Dat heeft van Oostveen al min of meer bevestigd eerder vanmiddagquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:22 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er tijdens dit interlandweek nog stil zal worden gestaan bij alle wedstrijden, ik mag hopen van wel.
Dat alleen Nederland of de rest ook? Nederland snap ik.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:23 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat heeft van Oostveen al min of meer bevestigd eerder vanmiddag
Die heeft het alleen over Nederland gehad, maar heel specifiek was hij er nog niet overquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:23 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat alleen Nederland of de rest ook? Nederland snap ik.
Uit boosheid op het toenmalige bestuur van Ajax.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:27 schreef Geo4kant het volgende:
Al vraag ik mij af waarom hij voor Feyenoord is gaan spelen.
En dan kampioen worden en de beker winnenquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Uit boosheid op het toenmalige bestuur van Ajax.
Dat wist je toch welquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:29 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
En dan kampioen worden en de beker winnendan heb je ze goed
Dit meen je nietquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:27 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Goede stats.
Al vraag ik mij af waarom hij voor Feyenoord is gaan spelen.
Mooie oplossingquote:De oefeninterland vrijdag van het Nederlands elftal tegen Frankrijk wordt in de veertiende minuut stilgelegd. In de Amsterdam Arena zal dan een minuut stilte worden gehouden voor Johan Cruijff. Voorafgaand aan de wedstrijd wordt ook al een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers van de terreuraanslagen in België.
Waar lees je dat?quote:
Hijs is straks te gast bij DWDD en Humberto Tan.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:43 schreef Tagliano het volgende:
Frits Barend presenteert het programma op NPO2, genoooooot
Ik kijk lekker naar Kees vanavondquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:45 schreef superniger het volgende:
[..]
Hijs is straks te gast bij DWDD en Humberto Tan.![]()
GENOT
Nee Tom Egberts presenteert het programma vanavond.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:43 schreef Tagliano het volgende:
Frits Barend presenteert het programma op NPO2, genoooooot
Dan informeert de nieuwslezer mij verkeerd, zou kunnenquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee Tom Egberts presenteert het programma vanavond.
Het zal wel weer de 15e minuut worden.quote:
Uiteraard, zo gaat het altijdquote:Op donderdag 24 maart 2016 17:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het zal wel weer de 15e minuut worden.
Dat zei die man.quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:47 schreef Tagliano het volgende:
Dan informeert de nieuwslezer mij verkeerd, zou kunnen
Aan tafel: Matthijs van Nieuwkerk (DWDD), Wilfred Genee (Voetbal Inside), Tom Egbers (Studio Sport Extra) en Kees Jansma (De Tafel van Kees).quote:Op donderdag 24 maart 2016 17:49 schreef Haaibaaike het volgende:
Ook bij Pauw over het overlijden van Cruijff.
Sow dat kan best leuk wordenquote:Op donderdag 24 maart 2016 18:01 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Aan tafel: Matthijs van Nieuwkerk (DWDD), Wilfred Genee (Voetbal Inside), Tom Egbers (Studio Sport Extra) en Kees Jansma (De Tafel van Kees).
VANAVOND MELDEN
quote:Tijdens de oefenwedstrijd tussen Nederland en Frankrijk van vrijdagavond zal er in de veertiende minuut niet gevoetbald worden. Het oefenduel zal na een klein kwartiertje stilgelegd worden, ter nagedachtenis aan de vandaag overleden Johan Cruijff.
Mooi geschreven.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Zonde dat Sierd de Vos nergens uitgenodigd is.
http://www.ziggosporttota(...)ken-was-magisch.html
Dat heeft hij volledig aan zichzelf te danken.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Zonde dat Sierd de Vos nergens uitgenodigd is.
http://www.ziggosporttota(...)ken-was-magisch.html
Alles wat Sierd de Vos schrijft is poëzie. Jammer dat Johannes geen mod meer is, die had met deze vuige aantijgingen wel raad geweten.quote:
Een aantijging is een beschuldiging. Ik postte een constatering.quote:Op donderdag 24 maart 2016 18:34 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Alles wat Sierd de Vos schrijft is poëzie. Jammer dat Johannes geen mod meer is, die had met deze vuige aantijgingen wel raad geweten.
Ik denk dat hij zich gewoon laat begraven in Barcelona.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:34 schreef Scrummie het volgende:
Waar zou hij begraven worden? Barcelona? Of kan dat niet?
Denk het ook.quote:Op donderdag 24 maart 2016 19:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich gewoon laat begraven in Barcelona.
Deze moet je even uitleggenquote:Op donderdag 24 maart 2016 19:44 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ja. Hij was een hele goede voetballer (een van de beste zelfs) maar verder was het echt niet bovengemiddeld.
Dit is toch een forum en geen condoleanceregister?quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef Ajacied422 het volgende:
Het persoonlijke gebash is wel weer genoeg geweest, even opgeschoond.
Nare sfeer hangt hier.
Veel mensen irriteren zich aan je manier van posten, dan is het beter om even in te grijpen omdat het al een hele pagina op de persoonlijke toer gaat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 20:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dit is toch een forum en geen condoleanceregister?
Komt nu wel heel dichtbijquote:Op donderdag 24 maart 2016 21:56 schreef -Deluzion- het volgende:
R.I.P, ik dacht toevallig gisteren nog aan hem. Kan het nauwelijks geloven
twitter:paulpogba twitterde op donderdag 24-03-2016 om 15:44:37Rest in peace legend Johan Cruijff🙏🏿 https://t.co/cUL3HG6Jsu reageer retweet
quote:‘Ik slaap prima. Omdat ik alleen nog dingen doe die ik leuk vind. Tegen mijn spelers zei ik vaak dat ik lachende gezichten op het veld wilde zien. Topsport is een serieuze bezigheid, maar er moet wel wat te lachen zijn. Zo heb ik altijd in het leven gestaan. Weet je wat het is? In je laatste jas zitten geen zakken. Als je in je kist ligt, heb je niks meer aan status of geld. Dus geniet van de dingen die je doet. En probeer anderen te laten meegenieten.’
twitter:delpieroale twitterde op donderdag 24-03-2016 om 14:50:20Grazie Genio / Thank you genius#Cruyff https://t.co/tN967Vph4p reageer retweet
Dat zal wel bij meerdere beroemdheden gebeuren wanneer ze ziek zijn. Ze leggen dan alvast wat dingen klaar voor het geval dat.quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:55 schreef Evertjan het volgende:
Wat ik dus apart vond vandaag dat de NOS dus blijkbaar al allemaal interviews klaar had staan over Cruijff zijn dood. Niet van een paar maanden maar dus echt al van 2012 enzo
Dit ja. Net zoals de kranten, dat ligt allemaal al klaar, niet alleen als iemand al ziek is. Voor leden van het koningshuis zal bijv. ook al een 'programma' klaar liggen, wat af en toe wordt bijgewerkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zal wel bij meerdere beroemdheden gebeuren wanneer ze ziek zijn. Ze leggen dan alvast wat dingen klaar voor het geval dat.
Blijft een beetje apartquote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zal wel bij meerdere beroemdheden gebeuren wanneer ze ziek zijn. Ze leggen dan alvast wat dingen klaar voor het geval dat.
Alle grote media (kranten, nieuwszenders, etc.) bereiden de dood van grote namen voor, zeker als het bekend wordt dat ze ziek zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:55 schreef Evertjan het volgende:
Wat ik dus apart vond vandaag dat de NOS dus blijkbaar al allemaal interviews klaar had staan over Cruijff zijn dood. Niet van een paar maanden maar dus echt al van 2012 enzo
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
The Guardian zet Rob Rensenbrink op de cover
Foutje, bedankt.
Mijn tranen zijn op.quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:01 schreef Rabieluh het volgende:
Nu op Pauw, maar dat zal iedereen al wel weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn tranen zijn op.
Zo raar, een man die mijn hele leven in mijn leven is geweest.
Net zoals Youp het verwoordde bij DWDD.Johan is gewoon een ongekend icoon, totaal niet Nederlands zoals hij een held is. Normaal worden zulke mensen naar beneden gepraat want iedereen moet maar gewoon normaal doen en we doen niet aan helden in Nederland. Toch was hij het, zonder dat hij het wilde ook al realiseerde hij het wel, Cruijff was een Nederlandse held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
En zo is het!quote:
Lijkt mij leuk als het morgen al zo heet.quote:
Jij spoort niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 02:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
RIP. Een echte legende.
Overigens, Johan Cruijff Stadion. JCS. Jesus Christ Superstar. Goede afkorting.
Ik vond het wat apart, zeker omdat men die link gekscherend sowieso al maakte vanwege JC.quote:
Groter dan God in A'dam en Barcelona.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik vond het wat apart, zeker omdat men die link gekscherend sowieso al maakte vanwege JC.
Ik als Feyenoorder beschouw hem ook als de grootste. Hij heeft gewoon dat extra beetje dat je maar zelden ziet bij een speler. Bij terugkijken van beelden kan ik vooral genieten van de momenten waarop hij complete rust over de bal heeft, bijna stapvoets maar de tegenstander durft niet in te grijpen. Het dirigeren van de spelers op zulke momenten en dan die pass. Het huidige voetbal leent zich daar niet echt meer voor, qua tempo, maar daar straalde echt de klasse vanaf.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Groter dan God in A'dam en Barcelona.
In het huidige voetbal zou hij aan alle kanten voorbijgelopen worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik als Feyenoorder beschouw hem ook als de grootste. Hij heeft gewoon dat extra beetje dat je maar zelden ziet bij een speler. Bij terugkijken van beelden kan ik vooral genieten van de momenten waarop hij complete rust over de bal heeft, bijna stapvoets maar de tegenstander durft niet in te grijpen. Het dirigeren van de spelers op zulke momenten en dan die pass. Het huidige voetbal leent zich daar niet echt meer voor, qua tempo, maar daar straalde echt de klasse vanaf.
Niet als hij zelf ook het zelfde trainingsregime zou volgen. Altijd een beetje flauwe vergelijking huidige voetbal en vroegere voetbal. Een speler als Messi zou doormidden geschopt zijn in het vroegere voetbal als je kijkt naar de tweebenige tackles die toen toegestaan waren.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
In het huidige voetbal zou hij aan alle kanten voorbijgelopen worden.
Met wat groeihormonen, anabolen en zonder roken had ie het wel gered denk ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet als hij zelf ook het zelfde trainingsregime zou volgen. Altijd een beetje flauwe vergelijking huidige voetbal en vroegere voetbal. Een speler als Messi zou doormidden geschopt zijn in het vroegere voetbal als je kijkt naar de tweebenige tackles die toen toegestaan waren.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:58 schreef golfer het volgende:
Henk Spaan:
Cruijff is niet dood.
Dat kan niet, wat Teletekst ook zegt.
God is dood, dat is terecht.
Om God laat ik geen traan.
Lennon is dood en Elvis met zijn kuif.
Despoten die heersen over het leven en de dood, zij gaan.
Maar Cruijff;Johan Cruijff zal altijd blijven, beeld genoeg.
Vergeet niet het geluid.
Die stem en zijn accent, voor eeuwig opgeslagen.
Zelfs als alle beelden weg zijn,
Archieven opgeblazen, overstroomd,
Hun vuur voorgoed gedoofd,
Het maakt niet uit:
Johan Cruijff gaat nooit meer uit je hoofd
![]()
In Barcelona geldt de wet dat hij binnen 48 uur begraven moet worden. Sowieso komt er geen staatsbegrafenis omdat de familie het liever in besloten kring doet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:45 schreef Caland het volgende:
Komt er eigenlijk een soort van staatsbegravenis in Amsterdam, zoals Moulijn dat ook kreeg in Rotterdam?
Of wordt hij in Barcelona begraven
quote:Edwin Winkels, freelance journalist gevestigd in Spanje, bevestigt tegenover de NOS dat de nabestaanden van Cruyff dit wensen. "De familie wil een begrafenis in intieme en besloten kring." Het is nog niet duidelijk waar Cruyff begraven wordt. De Verlosser, zoals hij liefkozend werd genoemd, verbleef veel in Nederland en Spanje.
"Als het in Barcelona is, dan moet hij binnen 48 uur begraven worden. Dat is volgens de wet, dus dan is begrafenis uiterlijk zaterdag. Maar misschien heeft hij wel de wens om in Amsterdam begraven te worden, waar ook zijn vader Manus, zijn moeder Nel en zijn tweede vader Ome Henk begraven liggen."
Dat heb ik gisteren paar keer gehoord op tv dat Edwin vertelde dat Johan in besloten kring begraven wordt binnen 48 uur!quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:47 schreef Ajacied422 het volgende:
In Barcelona geldt de wet dat hij binnen 48 uur begraven moet worden. Sowieso komt er geen staatsbegrafenis omdat de familie het liever in besloten kring doet.
Over nummer 14, pagina 14 van het Parool vandaag:quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:55 schreef Tagliano het volgende:
Het Nederlands Elftal speelt zonder nummer 14 vanavond. Maar goed, de laatste keer dat het überhaupt gebeurde was september 2014
Ook mooi gevondenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 11:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Over nummer 14, pagina 14 van het Parool vandaag:
[ afbeelding ]
En het gedicht van Spaan staat op de voorpagina van het Parool:
[ afbeelding ]
Terecht.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:06 schreef onlogisch het volgende:
http://www.fcbarcelona.com/
Alles op de frontpage gaat over El Salvador.
Hij heeft meer vrienden in Barcelona dan in Nederland. Daar zijn ze hem meer dankbaar dan hier. Gek is dat eigenlijk hé. Ook als je Guardiola over hem hoort praten. Niets anders dan lof.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/209(...)ien-van-cruijff.html
Klinkt stom, maar ik ben wel onder de indruk van de grootsheid van Cruijff. Heb dat nooit zo in de gaten gehad.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij heeft meer vrienden in Barcelona dan in Nederland. Daar zijn ze hem meer dankbaar dan hier. Gek is dat eigenlijk hé. Ook als je Guardiola over hem hoort praten. Niets anders dan lof.
Mooi om te zien
Wat hij in die zeven jaar heeft neergezet in Barcelona is natuurlijk fabuleus. Zeker is het jammer dat Laporta de presidentsverkiezingen daar niet heeft gewonnen maar die geldzieke Bartomeu. Al blij genoeg dat Enrique het prima op de been houdt.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hij heeft meer vrienden in Barcelona dan in Nederland. Daar zijn ze hem meer dankbaar dan hier. Gek is dat eigenlijk hé. Ook als je Guardiola over hem hoort praten. Niets anders dan lof.
Mooi om te zien
Wat Stijn zegt. Hij wist ze natuurlijk kampioen te maken na de hegemonie van Real. En hij bezorgde ze de eerste europacup 1.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klinkt stom, maar ik ben wel onder de indruk van de grootsheid van Cruijff. Heb dat nooit zo in de gaten gehad.
Bizar dat die man nooit voor een hele lange tijd de KNVB heeft gewerkt eigenlijk. Hier komen we de laatste jaren niet verder dan een belachelijk 'symposium' terwijl het voetbal afglijd naar een idioot slecht niveau.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat Stijn zegt. Hij wist ze natuurlijk kampioen te maken na de hegemonie van Real. En hij bezorgde ze de eerste europacup 1.
Maar, het allermooiste vind ik dat ze verwijzen naar het totaal voetbal, de manier van voetballen. Ja we hadden in de gouden tijd Xavi/Messi/Iniesta, maar het idee, de gedachte is één en al Johan.
Omdat het in Nederland stikt van de ego's en belangen, denk ik. Het veel aanvallende voetbal van vijf jaar geleden is inmiddels totaal verdwenen. Nu kijken we naar trainers die doordrenkt zijn van een resultaatvoetbalgedachte.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bizar dat die man nooit voor een hele lange tijd de KNVB heeft gewerkt eigenlijk. Hier komen we de laatste jaren niet verder dan een belachelijk 'symposium' terwijl het voetbal afglijd naar een idioot slecht niveau.
De Johan Cruijff graftombe zou ik dan weer toepasselijker vinden.quote:
Jij moet eens ophouden met het haten op resultaatvoetbal. Daar is helemaal niets nis mee als je daarmee meer kan bereiken.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland stikt van de ego's en belangen, denk ik. Het veel aanvallende voetbal van vijf jaar geleden is inmiddels totaal verdwenen. Nu kijken we naar trainers die doordrenkt zijn van een resultaatvoetbalgedachte.
Ik moet niets.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Jij moet eens ophouden met het haten op resultaatvoetbal. Daar is helemaal niets nis mee als je daarmee meer kan bereiken.
Dat bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Jij moet eens ophouden met het haten op resultaatvoetbal. Daar is helemaal niets nis mee als je daarmee meer kan bereiken.
Raap me opquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:51 schreef BadderHaring het volgende:
Cruijff was afgelopen dinsdag nog bij de dokter. Hij vroeg aan de dokter: Haal ik Goede vrijdag nog? Zei de dokter: Da witte donderdag..
Heb je die van je jongste zoontje gehoord?quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:51 schreef BadderHaring het volgende:
Cruijff was afgelopen dinsdag nog bij de dokter. Hij vroeg aan de dokter: Haal ik Goede vrijdag nog? Zei de dokter: Da witte donderdag..
Nee joh, gekkie, die kan nog helemaal niet praten. Die is zes maanden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:54 schreef GGMM het volgende:
[..]
Heb je die van je jongste zoontje gehoord?
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De Johan Cruijff graftombe zou ik dan weer toepasselijker vinden.
Een jaar lang voetbal zoals Cruijff het gewild heeft, maar geen kampioenschap. Zou ik voor tekenenquote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:47 schreef hafcfan het volgende:
[..]
In Barcelona dusquote:Op vrijdag 25 maart 2016 13:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Cruijff wordt vanmiddag in besloten kring gecremeerd.
Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:59 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Een jaar lang voetbal zoals Cruijff het gewild heeft, maar geen kampioenschap. Zou ik voor tekenen
Het is ook maar net wat je "bereiken" noemt overigens. Ik denk dat over een jaar of 50 meer mensen Cruijff kennen dan Mourinho
Het is dus maar net wat je "bereiken" noemt en hoeveel waarde je daaraan hechtquote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn tranen zijn op.
Zo raar, een man die mijn hele leven in mijn leven is geweest.
Net zoals Youp het verwoordde bij DWDD.Kan het goed begrijpen. Ik ben 'nog maar' 35 en ik heb dat gevoel al een beetje. Had gister een paar keer de tranen in m'n ogen staan. Ik besef het ook nog niet echt. Zolang ik leef is Cruijff een icoon, een held en een soort instituut. Lastig te beschrijven, misschien was hij voor mij niet zozeer een persoon, maar veel groter dan dat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen Ajacied, maar Cruijff overstijgt alle Ajax/PSV/Feyenoord-concurrentie. Hij is één van de redenen waarom we trots zijn op ons land.
Tja, eigenlijk schieten alle woorden te kort.![]()
![]()
Ik ben 22 en was al echt geëmotioneerd toen ik alle beelden terug zag, en alle lofuitingen. Cruijff was gewoon zo'n legende, in alles. Ga je gewoon missen dat hij niet even zijn mening geeft over het een of ander.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 19:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kan het goed begrijpen. Ik ben 'nog maar' 35 en ik heb dat gevoel al een beetje. Had gister een paar keer de tranen in m'n ogen staan. Ik besef het ook nog niet echt. Zolang ik leef is Cruijff een icoon, een held en een soort instituut. Lastig te beschrijven, misschien was hij voor mij niet zozeer een persoon, maar veel groter dan dat...
Ik ben geen Ajacied, maar Cruijff overstijgt alle Ajax/PSV/Feyenoord-concurrentie. Hij is één van de redenen waarom we trots zijn op ons land.
Tja, eigenlijk schieten alle woorden te kort.![]()
En Mourinho zal langer herinnerd worden alle Henk de Jongs van deze wereld die het met mooi voetbal probeerden. Johan is een uitzondering. Niet voor niets dat hij zo geliefd is, maar om nou met het gebrek aan middelen in Nederland mooi voetbal te eisen gaat wel erg ver.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 12:59 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Een jaar lang voetbal zoals Cruijff het gewild heeft, maar geen kampioenschap. Zou ik voor tekenen
Het is ook maar net wat je "bereiken" noemt overigens. Ik denk dat over een jaar of 50 meer mensen Cruijff kennen dan Mourinho
Bron: http://www.ed.nl/sport/ee(...)ng-cruijff-1.1668772quote:Weet je wat, dacht Ruud Doevendans, ik ga een boek schrijven. En ik breng het zelf uit. Want mijn jeugdheld, Jan van Beveren, blijft me fascineren en intrigeren. Hoe kan het nou, dacht hij, dat een van 's werelds meest begenadigde keepers zo weinig interlands speelde met het Nederlands elftal? Doevendans had geen enkele ervaring als schrijver, maar zijn absolute wil om de waarheid boven tafel te krijgen, leverde een fenomenaal goed boek op.
'Klem!' is een scherp en kritisch eerbetoon aan Van Beveren. De schrijver sprak met tientallen betrokkenen, analyseerde videobanden van vele wedstrijden en fileerde Van Beverens relatie met Johan Cruijff tot op het bot.
Het breekpunt in de loopbaan van Van Beveren is natuurlijk zijn afwezigheid op het WK van 1974. Tot die tijd was hij zes, zeven jaar lang de onbetwiste nummer één van Nederland geweest. Op het WK, zo wil de geschiedschrijving, had het team echter een 'meevoetballende keeper' (Jan Jongbloed) nodig.
Doevendans weerlegt die aanname feilloos. Jongbloed blijkt in zeven WK-wedstrijden slechts één relevante ingreep buiten het strafschopgebied te hebben verricht. De afwezigheid van Van Beveren is geen voetbaltechnische keuze geweest, maar kwam voort uit een hoogoplopend financieel conflict met Cruijff en diens schoonvader Cor Coster. Uit documenten die Doevendans publiceert, blijkt dat de verdeling van de reclamegelden voor en tijdens het WK de oorzaak is geweest van de breuk met Van Beveren. De KNVB trok die zomer 150.000 gulden uit om persoonlijke sponsorcontracten van bepaalde spelers (Cruijff, Neeskens, Van Hanegem, Keizer) af te kopen. Dit geld kwam uit de gezamenlijke pot, waaruit de gehele selectie betaald diende te worden. Per saldo kregen de overgebleven spelers dus veel minder uitbetaald dan de vier vedetten.
Van Beveren bevestigt dit in het boek: " Daar is het allemaal begonnen. Ik heb toen tegen de andere spelers gezegd dat ik wel in de gaten had waar dat geld naartoe zou gaan. Toen moet er iets ontstaan zijn: van die vent moeten we af. Die doet veel te moeilijk, wordt ons veel te gevaarlijk."
Verschillende getuigen melden in het boek dat Van Beveren weigerde zich te laten begeleiden door Inter Football, het bedrijf van Cruijffs schoonvader Cor Coster. Volgens oud-secretaris Jan Huijbregts van de KNVB was dat 'niet slim' van de doelman.
Michels, die een conflict met Cruijff wil voorkomen, zet Van Beveren op dat moment onder druk. Drie weken voor het WK eist Michels dat de doelman meespeelt in een oefenwedstrijd tegen HSV, omdat hij daar zijn 'vaste ploeg' aan het werk wil zien. Van Beveren voelt zich nog niet helemaal fit. Hij is net hersteld van een liesblessure, maar geeft aan dat zijn terugkeer een kwestie van dagen is. 'Dan heb ik een slecht bericht voor je', zegt de bondscoach, die de doelman naar huis stuurt.
In de wedstrijd tegen HSV speelt Oranje allerminst met het WK- team. Michels kiest voor onder anderen Schrijvers, Strik, Israel, Willy van de Kerkhof, Mulder, Brokamp en Keizer! Geen van allen spelers die drie weken later tegen Uruguay staan opgesteld. Op 5 juni '74, in de laatste oefenwedstrijd tegen Roemenië, nog steeds geen Jongbloed in het doel, maar Eddy Treytel van Feyenoord.
De invloed van Cruijff is gigantisch, zowel op financieel als op technisch vlak. Van Beveren is echter nog niet vergeten dat Cruijff – en met hem meerdere Ajacieden – zich tussen 1966 en 1972 vaak en gemakkelijk afmeldden voor interlands. 'De meesten gooiden er gewoon met de pet naar', zegt hij. Vanaf het WK in West- Duitsland domineert PSV de vaderlandse competitie.
Voor de uitwedstrijd (EK-kwalificatie) van september 1975 tegen Polen zijn zes spelers van PSV geselecteerd, onder wie de teruggekeerde Van Beveren. Cruijff en Neeskens mogen een dag later naar Chorzov afreizen. De irritatie groeit als het 's avonds aan de bar in het spelershotel gezellig wordt. Huijbregts weet dat Van Beveren zich op de wedstrijd wil kunnen concentreren. Andere spelers hadden dat niet. "Als die 's avonds aan de bar zaten, dan barstte het van de vrouwen", zegt Huijbregts.
Cruijff en Neeskens nemen, als enige spelers, hun eigen echtgenotes mee naar Polen en Knobel legt de training stil als de twee zich melden. Iedereen begroet hen, behalve de zes PSV'ers. Van der Kuijlen maakt een losse opmerking in de trant van: zo, de koningen van Spanje zijn gearriveerd. Die uitspraak verschijnt later in een krant en Cruijff roept Van Beveren ter verantwoording, omdat hij er kennelijk van overtuigd is dat de doelman de roerganger achter de onvrede is. Dan spreekt Cruijff het machtswoord: jij eruit of wij eruit.
Zo'n vaart loopt het nog niet, maar Oranjes tweede doelman Piet Schrijvers, van Ajax, bevestigt de rol van Cruijff. "Knobel werd helemaal ingepakt door de Ajacieden. Om Jan te sarren, hebben ze nog eens emmers water in zijn bed leeggegooid."
De media laten Van Beveren genadeloos vallen. Vooral Voetbal International komt er in de analyses van Doevendans erg slecht vanaf. Dit blad kiest constant partij (voor Cruijff en de zijnen) en noemt Van Beveren zonder schroom 'een zeikerd'. Als Oranje kansloos met 4-1 van Polen verliest, krijgt de doelman de schuld van het belangrijke eerste doelpunt. Maar als PSV vervolgens met 6-2 van Ajax wint, is het zelfvertrouwen weer terug in Eindhoven.
Van Beveren en Van der Kuijlen willen zich dan ook niet zomaar beschikbaar stellen voor de return tegen Polen. Knobel praat hen om en zegt de twee toe dat er 'dingen zullen veranderen' bij het Nederlands elftal.
Op zaterdag 11 oktober 1975 ontvangt Knobel echter een telefoontje van Cruijff, wiens woorden helder zijn. Van Beveren en Van der Kuijlen moeten uit het elftal, Jongbloed en Van Hanegem moeten erin – zo herinnert Knobel zich nog. Cruijff dreigt dat anders alle Ajacieden zullen opstappen.
De maandag daarop, in Zeist, komt het al snel tot een gesprek. De PSV'ers hebben – op aandrang van manager Ben van Gelder en trainer Kees Rijvers – afgesproken dat ze solidair met elkaar zullen zijn als Cruijff voet bij stuk houdt. De vergadering loopt bijna op een handgemeen uit. Cruijff zet de zaak op scherp en zegt: 'Meneer Knobel, u moet maar kiezen. Als u verder wilt gaan met Van Beveren en Van der Kuijlen, dan stap ik nu op'. 'Dan kies ik voor Cruijff', zegt Knobel.
De overige PSV'ers (Krijgh, Van Kraaij en de gebroeders Van de Kerkhof) blijven op aandrang van Van Beveren tóch in Zeist achter. Volgens Rijvers heeft die opstelling uiteindelijk geleid tot een scheiding der geesten binnen PSV.
Terugblikkend stelt Knobel vast dat Van Beveren 'in wezen gelijk had' met zijn opstelling. Hij bevestigt ook dat er in Polen spelletjes zijn gespeeld met de doelman. 'Ook toen had Van Beveren gelijk', zegt hij nu. Van Beveren hoopt nog steeds op deelname aan een WK en de nieuwe bondscoach Jan Zwartkruis haalt hem begin 1977 terug bij Oranje.
De doelman dwingt bij de KNVB af dat hij alle misgelopen premies over de laatste drie jaren krijgt uitbetaald. Als Van Beveren zich vervolgens bij de selectie meldt, heeft ook Zwartkruis een vervelende mededeling. Hij kiest in de kwalificatiewedstrijd tegen IJsland (uit) voor de onervaren en relatief onbekende Jan Ruiter. In het boek zegt Ruiter: "Iedereen ging ervan uit dat Van Beveren zou spelen, maar Zwartkruis ging even overleggen met aanvoerder Ruud Krol en de zaken werden plotseling weer omgedraaid. Van Beveren is er de dupe van geworden. Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar feitelijk was het corruptie."
Nog één keer keert maakt Van Beveren zijn rentree, in augustus '77 thuis tegen IJsland. Maar als Oranje het beslissende WK-kwalificatieduel met België wacht, wordt Van Beveren op de dag van de wedstrijd al vroeg gewekt door Zwartkruis. Die meldt dat Jongbloed zal spelen. En zegt tegen Van Beveren: "Ik heb een heel zwak verweer. Ik word ook maar gemanipuleerd. Cruijff wil niet meedoen als jij speelt." Zwartkruis bevestigt zijn woorden in het boek. "Het was manipuleren en marchanderen in die jaren." Van Beveren zal nooit meer voor Nederland spelen en blijft steken op 32 interlands. Als hij tijdens het WK van '78 wordt uitgenodigd om op televisie een analyse te geven van het duel met Peru, treft hij in de studio van de NOS grote paniek aan. Er zijn bedreigingen binnengekomen. Van een actiegroep uit Hoogeveen die dreigt 'de landverrader' te zullen vermoorden, van anderen die het op zijn kinderen hebben gemunt en zij die aankondigen zijn huis in brand te steken.
PSV-manager Van Gelder hoort ervan en verbiedt Van Beveren op tv te verschijnen. Die besluit nog dezelfde avond dat hij Nederland zal verlaten. Pas in de zomer van 1980 legt PSV zich bij het onvermijdelijke neer. Van Beveren verhuist naar Amerika, waar hij tot op de dag van vandaag een gelukkig leven leidt.
Ik ga dit niet helemaal lezen en vooral niet op een zaterdagmiddag. Ben gekke henkie niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Zorro het volgende:
Cruijff
Een andere kant van het deze "held" (artikel uit 2007, dus vandaar de laatste zin):
[..]
Bron: http://www.ed.nl/sport/ee(...)ng-cruijff-1.1668772
Nee joh, je zult eens een kritische noot over 'de held' lezen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:30 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ga dit niet helemaal lezen en vooral niet op een zaterdagmiddag. Ben gekke henkie niet.
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee joh, je zult eens een kritische noot over 'de held' lezen.
niets gehoord eroverquote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:13 schreef houdjemond het volgende:
Nog meer Fok!kers die zo naar de ArenA gaan?
Dat voegt op dit moment helemaal niks toe. Natuurlijk had Johan ook zijn mindere kanten, zoals elk persoon. Maar wat voegt het toe om daarbij stil te staan? Je kan veel beter stil staan bij alle mooie dingen die hij de wereld heeft gebracht.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Beetje respect voor Badder. Hij is wel ex-prof.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat voegt op dit moment helemaal niks toe. Natuurlijk had Johan ook zijn mindere kanten, zoals elk persoon. Maar wat voegt het toe om daarbij stil te staan? Je kan veel beter stil staan bij alle mooie dingen die hij de wereld heeft gebracht.
lol, hoe zou jij het vinden als je pa/ma of een andere dierbare overlijdt bij jou, dat alle andere familieleden dan tijdens de begrafenis in een speech de negatieve kanten van diegene opgaan noemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 13:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nou ja, laten we nou niet elke Psv'er over een Badderkam scheren. Dat is al met al toch wel een extra speciale jongeman.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:53 schreef MPC60 het volgende:
Wat laten die psvers zich toch allemaal kennen, altijd de grootste bek over die is een troll, dat is een mongool... Moet je ze nu zien, alle respect voor jullie en je ploeg weg.
WTF? De meeste PSV'ers die ik ken (waaronder ikzelf) hebben alleen maar respect voor Cruijff. Niet zo zeiken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 14:53 schreef MPC60 het volgende:
Wat laten die psvers zich toch allemaal kennen, altijd de grootste bek over die is een troll, dat is een mongool... Moet je ze nu zien, alle respect voor jullie en je ploeg weg.
Dit was al in oktober van vorig jaar.twitter:433Ajax twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 20:18:07Peter R. de Vries en zoon weigeren te klappen voor Cruijff. Peter klapt alleen als hij betaald krijgt. @PeterRdeV https://t.co/a97kaLBNBv reageer retweet
Mafkees?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:53 schreef Zipportal het volgende:
Dit was al in oktober van vorig jaar.twitter:433Ajax twitterde op zaterdag 24-10-2015 om 20:18:07Peter R. de Vries en zoon weigeren te klappen voor Cruijff. Peter klapt alleen als hij betaald krijgt. @PeterRdeV https://t.co/a97kaLBNBv reageer retweet
http://www.telegraaf.nl/p(...)_voor_Cruijff__.html
Nu met het overlijden, schrijft die mafkees ook niks op zijn Twitter.
https://twitter.com/peterrdev?lang=nl
Als je klikt op die Tweet is er een filmpje bij. Dan kun je zien dat Peter gewoon dom verbaasd om zich heen kijkt. "Wat gebeurt hier?" Die mafkees is wereldvreemd.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:01 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Mafkees?![]()
Moet je verplicht klappen of zo? Laat hem dat lekker zelf bepalen joh, wat een onzin weer. Uiteraard is het niet netjes, maar dit hoeft ook weer niet zo opgeblazen te worden.
En hij is ook verplicht iets over Cruijff te twitteren? Welke wetsartikel bepaalt dat?quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:13 schreef Zipportal het volgende:
Als je klikt op die Tweet is er een filmpje bij. Dan kun je zien dat Peter gewoon dom verbaasd om zich heen kijkt. "Wat gebeurt hier?" Die mafkees is wereldvreemd.
Wetboek van Reconstructie.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hij is ook verplicht iets over Cruijff te twitteren? Welke wetsartikel bepaalt dat?
quote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:53 schreef Zipportal het volgende:
Ik heb heel veel respect voor Cruijff als voetballer. Het zou dom zijn om anders te beweren. Als mens echter ... En dan vooral tijdens zijn voetbal carriere, daarna lijkt het me een stuk beter te zijn geworden. Hoewel er ongetwijfeld een flink aantal mensen binnen ajax-bestuurskringen daar anders over denken.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WTF? De meeste PSV'ers die ik ken (waaronder ikzelf) hebben alleen maar respect voor Cruijff. Niet zo zeiken.
Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 17:13 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als je klikt op die Tweet is er een filmpje bij. Dan kun je zien dat Peter gewoon dom verbaasd om zich heen kijkt. "Wat gebeurt hier?" Die mafkees is wereldvreemd.
Echte eerbetoon komt nog he? Maar aangezien ze dat met en in overleg met de familie willen doen kon dat niet meteen want zoals je zelf begrijpt hadden die mensen even iets anders aan hun hoofd gisteren.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:07 schreef cofox het volgende:
Johan Cruijff was een geweldig voetballer in zijn tijd dat staat buiten kijf. Maar ik heb de afgelopen 30 jaar meer dan 45 verschillende landen bezocht en als ik zei dat ik uit Nederland kwam begon niemand spontaan over Johan Cruijff te lullen. Van Basten of Gullit werd wel met enige regelmaat aangehaald in het buitenland maar Cruijff nooit. Maar wij makenCruijff graag groter dan dat hij is met teksten de wereld reageert geschokt2/3 van wereld is bezig met overleven en maakt zich niet zo druk om de dood van Johan Cruijff laat staan dat ze weten wie hij is.
Zelfs hier op Fok krijgen ze nog geen 2 topic reeksen vol 2 dagen na zijn dood![]()
Het eerbetoon afgelopen vrijdag in de Arena was ook een echte aanfluiting dat noem je toch geen eerbetoon
Geen mens is zonder smetten.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 11:31 schreef Zorro het volgende:
Cruijff
Een andere kant van het deze "held" (artikel uit 2007, dus vandaar de laatste zin):
[..]
Bron: http://www.ed.nl/sport/ee(...)ng-cruijff-1.1668772
Dat kan.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 19:07 schreef cofox het volgende:
Johan Cruijff was een geweldig voetballer in zijn tijd dat staat buiten kijf. Maar ik heb de afgelopen 30 jaar meer dan 45 verschillende landen bezocht en als ik zei dat ik uit Nederland kwam begon niemand ooit spontaan over Johan Cruijff te lullen. Van Basten of Gullit werd wel met enige regelmaat aangehaald in het buitenland maar Cruijff nooit. [....]
Hij is jaloers op Cruijff omdat hij zelf niet zo'n tv-avond krijgt als Cruijff als hij overlijdtquote:Op zaterdag 26 maart 2016 16:53 schreef Zipportal het volgende:
oké nou doei héquote:Op zondag 3 april 2016 18:37 schreef FredWielergek het volgende:
Oke mooi. Maar nu is het wel genoeg. Wordt nu moe hiervan. Johan is dood, RIP. Over naar de orde van de dag, aub.
Ja laten we als club waar het ooit mee begonnen is er lekker niks aan doen, omdat iedereen al voor is geweest.quote:Op zondag 3 april 2016 18:37 schreef FredWielergek het volgende:
Oke mooi. Maar nu is het wel genoeg. Wordt nu moe hiervan. Johan is dood, RIP. Over naar de orde van de dag, aub.
Ga weg gekquote:Op zondag 3 april 2016 18:37 schreef FredWielergek het volgende:
Als het goed is wel.quote:Op zondag 3 april 2016 19:58 schreef MPC60 het volgende:
Mooi al die eerbetoningen maar nu was wel de laatste dag toch? Vooral camp nou gisteren was kippenvel.
Reactie van CR7 was ook mooi.quote:Op zondag 3 april 2016 22:39 schreef hardewerker3 het volgende:
Beetje spijtig van het feit dat er zoveel werd geroepen door de 1 minuut stilte voor Johan bij real-Barca
Zeker. De enige passende reactie ook. Heb werkelijk geen goed woord over voor mensen die nog geen 1 minuut hun kaken op elkaar kunnen houden voor de dood van iemand.quote:
Is daar een gifje van?quote:
Oke…..quote:Op maandag 18 april 2016 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
Van Oostveen pist op zijn graf en is alles kapot aan het maken.
Als iemand die tram vanaf vanmiddag tegenkomt, foto graag, ben benieuwd. Wanneer ik hem zelf zie maak ik natuurlijk ook een foto.quote:Amsterdam eert Cruijff met speciale tram
Vanaf vandaag rijdt er in Amsterdam een speciale Johan Cruijff-tram. Op de Middenweg, vlak bij zijn geboortehuis en op Cruijffs geboortedag, zal om 14.14 uur de tram officieel in gebruik worden genomen door een ander Ajax-icoon, Sjaak Swart.
Het is een initiatief van een conducteur van vervoersbedrijf GVB, die op het idee kwam om de onlangs overleden oud-voetballer op deze manier te eren. "De directie besloot direct met zijn plan aan de slag te gaan", zegt woordvoerder Mireille Muller.
Hoe de tram eruit gaat zien, wil het GVB nog niet zeggen. "Dat houden we nog even geheim. Het is in elk geval een eerbetoon aan de mens Cruijff, dus niet alleen aan de voetballer, maar ook aan de Amsterdammer Cruijff", vertelt Muller.
"De tram begint op lijn 14. Dat kan ook niet anders." De bedoeling is dat de tram de komende vijf weken door heel Amsterdam gaat rijden. "Cruijff was van iedereen. De tram kan daarom overal opduiken."
Als iemand die tram vanaf vanmiddag tegenkomt, foto graag, ben benieuwd. Wanneer ik hem zelf zie maak ik natuurlijk ook een foto.quote:[quote]Op maandag 25 april 2016 13:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Vanaf vandaag rijdt er in Amsterdam een speciale Johan Cruijff-tram. Op de Middenweg, vlak bij zijn geboortehuis en op Cruijffs geboortedag, zal om 14.14 uur de tram officieel in gebruik worden genomen door een ander Ajax-icoon, Sjaak Swart.
Het is een initiatief van een conducteur van vervoersbedrijf GVB, die op het idee kwam om de onlangs overleden oud-voetballer op deze manier te eren. "De directie besloot direct met zijn plan aan de slag te gaan", zegt woordvoerder Mireille Muller.
Hoe de tram eruit gaat zien, wil het GVB nog niet zeggen. "Dat houden we nog even geheim. Het is in elk geval een eerbetoon aan de mens Cruijff, dus niet alleen aan de voetballer, maar ook aan de Amsterdammer Cruijff", vertelt Muller.
"De tram begint op lijn 14. Dat kan ook niet anders." De bedoeling is dat de tram de komende vijf weken door heel Amsterdam gaat rijden. "Cruijff was van iedereen. De tram kan daarom overal opduiken."
twitter:yvillevoye twitterde op maandag 25-04-2016 om 14:22:35#Tram14 sinds 14.14 officieel in gebruik. https://t.co/pKu3Glc8XU https://t.co/GoFzTY0B3i reageer retweet
Mooi hoor.quote:Op maandag 25 april 2016 15:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
twitter:yvillevoye twitterde op maandag 25-04-2016 om 14:22:35#Tram14 sinds 14.14 officieel in gebruik. https://t.co/pKu3Glc8XU https://t.co/GoFzTY0B3i reageer retweet
Ja klopt, prachtige busquote:Op maandag 25 april 2016 15:15 schreef golfer het volgende:
Mooi gebaar. Zeker omdat het vandaag ook nog eens zijn geboortedag is.
Ik moest echt kotsen van dit stukjequote:Op maandag 25 april 2016 21:26 schreef Reismeis het volgende:
http://www.ziggosporttota(...)gaat-in-peptalk.html
Willem van Hanegem heeft het er moeilijk mee. Mooi fragment.
Willemquote:Op maandag 25 april 2016 21:26 schreef Reismeis het volgende:
Waarom?quote:
Dit.quote:Op maandag 25 april 2016 23:46 schreef Doublepain het volgende:
Willem
Hard van buiten, zacht van binnen
Dat is stoer.quote:
Kansloos stukje TV weer van 'Zeg het maar' v. Gelder.quote:Op maandag 25 april 2016 21:26 schreef Reismeis het volgende:
twitter:LeoVeringmeier twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 08:13:53Ik vind dit slechte journalistiek @jackvangelder Maarja. Van Gelder is ook geen topjournalist cq toppresentator. . https://t.co/WbK6xOJpnw reageer retweet
twitter:jackvangelder twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 12:00:20@LeoVeringmeier Helemaal mee eens. Die kan er niets van reageer retweet
Goed zo Sjek, wat een zeikwijfquote:Op dinsdag 26 april 2016 12:19 schreef Slobeend het volgende:
twitter:LeoVeringmeier twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 08:13:53Ik vind dit slechte journalistiek @jackvangelder Maarja. Van Gelder is ook geen topjournalist cq toppresentator. . https://t.co/WbK6xOJpnw reageer retweet
twitter:jackvangelder twitterde op dinsdag 26-04-2016 om 12:00:20@LeoVeringmeier Helemaal mee eens. Die kan er niets van reageer retweet
Woow, zie ik daar nou Ellen Hoog?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:19 schreef Slobeend het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |