Inderdaad zeg. Daar kun je grondwetten mee wijzigen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:17 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Omdat de mensen die bij landelijke verkiezingen thuisblijven niet de overgrote meerderheid (meer dan tweederde) vormen.
Daarom heb ik dus niet gestemd.quote:
Afronden met 300kquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is toch afgerond 2 miljoen?
En erg liberaal gedefinieerd aangezien je Utrecht niet tot de grote steden zou moeten rekenen.
Je hebt de peiling van 20:30 niet gezien?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Ceberut het volgende:
Nee-kamp verliest hoe dan ook door extreem lage opkomst.
Het referendum moet in dat geval opnieuw als blijkt dat er sprake was van obstructie van de democratie.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar niet in het licht van de uitslag, enkel in het licht van de procedure.
Volgens Ron Freser zal in praktijk de grote tegenstem sowieso in het debat doorklinken waar het de EU betreft. Of het opkomstpercentage nou gehaald wordt of niet. Je mag dat best winst noemen en knap van Geenpeil, ook als het referendum niet geldig blijkt. Het alternatief was dat het verdrag er anders gewoon doorgejast was en niemand er van had geweten.quote:
Fuck, wat een opmerking. Roozendaal is zo blank als maar kan, veel villa's enz.quote:In Roozendaal wonen meer Oekrainers misschien.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
De voorstemmerspartijen blijven maar hameren op dat ze die 2/3de die NIET is gaan stemmen niet kunnen negeren.
Flikker toch op man. Bij landelijke verkiezingen hoor je niemand over de mensen die NIET zijn gaan stemmen
Wat is het unieke punt?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Jezus... Ze kappen met de uitzending... Een uniek punt in onze democratie is bereikt en de NOS zendt het niet uit
Gaat het toch ook nietquote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Nou, dat werkt net wat andersquote:Op woensdag 6 april 2016 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gaan we die redenering ook gebruiken bij de EP-verkiezingen straks? Dan blijf ik ook tactisch thuis.
Bevel gehad van het Ministerie van Propaganda waarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Jezus... Ze kappen met de uitzending... Een uniek punt in onze democratie is bereikt en de NOS zendt het niet uit
Daar hoef ik het persoonlijk toch niet voor door te lezen. Daar heb je mensen voor die een full time baan hebben mensen zoals mij voor te lichten en van informatie te voorzien zodat ik een goede keuze kan maken. Ik heb helemaal geen tijd om 3000 pagina's uit te pluizen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat je anders toch geen gedegen oordeel erover kunt geven, lijkt mij nogal wiedes.
Alleen als het JA kamp op grote voorsprong zou staan zouden ze blijven uitzendenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Als het boven de 30% komt lijken ze toch gewonnen te hebben. Op basis van de voorlopige uitslagen dan.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Ceberut het volgende:
Nee-kamp verliest hoe dan ook door extreem lage opkomst.
Johan Cruijff is veel belangrijker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef RvLaak het volgende:
Moeten ze dan weer items bij stembureaus laten zien? Ze hebben geen beelden meerquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef richolio het volgende:
Na de ster: Scott & Bailey
Lekker belangrijk dat referendum
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil graag iedereen feliciteren met hun overwinning.
De Voor-stemmers want de kiesdrempel is niet gehaald dus ongeldig,
De Tegen-stemmers want de overgrote meerderheid van de stemmers is tegen.
De thuisblijvers want de meeste Nederlanders bleven thuis en interesseert het wellicht niet.
22:00 Nieuwsuur: uitslagenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Gaat het zo nog verder of stopt de NPO er gewoon mee?
Stoppen ermee, om 2200 de uitslagenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Dit referendum is in zijn geheel uniek natuurlijk.quote:
Ze stoppen gewoon. 22:00 verder Nieuwsuur. Die vluchtelingenzender.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef Infection het volgende:
Ik ben VOOR!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Wat mij betreft elke week een referendum.
Totdat het pluche luistert.
Dank. Even op mijn eigen gemeente een alert gezet. Handigquote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Sarcasme? Man man man.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Fuck, wat een opmerking. Roozendaal is zo blank als maar kan, veel villa's enz.
Daar hebben we het 'nog beter uitleggen' argument weer.quote:ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers ziet een "heldere nee-stem". Tegelijkertijd vindt hij dat niet genegeerd mag worden dat er zoveel mensen niet naar de stembus zijn gegaan. Dat kan zijn geweest omdat ze tegen referenda zijn of vinden dat het referendum onder valse voorwendselen is uitgeschreven. Wat de ChristenUnie betreft moet het kabinet daarom nog duidelijker uitleggen dat het verdrag niet gaat over een toetreding van Oekraïne tot de EU.
Onzin, enkel een groot deel van de voortanders neemt niet de moeite om te gaan stemmen. Daar naaien ze zichzelf mee als het opkomstpercentage wordt gehaald en zelfs als het niet zou worden gehaald, met bijv. 80% nee en een okp van 29% zal het kabinet er toch rekening mee moeten houden, tenzij ze graag een (extra) electorale straf krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Nee dat is die wijk van de flodders.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die mensen die wij democratisch verkozen hebben inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Daar hoef ik het persoonlijk toch niet voor door te lezen. Daar heb je mensen voor die een full time baan hebben mensen zoals mij voor te lichten en van informatie te voorzien zodat ik een goede keuze kan maken. Ik heb helemaal geen tijd om 3000 pagina's uit te pluizen.
Veel Eurofielen en dus voor-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
JAAAAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Voor: 26,2%
Tegen: 73,5%
Opkomst: 36,3%
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
Iedereen heeft weer gewonnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil graag iedereen feliciteren met hun overwinning.
De Voor-stemmers want de kiesdrempel is niet gehaald dus ongeldig,
De Tegen-stemmers want de overgrote meerderheid van de stemmers is tegen.
De thuisblijvers want de meeste Nederlanders bleven thuis en interesseert het wellicht niet.
Je hebt niet door dat een overgrote meerderheid van de Nederlanders geen interesse had in dit referendum? Dat verandert niet met een procent meer of minder. De Nederlander heeft gesproken door niet op te komen dagen. Het nee-kamp wilde een signaal sturen, ze hebben er één gekregen: optiefen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Je hebt de peiling van 20:30 niet gezien?
Waar the heck ligt Renswoudequote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude
koekoekquote:Op woensdag 6 april 2016 21:21 schreef Collide het volgende:
Renswoude