quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:20 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
The Guardian zet Rob Rensenbrink op de cover
Foutje, bedankt.
Mijn tranen zijn op.quote:Op donderdag 24 maart 2016 23:01 schreef Rabieluh het volgende:
Nu op Pauw, maar dat zal iedereen al wel weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 00:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn tranen zijn op.
Zo raar, een man die mijn hele leven in mijn leven is geweest.
Net zoals Youp het verwoordde bij DWDD.Johan is gewoon een ongekend icoon, totaal niet Nederlands zoals hij een held is. Normaal worden zulke mensen naar beneden gepraat want iedereen moet maar gewoon normaal doen en we doen niet aan helden in Nederland. Toch was hij het, zonder dat hij het wilde ook al realiseerde hij het wel, Cruijff was een Nederlandse held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
En zo is het!quote:
Lijkt mij leuk als het morgen al zo heet.quote:
Jij spoort niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 02:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
RIP. Een echte legende.
Overigens, Johan Cruijff Stadion. JCS. Jesus Christ Superstar. Goede afkorting.
Ik vond het wat apart, zeker omdat men die link gekscherend sowieso al maakte vanwege JC.quote:
Groter dan God in A'dam en Barcelona.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik vond het wat apart, zeker omdat men die link gekscherend sowieso al maakte vanwege JC.
Ik als Feyenoorder beschouw hem ook als de grootste. Hij heeft gewoon dat extra beetje dat je maar zelden ziet bij een speler. Bij terugkijken van beelden kan ik vooral genieten van de momenten waarop hij complete rust over de bal heeft, bijna stapvoets maar de tegenstander durft niet in te grijpen. Het dirigeren van de spelers op zulke momenten en dan die pass. Het huidige voetbal leent zich daar niet echt meer voor, qua tempo, maar daar straalde echt de klasse vanaf.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 07:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Groter dan God in A'dam en Barcelona.
In het huidige voetbal zou hij aan alle kanten voorbijgelopen worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik als Feyenoorder beschouw hem ook als de grootste. Hij heeft gewoon dat extra beetje dat je maar zelden ziet bij een speler. Bij terugkijken van beelden kan ik vooral genieten van de momenten waarop hij complete rust over de bal heeft, bijna stapvoets maar de tegenstander durft niet in te grijpen. Het dirigeren van de spelers op zulke momenten en dan die pass. Het huidige voetbal leent zich daar niet echt meer voor, qua tempo, maar daar straalde echt de klasse vanaf.
Niet als hij zelf ook het zelfde trainingsregime zou volgen. Altijd een beetje flauwe vergelijking huidige voetbal en vroegere voetbal. Een speler als Messi zou doormidden geschopt zijn in het vroegere voetbal als je kijkt naar de tweebenige tackles die toen toegestaan waren.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
In het huidige voetbal zou hij aan alle kanten voorbijgelopen worden.
Met wat groeihormonen, anabolen en zonder roken had ie het wel gered denk ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 08:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Niet als hij zelf ook het zelfde trainingsregime zou volgen. Altijd een beetje flauwe vergelijking huidige voetbal en vroegere voetbal. Een speler als Messi zou doormidden geschopt zijn in het vroegere voetbal als je kijkt naar de tweebenige tackles die toen toegestaan waren.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 01:58 schreef golfer het volgende:
Henk Spaan:
Cruijff is niet dood.
Dat kan niet, wat Teletekst ook zegt.
God is dood, dat is terecht.
Om God laat ik geen traan.
Lennon is dood en Elvis met zijn kuif.
Despoten die heersen over het leven en de dood, zij gaan.
Maar Cruijff;Johan Cruijff zal altijd blijven, beeld genoeg.
Vergeet niet het geluid.
Die stem en zijn accent, voor eeuwig opgeslagen.
Zelfs als alle beelden weg zijn,
Archieven opgeblazen, overstroomd,
Hun vuur voorgoed gedoofd,
Het maakt niet uit:
Johan Cruijff gaat nooit meer uit je hoofd
![]()
In Barcelona geldt de wet dat hij binnen 48 uur begraven moet worden. Sowieso komt er geen staatsbegrafenis omdat de familie het liever in besloten kring doet.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 10:45 schreef Caland het volgende:
Komt er eigenlijk een soort van staatsbegravenis in Amsterdam, zoals Moulijn dat ook kreeg in Rotterdam?
Of wordt hij in Barcelona begraven
quote:Edwin Winkels, freelance journalist gevestigd in Spanje, bevestigt tegenover de NOS dat de nabestaanden van Cruyff dit wensen. "De familie wil een begrafenis in intieme en besloten kring." Het is nog niet duidelijk waar Cruyff begraven wordt. De Verlosser, zoals hij liefkozend werd genoemd, verbleef veel in Nederland en Spanje.
"Als het in Barcelona is, dan moet hij binnen 48 uur begraven worden. Dat is volgens de wet, dus dan is begrafenis uiterlijk zaterdag. Maar misschien heeft hij wel de wens om in Amsterdam begraven te worden, waar ook zijn vader Manus, zijn moeder Nel en zijn tweede vader Ome Henk begraven liggen."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |