Lijkt me niet overdreven veel nog, hoewel er na werktijd nog genoeg tijd is om te stemmen. Zal er om spannen, lijkt me.quote:Om 17.00 uur werd in Rotterdam een
opkomst geteld van 15,4%.Een uur eerder
meldde Utrecht een opkomst van 14,6% en
Den Haag 15,7%.In Amsterdam had volgens
de gemeente om 17.45 uur 13,7% van de
stemgerechtigden zijn stem uitgebracht.
quote:De tussenstand in Amsterdam om 17.45 uur: 13,7 procent van de kiesgerechtigden heeft zijn stem uitgebracht. De hoofdstad ligt enkele procentpunten achter op de opkomstpercentages in veel andere gemeenten.
VK
Die verdiende nog wel een LOL vond ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt nog wel als je tegen stemt.
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.quote:
Ging dan ook om een compleet andere gemeente. zie: https://twitter.com/geenstijl/status/717668677886279680quote:Op woensdag 6 april 2016 17:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je denkt dat ze een een tiental stembureaus hebben op Vlieland?
Haha ik ookquote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef tralalala het volgende:
Tussen de buien door stemmen
http://www.buienradar.nl/
twitter:FrancescoNicoli twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:07:33To all my Dutch friends: don't go to vote till later tonight... there are fair chances the referendum won't pass.... https://t.co/BmEaceiWrZ reageer retweet
Dat kan idd. Maar zonder bewijzen blijft het BNW-niveau.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.
Juist de eilanden kunnen geen peil trekken op de opkomst. Heel veel kiezers met kiezerspassen daar, die komen uit heel Nederland. Er worden wel eens opkomsten van 150% gehaald daar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef tofastTG het volgende: [..] Maar daar beschikt de gemeente natuurlijk wel over gegevens mbt. opkomst. Terwijl andere leden van andere stembureau's(dus geen eilanden) wel opkomstcijfers konden doorgeven aan geenstijl.
Gasten de zon schijnt......quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Haha ik ookVeel regen maar dat weerhoudt mij niet
Zeer relevant.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
twitter:FrancescoNicoli twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:07:33To all my Dutch friends: don't go to vote till later tonight... there are fair chances the referendum won't pass.... https://t.co/BmEaceiWrZ reageer retweet
Nee, dat was voor 16:00.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoger dan wat nodig was volgens de Hond.
Op het moment dat je gelijk bewezen is hoort het in NWS thuis, tot die tijd in BNW.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.
Dan woon jij verkeerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Waar jij woont misschien, hier regent het toch echt.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan woon jij verkeerd.
Hier is een harde woei maar droog.
De Hond zei 4 uur, niet kwart voor 6quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoger dan wat nodig was volgens de Hond.
Wacht, die is toch niet meer geldig?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef YazooW het volgende:
Geen idee of deze hier al gepost is. Anders nog maar een keer.
[ afbeelding ]
Jawelquote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wacht, die is toch niet meer geldig?
Die is idd ongeldig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Deze is gewoon geldig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wel geldigquote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Meestal is het bij Pechie voor en tegen tegelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef hhh38 het volgende:
Waar hebben jullie gelezen dat D66 de uitslag overneemt? Ik heb Pechtold alleen horen zeggen dat als de uitslag 'nee' is, er wel naar geluisterd moet worden. Dat kan je ook interpreteren als: "Joe, ik heb je gehoord, bedankt! Maar we zijn toch gewoon voor."
Check.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nee je mag alles er op schrijven, zolang je niet herkend kan worden en er maar in maximaal 1 rondje is getekend.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kon zweren dat als je buiten het rondje tekent dat het ongeldig werd
Dit is geldig, tenzij ook nog ergens de naam van de kiezer staat geschreven.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Als er in een van de twee cirkeltjes maar iets rood is en je niet kunt zien wie er gestemd heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kon zweren dat als je buiten het rondje tekent dat het ongeldig werd
Jawel, tenzij de stemmenteller weet dat er maar één iemand in de gemeente voor PSV is en die persoon kent.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
met een 5 procentpunt marge, nuttig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Gijscoman het volgende:
Volgens onze vrienden van http://moetikstemmenofniet.nl/ 31% als verwachting
Dat is gewoon de vijand. Doen net alsof het wel goed komt met als gevolg dat iedereen thuis blijft.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Gijscoman het volgende:
Volgens onze vrienden van http://moetikstemmenofniet.nl/ 31% als verwachting
Buigen als een knipmes voor een minderheid? Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:03 schreef invalidusername het volgende:
Gaat erom spannen, bij 29.9% steekt de politiek de middelvinger omhoog, bij 30.1% buigen ze vast als een knipmes.
Leuk man, echt nuttige toevoeging dit.quote:
Ja die Polen willen geen concurrente van die Oekries bij het tomaten plukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Merode32 het volgende:
Toch gek dat de meeste stemmen zijn in hoek van holland
Toen straks was die marge nog 10 procentpunten, het wordt al beter.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
met een 5 procentpunt marge, nuttig.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Leuk man, echt nuttige toevoeging dit.
Ik herhaal maar dat er een aardige hoeveelheid onzekerheid uit het Nee-kamp lijkt te komen.
Oh nee, ik vind het wel grappig hoe alle tegenstanders maar blijven roepen en schreeuwen en drogredenen spuien. Leuk vermaak, waarvoor dankquote:
Lijkt me niet want daar rechts boven zit zo'n glansende 1 dat valt niet zomaar te kopiërenquote:
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Buigen als een knipmes voor een minderheid? Waarom?
Waar heb jij het over dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Oh nee, ik vind het wel grappig hoe alle tegenstanders maar blijven roepen en schreeuwen en drogredenen spuien. Leuk vermaak, waarvoor dank
Eensch, nooit buigen voor iemand die niet geloofd in de Groot Europese Droom!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je niet stemt heb je geen recht van spreken natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er staan ook 4 handtekeningen op de achterkantquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lijkt me wel maar daar rechts boven zit zo'n glansende 1 dat valt niet zomaar te kopiëren
Ben je boos, pluk een roosquote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef tralalala het volgende:
De wereld draait door niet eens over het referendum
Beetje grote marge zo hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
18:00 uur:
Voorspelde opkomst: 31%
Bandbreedte: 25.4%-35.1%
http://moetikstemmenofniet.nl/
Spannend....
Nee dat gaat om een zetelverdeling, is wezenlijk andersquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?
Zozo, de angst slaat toe.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef hhh38 het volgende:
Waar hebben jullie gelezen dat D66 de uitslag overneemt? Ik heb Pechtold alleen horen zeggen dat als de uitslag 'nee' is, er wel naar geluisterd moet worden. Dat kan je ook interpreteren als: "Joe, ik heb je gehoord, bedankt! Maar we zijn toch gewoon voor."
Daarmee wordt een volksvertegenwoordiging gekozen. Niet helemaal logisch om dat te vergelijken met een raadgevend referendumquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?
Ik vind het gewoon zo typerend dat alle nee-stemmers dat zo nodig moeten laten weten aan alles en iedereenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over dan?Ik laat rustig een foto zien en als je het niet leuk vindt kijk er niet na
Kloptquote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er staan ook 4 handtekeningen op de achterkant
38 % of hoger zou het mooist zijn. Dan is het hoger dan bij de afgelopen EP verkiezingen. Dan is het echt onmogelijk voor de politiek om op basis van de opkomst de uitslag naast zich neer te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Zie mijn pleidooi om dan maar meteen uit te treden wanwege onvoldoende draagvlak. Nooit buigen voor die eurofielen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel vrij ondoorzichtig dit allemaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Het is een raadgevend referendum. De overheid mag best beslissen de uitslag in de prullenbak te smijten en gewoon het verdrag door te laten gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.
De Gutmenschen schijten in hun broekquote:
Jaja. Zo is het.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Gutmenschen schijten in hun broek
Die gaan gauw nog even stemmen in de regen
Neee bij een nee moet de regering een wet indienen ter terugtrekking of een wet die voorstelt om de uitslag te negeren, deze moeten door beide kamers.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.
Lijkt mij een goed pleidooi. Gezellig samen met de Britten en de Noren de Unie van de Noordzee oprichten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Zie mijn pleidooi om dan maar meteen uit te treden wanwege onvoldoende draagvlak. Nooit buigen voor die eurofielen.
Aha oké. Bedankt voor de uitlegquote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum. De overheid mag best beslissen de uitslag in de prullenbak te smijten en gewoon het verdrag door te laten gaan.
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
38 % of hoger zou het mooist zijn. Dan is het hoger dan bij de afgelopen EP verkiezingen. Dan is het echt onmogelijk voor de politiek om op basis van de opkomst de uitslag naast zich neer te leggen.
Verklaar u nader?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel vrij ondoorzichtig dit allemaal.
Opheffen dat EP dusquote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.
Iemand die geloofd? Echt?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Eensch, nooit buigen voor iemand die niet geloofd in de Groot Europese Droom!
Bukken is het devies. Beter dan buigen
Ik gok op 21.01quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Nog steeds geen cijfers uit Amsterdam...
Zou een update komen om 18:00
Nee dat mag dus niet, bij een NEE is de regering altijd verplicht een wet in te dienen waarin staat hoe het verder moet, die moet door dd kamers, dus niet raadgevend.quote:
Of je blijft principieel weg, en gaat dus ook niet ineens stemmen als de cesuur wel gehaald wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef Harlon het volgende:
Beetje tragisch dat de horde Eurofielen dit proberen te saboteren door dan maar niet te gaan stemmen. Als je zo zeker van je zaak bent ga je toch proberen iedereen daarvan te overtuigen en zoveel mogelijk mensen naar de stembus te trekken?
Dan zitten ze tegen de 25% aan gok ik. Als ze het nu uit brengen rennen alle voorstemmers naar de stembus en wordt de opkomst gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Neem anders een valiumpje.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Die cijfers zijn er al man.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarmee wordt een volksvertegenwoordiging gekozen. Niet helemaal logisch om dat te vergelijken met een raadgevend referendum
Het grote complotquote:Op woensdag 6 april 2016 18:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan zitten ze tegen de 25% aan gok ik. Als ze het nu uit brengen rennen alle voorstemmers naar de stembus en wordt de opkomst gehaald.
Maar dat is al weer een tijdje geleden. Wel schokkend laag overigens.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij de EP verkiezingen. Maar de vergelijking is nogal gezocht.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?
Bijna 25% inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)-van-14-procent.html
Opkomst Amsterdam is al gemeld. Helaas voor de aluhoedjes.
Niet een complot, het zijn redenen. Of denk jij ook dat al die brieven van Ard van der Steur echt pas 5 minuten voor de vergaderingen af waren. Dat wordt natuurlijk gewoon tactisch ingezet. Net als de cijfers.quote:
Is er rekening met het weer gehouden?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Ah okee. Ik zit voor niets de verkiezingswebsite van de gemeente Amsterdam te F5-enquote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)-van-14-procent.html
Opkomst Amsterdam is al gemeld. Helaas voor de aluhoedjes.
Amsterdam heeft de nieuwste opkomstcijfers van de stad bekend gemaakt. Om 18:00 uur hadden 79.998 Amsterdammers hun stem uitgebracht, dat is omgerekend 13,7% van de in totaal 583.924 kiesgerechtigden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
twitter:Bernd_de_Boer twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:13:07'Kiezers staan voor dichte deur' reactie op #NHPeilt over #referendum Oekraïne https://t.co/DMqt208aaK https://t.co/BOliSJkflx reageer retweet
Niet echt een solide verhaal inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?
Zolang we niet weten hoe die site dat percentage berekend kunnen we het denk ik maar beter negeren.quote:
Ah, hm ok, niet zo aluhoedje doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ah okee. Ik zit voor niets de verkiezingswebsite van de gemeente Amsterdam te F5-en
Daar staat nog niets namelijk.
O fijn, ik wilde naar de supermarkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Na 19 uur gaat het overal weer opklaren.
Het zou wat zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom moet dat zo spannend altijd?
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zittenquote:
Ja, lekker ondoorzichtig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zolang we niet weten hoe die site dat percentage berekend kunnen we het denk ik maar beter negeren.
De zon schijnt..........quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Na 19 uur gaat het overal weer opklaren.
Ja, houden goed in de gaten wat Spekman nu twittert.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net aangekleed hadden om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Jojanneke is weer bij eenvandaag, dus dat geeft men de voorkeur denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Dus jij vindt de opkomst bij de EP verkiezingen genoeg draagvlak voor het overdragen van vergaande bevoegdheden (wat mensen even vergeten is namelijk dat 85% van het verdrag waar nu over gestemd wordt al (omontkeerbaar) van kracht is omdat dit namelijk de beslissingmacht daar op basis van een even laag opkomstpercentage overgedragen is aan de autocraten van de EU)?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij de EP verkiezingen. Maar de vergelijking is nogal gezocht.
Uiteraardquote:Op woensdag 6 april 2016 18:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi weer overgenomen van Geenstijl.
Hè godver, ik had mijn jas al aan..quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
Als mijn stem, die door 99.999 geiniteerd werd, doorslaggevend is, lach ik me met driekwart FOK! een volstrekte breuk.quote:
Sittard-Geleen (rond de 100.000 inwoners) stond om 5 uur al op 23%:quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en het platteland veel trouwer wordt gestemd.
Maar een paar grote steden bijhouden is makkelijker dan tig kleine dorpjes.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en het platteland veel trouwer wordt gestemd.
Matige afstemming tussen gemeente en schoolbestuur. Zal bij elke verkiezing wel voorkomen ben ik bang.quote:
Ik weet niet of ik deze begrijp, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Als mijn stem, die door 99.999 geiniteerd werd, doorslaggevend is, lach ik me met driekwart FOK! een volstrekte breuk.
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij EP verkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:17 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dus jij vindt de opkomst bij de EP verkiezingen genoeg draagvlak voor het overdragen van vergaande bevoegdheden (wat mensen even vergeten is namelijk dat 85% van het verdrag waar nu over gestemd wordt al (omontkeerbaar) van kracht is omdat dit namelijk de beslissingmacht daar op basis van een even laag opkomstpercentage overgedragen is aan de autocraten van de EU)?
Ik zou nimmer de gang naar het stembureau gemaakt hebben zonder het constante getrol van 9.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik deze begrijp, eerlijk gezegd.
Lijkt me dat mensen met een baan JUIST naar de stembus gaan vandaagquote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en op het platteland veel trouwer wordt gestemd.
Yep en dat is Limburg, dus relatief veel PVV-ers en Nee-stemmers. Er valt over de uiteindelijke opkomst denk ik niet zoveel te zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sittard-Geleen (rond de 100.000 inwoners) stond om 5 uur al op 23%:
https://www.sittard-gelee(...)e_opkomst_Referendum
Die zit zich waarschijnlijk kapot te schamen om zijn niet-accurate peilingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef SeLang het volgende:
Nou waar blijft de hont met zijn prognose? Amsterdam is nu toch binnen?
En dus stemde je tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik zou nimmer de gang naar het stembureau gemaakt hebben zonder het constante getrol van 9.
Maar dat laatste begrijpt niemand echt denk ik
Bij het EP kan je ervan uitgaan dat de niet-stemmers ongeveer dezelfde verhouding hebben als de uitslag, omdat elke partij er evenveel waarde aan hecht als je gaat stemmen. In dit geval zit het grootste deel van de thuisblijvers in ieder geval niet in kamp 'nee' en willen ze het besluit overlaten aan de regering of zijn het strategische mensen uit kamp 'voor'. Dit maakt de uitslag van dit referendum een stuk minder legitiem.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:17 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dus jij vindt de opkomst bij de EP verkiezingen genoeg draagvlak voor het overdragen van vergaande bevoegdheden (wat mensen even vergeten is namelijk dat 85% van het verdrag waar nu over gestemd wordt al (omontkeerbaar) van kracht is omdat dit namelijk de beslissingmacht daar op basis van een even laag opkomstpercentage overgedragen is aan de autocraten van de EU)?
Vindt jij dan dat met een mening van een substantiele deel van de bevolking rekening moet worden gehouden, ongeacht de opkomst?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij EP verkiezingen.
Dat ze onder de 30% gewoon helemaal niets meer hoeven te zeggen. Zelfs een discussie is al te veel moeite dan. Gewoon niet gehaald en door met de orde van de dag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef Molurus het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er zo zwaar wordt getild aan die 30%. Of die wel of niet wordt gehaald, de regering is altijd vrij om er wel of niet waarde aan te hechten. Dus welk verschil maakt het nu eigenlijk?
Ik heb het even opgezocht. Artikel 11 Wet raadgevend referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef Merode32 het volgende:
Nog 1 keer voor al diemongolen die steeds het verkeerde antwoord geven en nog steeds mekkeren over raadgevend
Theorie staat op rijksoverheid.nl
Alleen de staten generaal kan dus iets ander beslissen dan de burger niet het kabinet.
Wat heb jij eigenlijk gestemd?quote:
Nee joh. De Hont weet inmiddels donders goed dat hij er mee weg kan komen. Bij de volgende verkiezingen zijn er weer zat TV programma's die zendtijd moeten vullen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Die zit zich waarschijnlijk kapot te schamen om zijn niet-accurate peilingen.
Dat is ook wel hardcore PVV gebied met in 2010 bijna 28% PVV en 12,5 SP.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
twitter:NUnl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:21:55Laatste opkomstcijfers (18.00 uur): Den Haag 20,4, Rotterdam 17,2 en Amsterdam 13,7 procent:https://t.co/1KLUSYaicX reageer retweet
Dat hoop ik ook, en dat ze na hertelling op een ander oordeel uit komen. Waarna ze moeten hertellen om op een andere uitslag uit te komen waarna ze moeten hertellen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:21 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zou het leuk vinden als de opkomst net wel of net niet 30% is en alles weer opnieuw geteld moet worden.
Niet dus, de staten generaal staat het vrij om er waarde aan tehechten, bij minimaal 30% gaat het opnieuw door beide kamersquote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef Molurus het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er zo zwaar wordt getild aan die 30%. Of die wel of niet wordt gehaald, de regering is altijd vrij om er wel of niet waarde aan te hechten. Dus welk verschil maakt het nu eigenlijk?
Ik heb tegen gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk gestemd?
Ik heb tegen gestemd btw.
Mooie score voor Den Haag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:22 schreef Infection het volgende:
twitter:NUnl twitterde op woensdag 06-04-2016 om 18:21:55Laatste opkomstcijfers (18.00 uur): Den Haag 20,4, Rotterdam 17,2 en Amsterdam 13,7 procent:https://t.co/1KLUSYaicX reageer retweet
Van wie ben jij eigenlijk een trollkloontje?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ik zou nimmer de gang naar het stembureau gemaakt hebben zonder het constante getrol van 9.
Maar dat laatste begrijpt niemand echt denk ik
Ik zie veel overeenkomst met PVV-populariteit.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:22 schreef Infection het volgende:
Volgens mij is allang door eenieder enkel relevant verklaard of de 30% drempel gehaald wordt, wat al bijzonder genoeg is.quote:
Daar zit mijn NEE stem ook bijquote:
Denk dat het ze oprecht niet zoveel boeit.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb tegen gestemd..
Kan du_ke, Koos of remlof niets aan veranderen vrees ik.
Bij parlementsverkiezingen wordt de volksvertegenwoordiging gekozen ongeacht de opkomst. Daar zal je mee om moeten gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:21 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Vindt jij dan dat met een mening van een substantiele deel van de bevolking rekening moet worden gehouden, ongeacht de opkomst?
Klopt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Volgens mij is allang door eenieder enkel relevant verklaard of de 30% drempel gehaald wordt, wat al bijzonder genoeg is.
Er is natuurlijk ook veel zodanig geprobeerd te framen dat alleen domme PVV'ers en GeenStijl-lezers tegen het Associatieverdrag zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik zie veel overeenkomst met PVV-populariteit.
Om het te BENADRUKKEN.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom moet NEE en TEGEN met hoofdletters steeds?
Dan snap ik niet waarom ze helen topics vol ouwehoeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Denk dat het ze oprecht niet zoveel boeit.
Zou wel heel vreemd zijn als het opeens daalt.quote:Opkomstpercentage Rotterdam stijgt verder
Dat is denk ik geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij parlementsverkiezingen wordt de volksvertegenwoordiging gekozen ongeacht de opkomst. Daar zal je mee om moeten gaan.
Er zijn relatief veel PVV-ers (= Nee-stemmers) zonder baan. Die hebben vandaag waarschijnlijk al gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lijkt me dat mensen met een baan JUIST naar de stembus gaan vandaag
Maar wat moet er dan gebeuren met Oekraine na die nee-stem? Immers dan zijn ze nog afhankelijker van B.v. Het IMF.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb tegen gestemd..
Kan du_ke, Koos of remlof niets aan veranderen vrees ik. Ben gaandeweg nog meer tegen geworden. Wordt weer shock therapy gebied Oekraïne, met een tegen stem kun je het misschien nog temperen ietsjes.
Schreeuwen en roepen is het enige wat het nee-kamp lijkt te kunnen, dus ja, hoofdletters zijn een must.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom moet NEE en TEGEN met hoofdletters steeds?
Dus jij heb er ook geen problemen mee als bij de volgende verkiezingen de PVV 40% gaat halen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bij parlementsverkiezingen wordt de volksvertegenwoordiging gekozen ongeacht de opkomst. Daar zal je mee om moeten gaan.
Hier gaat iets mis.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[..]
L
[..]
ijkt me dat mensen met een baan JUIST naar de stembus gaan vandaag
Er zijn relatief veel PVV-ers (= Nee-stemmers) zonder baan. Die hebben vandaag waarschijnlijk al gestemd.
Er zijn relatief veel PVV-ers (= Nee-stemmers) zonder baan. Die hebben vandaag waarschijnlijk al gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
[..]
L
[..]
ijkt me dat mensen met een baan JUIST naar de stembus gaan vandaag
Ze hebben zelf geen bedrijf ingehuurd dat de opkomst meet, dat doen ze normaal gesproken wel. Nu berichten ze alleen over opkomstpercentages die door andere bronnen genoemd worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef Collide het volgende:
[..]
Zou wel heel vreemd zijn als het opeens daalt.
Ik dacht dat de NOS trouwens geen opkomstpercentages zou gaan delen.
De vraag is hoe betrouwbaar dat cijfer is want het is gemeten op basis van de 5 grootste stembureaus, er zijn er rond de 40.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hebben Geenstijl-lezers ook zelf gedaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook veel zodanig geprobeerd te framen dat alleen domme PVV'ers en GeenStijl-lezers tegen het Associatieverdrag zijn.
Want je kan niet samenwerken zonder alomvattend verdrag?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan gebeuren met Oekraine na die nee-stem? Immers dan zijn ze nog afhankelijker van B.v. Het IMF.
Je vraag was nogal vaag. Kan je die wat helderder formuleren?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dat is denk ik geen antwoord op de vraag.
ssssst.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
Niet allemaal door elkaar praten!!!!!
Dat klopt niet want artikel 11 gaat over wetten je moet paragraaf 2 hebben.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht. Artikel 11 Wet raadgevend referendum.
Beweert iemand dat?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Want je kan niet samenwerken zonder alomvattend verdrag?
Dat is mijn NEE!!!!!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Stemmen vanuit het buitenland vallen onder de gemeente Den Haag in de telling.
Is goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, niet afhankelijker. Lui moeten zelf hun Augiasstal uitmesten, vrees ik, moeten wij ook nog steeds doen btw.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan gebeuren met Oekraine na die nee-stem? Immers dan zijn ze nog afhankelijker van B.v. Het IMF.
Oké.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
Nee, die was glashelder, kan je wat normaler reageren?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je vraag was nogal vaag. Kan je die wat helderder formuleren?
Is goed.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef tesssssssss het volgende:
Oekraïne is een soeverein land. Die zouden zelf in staat moeten zijn om iets te bedenken. Toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, op die manier. Dan is dat wellicht ook de reden dat de opkomst daar wat hoger is.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Stemmen vanuit het buitenland vallen onder de gemeente Den Haag in de telling.
Ik zou het vervelend vinden maar heb voldoende vertrouwen in onze democratie om te verwachten dat de schade daarvan relatief beperkt zal blijven.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:26 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dus jij heb er ook geen problemen mee als bij de volgende verkiezingen de PVV 40% gaat halen?
Uhm, daar gaat dit hele gebeuren toch over? Zit ik in het verkeerde topic?!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef BarryOSeven het volgende:
FLIKKER ALLEMAAL OP MET DE DISCUSSIE OVER DE INHOUD VAN HET VERDRAG. DAT HEBBEN WE INMIDDELS GEHAD EN IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!±±
Denk om je bloeddruk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef BarryOSeven het volgende:
FLIKKER ALLEMAAL OP MET DE DISCUSSIE OVER DE INHOUD VAN HET VERDRAG. DAT HEBBEN WE INMIDDELS GEHAD EN IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!±±
IS?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef SeLang het volgende:
Rotterdam explodeert momenteel. Zijn dat weer Gutmenschen in paniek?
Neem je pilletje.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Mensen die vrij zijn van werk en even gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef SeLang het volgende:
Nee, dat is de piek tussen 18 en 20 die je ook in de OP ziet.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef SeLang het volgende:
Igen zijn blanco stem (quote:Op woensdag 6 april 2016 18:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aha, op die manier. Dan is dat wellicht ook de reden dat de opkomst daar wat hoger is.
Les jeux sont faits idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Tuurlijk wel afhankelijker, de steun bij de wederopbouw vanuit Europa wil je dan toch stoppen? En ik heb redelijk wat artikelen gelezen maar waar doel je concreet op?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet afhankelijker. Lui moeten zelf hun Augiasstal uitmesten, vrees ik, moeten wij ook nog steeds doen btw.
Heb je dat artikel 453 nou doorgelezen?
Met uitzondering van hillersberg en kralingen heeft rda, geen gutmenschenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef SeLang het volgende:
Jawel, wacht maar af.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:28 schreef Bonobo11 het volgende:
30% gaat niet gehaald worden.
Orde vd dag
Bron?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:28 schreef Bonobo11 het volgende:
30% gaat niet gehaald worden.
Orde vd dag
Grote kans. Die worden waarschijnlijk net pas wakker.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef SeLang het volgende:
Allicht. Maar wat zie jij voor je wat dat land moet doen als het associatieverdrag wordt teruggedraaid zoals men hier wil?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Oekraïne is een soeverein land. Die zouden zelf in staat moeten zijn om iets te bedenken. Toch?
Dat lijkt mij positief, saneren is de core-business van het IMF. En dat is hard nodig in Oekraïne.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goede zelfbeheersing wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:27 schreef BarryOSeven het volgende:
Centrum ook hoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:29 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Met uitzondering van hillersberg en kralingen heeft rda, geen gutmenschen
Hier op Fok ligt de focus dan ook veel te veel op de grote steden. Denk eerder dat we het van de kleinere gemeentes moeten gaan hebben.quote:
Ik zou het ook vervelend vinden maar weet je: je krijgt de regering die je verdient.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zou het vervelend vinden maar heb voldoende vertrouwen in onze democratie om te verwachten dat de schade daarvan relatief beperkt zal blijven.
Tussenstanden per wijkquote:Op woensdag 6 april 2016 18:29 schreef Merode32 het volgende:
[..]
In Hilligersberg is de opkomst best hoog vergeleken met de rest.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:29 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het is net voetbal. Je wordt tegen de kleintjes kampioenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:30 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hier op Fok ligt de focus dan ook veel te veel op de grote steden. Denk eerder dat we het van de kleinere gemeentes moeten gaan hebben.
Nee, Marokko.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Najib Amhali komt toch uit Krommenie?
Althans in het stemlokaal waar ik net was. Ze zullen niet in contact staan met elkaar neem ik aan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:30 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hier op Fok ligt de focus dan ook veel te veel op de grote steden. Denk eerder dat we het van de kleinere gemeentes moeten gaan hebben.
En als ik tegen dit specifieke referendum ben? Dan lijkt het me toch logisch dat ik protesteer door niet te gaan stemmen?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik zou het ook vervelend vinden maar weet je: je krijgt de regering die je verdient.
En als de Nederlanders op dit moment laten zien dat ze zelfs TE beroerd zijn om van een democratisch referendum recht gebruik te maken, dan zijn ze waarschijnlijk ook te beroerd om een fatsoenlijke partij te steunen of een partij te maken die werkelijk de Nederlanders op goede wijze vertegenwoordigd.
En dan blijf je met deze shit zitten.
Maw: kom van je luie reet en doe iets!!
Dat kan maar Ryan maakte zich juist heel druk om die bemoeienis van het IMF met dat land en wil dat frustreren. Ik vraag me af hoe hij dat met zijn nee-stem wil bereiken.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij positief, saneren is de core-business van het IMF. En dat is hard nodig in Oekraïne.
Onder de 80% opkomst had het niet zoveel gezegd, er is altijd nog een grote groep die net als bij de verkiezingen dan nog steeds achter rutte staat (20%) dus hoeft hij niet weg. Of elk ander kul argument. Die man is één met zijn zetel, het is niet voor niets dat er geen vrouw meer bij in bed past.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Was het maar zo'n referendum. Dan had de opkomst ook een stuk hoger geweest.
Hangt er vanaf of je daar ook een kiesdrempel van 30% aan gehangen had, waarbij je vrolijk je hoofd in de grond kon stoppen als politicus (hoe zou dat eigenlijk klinken een lachende struisvogel? Owja, gewoon als Rutte dusquote:Op woensdag 6 april 2016 18:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Was het maar zo'n referendum. Dan had de opkomst ook een stuk hoger geweest.
Dat lijkt me ook , en daarom ben ik niet gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En als ik tegen dit specifieke referendum ben? Dan lijkt het me toch logisch dat ik protesteer door niet te gaan stemmen?
Rotterdam haaltijd altijd fors lager dan het landelijk gemiddelde. Als Rotterdam rond de 27% haalt dan zat je bij EP altijd boven de 30%.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Om dan de 30% te halen moet er in de laatste 3 uur 57500 stemmen worden uitgebracht. Dat is ruim 19000 per uur. Terwijl op het drukste uur tot nu toe de 9 duizend stemmen niet zijn gehaald. Het uur tot 7 uur gaat hard, in dit tempo richting de 12000. Maar nog steeds te weinig. En de uren daarna zal het weer afvlakken.
Ben jij Najib Amhali?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
JEEEEEEEEEE KROMMENIE!!!!!!Fuck daar heb ik mijn levenlang gewoond!!!!
Dat is dan niet zo slim van Ryan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan maar Ryan maakte zich juist heel druk om die bemoeienis van het IMF met dat land en wil dat frustreren. Ik vraag me af hoe hij dat met zijn nee-stem wil bereiken.
Dan blijf jij dus met de shit zitten en kan brussel doien met jou wat ze willen. Congrats!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En als ik tegen dit specifieke referendum ben? Dan lijkt het me toch logisch dat ik protesteer door niet te gaan stemmen?
Dat moet Oekraine zelf weten? Sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor de Oekraine?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:32 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je daar ook een kiesdrempel van 30% aan gehangen had, waarbij je vrolijk je hoofd in de grond kon stoppen als politicus (hoe zou dat eigenlijk klinken een lachende struisvogel? Owja, gewoon als Rutte dus)
Als we de 30% halen misschien nietquote:
Maar dit referendum heeft niks met Brussel te maken? Of ben jij er zo een die denkt dat een Nee-stem een stem tegen de EU is?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dan blijf jij dus met de shit zitten en kan brussel doien met jou wat ze willen. Congrats!
Lijkt momenteel toch wel tegen te vallen, Amsterdam scoort veel lager bijvoorbeeld. Rotterdam loopt prima in de pas met andere grote steden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:33 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Rotterdam haaltijd altijd fors lager dan het landelijk gemiddelde. Als Rotterdam rond de 27% haalt dan zat je bij EP altijd boven de 30%.
Nee, artikel 453 geeft aan dat EU-politici er geld in kunnen blijven kappen. Beetje zoals Griekenland. Die trouwens ook weer extra-geld moet hebben hè, na de laatste steun, wat echt, echt, waar de allerlaatste keer was dat we steun verleenden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel afhankelijker, de steun bij de wederopbouw vanuit Europa wil je dan toch stoppen? En ik heb redelijk wat artikelen gelezen maar waar doel je concreet op?
En wat moet dan precies gaan gebeuren met die nee-stem van je? Je blijft er maar omheen draaien.
Hm ja nu is het wel ietsje anders.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Lijkt momenteel toch wel tegen te vallen, Amsterdam scoort veel lager bijvoorbeeld. Rotterdam loopt prima in de pas met andere grote steden.
Ik blijf lekker thuis. Stembiljet ligt al bij het oud papierquote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef juliusceasar het volgende:
Kom uit je luie stoel en stem TEGEN vanavond!!!
We zijn met dat land tot een akkoord gekomen. Dat achteraf weer intrekken vind ik niet zo netjes. Maar alles kan natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat moet Oekraine zelf weten? Sinds wanneer zijn wij verantwoordelijk voor de Oekraine?
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef juliusceasar het volgende:
Kom uit je luie stoel en stem TEGEN vanavond!!!
Je weet dat er tegelijkertijd met de Oekraïne soortgelijke verdragen met Georgië en Moldavië zijn afgesloten? Maar dit ene verdrag leidt volgens jou tot ondergang van de wereld? Is dat niet een tikkie overdreven?quote:
Amsterdam barst natuurlijk wel van de strategische voor-'stemmers'. Lijkt mij minder representatief.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Lijkt momenteel toch wel tegen te vallen, Amsterdam scoort veel lager bijvoorbeeld. Rotterdam loopt prima in de pas met andere grote steden.
En Rotterdam van de PVV-stemmers.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Amsterdam barst natuurlijk wel van de strategische voor-'stemmers'. Lijkt mij minder representatief.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Maar dit referendum heeft niks met Brussel te maken? Of ben jij er zo een die denkt dat een Nee-stem een stem tegen de EU is?
Ik kan me niet herinneren iets met dat land overeengekomen te zijn?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We zijn met dat land tot een akkoord gekomen. Dat achteraf weer intrekken vind ik niet zo netjes. Maar alles kan natuurlijk.
Het hangt allemaal af van jouw stem, dus stem nu!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:36 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Is het nog de moeite waard om te stemmen of word de 30 procent toch niet gehaald? Want dan blijf ik thuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |