JAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen moslims meer toelaten in Nederland JA | NEE
76% JAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Ik feliciteer iedere winnaar van een geldig referendum.![]()
De grote vier zitten al op 2,3 miljoen hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zouden we het ruim halen. Hoeveel procent van de inwoners woont in de grote steden? Voor de 4 grote steden, en dit is nogal liberaal gedefinieerd, kom je op maximaal 2 miljoen inwoners van de 17 miljoen inwonres die we hebben.
Typisch ook weer bij EP2014 was de lage opkomst juist de oorzaak voor het verlies van Geertje en de winst van D66. Bovendien vond Geert destijds dat de uitslag niet echt serieus genomen moest worden met een opkomst van +37%.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Ceberut het volgende: [..] hahaha idioot. dik verlies of het nou 29 of 31 procent is.
Eerst maar eens eentje over meer gratis geld voor de banken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We kunnen altijd nog een referendum over meer gratis geld voor iedereen organiseren.
Goed bezig, een stelling met een ontkenning, dat zal vast niet verwarrend zijnquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Collide het volgende:
Rozendaal
Voor: 61,6%
Tegen: 37,9%
Opkomst 49,1%
Waar baseer je dat op? Laatste wat ik heb gehoord is 29%.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef BoneThugss het volgende:
Oké dan, die 30 procent halen ze wel.
Dat zou ook volledig terecht zijn gezien de gang van zaken. Maar eerst maar eens even afwachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...
Zijn er al Schiermonninkoog en Rozendaalquote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Fylax het volgende:
Hoelaat zou de eerste gemeente komen met uitslag?
SGP'ers zijn doorgaans de beste en meest integere politici... Jammer alleen dat ze zo'n enge ideologie hebbenquote:
Waar kunnen we deze uitslagen zien?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Collide het volgende:
Rozendaal
Voor: 61,6%
Tegen: 37,9%
Opkomst 49,1%
Klopt. Als 1/3 gehaald word moet er niet gejankt worden en zal men gewoon tegen moeten zijn. Niet gaan janken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Infection het volgende:
Dus de politici gaan nu goed luisteren naar de 2/3 van de bevolking die niet gestemd heeft...
Dat klinkt als, fuck die 1/3, die 2/3 is belangrijker want dat is de meerderheid.
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Waar kunnen we deze uitslagen zien?
We wachten af..quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...
Thanksquote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Collide het volgende:
[..]
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Let op mijn woorden!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Laatste wat ik heb gehoord is 29%.
Onzin, de grens is in dat scenario niet gehaald, dus heb je gefaald. Accepteer het en ga verderquote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou ook volledig terecht zijn gezien de gang van zaken. Maar eerst maar eens even afwachten.
Wat dat betreft vond ik de suggestie van Maurice de Hond wel aardig. Je moet uitgaan van het aantal nee-stemmers. Dus bij meer dan x% van de stemgerechtigden tegen, is het geldig, want dan trek je het mandaat van de TK in.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Idisrom het volgende:
Van der Staaij is ook incorrect over de geldigheid van het referendum.
Hij vindt dat bij 29% opkomst x 65% tegenstemmers is 19% tegenstem niet geldig.
Maar 31% opkomst x 55% tegenstemmers is 17% tegenstem wel geldig.
Nee, dan is duidelijk dat die mensen die niet zijn gaan stemmen, er niet toe doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Doet hij wel vaker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Vasilevski het volgende:
Ron zegt een aantal zinnige dingen hier.
Ik ben nu al referendummoequote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Wat mij betreft elke week een referendum.
Totdat het pluche luistert.
Omdat de mensen die bij landelijke verkiezingen thuisblijven niet de overgrote meerderheid (meer dan tweederde) vormen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
De voorstemmerspartijen blijven maar hameren op dat ze die 2/3de die NIET is gaan stemmen niet kunnen negeren.
Flikker toch op man. Bij landelijke verkiezingen hoor je niemand over de mensen die NIET zijn gaan stemmen
Als het boven de 30% uitkomt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RRuben het volgende:
Wel mooi dat het merendeel van de tweede kamer ook daadwerkelijk de uitkomst van het referendum wil uitvoeren
Met obstructie ja. Nu het zo close-call is moet dat besproken worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin, de grens is in dat scenario niet gehaald, dus heb je gefaald. Accepteer het en ga verder
Dit.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Weer iemand waarbij het niet om Oekraïne draait.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Maar niet in het licht van de uitslag, enkel in het licht van de procedure.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Met obstructie ja. Nu het zo close-call is moet dat besproken worden.
Waarom zou ik persoonlijk dat verdrag moeten doorlezen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoeveel mensen die hebben gestemd hebben het verdrag gelezen?
Dat is dus een onjuiste conclusie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
Ook al wordt het 30%, het boeit 70% niet genoeg.
Beetje veel pagina's hansquote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoeveel mensen die hebben gestemd hebben het verdrag gelezen?
Lijkt me uitstekend. Na een maand neemt niemand dat meer serieus.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Dat is toch afgerond 2 miljoen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
De grote vier zitten al op 2,3 miljoen hoor.
Alle mensen die niet zijn gaan stemmen zijn gewoon voor en hebben wel wat beters te doen dan deze poppenkast.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat de mensen die bij landelijke verkiezingen thuisblijven niet de overgrote meerderheid (meer dan tweederde) vormen.
Gaan we die redenering ook gebruiken bij de EP-verkiezingen straks? Dan blijf ik ook tactisch thuis.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Juist wel. Er wordt altijd over gesproken wanneer de opkomst laag is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
De voorstemmerspartijen blijven maar hameren op dat ze die 2/3de die NIET is gaan stemmen niet kunnen negeren.
Flikker toch op man. Bij landelijke verkiezingen hoor je niemand over de mensen die NIET zijn gaan stemmen
22:00 Nieuwsuur: uitslagenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef RemcoW23 het volgende:
Is er een link naar een site waar de uitslagen live binnen komen? Kan zijn dat het al gemeld is, maar het gaat hier hard.
Gelukkig werkt het niet zo simpel als jouw breinquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Alle mensen die niet zijn gaan stemmen zijn gewoon voor en hebben wel wat beters te doen dan deze poppenkast.![]()
80% van de Nederlanders is gewoon voor. Wat random lui op internet fora zijn tegen. Whats new.....
Ik hoor sowieso voornamelijk dom gelul van 'niet stemmers'quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef RemcoW23 het volgende:
Is er een link naar een site waar de uitslagen live binnen komen? Kan zijn dat het al gemeld is, maar het gaat hier hard.
Omdat je anders toch geen gedegen oordeel erover kunt geven, lijkt mij nogal wiedes.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou ik persoonlijk dat verdrag moeten doorlezen?
Inderdaad zeg. Daar kun je grondwetten mee wijzigen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat de mensen die bij landelijke verkiezingen thuisblijven niet de overgrote meerderheid (meer dan tweederde) vormen.
Daarom heb ik dus niet gestemd.quote:
Afronden met 300kquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch afgerond 2 miljoen?
En erg liberaal gedefinieerd aangezien je Utrecht niet tot de grote steden zou moeten rekenen.
Je hebt de peiling van 20:30 niet gezien?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Ceberut het volgende:
Nee-kamp verliest hoe dan ook door extreem lage opkomst.
Het referendum moet in dat geval opnieuw als blijkt dat er sprake was van obstructie van de democratie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar niet in het licht van de uitslag, enkel in het licht van de procedure.
Volgens Ron Freser zal in praktijk de grote tegenstem sowieso in het debat doorklinken waar het de EU betreft. Of het opkomstpercentage nou gehaald wordt of niet. Je mag dat best winst noemen en knap van Geenpeil, ook als het referendum niet geldig blijkt. Het alternatief was dat het verdrag er anders gewoon doorgejast was en niemand er van had geweten.quote:
Fuck, wat een opmerking. Roozendaal is zo blank als maar kan, veel villa's enz.quote:In Roozendaal wonen meer Oekrainers misschien.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
Wat is het unieke punt?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Jezus... Ze kappen met de uitzending... Een uniek punt in onze democratie is bereikt en de NOS zendt het niet uit
Gaat het toch ook nietquote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Nou, dat werkt net wat andersquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gaan we die redenering ook gebruiken bij de EP-verkiezingen straks? Dan blijf ik ook tactisch thuis.
Bevel gehad van het Ministerie van Propaganda waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Jezus... Ze kappen met de uitzending... Een uniek punt in onze democratie is bereikt en de NOS zendt het niet uit
Daar hoef ik het persoonlijk toch niet voor door te lezen. Daar heb je mensen voor die een full time baan hebben mensen zoals mij voor te lichten en van informatie te voorzien zodat ik een goede keuze kan maken. Ik heb helemaal geen tijd om 3000 pagina's uit te pluizen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat je anders toch geen gedegen oordeel erover kunt geven, lijkt mij nogal wiedes.
Alleen als het JA kamp op grote voorsprong zou staan zouden ze blijven uitzendenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Als het boven de 30% komt lijken ze toch gewonnen te hebben. Op basis van de voorlopige uitslagen dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Ceberut het volgende:
Nee-kamp verliest hoe dan ook door extreem lage opkomst.
Johan Cruijff is veel belangrijker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Moeten ze dan weer items bij stembureaus laten zien? Ze hebben geen beelden meerquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef richolio het volgende:
Na de ster: Scott & Bailey
Lekker belangrijk dat referendum
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil graag iedereen feliciteren met hun overwinning.
De Voor-stemmers want de kiesdrempel is niet gehaald dus ongeldig,
De Tegen-stemmers want de overgrote meerderheid van de stemmers is tegen.
De thuisblijvers want de meeste Nederlanders bleven thuis en interesseert het wellicht niet.
22:00 Nieuwsuur: uitslagenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Gaat het zo nog verder of stopt de NPO er gewoon mee?
Stoppen ermee, om 2200 de uitslagenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Dit referendum is in zijn geheel uniek natuurlijk.quote:
Ze stoppen gewoon. 22:00 verder Nieuwsuur. Die vluchtelingenzender.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Ik ben VOOR!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Dank. Even op mijn eigen gemeente een alert gezet. Handigquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Sarcasme? Man man man.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Fuck, wat een opmerking. Roozendaal is zo blank als maar kan, veel villa's enz.
Daar hebben we het 'nog beter uitleggen' argument weer.quote:ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ziet een "heldere nee-stem". Tegelijkertijd vindt hij dat niet genegeerd mag worden dat er zoveel mensen niet naar de stembus zijn gegaan. Dat kan zijn geweest omdat ze tegen referenda zijn of vinden dat het referendum onder valse voorwendselen is uitgeschreven. Wat de ChristenUnie betreft moet het kabinet daarom nog duidelijker uitleggen dat het verdrag niet gaat over een toetreding van Oekraïne tot de EU.
Onzin, enkel een groot deel van de voortanders neemt niet de moeite om te gaan stemmen. Daar naaien ze zichzelf mee als het opkomstpercentage wordt gehaald en zelfs als het niet zou worden gehaald, met bijv. 80% nee en een okp van 29% zal het kabinet er toch rekening mee moeten houden, tenzij ze graag een (extra) electorale straf krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Nee dat is die wijk van de flodders.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die mensen die wij democratisch verkozen hebben inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Daar hoef ik het persoonlijk toch niet voor door te lezen. Daar heb je mensen voor die een full time baan hebben mensen zoals mij voor te lichten en van informatie te voorzien zodat ik een goede keuze kan maken. Ik heb helemaal geen tijd om 3000 pagina's uit te pluizen.
Veel Eurofielen en dus voor-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
JAAAAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Voor: 26,2%
Tegen: 73,5%
Opkomst: 36,3%
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Iedereen heeft weer gewonnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
De thuisblijvers want de meeste Nederlanders bleven thuis en interesseert het wellicht niet.
Je hebt niet door dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders geen interesse had in dit referendum? Dat verandert niet met een procent meer of minder. De Nederlander heeft gesproken door niet op te komen dagen. Het nee-kamp wilde een signaal sturen, ze hebben er één gekregen: optiefen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Je hebt de peiling van 20:30 niet gezien?
Waar the heck ligt Renswoudequote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
koekoekquote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Zeker, maar niet dat ze moeten luisteren naar de mensen die niet zijn gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Juist wel. Er wordt altijd over gesproken wanneer de opkomst laag is.
Voor het EU-parlement kwam ook maar 37% opdagen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders geen interesse had in dit referendum? Dat verandert niet met een procent meer of minder. De Nederlander heeft gesproken door niet op te komen dagen. Het nee-kamp wilde een signaal sturen, ze hebben er één gekregen: optiefen.
De opkomst is nog niet definitief. De bandbreedte is 26-32%quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
De mensen die afgelopen maanden het referendum hebben tegengewerkt bedoel je?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die mensen die wij democratisch verkozen hebben inderdaad.
Inderdaad, die konden beter niet stemmenquote:
Het hele referendum (althans, de handtekeningen actie) kreeg ook pas draagvlak toen bleek dat ze in Den Haag niet eens wisten waarover het verdrag ging (en nog steeds liegen ze over de inhoud).quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)st-64-zegt-nee.dhtmlquote:21.07: Initiatiefnemer Thierry Baudet is blij met de voorlopige uitslag: ,,Ik Ben ontzettend trots dat Nederlanders nee hebben gezegd tegen de Europese ideologie."
Wacht even, hebben we dat de strategische thuisblijvers dat wel gevraagd?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Al die refos vinden alles buiten hun durp al eng.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Nee hoor. Overigens zijn die mensen ook door het volk verkozen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
De mensen die afgelopen maanden het referendum hebben tegengewerkt bedoel je?
Arroganter kan een politicus inderdaad niet zijn. We hebben verdomd goed begrepen waar het over gaat, christelijke oetlul.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar hebben we het 'nog beter uitleggen' argument weer.
Pfoe lage opkomst voor zo'n plaats. Hoe zat dit in 2014 bij EP verkiezingen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Gaat ook gebeuren.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)st-64-zegt-nee.dhtml
Om maar duidelijk te maken dat het niet ging over dit verdrag, de politiek kan het gewoon negeren ook als de opkomst boven de 30% komt.
Precies. Veel beter thuisblijven om de mening van de boeit-me-niet mensen (de normale thuisblijvers) in te zetten om je JA mening bij alle nee stemmers door de strot te drukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Inderdaad, die konden beter niet stemmen
Niet dat ze er überhaupt iets mee kunnen, maar het maakt het wel een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/38(...)st-64-zegt-nee.dhtml
Om maar duidelijk te maken dat het niet ging over dit verdrag, de politiek kan het gewoon negeren ook als de opkomst boven de 30% komt.
Niet door het hele volk. Is er destijds wel naar het signaal van de thuisblijvers geluisterd?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee hoor. Overigens zijn die mensen ook door het volk verkozen.
In dit geval hebben ze eigenlijk wel gelijk. Het ja-kamp heeft nauwelijks campagne gevoerdquote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Arroganter kan een politicus inderdaad niet zijn. We hebben verdomd goed begrepen waar het over gaat, christelijke oetlul.
Die hebben niks te zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Wacht even, hebben we dat de strategische thuisblijvers dat wel gevraagd?
Daarom zeg ik, volgende week weer. Bedenk maar een vraag, ik dien 'm wel in. Zolang tot ze luisteren met die arrogante kop van ze.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Arroganter kan een politicus inderdaad niet zijn. We hebben verdomd goed begrepen waar het over gaat, christelijke oetlul.
Boycot van het nee-kamp telt ook als campagne voerenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In dit geval hebben ze eigenlijk wel gelijk. Het ja-kamp heeft nauwelijks campagne gevoerd
Feest van de democratie, 70% van de bevolking negeren.quote:
Met de argumenten die beide kanten hebben gebruikt hier op het forum, kan ik die conclusie niet trekken. Want de meeste argumenten sloegen nergens op.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het volgende referendum over TTIP.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, volgende week weer. Bedenk maar een vraag, ik dien 'm wel in. Zolang tot ze luisteren met die arrogante kop van ze.
Maakt het niet een minder domme opmerking.quote:
Die hadden kunnen stemmenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Feest van de democratie, 70% van de bevolking negeren.
Niet miepen, ze hadden gewoon kunnen gaan stemmen hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieus? Triestquote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Op de stream politiek24.nl hoor ik...voetbal![]()
![]()
![]()
![]()
Typisch de prioriteiten van de staatsomroep
vragen vragenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel veel voor stemmers nog overal. Waar zitten dan de tegenstemmers? Allemaal in de grote steden?
Gepolariseerd daar wellicht. Alle Ja-stemmers in de steden thuisgebleven?
Jup, en in de juppendorpen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wel veel voor stemmers nog overal. Waar zitten dan de tegenstemmers? Allemaal in de grote steden?
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Dombo over Rozendaal, daar wonen misschien veel Oekraieners. Nee geen een denk ik, is echt een VVD bolwerk. Het Wassenaar van Gelderland.
70% van de bevolking heeft er zelf voor gezorgd dat ze genegeerd worden. Ze hebben immers niet gestemd. Wil je een stem hebben, moet je je stem uitbrengen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:25:38Opkomst nu 32%!!!!!!Exitpoll #rf16 reageer retweet
En hebben ervoor gekozen om een krachtiger signaal af te geven door te laten blijken hoe ze over dit referendum denken.quote:
Helaas, daar gaan de Europese ambtenaren over, daar mag je sinds 2005 niet meer over stemmen. Alle verdragen die economisch zijn, zijn voorbehouden aan de eurocraten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het volgende referendum over TTIP.
Of 99,9% van de wereld.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef beantherio het volgende:
Feitelijk heeft 99,04% (van de EU) niet gestemd
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ronfresen twitterde op woensdag 06-04-2016 om 21:25:38Opkomst nu 32%!!!!!!Exitpoll #rf16 reageer retweet
![]()
Feest!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Dat is ook mijn conclusie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders geen interesse had in dit referendum? Dat verandert niet met een procent meer of minder. De Nederlander heeft gesproken door niet op te komen dagen. Het nee-kamp wilde een signaal sturen, ze hebben er één gekregen: optiefen.
Dat is toch niet grappig als het zo fout is.quote:
Feit dat jij er serieus op ingaat is tekenend voor de intelligentie van de gemiddelde tegenstemmer. Genieten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maakt het niet een minder domme opmerking.
Aan de ene kant zijn grote steden Europees gezinder, aan de andere kant lezen ze waarschijnlijk meer geenstijl. Moeilijk dus.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat vindt GeenStijl nou democratie. Dat je met een volstrekte minderheid van de stemgerechtigden toch iets kan tegenhouden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef beantherio het volgende:
MOOIquote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Prima. Maar nu dan ook opdonderden met gejank dat het niet eerlijk is.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ze hebben gestemd, tegen dit referendum, door niet te gaan.
Maakt niet uit.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef richolio het volgende:
Deze post ging over idols, ik zat in het verkeerde topic
Doe normaal manquote:
Onder andere ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hehe.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik wacht op de duiding van deze uitslag door Ferry Mengele.
50% is allochtoons. Speelt een grote rol.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Aan de ene kant zijn grote steden Europees gezinder, aan de andere kant lezen ze waarschijnlijk meer geenstijl. Moeilijk dus.
Zoals het kabinet dat maar 37,5% van de stemgerechtigden achter zich heeft? (50% van 75%).quote:Op woensdag 6 april 2016 21:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat vindt GeenStijl nou democratie. Dat je met een volstrekte minderheid van de stemgerechtigden toch iets kan tegenhouden.
YESSSS WIJ HEBBEN GEWONNENquote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Feitelijk heeft 99,04% geen kans gehad om over dit verdrag te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef beantherio het volgende:
Wie is die Ron? Ik kan twitteren dat er 80% opkomst is. Nog geen reden tot feestvreugde!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Revanches het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Goed idee, gelijk van de PvdA afquote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef Kim-Holland het volgende:
Alle thuisblijvers [op zieken na] moeten ze de eerstkomende 5 jaar verbieden om te mogen stemmen.
De opkomst voor de Europese Parlementsverkiezingen was ook maar 36%quote:Op woensdag 6 april 2016 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zou je per sé moeten stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef Kim-Holland het volgende:
Alle thuisblijvers [op zieken na] moeten ze de eerstkomende 5 jaar verbieden om te mogen stemmen.
Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Feitelijk heeft 99,04% geen kans gehad om over dit verdrag te stemmen.
Da's de zwakte van onze democratie. Je ziet dat ook vaak in gemeenteraden: komt er een klein groepje hard schreeuwen, en dan wordt daar rekening mee gehouden. Dat het grootste deel van de gemeente het wel best vindt, wordt dan ff vergeten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat vindt GeenStijl nou democratie. Dat je met een volstrekte minderheid van de stemgerechtigden toch iets kan tegenhouden.
NOS politiek verslaggeverquote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie is die Ron? Ik kan twitteren dat er 80% opkomst is. Nog geen reden tot feestvreugde!
Da's dan blijkbaar "democratisch"quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Feitelijk heeft 99,04% geen kans gehad om over dit verdrag te stemmen.
Dat is inderdaad democratie, omdat die meerderheid er zelf voor kiest om niet te komen en daarmee een neutrale positie inneemt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Omdat het associatieverdrag een EU-zaak is en niet een zaak van alleen ons Nederlanders.quote:
Wat zij ik, waarde kameraad.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, een recentere exitpoll. De vorige was van 20:30.
Hebben zij een dergelijke referendum mogen houden?quote:
Is wel onze zaak.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Omdat het associatieverdrag een EU-zaak is en niet een zaak van alleen ons Nederlanders.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:26 schreef Houtenbeen het volgende:
![]()
Niets. Ik verwacht er niets van in elk geval. Maar het is een signaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Wat verwachten mensen eigenlijk dat er gebeurd met de tegenstem van Nederland aangezien meer dan 20 landen dit al ondertekend hebben?
Nederland uit de EUquote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Wat verwachten mensen eigenlijk dat er gebeurd met de tegenstem van Nederland aangezien meer dan 20 landen dit al ondertekend hebben?
Tof maar die geven 41% opkomst aan?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik kijk hier
Wat betekent dat 64% het niet belangrijk genoeg vindt om op anti-EU-partijen te stemmen. Oftewel: die zeggen: "ga je gang maar."quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
De opkomst voor de Europese Parlementsverkiezingen was ook maar 36%
Om te voorkomen dat mensen achteraf gezien gaan janken over de uitslag.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom zou je per sé moeten stemmen?
Helemaal niks, en dat is sowieso wat gaat gebeuren ongeacht de uitslag/opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Ik heb verder ook geen idee.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tof maar die geven 41% opkomst aan?
Continentale crisis volgens Juncker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niets. Ik verwacht er niets van in elk geval. Maar het is een signaal.
Kan je beter zeggen over de VOOR-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:28 schreef Kim-Holland het volgende:
Geen fuck, symboolpolitiek ivm het feit dat een referendum 1) "raadgevend" is, dus niet bindend & 2) enkel achteraf uitgeschreven kan worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Niks, maar dat maakt geen fuck uit. We moeten de democratie waar we in leven ook gebruiken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Ze verwachten dat de 2e kamer het negeert, duh.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Verwachting: Niets, want het kabinet doet hetzelfde als in 2005.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef Tukker87 het volgende:
Zullen wel doorrekenen met de huidige bekende cijfers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tof maar die geven 41% opkomst aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |