Lijkt me niet overdreven veel nog, hoewel er na werktijd nog genoeg tijd is om te stemmen. Zal er om spannen, lijkt me.quote:Om 17.00 uur werd in Rotterdam een
opkomst geteld van 15,4%.Een uur eerder
meldde Utrecht een opkomst van 14,6% en
Den Haag 15,7%.In Amsterdam had volgens
de gemeente om 17.45 uur 13,7% van de
stemgerechtigden zijn stem uitgebracht.
quote:De tussenstand in Amsterdam om 17.45 uur: 13,7 procent van de kiesgerechtigden heeft zijn stem uitgebracht. De hoofdstad ligt enkele procentpunten achter op de opkomstpercentages in veel andere gemeenten.
VK
Die verdiende nog wel een LOL vond ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt nog wel als je tegen stemt.
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.quote:
Ging dan ook om een compleet andere gemeente. zie: https://twitter.com/geenstijl/status/717668677886279680quote:Op woensdag 6 april 2016 17:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je denkt dat ze een een tiental stembureaus hebben op Vlieland?
Haha ik ookquote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef tralalala het volgende:
Tussen de buien door stemmen
http://www.buienradar.nl/
twitter:FrancescoNicoli twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:07:33To all my Dutch friends: don't go to vote till later tonight... there are fair chances the referendum won't pass.... https://t.co/BmEaceiWrZ reageer retweet
Dat kan idd. Maar zonder bewijzen blijft het BNW-niveau.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.
Juist de eilanden kunnen geen peil trekken op de opkomst. Heel veel kiezers met kiezerspassen daar, die komen uit heel Nederland. Er worden wel eens opkomsten van 150% gehaald daar.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:55 schreef tofastTG het volgende: [..] Maar daar beschikt de gemeente natuurlijk wel over gegevens mbt. opkomst. Terwijl andere leden van andere stembureau's(dus geen eilanden) wel opkomstcijfers konden doorgeven aan geenstijl.
Gasten de zon schijnt......quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Haha ik ookVeel regen maar dat weerhoudt mij niet
Zeer relevant.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
twitter:FrancescoNicoli twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:07:33To all my Dutch friends: don't go to vote till later tonight... there are fair chances the referendum won't pass.... https://t.co/BmEaceiWrZ reageer retweet
Nee, dat was voor 16:00.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoger dan wat nodig was volgens de Hond.
Op het moment dat je gelijk bewezen is hoort het in NWS thuis, tot die tijd in BNW.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De rest van de obstructie was ook geen BNW maar NWS. Accepteer nou gewoon dat aluhoedjes wel eens gelijk kunnen hebben op sommige punten.
Dan woon jij verkeerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Waar jij woont misschien, hier regent het toch echt.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dan woon jij verkeerd.
Hier is een harde woei maar droog.
De Hond zei 4 uur, niet kwart voor 6quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoger dan wat nodig was volgens de Hond.
Wacht, die is toch niet meer geldig?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:00 schreef YazooW het volgende:
Geen idee of deze hier al gepost is. Anders nog maar een keer.
[ afbeelding ]
Jawelquote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wacht, die is toch niet meer geldig?
Die is idd ongeldig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Deze is gewoon geldig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wel geldigquote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Meestal is het bij Pechie voor en tegen tegelijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef hhh38 het volgende:
Waar hebben jullie gelezen dat D66 de uitslag overneemt? Ik heb Pechtold alleen horen zeggen dat als de uitslag 'nee' is, er wel naar geluisterd moet worden. Dat kan je ook interpreteren als: "Joe, ik heb je gehoord, bedankt! Maar we zijn toch gewoon voor."
Check.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nee je mag alles er op schrijven, zolang je niet herkend kan worden en er maar in maximaal 1 rondje is getekend.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kon zweren dat als je buiten het rondje tekent dat het ongeldig werd
Dit is geldig, tenzij ook nog ergens de naam van de kiezer staat geschreven.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Als er in een van de twee cirkeltjes maar iets rood is en je niet kunt zien wie er gestemd heeft.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik kon zweren dat als je buiten het rondje tekent dat het ongeldig werd
Jawel, tenzij de stemmenteller weet dat er maar één iemand in de gemeente voor PSV is en die persoon kent.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
met een 5 procentpunt marge, nuttig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Gijscoman het volgende:
Volgens onze vrienden van http://moetikstemmenofniet.nl/ 31% als verwachting
Dat is gewoon de vijand. Doen net alsof het wel goed komt met als gevolg dat iedereen thuis blijft.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Gijscoman het volgende:
Volgens onze vrienden van http://moetikstemmenofniet.nl/ 31% als verwachting
Buigen als een knipmes voor een minderheid? Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:03 schreef invalidusername het volgende:
Gaat erom spannen, bij 29.9% steekt de politiek de middelvinger omhoog, bij 30.1% buigen ze vast als een knipmes.
Leuk man, echt nuttige toevoeging dit.quote:
Ja die Polen willen geen concurrente van die Oekries bij het tomaten plukken.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Merode32 het volgende:
Toch gek dat de meeste stemmen zijn in hoek van holland
Toen straks was die marge nog 10 procentpunten, het wordt al beter.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:04 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
met een 5 procentpunt marge, nuttig.
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Leuk man, echt nuttige toevoeging dit.
Ik herhaal maar dat er een aardige hoeveelheid onzekerheid uit het Nee-kamp lijkt te komen.
Oh nee, ik vind het wel grappig hoe alle tegenstanders maar blijven roepen en schreeuwen en drogredenen spuien. Leuk vermaak, waarvoor dankquote:
Lijkt me niet want daar rechts boven zit zo'n glansende 1 dat valt niet zomaar te kopiërenquote:
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Buigen als een knipmes voor een minderheid? Waarom?
Waar heb jij het over dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Oh nee, ik vind het wel grappig hoe alle tegenstanders maar blijven roepen en schreeuwen en drogredenen spuien. Leuk vermaak, waarvoor dank
Eensch, nooit buigen voor iemand die niet geloofd in de Groot Europese Droom!quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als je niet stemt heb je geen recht van spreken natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Er staan ook 4 handtekeningen op de achterkantquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Lijkt me wel maar daar rechts boven zit zo'n glansende 1 dat valt niet zomaar te kopiëren
Ben je boos, pluk een roosquote:Op woensdag 6 april 2016 18:05 schreef tralalala het volgende:
De wereld draait door niet eens over het referendum
Beetje grote marge zo hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
18:00 uur:
Voorspelde opkomst: 31%
Bandbreedte: 25.4%-35.1%
http://moetikstemmenofniet.nl/
Spannend....
Nee dat gaat om een zetelverdeling, is wezenlijk andersquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?
Zozo, de angst slaat toe.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef hhh38 het volgende:
Waar hebben jullie gelezen dat D66 de uitslag overneemt? Ik heb Pechtold alleen horen zeggen dat als de uitslag 'nee' is, er wel naar geluisterd moet worden. Dat kan je ook interpreteren als: "Joe, ik heb je gehoord, bedankt! Maar we zijn toch gewoon voor."
Daarmee wordt een volksvertegenwoordiging gekozen. Niet helemaal logisch om dat te vergelijken met een raadgevend referendumquote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bij de EP verkiezingen stemt overigens ook een ruime minderheid. Ook maar negeren die uitslag?
Ik vind het gewoon zo typerend dat alle nee-stemmers dat zo nodig moeten laten weten aan alles en iedereenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over dan?Ik laat rustig een foto zien en als je het niet leuk vindt kijk er niet na
Kloptquote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er staan ook 4 handtekeningen op de achterkant
38 % of hoger zou het mooist zijn. Dan is het hoger dan bij de afgelopen EP verkiezingen. Dan is het echt onmogelijk voor de politiek om op basis van de opkomst de uitslag naast zich neer te leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Zie mijn pleidooi om dan maar meteen uit te treden wanwege onvoldoende draagvlak. Nooit buigen voor die eurofielen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel vrij ondoorzichtig dit allemaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
Spannend....
Het is een raadgevend referendum. De overheid mag best beslissen de uitslag in de prullenbak te smijten en gewoon het verdrag door te laten gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.
De Gutmenschen schijten in hun broekquote:
Jaja. Zo is het.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
De Gutmenschen schijten in hun broek
Die gaan gauw nog even stemmen in de regen
Neee bij een nee moet de regering een wet indienen ter terugtrekking of een wet die voorstelt om de uitslag te negeren, deze moeten door beide kamers.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Pechtold zei gisteravond bij Pauw dat het geen adviserend referendum was maar een puntjepuntjepuntje (???) referendum ... dat woord ben ik even kwijt. Is het dan niet zo dat de overheid zich aan de uitslag moet houden? Leek me ook al sterk, want er hebben al 27 landen getekend ofzo? Tis in dat opzicht wrs gewoon een formaliteit.
Lijkt mij een goed pleidooi. Gezellig samen met de Britten en de Noren de Unie van de Noordzee oprichten.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Zie mijn pleidooi om dan maar meteen uit te treden wanwege onvoldoende draagvlak. Nooit buigen voor die eurofielen.
Aha oké. Bedankt voor de uitlegquote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum. De overheid mag best beslissen de uitslag in de prullenbak te smijten en gewoon het verdrag door te laten gaan.
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
38 % of hoger zou het mooist zijn. Dan is het hoger dan bij de afgelopen EP verkiezingen. Dan is het echt onmogelijk voor de politiek om op basis van de opkomst de uitslag naast zich neer te leggen.
Verklaar u nader?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wel vrij ondoorzichtig dit allemaal.
Opheffen dat EP dusquote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.
Iemand die geloofd? Echt?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:07 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Eensch, nooit buigen voor iemand die niet geloofd in de Groot Europese Droom!
Bukken is het devies. Beter dan buigen
Ik gok op 21.01quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Nog steeds geen cijfers uit Amsterdam...
Zou een update komen om 18:00
Nee dat mag dus niet, bij een NEE is de regering altijd verplicht een wet in te dienen waarin staat hoe het verder moet, die moet door dd kamers, dus niet raadgevend.quote:
Of je blijft principieel weg, en gaat dus ook niet ineens stemmen als de cesuur wel gehaald wordt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef Harlon het volgende:
Beetje tragisch dat de horde Eurofielen dit proberen te saboteren door dan maar niet te gaan stemmen. Als je zo zeker van je zaak bent ga je toch proberen iedereen daarvan te overtuigen en zoveel mogelijk mensen naar de stembus te trekken?
Dan zitten ze tegen de 25% aan gok ik. Als ze het nu uit brengen rennen alle voorstemmers naar de stembus en wordt de opkomst gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Neem anders een valiumpje.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Die cijfers zijn er al man.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarmee wordt een volksvertegenwoordiging gekozen. Niet helemaal logisch om dat te vergelijken met een raadgevend referendum
Het grote complotquote:Op woensdag 6 april 2016 18:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dan zitten ze tegen de 25% aan gok ik. Als ze het nu uit brengen rennen alle voorstemmers naar de stembus en wordt de opkomst gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |