http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)s-bloednerveus.dhtmlquote:In Wat een Poppenkast! maakt de sprekende pop vrijdag zijn rentree op de tv. Waren het vroeger vooral politici die als pop werden herschapen, bij SBS6 bestaat de collectie uit BN'ers met makkelijk uit te vergroten karakteristieken. 'De onderkaak van Peter R. de Vries is heerlijk voor een poppenmaker.'
Het waren de tijden van Thatcher, Reagan en Gorbatsjov. Als zij in de Britse satire Spitting Image hun gal spuwden over de toestand in de wereld, luisterde de natie aandachtig. Uiteraard, het waren poppen die spraken, maar omdat hun stemmen zo griezelig echt klonken, kregen hun woorden gewicht.
Ruim 30 jaar verder is de sprekende pop getransformeerd van politieke spreekbuis naar karikatuur van de entertainmentwereld. In Wat een poppenkast!, dat vrijdagavond begint op SBS6, zijn er van de twintig karakters slechts twee werkzaam op het Binnenhof. Premier Rutte spreekt in één van de eerste afleveringen niet over het Oekraïne-referendum, maar gaat zenuwachtig op date met Eva Jinek: 'Mark, dit is super awkward.'
Zanger Bart Brandjes
Vermaken
De bedoelingen van bedenker Jeroen van der Boom en producent John de Mol zijn helder: het pratende poppenkabinet moet vooral vermaken. Zo bespreken Ronald en Frank de Boer (Edwin Evers sprak hun stemmen in) de volle dos van Ronald na zijn 'haartranspiratie' en zijn voorliefde voor botox. 'Louis van Gaal zei me dat ik me moest ont-plooien
Veel gekozen prominenten figureerden eerder al in De TV Kantine van concurrent RTL. Geert Wilders, Gerard Joling, Gordon en Johan Derksen; ze zijn allen heerlijk uit te vergroten met hun karakteristieke accent, herkenbare woordkeuze of opvallende gelaatstrekken. Of zoals poppenmaker Evert Josemanders zegt: ,,Met de pop van Peter R. de Vries was ik het snelst klaar. Die vooruitstekende onderkaak is heerlijk voor een poppenmaker.''
Gooische 'r'
Verrassing in de collectie is Marco Borsato. De zanger moet het niet hebben van zijn spectaculaire vocabulaire en spreekt beschaafd Nederlands. Toch wordt hij verbazend echt neergezet door zanger Bart Brandjes, die Borsato in The Voice of Holland als coach had. ,,Toen hadden we elkaar vaak aan de telefoon en begon ik automatisch een beetje van zijn spraak over te nemen,'' legt hij zijn betrokkenheid uit.
© SBS.
Hoe doe je Borsato geloofwaardig na? ,,Hij praat van oorsprong met een Noord-Hollands accent,'' zegt Brandjes. ,,Maar hij is verhuisd naar Laren en heeft zich aangeleerd netjes te spreken. Hij heeft zelfs een lichte Gooische 'r' gekregen. Verder is zijn stemgeluid wat nasaal. Ik moet mijn keel een beetje dichtknijpen en wat speeksel verzamelen, dan kom ik dichtbij.''
En de taal? ,,Marco gebruikt vaak grote woorden. Hij zal nooit zeggen: 'Dat is volgens mij niet waar', maar 'Dit is on-voor-stel-baar!'. En hij is heel serieus. Best lastig om van hem een grappige pop te maken."
Ja, strak.quote:
Er keken ook volwassen mensen naar de muppet showquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat volwassen mensen hier naar gaan zitten kijken op een vrijdagavond.
Is er al een aflevering uitgezondenquote:Op woensdag 6 april 2016 09:03 schreef BasEnAad het volgende:
Kromme tenen, alleen al bij het idee.
Zelden zoiets misselijkmakends gezien.
Vooral poppenspelers. Min volk. Doen altijd zo uit de hoogte, spelen altijd spelletjes met je. Kneusjesvolk. Doe mij maar programma's met dieren. Met apen en zo.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:59 schreef Karina het volgende:
Ik houd helemaal niet van programma's met poppen of poppenspelers dus mij lijkt het helemaal niets.
Niet Benjamin Ben waarderen en Chuckyquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:59 schreef Karina het volgende:
Ik houd helemaal niet van programma's met poppen of poppenspelers dus mij lijkt het helemaal niets.
Ik heb bij die plaatjes al gegeten en gedronken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is er al een aflevering uitgezonden
Ik geef het een kans....of 2
Die rode vind ik ook niet leuk, voor Chucky maak ik wel een uitzonderingquote:Op vrijdag 8 april 2016 18:58 schreef Paul het volgende:
[..]
Niet Benjamin Ben waarderen en Chucky
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wim T. Schippersquote:
Zo verderquote:
Maar de kop is ook goed.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja, maar een overdreven Amsterdams accent is niet zo lastig.
Prima accent, ja.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:14 schreef tong80 het volgende:
Jinek is alleen de stem goed. De Vries kan er mee door.
Ik luisterde vanochtend ook Eversgod. Dat weekoverzicht op het laatstquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:16 schreef roos85 het volgende:
Joh de Mol was vanochtend bij Evers aan de telefoon, dit programma heeft jaren gekost om het te maken.. en dan krijg je dit.
Evers doet zelf ook wat stemmen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik luisterde vanochtend ook Eversgod. Dat weekoverzicht op het laatstgeef die man een medaille wie hij ook is.
De poppen waarschijnlijk.. Ze hadden beter goede schrijvers in kunnen huren.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:16 schreef roos85 het volgende:
Joh de Mol was vanochtend bij Evers aan de telefoon, dit programma heeft jaren gekost om het te maken.. en dan krijg je dit.
Peter Heerschop bedoel je? Met Lieve Marianne.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik luisterde vanochtend ook Eversgod. Dat weekoverzicht op het laatstgeef die man een medaille wie hij ook is.
Dan mis je het beste gedeelte!quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:
Ik kijk het later terug, dan kan ik de reclame skippen.
KLB / Net aankondiging Hart van Nederland........quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:19 schreef Gutmensch het volgende:
Ik kijk het later terug, dan kan ik de reclame skippen.
Evers doet deze stemquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:20 schreef Schuimpjes het volgende:
Lijkt Dijkshoorn wel die de Vries inspreekt
Dat dacht ik al voor ik dit zagquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:16 schreef roos85 het volgende:
Evers doet ook Dijkshoorn dus daar kunnen ze ook een pop van maken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:20 schreef Schuimpjes het volgende:
Lijkt Dijkshoorn wel die de Vries inspreekt
quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:21 schreef Martinello het volgende:
[..]
Evers doet ook Dijkshoorn dus daar kunnen ze ook een pop van maken.
En Harry Mensquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:21 schreef Martinello het volgende:
[..]
Evers doet ook Dijkshoorn dus daar kunnen ze ook een pop van maken.
Jinek en Borsato ook welquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:22 schreef tong80 het volgende:
De Vries is geslaagd. Froger ook. De rest niet.
Vera Jinek. Lijkt idd meer op Helwegen.quote:
Borsato ook ja. Jinek vind ik niet echt lijken. De stem wel.quote:
Zowel de stem als het uiterlijkquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:25 schreef opperkleurder het volgende:
Willem en Max zijn heel erg slecht.
Ze hadden beter Van de Pavert kunnen vragen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:25 schreef opperkleurder het volgende:
Willem en Max zijn heel erg slecht.
Robert Paulquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:27 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ze hadden beter Van de Pavert kunnen vragen.
Idemquote:
quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:28 schreef Joezi het volgende:
Dit programmatopic verdient het om een reeks te worden
Dan kunnen we zien of het groeitquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:28 schreef Joezi het volgende:
Dit programmatopic verdient het om een reeks te worden
bedenker...quote:De bedoelingen van bedenker Jeroen van der Boom en producent John de Mol zijn helder
Geen humor hebbenquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:05 schreef danos het volgende:
Mensen die de stemmen van Evers goed vinden, laat staan de grappen. Op de radio is het altijd al zo dramatisch.
Televisiemakers zijn ook gewoon lui. Voor de kijker valt er weinig te beleven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:36 schreef Arcee het volgende:
De Mol gaf bij DWDD eigenlijk al toe dat ze niet de beste tekstschrijvers hadden weten te strikken voor deze poppenkast. Dat was blijkbaar goed te merken.
Zelf nog niet gekeken.
Valt mee, De Mol hoopte op 500.000.quote:
Als je dat grappig moet vinden om humor te hebben dan heb ik dat idd niet. Jij dus wel?quote:
Benieuwd hoe het volgende week is, de afgelopen dagen is er veel exposure gecreëerd voor het programma. Daardoor nog best wat kijkers, maar geziend e kritieken hoop ik voor de makers dat ze volgende week nog boven de 500.000 komen.quote:
Juist wel de besten. Haije van der Heijden heeft een goede reputatie. Hij moest daar op terugvallen wegens gebrek aan anderen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:36 schreef Arcee het volgende:
De Mol gaf bij DWDD eigenlijk al toe dat ze niet de beste tekstschrijvers hadden weten te strikken voor deze poppenkast. Dat was blijkbaar goed te merken.
Nee hoor. 100.000 boven het streven.quote:
Inderdaad, hij was zich aan het indekken en met plaatsvervangende schaamte over z'n nieuwe show aan het vertellen.quote:
Dit deugde niet dat deugde niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, hij was zich aan het indekken en met plaatsvervangende schaamte over z'n nieuwe show aan het vertellen.
Ik geloof er he-le-maal niets van, er zijn zo'n 1000 'kijkkastjes' toch?quote:
Mensen zijn altijd in 1e instantie gewoon benieuwd. Nu ze gezien hebben wat voor bagger het is zullen de kijkcijfers volgende week wel flink dalen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:08 schreef glasshole het volgende:
[..]
Ik geloof er he-le-maal niets van, er zijn zo'n 1000 'kijkkastjes' toch?
Hoe berekenen ze die kijkcijfers en hoe betrouwbaar zijn ze?
John voelde zich niet eens ongemakkelijk bij DWDD met die spastische poppen om zich heen, dat was al reden om niet te kijken.
Dit dusquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:09 schreef Cynix ® het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik volgende week ga kijken. Dat dan weer niet.
Je legt de lat veel te laag.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:08 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag toch even teruggekeken.
Niet geweldig, maar ook niet zo slecht als door sommigen (hier) beweerd wordt.
Poppen leken soms aardig, sommige stemmen waren redelijk. Het grootste nadeel voor mij was dat vooral de grappen, waar het volgens mij toch eigenlijk om zou moeten gaan, niet zo heel sterk waren. Vooral open deuren, flauwe, afgezaagde en vaak al grijsgedraaide grapjes, woordspelinkjes en opmerkinkjes (Boobies!!).
Al met al dus niet echt goed, maar zeker niet slechter dan het gemiddelde SBS-programma, wat dat dan ook zegt.
Bij SBS gebruiken ze eigenlijk niet eens een lat.quote:
Alsof RTL niveau heeft, maken precies dezelfde bagger, het is alleen imago.quote:Op zaterdag 9 april 2016 19:55 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Bij SBS gebruiken ze eigenlijk niet eens een lat.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alsof RTL niveau heeft, maken precies dezelfde bagger, het is alleen imago.
Nou niet op TV. Iedereen doet maar wat lijkt het.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar wacht even, jij begint er over dat ik de lat laag leg, maar waar ligt-ie dan wél hoog?
Mooi samengevat, Cc.quote:
Ik vind deze eerlijk gezegd best goed inderdaadquote:Op zondag 10 april 2016 16:18 schreef Oliver23 het volgende:
Heb moeten lachen om Peter R. de Vries met zijn tariefkaart
Maxima en Alexander zijn een beetje irritant ...
Wat een poppenkast! heeft vrijdagavond veel kijkers verloren. Naar de tweede aflevering van het satirische programma van SBS 6 keken maar 378.000 mensen. Dat blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:44 schreef tong80 het volgende:
Ik heb het een tweede kans gegeven. Na 3 minuten naar Nieuwsuur.
Gezien het aantal posts in dit topic vanavond zullen de kijkcijfers schrikbarend laag zijn.
Wat heeft deze productie ook alweer gekost ? 3 miljoen en 3 jaar voorbereiding ?quote:
quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Als de mensen horen wat een goede aflevering ze gister gemist hebben kijken ze volgende week wel weer, hoor.
Dat doen ze eigenlijk al tijd de laatste jaren, wat een geld is daar verbrand aan programma's. Wat werken daar voor mongolen? Kunnne ze daar geen realife soap van maken?quote:
Wat doen we? Toch nog een keertje proberen?quote:
We drinken de hele gifbeker leeg.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:50 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat doen we? Toch nog een keertje proberen?
Ze willen geen tokkiezender meer zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom probeert sbs het nog met van die weekend shows of het nu poppen zijn kopieën van rtl programma's met audities of iets met bekende Nederlanders het flopt allemaal.
Ik ben nog uit de tijd dat ze wel scoorde met dingen als groeten uit de rimboe en probleem wijken waarom niet daarop terug vallen?
Een nieuwe probleem wijken zou echt wel scoren denk ik.
Hier en daar een komma zou je tekst leesbaarder maken.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Waarom probeert sbs het nog met van die weekend shows of het nu poppen zijn kopieën van rtl programma's met audities of iets met bekende Nederlanders het flopt allemaal.
Ik ben nog uit de tijd dat ze wel scoorde met dingen als groeten uit de rimboe en probleem wijken waarom niet daarop terug vallen?
Als die poppen niet zo duur waren geweest was het einde nu al wel bereikt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:52 schreef Cynix ® het volgende:
Naar 'Mindmasters Live' keken een kleine half miljoen mensen en dat werd al na 2 afleveringen gestopt. Doe dat hier ook maar, SBS.
Maar inhoudelijk gezien heb ik gelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:46 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hier en daar een komma zou je tekst leesbaarder maken.
Ja, dat zou best eens kunnen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Maar inhoudelijk gezien heb ik gelijk.
Het probleem is dat SBS geen totaalvullend programma heeft, RTL4 houdt vanaf 18.00 een schare van rond de 1 a 2 miljoen kijkers tot 23.00.quote:Op zaterdag 23 april 2016 15:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, dat zou best eens kunnen.
NPO is informatie en wat entertainment. RTL is entertainment en wat informatie.
SBS wil daar ook graag een beetje tegenaan schurken, maar de markt is verdeeld. Er is kennelijk geen vraag naar meer van hetzelfde. Dan moeten ze misschien inderdaad de onderkant van de markt maar weer pakken met 'Probleemwijken' en andere tokkie-programma's. Probleem blijft dat hun doelgroep dan toch liever naar RTL5 kijkt.
Enkeltje rond archief, lijkt me. Nooit meer naar omkijken.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:17 schreef Cynix ® het volgende:
213.000...
Laatste kijker doet het licht uit?
Mensen gaan dus ook écht actief wegzappen na het voorgaande programma en komen na afloop weer terug.quote:1930 UTOPIA 376.000
2012 TRAUMA CENTRUM 475.000
2040 ZULLEN WE EEN SPELLETJE DOEN 435.000
2200 WAT EEN POPPENKAST 213.000
2237 KLOK 605.000
2237 HART VAN NEDERLAND 708.000
Ha ha haquote:Op zaterdag 30 april 2016 09:56 schreef Cynix � het volgende:
1930 UTOPIA 376.000
2012 TRAUMA CENTRUM 475.000
2040 ZULLEN WE EEN SPELLETJE DOEN 435.000
2200 WAT EEN POPPENKAST 213.000
2237 KLOK 605.000
2237 HART VAN NEDERLAND 708.000
Wat is daar grappig aan?quote:
Jaren aan gewerkt en miljoenen in geïnvesteerd. verslagen worden door de Klok. Ha ha ha ha Heerlijk.quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaren aan gewerkt en miljoenen in geïnvesteerd. verslagen worden door de Klok. Ha ha ha ha Heerlijk.
Haha prachtig.quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaren aan gewerkt en miljoenen in geïnvesteerd. verslagen worden door de Klok. Ha ha ha ha Heerlijk.
Ha ha haquote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:28 schreef danos het volgende:
309.000 kijkers gisteren! #hetlekisboven
Het schijnt dat SBS6 massaal doven en blinden overhaald om af te stemmen op de zender. Hebben ze geen TV, dan krijgen ze er een.
Jeroen vd Boom doet Joling. Edwin Evers doet er een paar.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Iedereen behalve Wilders, denk ik.
Dat platte vermaak had te weinig normen en waarden, willen meer een familiezender zijn. Of dat lukt met "Smerige zaken" waar Rob Geus mee gaat komen is nog maar de vraag (gewoon rechtstreekse kopie van Mijn Leven in Puin van RTL).quote:Op zaterdag 23 april 2016 13:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een nieuwe probleem wijken zou echt wel scoren denk ik.
Wie verlost dit gedrocht uit zijn lijden?quote:
Ik kan het me amper voorstellen. Maar ze zijn vast nog niet uit de kosten, dus wie weet.quote:
Seizoen drie staat nu al garant voor een Televizierring.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgende week is de laatste aflevering. Seizoen twee wordt vast wel een stuk beter,
Mooi klote dat het nu pas gaat aan slaanquote:Op zondag 22 mei 2016 07:14 schreef Cynix ® het volgende:
255.000 kijkers.
Een voorzichtige opgaande lijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |