quote:
Ik wens je álle succes van de wereld Tongquote:
Radijsjes als snack is misschien ook niet zo slecht....quote:
quote:Radijsjes tegen overgewicht
Radijzen herbergen geen vet en zeer weinig calorieén. Er zitten wel enorm veel voedingsstoffen in. Van radijs ga je snel vol zitten. Het wordt daarom aangeprezen als een groente die goed is om te eten als je wilt afvallen. Wanneer je afvalt is het ook belangrijk om te weten dat er allerlei in vetten ingekapselde gifstoffen vrij komen in het lichaam. Daarom moet afvallen altijd gepaard gaan met detoxen. Radijsjes zorgen voor een goede detoxificatie van het lichaam.
quote:Voedingswaarde radijs
Zo klein als de radijs is bulkt hij van de vitamientjes. In radijzen zit veel vitamine C en vitamine K. Het vitamine B-complex is goed vertegenwoordigd met B3(niacine), B5(pantotheenzuur), B6(pyridoxine) en B11(foliumzuur). Er zitten allerlei mineralen in, zij het niet in grote hoeveelheden. Mineralen zitten gelukkig in veel verschillende groente. Kalium, calcium, magnesium, ijzer, zink en mangaan huizen er in het kleine radijsje. Dat is een flinke hoeveelheid fytonutriënten voor zo klein stukje groente.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, zou ik me toch niet aan houden. Nu moet ik nog opstarten heeft geen zin. Ik ken het uit andere situatie, na drie dagen denk je jet is wel hoed
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:27 schreef FANN het volgende:
[..]
Radijsjes als snack is misschien ook niet zo slecht....
maar dat moet hij maar aan zijn begeleider vragen
[..]
[..]
Dealquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:28 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
dat gaan we hier niet pikken![]()
ik verwacht wél iedere dag verslag
quote:
Daar heb ik jullie voorquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:38 schreef FANN het volgende:
[..]vraag het maar zodra ze weer komt, of bel haar, mag je haar eigenlijk bellen als je vragen hebt?
Oké... ik zeg dat het magquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
wacht nou eerst maar op dat eet dagboekquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké... ik zeg dat het mag![]()
gewoon als tussendoortje.... zet een schaaltje (gewassen) radijsje ergens neer, in de keuken
of bij je laptop en af en toe pik je eentje...
Maar plakjes komkommer eten kan natuurlijk ook...quote:KOMKOMMER WATER EN AFVALLEN
Als je wilt afvallen is het het meest makkelijk om frisdranken en andere calorie houdende dranken te vervangen door water. Bier bevat per 100 ml 40 calorieën, en een glas appelsap bevat zo’n 115 calorieën. Water bevat geen calorieën, maar heeft wat weinig smaak, terwijl een gehele komkommer minder dan 50 calorieën bevat. Hiervan voeg je maar een paar plakjes toe, dus komkommer water kun je hiermee als calorie arm bestempelen.
Naast dat komkommer water weinig calorieën bevat, zorgt het er ook voor dat je verzadigd gevoel houdt tussen de maaltijden. Je zult dus minder trek hebben in tussendoortjes. Wat gunstig is als je wilt afvallen.
Komkommerwater is rijk aan antioxidanten en vitamines, vooral vitamine A en C.
O jah... da's ook niet de bedoelingquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:44 schreef sacha het volgende:
[..]
wacht nou eerst maar op dat eet dagboek![]()
straks eet ie 2000 calorieën aan tussedoortjes
Komkommer, munt en een citroentje doe ik vaakquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:44 schreef FANN het volgende:
Nog een tip voor je Tong...
Ik las dat je veel water moest drinken, dat is ook zomaar soms krijg je er zat van...
dan kan je er komkommer in doen
[..]
Maar plakjes komkommer eten kan natuurlijk ook...
maak je een gemengd schaaltje, kleurt ook leuk, rode radijsjes en groene komkommer
tis ten slotte komkommertijd
Is óók lekkerquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:46 schreef richolio het volgende:
[..]
Komkommer, munt en een citroentje doe ik vaakMunt en citroentje vind ik lekkor
maar Tong was al die gore frisdranken gewendquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef chufi het volgende:
Ik vind het kraanwater zonder smaakje ook prima te drinken hier
goeie uitvinding is dat hè, dat ze dat nog niet in flessen hebben gestoptquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:47 schreef chufi het volgende:
Ik vind het kraanwater zonder smaakje ook prima te drinken hier
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef sacha het volgende:
[..]
goeie uitvinding is dat hè, dat ze dat nog niet in flessen hebben gestopt
Goud geld lijkt mequote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef sacha het volgende:
[..]
goeie uitvinding is dat hè, dat ze dat nog niet in flessen hebben gestopt
Ik heb zo'n ijsblokjes uit de ijskast deur... Verrekte handig.. Doe het ook door de witte wijn, scheelt ook weerquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Is óók lekkerpaar ijsblokjes er in voor de zomer
ik heb niet zo;n sjieke ijskastquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ijsblokjes uit de ijskast deur... Verrekte handig.. Doe het ook door de witte wijn, scheelt ook weer
Sommeliers vinden deze post niet leukquote:Op dinsdag 5 april 2016 22:58 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ijsblokjes uit de ijskast deur... Verrekte handig.. Doe het ook door de witte wijn, scheelt ook weer
Ik drink ook goedkope wijn dus maak je niet drukquote:Op dinsdag 5 april 2016 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Sommeliers vinden deze post niet leuk
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:00 schreef FANN het volgende:
[..]
ik heb niet zo;n sjieke ijskastmaar ik maak altijd ijsblokjes in die zakkies
![]()
werkt ookdat bakkie viel altijd om
die had ik ook, werkt ook goed hoor Tong...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:36 schreef chufi het volgende:
Die zakjes kun je op elkaar leggen en zo kun je meer blokjes dan 1 bakje blokjes maken
Er was een op. Tong heeft die verwijderd.quote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Deisyy het volgende:
IJsblokjes in je wijn![]()
Wat is eigenlijk het doel van dit topic? Ik mis een OP.
Het doel van dit topic was om Tong te helpen, maar iemand heeft hem gisternacht zwaar lopen te ontmoedigenquote:Op woensdag 6 april 2016 08:02 schreef Deisyy het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van dit topic? Ik mis een OP.
Ik zal maar niet zeggen wat ik daar van vind, maar ik hoop dat Tong zijn OP gewoon weer terugzetquote:Tong is sowieso te laat, dat wordt niks meer.
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 6 april 2016 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]ga jij ook meteen een paar kilootjes afvallen met alle tips, kan nooit slecht zijn
Ik sluit mij hier van harte bij aan!quote:Op woensdag 6 april 2016 14:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Het doel van dit topic was om Tong te helpen, maar iemand heeft hem gisternacht zwaar lopen te ontmoedigen
[..]
Ik zal maar niet zeggen wat ik daar van vind, maar ik hoop dat Tong zijn OP gewoon weer terugzet
en zijn eet dagboek hier komt houden
Niet meer weg laten jagen door een zuurpruimquote:
http://www.thenozems.nl/songs/quote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef Basp1 het volgende:
Tong, waarom schrijf je je niet in voor dat TV programma dat ze een groep mensen droppen op een eiland daar viel iedereen veel af in heel korte tijd, dat is toch veel makkelijker. Veel succes met dit dieet. Wil je bij de nozems als side kick genaamd dunne Herman op het podium staan, Peter Pan speedrock heeft hun dikke Dennis.
Groentensoep. 2 kadetjes met ham en kaas. Tussendoor walnoten. Straks boerenkool. Uit moeders keuken.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Niet meer weg laten jagen door een zuurpruimdie zijn trouwens goed voor de spijsvertering
geloof ik, kan je goed van kakken![]()
Wat heb je vandaag allemaal gegeten Tong, weet je dat nog?
Okquote:Op woensdag 6 april 2016 17:31 schreef chufi het volgende:
Hier een tabelletje met voedingswaarden en zo
Ik heb me net gewogen. 97,3 kilo.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:56 schreef Isegrim het volgende:
Oh en ik weeg mezelf hooguit eens per week. Liever nog eens per twee weken. Dat het geen obsessie wordt.
1 meter 73. Heb altijd veel gesport, woog ik 73/77 kilo.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:25 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Als je 1m50 bent is dat wat veel.
Vergeten te vermelden. Heb volkoren brood gekocht. Maar vanmiddag eerst de kadetjes opgemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef sacha het volgende:
goed bezig tong!
kadetjes nog even vervangen door volkorenbrood
Dat wilde ik net zeggenquote:Op woensdag 6 april 2016 18:35 schreef sacha het volgende:
goed bezig tong!
kadetjes nog even vervangen door volkorenbrood
vooruit dan maarquote:Op woensdag 6 april 2016 18:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden. Heb volkoren brood gekocht. Maar vanmiddag eerst de kadetjes opgemaakt.
Meestal lukt me dat wel. Het is hier ook om de hoek. 100 meter.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:16 schreef sacha het volgende:
misschien ietwat vreemde vragen:
ben je fysiek in staat elke dag boodschappen te doen?
heb je een vriezer?
Leuk!quote:Op woensdag 6 april 2016 19:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Meestal lukt me dat wel. Het is hier ook om de hoek. 100 meter.
Ik ga nu een recensie schrijven voor de Face Book pagina "Een echte Bommelaar" Die heeft 4000 vrienden, ik schrijf daar columns. Zal hem hier ook plaatsen.
Tot later.
Maar als het nu eens een dagje niet lukt Tong, dan is het wel handig om iets in de vriezerquote:Op woensdag 6 april 2016 19:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Meestal lukt me dat wel. Het is hier ook om de hoek. 100 meter.
Is dat ook waar je weer naartoe wilt?quote:Op woensdag 6 april 2016 18:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
1 meter 73. Heb altijd veel gesport, woog ik 73/77 kilo.
Of pastasaus maken en in porties verdelen. Hoef je alleen no gmaar pasta te koken en klaar is kees.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:33 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar als het nu eens een dagje niet lukt Tong, dan is het wel handig om iets in de vriezer
te hebben...
Een volkoren brood kan je bijvoorbeeld in porties verdelen, zodat je een voorraadje in je vriezer hebt, heb je geen grote vriezer, doe je een halfje volkoren in 2 of drie porties, afhankelijk van hoeveel brood je eet.
Als je een keertje Nassi kookt, (met zilvervliesrijst uiteraard) kan je een portie in de vriezer
bewaren, ook handig voor je Groentesoep
Héle goeie, heb ik zelf ookquote:Op woensdag 6 april 2016 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of pastasaus maken en in porties verdelen. Hoef je alleen no gmaar pasta te koken en klaar is kees.
Ja goed plan, doe ik ook regelmatig. Want altijd eenpersoons porties koken is ook niet goedkoopquote:Op woensdag 6 april 2016 20:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of pastasaus maken en in porties verdelen. Hoef je alleen no gmaar pasta te koken en klaar is kees.
Lees de OPquote:Op woensdag 6 april 2016 19:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is dat ook waar je weer naartoe wilt?
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef tong80 het volgende:
Aziz, de lachende derde....
Soms heb je een zaak waar het extra prettig toeven is door de eigenaar, het personeel, de sfeer, het grote aanbod, of de aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding. In verhouding tot andere zaken heeft Aziz zijn zaakjes goed voor elkaar. Een paar weken geleden een kleine, maar oh zo grote stap gemaakt. "A small step for Aziz, but a giant leap voor de Stad."
Vroeger had je "schipper mag ik over varen ? Ja, of nee?" Kinderspel vergeleken met de ervaren Aziz, die het aandurfde in het diepe te springen. Hij kan gaan stoepranden met z'n vorige winkeltje. Natuurlijk ook zijn tanden zetten in het snoepgoed van Olie B en Bommel naast zijn toko. Ook al zo'n heldenzaak in de stad. Van geweldige mensen.
Mooi centraal gelegen in hartje Bommel, midden in de Boschstraat. Hoeft ie niet meer achterom te kijken naar zijn vroegere winkeltje. Hij gooide zijn ankers uit, en ging aan wal aan de overkant. Ik weet niet of Aziz per boot in Nederland aanmeerde. Ik weet wel dat dit 36 jaar geleden gebeurde.
Een heel avontuur voor de familie. Gelukkig hadden ze genoeg groenten en fruit bij zich, om scheurbuik te voorkomen. Een buik die nu goed van pas komt bij Aziz. Zo gul is zijn lach, dat we soms bulderen en schuddebuiken. Hannie van Oorschot stond samen met ons mee te lachen. Hannie mist haar café niet meer zei ze. Ze had haar zaakjes toch wel op het droge.
Aziz en ik hebben één ding gemeen. Dat is de liefde voor voetbal. Aziz had het geluk destijds in een jeugdteam van vv Olympia te komen met oer-Bommelse spelertjes. De basis voor deze succesvolle Bommelse ondernemer werd destijds gelegd.
Zo leerde hij hard werken door Henkie Versveld, Bommels wauwelen door Rickie Appeldoorn, techniek beheersen door Danny Werner, plezier in het spel door Stieno van Santen Jr., en het overzicht bewaren door Marie van der Linden. Als voetballer speelt ie tegenwoordig in een vriendenteam bij HRC, samen met Donny Linnenbank, de zoon van Henny, Bommels eer hooghoudend. Zijn jongere broer Said doet dat bij NIVO Sparta 6.
Het was erg druk vanmiddag. Toch neemt ie altijd de tijd voor je. Zijn rijke assortiment is zo groot inmiddels dat soms zijn hulp wordt ingeroepen. Samen op pad, struinend door de winkel, strooit ie broodkruimels, opdat ie de weg terug vindt. Zo groot is z'n schitterend ingerichte winkel geworden.
Vanmiddag heb ik twee tassen volgeladen, met allerlei fruit, groenten, thee, dadels, walnoten en op aanraden van Aziz verschillende exotische producten. Er waren geen radijsjes in dit Bommelse paradijsje, dus werd het rekisch. Moet nog lekkerder en gezonder zijn. Wat wil je nog meer ?
Diep in de buidel hoefde ik niet te tasten. Je kunt er immers pinnen. Serieus, voor het geld hoef je het niet te laten. Dit is de winkel die we in de binnenstad nodig hebben. De grootgrutters komen toch wel aan hun trekken. De fijnproevers weten de weg nu al massaal naar Aziz te vinden.
Aan de mond op mond reclame zal het niet liggen. Watertandend wordt de zaak van Aziz aanbevolen. Een zaak, in korte tijd al verankerd in de binnenstad. Valt niet meer te omzeilen. Aziz mag trots zijn. Van menneke van 6, die voet aan wal zette, naar een geslaagde ondernemer van 42.
Het was een lange weg om te gaan. Eenmaal gearriveerd, kon ie uitbuikend achterom kijken en denken, ik hoef niet meer terug, de broodkruimels mogen de vogeltjes hebben.
Nu al erg veel reacties.
Goeie combinatiequote:
quote:Op woensdag 6 april 2016 22:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ja, was even vergeten dat die er weer was.
Heb zoveelquote:Op woensdag 6 april 2016 22:24 schreef Deisyy het volgende:
De OP is terug![]()
Dus je hebt helemaal geen parasiet maar wilt 20 kg afvallen.
Parasieten zijn bijna verdwenen nu de kilo's nogquote:
Succes!quote:Op woensdag 6 april 2016 22:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Parasieten zijn bijna verdwenen nu de kilo's nog
Eerst een fris en schoon lichaam. Dan wordt het wandelen.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:33 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Succes!![]()
Doe je ook aan lichaamsbeweging?
Ik een peer en een paar paranootjesquote:Op woensdag 6 april 2016 23:57 schreef tong80 het volgende:
Vanavond een banaan en kiwi, plus walnoten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeuquote:Op donderdag 7 april 2016 16:56 schreef tong80 het volgende:
Ontbijt: Magere kwart, halve kiwi, halve banaan en walnoten
Lunch: Volkorenbrood, ham, kaas, sla, komkommer en retisch
Diner: Garnalen salade
![]()
Voedzaam, lekker en gezond.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:09 schreef FANN het volgende:
[..]
Jeukeurig Tong!
Klink helemaal goed !
quote:Op donderdag 7 april 2016 19:17 schreef FANN het volgende:
[..]
Nu ik dit gezien heb kan ik er eens over gaan denken om bij Tong te ontbijten
Na iedere maaltijd koffie.quote:
maar ik wil wel een wolkje melk in mijn koffie als het magquote:
Geen boter en dressing enzo gebruikt?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:56 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Ontbijt: Magere kwart, halve kiwi, halve banaan en walnoten
[ afbeelding ]
Lunch: Volkorenbrood, ham, kaas, sla, komkommer en retisch
[ afbeelding ]
Diner: Garnalen salade
Tussendoortje: Halve kiwi, halve banaan en walnoten
![]()
Dat moet nog komen. Kan me niet te lang inspannen. Kortademig. Maandag wel een afspraak met de huisarts om daar naar te kijken.quote:
Beetje boter. Anders te droog.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen boter en dressing enzo gebruikt?
sladressing oid?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beetje boter. Anders te droog.
Wat bedoel je precies met dressing ?
Nee. Minder vet dan mayo, maar toch te vet.quote:
Daar heeft tong het liever niet over.quote:
Op een normale manier helemaal geen probleem. Op vooringenomen schreeuwers hoef ik niet te reageren. Werkt alleen maar als een boemerang. Wat ik ook zeg of beweer. Nog meer te melden ?quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Daar heeft tong het liever niet over.
Er zijn ook dressings waar bijna geen vet in zit he.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee. Minder vet dan mayo, maar toch te vet.
Zoals ?quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Er zijn ook dressings waar bijna geen vet in zit he.
Ha ha haquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ga bijna een sigaar op de foto's missen.
Maar doe maar niet.
Smakelijk, Tong!
I'm on my way.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:34 schreef Ole het volgende:
Tjeemig Tong wat een gezonde dingen allemaal!
neem je een waterijsjequote:Op vrijdag 8 april 2016 17:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
I'm on my way.
Belt m'n overbuurman net of ik mee een ijsje ga eten.
Doe ik ook in de zomer. Of ik doe bevroren rood fruit en bevroren banaan in de blender of met de staafmixer. Is net roomijs maar dan gezondquote:
Boter op brood iigquote:Op vrijdag 8 april 2016 17:57 schreef Ole het volgende:
En vet mag wel he! (moet zelfs!) uiteraard niet teveel maar dat geldt voor alles
Misschien is het wel een idee voor Tong om deze link in de OP te zetten...quote:
Hooi Fann. Ben je ziek?quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:26 schreef FANN het volgende:
Wat een goeie tips allemaal...
en Tonggoed man!
Ah, ok. Zo even lezen (my assquote:Op vrijdag 8 april 2016 18:28 schreef FANN het volgende:
[..]
Misschien is het wel een idee voor Tong om deze link in de OP te zetten...
GC / Ik ben het zat deeltje 3
Op basis van magere yoghurt bijvoorbeeld, Google maar eens.quote:
Voor zo'n rotdag als vandaag zou zo'n voorraadje in de vriezer wel van pas komen Tongquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef tong80 het volgende:
Goeiemiddag, goed geslapen vannacht. Dat ik kan er wel uit om 7 uur, begon goed met ontbijtje, na een uur begon ik weer terug te vallen. Droge mond vochtige, ogen, slap. Om 9 uur weer naar bed. Nu er weer uit. soms trekt het dan bij, soms ook niet. In bed liggend 6 keer wezen poepen en 10 keer wezen plassen. Ik viel steeds in slaap en had verschillende dromen. Raar weer. Gisteren heel de dag goed gevoeld. Kapper geweest, boodschappen gedaan. Gehouwehoert. Zou momenteel niet kunnen. Maandag naar de huisarts. Ze hebben al urine van me, misschien weer eens specifiek bloed prikken. De arts die 112 had gebeld afgelopen zaterdag opperde al een blaasontsteking. Zal het eens aankaarten. Nu een lekker bakje thee met een volkoren boterham. Vond het gisteren heerlijk. Dit keer rosbief kaas, sla en komkommer.
Dank je. Je moet een keer beginnen.quote:
Zonder beweging val je geen KG af.quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op een normale manier helemaal geen probleem. Op vooringenomen schreeuwers hoef ik niet te reageren. Werkt alleen maar als een boemerang. Wat ik ook zeg of beweer. Nog meer te melden ?
Onzin! Zonder beweging val je ook af, alleen gaat het met beweging sneller.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zonder beweging val je geen KG af.
Piet je kan niet verwachten van iemand die zich zó ziek voelt dat hij meteen aan het sporten gaat.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer hij gedeelte van de energie die nu in het toetsenbord gestopt wordt gaat gebruiken om elke dag een stevige wandeling te maken dan gaat lichaam ook wakker worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:25 schreef FANN het volgende:
[..]
Piet je kan niet verwachten van iemand die zich zó ziek voelt dat hij meteen aan het sporten gaat.
Zelf je boodschappen doen en je maaltijd klaarmaken is dan al héél wat
misschien duurt dat bij tong nét wat langer, dat kan ook hèquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer hij gedeelte van de energie die nu in het toetsenbord gestopt wordt gaat gebruiken om elke dag een stevige wandeling te maken dan gaat lichaam ook wakker worden.
Alleen anders eten is slechts gedeelte van de oplossing om weer goed in je vel te zitten.
Ben wat ongeduldig soms.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:43 schreef sacha het volgende:
[..]
misschien duurt dat bij tong nét wat langer, dat kan ook hè
Uiteraard.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:43 schreef sacha het volgende:
[..]
misschien duurt dat bij tong nét wat langer, dat kan ook hè
ik snap maar iedereen doet het op zijn eigen manierquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard.
Het punt van piet is dat je met een vette worst vervangen door een stuk komkommer je er niet komt. En die mening deel ik sterk met hem.
Een lichaam is gemaakt om te bewegen. Een goed/beter dieet draagt natuurlijk wel bij om gezonder te worden, maar zonder beweging blijf je letterlijk stil staan. Maar dat is mijn mening.
Ik weet niet wat de huidige gang van zaken bij tong is, zo te lezen weet jij daar meer van, maar stilstand is achteruitgang. Zachte heelmeester maken stinkende wonden en pappen en nathouden is ook nergens goed voorquote:Op vrijdag 8 april 2016 22:53 schreef FANN het volgende:
Is het niet beter om eerst wat sterker te worden voordat je van alles gaat ondernemen?
Normale dingen zoals een beetje huishouden, boodschapjes doen etc. vreet al energie
als je zo ziek bent, hij kan toch langzaam aan beginnen met kleine dingetjes?
Als je té veel verwacht in 1x dan gaat het misschien ook mis.
Dat blijkt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:55 schreef sacha het volgende:
[..]
ik snap maar iedereen doet het op zijn eigen manier
Dat komt heus wel. Ben nog niet hersteld. Maandag naar huisarts.quote:Op vrijdag 8 april 2016 20:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het afvallen, dat is een gedeelte. Ik wil me ook weer gezond voelen en zijn. Daar is een gezond voedingspatroon voor nodig. Die stap heb ik inmiddels gezet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer hij gedeelte van de energie die nu in het toetsenbord gestopt wordt gaat gebruiken om elke dag een stevige wandeling te maken dan gaat lichaam ook wakker worden.
Alleen anders eten is slechts gedeelte van de oplossing om weer goed in je vel te zitten.
Fijn voor je. Interesseert me geen reet.quote:
Waarom? Ik ben paar jaar ouder en geef je goede raad.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:00 schreef tong80 het volgende:
Idioot eigenlijk dat ik me tegenover jou verantwoord.
Ik weet niet meer dan dat er op Fok staat hoor, maar als ik deze post van vandaag leesquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huidige gang van zaken bij tong is, zo te lezen weet jij daar meer van, maar stilstand is achteruitgang. Zachte heelmeester maken stinkende wonden en pappen en nathouden is ook nergens goed voor
[..]
Dat blijkt.
Mijn mening is dat hij al heel goed bezig is en de rest komt welquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:57 schreef tong80 het volgende:
Goeiemiddag, goed geslapen vannacht. Dat ik kan er wel uit om 7 uur, begon goed met ontbijtje, na een uur begon ik weer terug te vallen. Droge mond vochtige, ogen, slap. Om 9 uur weer naar bed. Nu er weer uit. soms trekt het dan bij, soms ook niet. In bed liggend 6 keer wezen poepen en 10 keer wezen plassen. Ik viel steeds in slaap en had verschillende dromen. Raar weer. Gisteren heel de dag goed gevoeld. Kapper geweest, boodschappen gedaan. Gehouwehoert. Zou momenteel niet kunnen. Maandag naar de huisarts. Ze hebben al urine van me, misschien weer eens specifiek bloed prikken. De arts die 112 had gebeld afgelopen zaterdag opperde al een blaasontsteking. Zal het eens aankaarten. Nu een lekker bakje thee met een volkoren boterham. Vond het gisteren heerlijk. Dit keer rosbief kaas, sla en komkommer.
Leg mij maar eens uit wat ik momenteel verkeerd doe. Ben nog met de kuur bezig om de parasieten helemaal uit m'n lichaam te krijgen. Vorige week nog heel de week in bed gelegen. Zaterdag heeft m'n broer 112 gebeld. Alsof ik dat voor m'n lol doe. Toevallig vanmiddag met m'n overbuurman gesproken en afgesproken om samen te gaan wandelen. Als ik dat kan gebeurt dat heus wel. Jullie praten alsof ik onwillig ben. Het tegendeel is waar. niemand van kullie lent mijn privé omstandigheden helemaal. Ik geef mezelf al veel meer bloot dan menigeen. Te bloot denk ik soms. Je benjt kwetsbaar. Aasgieren zoals Piet-Verdrietig hakken dan hun klauwen ongenuanceerd in je berichtjes. Alsof ie de messias is die op afstand even beoordeeld hoe de zaken er voor staan. Natuurl9ijk heb ik stimulans en een kritische blik nodig. Maar doe het dan op gepaste wijze. Ik ben niet 53 geworden om als een klein kind of beftekkel toegesproken te worden. Ik sta open voor allerlei kritiek, nefatief en of positief. Maar het moet wel redelijk en volwassen zijn. Ik sta overal voor open.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huidige gang van zaken bij tong is, zo te lezen weet jij daar meer van, maar stilstand is achteruitgang. Zachte heelmeester maken stinkende wonden en pappen en nathouden is ook nergens goed voor
[..]
Dat blijkt.
Ze bedoelen het ongetwijfeld goed Tong, dat weet ik zékerquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit wat ik momenteel verkeerd doe. Ben nog met de kuur bezig om de parasieten helemaal uit m'n lichaam te krijgen. Vorige week nog heel de week in bed gelegen. Zaterdag heeft m'n broer 112 gebeld. Alsof ik dat voor m'n lol doe. Toevallig vanmiddag met m'n overbuurman gesproken en afgesproken om samen te gaan wandelen. Als ik dat kan gebeurt dat heus wel. Jullie praten alsof ik onwillig ben. Het tegendeel is waar. niemand van kullie lent mijn privé omstandigheden helemaal. Ik geef mezelf al veel meer bloot dan menigeen. Te bloot denk ik soms. Je benjt kwetsbaar. Aasgieren zoals Piet-Verdrietig hakken dan hun klauwen ongenuanceerd in je berichtjes. Alsof ie de messias is die op afstand even beoordeeld hoe de zaken er voor staan. Natuurl9ijk heb ik stimulans en een kritische blik nodig. Maar doe het dan op gepaste wijze. Ik ben niet 53 geworden om als een klein kind of beftekkel toegesproken te worden. Ik sta open voor allerlei kritiek, nefatief en of positief. Maar het moet wel redelijk en volwassen zijn. Ik sta overal voor open.
Trusten en tot morgen.
Met stukjes spek en zo.
Een rondje wandelen elke dag om inspiratie op te doen voor nieuwe teksten over het prachtige stadje moet toch wel lukken?quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:03 schreef FANN het volgende:
Mijn mening is dat hij al heel goed bezig is en de rest komt welje kan niet álles
in één keer.
Vandaag dus niet, misschien morgen...quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een rondje wandelen elke dag om inspiratie op te doen voor nieuwe teksten over het prachtige stadje moet toch wel lukken?
Gaat niet om jou maar die aandachtshoer minder eten en een rondje om ipv fok doet wonderenquote:
Geen idee. Daarvoor ken ik je niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit wat ik momenteel verkeerd doe.
quote:Ben nog met de kuur bezig om de parasieten helemaal uit m'n lichaam te krijgen
quote:. Vorige week nog heel de week in bed gelegen.Zaterdag heeft m'n broer 112 gebeld. Alsof ik dat voor m'n lol doe.
quote:Toevallig vanmiddag met m'n overbuurman gesproken en afgesproken om samen te gaan wandelen. Als ik dat kan gebeurt dat heus wel.
Ik oordeel met de info die ik heb. Dat het in werkelijkheid erger of minder erg is dan ik weet kan ik ook niets aan doen dan he? Only trying to help.quote:Jullie praten alsof ik onwillig ben. Het tegendeel is waar. niemand van kullie lent mijn privé omstandigheden helemaal.
Als je hulp van FOK! wilt is het imo wel belangrijk dat je je bloot geeft, bepaalde details deelt. Anders krijg je dit soort situaties waarbij ik zoiets heb van waarom beweegt hij niet wat meer?quote:Ik geef mezelf al veel meer bloot dan menigeen. Te bloot denk ik soms. Je benjt kwetsbaar.
Ik vind dat in dit topic oprecht meevallen. Hoe hij normaal op jou reageert en andersom ga ik niet bijhouden.quote:Aasgieren zoals Piet-Verdrietig hakken dan hun klauwen ongenuanceerd in je berichtjes. Alsof ie de messias is die op afstand even beoordeeld hoe de zaken er voor staan.
Dat doet niemand hier toch?quote:Natuurl9ijk heb ik stimulans en een kritische blik nodig. Maar doe het dan op gepaste wijze. Ik ben niet 53 geworden om als een klein kind of beftekkel toegesproken te worden
Mooi.quote:. Ik sta open voor allerlei kritiek, nefatief en of positief. Maar het moet wel redelijk en volwassen zijn. Ik sta overal voor open.
trustenquote:Trusten en tot morgen.
Dikzakquote:Met stukjes spek en zo.
quote:
Da's toch gewoon goed idee samen met bewust eten toch?quote:
Zéker is het een goed idee Piet, maar als je amper op je benen kan staan is het misschienquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Da's toch gewoon goed idee samen met bewust eten toch?
Tong moet beetje relaxt doen met zijn taalgebruik verder.
Voor dat je het weet is het jouw topicquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Zéker is het een goed idee Piet, maar als je amper op je benen kan staan is het misschien
niet zo'n goed ideekan hij straks met mij mee naar fysio zwemmen
![]()
Lijkt me best gezellig trouwens
Het gaat al langer niet zo goed met tong zijn gezondheid te volgen in zijn oudere topics.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:19 schreef FANN het volgende:
[..]
Zéker is het een goed idee Piet, maar als je amper op je benen kan staan is het misschien
niet zo'n goed idee![]()
Dat je jezelf blootgeeft maakt ook wie je bent Tongquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit wat ik momenteel verkeerd doe. Ben nog met de kuur bezig om de parasieten helemaal uit m'n lichaam te krijgen. Vorige week nog heel de week in bed gelegen. Zaterdag heeft m'n broer 112 gebeld. Alsof ik dat voor m'n lol doe. Toevallig vanmiddag met m'n overbuurman gesproken en afgesproken om samen te gaan wandelen. Als ik dat kan gebeurt dat heus wel. Jullie praten alsof ik onwillig ben. Het tegendeel is waar. niemand van kullie lent mijn privé omstandigheden helemaal. Ik geef mezelf al veel meer bloot dan menigeen. Te bloot denk ik soms. Je benjt kwetsbaar. Aasgieren zoals Piet-Verdrietig hakken dan hun klauwen ongenuanceerd in je berichtjes. Alsof ie de messias is die op afstand even beoordeeld hoe de zaken er voor staan. Natuurl9ijk heb ik stimulans en een kritische blik nodig. Maar doe het dan op gepaste wijze. Ik ben niet 53 geworden om als een klein kind of beftekkel toegesproken te worden. Ik sta open voor allerlei kritiek, nefatief en of positief. Maar het moet wel redelijk en volwassen zijn. Ik sta overal voor open.
Trusten en tot morgen.
Met stukjes spek en zo.
We hebben hier in het centrum ook kinderkopjes.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Tong fietst morgen mee met Parijs-Roubaix neem ik aan?
Zou een goed begin zijn om wat meer te bewegen.
Ga je ze koppen?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
We hebben hier in het centrum ook kinderkopjes.
Maar eerst rent ie de Marathon van R'dam nog.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:00 schreef Zwansen het volgende:
Tong fietst morgen mee met Parijs-Roubaix neem ik aan?
Zou een goed begin zijn om wat meer te bewegen.
Ik wilde de Grand National nog rijden vanmiddag, maar dat red ik niet qua reistijd.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar eerst rent ie de Marathon van R'dam nog.
Inkoppertje.quote:
Onderbroekenlol bedoel je ?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
Jeuh wat een onderbroekenhumor weer.
Bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik wilde de Grand National nog rijden vanmiddag, maar dat red ik niet qua reistijd.
Niet op de BBC helaas. Straks eens kijken op internet.quote:
The race will be shown live on Channel 4, with coverage fronted by Clare Balding, with radio coverage on BBC Five Live.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet op de BBC helaas. Straks eens kijken op internet.
Kun jij Channel 4 ontvangen ?quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:44 schreef chufi het volgende:
[..]
The race will be shown live on Channel 4, with coverage fronted by Clare Balding, with radio coverage on BBC Five Live.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar eerst rent ie de Marathon van R'dam nog.
Drie keer daags niet te veel.quote:
Rustig aan Tong, in elk geval positief nieuws dat de parasieten weg zijn én geen buikpijn meerquote:Op zondag 10 april 2016 15:00 schreef tong80 het volgende:
Hallo. Weer even geslapen. Zelfde symptomen nog. iets minder heftig. Wel erg moe en hoofdpijn. Uit bed komen en voelen alsof je hard gesport hebt is niet goed. Hoofdpijn, speeksel en droge lippen. Zoek geen medelijden, maar is zoals ik me voel. Hopen dat het een beetje bijtrekt en een redelijke dag kan hebben. Morgen huisarts. De parsasieten zijn gelukkig uitgeschakeld. Kuur zit er op en geen buikpijn meer en gewone stoelgang.
Tot zover doktor Corrie. Nu Langs de Lijn met Paul de Leeuw en Paris Roubaix op TV.
quote:
quote:Op zondag 10 april 2016 19:33 schreef sacha het volgende:
én een overzicht van genoten drank én beweging
anders geloven we het nietquote:
quote:
quote:Op maandag 11 april 2016 02:03 schreef chufi het volgende:
Das vroeg voor een ontbijt, maar je bent uit je ritme.. Hoe laat moet je bij de dokter zijn?
Meestal moet je dan op tijd bellen... Wekker zetten!quote:Op maandag 11 april 2016 02:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet morgenochtend de afspraak maken. Liefst zo vroeg mogelijk. Heb nu wel bak en braad-boter in m'n oren. Moeten uitgespoten worden. Kunnen ze het gelijk doen. Anders moet ik dinsdag weer.
quote:Op maandag 11 april 2016 02:11 schreef chufi het volgende:
[..]
Meestal moet je dan op tijd bellen... Wekker zetten!
Is het nog gelukt met de afspraak bij de dokter Tong?quote:Op maandag 11 april 2016 02:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik nooit nodig. Slaap amper. Ben af en toe met een uurtje blij. Om 8 uur ben ik wakker als ik dat wil. Dan ga ik gelijk bellen. Net naar gelang hoe ik me dan voel maak ik de afspraak.
quote:Op maandag 11 april 2016 12:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Is het nog gelukt met de afspraak bij de dokter Tong?
Zo ja..... wat zei de dokter?
Oké, snap ik wel dat je je eigen huisarts wilquote:Op maandag 11 april 2016 13:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wordt woensdag 8.00 uur. Wil m'n eigen huisarts, wordt dubbele afspraak.
quote:Op maandag 11 april 2016 15:18 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké, snap ik wel dat je je eigen huisarts wil![]()
Voel je je vandaag iets beter?
ben je nou serieus? Dat is vrij extreem namelijkquote:Op zondag 10 april 2016 21:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
6 koffie en 6 thee per dag. Verder 3 liter kraanwater met een smaakje.
quote:Op maandag 11 april 2016 20:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
ben je nou serieus? Dat is vrij extreem namelijk
waarom?quote:
quote:Op maandag 11 april 2016 20:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom?
Samen met darm klachten (en dus langdurige diarree) geeft dat een probleem met je zouthuishouding.
Heb je aan je huisarts verteld dat je regelmatig rond de 5 liter vocht binnen krijgt? Een mens heeft er maar zo'n 2 nodig, inclusief het vocht uit yoghurt etc.
zij heeft zeker geen 3 liter plus daarnaast nog boel koffie en thee genoemd.quote:Op maandag 11 april 2016 21:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik hoorde van m'n voedsel deskundige 3 liter. Zal het eens vragen op matigen.
quote:Op maandag 11 april 2016 21:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
zij heeft zeker geen 3 liter plus daarnaast nog boel koffie en thee genoemd.
Maar je beantwoord mijn vraag niet, heb je aan de huisarts verteld hoeveel je drinkt?
Goed idee om dat wel even aan je huisarts te vertellen Tong, 2 liter vocht per dag is voldoende, 3 liter zal heus geen kwaad kunnen, maar als ik jou zo begrijp zit je soms weleens tegen de 5 liter aan en dat is best veel.quote:Op maandag 11 april 2016 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik moet er woensdag naar toe niet verteld
quote:Op maandag 11 april 2016 23:44 schreef Ole het volgende:
Je bent toch wel op diabetes getest neem ik aan?
hebben ze ook je Hba1c gemeten (gaat over langere periode )quote:Op maandag 11 april 2016 23:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja. Was al toen ik in de ambulance terecht kwam na in elkaar storten op straat.
quote:Op maandag 11 april 2016 23:50 schreef Ole het volgende:
[..]
hebben ze ook je Hba1c gemeten (gaat over langere periode )
lijkt me standaard inderdaadquote:Op maandag 11 april 2016 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze hebben m'n bloed al 20 keer geprikt. In de ziekenwagen in het ziekenhuis en bij de prikdienst. Ik weet niet wat het is maar dat zal wel.
quote:
Dat is een gave.quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ben je toch schattig aandoenlijk niet grappig.
M'n wangen zijn dikker, maar ben nu één kilo lichter.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:24 schreef Ole het volgende:
Jouw lijf krijgt nog een shock van al dat gezonde voer
Ik geniet meer van eten dan ooit te voren. Neem er de tijd voor en koop gericht in.quote:
Is wel moeilijk, gaat wel. Maar is wennen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 22:53 schreef Deisyy het volgende:
En ik las dat de huisarts adviseerde toch minder water te drinken en ook een stuk minder koffie, goed plan!
Na 20,00 uur iig geen koffie meer.quote:
als je slecht slaapt zou je toch eens moeten proberen om s avonds helemaal geen koffie te drinken. Het kan 6 uur lang effect hebben namelijk.quote:
Goeie tipquote:Op zaterdag 16 april 2016 07:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
als je slecht slaapt zou je toch eens moeten proberen om s avonds helemaal geen koffie te drinken. Het kan 6 uur lang effect hebben namelijk.
http://www.inslaap.nl/beter-slapen/cafeine-gebruik-slaap/
Edit: of cafeïne vrije koffie drinken s avonds
Dacht dat je beter 's avonds geen thee "naturel" kunt drinken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 09:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij mij niet, theïne heeft veel minder effect op slaap dan cafeïne.
wordt wel afgeradenquote:Op zaterdag 16 april 2016 09:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht dat je beter 's avonds geen thee "naturel" kunt drinken.
Je hebt ook cafeïnevrije thee, ik heb deze, die is wel lekkerquote:Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef Deisyy het volgende:
Thee met rum slaap je wel lekker van, maar dat lijkt me je bedoeling niet![]()
Niet verstandig voor een met drinken gestopte alcoholistquote:Op zaterdag 16 april 2016 10:46 schreef Deisyy het volgende:
Theïne en cafeïne is hetzelfde Tong, al zit er in thee wel een stuk minder cafeïne dan in koffie.
Thee met rum slaap je wel lekker van, maar dat lijkt me je bedoeling niet![]()
Zal een bij m'n Marokkaanse toko kijken. Hier heb ik wat aan.quote:Op zaterdag 16 april 2016 10:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Je hebt ook cafeïnevrije thee, ik heb deze, die is wel lekker![]()
http://www.pickwick.nl/thee/kruidenthee/slaap-lekker/
Kruiden thee ?quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:33 schreef computergirl het volgende:
Pickwick hebben ze bij gewone supermarkt
Ze zijn gezonder dan je denkt, maar je moet er geen suiker bij doen natuurlijkquote:Op zaterdag 16 april 2016 12:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zijn die verantwoord bij het afvallen ? Veel suikers ?
ja, de Albert Heijn staat er vol mee, er gaat een wereld voor je open als je verder kijkt dan de schappen met cola en bier volgens mijquote:
Ok geen suiker toevoegen met mate op brood.quote:Op zaterdag 16 april 2016 12:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Ze zijn gezonder dan je denkt, maar je moet er geen suiker bij doen natuurlijk![]()
Kijk zelf hier
Nee, maar het is wel herkenbaar. Ik ben gewend me vol te schrokken tot ik totaal verzadigd ben. En zuchtend in de stoel plof *Burp*quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:00 schreef sacha het volgende:
hebben ze je ook het 20 minuten wachten principe uitgelegd als je denkt nog honger/trek te hebben na een maaltijd?
De broer van Henk de Vries ?quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:20 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja man gewoon bij Dirk v.d. Broek of waar dan ook
Cola en bier drink ik niet meer. Water met smaakje toegevoegd. Koffie en thee.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja, de Albert Heijn staat er vol mee, er gaat een wereld voor je open als je verder kijkt dan de schappen met cola en bier volgens mij
Oe. Als ik daar m'n vingers maar niet aan brand.quote:
Met plukken wel even uitkijken, maar ze verkopen het ook gewoon in de winkel.. Zonatura dacht ikquote:Op zaterdag 16 april 2016 14:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oe. Als ik daar m'n vingers maar niet aan brand.
vandaar het advies om eens verder te kijken dan de schappen die je kent in supermarkt.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cola en bier drink ik niet meer. Water met smaakje toegevoegd. Koffie en thee.
Begrijp ik. En vocht blijft vocht.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
vandaar het advies om eens verder te kijken dan de schappen die je kent in supermarkt.
En ook van kruidenthee moet je geen 5 liter dringen he?
linkje doet het nier even nog een keer proberen...quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:32 schreef FANN het volgende:
TONG MISSCHIEN HEB JE HIER NOG IETS AAN....
oeps capsmaakt niet uit
![]()
http://www.jumbo.com/content/instructievideo's-basistechnieken/
Sportschau. HH of UZGquote:
Zal later eens kijken. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:36 schreef FANN het volgende:
[..]
linkje doet het nier even nog een keer proberen...
nee gaat niet![]()
dan moet je hier naar toe
http://www.jumbo.com/content/recepten
en dan klikken op kook en instructievideo"s
en dan hier naar toe...
Basistechnieken in de keuken
Hoe schil, ontpit en snijd je een avocado? En waar moet je op letten bij het kloppen van slagroom? We leggen het je uit in deze kookvideo's. Bekijk alle video's over basistechnieken in de keuken
dat vet gedrukte is daar geel daar moet je klikken....
Het is altijd achteraf.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:06 schreef computergirl het volgende:
Is de planning van morgen, of het verslag van vandaag?
de foto's zijn nepquote:Op zaterdag 16 april 2016 21:13 schreef chufi het volgende:
Je kookt keramisch zie ik bij de omelet.. Ik hou het bij gas
quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:13 schreef chufi het volgende:
Je kookt keramisch zie ik bij de omelet.. Ik hou het bij gas
quote:
Had jij ook omelet?quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:15 schreef FANN het volgende:
Ik had de spekkies weggelaten Tong, maar goed....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder spekkies en nee hij is nog niet op
quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:24 schreef chufi het volgende:
[..]
Had jij ook omelet?
Ik had gisteren een tortilla gemaaktFoto doet ut nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder spekkies en nee hij is nog niet op![]()
Nee ik had geen omelet vandaag, maar ei en spekkies sámen zijn niet écht nodig, niet om vegetarisch te zijn ofzo, maar hij heeft dus al ei en garnalen, dus had je beter voor tomaat kunnen kiezen dan voor spekkies, aangezien hij wat kilootjes kwijt moet
ow... je foto doet het nu wl, ziet er lekker uit....
verder in de SC ?![]()
Morgen ga ik omelet kaas tomaat etenquote:Op zaterdag 16 april 2016 21:35 schreef sacha het volgende:
je hebt ons aangestoken tong, het is besmettelijk
Dat is ook het grappige, want zonder portiegrote's is het maar gissen hoe gezond hij eet.quote:
Misschien gebeurt het wel. Als ie een weegschaal heeft tenminste..quote:Op zondag 17 april 2016 00:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook het grappige, want zonder portiegrote's is het maar gissen hoe gezond hij eet.
Maargoed, de tip van mijn kant om calorieën te tellen word wijselijk genegeerd.
Wat heeft een weegschaal hiermee te maken?quote:Op zondag 17 april 2016 00:20 schreef chufi het volgende:
[..]
Misschien gebeurt het wel. Als ie een weegschaal heeft tenminste..
calorieën tellen op basis van ? gewicht tochquote:Op zondag 17 april 2016 00:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft een weegschaal hiermee te maken?
huh?quote:Op zondag 17 april 2016 00:24 schreef chufi het volgende:
[..]
calorieën tellen op basis van ? gewicht toch
OK duidelijk..quote:Op zondag 17 april 2016 00:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
huh?
Nee, gewoon tellen wat je je waffel in duwt. Al eet je alleen frikandellen, als je minder eet dan je verbruikt, val je af.
Had ze nog in huis.quote:Op zaterdag 16 april 2016 21:15 schreef FANN het volgende:
Ik had de spekkies weggelaten Tong, maar goed....
Ha ha haquote:Op zaterdag 16 april 2016 21:35 schreef sacha het volgende:
je hebt ons aangestoken tong, het is besmettelijk
quote:
That's the spiritquote:Op zondag 17 april 2016 00:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook het grappige, want zonder portiegrote's is het maar gissen hoe gezond hij eet.
Maargoed, de tip van mijn kant om calorieën te tellen word wijselijk genegeerd.
Wat bedoel je hiermee?quote:
Je positieve instelling zonder sarcasme.quote:
ja, dan is het wel verleidelijk en zonde om weg te gooien natuurlijk.quote:
Heb een vriezer. Er zullen nog wel meer vragen open staan. Doe ik niet bewust. Deze spekjes lagen al meer dan 2 weken in de ijskast. had ze gekocht om samen met de voedseldeskundige in de zuurkool te doen en samen te maken. Door de parasieten 2 weken niet kunnen doen. Doe veel in de vriezer. Altijd brood, beleg of restjes in voorraadquote:Op zondag 17 april 2016 12:28 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, dan is het wel verleidelijk en zonde om weg te gooien natuurlijk.
Tong het is jammer dat je op sommige vragen niet echt antwoord geeft, want nu weten we
nog steeds niet of je een vriezer hebt. Als je die nou wél hebt en je hebt volgende keer
spekjes over dan kan je het restje invriezen namelijk.
Maar ja, misschien heb je wel geen vriezer dat weten we niet....
Oké dan!quote:Op zondag 17 april 2016 12:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb een vriezer. Er zullen nog wel meer vragen open staan. Doe ik niet bewust. Deze spekjes lagen al meer dan 2 weken in de ijskast. had ze gekocht om samen met de voedseldeskundige in de zuurkool te doen en samen te maken. Door de parasieten 2 weken niet kunnen doen. Doe veel in de vriezer. Altijd brood, beleg of restjes in voorraad
Ha ha iddquote:Op zondag 17 april 2016 14:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Oké dan!![]()
Ik snap heten nu weten we eindelijk dat je wél een vriezer hebt, ik handig als er tips komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |