zich automatisch bij de meerderheid. Dat weet iedereen die stemgerechtigd is. Dus wie niet gestemd heeft heeft eigenlijk gewoon tegen gestemd in dit geval, omdat de meerderheid die wél gestemd heeft tegen gestemd heeft. Risico van niet stemmen
Het zal enigszins wijzigen denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:01 schreef D1990 het volgende:
Ik nam ook aan dat het hele verdrag niet door zou gaan, aangezien zowel het nee als het ja kamp het de hele tijd over de handel en de economische consequenties hadden. Maar eigenlijk was het referendum dus waardeloos?
Ja. Het verdrag is al in werking. Als we het niet ratificeren heeft straks de hele EU een handelsverdrag met Oekraïne, en wij door het Schengen verdrag ook, maar dan zonder de vruchten ervan te plukken. Het enige wat een nee stem doet is Nederland in een ongemakkelijke positie manoeuvreren die onze belangen schaadt.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:01 schreef D1990 het volgende:
Dat kunnen ze doen, maar dan hoeven ze volgend jaar niet te huilen dat ze worden afgestraft bij de verkiezingen. Gaat iedereen klagen dat de PVV zo groot is geworden enzo, dat soort praktijken.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe het technisch werkt is duidelijk, maar uiteindelijk vindt 70% het niet belangrijk genoeg en is 10% ook nog eens voor. Dan hou je 20% over. En om dat nou een overgrote meerderheid te noemen..
Het is een raadgevend referendum, niets meer, niets minder. En ik vind dat de politiek met zo'n lage opkomst best de conclusie mag trekken dat het volk kennelijk niet zoveel geeft om het verdrag.
Well duh... Denken dat dit iets gaat tegenhouden was gewoon dom. Er komt een nieuw akkoord met wat andere punten erin en that's it.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:01 schreef D1990 het volgende:
Dat zal ze leren dingen te ratificeren zonder steun.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Het verdrag is al in werking. Als we het niet ratificeren heeft straks de hele EU een handelsverdrag met Oekraïne, en wij door het Schengen verdrag ook, maar dan zonder de vruchten ervan te plukken. Het enige wat een nee stem doet is Nederland in een ongemakkelijke positie manoeuvreren die onze belangen schaadt.
Fijn dat jij dat vindt.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum, niets meer, niets minder. En ik vind dat de politiek met zo'n lage opkomst best de conclusie mag trekken dat het volk kennelijk niet zoveel geeft om het verdrag.
Ik stem gewoon weer VVD, ongeacht wat ze doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:04 schreef juliusceasar het volgende:
NEE is NEE Rutte. Zo niet dan wordt de VVD afgestraft in maart 2017!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |