Zo'n systeem is toch wel geavanceerd genoeg dat je niet handmatig hoeft te vernieuwenquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.
De aanval op pearl habor was ook gemeldt, zou daar niks mee gedaan zijn dan?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja geen idee natuurlijk hoe vaak die portal gecheckt wordt, maar ik kan me voorstellen dat er daar niet iemand zit die constant op die portal zit te F5-en. Lijkt mij ook handiger minstens actief een melding uit te sturen of even te bellen dat er een urgent bericht klaar staat.
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.quote:
Nja waarschijnlijk ook doordat het weer kon gebeuren. Nu in Brussel en dat toch blijkt dat de overheidsdiensten niet helemaal perfect werken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.
Zet ze eens bij mekaar nogmaals, veiligheids diensten en Erdogan, of wie er dan ook over ging.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:53 schreef -0- het volgende:
[..]
Heel opvallend en eigenlijk ook wel verontrustend hoe snel enorm veel mensen zich laten leiden door een uitspraak van iemand die normaal weggezet wordt als onbetrouwbaar iemand met veel eigen belangen als het nu wel in hun straatje past.
Lijkt mij nog eenvoudiger om een betere procedure met de Turken en andere landen af te spreken. Het is eigenlijk vrij idioot dat men op zo'n amateuristische wijze, die grotendeels van menselijk handelen afhankelijk is, werkt bij het doorsturen van belangrijke informatie. Overigens heeft het nog steeds weinig nut als men geen inzicht heeft wat men in Turkije weet en wat men in België of elders weet over zo'n figuur.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Als ik die taxichaufeur was, dan zou ik pas angst hebben kort en bondig, maar denk er maar eens over naar!quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:
En mensen zijn bang. Wat geheel terecht is.
Net zoals dat eergister na de tip van die taxichauffeur in Brussel dat appartement is ontdekt met al die spullen. Hoeveel van dat soort plekken zijn er. En neem aan dat die er ook in Nederland zijn.
Zeker, daar moet internationaal een goede procedure voor komen. Al lijkt mij actief (en tijdig) contact opnemen met de politie-liaison zoals daar normaal gedaan wordt geen slecht begin. De inhoud van het bericht zelf is ook zo lekker duidelijk trouwens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij nog eenvoudiger om een betere procedure met de Turken en andere landen af te spreken. Het is eigenlijk vrij idioot dat men op zo'n amateuristische wijze, die grotendeels van menselijk handelen afhankelijk is, werkt bij het doorsturen van belangrijke informatie. Overigens heeft het nog steeds weinig nut als men geen inzicht heeft wat men in Turkije weet en wat men in België of elders weet over zo'n figuur.
Ik nou maar uit wat je zegt, straks komen ze je ook thuis nog even opzoeken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:06 schreef Jihawti het volgende:
Het triestse is nog dat ze allemaal veiligheidsmaatregelen uit hun kont getrokken hebben die dus 0,0 effect hebben.
Deze fijne jongens wandelen inclusief begeleidend schrijven zo ons land binnen. Ik zie me nog staan bij de douane op Schiphol toen mijn driejarige dochter haar vingertje niet in één keer goed op de scanner kreeg. Je zou denken dat ik met Osama bin Laden op mijn arm het land binnen wilde komen.
twitter:apjvalk twitterde op donderdag 24-03-2016 om 20:54:39Oef. De broers-El Bakraoui stonden bij Amerikaanse inlichtingendiensten bekend als 'potential terror threat'. NBC: https://t.co/Ns0EOeHWLp reageer retweet
Was ook doorgegeven aan "ons", maar we doen vervolgensquote:Op donderdag 24 maart 2016 20:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:apjvalk twitterde op donderdag 24-03-2016 om 20:54:39Oef. De broers-El Bakraoui stonden bij Amerikaanse inlichtingendiensten bekend als 'potential terror threat'. NBC: https://t.co/Ns0EOeHWLp reageer retweet
Hallo Ard van de Steurquote:Op donderdag 24 maart 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
Als België geen opsporingsbevel heeft gemaakt en/of zijn gegevens niet doorgeeft aan Nederland , dan komt het niet in een Nederlandse database te staan.
Dus de marechaussee op Schiphol ziet de man niet staan in hun computers en kan hij doorlopen.
Als Turkije niet of te laat meldt aan Nederland dat de man mogelijk een terrorist is, dan komt hij ook niet in de Nederlandse databases voor.
Je kunt kijken waar er een communicatiefalen is en dat veranderen.
Maar om het ontslag van een minister te eisen..... tss dat is een zondebok zoeken.
Echt zinloos.
Ik ben anti-vvd.... maar ook voor redelijk oordelen en niet zondebokken aanwijzen en denken dat de kwestie opgelost is .quote:
Eens.quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
Als België geen opsporingsbevel heeft gemaakt en/of zijn gegevens niet doorgeeft aan Nederland , dan komt het niet in een Nederlandse database te staan.
Dus de marechaussee op Schiphol ziet de man niet staan in hun computers en kan hij doorlopen.
Als Turkije niet of te laat meldt aan Nederland dat de man mogelijk een terrorist is, dan komt hij ook niet in de Nederlandse databases voor.
Je kunt kijken waar er een communicatiefalen is en dat veranderen.
Maar om het ontslag van een minister te eisen..... tss dat is een zondebok zoeken.
Echt zinloos.
Hoe weet je dat het doorgegeven is?quote:Op donderdag 24 maart 2016 21:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Was ook doorgegeven aan "ons", maar we doen vervolgens![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:58 schreef Houtenbeen het volgende:
Typisch NBC:quote:According to two U.S. officials, Khalid and Ibrahim El Bakraoui were known to U.S. counter terrorism authorities prior to Tuesday morning.
The officials would not say on which of the many U.S. terrorism databases the brothers were listed. But the disclosure does raise questions about how Belgian authorities could describe them as petty criminals who were not on their counter-terrorism radar.
Belgiëquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Typisch NBC:
Khalid and Ibrahim El Bakraoui were known to U.S. counter terrorism authorities prior to Tuesday morning
We weten al maanden dat ze betrokken waren bij de aanslagen in Parijs (huren van onderduikadressen).
the disclosure does raise questions about how Belgian authorities could describe them as petty criminals who were not on their counter-terrorism radar
op 14 juli 2015, 5 maand vóór de aanslagen in Parijs...
NBC journos met het iq van een peuter eerder.quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Belgiëgrandioze clusterfuck dit.
Precies wat ik dacht...quote:Op donderdag 24 maart 2016 22:17 schreef beantherio het volgende:
Tja in de VS staat zo'n beetje elke levende Moslim op de lijst van potentiële terroristen:
Dat kan nog wel wat scherper. Zet ook elke dode Moslim op de lijst van potentiële terroristenquote:Op donderdag 24 maart 2016 22:17 schreef beantherio het volgende:
Tja in de VS staat zo'n beetje elke levende Moslim op de lijst van potentiële terroristen:
US stops British Muslim family from boarding flight to visit Disneyland
US denied entry to Pakistani grandmother visiting her first grandchild
Bedankt dat je me eraan herinnert, ik was het al weer vergeten. Zelfde tijd toch?quote:
Anders kijk je ook gewoon mee?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Noemen ze echt de hele groep als zijnde zo?
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Liever niet, heb ik dadelijk toetsenbord of beeldscherm kapot!
Hoe bedoel je zo een feest of zo een feest?quote:
Neequote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Blijft de stream bij jullie ook soms hangen?
Nee. Dat lijkt zo omdat Wilders telkens hetzelfde zegt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Blijft de stream bij jullie ook soms hangen?
Heheheheh:pquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Dat lijkt zo omdat Wilders telkens hetzelfde zegt.
Ik denk van wel ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Zou Geert tijdens dit debat Rutte nog letterlijk verantwoordelijk gaan maken voor de aanslagen in Brussel?
F5en? En postwisseling is per kleitablet?quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:51 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dit is gewoon NWS op dinsdagmiddag.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:41 schreef Murdera het volgende:
Het is alsof ik naar een ruzie bij de sociale werkplaats zit te kijken
Een hele hoop en ik ken ze allemaal hier in de buurtquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel sluipweggetjes, denk je?
Ik ook hier idd en in Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:44 schreef Falco het volgende:
[..]
Een hele hoop en ik ken ze allemaal hier in de buurt
1) Uit meerdere enquêtes is gebleken dat het aantal moslims dat aanslagen wel oké vindt boven de 10% uitkomt. Als 10% van mijn roeiclub uit neonazi's zou bestaan dan zou ik daar wel afstand van willen nemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:42 schreef JubaUrbicus het volgende:
Moslims hoeven ook niet de straat op te gaan, ze zijn immers niet verantwoordelijk voor hetgeen zich in Brussel of ergens anders in de wereld gebeurt. Waarom zouden de moslims in Nederland zich verantwoordelijk moeten voelen als andere moslims een aanslag in Brussel begaan maar als diezelfde moslims dezelfde aanslag of een van een hoger caliber plegen in een moslimland ergens in verwegistan, dat zij zich dan niet hoeven te verantwoorden?
Die zijn er zeker welquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:48 schreef Infection het volgende:
Telkens maar over die grenscontroles, flikker toch op Buma, die zijn er niet eens.
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel, maar wel incidenteel
Totale lachertje trouwens. Asielzoekers worden doorverwezen en de rest mag er sowieso al in.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zijn er zeker wel, maar wel incidenteel
Wilders wekt de indruk dat ze dicht gaan?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.
twitter:marloesl twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 17:48:02Volgens de Belgische politie heeft NL op 17 mrt niet gemeld dat de FBI informatie had over de broers El Bakraoui. Vd Steur zegt van wel. reageer retweet
Als het aan hem ligt wel ja. Maar de rest werkt niet mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wilders wekt de indruk dat ze dicht gaan?
Ja, dat absoluutquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Die ja, met z'n irritante harses.
Dat moet toch ook met Wilders zijn idee? Anders is het gewoon een onzinnig voorstel, wat het al sowieso ook isquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Precies. Oftewel je hebt er nog niets aan. Buma praat alsof er 24/7 grenscontroles plaatsvinden.
Net gaf die toe dat ze niet dicht gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Als het aan hem ligt wel ja. Maar de rest werkt niet mee.
Heb je een bron?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Confetti het volgende:
400,000 per dag? Geloof er geen bal van.
Zou best kunnen maar het is prima te controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Confetti het volgende:
400,000 per dag? Geloof er geen bal van.
vd Steur.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:marloesl twitterde op dinsdag 29-03-2016 om 17:48:02Volgens de Belgische politie heeft NL op 17 mrt niet gemeld dat de FBI informatie had over de broers El Bakraoui. Vd Steur zegt van wel. reageer retweet
Nep parlement.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Sylv3se het volgende:
Niemand volgt het debat, iedereen is met z'n telefoon bezig![]()
Wat een dooddoener. De islam Europa uit, dat gaat levens redden (en de leefbaarheid).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Falco het volgende:
Als Wilders echt koste wat kost mensenlevens wil sparen, dan kan hij beter zich richten op de quickwins zoals verbetering van gevaarlijke verkeerssituaties. Wat een idioot
Over heel de wereld kunnen ze het, maar afluisterland nr1 is niet in staat tot echte controle hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar het is prima te controleren.
Grenscontroles zorgen ervoor dat er geen illegale immigranten meer binnenkomen. Die blijven dan hangen in Duitsland en België, zodat ook deze landen geprikkeld worden om te controleren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
Terroristen sturen die niet in de systemen staan, en de grenscontroles zijn omzeild.
Zo is het maar net Jan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenscontroles zorgen ervoor dat er geen illegale immigranten meer binnenkomen. Die blijven dan hangen in Duitsland en België, zodat ook deze landen geprikkeld worden om te controleren.
Je hebt het over een paar miljard euro kosten per jaar voor potentieel een handvol potentiële (!!) dooien. We moeten dit risico incalculeren vind ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een dooddoener. De islam Europa uit, dat gaat levens redden (en de leefbaarheid).
Het is ook een beetje bizar om grenzen te sluiten puur voor dat handjevol terroristen per 10 jaar die in Nederland wat willen doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Toefjes het volgende:
Terroristen sturen die niet in de systemen staan, en de grenscontroles zijn omzeild.
dit vind ik altijd zo bizar om te zien. Niemand geeft een fuck. Soms zie je zelfs direct dat ze een spelletje aan het spelen zijn. Als ik dat op werk probeer..quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:52 schreef Sylv3se het volgende:
Niemand volgt het debat, iedereen is met z'n telefoon bezig![]()
Ons probleem, onze schuld dan hè.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Serieus Klaver, en dan nu al die Syriërs binnenlaten en dan straks roepen dat hun kinderen die aanslagen plegen hier geboren zijn.
Handvol? Leg dat de nabestaanden van Parijs en Brussel maar uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt het over een paar miljard euro kosten per jaar voor potentieel een handvol potentiële (!!) dooien. We moeten dit risico incalculeren vind ik.
Hooguit maak je van de grenscontroles een extra terroristisch doelwit als ze er niet doorheen komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook een beetje bizar om grenzen te sluiten puur voor dat handjevol terroristen per 10 jaar die in Nederland wat willen doen.
Een beter motief is illegale migratie en criminaliteit.
Dat komt bij Klaver niet opquote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Aanslagplegers hebben volgens Klaver de Franse nationaliteit... als we de grenzen altijd gesloten zouden hebben gehouden, dan zouden de ouders van deze terroristen nooit naar Europa zijn gekomen.
Toen de asielzoekers massaal binnenstormden riep die ook al trots 'dit worden onze buren en landgenoten' .quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat komt bij Klaver niet op![]()
Hij lijkt er wel trots op dat al die terroristen nu ook onze paspoorten hebben.
Dat lijkt me sowieso een niet-kloppende uitspraak.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
Dus terrorisme is home grown en heeft niets met islam te maken, bedoelt-ie dat?
Precies!!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Serieus Klaver, en dan nu al die Syriërs binnenlaten en dan straks roepen dat hun kinderen die aanslagen plegen hier geboren zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |