quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Onschuldige zaken zijn echter niet 'very urgent' lijkt me.
Kijk naar de data, de man neemt de vlucht van 14 juli, 10:40. Het telegram is diezelfde dag verzonden. En ik neem aan dat dit tijdens de kantooruren gebeurde, de man kwam dus enkele uren later al aan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:51 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Precies, die opmerking staat er niet voor niks bij. Men had op z'n minst navraag kunnen doen bij de Belgische justitie.
Terwijl dat een cruciale vraag was. De Turken hadden niet voor niets VERY URGENT boven het schrijven gezet. In dikke vette letters.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faal
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Terwijl dat een cruciale vraag was. De Turken hadden niet voor niets VERY URGENT boven het schrijven gezet.
Geen idee. Ik hoop op meer informatie dinsdag. Als het debat dan doorgaat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?
Ja, dat is tegenstrijdig idd.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zou dat Urgent er dan altijd bij staan?
Ze hebben zijn naam wel door de databases gehaald maar hij werd niet herkend.
Dit is NWS, jij moet naar Brave New Worldquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:31 schreef juliusceasar het volgende:
Wat een leugens weer van het meest leugenachtige kabinet van na de W.O. II.
Natuurlijk wisten zij van de aankomst van deze terrorist en natuurlijk wisten zij dat hij een syrieganger en terrorist was. Waarom heeft het zo lang moeten duren met die brief? Omdat er veel zaken verdoezeld moesten worden (net als het bonnetje van Teeven) zodat dit kabinet van list en bedrog kan blijven zitten!!!!!!
Ik ben/was onder de indruk dat als iemand met een AK-47 op de politie heeft lopen knallen en daarvoor 9 jaar cel krijgt ze ook bij ons bekend zouden staan als personen met een crimineel verleden (via Interpol of iets dergelijks). Maar wellicht is dat niet zo. Dat zou wel moeten mijns inziens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:05 schreef SevD het volgende:
[..]
Maar bekend was bij ons dus niets over een crimineel verleden. In die nota staat "persoon A en B komen naar Nederland". Dat was t.
Tuurlijk moet daar navraag naar gedaan worden, maar wat kan je als die nota bv ná de vlucht gestuurd is?
En jij geloofd nog in sprookjesquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is NWS, jij moet naar Brave New World
Inderdaad, normaal wordt er contact opgenomen met de politie-liaison op de Nederlandse ambassade. Het bericht stond ook op een "portal" van het Turkse ministerie van BuZa als ik het goed begrijp en niet actief gemeld.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom hebben ze zich dan niet aan de gebruikelijke manier gehouden?
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Inderdaad, normaal wordt er contact opgenomen met de politie-liaison op de Nederlandse ambassade. Het bericht stond ook op een "portal" van het Turkse ministerie van BuZa als ik het goed begrijp en niet actief gemeld.
Dat hoor je over een maandje of 2 na de aanslag in Amsterdamquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.
De nota bevatte trouwens een tweede naam (die men verwijderd heeft). Is er bekend waarom die persoon uitgewezen werd?
twitter:renelukassen twitterde op donderdag 24-03-2016 om 19:25:35Waarom is uitgerekend in de casus #elbakraoui afgeweken van de gebruikelijke werkwijze? N hoe geloofwaardig is dat? https://t.co/d5VhhYgKDy reageer retweet
In veel berichten staat dat het per e-mail naar de ambassade is gestuurd, maar in de brief van vd Steur staat:quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het minstens een fax, telex of mail was.
De nota bevatte trouwens een tweede naam (die men verwijderd heeft). Is er bekend waarom die persoon uitgewezen werd?
Dat is dus iets anders dan een e-mail naar de ambassade. Dit is blijkbaar een website waar berichten kunnen staan. Moet je maar net regelmatig in kijken.quote:Op 14 juli 2015 om 10.14 uur is op het elektronische portal van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken in de elektronische postbus van de Nederlandse ambassade te Ankara een nota geplaatst.
Tevens:quote:Het portal is een door het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken voor ieder land separaat gecreëerd webplatform primair als communicatiemiddel voor normaal berichtenverkeer. Of een bericht urgent is, valt pas op te maken na opening van het bericht. Vanaf het portal is niet af te lezen of de berichten wel of niet zijn gelezen. De liaisons van de Nationale Politie, de Koninklijke Marechaussee en de Immigratie- en Naturalisatiedienst melden desgevraagd dat ze betreffende nota destijds niet onder ogen hebben gekregen. Wij zullen er nogmaals bij de Turkse autoriteiten op aandringen deze berichten altijd ook rechtstreeks en tijdig met de politieliaison te delen.
quote:De in deze specifieke casus gevolgde werkwijze wijkt af van de gebruikelijke werkwijze waarbij tussen politiediensten onderling rechtstreeks wordt gecommuniceerd. Volgens de gangbare werkwijze hebben de politiediensten van Turkije contact met de politieliaison als er een uitzetting aan de orde is. Slechts in een beperkt aantal gevallen is naast rechtstreeks contact via de politielijn ook gebruik gemaakt van het elektronisch portal. Zo zijn er vanaf medio 2013 zes meldingen over uitzetting in het portal geplaatst. Van die zes meldingen zijn er vijf ook via de politielijn rechtstreeks gemeld aan de liaison. De enige die niet rechtstreeks is gemeld, betreft onderhavige casus. Ter indicatie: in 2015 zijn aan de Nederlandse politieliaison ongeveer 40 meldingen over uitzetting en terugzending via de politielijn gemeld. Bij de rechtstreekse politiemeldingen wordt er door de Turkse instanties altijd een duiding meegegeven wanneer deze terrorisme of radicalisering gerelateerd zijn.
Mag ik dat niet verwachten voor het geld wat ze ervoor verkrijgen?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Moet je maar net regelmatig in kijken.
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Moet je maar net regelmatig in kijken.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op donderdag 24-03-2016 om 19:46:43Dutch Just Min der Steur: #Brussels bomber El #Bakraoui was not on wanted lists& was deported fm TR to NED only once https://t.co/KIb0ntT9hR reageer retweet
Denk dat ze zelfs een melding krijgen bij een nieuw bericht.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij toch vrij eenvoudig te regelen dat er regelmatig gekeken wordt, waarschijnlijk zou men er zelfs een programma voor kunnen maken om alle berichten automatisch te lezen.
En het werkte :pquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:50 schreef -0- het volgende:
Begint erop te lijken dat Erdogan vooral heel snel geroepen heeft om de aandacht van Turkije af te leiden en dat ze zelf ook niet vlekkeloos gehandeld hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |