TOPSHOWquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:35:39Dit is melding Turkije over El Bakraoui."Very urgent" maar geen mededeling waarom hij op vlucht Schiphol werd gezet https://t.co/OIfponqVP4 reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op donderdag 24-03-2016 om 18:39:50Vermoedelijk heeft niemand in NL die notitie van Turkije gelezen, schrijft Van der Steur reageer retweet
Er gingen toch al langer geruchten dat Turkije ze gewoon liet gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo laten ze dus wrs veel jongemannen lopen die als Turkije als Syriëganger worden aangemerkt en hen op eigen verzoek uitzetten naar NL.... of niet?
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:quote:
Op zich eens, met de kanttekening dat ik mij afvraag of er nou wel of niet navraag is gedaan bij de Turken, nadat deze een nota versturen met daarop 'VERY URGENT' waarin ze melden dat ze een persoon richting Nederland hebben verzonden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:
• Turkije geeft op een andere manier dan normaliter te doen gebruikelijk is de info door
• Die man staat niet internationaal op die lijst
• Klaarblijkelijk heeft hij ooit eens een veroordeling opgelopen wegens een schietincident met een AK47
• België heeft hem niet op die lijst gezet
Ik ben normaal nogal tegen heel die Steurknaker, maar als dit echt de feiten zijn dan kan hij weinig anders dan zeggen wat hij gezegd heeft lijkt me.
Bovendien houdt hij zich netjes op de vlakte zonder de schuld keihard bij Turkije en/of België neer te leggen en hij geeft ook aan waarom hij dat niet doet.
Ja hij zegt de Turken hebben het niet gedaan zoals normaal. Een Beld wordt uitgezet naar je land. Je kan zelf niets vinden, dan vraag je het toch?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja de feiten (voor zover ze dat daadwerkelijk zijn) zoals nu gepresenteerd zijn als volgt:
• Turkije geeft op een andere manier dan normaliter te doen gebruikelijk is de info door
• Die man staat niet internationaal op die lijst
• Klaarblijkelijk heeft hij ooit eens een veroordeling opgelopen wegens een schietincident met een AK47
• België heeft hem niet op die lijst gezet
Ik ben normaal nogal tegen heel die Steurknaker, maar als dit echt de feiten zijn dan kan hij weinig anders dan zeggen wat hij gezegd heeft lijkt me.
Bovendien houdt hij zich netjes op de vlakte zonder de schuld keihard bij Turkije en/of België neer te leggen en hij geeft ook aan waarom hij dat niet doet.
Ik geloof het pas als Erdogan er dan ook bij zit, op zo een manier kan men veel beweren toch?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er gingen toch al langer geruchten dat Turkije ze gewoon liet gaan.
Die terrorisme expert gister bij Pauw zei trouwens ook dat hij het gevoel had dat Erdogan dit nu openbaar maakte om zijn eigen straatje schoon te vegen.
Maar bekend was bij ons dus niets over een crimineel verleden. In die nota staat "persoon A en B komen naar Nederland". Dat was t.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:01 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een moslim met een crimineel verleden en de Belgische nationaliteit wordt door Turkije, waarvan we weten dat veel Syriëgangers via daar reizen, uitgezet/teruggestuurd naar Nederland. De betreffende nota is gewoon niet gelezen. Dat is toch schandalig?
Dat ze hem niet direct vastzetten snap ik, maar dat zo'n bericht gewoon niet eens gelezen wordt, in deze tijden..
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hij zegt de Turken hebben het niet gedaan zoals normaal. Een Beld wordt uitgezet naar je land. Je kan zelf niets vinden, dan vraag je het toch?
Of is dat zo raar?
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon gevenquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.
Ja das wel zo. Heb die vraag ook niet gehoord nee.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee dat is niet raar, maar volgens mij werd hem die vraag niet gesteld. Zeggen dat Turkije het niet gedaan hebben zoals normaal is gewoon een feit benoemen en geen schuld neerleggen aldaar.
Serieus?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon geven
Ow ik was net mn bord aan het afwassen, dus die vraag heb ik niet gehoord.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die vraag werd hem wel gesteld, maar toen werd de liveverbinding dus verbroken voordat hij antwoord kon geven
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faalquote:
Wel verdacht hequote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faal
Hij had wellicht in de gaten gehouden kunnen worden.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar stel het was wel bekend hier waarom die werd uitgezet. Had je het nog niet kunnen voorkomen toch?
Censuur, op de democratie?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er werd gevraagd (niet de precieze bewoordingen): had u niet ook de verantwoordelijkheid om zelf bij de Turken navraag te doen? Dan stompelt Van der Steur een beetje en dan als hij op het punt staat antwoord te geven, stopt de uitzending bij NPO Politiek, dikke faal
Ja dat wel. Ik heb trouwens geen idee wat de Turken op dat moment wisten.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:10 schreef SevD het volgende:
[..]
Hij had wellicht in de gaten gehouden kunnen worden.
quote:Van der Steur schrijft: "In de nota wordt verder geen enkele inhoudelijke informatie of duiding gegeven over de achtergrond van het faciliteren van de vlucht. Er wordt ook niet gevraagd om enige actie te ondernemen."
Zou dat Urgent er dan altijd bij staan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
Pluk ik net weg uit andere topic:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-door-turkije-gemeld
Erdogan speelt een vies spelletje dus als dit waar is? Straatje idd schoonvegen?
[..]
Waarom hier zijn toch regeltjes?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Neemt niet weg dat men toch wel wat initiatieven had kunnen ontplooien om te achterhalen wie die persoon was, me dunkt. Of hij in de database stond bijv.
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)3/24/brief_steur.pdfquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
Neemt niet weg dat men toch wel wat initiatieven had kunnen ontplooien om te achterhalen wie die persoon was, me dunkt. Of hij in de database stond bijv.
quote:Waren er destijds verdenkingen tegen hem van strafbare feiten? Zo ja, in welk(e) land(en) waren deze bekend? Is hij in Nederland vastgezet?
Er waren in Nederland geen verdenkingen tegen hem bekend. Betrokkene stond niet geregistreerd in de relevante opsporingssystemen. Hij heeft in Nederland niet vastgezeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |