Maar dat is al weer een tijdje geleden. Wel schokkend laag overigens.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Opkomst EP in 1999 was 29,9% dus daar zouden we in elk geval al overheen zijn als dit uitkomt.
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij de EP verkiezingen. Maar de vergelijking is nogal gezocht.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?
Bijna 25% inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)-van-14-procent.html
Opkomst Amsterdam is al gemeld. Helaas voor de aluhoedjes.
Niet een complot, het zijn redenen. Of denk jij ook dat al die brieven van Ard van der Steur echt pas 5 minuten voor de vergaderingen af waren. Dat wordt natuurlijk gewoon tactisch ingezet. Net als de cijfers.quote:
Is er rekening met het weer gehouden?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:
18:00 uur:
Voorspelde opkomst: 31%
Bandbreedte: 25.4%-35.1%
http://moetikstemmenofniet.nl/
Spannend....
Ah okee. Ik zit voor niets de verkiezingswebsite van de gemeente Amsterdam te F5-enquote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://nos.nl/artikel/209(...)-van-14-procent.html
Opkomst Amsterdam is al gemeld. Helaas voor de aluhoedjes.
Amsterdam heeft de nieuwste opkomstcijfers van de stad bekend gemaakt. Om 18:00 uur hadden 79.998 Amsterdammers hun stem uitgebracht, dat is omgerekend 13,7% van de in totaal 583.924 kiesgerechtigden.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:10 schreef SeLang het volgende:
Nog steeds geen cijfers uit Amsterdam...
Zou een update komen om 18:00
twitter:Bernd_de_Boer twitterde op woensdag 06-04-2016 om 15:13:07'Kiezers staan voor dichte deur' reactie op #NHPeilt over #referendum Oekraïne https://t.co/DMqt208aaK https://t.co/BOliSJkflx reageer retweet
Niet echt een solide verhaal inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor een raadgevend referendum over één onderwerp is 30% eigenlijk al te laag maar voor een parlement dat op tig gebieden bindende besluiten kan nemen is dat ruim voldoende?
Zolang we niet weten hoe die site dat percentage berekend kunnen we het denk ik maar beter negeren.quote:
Ah, hm ok, niet zo aluhoedje doen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ah okee. Ik zit voor niets de verkiezingswebsite van de gemeente Amsterdam te F5-en
Daar staat nog niets namelijk.
O fijn, ik wilde naar de supermarkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Na 19 uur gaat het overal weer opklaren.
Het zou wat zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Waarom moet dat zo spannend altijd?
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zittenquote:
Ja, lekker ondoorzichtig.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zolang we niet weten hoe die site dat percentage berekend kunnen we het denk ik maar beter negeren.
De zon schijnt..........quote:Op woensdag 6 april 2016 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Na 19 uur gaat het overal weer opklaren.
Ja, houden goed in de gaten wat Spekman nu twittert.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net aangekleed hadden om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Jojanneke is weer bij eenvandaag, dus dat geeft men de voorkeur denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Dus jij vindt de opkomst bij de EP verkiezingen genoeg draagvlak voor het overdragen van vergaande bevoegdheden (wat mensen even vergeten is namelijk dat 85% van het verdrag waar nu over gestemd wordt al (omontkeerbaar) van kracht is omdat dit namelijk de beslissingmacht daar op basis van een even laag opkomstpercentage overgedragen is aan de autocraten van de EU)?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij de EP verkiezingen. Maar de vergelijking is nogal gezocht.
Uiteraardquote:Op woensdag 6 april 2016 18:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mooi weer overgenomen van Geenstijl.
Hè godver, ik had mijn jas al aan..quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
De gutmenschen die zich net hadden aangekleed om naar buiten te gaan kunnen weer rustig gaan zitten
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 18:16 schreef Grifte het volgende:
[..]
Als mijn stem, die door 99.999 geiniteerd werd, doorslaggevend is, lach ik me met driekwart FOK! een volstrekte breuk.quote:
Sittard-Geleen (rond de 100.000 inwoners) stond om 5 uur al op 23%:quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en het platteland veel trouwer wordt gestemd.
Maar een paar grote steden bijhouden is makkelijker dan tig kleine dorpjes.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat de opkomstverdeling anders is dan bij een gewone verkiezing. Misschien is er bij mensen met een baan minder animo om te stemmen dan mensen die vandaag niet hoeften te werken.
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en het platteland veel trouwer wordt gestemd.
Matige afstemming tussen gemeente en schoolbestuur. Zal bij elke verkiezing wel voorkomen ben ik bang.quote:
Ik weet niet of ik deze begrijp, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Als mijn stem, die door 99.999 geiniteerd werd, doorslaggevend is, lach ik me met driekwart FOK! een volstrekte breuk.
Ik zeg volgens mij nergens dat ik enthousiast ben over de opkomst bij EP verkiezingen.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:17 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dus jij vindt de opkomst bij de EP verkiezingen genoeg draagvlak voor het overdragen van vergaande bevoegdheden (wat mensen even vergeten is namelijk dat 85% van het verdrag waar nu over gestemd wordt al (omontkeerbaar) van kracht is omdat dit namelijk de beslissingmacht daar op basis van een even laag opkomstpercentage overgedragen is aan de autocraten van de EU)?
Ik zou nimmer de gang naar het stembureau gemaakt hebben zonder het constante getrol van 9.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik deze begrijp, eerlijk gezegd.
Lijkt me dat mensen met een baan JUIST naar de stembus gaan vandaagquote:Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook is het vreemd dat er alleen naar de grote steden wordt gekeken. Het lijkt me dat er in de middelgrote steden en op het platteland veel trouwer wordt gestemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |