abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161095002
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....
Daar komt ook bij dat die landen stabiel zijn en Oekraine een zeer onrustig land is dat nog steeds in burgeroorlog verkeert.

Ik snap niet zo goed waarom juist op dit tijdstip er een associatieverdrag moet komen. Het voelt alsof de Oekraieners met het mes op de keel voor de EU of Rusland moeten kiezen. Je zou juist willen dat het zich in alle rust kan evolueren tot het land dat het wil zijn.
pi_161095046
Een dikke NEE. Er is teveel diplomatieke dwarsligging met Rusland gaande (MH17, annexering de Krim, politiek machtsspelletje Verenigde Staten / Europese Unie vs Rusland) om serieus na te gaan denken dat Oekraïne iets voor de EU kan betekenen.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:20:23 #123
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161095105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe diepgaand is die militaire samenwerking met Oekraine dan?
quote:
Artikel 10. Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking [Treedt in werking op een nader te bepalen tijdstip]

1 De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).

2 Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.

3 De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.

http://wetten.overheid.nl(...)iteldeelII_Artikel10
Alstu, heb je t zelf niet gelezen ofzo?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:21:27 #124
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161095137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Ties02 het volgende:
Zit ik een beetje te youtuben, krijg in verdomme elk filmpje een Hop Nederland Hop reclame met een of ander Oekrains kind dat Hazes zingt. Wat is dit voor propaganda en wie betaalt hiervoor :')
Ik had gisteren ook zo'n reclame. Volgens mij was het een of andere Oekraiense vlogger oid. Meteen weggeklikt natuurlijk.
pi_161095169
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:20 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Vind het een weinig schokkende passage.

En om je vraag te beantwoorden: nee. Voel die behoefte niet. Ik vind het niet aan mij om tegen elk verdrag dat door de EU wordt gesloten, aan te bemoeien. Ik ga woensdag dan ook niet stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:22:29 #126
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_161095173
Ik gok trouwens dat de opkomst niet eens boven de 10% uit gaat komen.
pi_161095344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een aantoonbare onzintitel heeft dit topic. Remlof wordt blijkbaar wanhopig, maar zelfs zo'n debiele TT en OP kunnen niet verhullen dat het de verkeerde kant op gaat voor het JA-kamp.
Het hangt vooral erg af van welke peiling je bekijkt. Sowieso gaat het topic niet meer over dat nieuwsbericht, een neutralere titel over het referendum lijkt me meer op z'n plek.
pi_161095354
quote:

[..]

[..]

Totaal niet diepgaand dus.
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:30:04 #129
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161095362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

Vind het een weinig schokkende passage.
Ik wel, er wordt overeen gekomen om militair te gaan samenwerking, dat is nogal wat anders dan een handelsverdrag en nogal vergaand aangezien de Oekraïne met Rusland in een burgeroorlog is verzeild...
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:

En om je vraag te beantwoorden: nee. Voel die behoefte niet. Ik vind het niet aan mij om tegen elk verdrag dat door de EU wordt gesloten, aan te bemoeien. Ik ga woensdag dan ook niet stemmen.
Okay, en dan wel hier je mening ventileren alsof je de wijsheid in pacht hebt :')
Ik ga wel stemmen 6 april, en weet verdomt goed waar het over gaat, mijn mening is van interessant democratisch experiment naar een wellicht ja tot een definitief nee verlopen, ik hoop dat meer mensen zich er in verdiept hebben en weten waar het om gaat, ook zonder dit verdrag zal de handel met de Oekraïne verder uitgediept worden, maar dan zonder de politieke invalshoek die dit verdrag eraan geeft.
pi_161095383
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het hangt vooral erg af van welke peiling je bekijkt. Sowieso gaat het topic niet meer over dat nieuwsbericht, een neutralere titel over het referendum lijkt me meer op z'n plek.
Ben ik met je eens. Helaas vind de dienstdoende mod dat we het hier 'zelf maar moeten oplossen onderling'. Hoe dat dan moet zonder dat iemand van ons de OP of TT aan kan passen, is mij een raadsel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161095402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Helaas vind de dienstdoende mod dat we het hier 'zelf maar moeten oplossen onderling'. Hoe dat dan moet zonder dat iemand van ons de OP of TT aan kan passen, is mij een raadsel.
Daar heb ik tactisch gezien even geen mening over :P.
pi_161095639
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:21 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik had gisteren ook zo'n reclame. Volgens mij was het een of andere Oekraiense vlogger oid. Meteen weggeklikt natuurlijk.
Op facebook zag ik ook al gesponsorde berichten langskomen over hoe we homo's moeten helpen en daarom voor moeten stemmen 8-)
Conscience do cost.
pi_161095715
quote:

[..]

[..]

De EU heeft met dank aan de Gaulle geen enkele bevoegdheid op het gebied van defensie. Het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid stelt ook geen drol voor omdat het volledige unanimiteit van de lidstaten vereist. Verder dan wat sancties tegen Rusland zal het dan ook nooit komen. Dat is ook weer pijnlijk duidelijk geworden in die hele vluchtelingencrisis, een EU die op buitenlands beleid compleet machteloos is.

Er is dan ook geen EU-leger waarmee Oekraïne zou kunnen samenwerken. Verder dan wat mogelijk uitwisselen van technologie en wat groepsaankopen voor legermateriaal zal het dan ook niet komen. En zelfs dat vereist weer de medewerking van afzonderlijke lidstaten...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 13:47:42 ]
pi_161095790
Was de EU maar wat sterker. Met een eigen leger.
Make my day!
pi_161095877
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe diepgaand is die militaire samenwerking met Oekraine dan?
0. Maar daar gaat het verdrag toch ook niet werkerlijk over?
pi_161095885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Ties02 het volgende:
Zit ik een beetje te youtuben, krijg in verdomme elk filmpje een Hop Nederland Hop reclame met een of ander Oekrains kind dat Hazes zingt. Wat is dit voor propaganda en wie betaalt hiervoor :')
Niets mis met Hazes. Ik zie het niet zo op youtube.
pi_161095904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar komt ook bij dat die landen stabiel zijn en Oekraine een zeer onrustig land is dat nog steeds in burgeroorlog verkeert.

Ik snap niet zo goed waarom juist op dit tijdstip er een associatieverdrag moet komen. Het voelt alsof de Oekraieners met het mes op de keel voor de EU of Rusland moeten kiezen. Je zou juist willen dat het zich in alle rust kan evolueren tot het land dat het wil zijn.
Lijkt mij ook.
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:05:04 #138
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096077
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 13:46 schreef J.B. het volgende:
Verder dan wat mogelijk uitwisselen van technologie en wat groepsaankopen voor legermateriaal zal het dan ook niet komen. En zelfs dat vereist weer de medewerking van afzonderlijke lidstaten...
En is dat iets wat je toejuicht? Met een land waar een burgeroorlog woedt?
Daarnaast zouden "gewone" wapenaankopen ook prima volgens een handelsverdrag zonder samenwerkingsovereenkomst kunnen.
pi_161096189
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:05 schreef YuckFou het volgende:

[..]

En is dat iets wat je toejuicht? Met een land waar een burgeroorlog woedt?
Daarnaast zouden "gewone" wapenaankopen ook prima volgens een handelsverdrag zonder samenwerkingsovereenkomst kunnen.
Er woedt geen burgeroorlog en het zal me verder een zorg zijn, zoals ik al zei kunnen lidstaten namelijk zelf kiezen of ze willen deelnemen of niet. Daarbij kunnen wapenaankopen inderdaad zonder samenwerkingsovereenkomst geregeld worden, maar het is natuurlijk makkelijker en efficiënter om dat centraal te regisseren dan om 28 ministers van defensie te moeten gaan afbellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 14:10:44 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:11:32 #140
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:10 schreef J.B. het volgende:
Er woedt geen burgeroorlog
Serious? Hoe noem je het over en weer schieten en spelen met bommen en granaten daar in het Oosten dan?
pi_161096269
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:11 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Serious? Hoe noem je het over en weer schieten en spelen met bommen en granaten daar in het Oosten dan?
Gewoon Russische inmenging, net zoals in Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië. Een simpele herhaling van zetten, niets meer en niets minder. Een van de hoofdrolspelers in Donetsk was Strelkov, die heeft toevalligerwijs ook in Transnistrië geen onbelangrijke rol gespeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2016 14:17:51 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:18:14 #142
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_161096356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:13 schreef J.B. het volgende:
Gewoon Russische inmenging, [...] niets meer en niets minder.
Uhm, okeeeee dus je ziet het als "gewoon Russische inmenging" apart :{
Dus je denkt niet dat het overgrote Russische deel van de bevolking daar die niks met dit verdrag op hebben zich daar niet mee bemoeien of daar geen inbreng in hebben?
zonder Rusland was het daar verder stil&rustig gebleven?
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:18:55 #143
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161096372
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 12:58:45 Ik heb aan m'n fixer in #Donetsk (OostUkraine) gevraagd om opiniepeiling te houden over NLs referendum. Uitkomst: 96% hoopt dat NL nee zegt. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 13:01:18 Ik ga komende dagen nog wel wat details tweeten. Is natuurlijk geen wetenschappelijk verantwoorde peiling maar geeft grote lijn weer. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161096473
Het staat Oekraïne vrij om eenzelfde verdrag met Rusland af te sluiten.
Het is niet exclusief hè.
Make my day!
pi_161096512
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:23 schreef agter het volgende:
Het staat Oekraïne vrij om eenzelfde verdrag met Rusland af te sluiten.
Het is niet exclusief hè.
Dat. Daarnaast kijkt men gewoon naar waar men het meeste kan halen.
pi_161096529
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:18 schreef Mani89 het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 12:58:45 Ik heb aan m'n fixer in #Donetsk (OostUkraine) gevraagd om opiniepeiling te houden over NLs referendum. Uitkomst: 96% hoopt dat NL nee zegt. reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 01-04-2016 om 13:01:18 Ik ga komende dagen nog wel wat details tweeten. Is natuurlijk geen wetenschappelijk verantwoorde peiling maar geeft grote lijn weer. reageer retweet
Kan hij dat nu niet gewoon even direct tweeten?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161096566
quote:
Is ook niet zo gek. Die mensen zien wat voor ellende het nu al heeft veroorzaakt. Met nog meer bemoeienis van de EU wordt dat alleen nog maar erger.
pi_161096644
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan hij dat nu niet gewoon even direct tweeten?
En wie is dat?
pi_161096686
quote:
Oost Oekraïne....goh wat verrassend.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161096739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En wie is dat?
Dat snap je echt niet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: