Het wordt gruwelijk opgeklopt. Alles wat je over het associatieakkoord met Oekraïne geldt, geldt ook voor de akkoorden met Moldavië en Georgië, maar daar hoor je niemand over.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Associatie verdragen kunnen wel kwaad doen. Het is gewoon waar je voor staat.
Kijk daar zijn we het eens, de politiek laat het volledig afweten. Dat komt omdat hun spindoctors vertellen dat de EU een lose-lose onderwerp is...quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:31 schreef Montagui het volgende:
Daarbij, het NEE-kamp had al een flinke voorsprong met het initiatief en de daaropvolgende lobby gericht op de NEE. De politiek heeft het wat mij betreft flink laten afweten om duidelijk uit te leggen waarom er JA gestemd zou moet worden en tegelijk de bezwaren van het NEE-kamp te weerleggen.
Deze toch wel licht apathische houding, met daarbij ook een zweem van tegenzin m.b.t. dit referendum, neigt m.i. naar minachting voor de kiezer (zie ook de beperkte stempunten) waarbij je dan denk ik ook niet hoeft af te vragen of ze met een NEE de kont zullen afvegen.
Ja.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:31 schreef Montagui het volgende:
Daarbij, het NEE-kamp had al een flinke voorsprong met het initiatief en de daaropvolgende lobby gericht op de NEE. De politiek heeft het wat mij betreft flink laten afweten om duidelijk uit te leggen waarom er JA gestemd zou moet worden en tegelijk de bezwaren van het NEE-kamp te weerleggen.
Deze toch wel licht apathische houding, met daarbij ook een zweem van tegenzin m.b.t. dit referendum, neigt m.i. naar minachting voor de kiezer (zie ook de beperkte stempunten) waarbij je dan denk ik ook niet hoeft af te vragen of ze met een NEE de kont zullen afvegen.
Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:22 schreef SureD1 het volgende:
Het wordt gruwelijk opgeklopt. Alles wat je over het associatieakkoord met Oekraïne geldt, geldt ook voor de akkoorden met Moldavië en Georgië, maar daar hoor je niemand over.
Een farce, dat is het... Een "operette", Les Miserables is er niks bij...
Ik ben een "deepener" he... Wat mij betreft hadden we nu een Verenigde Staten van Europa met een Lidstaat of 12... Die akkoorden hoeven van mij ook niet. Kippen en eieren zijn handel trouwens, daar hebben de Lidstaten geen bal aan te zeggen, exclusieve wetgevingsbevoegdheid van de EU (artikel 3 Werkingsverdrag)quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen.
Alleen al de verregaande militaire samenwerking is iets om je zorgen over te maken, Oekraïne zit niet bij de NAVO en wordt op deze manier toch erbij gehaald, en dat terwijl ze in burgeroorlog met Rusland zijn, was het een NAVO land geweest dan was artikel 5 in werking getreden, dat is nu niet, maar via deze omweg kan er wel militaire steun gevraagd worden in dit conflict, iets wat je nou niet echt wilt hebben op dit moment....
Daarnaast zijn er een aantal dingen naar voren gekomen tijdens het ja of nee debat die je ook doen nadenken zoals de import van plofkippen en goedkope eieren, het visumvrij reizen en de financiële steun die t liefst achterwege wordt gelaten door het ja-kamp....
De EU heeft ook Associatieverdragen gesloten met Chili en Vietnam. Die hebben geografisch gezien ook niet veel van doen met Europa.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:37 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb ten tijde van het verzamelen van de 450.000 handtekeningen al een paar keer aangegeven dat er naast de Oekraïne ook met Moldavië en Georgië eenzelfde verdragen zijn afgesloten, vooral Georgië kan ik niet begrijpen omdat dat geografisch gezien bar weinig met Europa te maken heeft, de expansiedrift wordt op deze manier pijnlijk duidelijk en jammer genoeg is dit hele referendum inmiddels vervallen na een ja of nee tegen de EU stem, terwijl de verdragen waar het om gaat, of verdrag in dit geval zo diepgaand zijn dat ze zeker aandacht verdienen
Niet op deze manier. Zeker niet met Vietnam.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU heeft ook Associatieverdragen gesloten met Chili en Vietnam. Die hebben geografisch gezien ook niet veel van doen met Europa.
Je hebt die verdragen gelezen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet op deze manier. Zeker niet met Vietnam.
Nee. Ik weet toevallig hoe het werkt met Vietnam. Omdat ik daar zelf een baan kreeg aangeboden. Zaken doen met iemand is 1 ding. Werkelijk een contract hebben iets anders,quote:
Waarin verschillen de Associatieverdragen dan precies?quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Ik weet toevallig hoe het werkt met Vietnam. Omdat ik daar zelf een baan kreeg aangeboden. Zaken doen met iemand is 1 ding. Werkelijk een contract hebben iets anders,
Je kan gewoon zaken doen met iemand......of je kan gaan roepen dat je werkelijk dingen gaat veranderen. Dat kost gewoon geld. En er verandert niets als je zo naar de EU kijkt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarin verschillen de Associatieverdragen dan precies?
Moet dat dan?quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan gewoon zaken doen met iemand......of je kan gaan roepen dat je werkelijk dingen gaat veranderen. Dat kost gewoon geld. En er verandert niets als je zo naar de EU kijkt.
Vandaar ook associatieverdragen met deze landen. Ze zijn geen EU, net zoals Oekraïne ook geen EU is. Associatieverdragen hebben in weze dan ook niets te maken met geografische ligging.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU heeft ook Associatieverdragen gesloten met Chili en Vietnam. Die hebben geografisch gezien ook niet veel van doen met Europa.
Dat was dan ook mijn punt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vandaar ook associatieverdragen met deze landen. Ze zijn geen EU, net zoals Oekraïne ook geen EU is. Associatieverdragen hebben in weze dan ook niets te maken met geografische ligging.
Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....quote:Op vrijdag 1 april 2016 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe diepgaand is die militaire samenwerking met Oekraine dan?quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....
Daar komt ook bij dat die landen stabiel zijn en Oekraine een zeer onrustig land is dat nog steeds in burgeroorlog verkeert.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:11 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb niet elk bestaand associatieverdrag doorgelezen (ik vermoed jij ook niet...) maar ik vraag me af of de diepgaande militaire samenwerking zoals die overeen gekomen is met Oekraïne ook op die landen van toepassing is....
quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe diepgaand is die militaire samenwerking met Oekraine dan?
Alstu, heb je t zelf niet gelezen ofzo?quote:Artikel 10. Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking [Treedt in werking op een nader te bepalen tijdstip]
1 De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).
2 Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.
3 De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak.
http://wetten.overheid.nl(...)iteldeelII_Artikel10
Ik had gisteren ook zo'n reclame. Volgens mij was het een of andere Oekraiense vlogger oid. Meteen weggeklikt natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:13 schreef Ties02 het volgende:
Zit ik een beetje te youtuben, krijg in verdomme elk filmpje een Hop Nederland Hop reclame met een of ander Oekrains kind dat Hazes zingt. Wat is dit voor propaganda en wie betaalt hiervoor
Vind het een weinig schokkende passage.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:20 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Alstu, heb je t zelf niet gelezen ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |