abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:35:59 #1
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161079868
Een onzinnig referendum, omdat onze democratisch gekozen regering het associatieakkoord al heeft goedgekeurd. Ga dus alleen stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen en stem dan 'voor'.

Verdrag
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

Achtergronden:
https://nl.m.wikipedia.or(...)ese_Unie_en_Oekraïne
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419

Stemwijzers:
www.kieskompas.nl
www.verdragwijzer.nl

Bonus:
www.poetinder.nl

[ Bericht 22% gewijzigd door Gutmensch op 31-03-2016 19:51:55 ]
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161079911
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ga niet "de topics" teruglezen, dan ben ik maar zo een week zoet. Vandaar dat ik eerder vriendelijk vroeg of je het misschien kan aanwijzen.

En als het allemaal al langs is gekomen, dan heb je misschien zelf ook wel tenminste één inhoudelijke reden onthouden waarom er op dat rapport iets aan te merken is?
En toen bleef het stil... :{
pi_161079961
quote:
Gooi de stemwijzer van de PvdA er nog even bij, remlof. ;).
I´m back.
pi_161080026
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:37 schreef Igen het volgende:

[..]

En toen bleef het stil... :{
Zo'n reactie gaf hij mij ook, ja lees het maar terug. :')

Waarom wilt hij het niet gewoon zeggen? Omdat hij geen goede reden heeft.
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:44:36 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161080119
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gooi de stemwijzer van de PvdA er nog even bij, remlof. ;).
Done. Zijn er nog meer stemwijzers voor dit referendum?
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:46:16 #6
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161080173
Goed, we zullen de uitslag afwachten. Alles is inmiddels wel gezegd. O-)
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_161080302
Hebben ze op 6 april nou nog een avondvullend programma ergens btw?
I´m back.
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:56:28 #8
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161080443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, heb ik al nagekeken. Alleen Nederland Kiest een klein uur.

pi_161080472
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
Enige dat ik kan vinden is NOS Nederland Kiest - De Exitpoll, een programma van een uur op NPO1 dat om 20:30 begint. Later gaan ze er op door bij Nieuwsuur.

Ah, was al gepost.
pi_161080534
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Flauw dan. :{.
I´m back.
pi_161080550
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Enige dat ik kan vinden is NOS Nederland Kiest - De Exitpoll, een programma van een uur op NPO1 dat om 20:30 begint. Later gaan ze er op door bij Nieuwsuur.

Ah, was al gepost.
Ja, kut, flauw dan. Waarom niet, vraag ik me af dan.
I´m back.
pi_161080598
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben sowieso een publiek bestel waar bijna geen politieke programma's bestaan. Als je naar het buitenland kijkt zie je genoeg discussieprogramma's met publiek. Die hebben we helemaal niet dus ik was niet verrast.
pi_161080617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

We hebben sowieso een publiek bestel waar bijna geen politieke programma's bestaan. Als je naar het buitenland kijkt zie je genoeg discussieprogramma's met publiek. Die hebben we helemaal niet dus ik was niet verrast.
Toch zonde.
Zijn allemaal dominees hier ook, met een mensbeeld dat iedereen goed is in principe.
I´m back.
pi_161080630
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch zonde.
Zeker.

Gekke is dat er volgens mij genoeg publiek voor zou zijn. Landelijke discussie-avonden over bijv. de TTIP zijn zeer goed bezocht. Bij de NPO vind je daar dus helemaal niets van terug. We moeten het doen met een uurtje Buitenhof per week, waar het publiek dus ook niet aan mee mag doen. Eigenlijk best tragisch.
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:04:55 #15
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_161080645
quote:

[..]

:D

Omdat de politiek liever zo min mogelijk kijkers heeft, als die bepaalde politicus daar gaat beginnen met ons uitleggen waarom het toch 'Ja' word, al heeft de meerderheid weer 'Nee' gezegd.
pi_161080675
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Omdat de politiek liever zo min mogelijk kijkers heeft, als die bepaalde politicus daar gaat beginnen met ons uitleggen waarom het toch 'Ja' word, al heeft de meerderheid weer 'Nee' gezegd.
Maar dan kan een omroep als NPO niet aan meewerken, die staat er neutraal in. Op zich hoorde ik dat ook in een discussie op radio1.

Jouirnalisten zijn niet allemaal op.-ed.-minded zoals een welbekende journalist die hier op FOK! post.
I´m back.
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:12:34 #17
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_161080807
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

Op zich hoorde ik dat ook in een discussie op radio1.
Want de NPO vind dat de NPO er best objectief in staat ;)

quote:
Jouirnalisten zijn niet allemaal op.-ed.-minded zoals een welbekende journalist die hier op FOK! post.
Ik zou redeneren dat een televisie avond alsof het normale verkiezingen waren kijkcijfer technisch ook wel haalbaar moet zijn, met inderdaad avond vullend programma, voor dit toch redelijk zwaarbeladen referendum. Maar Hilversum vind het een uurtje waard ;)
pi_161080851
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:12 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want de NPO vind dat de NPO er best objectief in staat ;)

[..]

Ik zou redeneren dat een televisie avond alsof het normale verkiezingen waren kijkcijfer technisch ook wel haalbaar moet zijn, met inderdaad avond vullend programma, voor dit toch redelijk zwaarbeladen referendum. Maar Hilversum vind het een uurtje waard ;)
Ja, het is wat vreemd, maar ik geloof niet echt in opzet toch.
I´m back.
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:39:57 #19
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161081455
quote:

[..]

Flauw dan. :{.
Nou ja, over de uitslag van een referendum valt natuurlijk bij lange na niet zoveel te melden als over verkiezingen met meer dan een dozijn partijen om uit te kiezen. En die eventueel een coalitie moeten gaan vormen.

Dit is meer van "Appingedam 52,3% voor, opkomst 23,4%" etcetera.
pi_161081562
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:39 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nou ja, over de uitslag van een referendum valt natuurlijk bij lange na niet zoveel te melden als over verkiezingen met meer dan een dozijn partijen om uit te kiezen. En die eventueel een coalitie moeten gaan vormen.

Dit is meer van "Appingedam 52,3% voor, opkomst 23,4%" etcetera.
Je kunt toch lekker discussiëren daarover? Desnoods wat huilende babuska's erbij? En dan een filmpje over het IMF dat de sociale voorzieningen, die er al nauwelijks zijn, gaan dichtdraaien, ik kan er wel een Monty Pythonesk filmpje over maken hoor.
Die gasten in het westen die hun bankbiljetten natellen en dan de naïeve voorstanders in het westen die denken dat ze iets goeds gedaan hebben.
I´m back.
pi_161081787
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt toch lekker discussiëren daarover? Desnoods wat huilende babuska's erbij? En dan een filmpje over het IMF dat de sociale voorzieningen, die er al nauwelijks zijn, gaan dichtdraaien, ik kan er wel een Monty Pythonesk filmpje over maken hoor.
Die gasten in het westen die hun bankbiljetten natellen en dan de naïeve voorstanders in het westen die denken dat ze iets goeds gedaan hebben.
Zie het al helemaal voor me. :)
pi_161081859
quote:

[..]

Dat heb je hier ook wel. Maar wat verwacht je dan van publiek?
pi_161082047
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat je bijvoorbeeld in de UK ziet zijn programma's over actuele onderwerpen waarbij politici vragen uit het publiek krijgen en vervolgens in discussie gaan. Dat soort programma's zie ik hier niet. Ik kan zelf geen enkel voorbeeld noemen.

Nee, wij krijgen 'stemfies' van ministers en staatssecretarissen op 6 april. :')
  donderdag 31 maart 2016 @ 21:04:57 #24
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_161082130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het publiek kan dan aan de politicus vragen of de " Norm voor de behandeling van filialen en vertegenwoordigingskantoren" niet de mogelijkheid bied om toch beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven te handhaven. Maakt dat het artikel betreffende "Nationale behandeling en behandeling als meest begunstigde natie" geen wassen neus?
pi_161082162
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat je bijvoorbeeld in de UK ziet zijn programma's over actuele onderwerpen waarbij politici vragen uit het publiek krijgen en vervolgens in discussie gaan. Dat soort programma's zie ik hier niet. Ik kan zelf geen enkel voorbeeld noemen.
Ik kijk weinig TV. Volgens mij bestond het wel. Maar is dat zinvol? Dat je Truus uit een publiek krijgt die vragen stelt?
pi_161082174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:04 schreef malleable het volgende:

[..]

Het publiek kan dan aan de politicus vragen of de " Norm voor de behandeling van filialen en vertegenwoordigingskantoren" niet de mogelijkheid bied om toch beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven te handhaven. Maakt dat het artikel betreffende "Nationale behandeling en behandeling als meest begunstigde natie" geen wassen neus?
Ik weet niet wat je zegt.
pi_161082222
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik kijk weinig TV. Volgens mij bestond het wel. Maar is dat zinvol? Dat je Truus uit een publiek krijgt die vragen stelt?
De ene Truus zal betere vragen stellen dan de andere Truus maar ik denk dat het inderdaad zinvol is. In de UK werkt dit format ook. Levert vaak leuke en informatieve televisie op. Beter dan 'stemfies'.
pi_161082482
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:08 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De ene Truus zal betere vragen stellen dan de andere Truus maar ik denk dat het inderdaad zinvol is. In de UK werkt dit format ook. Levert vaak leuke en informatieve televisie op. Beter dan 'stemfies'.
Ik ken dat laatste woord niet. Maar het zal lijken op selfies. Ook een rare ontwikkeling.

Wat je misschien wel krijgt is dat de politicus mee direct antwoord moet geven over simpele zaken. Ik zag gisteren nog Jan Jaap van der Wal over schone energie in een programma zitten naast Rutte. Dat is een wat ouder programma. Alles klopt wat Jan Jaap zegt. En Rutte zit er weer bij als een zak zand. Met een domme lach. Heeft interventie van het publiek dan zin?
pi_161082860
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ken dat laatste woord niet. Maar het zal lijken op selfies. Ook een rare ontwikkeling.

Wat je misschien wel krijgt is dat de politicus mee direct antwoord moet geven over simpele zaken. Ik zag gisteren nog Jan Jaap van der Wal over schone energie in een programma zitten naast Rutte. Dat is een wat ouder programma. Alles klopt wat Jan Jaap zegt. En Rutte zit er weer bij als een zak zand. Met een domme lach. Heeft interventie van het publiek dan zin?
'Stemfies' zijn selfies in het stemhokje door politici.
'Alle ministers en staatssecretarissen worden zelfs verplicht om op de referendumdag een selfie te maken in het stemhokje - de 'stemfie' - en die te twitteren of op Facebook en Instagram te zetten.'
http://www.parool.nl/binn(...)referendum~a4272642/

Ik denk dat het ook een kwestie van cultuur is. We zijn het niet gewend. Probleem is ook dat we het niet aangeboden krijgen en het dus ook geen kans krijgt om een traditie te worden. Ook niet gezegd dat het zou slagen natuurlijk, maar ik zou graag zien dat het in ieder geval geprobeerd zou worden.
Nou is Jan Jaap ook een lastige lijkt me. :)
pi_161082964
Zijn er hierboven nou serieus mensen aan het vragen om een discussieprogramma over het referendum NA het sluiten der stembussen? Dat klinkt ongeveer net zo zinvol als lachen om homevideo's met Hans Kraaij junior.
pi_161083008
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
Zijn er hierboven nou serieus mensen aan het vragen om een discussieprogramma over het referendum NA het sluiten der stembussen? Dat klinkt ongeveer net zo zinvol als lachen om homevideo's met Hans Kraaij junior.
Nee voor die tijd en meer in het algemeen. Meer politiek debat op tv. Dat is tenminste mijn insteek.
pi_161083011
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

'Stemfies' zijn selfies in het stemhokje door politici. Om mensen te bewegen te gaan stemmen moeten ministers en staatssecretarissen stemfies maken op 6 april.

Ik denk dat het ook een kwestie van cultuur is. We zijn het niet gewend. Probleem is ook dat we het niet aangeboden krijgen en het dus ook geen kans krijgt om een traditie te worden. Ook niet gezegd dat het zou slagen natuurlijk, maar ik zou graag zien dat het in ieder geval geprobeerd zou worden.
Nou is Jan Jaap ook een lastige lijkt me. :)
Het kritisch zijn zit wel in de cultuur. Het ontkennen van problemen ook. Het poldermodel is er niet voor niets. We willen graag alles op een hele relaxte normale manier oplossen. Maar zo werkt dat niet.

Maar de mensen als Jan Jaap krijgen wel een podium. Ik zie dat als meer belangrijk dan publiek dat wat zegt.
pi_161087774
Ik lees op Geenstijl (en dit heb ik ook eerder gehoord/gelezen) het volgende:

Wat betreft handel: het associatieverdrag bevat inderdaad een handelsgedeelte. Dit vinden we onder Titel IV, “Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden,” en dit gedeelte beslaat de artikelen 25 t/m 336. Dit stuk behandelt de vrijhandelsruimte tussen Oekraine en Nederland, de “Deep and Comprehensive Free Trade Area,” afgekort tot DCFTA.
Dit gedeelte van het verdrag is al in gegaan op 1 januari van dit jaar. Dit is belangrijk om in het achterhoofd te houden, want hier gaat dit referendum dus helemaal niet over, en discussies over dit gedeelte van het verdrag zijn weinig relevant voor dit referendum. De economische aspecten waar dit referendum wél over kan besluiten, vinden we onder titel V: “Economische en sectorale samenwerking.”

Echter snap ik niet helemaal of wij hier nou wel of niet voor stemmen? Met andere woorden gaat het handelsgedeelte sowieso door of stemmen wij daar ook nog over?

Want ik lees dus namelijk dat het op 1 januari voorlopig ingegaan is, maar de conclusie die ik daar uit trek is dat dat dus ook weer opgezegd kan worden (en gaat worden indien het associatieverdrag er niet komt).

Iets meer informatie hierover zou op prijs gesteld worden :)
pi_161087935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:03 schreef Hazzard het volgende:
Echter snap ik niet helemaal of wij hier nou wel of niet voor stemmen? Met andere woorden gaat het handelsgedeelte sowieso door of stemmen wij daar ook nog over?

Want ik lees dus namelijk dat het op 1 januari voorlopig ingegaan is, maar de conclusie die ik daar uit trek is dat dat dus ook weer opgezegd kan worden (en gaat worden indien het associatieverdrag er niet komt).
Het referendum gaat over het gehele verdrag. Mogelijk heeft GeenStijl onvoldoende vertrouwen in de door hen gewenste uitkomst en hebben ze daarom weer een nieuw konijn uit de hoge hoed getoverd.
Er zijn (nog) geen vergelijkbare situaties, dus wat precies de gevolgen zouden zijn als het nee-kamp een meerderheid haalt, de kiesdrempel gehaald wordt en de politiek besluit de uitslag te volgen is nog erg onzeker.
pi_161088045
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het referendum gaat over het gehele verdrag. Mogelijk heeft GeenStijl onvoldoende vertrouwen in de door hen gewenste uitkomst en hebben ze daarom weer een nieuw konijn uit de hoge hoed getoverd.
Er zijn (nog) geen vergelijkbare situaties, dus wat precies de gevolgen zouden zijn als het nee-kamp een meerderheid haalt, de kiesdrempel gehaald wordt en de politiek besluit de uitslag te volgen is nog erg onzeker.
Lees nu dit

Nederland kan het associatieverdrag pas ratificeren na het referendum. Dit betekent dat het associatieverdrag niet op 1 januari 2016 in werking is getreden. Toch worden grote delen van het verdrag voorlopig al toegepast. Deze procedure is vastgelegd in de EU-verdragen en het associatieverdrag. De voorlopige toepassing kan onbeperkt worden gerekt.
http://www.europa-nu.nl/i(...)eenkomst_eu_oekraine

Dat houdt dus in dat het voorlopige gedeelte oneindig 'voorlopig' kan blijven. Je kan, lijkt mij, toch zeer zeker stellen dat hieraan ook wordt vastgehouden als dit gedeelte een positieve economische werking heeft?
pi_161088322
Ik denk dat dit de meest onbegrepen cq onduidelijke stemgang in de geschiedenis ooit is.
Men spreekt stoer over het "ja-kamp" en "nee-kamp" en over zij die het stembiljet al weggegooid hebben maar volgens mij tast iedereen volledig in het duister. Eerlijk zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161088340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:32 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk dat dit de meest onbegrepen cq onduidelijke stemgang in de geschiedenis ooit is.
Men spreekt stoer over het "ja-kamp" en "nee-kamp" en over zij die het stembiljet al weggegooid hebben maar volgens mij tast iedereen volledig in het duister. Eerlijk zeggen.
De nee stem is een anti EU stem.
Wie heeft het verdrag daadwerkelijk gelezen?
Make my day!
pi_161088369
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:33 schreef agter het volgende:
Wie heeft het verdrag daadwerkelijk gelezen?
En begrepen? Dat is ook wel belangrijk.
Ik kan dat niet zeggen. Halverwege de 2e pagina dacht ik. En toen riep de plicht en belangrijker zaken in mijn leven.

Ik denk overigens WEL te gaan stemmen omdat ik een raadgevend referendum wel een lollig dingetje vind en dan NEE te stemmen omdat ik niet weet waar ik anders JA tegen zeg.
Erg bevredigend is dat niet en ik voel me een beetje een LULLO omdat ik tekort schiet qua begrip van dit soort zaken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bart2002 op 01-04-2016 00:49:12 ]
pi_161088602

prent van Pieter Geenen
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_161088618
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:49 schreef barthol het volgende:
[ afbeelding ]
prent van Pieter Geenen
Vat het wel zo'n beetje samen.
Make my day!
pi_161088619
Simplistisch. Misschien wel waar. Geen idee eigenlijk.
Ik zou het beide wel willen eigenlijk. Maar dat zal dan wel weer niet kunnen.
pi_161088628
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:
Een onzinnig referendum, omdat onze democratisch gekozen regering het associatieakkoord al heeft goedgekeurd. Ga dus alleen stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen en stem dan 'voor'.

Verdrag

Achtergronden:

Stemwijzers:
www.kieskompas.nl
www.verdragwijzer.nl

Bonus:
www.poetinder.nl
Treurige gekleurde OP.

www.poetinder.nl :')

Omg poetinder is van de PvdA... ze willen hun laatste 8 zetels in de peilingen ook nog kwijt blijkbaar. Poetin, Poetin, Poetin..verder komen ze niet met hun argumenten :')
pi_161088698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
mg poetinder is van de PvdA
Is dat zo? Triest dan wel. Sowieso een test "wat is JOUW match met POETIN"...
Blijkbaar iets wat men altijd wilde weten en waar we eindelijk uitsluitsel op krijgen.
Leegheid enzovoort enzovoort.
pi_161088699
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ongelofelijk. Totale boycot :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :rv

Ook geen debatten op televisie met voor- en tegenstanders, helemaal niets.
pi_161088701
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:

Verdrag

Achtergronden:

Stemwijzers:
www.kieskompas.nl
www.verdragwijzer.nl

Bonus:
www.poetinder.nl
Gutmenschen gaan ver en beginnen wanhopig te worden. :')
Ik vind het prima als jij je eigen mening geeft maar laat de OP gewoon zoals die is tenzij er een fout in staat of essentiële duiding ontbreekt of zo. Dat jij het referendum niets vindt is jouw probleem, ongeveer 450 000 mensen hebben het aangevraagd en meer dan 30% gaat volgende week stemmen dus genoeg mensen vinden het referendum wel zinvol.
Bereid je er maar alvast op voor dat volgende week de 30% ruim wordt gehaald en dat er meer nee-stemmen dan ja-stemmen tussen zitten. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161088713
quote:

[..]

Onze media, waaronder het publiek bestel, is gelijkgeschakeld. Ze vertolken de mening van de regering en die boycotten het referendum. Het bizarre in Nederland is, is dat er sprake is van gelijkschakeling van media zonder dat er sprake is van wetgeving om dit te bewerkstelligen.
pi_161088715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ook geen debatten op televisie met voor- en tegenstanders, helemaal niets.
Dat is misschien een erkenning dat het eigenlijk nergens over gaat.
pi_161088730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo kennen we de gelijkgeschakelde staatsmedia weer: Zij weten wat goed voor het volk is. Dat maar liefst 450.000 burgers hebben getekend voor dit referendum wordt genegeerd.
pi_161088733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, het is een erkenning dat de overheid het referendum niet serieus neemt, als gevolg daarvan besteden de media er te weinig aandacht aan. Desalniettemin zullen een paar miljoen mensen gaan stemmen volgende week.
#NoDAPL
pi_161088738
Er is evenmin een verkiezingsavond hier in het gemeentehuis. Er is niets.

Enkele partijen, zoals de SP, organiseren landelijk wel een uitslagenavond, maar dat is meer voor de landelijke kopstukken.

Ik vrees dat hier in de stad geen kroeg te vinden is waar de uitslag wordt afgewacht.
pi_161088741
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
en meer dan 30% gaat volgende week stemmen
Geeft je glazen bol ook aan hoeveel medailles we gaan winnen in Rio?
pi_161088742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Treurige gekleurde OP.

www.poetinder.nl :')

Omg poetinder is van de PvdA... ze willen hun laatste 8 zetels in de peilingen ook nog kwijt blijkbaar. Poetin, Poetin, Poetin..verder komen ze niet met hun argumenten :')
De op is geschreven door Remlof die 't liefst vandaag nog naar Brussel racet om Schultz klaar te pijpen, deze OP is zo'n beetje zijn standaard niveau en sluit prima aan bij de PvdA die ook totaal inhoudsloos en doelloos aan het rondzwalken zijn eigenlijk
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_161088743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zo kennen we de gelijkgeschakelde staatsmedia weer: Zij weten wat goed voor het volk is. Dat maar liefst 450.000 burgers hebben getekend voor dit referendum wordt genegeerd.
Helemaal niet. Getuige het stembiljet wat elke stemgerechtigde ontvangen heeft.
Het is ook weer niet nodig om een mediacircus te maken voor zoiets marginaals.
pi_161088745
450.000 burgers klinkt veel maar het is nog geen 3% van de bevolking. Meer dan 97% heeft dus niet getekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 01:03:52 ]
pi_161088747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Getuige het stembiljet wat elke stemgerechtigde ontvangen heeft.
Het is ook weer niet nodig om een mediacircus te maken voor zoiets marginaals.
450.000 burgers die tekenen voor een referendum is niet marginaal. Die moeten serieus genomen worden. Het gaat hier om de democratie.
pi_161088749
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
een paar miljoen mensen gaan stemmen volgende week
Alleen weten ze niet waarom en waarop. En waartoe. Maar toch mooi.
pi_161088754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:32 schreef Bart2002 het volgende:
Nee, maar ik zou het wel fijn hebben gevonden als er het afgelopen harf jaar tientallen scherpe discussies zouden hebben plaatsgevonden op de meest prominente nationale podia tussen de mensen die verstand van zaken hebben. Daar kan een enkele politicus tussen zitten maar het zal vooral om andere groepen mensen gaan, mensen die gepromoveerd zijn in bepaalde zaken (economie, geschiedenis, politicologie) en die vanuit die hoedanigheid wat duiding kunnen geven.
#NoDAPL
pi_161088756
Als er een meerderheid 'ja' stemt ga er ik er maar vanuit dat de euroscepsis in Nederland ook wel (flink) afneemt. Of gaan we 'ja' stemmen en de volgende - Nederland kennende- dag weer lekker door met zeiken op de EU en haar expansiedrift?
_O-
Why stay small, if you can grow big..
pi_161088760
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:03 schreef J.B. het volgende:
450.000 burgers klinkt veel maar het is nog geen 3% van de bevolking. Meer dan 97% heeft dus niet getekend.
Als je babies en mongolen meetelt, dan is het nog geen 3%. Ik kijk naar de absolute aantallen en dan is 450.000 mensen mobiliseren voor een niet-sexy onderwerp een enorme prestatie. Democratie verdient een avondvullende avond live televisie.
pi_161088763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

450.000 burgers die tekenen voor een referendum is niet marginaal. Die moeten serieus genomen worden. Het gaat hier om de democratie.
Die worden toch serieus genomen? Je mag je stem uitbrengen.

Nog meer geld aan uitgeven dan?
Make my day!
pi_161088768
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:05 schreef D.D.W. het volgende:
Als er een meerderheid 'ja' stemt ga er ik er maar vanuit dat de euroscepsis in Nederland ook wel (flink) afneemt. Of gaan we 'ja' stemmen en de volgende - Nederland kennende- dag weer lekker door met zeiken op de EU en haar expansiedrift?
_O-
Als de meerderheid 'ja' stemt, dan baalt Kereltje Pechtold dat hij geen D66-verkiezingsavond heeft georganiseerd met pers er bij. Maar dat gebeurt niet. Het wordt NEE, en het meest vermakelijke wordt het gedraai van de PvdA en het verlies van de laatste 8 zetels die ze nog hebben in de peilingen.
pi_161088777
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:06 schreef agter het volgende:

[..]

Die worden toch serieus genomen? Je mag je stem uitbrengen.

Nog meer geld aan uitgeven dan?
Totaal niet. Boycot, te weinig stemlokalen, verkapt stemadvies bij de stemkaarten, het totale doodzwijgen door de media. Het is een aanfluiting. Nederland is geen democratie meer.
pi_161088793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totaal niet. Boycot, te weinig stemlokalen, verkapt stemadvies bij de stemkaarten, het totale doodzwijgen door de media. Het is een aanfluiting. Nederland is geen democratie meer.
Dat was Nederland al lang niet meer, zie de EU-grondwet die er onder een andere naam is doorgedrukt terwijl twee volkeren nee stemden, alles moet wijken voor de Europese heilstaat. :')
#NoDAPL
pi_161088797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
te weinig stemlokalen
Hoe dat?
Ik woon in een marginaal provinciestadje en kan kiezen uit 4 locaties, allemaal op minder dan 10 minuten loopafstand.
pi_161088811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe dat?
Ik woon in een marginaal provinciestadje en kan kiezen uit 4 locaties, allemaal op minder dan 10 minuten loopafstand.
Er zijn gelukkig ook gemeentes die het goed doen. De mijne ook: Hetzelfde aantal locaties als met andere verkiezingen en een keurig stembiljet zonder subjectieve informatie.
Maar er zijn ook gemeentes die (bewust) minder stemlokalen inrichten zoals Oldenzaal.
pi_161088832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Maar er zijn ook gemeentes die (bewust) minder stemlokalen inrichten zoals Oldenzaal.
Als Oldenzaal dat bewust doet dan hebben "the powers that be" in Oldenzaal blijkbaar een verborgen agenda. Dat is niet goed, dat vind ik ook. Dat zouden we eigenlijk aanhangig moeten maken, dat ze in Oldenzaal niet meewerken. Waarvan akte.

#Oldenzaal#deugtniet#
pi_161088834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus Nederland is geen democratie meer omdat Oldenzaal minder stemlokalen inricht?
Kun je ook aangeven hoeveel mensen hoeveel meter extra moeten lopen om te kunnen stemmen zodat we een inschatting kunnen maken van de impact van die beslissing van Oldenzaal?
  vrijdag 1 april 2016 @ 01:17:42 #68
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161088849
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus Nederland is geen democratie meer omdat Oldenzaal minder stemlokalen inricht?
Kun je ook aangeven hoeveel mensen hoeveel meter extra moeten lopen om te kunnen stemmen zodat we een inschatting kunnen maken van de impact van die beslissing van Oldenzaal?
Alles staat of valt met Oldenzaal.
wooblabalurg
pi_161088858
quote:

[..]

Het gaat om het perverse gedrag van overheden.
In Amersfoort zijn subjectieve flyers verspreid namens de gemeente door PostNL. Allemaal ogenschijnlijk kleine dingetjes, maar ze doen alles om de uitslag te beïnvloeden.
pi_161088866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat om het perverse gedrag van overheden. Nee, dat kan ik niet.
Fixed.
pi_161090161
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:03 schreef J.B. het volgende:
Klopt, zelfs van de PVV en SP aanhang is het maar een beperkt percentage. Dat kan je voor allerlei onderwerpen wel bij elkaar krijgen met een beetje campagne.
pi_161090164
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het gaat om het perverse gedrag van overheden.
In Amersfoort zijn subjectieve flyers verspreid namens de gemeente door PostNL. Allemaal ogenschijnlijk kleine dingetjes, maar ze doen alles om de uitslag te beïnvloeden.
Ook nu klopt je complotgehuil niet. Maar blijf vooral blind achter GeenStijl aanhuppelen.
pi_161090288
Worden verdragen niet gesloten tussen 2 partijen opdat beide partijen daar baat bij hebben?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161090358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:01 schreef Montagui het volgende:
Worden verdragen niet gesloten tussen 2 partijen opdat beide partijen daar baat bij hebben?
Correct, dat gaat ook hier op.
pi_161090471
http://www.nu.nl/politiek(...)tschap-oekraine.html

Wat is dit? Nederland wil Oekraïne niet in de EU? En heeft zelfs het associatieverdrag laten aanpassen zodat dat niet gebeurd? Oh mijn god, kan het dan toch dat het NEE-kamp verkeerd zit? Ondenkbaar!
pi_161090653
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Correct, dat gaat ook hier op.
Qua statement misschien begrijpelijk, maar de meeste NEE stemmers misbruiken dit referendum dus eigenlijk voor een NEE stem tegen de EU ongeacht wat het verdrag inhoudt. Dat lijkt me niet echt fair.

Hoewel ik best sceptisch sta tegenover de EU ga ik JA stemmen. Ik heb nog geen valide argumenten gehoord om tegen te stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 01-04-2016 11:44:35 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:08:42 #77
192592 SureD1
------------------------------
pi_161090787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Fixed.

Ik ga niet, het hele referendum is een farce. Als je dit in eender welke bestuursrechtelijke zaak zou flikken dan krijg je het stempel querulant en dan kan je wegens misbruik van procesrecht een kostenveroordeling verwachten. De referendumwet wordt hier willens en wetens misbruikt om mensen eens even flink vanuit de onderbuik te laten reutelen...

[ Bericht 13% gewijzigd door SureD1 op 01-04-2016 09:17:14 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:19:25 #78
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161090890
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:31 schreef Inaithnir het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)tschap-oekraine.html

Wat is dit? Nederland wil Oekraïne niet in de EU? En heeft zelfs het associatieverdrag laten aanpassen zodat dat niet gebeurd? Oh mijn god, kan het dan toch dat het NEE-kamp verkeerd zit? Ondenkbaar!
Dikke Duh!

Dit referendum is sowieso gekaapt door het anti-Europa kamp die de stemming over iets heel anders willen laten gaan dan een simpel handelsakkoord met een voormalig Oostblok land.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161090976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Qua statement misschien begrijpelijk, maar de meeste NEE stemmers misbruiken dit referendum dus eigenlijk voor een NEE stem tegen de EU ongeacht wat het verdrag inhoudt. Dat lijkt me niet echt fair.

Hoewel ik best sceptisch staat tegenover de EU sta ga ik JA stemmen. Ik heb nog geen valide argumenten gehoord om tegen te stemmen.
We moeten met een land in burgeroorlog, een land die door en door corrupt is en een land die geregeerd wordt oligarchen geen associatieverdrag tekenen.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze claimen dat het gaat om een handelsverdrag, terwijl iedereen weet dat het feitelijk een politiek verdrag is. Zelfs het bedrijfsleven erkent dit gegeven en ruim 50% ziet weinig toevoeging van een getekend associatieverdrag.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze claimen dat dit associatieverdrag geen opmaat is voor een komend lidmaatschap. Dat is het wel en de besprekingen zijn al gaande. Vijf eurolanden hebben al aangegeven daar problemen mee te hebben.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze ontkennen dat dit associatieverdrag geen geopolitiek spel is met Rusland. Toen de vorige democratisch gekozen president van Oekraïne een associatieverdrag tekende met Rusland was de pro-Europese invloed erop gericht een opstand te bewerkstelligen tussen voor- en tegenstanders van Europa. Iedereen kent de beelden van pro-Europeaan Verhofstadt op het plein in Kiev de menigte ophitsend. Daarmee heeft Brussel Oekraïens bloed aan zijn handen, want ze zijn mede de aanstichters geweest voor de burgeroorlog in Oekraïne. Brussel keek weg toen de zittende regering burgerdoelen aanviel in Oost-Oekraïne. Wel de mond vol hebben over Europese normen en waarden, met een moralistisch vingertje naar Rusland wijzen, maar een ordinaire volkerenmoord toestaan.

Daarom zal ik met de volle overtuiging NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag en met mij vele gelijkgestemden. De linkse media mag dan krampachtig een ander beeld proberen te schetsen, een ruime meerderheid is tegen dit associatieverdrag en inderdaad tegen de schandalige handelwijze van deze EU. Dit kabinet mag straks uitleg geven waarom ze een NEE! stem naast zich neer hebben gelegd en in 2017 met de landelijke verkiezing hiervan de keiharde consequenties tegemoet zien. Het Nederlandse volk is het spuugzat.
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:32:13 #80
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161091010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

We moeten met een land in burgeroorlog, een land die door en door corrupt is en een land die geregeerd wordt oligarchen geen associatieverdrag tekenen.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze claimen dat het gaat om een handelsverdrag, terwijl iedereen weet dat het feitelijk een politiek verdrag is. Zelfs het bedrijfsleven erkent dit gegeven en ruim 50% ziet weinig toevoeging van een getekend associatieverdrag.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze claimen dat dit associatieverdrag geen opmaat is voor een komend lidmaatschap. Dat is het wel en de besprekingen zijn al gaande. Vijf eurolanden hebben al aangegeven daar problemen mee te hebben.

Pro-Europeanen liegen wanneer ze ontkennen dat dit associatieverdrag geen geopolitiek spel is met Rusland. Toen de vorige democratisch gekozen president van Oekraïne een associatieverdrag tekende met Rusland was de pro-Europese invloed erop gericht een opstand te bewerkstelligen tussen voor- en tegenstanders van Europa. Iedereen kent de beelden van pro-Europeaan Verhofstadt op het plein in Kiev de menigte ophitsend. Daarmee heeft Brussel Oekraïens bloed aan zijn handen, want ze zijn mede de aanstichters geweest voor de burgeroorlog in Oekraïne. Brussel keek weg toen de zittende regering burgerdoelen aanviel in Oost-Oekraïne. Wel de mond vol hebben over Europese normen en waarden, met een moralistisch vingertje naar Rusland wijzen, maar een ordinaire volkerenmoord toestaan.

Daarom zal ik met de volle overtuiging NEE! stemmen tegen dit associatieverdrag en met mij vele gelijkgestemden. De linkse media mag dan krampachtig een ander beeld proberen te schetsen, een ruime meerderheid is tegen dit associatieverdrag en inderdaad tegen de schandalige handelwijze van deze EU. Dit kabinet mag straks uitleg geven waarom ze een NEE! stem naast zich neer hebben gelegd en in 2017 met de landelijke verkiezing hiervan de keiharde consequenties tegemoet zien. Het Nederlandse volk is het spuugzat.
Heb je nog een rationeel argument tegen dit specifieke verdrag, of is dit voor jou net zo goed een Nee tegen Europa (i.p.v. waar het eigenlijk om gaat)?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161091076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb je nog een rationeel argument tegen dit specifieke verdrag, of is dit voor jou net zo goed een Nee tegen Europa (i.p.v. waar het eigenlijk om gaat)?
Dan moet je toch echt eens leren lezen.

-Het is geen associatieverdrag maar een politiek verdrag.
-Het associatieverdrag is wel degelijk een opmaat naar een komend lidmaatschap.
-Dit associatieverdrag is feitelijk een geopolitiek steekspel met Rusland.
-Oekraïne zit in een burgeroorlog die pro-Europeanen mede hebben bewerkstelligt.
-Oekraïne is tot aan het hoogste bestuursorgaan door en door corrupt. We tekenen dit associatieverdrag dus niet met de Oekraïense bevolking maar met een corrupte bestuurslaag.
-Oekraïne wordt bestuurd door oligarchen. Miljardairs die een monopoly hebben op het bedrijfsleven in Oekraïne. Die maak je rijker, niet de Oekraïense bevolking.

Daarom op 6 april een overtuigend NEE!
pi_161091168
- Als je bij landelijke verkiezingen op de SP stemt als ''proteststem'', geen probleem;
- Als je bij gemeentelijke verkiezingen stemt op iemand die je kent en aardig vind, geen probleem;
- Als je bij provinciale verkiezingen stemt op de VVD omdat je daar altijd op stemt maar je hebt het hele programma feitelijk niet gelezen, geen probleem.

Maar als je hier tegenstemt omdat je tegen de EU bent dan is het opeens drama :? :z
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:52:50 #83
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_161091291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 01:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Alles staat of valt met Oldenzaal.
Poe, voel nu welk druk op mijn schouders om te gaan stemmen, als Oldenzaalse :).
quote:

[..]

Er zijn hier nog 5 stemlokalen over, netjes verdeeld over de stad, in iedere wijk één, te voet of te fiets voor iedereen binnen 10 minuten te bereiken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:06:16 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161091475
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:37 schreef Elzies het volgende:
-Het is geen associatieverdrag maar een politiek verdrag.
Dat is pure semantiek.
quote:
-Het associatieverdrag is wel degelijk een opmaat naar een komend lidmaatschap.
Dus niet, zie tevens het bericht van nu.nl. Dit is er expliciet uitgelaten.
Mocht Oekraine op enig moment lid willen worden dienen ze nog steeds aan de voorwaarden te voldoen.
quote:
-Dit associatieverdrag is feitelijk een geopolitiek steekspel met Rusland.
Dat is meer het resultaat niet de opzet, maar dit is alsnog geen argument om tegen te stemmen.
Tenzij je graag wilt dat Rusland bepaalt wat Oekraine en Europe wel of niet mogen doen.
quote:
-Oekraïne zit in een burgeroorlog die pro-Europeanen mede hebben bewerkstelligt.
Feitelijk onjuist. Er was sociale onrust, dat is waar. Maar dit was nooit ontaard in een burgeroorlog zonder directe inmenging van Rusland.
quote:
-Oekraïne is tot aan het hoogste bestuursorgaan door en door corrupt. We tekenen dit associatieverdrag dus niet met de Oekraïense bevolking maar met een corrupte bestuurslaag.
Het akkoord stelt eisen aan corruptiebestrijding. Dus uiteindelijk zou het door dit akkoord minder moeten worden. Gebeurd dat niet, dan kunnen sancties volgen. Zonder dit akkoord is dat allemaal niet mogelijk.
quote:
-Oekraïne wordt bestuurd door oligarchen. Miljardairs die een monopoly hebben op het bedrijfsleven in Oekraïne. Die maak je rijker, niet de Oekraïense bevolking.
Zie antwoord hierboven.
quote:
Daarom op 6 april een overtuigend NEE!
Duidelijk ingegeven door een onjuist beeld van wat er werkelijk speelt.
pi_161091476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:52 schreef MaLo het volgende:
Er zijn hier nog 5 stemlokalen over, netjes verdeeld over de stad, in iedere wijk één, te voet of te fiets voor iedereen binnen 10 minuten te bereiken.
Drama om niks dus weer.
pi_161091568
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Drama om niks dus weer.
Zo kun je wel alles afdoen. Voor referenda zouden evenveel stembureaus moeten zijn als voor alle andere verkiezingen en dat zou landelijk en goed geregeld moeten zijn.
Democratie is geen hobbyisme.
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:15:02 #87
192592 SureD1
pi_161091585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is pure semantiek.

[..]

Mocht Oekraine op enig moment lid willen worden dienen ze nog steeds aan de voorwaarden te voldoen.

[..]

Dat is meer het resultaat niet de opzet, maar dit is alsnog geen argument om tegen te stemmen.
Tenzij je graag wilt dat Rusland bepaalt wat Oekraine en Europe wel of niet mogen doen.

[..]

Feitelijk onjuist. Er was sociale onrust, dat is waar. Maar dit was nooit ontaard in een burgeroorlog zonder directe inmenging van Rusland.

[..]

Het akkoord stelt eisen aan corruptiebestrijding. Dus uiteindelijk zou het door dit akkoord minder moeten worden. Gebeurd dat niet, dan kunnen sancties volgen. Zonder dit akkoord is dat allemaal niet mogelijk.

[..]

Zie antwoord hierboven.

[..]

Dat krijg je ervan als mensen blind droeve roeptoeters als Wilders en Baudet volgen...
pi_161092488
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als mensen blind droeve roeptoeters als Wilders en Baudet volgen...
Ik kijk er nu al naar uit hoe jij Jan en Elzies de les gaat lezen gebaseerd op feiten en kennis _O_ .

Geen sarcasme trouwens, mocht je dat weer denken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161093137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is pure semantiek.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Zie antwoord hierboven.

[..]

Het probleem zit hem dus in het een akkoord aangaan met een totaal corrupt land. Daar kunnen we wel eisen aan stellen. Dat zegt niets.
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:39:58 #91
3542 Gia
User under construction
pi_161093256
Heb kieskompas gedaan, kom op zo'n 38 punten richting het ja-kamp.
Ik ga Ja stemmen, hoewel ik eigenlijk liever heb dat Nederland uit de EU stapt, maar daar gaat dit referendum niet over. Nederland is een medespeler en moet kiezen vanuit die positie. Dan liever Ja.
pi_161093405
40% in het groen op kieskompas ^O^ Oekraïne, here we come *O*
pi_161093467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:39 schreef Gia het volgende:
Heb kieskompas gedaan, kom op zo'n 38 punten richting het ja-kamp.
Ik ga Ja stemmen, hoewel ik eigenlijk liever heb dat Nederland uit de EU stapt, maar daar gaat dit referendum niet over. Nederland is een medespeler en moet kiezen vanuit die positie. Dan liever Ja.
Je kan ook gewoon zelf nadenken. Ik kwam er ooit uit als PVV stemmer. Bij die kieswijzer. Dat heb ik toen een aantal keer over gedaan......ik kies nooit voor de pvv.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:00:12 #94
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161093634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem zit hem dus in het een akkoord aangaan met een totaal corrupt land. Daar kunnen we wel eisen aan stellen. Dat zegt niets.
Dan stel ik voor het zojuist gesloten verdrag met Turkije ook maar met onmiddellijke ingang te ontbinden.
pi_161093702
Het is heel simpel. De EU wil economische en politieke samenwerking met Oekraïne om haar invloed te vergroten en mogelijk ook haar 'grondgebied'. Dit gebeurt al decennia.

Het gaat dus geld kosten, net als Roemenië, Bulgarije en andere schurkenstaten ook hebben geprofiteerd van lidmaatschap. Voordat wij aan dat soort landen verdienen zijn we tientallen jaren verder.

Ik vind dat we Oekraïne moeten laten opvreten door de Russische beer. We kunnen niet de hele wereld verlichten.
pi_161093713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan stel ik voor het zojuist gesloten verdrag met Turkije ook maar met onmiddellijke ingang te ontbinden.
Daar ben ik ook voor. Je moet gewoon duidelijk zijn. Turkije gaat nooit een lid worden.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:12:54 #97
192592 SureD1
pi_161093865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:04 schreef Confetti het volgende:
Het is heel simpel. De EU wil economische en politieke samenwerking met Oekraïne om haar invloed te vergroten en mogelijk ook haar 'grondgebied'. Dit gebeurt al decennia.

Het gaat dus geld kosten, net als Roemenië, Bulgarije en andere schurkenstaten ook hebben geprofiteerd van lidmaatschap. Voordat wij aan dat soort landen verdienen zijn we tientallen jaren verder.

Ik vind dat we Oekraïne moeten laten opvreten door de Russische beer. We kunnen niet de hele wereld verlichten.
Het is illustratief om te zien wie er voor een kandidaat-status voor Oekraïne waren, de "broadeners", zeg maar de meer eurosceptische landen met het VK voorop die redeneren dat hoe meer Lidstaten er zijn hoe moeilijker het is om iets te regelen. De "deepeners" met NL en DLD prominent op de voorgrond willen dat natuurlijk niet (wat me uiterst verstandig lijkt gezien de omstandigheden in en rond Oekraïne momenteel). Associatieakkoorden kunnen verder helemaal geen kwaad.

Wellicht wordt het tijd dat met name het VK eens zijn ware gezicht laat zien. Wellicht kan met een Brexit de fractie "deepeners" een stap zetten naar meer Europa, in plaats van minder.
pi_161093907
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:12 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het is illustratief om te zien wie er voor een kandidaat-status voor Oekraïne waren, de "broadeners", zeg maar de meer eurosceptische landen met het VK voorop die redeneren dat hoe meer Lidstaten er zijn hoe moeilijker het is om iets te regelen. De "deepeners" met NL en DLD prominent op de voorgrond willen dat natuurlijk niet (wat me uiterst verstandig lijkt gezien de omstandigheden in en rond Oekraïne momenteel). Associatieakkoorden kunnen verder helemaal geen kwaad.

Wellicht wordt het tijd dat met name het VK eens zijn ware gezicht laat zien. Wellicht kan met een Brexit de fractie "deepeners" een stap zetten naar meer Europa, in plaats van minder.
Associatie verdragen kunnen wel kwaad doen. Het is gewoon waar je voor staat.
pi_161093913
Referendum Oekraïne: ‘Nee-kamp’ loopt uit

Op dit moment is 32 procent van de stemgerechtigden van plan te gaan stemmen bij het referendum over een associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne. Daarmee wordt de kiesdrempel van 30 procent nipt gehaald. De tegenstanders van het verdrag zijn de afgelopen weken verder uitgelopen op de voorstanders.

Dat blijkt uit de laatste peiling van onderzoeksbureau TNS Nipo waarover Elsevier beschikt. Van de deelnemers aan het onderzoek die zeker weten dat zij gaan stemmen, is 54 procent tegen het verdrag, 36 procent is voor het verdrag en 10 procent twijfelt nog. Als het referendum nu zou worden gehouden, dan zou de regering dus een negatief advies over het verdrag van de kiezers krijgen.

Vooral het ‘nee-kamp’ heeft de afgelopen maand zieltjes gewonnen. Het aandeel voorstanders nam zelfs iets af sinds de vorige peiling in februari.

Twijfelaars
Van de ondervraagden die in de laatste week van maart meewerkten aan het onderzoek zegt 32 procent zeker te gaan stemmen op 6 april. Dat was nog 22 procent tijdens de vorige peiling. Van de ondervraagden zegt 25 procent ‘waarschijnlijk’ te gaan stemmen. Uit eerdere peilingen vlak voor verkiezingen blijkt echter dat veel van deze twijfelaars uiteindelijk thuisblijven.

Tijdens de vorige peiling in februari wist amper de helft van de stemgerechtigden dat er op 6 april een referendum wordt gehouden. Dat percentage is in de afgelopen weken gegroeid tot 86 procent, zo blijkt.

Stembereidheid
De onderzoekers van TNS Nipo vroegen naar de politieke voorkeur van de deelnemers op dit moment. De bereidheid om te gaan stemmen, groeide onder aanhangers van alle partijen behalve de SP. Van de SP’ers zegt nu 20 procent zeker te gaan stemmen, dat was in februari 26 procent. Opvallend is dat eenderde van de D66’ers van plan is om te gaan stemmen, dat is niet bijzonder hoog. D66 is een van de initiatiefnemers van de nieuwe referendumwet die dit referendum mogelijk maakt.

De stembereidheid van PVV’ers groeide van 28 naar 43 procent. Van alle PVV’ers is 65 procent tegen het verdrag. Van de aanhangers van GroenLinks zegt 49 procent te gaan stemmen, dat was 33 procent. Van alle aanhangers van GroenLinks – ongeacht of zij naar de stembus gaan – is nu 65 procent voor het verdrag, dat was in februari nog slechts 42 procent.Van de aanhangers van regeringspartij VVD is op dit moment 43 procent voor het verdrag, 39 procent tegen en 14 procent twijfelt. Slechts 4 procent van de VVD’ers zegt zeker niet te gaan stemmen.
http://www.elsevier.nl/ne(...)ende-opkomst-287780/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161093931
Wat een aantoonbare onzintitel heeft dit topic. Remlof wordt blijkbaar wanhopig, maar zelfs zo'n debiele TT en OP kunnen niet verhullen dat het de verkeerde kant op gaat voor het JA-kamp.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:22:24 #101
192592 SureD1
pi_161094027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Associatie verdragen kunnen wel kwaad doen. Het is gewoon waar je voor staat.
Het wordt gruwelijk opgeklopt. Alles wat je over het associatieakkoord met Oekraïne geldt, geldt ook voor de akkoorden met Moldavië en Georgië, maar daar hoor je niemand over.

Een farce, dat is het... Een "operette", Les Miserables is er niks bij...
pi_161094200
Daarbij, het NEE-kamp had al een flinke voorsprong met het initiatief en de daaropvolgende lobby gericht op de NEE. De politiek heeft het wat mij betreft flink laten afweten om duidelijk uit te leggen waarom er JA gestemd zou moet worden en tegelijk de bezwaren van het NEE-kamp te weerleggen.

Deze toch wel licht apathische houding, met daarbij ook een zweem van tegenzin m.b.t. dit referendum, neigt m.i. naar minachting voor de kiezer (zie ook de beperkte stempunten) waarbij je dan denk ik ook niet hoeft af te vragen of ze met een NEE de kont zullen afvegen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:33:24 #103
192592 SureD1
pi_161094229
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:31 schreef Montagui het volgende:
Daarbij, het NEE-kamp had al een flinke voorsprong met het initiatief en de daaropvolgende lobby gericht op de NEE. De politiek heeft het wat mij betreft flink laten afweten om duidelijk uit te leggen waarom er JA gestemd zou moet worden en tegelijk de bezwaren van het NEE-kamp te weerleggen.

Deze toch wel licht apathische houding, met daarbij ook een zweem van tegenzin m.b.t. dit referendum, neigt m.i. naar minachting voor de kiezer (zie ook de beperkte stempunten) waarbij je dan denk ik ook niet hoeft af te vragen of ze met een NEE de kont zullen afvegen.
Kijk daar zijn we het eens, de politiek laat het volledig afweten. Dat komt omdat hun spindoctors vertellen dat de EU een lose-lose onderwerp is...
pi_161094247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:31 schreef Montagui het volgende:

Ja.
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:37:00 #105
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161094290
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:22 schreef SureD1 het volgende:
Het wordt gruwelijk opgeklopt. Alles wat je over het associatieakkoord met Oekraïne geldt, geldt ook voor de akkoorden met Moldavië en Georgië, maar daar hoor je niemand over.

Een farce, dat is het... Een "operette", Les Miserables is er niks bij...
Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen.

Alleen al de verregaande militaire samenwerking is iets om je zorgen over te maken, Oekraïne zit niet bij de NAVO en wordt op deze manier toch erbij gehaald, en dat terwijl ze in burgeroorlog met Rusland zijn, was het een NAVO land geweest dan was artikel 5 in werking getreden, dat is nu niet, maar via deze omweg kan er wel militaire steun gevraagd worden in dit conflict, iets wat je nou niet echt wilt hebben op dit moment....

Daarnaast zijn er een aantal dingen naar voren gekomen tijdens het ja of nee debat die je ook doen nadenken zoals de import van plofkippen en goedkope eieren, het visumvrij reizen en de financiële steun die t liefst achterwege wordt gelaten door het ja-kamp....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:37:41 #106
192592 SureD1
pi_161094304
Het toont overigens ook aan hoe godvergeten dom die referendumwet is....

Of een fatsoenlijk bindend referendum a la Zwitserland in de Grondwet zetten, of niet. Zo'n halfslachtig schijnreferendum schept alleen maar verwarring...
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:40:52 #107
192592 SureD1
pi_161094365
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen.

Alleen al de verregaande militaire samenwerking is iets om je zorgen over te maken, Oekraïne zit niet bij de NAVO en wordt op deze manier toch erbij gehaald, en dat terwijl ze in burgeroorlog met Rusland zijn, was het een NAVO land geweest dan was artikel 5 in werking getreden, dat is nu niet, maar via deze omweg kan er wel militaire steun gevraagd worden in dit conflict, iets wat je nou niet echt wilt hebben op dit moment....

Daarnaast zijn er een aantal dingen naar voren gekomen tijdens het ja of nee debat die je ook doen nadenken zoals de import van plofkippen en goedkope eieren, het visumvrij reizen en de financiële steun die t liefst achterwege wordt gelaten door het ja-kamp....
Ik ben een "deepener" he... Wat mij betreft hadden we nu een Verenigde Staten van Europa met een Lidstaat of 12... Die akkoorden hoeven van mij ook niet. Kippen en eieren zijn handel trouwens, daar hebben de Lidstaten geen bal aan te zeggen, exclusieve wetgevingsbevoegdheid van de EU (artikel 3 Werkingsverdrag)

Over de NAVO: Zweden, Finland, Oostenrijk en Ierland zijn wel Lidstaat maar geen NAVO-lid, daar lig ik niet wakker van..
pi_161094454
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen
De EU heeft ook Associatieverdragen gesloten met Chili en Vietnam. Die hebben geografisch gezien ook niet veel van doen met Europa.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161094498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De EU heeft ook Associatieverdragen gesloten met Chili en Vietnam. Die hebben geografisch gezien ook niet veel van doen met Europa.
Niet op deze manier. Zeker niet met Vietnam.
pi_161094524
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet op deze manier. Zeker niet met Vietnam.
Je hebt die verdragen gelezen?
pi_161094569
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt die verdragen gelezen?
Nee. Ik weet toevallig hoe het werkt met Vietnam. Omdat ik daar zelf een baan kreeg aangeboden. Zaken doen met iemand is 1 ding. Werkelijk een contract hebben iets anders,
pi_161094580
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Ik weet toevallig hoe het werkt met Vietnam. Omdat ik daar zelf een baan kreeg aangeboden. Zaken doen met iemand is 1 ding. Werkelijk een contract hebben iets anders,
Waarin verschillen de Associatieverdragen dan precies?
pi_161094608
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarin verschillen de Associatieverdragen dan precies?
Je kan gewoon zaken doen met iemand......of je kan gaan roepen dat je werkelijk dingen gaat veranderen. Dat kost gewoon geld. En er verandert niets als je zo naar de EU kijkt.
pi_161094624
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan gewoon zaken doen met iemand......of je kan gaan roepen dat je werkelijk dingen gaat veranderen. Dat kost gewoon geld. En er verandert niets als je zo naar de EU kijkt.
Moet dat dan?
pi_161094656
quote:

[..]

Vandaar ook associatieverdragen met deze landen. Ze zijn geen EU, net zoals Oekraïne ook geen EU is. Associatieverdragen hebben in weze dan ook niets te maken met geografische ligging.
pi_161094687
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vandaar ook associatieverdragen met deze landen. Ze zijn geen EU, net zoals Oekraïne ook geen EU is. Associatieverdragen hebben in weze dan ook niets te maken met geografische ligging.
Dat was dan ook mijn punt.
pi_161094697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet dat dan?
De vraag is wat je dan wil van een land.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:11:49 #118
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161094937
quote:
Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....
pi_161094959
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....
Hoe diepgaand is die militaire samenwerking met Oekraine dan?
pi_161094983
Zit ik een beetje te youtuben, krijg in verdomme elk filmpje een Hop Nederland Hop reclame met een of ander Oekrains kind dat Hazes zingt. Wat is dit voor propaganda en wie betaalt hiervoor :')
pi_161095002
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Daar komt ook bij dat die landen stabiel zijn en Oekraine een zeer onrustig land is dat nog steeds in burgeroorlog verkeert.

Ik snap niet zo goed waarom juist op dit tijdstip er een associatieverdrag moet komen. Het voelt alsof de Oekraieners met het mes op de keel voor de EU of Rusland moeten kiezen. Je zou juist willen dat het zich in alle rust kan evolueren tot het land dat het wil zijn.
pi_161095046
Een dikke NEE. Er is teveel diplomatieke dwarsligging met Rusland gaande (MH17, annexering de Krim, politiek machtsspelletje Verenigde Staten / Europese Unie vs Rusland) om serieus na te gaan denken dat Oekraïne iets voor de EU kan betekenen.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:20:23 #123
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161095105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
Artikel 10. Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking [Treedt in werking op een nader te bepalen tijdstip]

1 De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).

2 Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.

3 De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.

http://wetten.overheid.nl(...)iteldeelII_Artikel10
Alstu, heb je t zelf niet gelezen ofzo?
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:21:27 #124
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161095137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Ties02 het volgende:
Zit ik een beetje te youtuben, krijg in verdomme elk filmpje een Hop Nederland Hop reclame met een of ander Oekrains kind dat Hazes zingt. Wat is dit voor propaganda en wie betaalt hiervoor :')
Ik had gisteren ook zo'n reclame. Volgens mij was het een of andere Oekraiense vlogger oid. Meteen weggeklikt natuurlijk.
pi_161095169
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:20 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Vind het een weinig schokkende passage.

En om je vraag te beantwoorden: nee. Voel die behoefte niet. Ik vind het niet aan mij om tegen elk verdrag dat door de EU wordt gesloten, aan te bemoeien. Ik ga woensdag dan ook niet stemmen.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:22:29 #126
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161095173
Ik gok trouwens dat de opkomst niet eens boven de 10% uit gaat komen.
pi_161095344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een aantoonbare onzintitel heeft dit topic. Remlof wordt blijkbaar wanhopig, maar zelfs zo'n debiele TT en OP kunnen niet verhullen dat het de verkeerde kant op gaat voor het JA-kamp.
Het hangt vooral erg af van welke peiling je bekijkt. Sowieso gaat het topic niet meer over dat nieuwsbericht, een neutralere titel over het referendum lijkt me meer op z'n plek.
pi_161095354
quote:

[..]

[..]

Totaal niet diepgaand dus.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:30:04 #129
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161095362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

Vind het een weinig schokkende passage.
Ik wel, er wordt overeen gekomen om militair te gaan samenwerking, dat is nogal wat anders dan een handelsverdrag en nogal vergaand aangezien de Oekraïne met Rusland in een burgeroorlog is verzeild...
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

En om je vraag te beantwoorden: nee. Voel die behoefte niet. Ik vind het niet aan mij om tegen elk verdrag dat door de EU wordt gesloten, aan te bemoeien. Ik ga woensdag dan ook niet stemmen.
Okay, en dan wel hier je mening ventileren alsof je de wijsheid in pacht hebt :')
Ik ga wel stemmen 6 april, en weet verdomt goed waar het over gaat, mijn mening is van interessant democratisch experiment naar een wellicht ja tot een definitief nee verlopen, ik hoop dat meer mensen zich er in verdiept hebben en weten waar het om gaat, ook zonder dit verdrag zal de handel met de Oekraïne verder uitgediept worden, maar dan zonder de politieke invalshoek die dit verdrag eraan geeft.
pi_161095383
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het hangt vooral erg af van welke peiling je bekijkt. Sowieso gaat het topic niet meer over dat nieuwsbericht, een neutralere titel over het referendum lijkt me meer op z'n plek.
Ben ik met je eens. Helaas vind de dienstdoende mod dat we het hier 'zelf maar moeten oplossen onderling'. Hoe dat dan moet zonder dat iemand van ons de OP of TT aan kan passen, is mij een raadsel.
pi_161095402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Helaas vind de dienstdoende mod dat we het hier 'zelf maar moeten oplossen onderling'. Hoe dat dan moet zonder dat iemand van ons de OP of TT aan kan passen, is mij een raadsel.
Daar heb ik tactisch gezien even geen mening over :P.
pi_161095639
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:21 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik had gisteren ook zo'n reclame. Volgens mij was het een of andere Oekraiense vlogger oid. Meteen weggeklikt natuurlijk.
Op facebook zag ik ook al gesponsorde berichten langskomen over hoe we homo's moeten helpen en daarom voor moeten stemmen 8-)
Conscience do cost.
pi_161095715
quote:

[..]

[..]

De EU heeft met dank aan de Gaulle geen enkele bevoegdheid op het gebied van defensie. Het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid stelt ook geen drol voor omdat het volledige unanimiteit van de lidstaten vereist. Verder dan wat sancties tegen Rusland zal het dan ook nooit komen. Dat is ook weer pijnlijk duidelijk geworden in die hele vluchtelingencrisis, een EU die op buitenlands beleid compleet machteloos is.

Er is dan ook geen EU-leger waarmee Oekraïne zou kunnen samenwerken. Verder dan wat mogelijk uitwisselen van technologie en wat groepsaankopen voor legermateriaal zal het dan ook niet komen. En zelfs dat vereist weer de medewerking van afzonderlijke lidstaten...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 13:47:42 ]
pi_161095790
Was de EU maar wat sterker. Met een eigen leger.
Make my day!
pi_161095877
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

0. Maar daar gaat het verdrag toch ook niet werkerlijk over?
pi_161095885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Ties02 het volgende:
Niets mis met Hazes. Ik zie het niet zo op youtube.
pi_161095904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar komt ook bij dat die landen stabiel zijn en Oekraine een zeer onrustig land is dat nog steeds in burgeroorlog verkeert.

Ik snap niet zo goed waarom juist op dit tijdstip er een associatieverdrag moet komen. Het voelt alsof de Oekraieners met het mes op de keel voor de EU of Rusland moeten kiezen. Je zou juist willen dat het zich in alle rust kan evolueren tot het land dat het wil zijn.
Lijkt mij ook.
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:05:04 #138
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096077
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:46 schreef J.B. het volgende:
Verder dan wat mogelijk uitwisselen van technologie en wat groepsaankopen voor legermateriaal zal het dan ook niet komen. En zelfs dat vereist weer de medewerking van afzonderlijke lidstaten...
En is dat iets wat je toejuicht? Met een land waar een burgeroorlog woedt?
Daarnaast zouden "gewone" wapenaankopen ook prima volgens een handelsverdrag zonder samenwerkingsovereenkomst kunnen.
pi_161096189
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En is dat iets wat je toejuicht? Met een land waar een burgeroorlog woedt?
Daarnaast zouden "gewone" wapenaankopen ook prima volgens een handelsverdrag zonder samenwerkingsovereenkomst kunnen.
Er woedt geen burgeroorlog en het zal me verder een zorg zijn, zoals ik al zei kunnen lidstaten namelijk zelf kiezen of ze willen deelnemen of niet. Daarbij kunnen wapenaankopen inderdaad zonder samenwerkingsovereenkomst geregeld worden, maar het is natuurlijk makkelijker en efficiënter om dat centraal te regisseren dan om 28 ministers van defensie te moeten gaan afbellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 14:10:44 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:11:32 #140
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:10 schreef J.B. het volgende:
Er woedt geen burgeroorlog
Serious? Hoe noem je het over en weer schieten en spelen met bommen en granaten daar in het Oosten dan?
pi_161096269
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Serious? Hoe noem je het over en weer schieten en spelen met bommen en granaten daar in het Oosten dan?
Gewoon Russische inmenging, net zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Een simpele herhaling van zetten, niets meer en niets minder. Een van de hoofdrolspelers in Donetsk was Strelkov, die heeft toevalligerwijs ook in Transnistrië geen onbelangrijke rol gespeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 14:17:51 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:18:14 #142
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:13 schreef J.B. het volgende:
Gewoon Russische inmenging, [...] niets meer en niets minder.
Uhm, okeeeee dus je ziet het als "gewoon Russische inmenging" apart :{
Dus je denkt niet dat het overgrote Russische deel van de bevolking daar die niks met dit verdrag op hebben zich daar niet mee bemoeien of daar geen inbreng in hebben?
zonder Rusland was het daar verder stil&rustig gebleven?
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:18:55 #143
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161096372
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 12:58:45 Ik heb aan m'n fixer in #Donetsk (OostUkraine) gevraagd om opiniepeiling te houden over NLs referendum. Uitkomst: 96% hoopt dat NL nee zegt. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 13:01:18 Ik ga komende dagen nog wel wat details tweeten. Is natuurlijk geen wetenschappelijk verantwoorde peiling maar geeft grote lijn weer. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161096473
Het staat Oekraïne vrij om eenzelfde verdrag met Rusland af te sluiten.
Het is niet exclusief hè.
Make my day!
pi_161096512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:23 schreef agter het volgende:
Het staat Oekraïne vrij om eenzelfde verdrag met Rusland af te sluiten.
Het is niet exclusief hè.
Dat. Daarnaast kijkt men gewoon naar waar men het meeste kan halen.
pi_161096529
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:18 schreef Mani89 het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 12:58:45 Ik heb aan m'n fixer in #Donetsk (OostUkraine) gevraagd om opiniepeiling te houden over NLs referendum. Uitkomst: 96% hoopt dat NL nee zegt. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 13:01:18 Ik ga komende dagen nog wel wat details tweeten. Is natuurlijk geen wetenschappelijk verantwoorde peiling maar geeft grote lijn weer. reageer retweet
Kan hij dat nu niet gewoon even direct tweeten?
pi_161096566
quote:
Is ook niet zo gek. Die mensen zien wat voor ellende het nu al heeft veroorzaakt. Met nog meer bemoeienis van de EU wordt dat alleen nog maar erger.
pi_161096644
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan hij dat nu niet gewoon even direct tweeten?
En wie is dat?
pi_161096686
quote:
Oost Oekraïne....goh wat verrassend.
pi_161096739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wie is dat?
Dat snap je echt niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: