Liveblogs:quote:Herdenking en debat aanslagen Brussel
De Kamer debatteert donderdag 24 maart om ongeveer 17.30 uur met premier Rutte en minister Van der Steur (Veiligheid en Justitie) over de aanslagen in Brussel. Hierin staan de gevolgen voor de veiligheidssituatie in Nederland centraal. Om 14.00 uur hield de Kamer een herdenking voor de slachtoffers en nabestaanden van de aanslagen in de Belgische hoofdstad op dinsdag 22 maart.
https://www.tweedekamer.nl/node/2683
twitter:ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 17:40:06Toch geen debat vanavond over Brussel. De Kamer wil uitstel omdat nog niet alle feiten op tafel liggen https://t.co/ufP6ppWOp7 reageer retweet
quote:Rutte wacht zwaar debat na 'laten lopen' dader aanslag
Het debat in de Tweede Kamer over de aanslagen in Brussel staat plotseling onder hoogspanning. Het bericht dat één van de daders van de bloederige terreurdaden door onze veiligheidsdiensten 'is laten lopen' kan premier Rutte lelijk opbreken.
Schrik bij de inlichtingendiensten gisteravond. Daar sijpelt het nieuws door dat de Turkse president Erdogan heeft gezegd dat de Brusselse aanslagpleger Ibrahim El Bakraoui vorig jaar door zijn land naar Nederland is 'teruggewezen'. Ergo: de Nederlandse diensten hebben de zelfmoordterrorist in het vizier gehad, maar laten lopen. Ergo: hebben de diensten zitten slapen?
Vanmorgen probeerde de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding te achterhalen hoe dit alles is gelopen, maar nu al werpt het bericht een schaduw over het debat over de aanslagen van donderdagavond.
Jihadgangers
Oppositiepartijen morden al hiervoor. Zitten de diensten 'onze' ruim 40 teruggekeerde jihadgangers wel genoeg op de huid? Is de inlichtingendiensten AIVD niet uitgekleed door een bezuinigingsslag, al werd deze teruggedraaid?
De geesten waren uren na het bloedvergieten in Brussel al rijp voor een nieuw pakket aan maatregelen, laat staan nu. ,,Wij laten jihadgangers die keer op keer aanslagen blijken te kunnen plegen nu ook vrij rondlopen,'' zegt CDA-leider Sybrand Buma. ,,Maar dit zijn wandelende tijdbommen.''
Het is niet alleen de oppositie die pruttelt en klaagt. Er tekent zich zelfs een meerderheid af om teruggekeerde jihadi's preventief vast te zetten. Was men tot voor kort bang voor een eigen 'Guantanamo Bay', de hang naar veiligheid weegt plots zwaarder, zelfs voor coalitiepartij VVD.
'Exit Rutte'
Het bericht dat El Bakraoui zonder gevolgen op het netvlies door onze inlichtingendiensten is geweest, stopt extra kruit in het vat. ,,Als dit klopt, dan is het exit Rutte,'' neemt PVV-leider Geert Wilders vast een voorschot op het debat van vanavond. Andere partijen houden zich nog stil, maar dat is niet zelden een voorbode om juist van leer te trekken zodra de feiten gepresenteerd zijn. De NCTV verwacht in de loop van de dag helderheid te hebben over de kwestie.
En dat tegen een achtergrond van al lopende kritiek op het kabinet. Vrij snel na de vorige aanslag in Brussel kwamen Rutte en zijn ministers al met een pakket van 38 maatregelen tegen radicalisering en terrorisme, maar veel ervan is nog niet uitgevoerd. Zo wordt er nog altijd gewerkt aan een wet die het inlichtingendiensten toestaan om via de kabel telefoonverkeer en mails te kunnen aftappen. Het speuren in reisgegevens van potentiële terroristen is nog niet mogelijk en de politie klaagt steen en been dat wijkagenten -de voelsprieten tegen radicalisering- niet voldoende tijd hebben. Tel erbij op dat maatregelen om het moeilijker te maken om aan grondstoffen voor een bom te komen nog niet zijn doorgevoerd.
Als daarbij blijkt dat de toch geroemde AIVD ook nog eens El Bakraoui heeft laten lopen, dan zal Rutte al zijn overredingskracht moeten inzetten om het parlement te overtuigen dat hij terreurbestrijding onder controle heeft.
Oke. Ik zit klaarquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:30 schreef Infection het volgende:
[..]
Het is nog niet officieel begonnen. Ergens vanaf 17:30 werd er gezegd in ieder geval.
twitter:ADnl twitterde op donderdag 24-03-2016 om 17:40:06Toch geen debat vanavond over Brussel. De Kamer wil uitstel omdat nog niet alle feiten op tafel liggen https://t.co/ufP6ppWOp7 reageer retweet
Wilders had ook gewoon gelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:40 schreef Tocadisco het volgende:
Wow!
Pechtold en Wilders zijn het zowaar met elkaar eens.
Misschien is er volgende week wel weer een aanslag.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:41 schreef Confetti het volgende:
Jammer jammer. De emoties waren nu hoog. Volgende week zal het wel weer afgekoeld zijn.
Aan rationaliteit heb je op den duur veel meer aanquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:41 schreef Confetti het volgende:
Jammer jammer. De emoties waren nu hoog. Volgende week zal het wel weer afgekoeld zijn.
Misschien maar beter ook, belangrijkste is dat dit goed wordt uitgezocht. Dan kan men er zinnige dingen over zeggen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:41 schreef Confetti het volgende:
Eerst The Passion vanavond maar eens afwachten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:42 schreef YazooW het volgende:
[..]
Misschien is er volgende week wel weer een aanslag.
Zijn er veel maatregelen genomen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Eerst The Passion vanavond maar eens afwachten.
The Passionquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Eerst The Passion vanavond maar eens afwachten.
Kunnen we dat ergens terug zienquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:44 schreef Kijkertje het volgende:
Voor het eerst sinds tijden Wilders iets zinnigs horen zeggen. Geen wonder dat de hele Kamer instemt.
Het was niet veel bijzonders. De brief aan de Kamer die beloofd was, was nog niet binnen en Wilders vroeg om uitstel van het debat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kunnen we dat ergens terug zien
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:11:43Brief van kabinet over aanslagen #Brussel en Ibrahim El Bakraoui elk moment verwacht. reageer retweet
Het debat zal alsnog gewoon dinsdag plaatsvinden denk ik zo. Ze moeten eerst de hele brief nog door gaan nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:11:43Brief van kabinet over aanslagen #Brussel en Ibrahim El Bakraoui elk moment verwacht. reageer retweet
Kloptquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Het debat zal alsnog gewoon dinsdag plaatsvinden denk ik zo. Ze moeten eerst de hele brief nog door gaan nemen.
twitter:XandervdWulp twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:19:11Statement van Van der Steur over Ibrahim El Bakraoui om 18.30u rechtstreeks te volgen via NPO Politiek. reageer retweet
Aaah, oke.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat wil je terugkijken, er is alleen gezegd dat het moet worden uitgesteld.
Een statement zelfs, een brief is onvoldoendequote:Op donderdag 24 maart 2016 18:19 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:XandervdWulp twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:19:11Statement van Van der Steur over Ibrahim El Bakraoui om 18.30u rechtstreeks te volgen via NPO Politiek. reageer retweet
Het geeft ze wat meer tijd om achter de schermen te bedenken hoe ze zich hier weer uit gaan lullen.quote:
Zou hij gaan aftredenquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een statement zelfs, een brief is onvoldoende
Als dat zo is, dan is het zeker weten weer een opoffering voor Rutte. Want eigenlijk zou Rutte af moeten treden.quote:
Haastige spoed is zelden goed.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Vind het allemaal maar vreemd. Je zou verwachten dat ze vandaag alles op alles zouden zetten om die info boven water te krijgen.
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:27:23Kabinet: terrorist #Brussel Ibrahim El Bakraoui is in ons land geweest, maar geen reden om actie te ondernemen. https://t.co/TBewyMGAQJ reageer retweet
Hoezo spoed? Ze weten al de hele dag van die brief toch?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Haastige spoed is zelden goed.
Ik denk als de gordijnen dicht zijn dat het dan al weg is samen aan de koffie?quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:41 schreef Confetti het volgende:
quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:28 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:27:23Kabinet: terrorist #Brussel Ibrahim El Bakraoui is in ons land geweest, maar geen reden om actie te ondernemen. https://t.co/TBewyMGAQJ reageer retweet
Als Erdogan niks had gezegd hadden wij er nooit iets over gehoord :pquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:36 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom hebben wij überhaupt Erdogan en het Belgisch parket nodig om met deze verklaring te komen? Zoiets had direct na het bekend worden van de daders moeten blijken.
twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:35:39Dit is melding Turkije over El Bakraoui."Very urgent" maar geen mededeling waarom hij op vlucht Schiphol werd gezet https://t.co/OIfponqVP4 reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:39:50Vermoedelijk heeft niemand in NL die notitie van Turkije gelezen, schrijft Van der Steur reageer retweet
Heeft de ambassade dit ook op 14 juli 2015 ontvangen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:35:39Dit is melding Turkije over El Bakraoui."Very urgent" maar geen mededeling waarom hij op vlucht Schiphol werd gezet https://t.co/OIfponqVP4 reageer retweet
Welnee, want men handelt voortdurend onder het motto: wat niet weet, wat niet deert.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:36 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom hebben wij überhaupt Erdogan en het Belgisch parket nodig om met deze verklaring te komen? Zoiets had direct na het bekend worden van de daders moeten blijken.
Blijkbaar wisten zij niet dat het om een crimineel ging, dat bleek niet uit het onderwerp van die nota neem ik dan maar aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:47 schreef fixatoman het volgende:
Dus een Belgische (ex) crimineel wordt door Turkije op het vliegtuig gezet naar Nederland, en niemand leest die nota?
Dat is waar. Maar Turkije zet natuurlijk niet zomaar willekeurige toeristen op het vliegtuig. Als zo iemand door Turkije op het vliegtuig wordt gezet zou je zeggen dat ze gewoon aan de Turken vragen waarom dan.. of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:48 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Blijkbaar wisten zij niet dat het om een crimineel ging, dat bleek niet uit het onderwerp van die nota neem ik dan maar aan.
Blijkbaar had ook niemand de behoefte dat na te vragen, zou zoiets vaak gebeuren dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Steur zegt dat de Turken niet hebben gezegd waarom hij is uitgezet.En dat hij niet bekend was bij de diensten.
Was gister bij Pauw iemand en die zei dat het wel vaker voorkomt dat mensen worden uitgezet, en dat het ook om ónschuldige' oorzaken gaat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:49 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Blijkbaar had ook niemand de behoefte dat na te vragen, zou zoiets vaak gebeuren dan?
Onschuldige zaken zijn echter niet 'very urgent' lijkt me.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Was gister bij Pauw iemand en die zei dat het wel vaker voorkomt dat mensen worden uitgezet, en dat het ook om ónschuldige' oorzaken gaat.
Precies, die opmerking staat er niet voor niks bij. Men had op z'n minst navraag kunnen doen bij de Belgische justitie.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Onschuldige zaken zijn echter niet 'very urgent' lijkt me.
Nee. Bij Pauw werd gisteren ook niet gesproken over urgent.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De verdachte wilde zelf naar Nederland worden uitgezet, waarom daar gehoor aan is gegeven weet ik niet, maar hij zou natuurlijk prima hier kunnen wonen met zijn Belgische paspoort.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Montagui het volgende:
Waarom op het vliegtuig naar Nederland en niet naar Belgie?
Met de kennis van nu, wat zouden we hieruit op kunnen maken? Zou hij vriendjes in Nederland hebben?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De verdachte wilde zelf naar Nederland worden uitgezet, waarom daar gehoor aan is gegeven weet ik niet, maar hij zou natuurlijk prima hier kunnen wonen met zijn Belgische paspoort.
Of ze hebben het expres onderbrokenquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom wordt die nu onderbroken op NPO politiek![]()
![]()
Wat een amateurisme...
quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of ze hebben het expres onderbroken
quote:
Zijn antwoorden waren ook wel slecht.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of ze hebben het expres onderbroken
Ik snap dat ook niet idd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom wordt die nu onderbroken op NPO politiek![]()
![]()
Wat een amateurisme...
Censuur, iets voor BNW?
Je kan daar heel verbaasd over zijn, maar waarom hoor ik niemand over het hoe en waarom die Belsen die vent na een veroordeling wegens schieten met een AK47 niet op die lijst gezet heeft?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Man wordt uitgezet naar Nederland. Nederland vindt geen info over de man en laat het verder gewoon gaan?
"Je bent aangehouden. We weten nog niet waarom want we snappen geen kut van wat die Turken nou eigenlijk zeggen, dus de reden hoor je nog"quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Man wordt uitgezet naar Nederland. Nederland vindt geen info over de man en laat het verder gewoon gaan?
Omdat Brussel zo'n pauperstad is dat AK's daar helaas gewoon de norm zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan daar heel verbaasd over zijn, maar waarom hoor ik niemand over het hoe en waarom die Belsen die vent na een veroordeling wegens schieten met een AK47 niet op die lijst gezet heeft?
Dan zijn daar geen afgevaardigen van dat land erbij neem ik aan?quote:
Navraag doen bij de Turken, is ook niet mogelijk?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:58 schreef SevD het volgende:
[..]
"Je bent aangehouden. We weten nog niet waarom want we snappen geen kut van wat die Turken nou eigenlijk zeggen, dus de reden hoor je nog"
Jaja. Onder Erdogan zou dat wel kunnen ja
Zo laten ze dus wrs veel jongemannen lopen die als Turkije als Syriëganger worden aangemerkt en hen op eigen verzoek uitzetten naar NL.... of niet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Nee das teveel moeite. Blijkbaar zijn de Turken heel wat slimmer dan onze leidersquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Navraag doen bij de Turken, is ook niet mogelijk?
Sorry hoor, maar een moslim met een crimineel verleden en de Belgische nationaliteit wordt door Turkije, waarvan we weten dat veel Syriëgangers via daar reizen, uitgezet/teruggestuurd naar Nederland. De betreffende nota is gewoon niet gelezen. Dat is toch schandalig?quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:58 schreef SevD het volgende:
[..]
"Je bent aangehouden. We weten nog niet waarom want we snappen geen kut van wat die Turken nou eigenlijk zeggen, dus de reden hoor je nog"
Jaja. Onder Erdogan zou dat wel kunnen ja
TOPSHOWquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:35:39Dit is melding Turkije over El Bakraoui."Very urgent" maar geen mededeling waarom hij op vlucht Schiphol werd gezet https://t.co/OIfponqVP4 reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:39:50Vermoedelijk heeft niemand in NL die notitie van Turkije gelezen, schrijft Van der Steur reageer retweet
Er gingen toch al langer geruchten dat Turkije ze gewoon liet gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo laten ze dus wrs veel jongemannen lopen die als Turkije als Syriëganger worden aangemerkt en hen op eigen verzoek uitzetten naar NL.... of niet?
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:quote:
Op zich eens, met de kanttekening dat ik mij afvraag of er nou wel of niet navraag is gedaan bij de Turken, nadat deze een nota versturen met daarop 'VERY URGENT' waarin ze melden dat ze een persoon richting Nederland hebben verzonden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:
• Turkije geeft op een andere manier dan normaliter te doen gebruikelijk is de info door
• Die man staat niet internationaal op die lijst
• Klaarblijkelijk heeft hij ooit eens een veroordeling opgelopen wegens een schietincident met een AK47
• België heeft hem niet op die lijst gezet
Ik ben normaal nogal tegen heel die Steurknaker, maar als dit echt de feiten zijn dan kan hij weinig anders dan zeggen wat hij gezegd heeft lijkt me.
Bovendien houdt hij zich netjes op de vlakte zonder de schuld keihard bij Turkije en/of België neer te leggen en hij geeft ook aan waarom hij dat niet doet.
Ja hij zegt de Turken hebben het niet gedaan zoals normaal. Een Beld wordt uitgezet naar je land. Je kan zelf niets vinden, dan vraag je het toch?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:
• Turkije geeft op een andere manier dan normaliter te doen gebruikelijk is de info door
• Die man staat niet internationaal op die lijst
• Klaarblijkelijk heeft hij ooit eens een veroordeling opgelopen wegens een schietincident met een AK47
• België heeft hem niet op die lijst gezet
Ik ben normaal nogal tegen heel die Steurknaker, maar als dit echt de feiten zijn dan kan hij weinig anders dan zeggen wat hij gezegd heeft lijkt me.
Bovendien houdt hij zich netjes op de vlakte zonder de schuld keihard bij Turkije en/of België neer te leggen en hij geeft ook aan waarom hij dat niet doet.
Ik geloof het pas als Erdogan er dan ook bij zit, op zo een manier kan men veel beweren toch?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er gingen toch al langer geruchten dat Turkije ze gewoon liet gaan.
Die terrorisme expert gister bij Pauw zei trouwens ook dat hij het gevoel had dat Erdogan dit nu openbaar maakte om zijn eigen straatje schoon te vegen.
Maar bekend was bij ons dus niets over een crimineel verleden. In die nota staat "persoon A en B komen naar Nederland". Dat was t.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:01 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een moslim met een crimineel verleden en de Belgische nationaliteit wordt door Turkije, waarvan we weten dat veel Syriëgangers via daar reizen, uitgezet/teruggestuurd naar Nederland. De betreffende nota is gewoon niet gelezen. Dat is toch schandalig?
Dat ze hem niet direct vastzetten snap ik, maar dat zo'n bericht gewoon niet eens gelezen wordt, in deze tijden..
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hij zegt de Turken hebben het niet gedaan zoals normaal. Een Beld wordt uitgezet naar je land. Je kan zelf niets vinden, dan vraag je het toch?
Of is dat zo raar?
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon gevenquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.
Ja das wel zo. Heb die vraag ook niet gehoord nee.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.
Serieus?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon geven
Ow ik was net mn bord aan het afwassen, dus die vraag heb ik niet gehoord.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon geven
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faalquote:
Wel verdacht hequote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faal
Hij had wellicht in de gaten gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar stel het was wel bekend hier waarom die werd uitgezet. Had je het nog niet kunnen voorkomen toch?
Censuur, op de democratie?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faal
Ja dat wel. Ik heb trouwens geen idee wat de Turken op dat moment wisten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:10 schreef SevD het volgende:
[..]
Hij had wellicht in de gaten gehouden kunnen worden.
quote:Van der Steur schrijft: "In de nota wordt verder geen enkele inhoudelijke informatie of duiding gegeven over de achtergrond van het faciliteren van de vlucht. Er wordt ook niet gevraagd om enige actie te ondernemen."
Zou dat Urgent er dan altijd bij staan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
Pluk ik net weg uit andere topic:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-door-turkije-gemeld
Erdogan speelt een vies spelletje dus als dit waar is? Straatje idd schoonvegen?
[..]
Waarom hier zijn toch regeltjes?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Neemt niet weg dat men toch wel wat initiatieven had kunnen ontplooien om te achterhalen wie die persoon was, me dunkt. Of hij in de database stond bijv.
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)3/24/brief_steur.pdfquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Neemt niet weg dat men toch wel wat initiatieven had kunnen ontplooien om te achterhalen wie die persoon was, me dunkt. Of hij in de database stond bijv.
quote:Waren er destijds verdenkingen tegen hem van strafbare feiten? Zo ja, in welk(e) land(en) waren deze bekend? Is hij in Nederland vastgezet?
Er waren in Nederland geen verdenkingen tegen hem bekend. Betrokkene stond niet geregistreerd in de relevante opsporingssystemen. Hij heeft in Nederland niet vastgezeten.
quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kijk naar de data, de man neemt de vlucht van 14 juli, 10:40. Het telegram is diezelfde dag verzonden. En ik neem aan dat dit tijdens de kantooruren gebeurde, de man kwam dus enkele uren later al aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Precies, die opmerking staat er niet voor niks bij. Men had op z'n minst navraag kunnen doen bij de Belgische justitie.
Terwijl dat een cruciale vraag was. De Turken hadden niet voor niets VERY URGENT boven het schrijven gezet. In dikke vette letters.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Terwijl dat een cruciale vraag was. De Turken hadden niet voor niets VERY URGENT boven het schrijven gezet.
Geen idee. Ik hoop op meer informatie dinsdag. Als het debat dan doorgaat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?
Ja, dat is tegenstrijdig idd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou dat Urgent er dan altijd bij staan?
Ze hebben zijn naam wel door de databases gehaald maar hij werd niet herkend.
Dit is NWS, jij moet naar Brave New Worldquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:31 schreef juliusceasar het volgende:
Wat een leugens weer van het meest leugenachtige kabinet van na de W.O. II.
Natuurlijk wisten zij van de aankomst van deze terrorist en natuurlijk wisten zij dat hij een syrieganger en terrorist was. Waarom heeft het zo lang moeten duren met die brief? Omdat er veel zaken verdoezeld moesten worden (net als het bonnetje van Teeven) zodat dit kabinet van list en bedrog kan blijven zitten!!!!!!
Ik ben/was onder de indruk dat als iemand met een AK-47 op de politie heeft lopen knallen en daarvoor 9 jaar cel krijgt ze ook bij ons bekend zouden staan als personen met een crimineel verleden (via Interpol of iets dergelijks). Maar wellicht is dat niet zo. Dat zou wel moeten mijns inziens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:05 schreef SevD het volgende:
[..]
Maar bekend was bij ons dus niets over een crimineel verleden. In die nota staat "persoon A en B komen naar Nederland". Dat was t.
Tuurlijk moet daar navraag naar gedaan worden, maar wat kan je als die nota bv ná de vlucht gestuurd is?
En jij geloofd nog in sprookjesquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is NWS, jij moet naar Brave New World
Inderdaad, normaal wordt er contact opgenomen met de politie-liaison op de Nederlandse ambassade. Het bericht stond ook op een "portal" van het Turkse ministerie van BuZa als ik het goed begrijp en niet actief gemeld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad, normaal wordt er contact opgenomen met de politie-liaison op de Nederlandse ambassade. Het bericht stond ook op een "portal" van het Turkse ministerie van BuZa als ik het goed begrijp en niet actief gemeld.
Dat hoor je over een maandje of 2 na de aanslag in Amsterdamquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.
De nota bevatte trouwens een tweede naam (die men verwijderd heeft). Is er bekend waarom die persoon uitgewezen werd?
twitter:renelukassen twitterde op donderdag 24-03-2016 om 19:25:35Waarom is uitgerekend in de casus #elbakraoui afgeweken van de gebruikelijke werkwijze? N hoe geloofwaardig is dat? https://t.co/d5VhhYgKDy reageer retweet
In veel berichten staat dat het per e-mail naar de ambassade is gestuurd, maar in de brief van vd Steur staat:quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.
De nota bevatte trouwens een tweede naam (die men verwijderd heeft). Is er bekend waarom die persoon uitgewezen werd?
Dat is dus iets anders dan een e-mail naar de ambassade. Dit is blijkbaar een website waar berichten kunnen staan. Moet je maar net regelmatig in kijken.quote:Op 14 juli 2015 om 10.14 uur is op het elektronische portal van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken in de elektronische postbus van de Nederlandse ambassade te Ankara een nota geplaatst.
Tevens:quote:Het portal is een door het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken voor ieder land separaat gecreëerd webplatform primair als communicatiemiddel voor normaal berichtenverkeer. Of een bericht urgent is, valt pas op te maken na opening van het bericht. Vanaf het portal is niet af te lezen of de berichten wel of niet zijn gelezen. De liaisons van de Nationale Politie, de Koninklijke Marechaussee en de Immigratie- en Naturalisatiedienst melden desgevraagd dat ze betreffende nota destijds niet onder ogen hebben gekregen. Wij zullen er nogmaals bij de Turkse autoriteiten op aandringen deze berichten altijd ook rechtstreeks en tijdig met de politieliaison te delen.
quote:De in deze specifieke casus gevolgde werkwijze wijkt af van de gebruikelijke werkwijze waarbij tussen politiediensten onderling rechtstreeks wordt gecommuniceerd. Volgens de gangbare werkwijze hebben de politiediensten van Turkije contact met de politieliaison als er een uitzetting aan de orde is. Slechts in een beperkt aantal gevallen is naast rechtstreeks contact via de politielijn ook gebruik gemaakt van het elektronisch portal. Zo zijn er vanaf medio 2013 zes meldingen over uitzetting in het portal geplaatst. Van die zes meldingen zijn er vijf ook via de politielijn rechtstreeks gemeld aan de liaison. De enige die niet rechtstreeks is gemeld, betreft onderhavige casus. Ter indicatie: in 2015 zijn aan de Nederlandse politieliaison ongeveer 40 meldingen over uitzetting en terugzending via de politielijn gemeld. Bij de rechtstreekse politiemeldingen wordt er door de Turkse instanties altijd een duiding meegegeven wanneer deze terrorisme of radicalisering gerelateerd zijn.
Mag ik dat niet verwachten voor het geld wat ze ervoor verkrijgen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Moet je maar net regelmatig in kijken.
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Moet je maar net regelmatig in kijken.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 24-03-2016 om 19:46:43Dutch Just Min der Steur: #Brussels bomber El #Bakraoui was not on wanted lists& was deported fm TR to NED only once https://t.co/KIb0ntT9hR reageer retweet
Denk dat ze zelfs een melding krijgen bij een nieuw bericht.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.
En het werkte :pquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:50 schreef -0- het volgende:
Begint erop te lijken dat Erdogan vooral heel snel geroepen heeft om de aandacht van Turkije af te leiden en dat ze zelf ook niet vlekkeloos gehandeld hebben.
Zo'n systeem is toch wel geavanceerd genoeg dat je niet handmatig hoeft te vernieuwenquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.
De aanval op pearl habor was ook gemeldt, zou daar niks mee gedaan zijn dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.quote:
Nja waarschijnlijk ook doordat het weer kon gebeuren. Nu in Brussel en dat toch blijkt dat de overheidsdiensten niet helemaal perfect werken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.
Zet ze eens bij mekaar nogmaals, veiligheids diensten en Erdogan, of wie er dan ook over ging.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.
Lijkt mij nog eenvoudiger om een betere procedure met de Turken en andere landen af te spreken. Het is eigenlijk vrij idioot dat men op zo'n amateuristische wijze, die grotendeels van menselijk handelen afhankelijk is, werkt bij het doorsturen van belangrijke informatie. Overigens heeft het nog steeds weinig nut als men geen inzicht heeft wat men in Turkije weet en wat men in België of elders weet over zo'n figuur.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als ik die taxichaufeur was, dan zou ik pas angst hebben kort en bondig, maar denk er maar eens over naar!quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
En mensen zijn bang. Wat geheel terecht is.
Net zoals dat eergister na de tip van die taxichauffeur in Brussel dat appartement is ontdekt met al die spullen. Hoeveel van dat soort plekken zijn er. En neem aan dat die er ook in Nederland zijn.
Zeker, daar moet internationaal een goede procedure voor komen. Al lijkt mij actief (en tijdig) contact opnemen met de politie-liaison zoals daar normaal gedaan wordt geen slecht begin. De inhoud van het bericht zelf is ook zo lekker duidelijk trouwens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij nog eenvoudiger om een betere procedure met de Turken en andere landen af te spreken. Het is eigenlijk vrij idioot dat men op zo'n amateuristische wijze, die grotendeels van menselijk handelen afhankelijk is, werkt bij het doorsturen van belangrijke informatie. Overigens heeft het nog steeds weinig nut als men geen inzicht heeft wat men in Turkije weet en wat men in België of elders weet over zo'n figuur.
Ik nou maar uit wat je zegt, straks komen ze je ook thuis nog even opzoeken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:06 schreef Jihawti het volgende:
Het triestse is nog dat ze allemaal veiligheidsmaatregelen uit hun kont getrokken hebben die dus 0,0 effect hebben.
Deze fijne jongens wandelen inclusief begeleidend schrijven zo ons land binnen. Ik zie me nog staan bij de douane op Schiphol toen mijn driejarige dochter haar vingertje niet in één keer goed op de scanner kreeg. Je zou denken dat ik met Osama bin Laden op mijn arm het land binnen wilde komen.
twitter:apjvalk twitterde op donderdag 24-03-2016 om 20:54:39Oef. De broers-El Bakraoui stonden bij Amerikaanse inlichtingendiensten bekend als 'potential terror threat'. NBC: https://t.co/Ns0EOeHWLp reageer retweet
Was ook doorgegeven aan "ons", maar we doen vervolgensquote:Op donderdag 24 maart 2016 20:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:apjvalk twitterde op donderdag 24-03-2016 om 20:54:39Oef. De broers-El Bakraoui stonden bij Amerikaanse inlichtingendiensten bekend als 'potential terror threat'. NBC: https://t.co/Ns0EOeHWLp reageer retweet
Hallo Ard van de Steurquote:Op donderdag 24 maart 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
Als België geen opsporingsbevel heeft gemaakt en/of zijn gegevens niet doorgeeft aan Nederland , dan komt het niet in een Nederlandse database te staan.
Dus de marechaussee op Schiphol ziet de man niet staan in hun computers en kan hij doorlopen.
Als Turkije niet of te laat meldt aan Nederland dat de man mogelijk een terrorist is, dan komt hij ook niet in de Nederlandse databases voor.
Je kunt kijken waar er een communicatiefalen is en dat veranderen.
Maar om het ontslag van een minister te eisen..... tss dat is een zondebok zoeken.
Echt zinloos.
Ik ben anti-vvd.... maar ook voor redelijk oordelen en niet zondebokken aanwijzen en denken dat de kwestie opgelost is .quote:
Eens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
Als België geen opsporingsbevel heeft gemaakt en/of zijn gegevens niet doorgeeft aan Nederland , dan komt het niet in een Nederlandse database te staan.
Dus de marechaussee op Schiphol ziet de man niet staan in hun computers en kan hij doorlopen.
Als Turkije niet of te laat meldt aan Nederland dat de man mogelijk een terrorist is, dan komt hij ook niet in de Nederlandse databases voor.
Je kunt kijken waar er een communicatiefalen is en dat veranderen.
Maar om het ontslag van een minister te eisen..... tss dat is een zondebok zoeken.
Echt zinloos.
Hoe weet je dat het doorgegeven is?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Was ook doorgegeven aan "ons", maar we doen vervolgens![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Typisch NBC:quote:According to two U.S. officials, Khalid and Ibrahim El Bakraoui were known to U.S. counter terrorism authorities prior to Tuesday morning.
The officials would not say on which of the many U.S. terrorism databases the brothers were listed. But the disclosure does raise questions about how Belgian authorities could describe them as petty criminals who were not on their counter-terrorism radar.
Belgiëquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Typisch NBC:
Khalid and Ibrahim El Bakraoui were known to U.S. counter terrorism authorities prior to Tuesday morning
We weten al maanden dat ze betrokken waren bij de aanslagen in Parijs (huren van onderduikadressen).
the disclosure does raise questions about how Belgian authorities could describe them as petty criminals who were not on their counter-terrorism radar
op 14 juli 2015, 5 maand vóór de aanslagen in Parijs...
NBC journos met het iq van een peuter eerder.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Belgiëgrandioze clusterfuck dit.
Precies wat ik dacht...quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:17 schreef beantherio het volgende:
Tja in de VS staat zo'n beetje elke levende Moslim op de lijst van potentiële terroristen:
Dat kan nog wel wat scherper. Zet ook elke dode Moslim op de lijst van potentiële terroristenquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:17 schreef beantherio het volgende:
Tja in de VS staat zo'n beetje elke levende Moslim op de lijst van potentiële terroristen:
US stops British Muslim family from boarding flight to visit Disneyland
US denied entry to Pakistani grandmother visiting her first grandchild
Bedankt dat je me eraan herinnert, ik was het al weer vergeten. Zelfde tijd toch?quote:
Anders kijk je ook gewoon mee?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Noemen ze echt de hele groep als zijnde zo?
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Liever niet, heb ik dadelijk toetsenbord of beeldscherm kapot!
Hoe bedoel je zo een feest of zo een feest?quote:
Neequote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Blijft de stream bij jullie ook soms hangen?
Nee. Dat lijkt zo omdat Wilders telkens hetzelfde zegt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Blijft de stream bij jullie ook soms hangen?
Heheheheh:pquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Dat lijkt zo omdat Wilders telkens hetzelfde zegt.
Ik denk van wel ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Zou Geert tijdens dit debat Rutte nog letterlijk verantwoordelijk gaan maken voor de aanslagen in Brussel?
F5en? En postwisseling is per kleitablet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit is gewoon NWS op dinsdagmiddag.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:41 schreef Murdera het volgende:
Het is alsof ik naar een ruzie bij de sociale werkplaats zit te kijken
Een hele hoop en ik ken ze allemaal hier in de buurtquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel sluipweggetjes, denk je?
Ik ook hier idd en in Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Een hele hoop en ik ken ze allemaal hier in de buurt
1) Uit meerdere enquêtes is gebleken dat het aantal moslims dat aanslagen wel oké vindt boven de 10% uitkomt. Als 10% van mijn roeiclub uit neonazi's zou bestaan dan zou ik daar wel afstand van willen nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:42 schreef JubaUrbicus het volgende:
Moslims hoeven ook niet de straat op te gaan, ze zijn immers niet verantwoordelijk voor hetgeen zich in Brussel of ergens anders in de wereld gebeurt. Waarom zouden de moslims in Nederland zich verantwoordelijk moeten voelen als andere moslims een aanslag in Brussel begaan maar als diezelfde moslims dezelfde aanslag of een van een hoger caliber plegen in een moslimland ergens in verwegistan, dat zij zich dan niet hoeven te verantwoorden?
Die zijn er zeker welquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
Telkens maar over die grenscontroles, flikker toch op Buma, die zijn er niet eens.
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel, maar wel incidenteel
Totale lachertje trouwens. Asielzoekers worden doorverwezen en de rest mag er sowieso al in.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel, maar wel incidenteel
Wilders wekt de indruk dat ze dicht gaan?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.
twitter:marloesl twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 17:48:02Volgens de Belgische politie heeft NL op 17 mrt niet gemeld dat de FBI informatie had over de broers El Bakraoui. Vd Steur zegt van wel. reageer retweet
Als het aan hem ligt wel ja. Maar de rest werkt niet mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wilders wekt de indruk dat ze dicht gaan?
Ja, dat absoluutquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Die ja, met z'n irritante harses.
Dat moet toch ook met Wilders zijn idee? Anders is het gewoon een onzinnig voorstel, wat het al sowieso ook isquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.
Net gaf die toe dat ze niet dicht gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Als het aan hem ligt wel ja. Maar de rest werkt niet mee.
Heb je een bron?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Confetti het volgende:
400,000 per dag? Geloof er geen bal van.
Zou best kunnen maar het is prima te controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Confetti het volgende:
400,000 per dag? Geloof er geen bal van.
vd Steur.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:marloesl twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 17:48:02Volgens de Belgische politie heeft NL op 17 mrt niet gemeld dat de FBI informatie had over de broers El Bakraoui. Vd Steur zegt van wel. reageer retweet
Nep parlement.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Sylv3se het volgende:
Niemand volgt het debat, iedereen is met z'n telefoon bezig![]()
Wat een dooddoener. De islam Europa uit, dat gaat levens redden (en de leefbaarheid).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Falco het volgende:
Als Wilders echt koste wat kost mensenlevens wil sparen, dan kan hij beter zich richten op de quickwins zoals verbetering van gevaarlijke verkeerssituaties. Wat een idioot
Over heel de wereld kunnen ze het, maar afluisterland nr1 is niet in staat tot echte controle hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar het is prima te controleren.
Grenscontroles zorgen ervoor dat er geen illegale immigranten meer binnenkomen. Die blijven dan hangen in Duitsland en België, zodat ook deze landen geprikkeld worden om te controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
Terroristen sturen die niet in de systemen staan, en de grenscontroles zijn omzeild.
Zo is het maar net Jan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenscontroles zorgen ervoor dat er geen illegale immigranten meer binnenkomen. Die blijven dan hangen in Duitsland en België, zodat ook deze landen geprikkeld worden om te controleren.
Je hebt het over een paar miljard euro kosten per jaar voor potentieel een handvol potentiële (!!) dooien. We moeten dit risico incalculeren vind ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een dooddoener. De islam Europa uit, dat gaat levens redden (en de leefbaarheid).
Het is ook een beetje bizar om grenzen te sluiten puur voor dat handjevol terroristen per 10 jaar die in Nederland wat willen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
Terroristen sturen die niet in de systemen staan, en de grenscontroles zijn omzeild.
dit vind ik altijd zo bizar om te zien. Niemand geeft een fuck. Soms zie je zelfs direct dat ze een spelletje aan het spelen zijn. Als ik dat op werk probeer..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Sylv3se het volgende:
Niemand volgt het debat, iedereen is met z'n telefoon bezig![]()
Ons probleem, onze schuld dan hè.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Serieus Klaver, en dan nu al die Syriërs binnenlaten en dan straks roepen dat hun kinderen die aanslagen plegen hier geboren zijn.
Handvol? Leg dat de nabestaanden van Parijs en Brussel maar uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt het over een paar miljard euro kosten per jaar voor potentieel een handvol potentiële (!!) dooien. We moeten dit risico incalculeren vind ik.
Hooguit maak je van de grenscontroles een extra terroristisch doelwit als ze er niet doorheen komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook een beetje bizar om grenzen te sluiten puur voor dat handjevol terroristen per 10 jaar die in Nederland wat willen doen.
Een beter motief is illegale migratie en criminaliteit.
Dat komt bij Klaver niet opquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Aanslagplegers hebben volgens Klaver de Franse nationaliteit... als we de grenzen altijd gesloten zouden hebben gehouden, dan zouden de ouders van deze terroristen nooit naar Europa zijn gekomen.
Toen de asielzoekers massaal binnenstormden riep die ook al trots 'dit worden onze buren en landgenoten' .quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat komt bij Klaver niet op![]()
Hij lijkt er wel trots op dat al die terroristen nu ook onze paspoorten hebben.
Dat lijkt me sowieso een niet-kloppende uitspraak.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Dus terrorisme is home grown en heeft niets met islam te maken, bedoelt-ie dat?
Precies!!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Serieus Klaver, en dan nu al die Syriërs binnenlaten en dan straks roepen dat hun kinderen die aanslagen plegen hier geboren zijn.
Hij bedoeld dat immigranten welke in de jaren '90 hierheen kwamen nu geen immigrant meer zijn en dat daarom immigranten nooit terroristen zijn omdat het altijd even duurt voordat ze een aanslag plegen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Dus terrorisme is home grown en heeft niets met islam te maken, bedoelt-ie dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |