En toen bleef het stil...quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ga niet "de topics" teruglezen, dan ben ik maar zo een week zoet. Vandaar dat ik eerder vriendelijk vroeg of je het misschien kan aanwijzen.
En als het allemaal al langs is gekomen, dan heb je misschien zelf ook wel tenminste één inhoudelijke reden onthouden waarom er op dat rapport iets aan te merken is?
Gooi de stemwijzer van de PvdA er nog even bij, remlof.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)voorsprong~a4261625/
Gaan stemmen mensen. En dan op NEE klikken.....
Verdrag
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf
achtergronden:
https://nl.m.wikipedia.or(...)ese_Unie_en_Oekraïne
Zo'n reactie gaf hij mij ook, ja lees het maar terug.quote:
Done. Zijn er nog meer stemwijzers voor dit referendum?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gooi de stemwijzer van de PvdA er nog even bij, remlof..
Nee, heb ik al nagekeken. Alleen Nederland Kiest een klein uur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze op 6 april nou nog een avondvullend programma ergens btw?
Enige dat ik kan vinden is NOS Nederland Kiest - De Exitpoll, een programma van een uur op NPO1 dat om 20:30 begint. Later gaan ze er op door bij Nieuwsuur.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:51 schreef Ryan3 het volgende:
Hebben ze op 6 april nou nog een avondvullend programma ergens btw?
Flauw dan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, heb ik al nagekeken. Alleen Nederland Kiest een klein uur.
[ afbeelding ]
Ja, kut, flauw dan. Waarom niet, vraag ik me af dan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Enige dat ik kan vinden is NOS Nederland Kiest - De Exitpoll, een programma van een uur op NPO1 dat om 20:30 begint. Later gaan ze er op door bij Nieuwsuur.
Ah, was al gepost.
We hebben sowieso een publiek bestel waar bijna geen politieke programma's bestaan. Als je naar het buitenland kijkt zie je genoeg discussieprogramma's met publiek. Die hebben we helemaal niet dus ik was niet verrast.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kut, flauw dan. Waarom niet, vraag ik me af dan.
Toch zonde.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We hebben sowieso een publiek bestel waar bijna geen politieke programma's bestaan. Als je naar het buitenland kijkt zie je genoeg discussieprogramma's met publiek. Die hebben we helemaal niet dus ik was niet verrast.
Zeker.quote:
quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kut, flauw dan. Waarom niet, vraag ik me af dan.
Maar dan kan een omroep als NPO niet aan meewerken, die staat er neutraal in. Op zich hoorde ik dat ook in een discussie op radio1.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat de politiek liever zo min mogelijk kijkers heeft, als die bepaalde politicus daar gaat beginnen met ons uitleggen waarom het toch 'Ja' word, al heeft de meerderheid weer 'Nee' gezegd.
Want de NPO vind dat de NPO er best objectief in staatquote:Op donderdag 31 maart 2016 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
Op zich hoorde ik dat ook in een discussie op radio1.
Ik zou redeneren dat een televisie avond alsof het normale verkiezingen waren kijkcijfer technisch ook wel haalbaar moet zijn, met inderdaad avond vullend programma, voor dit toch redelijk zwaarbeladen referendum. Maar Hilversum vind het een uurtje waardquote:Jouirnalisten zijn niet allemaal op.-ed.-minded zoals een welbekende journalist die hier op FOK! post.
Ja, het is wat vreemd, maar ik geloof niet echt in opzet toch.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want de NPO vind dat de NPO er best objectief in staat
[..]
Ik zou redeneren dat een televisie avond alsof het normale verkiezingen waren kijkcijfer technisch ook wel haalbaar moet zijn, met inderdaad avond vullend programma, voor dit toch redelijk zwaarbeladen referendum. Maar Hilversum vind het een uurtje waard
Nou ja, over de uitslag van een referendum valt natuurlijk bij lange na niet zoveel te melden als over verkiezingen met meer dan een dozijn partijen om uit te kiezen. En die eventueel een coalitie moeten gaan vormen.quote:
Je kunt toch lekker discussiëren daarover? Desnoods wat huilende babuska's erbij? En dan een filmpje over het IMF dat de sociale voorzieningen, die er al nauwelijks zijn, gaan dichtdraaien, ik kan er wel een Monty Pythonesk filmpje over maken hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nou ja, over de uitslag van een referendum valt natuurlijk bij lange na niet zoveel te melden als over verkiezingen met meer dan een dozijn partijen om uit te kiezen. En die eventueel een coalitie moeten gaan vormen.
Dit is meer van "Appingedam 52,3% voor, opkomst 23,4%" etcetera.
Zie het al helemaal voor me.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt toch lekker discussiëren daarover? Desnoods wat huilende babuska's erbij? En dan een filmpje over het IMF dat de sociale voorzieningen, die er al nauwelijks zijn, gaan dichtdraaien, ik kan er wel een Monty Pythonesk filmpje over maken hoor.
Die gasten in het westen die hun bankbiljetten natellen en dan de naïeve voorstanders in het westen die denken dat ze iets goeds gedaan hebben.
Dat heb je hier ook wel. Maar wat verwacht je dan van publiek?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We hebben sowieso een publiek bestel waar bijna geen politieke programma's bestaan. Als je naar het buitenland kijkt zie je genoeg discussieprogramma's met publiek. Die hebben we helemaal niet dus ik was niet verrast.
Wat je bijvoorbeeld in de UK ziet zijn programma's over actuele onderwerpen waarbij politici vragen uit het publiek krijgen en vervolgens in discussie gaan. Dat soort programma's zie ik hier niet. Ik kan zelf geen enkel voorbeeld noemen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat heb je hier ook wel. Maar wat verwacht je dan van publiek?
Het publiek kan dan aan de politicus vragen of de " Norm voor de behandeling van filialen en vertegenwoordigingskantoren" niet de mogelijkheid bied om toch beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven te handhaven. Maakt dat het artikel betreffende "Nationale behandeling en behandeling als meest begunstigde natie" geen wassen neus?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat heb je hier ook wel. Maar wat verwacht je dan van publiek?
Ik kijk weinig TV. Volgens mij bestond het wel. Maar is dat zinvol? Dat je Truus uit een publiek krijgt die vragen stelt?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat je bijvoorbeeld in de UK ziet zijn programma's over actuele onderwerpen waarbij politici vragen uit het publiek krijgen en vervolgens in discussie gaan. Dat soort programma's zie ik hier niet. Ik kan zelf geen enkel voorbeeld noemen.
Ik weet niet wat je zegt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:04 schreef malleable het volgende:
[..]
Het publiek kan dan aan de politicus vragen of de " Norm voor de behandeling van filialen en vertegenwoordigingskantoren" niet de mogelijkheid bied om toch beperkende maatregelen voor buitenlandse bedrijven te handhaven. Maakt dat het artikel betreffende "Nationale behandeling en behandeling als meest begunstigde natie" geen wassen neus?
De ene Truus zal betere vragen stellen dan de andere Truus maar ik denk dat het inderdaad zinvol is. In de UK werkt dit format ook. Levert vaak leuke en informatieve televisie op. Beter dan 'stemfies'.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik kijk weinig TV. Volgens mij bestond het wel. Maar is dat zinvol? Dat je Truus uit een publiek krijgt die vragen stelt?
Ik ken dat laatste woord niet. Maar het zal lijken op selfies. Ook een rare ontwikkeling.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De ene Truus zal betere vragen stellen dan de andere Truus maar ik denk dat het inderdaad zinvol is. In de UK werkt dit format ook. Levert vaak leuke en informatieve televisie op. Beter dan 'stemfies'.
'Stemfies' zijn selfies in het stemhokje door politici.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ken dat laatste woord niet. Maar het zal lijken op selfies. Ook een rare ontwikkeling.
Wat je misschien wel krijgt is dat de politicus mee direct antwoord moet geven over simpele zaken. Ik zag gisteren nog Jan Jaap van der Wal over schone energie in een programma zitten naast Rutte. Dat is een wat ouder programma. Alles klopt wat Jan Jaap zegt. En Rutte zit er weer bij als een zak zand. Met een domme lach. Heeft interventie van het publiek dan zin?
Nee voor die tijd en meer in het algemeen. Meer politiek debat op tv. Dat is tenminste mijn insteek.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:31 schreef Kansenjongere het volgende:
Zijn er hierboven nou serieus mensen aan het vragen om een discussieprogramma over het referendum NA het sluiten der stembussen? Dat klinkt ongeveer net zo zinvol als lachen om homevideo's met Hans Kraaij junior.
Het kritisch zijn zit wel in de cultuur. Het ontkennen van problemen ook. Het poldermodel is er niet voor niets. We willen graag alles op een hele relaxte normale manier oplossen. Maar zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'Stemfies' zijn selfies in het stemhokje door politici. Om mensen te bewegen te gaan stemmen moeten ministers en staatssecretarissen stemfies maken op 6 april.
Ik denk dat het ook een kwestie van cultuur is. We zijn het niet gewend. Probleem is ook dat we het niet aangeboden krijgen en het dus ook geen kans krijgt om een traditie te worden. Ook niet gezegd dat het zou slagen natuurlijk, maar ik zou graag zien dat het in ieder geval geprobeerd zou worden.
Nou is Jan Jaap ook een lastige lijkt me.
Het referendum gaat over het gehele verdrag. Mogelijk heeft GeenStijl onvoldoende vertrouwen in de door hen gewenste uitkomst en hebben ze daarom weer een nieuw konijn uit de hoge hoed getoverd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:03 schreef Hazzard het volgende:
Echter snap ik niet helemaal of wij hier nou wel of niet voor stemmen? Met andere woorden gaat het handelsgedeelte sowieso door of stemmen wij daar ook nog over?
Want ik lees dus namelijk dat het op 1 januari voorlopig ingegaan is, maar de conclusie die ik daar uit trek is dat dat dus ook weer opgezegd kan worden (en gaat worden indien het associatieverdrag er niet komt).
Lees nu ditquote:Op vrijdag 1 april 2016 00:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het referendum gaat over het gehele verdrag. Mogelijk heeft GeenStijl onvoldoende vertrouwen in de door hen gewenste uitkomst en hebben ze daarom weer een nieuw konijn uit de hoge hoed getoverd.
Er zijn (nog) geen vergelijkbare situaties, dus wat precies de gevolgen zouden zijn als het nee-kamp een meerderheid haalt, de kiesdrempel gehaald wordt en de politiek besluit de uitslag te volgen is nog erg onzeker.
De nee stem is een anti EU stem.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:32 schreef Bart2002 het volgende:
Ik denk dat dit de meest onbegrepen cq onduidelijke stemgang in de geschiedenis ooit is.
Men spreekt stoer over het "ja-kamp" en "nee-kamp" en over zij die het stembiljet al weggegooid hebben maar volgens mij tast iedereen volledig in het duister. Eerlijk zeggen.
En begrepen? Dat is ook wel belangrijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:33 schreef agter het volgende:
Wie heeft het verdrag daadwerkelijk gelezen?
Treurige gekleurde OP.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:
Een onzinnig referendum, omdat onze democratisch gekozen regering het associatieakkoord al heeft goedgekeurd. Ga dus alleen stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen en stem dan 'voor'.
Verdrag
Achtergronden:
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419
Stemwijzers:
www.kieskompas.nl
www.verdragwijzer.nl
Bonus:
www.poetinder.nl
Is dat zo? Triest dan wel. Sowieso een test "wat is JOUW match met POETIN"...quote:
Ongelofelijk. Totale boycotquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, heb ik al nagekeken. Alleen Nederland Kiest een klein uur.
[ afbeelding ]
Gutmenschen gaan ver en beginnen wanhopig te worden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Gutmensch het volgende:
Een onzinnig referendum, omdat onze democratisch gekozen regering het associatieakkoord al heeft goedgekeurd. Ga dus alleen stemmen als de opkomst boven de 30% dreigt te komen en stem dan 'voor'.
Verdrag
Achtergronden:
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419
Stemwijzers:
www.kieskompas.nl
www.verdragwijzer.nl
Bonus:
www.poetinder.nl
Onze media, waaronder het publiek bestel, is gelijkgeschakeld. Ze vertolken de mening van de regering en die boycotten het referendum. Het bizarre in Nederland is, is dat er sprake is van gelijkschakeling van media zonder dat er sprake is van wetgeving om dit te bewerkstelligen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is misschien een erkenning dat het eigenlijk nergens over gaat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ook geen debatten op televisie met voor- en tegenstanders, helemaal niets.
Zo kennen we de gelijkgeschakelde staatsmedia weer: Zij weten wat goed voor het volk is. Dat maar liefst 450.000 burgers hebben getekend voor dit referendum wordt genegeerd.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is misschien een erkenning dat het eigenlijk nergens over gaat.
Nee, het is een erkenning dat de overheid het referendum niet serieus neemt, als gevolg daarvan besteden de media er te weinig aandacht aan. Desalniettemin zullen een paar miljoen mensen gaan stemmen volgende week.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is misschien een erkenning dat het eigenlijk nergens over gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |