JAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen moslims meer toelaten in Nederland JA | NEE
76% JAquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef agter het volgende:
[..]
Ik feliciteer iedere winnaar van een geldig referendum.![]()
De grote vier zitten al op 2,3 miljoen hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zouden we het ruim halen. Hoeveel procent van de inwoners woont in de grote steden? Voor de 4 grote steden, en dit is nogal liberaal gedefinieerd, kom je op maximaal 2 miljoen inwoners van de 17 miljoen inwonres die we hebben.
Typisch ook weer bij EP2014 was de lage opkomst juist de oorzaak voor het verlies van Geertje en de winst van D66. Bovendien vond Geert destijds dat de uitslag niet echt serieus genomen moest worden met een opkomst van +37%.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Ceberut het volgende: [..] hahaha idioot. dik verlies of het nou 29 of 31 procent is.
Eerst maar eens eentje over meer gratis geld voor de banken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
We kunnen altijd nog een referendum over meer gratis geld voor iedereen organiseren.
Goed bezig, een stelling met een ontkenning, dat zal vast niet verwarrend zijnquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die opkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Collide het volgende:
Rozendaal
Voor: 61,6%
Tegen: 37,9%
Opkomst 49,1%
Waar baseer je dat op? Laatste wat ik heb gehoord is 29%.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef BoneThugss het volgende:
Oké dan, die 30 procent halen ze wel.
Dat zou ook volledig terecht zijn gezien de gang van zaken. Maar eerst maar eens even afwachten.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...
Zijn er al Schiermonninkoog en Rozendaalquote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Fylax het volgende:
Hoelaat zou de eerste gemeente komen met uitslag?
SGP'ers zijn doorgaans de beste en meest integere politici... Jammer alleen dat ze zo'n enge ideologie hebbenquote:
Waar kunnen we deze uitslagen zien?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Collide het volgende:
Rozendaal
Voor: 61,6%
Tegen: 37,9%
Opkomst 49,1%
Klopt. Als 1/3 gehaald word moet er niet gejankt worden en zal men gewoon tegen moeten zijn. Niet gaan janken.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Infection het volgende:
Dus de politici gaan nu goed luisteren naar de 2/3 van de bevolking die niet gestemd heeft...
Dat klinkt als, fuck die 1/3, die 2/3 is belangrijker want dat is de meerderheid.
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Waar kunnen we deze uitslagen zien?
We wachten af..quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij wel, maar ik ben bang dat het nee-kamp gaat janken indien de drempel niet gehaald wordt...
Thanksquote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Collide het volgende:
[..]
http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Let op mijn woorden!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Laatste wat ik heb gehoord is 29%.
Onzin, de grens is in dat scenario niet gehaald, dus heb je gefaald. Accepteer het en ga verderquote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat zou ook volledig terecht zijn gezien de gang van zaken. Maar eerst maar eens even afwachten.
Wat dat betreft vond ik de suggestie van Maurice de Hond wel aardig. Je moet uitgaan van het aantal nee-stemmers. Dus bij meer dan x% van de stemgerechtigden tegen, is het geldig, want dan trek je het mandaat van de TK in.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef Idisrom het volgende:
Van der Staaij is ook incorrect over de geldigheid van het referendum.
Hij vindt dat bij 29% opkomst x 65% tegenstemmers is 19% tegenstem niet geldig.
Maar 31% opkomst x 55% tegenstemmers is 17% tegenstem wel geldig.
Nee, dan is duidelijk dat die mensen die niet zijn gaan stemmen, er niet toe doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Doet hij wel vaker.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Vasilevski het volgende:
Ron zegt een aantal zinnige dingen hier.
Ik ben nu al referendummoequote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef invalidusername het volgende:
Wat mij betreft elke week een referendum.
Totdat het pluche luistert.
Omdat de mensen die bij landelijke verkiezingen thuisblijven niet de overgrote meerderheid (meer dan tweederde) vormen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Geralt het volgende:
De voorstemmerspartijen blijven maar hameren op dat ze die 2/3de die NIET is gaan stemmen niet kunnen negeren.
Flikker toch op man. Bij landelijke verkiezingen hoor je niemand over de mensen die NIET zijn gaan stemmen
Als het boven de 30% uitkomt.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef RRuben het volgende:
Wel mooi dat het merendeel van de tweede kamer ook daadwerkelijk de uitkomst van het referendum wil uitvoeren
Met obstructie ja. Nu het zo close-call is moet dat besproken worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onzin, de grens is in dat scenario niet gehaald, dus heb je gefaald. Accepteer het en ga verder
Dit.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:16 schreef Gezicht het volgende:
Opkomst zegt hier toch meer dan de daadwerkelijk uitslag of niet? Als ruim twee derde van de stemgerechtigden nog niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen (of dat bewust niet doet) lijkt me toch duidelijk dat dit hele referendum nergens over gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |