abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:02:35 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160883239
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?

Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.

De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.

Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!

Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.

Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.

Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeën en mannen in jurken.

Wat moeten we toch aan met deze godsdienst? :'(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:03:31 #2
38496 Perrin
pi_160883254
Deze reeks maar even heropend (het vorige topic was vol), als iemand een betere OP heeft dan zet ik 'm er graag in.
pi_160883445
Islam is een archaïsche godsdienst op haar huidige manier en past totaal niet meer binnen de westerse normen en waarden imho.

Jammer dat de koran en de islam niet eens een grondige hervorming krijgt
pi_160883519
Maar dat komt omdat het probleem wel degelijk die religie is. Deze mensen die deze verschrikkelijke dingen doen, doen dat omdat ze denken dat daarmee gered worden, dat ze iets goeds doen. Dat ze na hun dood, iets goeds krijgen, er is geen andere ideologie dan religie die dat kan beloven.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:18:36 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160883552
Ik denk dat als kinderen op school beginnen te juichen en te roepen dat ze hopen dat er 'kankerveel doden' zullen vallen zoals gisteren na de aanslagen in Brussel we het probleem vreselijk onderkennen. Die kinderen roepen dat niet uit zichzelf, dat hebben ze of van (veel) oudere kinderen, of zelfs van hun ouders.

Dus het idee of de gedachte dat er meer moslims achter dit soort aanslagen staan is helemaal geen rare gedachte.
pi_160883566
Ik vermoed ook dat de zogenaamde gematigde moslim maar een kleine minderheid vormt binnen die religie in Nederland of de EU.
pi_160883591
Zodra iemand begint met "als rechtvaardig mens" is dat een teken dat je of jezelf of de lezer dat wil laten geloven.
Ten tweede je persoonlijke mening over iets is je eigen mening en ik snap niet wat een religie ermee te maken heeft.
Een andere aspect ervan is dat westerse legers minimaal 16 jaar oorlog aan het voeren zijn in, om het voor je begrijpelijker te maken, moslimlanden.
Uiteraard gaat dat gepaard met leed, dood en algemene destructie van algehele samenleving van de betreffende landen.
Vroeger konden we dat ongestraft doen want wie kon nou op een kameel helemaal vanuit het midden-oosten hierheen komen? Maar met de komst van globalisme is de oorlog, in mindere mate, hier ook voelbaar.
Het is triest maar het valt in het niets als je de onschuldige slachtoffers bij elkaar optelt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:22:11 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883616
Religies houden al eeuwen lang de progressie in bedwang. Net wanneer Europa enigszins afstand heeft weten te nemen van de morele dominantie van religie, komt er een nieuwe stroom van religieuze invloed op gang. Dat alleen al is voor mij genoeg reden tot zorg. Ik denk niet dat religie iets is om respect voor te hebben en ik persoonlijk juich het toe wanneer religieuze immigranten langzaam maar zeker afstand nemen van hun religie.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_160883639
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vermoed ook dat de zogenaamde gematigde moslim maar een kleine minderheid vormt binnen die religie in Nederland of de EU.
Ik wil nog wel geloven dat de meeste moslims gematigd zijn, gematigde islam vind ik nog steeds achterhaald overigens....

Maar dat een Te groot deel van de moslims wel extremistisch is lijkt me evident....
pi_160883643
Alle grote islamitische stromingen leren om oorlog te voeren om de islam te laten overwinnen.
Moeilijk te geloven? Vertel mij dan eens de stroming die geen jihad leert om een kalifaat te stichten.

De enige reden waarom sommigen nog respect hebben voor de islam, is omdat ze de dawah geslikt hebben: het mooi weer verhaal dat de voorhoede van de islam verplicht moet vertellen. Prik daar aub zo snel mogelijk doorheen. Zoek op wat de betreffende stroming echt leert, en herken de dawah leugen.
pi_160883655
Geen nieuwe islam importeren door mensen, maar ook niet door geld uit extreme landen.

Nationaliteit afpakken als er dubbele paspoorten zijn bij zware misdrijven.

Syriegangers niet meer binnen laten. En de familie onder curatele eventueel kinderen uit huis plaatsen ivm gevaar tot radicalisering.

De huidige wet gewoon eens handhaven. Haatzaaien etc. Echt niet toestaan. Ipv halfbakken aanpakken.

Daarnaast juist wel mensen die zich goed willen gedragen de kans geven een goede opleiding te volgen. Dus goede studiebeurzen, huisvesting voor studenten en trek daarmee de goedwillende moslims de samenleving weer in. Ipv ze in hunnparallelle wereld temlaten leven.
Whatever...
pi_160883677
Het is tijd voor een verbod op de islam in Europa.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:24:56 #13
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883678
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef loni55 het volgende:
Zodra iemand begint met "als rechtvaardig mens" is dat een teken dat je of jezelf of de lezer dat wil laten geloven.
Ten tweede je persoonlijke mening over iets is je eigen mening en ik snap niet wat een religie ermee te maken heeft.
Een andere aspect ervan is dat westerse legers minimaal 16 jaar oorlog aan het voeren zijn in, om het voor je begrijpelijker te maken, moslimlanden.
Uiteraard gaat dat gepaard met leed, dood en algemene destructie van algehele samenleving van de betreffende landen.
Vroeger konden we dat ongestraft doen want wie kon nou op een kameel helemaal vanuit het midden-oosten hierheen komen? Maar met de komst van globalisme is de oorlog, in mindere mate, hier ook voelbaar.
Het is triest maar het valt in het niets als je de onschuldige slachtoffers bij elkaar optelt.
Wat zou eigenlijk het gevolg zijn van terugtrekking van alle westerse legers uit het MO?
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:25:41 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883691
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef superniger het volgende:
Dat is onmogelijk en dat weet je zelf ook wel.
pi_160883724
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat zou eigenlijk het gevolg zijn van terugtrekking van alle westerse legers uit het MO?
In ieder geval minder dicators en je kan het zelf invullen wat dat voor resultaat heeft.
pi_160883733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:25 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is onmogelijk en dat weet je zelf ook wel.
Dat is niet onmogelijk maar onvermijdelijk.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:29:36 #17
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160883775
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef superniger het volgende:
We hadden dit probleem streng maar rechtvaardig aan moeten pakken voor er 55-60 miljoen van die knakkers in Europa waren. Vrees dat het nu te laat is.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:30:56 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883802
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:27 schreef loni55 het volgende:

[..]

In ieder geval minder dicators en je kan het zelf invullen wat dat voor resultaat heeft.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zeg niet dat 'we' daar moeten blijven, maar heb weinig hoop op veel verandering als we er weg zouden gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:31:25 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160883808
Had ik moslim geweest had ik op een gegeven moment ook wel moe geweest van al dat gezeik dat ik persoonlijk word aangevallen voor de daden van een ander waar ik niets maar dan ook helemaal niets mee heb te maken behalve dat we hetzelfde overkoepelende geloof aanhangen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:31:56 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883820
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:27 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat is niet onmogelijk maar onvermijdelijk.
En gaat in tegen onze eigen vrijheden. Zoals gezegd ben ik voor een vermindering van religie maar dat kan niet op een geforceerde manier gebeuren. Kan niet, mag niet en zou catastrofale gevolgen hebben.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:33:25 #21
452947 frietenstamp
pi_160883850
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:31 schreef Dven het volgende:
Had ik moslim geweest had ik op een gegeven moment ook wel moe geweest van al dat gezeik dat ik persoonlijk word aangevallen voor de daden van een ander waar ik niets maar dan ook helemaal niets mee heb te maken behalve dat we hetzelfde overkoepelende geloof aanhangen.
De vermoeidheid is wederzijds. We zijn niet voor elkaar gemaakt. De koek is op. Dit gaat een vechtscheiding worden. Vraag is alleen nog maar wanneer.
pi_160883855
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen. Ik zeg niet dat 'we' daar moeten blijven, maar heb weinig hoop op veel verandering als we er weg zouden gaan.
Dat kun je betwijfelen maar dat maakt het niet minder waar.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:33:46 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160883859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:31 schreef Strani het volgende:

[..]

En gaat in tegen onze eigen vrijheden. Zoals gezegd ben ik voor een vermindering van religie maar dat kan niet op een geforceerde manier gebeuren. Kan niet, mag niet en zou catastrofale gevolgen hebben.
Het is ook wel grappig. Het zijn dikwijls dezelfde gasten die roepen dat drugs gelegaliseerd moet worden en dergelijke. Want minder underground, betere controle, betere kwaliteit etc. etc.

En dan vervolgens wel het geloof van 50.000.000 mensen willen verbieden en denken dat het allemaal opgelost is :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:34:04 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160883868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

De vermoeidheid is wederzijds. We zijn niet voor elkaar gemaakt. De koek is op. Dit gaat een vechtscheiding worden. Vraag is alleen nog maar wanneer.
uh, ok.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:37:09 #25
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160883918
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat kun je betwijfelen maar dat maakt het niet minder waar.
Je bent wel erg optimistisch. Niet alle landen hebben standaard een neiging naar democratie.
pi_160883993
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Je bent wel erg optimistisch. Niet alle landen hebben standaard een neiging naar democratie.
Is Nederland een democratie? De VS? Frankrijk? Wat is de theoretische democratie en de praktische? Waarom moet het democratie zijn? Omdat wij dat op school leren? Omdat "democratie" de vrije markt mogelijk maakt?
pi_160884071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef Dven het volgende:

En dan vervolgens wel het geloof van 50.000.000 mensen willen verbieden en denken dat het allemaal opgelost is :D _O-
Stroman.

De islam dient verboden te worden omdat het jihad oorlog leert.
En jij wilt dat 50.000.000 mensen dit geleerd mag worden en dat het probleem dan opgelost is :D _O-
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:46:22 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160884092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:45 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Stroman.

ok
pi_160884116
Verboden? Nee.

Hervorming wenselijk, zeker.
Bovendien een betere integratie en onderwijs van moslimjeugd.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:48:59 #30
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_160884141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef Perrin het volgende:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?

Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.

De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.

Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!

Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.

Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.

Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeën en mannen in jurken.

Het blijft een dooddoener maar uitwassen bestrijden is simpelweg een goede strategie. En nee, dat is niet voldoende gebeurd.

Als bepaalde bevolkingsgroepen op grote schaal tegenover elkaar komen te staan is de uitkomst duidelijk, maar dat is niet wenselijk. Vrijheid van religie is prima, maar elke stap richting militant extremisme moet zonder uitzondering de kop in worden gedrukt.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_160884179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef skysherrif het volgende:
Verboden? Nee.

Hervorming kan alleen van binnenuit komen. Dat kun je niet opleggen bij zo'n grote religie.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_160884183
Er is een ander soort islam gaan ontstaan. Zeker die in europa. Hoe dat zit i don t en wil het ook niet weten en verder interesseert het mij verder ook geen flikker meer.

Maar ik weet zeker dat deze nieuwe vorm van Islam zal rotten en eigenlijk de gehele religie zal meenemen en dat vind ik weer spijtig.

Ik heb gemeenshapen in frankrijk gezien, in bepaalde wijken. Walgelijk. In brussel idem dito. Walgelijk. En dat is dan blijkbaar Islam. Immers daar zij zeggen religeus te zijn.
In moskeeen hoor je ook rare en verdraaide zieke ideeen wat ik eht denk van 'wtf , wtf"
Maar je gaat zwijgen. En wegstoppen en denken "oh heeft niets met islam te maken"

Ik ken zoveel joden uit arabishe landen en altijd zeggwn zij "met arabieren leven is like this: 'je hebt good days and bad days, when it is good you are safe but when it is bad you must fear for your life because they will cut your troat"

Islam is niet verlicht heb ik het idee. Omdat de wereld veranderd zouden religies ook mee moeten veranderen en dus gaan verlichten. Zoals bij christendom is gebeurd en ook het jodendom
Maar blijkbaar kan of lukt dat (nog) niet bij islam. Die blijft al 1400 hetzelfde (theocratische terreur)En dat past niet met onze moderne tijd en dan krijg je botsingen
Jodendom past ook niet in deze tijd. Christendom ook niet. Maar door verliching wel.

Een jood hoeft niet te geloven in almachtige god. Hoeveel joden geloven niet in de tora en houden niet aan de halacha maar voelen zich wel religeus? Hoeveel joden geloven dat er iets is maar wat weten ze niet , en kijken verder niet echt meer om naar wetten en cultuur ?

En wat te denken van het christendom? Hoeveel christenen twijfelen aan het verhaaltje van adam en eva? Of aan mozes? Ja joh dat hoeft niet perse bestaan te hebben, nee je moet het meer zo opvatten.
Hoeveel christenen lezen niet de bijbel (helemaal niet) en geloven zelfs niet dat ze allemaal waar zijn en toch gaan ze naar de kerk en beshouwen zij zich christen?
Hoeveel christenen geloven in god maar doen verder niets meer?

Ooit vroeg ik hier op dit forum of je in Allah kan geloven zonder Mohammed? Nee, dat kan niet kreeg ik te horen. Dan ben je geen moslim

Religies kunnen prima naast elkaar leven voor eeuwen. Kijk naar dit filmpje:

De reden dat het daar wel lukt is omdat de wereld daar kleiner is. Clan cultuur. En dat is zo verschillend met Europa.

Op 1 of ander manier kan democratie niet samen met religies zoals islam. En dan kijg je allerlei veranderingen maar niet DE verandering die noodzakelijk is om te overleven in een democratie als Europa.
Veranderingen die WEL zijn gebeurd bij het christendom (reformatie met protestantisme) het Jodendom met zijn Haskala
Mooie krachtige Atheisme

Islam moet die verandering ondergaan. Indien niet vernietigd het zichzelf. En ik denk dat dat nu bezig is.
Het rot van binnenuit. Vandaar dat moslims meteen wijzen naar anderen. Zij kunnen nog geen zelfkritiek aan. Pas als er een South park aflevering komt met Mohammed aan de coke en iedereen om kan lachen ( met kiespijn) heeft Islam kans van slagen in onze Westerse wereld. Samen met elkaar. Dan is verlichting (aanpassing) volbracht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Szikha2 op 23-03-2016 12:57:16 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:52:17 #33
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884201
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:41 schreef loni55 het volgende:

[..]

Is Nederland een democratie? De VS? Frankrijk? Wat is de theoretische democratie en de praktische? Waarom moet het democratie zijn? Omdat wij dat op school leren? Omdat "democratie" de vrije markt mogelijk maakt?
Ik zeg niet dat alle landen een democratie moeten hebben, maar welk politiek systeem had jij in gedachten voor landen in het MO?
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:53:27 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160884221
Eigenlijk wel ernstig dat ik mij inmiddels meer onveilig moet voelen voor de mensen die vinden dat ik als stopop voor de Islam figureer omdat ik niet vind dat het verboden of uitgeroeid moet worden dan voor de islamieten zelf :')
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:54:31 #35
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884249
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:53 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk wel ernstig dat ik mij inmiddels meer onveilig moet voelen voor de mensen die vinden dat ik als stopop voor de Islam figureer omdat ik niet vind dat het verboden of uitgeroeid moet worden dan voor de islamieten zelf :')
Mensen die willen dat een bepaalde religie verboden moet worden, zouden het waarschijnlijk verrassend goed kunnen vinden met de radicalere moslims :)
pi_160884250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:53 schreef Dven het volgende:
Best ernstig dat je je nu onveilig voelt ja.... niemand die je hier wat wil aandoen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:55:11 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160884261
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Mensen die willen dat een bepaalde religie verboden moeten worden, zouden het waarschijnlijk verrassend goed kunnen vinden met de radicalere moslims :)
Correct. Hetzelfde extremisme in een ander jasje.
pi_160884281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef skysherrif het volgende:
Verboden? Nee.

Hervorming is onmogelijk.
Betere integratie=dieper geinfiltreerd=meer schade.
Beter onderwijs= de moslimjeugd meer mogelijkheden geven=meer schade.
pi_160884282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Correct. Hetzelfde extremisme in een ander jasje.
Niet dat ik et eens ben met mensen die islam in zijn totaliteit willen verbieden.

Toch noem ik het verschil tussen het willen verbieden van islam en het opblazen van onschudlige willekeurige mensen niet hetzelfde jasje.
  woensdag 23 maart 2016 @ 12:56:47 #40
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884285
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Niet dat ik et eens ben met mensen die islam in zijn totaliteit willen verbieden.

Toch noem ik het verschil tussen het willen verbieden van islam en het opblazen van onschudlige willekeurige mensen niet hetzelfde jasje.
Het verbieden van gedachtengoed is behoorlijk extreem.
pi_160884317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Het toestaan dat er jihad oorlog geleerd wordt en je inspannen om dat vooral zo te houden, dat is pas extreem. En ja, dan kun je het prima vinden met IS.
pi_160884319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Hervorming kan alleen van binnenuit komen. Dat kun je niet opleggen bij zo'n grote religie.
Je kan wel de omstandigheden creëren waardoor ze een lichtere vorm van het geloof aanhouden. Wat je dan niet moet doen is met duizenden tegelijk in een wijk laten wonen. Geen islamitisch onderwijs aanbieden. Niet jaar in jaar uit tienduizenden verse moslims in dit land een huis geven.
pi_160884330
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:18 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat als kinderen op school beginnen te juichen en te roepen dat ze hopen dat er 'kankerveel doden' zullen vallen zoals gisteren na de aanslagen in Brussel we het probleem vreselijk onderkennen. Die kinderen roepen dat niet uit zichzelf, dat hebben ze of van (veel) oudere kinderen, of zelfs van hun ouders.

Dus het idee of de gedachte dat er meer moslims achter dit soort aanslagen staan is helemaal geen rare gedachte.
Ik denk dat dit jongeren zijn die niet slim genoeg zijn om te weten/begrijpen wag voor ernstige situatie dit is.

Een goede reden om op scholen een dialoog aan te gaan met deze jongeren en hun ouders. Maar ook met niet islamitische, omdat daar vanuit ook veel haat en afkeer komt. Dat draagt hier ook weer aan bij.
pi_160884348
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:58 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Ik denk dat dit jongeren zijn die niet slim genoeg zijn om te weten/begrijpen wag voor ernstige situatie dit is.

Een goede reden om op scholen een dialoog aan te gaan met deze jongeren en hun ouders. Maar ook met niet islamitische, omdat daar vanuit ook veel haat en afkeer komt. Dat draagt hier ook weer aan bij.
Voor morele waarden hoef je niet slim of dom te zijn.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:00:31 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:57 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Het toestaan dat er jihad oorlog geleerd wordt en je inspannen om dat vooral zo te houden, dat is pas extreem. En ja, dan kun je het prima vinden met IS.
Hoe wil jij gedachten verbieden? En hoe wil je dat doen zonder dat mensen zich daar enorm tegen gaan verzetten? Ik ben enorm benieuwd naar je oplossingen.
pi_160884388
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:57 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

1 extreem maakt een andere extreem niet goed. Rare gedachtengang.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:01:04 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_160884394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:30 schreef Strani het volgende:

[..]

We hadden er nooit moeten zitten. Toen ''onze'' assholes er nog zaten hielden die de duim flink op de ontluchter van de snelkookpan genaamd het MO. ''Ja maar, hullie deden ook doden''. Yup, maar wij hadden tenminste geen last van de barbaren. Nu zijn ze allemaal vrij, het zijn allemaal oorlogszuchtige zwakzinnigen en om het erger te maken, ze hoeven aan niemand meer verantwoording af te leggen. Waar wij ons druk maken om ''mensenrechten'' plannen zij enkel de volgende volkerenmoord. De grootste vraag is, hoeveel volkeren moeten er sterven door de religie van de vrede, voordat dat de religie van de vrede volledig wordt uitgeroeid?

Zo mooi, onderbuikje is geleegd.
Terug naar het nu.
Geen idee. Veranderingen doe je van binnenuit en heeft tijd nodig. Het lastige is dat de daden van enkelen afspiegelen op 1.6Miljard. De VN stelt dat 10% van de moslims bereid is tot het helpen van terroristen, in wat voor vorm dan ook. Alleen dat is zo wazig (begrip hebben voor, het niet direct afkeuren van tot het direct helpen met) dat het cijfers zijn waar je weinig mee kan.
Voor zoverre het enige dat wij weten van IS en Boko Haram is waar ze zitten en met hoeveel ze ongeveer zijn. Uitroeien tot de laatste man (en dat mag gelukkig aangezien ze onder geen enkele conventie vallen) en vanaf daar maar eens kijken wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.
pi_160884426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoe wil jij gedachten verbieden? En hoe wil je dat doen zonder dat mensen zich daar enorm tegen gaan verzetten? Ik ben enorm benieuwd naar je oplossingen.
Religie is geen gedachte maar de georganiseerde vorm van geloof.
Laten we ons in fucksnaam gaan focussen op wat er in islamitische scholen en moskeeen voor gedachtegoed verspreid wordt. Het is nu al verspreid naar miljoenen Europeanen en er wordt zo oorlog gezaaid.

En natuurlijk gaan ze zich verzetten. Dat is juist een teken aan de wand dat we op de goede weg zitten. We moeten JUIST gaan doen wat zij niet willen dat we doen, ipv te doen wat zij willen om hun "radicalisering" te voorkomen.

Stop de leer van jihad.
pi_160884461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef laforest het volgende:

[..]

1 extreem maakt een andere extreem niet goed. Rare gedachtengang.
Extremen moeten in balans gehouden worden. Als slechts één zijde extreem wordt, dan overwint die zijde.
Maar ik zie vooralsnog niet in dat het extreem is om de leer van jihad oorlog te verbieden. Ideeen aanpakken is het meest inhoudelijke en geweldloze wat je kunt doen. Als je dat al niet kan doen, blijft alleen een militaire oplossing over.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:05:44 #50
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884483
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:02 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Religie is geen gedachte maar de georganiseerde vorm van geloof.
Laten we ons in fucksnaam gaan focussen op wat er in islamitische scholen en moskeeen voor gedachtegoed verspreid wordt. Het is nu al verspreid naar miljoenen Europeanen en er wordt zo oorlog gezaaid.

En natuurlijk gaan ze zich verzetten. Dat is juist een teken aan de wand dat we op de goede weg zitten. We moeten JUIST gaan doen wat zij niet willen dat we doen, ipv te doen wat zij willen om hun "radicalisering" te voorkomen.

Stop de leer van jihad.
Religie is een georganiseerde versie van gedachten die door veel mensen worden gedeeld. Natuurlijk, je kunt de gebedshuizen verbieden, maar denk je dat de moslims dan ook direct maar hun religie opgeven? Dat ze niet underground gaan? Dat ze niet nog veel radicaler worden en het gelijk nog meer aan hun zijde voelen?

Uiteindelijk willen jij en ik alletwee minder religie in Europa, maar ik acht jouw methode desastreus.
pi_160884504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:04 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Extremen moeten in balans gehouden worden. Als slechts één zijde extreem wordt, dan overwint die zijde.
Maar ik zie vooralsnog niet in dat het extreem is om de leer van jihad oorlog te verbieden. Ideeen aanpakken is het meest inhoudelijke en geweldloze wat je kunt doen. Als je dat al niet kan doen, blijft alleen een militaire oplossing over.
Jij denkt alleen maar in extremen, moet de regering jou dan ook in balans houden? Of alleen maar extremen waar jij het niet mee eens bent? Is ook geen balans.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:07:02 #52
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884507
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:04 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Extreem versus extreem zal zelden werken. Intelligentie versus extreem heeft meer kans van slagen.
pi_160884517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Extreem versus extreem zal zelden werken. Intelligentie versus extreem heeft meer kans van slagen.
Precies.
pi_160884562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:07 schreef laforest het volgende:

[..]

Precies.
Maar wat is jouw mening verder over de islam?
pi_160884668
Niet.

Slotje.
U MAD?
pi_160884688
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Religie is een georganiseerde versie van gedachten die door veel mensen worden gedeeld. Natuurlijk, je kunt de gebedshuizen verbieden, maar denk je dat de moslims dan ook direct maar hun religie opgeven? Dat ze niet underground gaan? Dat ze niet nog veel radicaler worden en het gelijk nog meer aan hun zijde voelen?

Uiteindelijk willen jij en ik alletwee minder religie in Europa, maar ik acht jouw methode desastreus.
Wat is je alternatief dan?

En nee, ik verwacht niet dat ze hun religie opgeven. Ik verwacht extreme weerstand. Ik verwacht dat jihadisten uit de hele wereld van Europa hun plekje gaan maken. Maar dus wel op een moment dat we dit nog kunnen winnen.

Dit doet me denken aan de periode na WOI, toen men zo'n afkeer van oorlog had dat men er niks meer mee te maken wilde hebben. Dat gaf Duitsland de kans om zo'n beetje alles te doen wat ze maar wilden, want niemand stond ze in de weg, niemand wilde namelijk oorlog.

We moeten eisen dat moskeeën en islamitische scholen programma's op gaan zetten die pro-actief tegen de sharia en jihad en het kalifaat leren. Dat zullen ze nooit doen, net zo min als christenen in de kerk zullen leren dat Jezus een evil oplichter was.

De eisen zijn niet vrijblijvend: jullie gaan dit doen, of anders sluiten we jullie tenten. Maar in de praktijk is dit gewoon een islamverbod.

We moeten iedere dialoog verwerpen die dit ter discussie stelt. Hierover dient geen onderhandeling mogelijk te zijn, aangezien er vanuit hun geloof ook geen enkele dialoog of onderhandeling mogelijk is over islamitische zaken.
pi_160884710
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:06 schreef laforest het volgende:

[..]

Jij denkt alleen maar in extremen, moet de regering jou dan ook in balans houden? Of alleen maar extremen waar jij het niet mee eens bent? Is ook geen balans.
Jij begon zelf over extremen.
Jihadisme is in de islam geen extremisme. Alleen vanuit ons perspectief is het extreem.
pi_160884752
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Extreem zegt niks over goed of slecht.
Onze legers opereren altijd extreem in de overtreffende trap. En dat is maar goed ook.
Je moet extremer zijn in waar je in gelooft dan de vijand in zijn geloof, anders wint de vijand.
Je kunt bijvoorbeeld extreem in de democratie of mensenrechten geloven. Als het geloof van moslims in de sharia sterker is dan ons geloof in de mensenrechten, dan hebben wij een probleem.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:18:16 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884786
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:14 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wat is je alternatief dan?

En nee, ik verwacht niet dat ze hun religie opgeven. Ik verwacht extreme weerstand. Ik verwacht dat jihadisten uit de hele wereld van Europa hun plekje gaan maken. Maar dus wel op een moment dat we dit nog kunnen winnen.

Dit doet me denken aan de periode na WOI, toen men zo'n afkeer van oorlog had dat men er niks meer mee te maken wilde hebben. Dat gaf Duitsland de kans om zo'n beetje alles te doen wat ze maar wilden, want niemand stond ze in de weg, niemand wilde namelijk oorlog.

We moeten eisen dat moskeeën en islamitische scholen programma's op gaan zetten die pro-actief tegen de sharia en jihad en het kalifaat leren. Dat zullen ze nooit doen, net zo min als christenen in de kerk zullen leren dat Jezus een evil oplichter was.

De eisen zijn niet vrijblijvend: jullie gaan dit doen, of anders sluiten we jullie tenten. Maar in de praktijk is dit gewoon een islamverbod.

We moeten iedere dialoog verwerpen die dit ter discussie stelt. Hierover dient geen onderhandeling mogelijk te zijn, aangezien er vanuit hun geloof ook geen enkele dialoog of onderhandeling mogelijk is over islamitische zaken.
Mijn alternatief is deels wat jij zegt, alleen zie ik dat niet als algeheel verbod op de Islam. Het sluiten van individuele gebedshuizen en verbieden van bepaalde organisaties wanneer die zich niet aan de regels houden, zou ik toejuichen. Vanuit de overheid programma's opzetten om kinderen meer te betrekken in de westerse cultuur ook, zelfs wanneer de ouders daar minder blij mee zijn.

Echt verbieden van de religie als geheel kan simpelweg niet.
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:19:42 #60
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160884815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:16 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Extreem zegt niks over goed of slecht.
Onze legers opereren altijd extreem in de overtreffende trap. En dat is maar goed ook.
Je moet extremer zijn in waar je in gelooft dan de vijand in zijn geloof, anders wint de vijand.
Je kunt bijvoorbeeld extreem in de democratie of mensenrechten geloven. Als het geloof van moslims in de sharia sterker is dan ons geloof in de mensenrechten, dan hebben wij een probleem.
Hoe versla je de vijand wanneer je door je eigen extreme gedachten hele domme beslissingen neemt?
pi_160884922
Heb vertrouwen in de mensheid. Alles komt goed.

:)
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:32:05 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160885050
Mijn mening heb ik opgeschreven in een column op de FP waarvan deel 2 binnenkort uit komt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 23 maart 2016 @ 13:35:28 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160885118
Maar om het even samen te vatten: het begint bij niet langer laten intimideren door zogenaamde 'geestelijken', islamitische organisaties en (heel belangrijk) links regressieven zoals Dven in dit topic. Eerlijke discussie voeren op intellectueel niveau met mensen binnen de religie maar buiten de machthebbers om.

De allereerste stap is de zogenaamde vrijheid van onderwijs afschaffen. Die bereikt op het moment het tegenovergestelde.
pi_160885207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Mijn alternatief is deels wat jij zegt, alleen zie ik dat niet als algeheel verbod op de Islam. Het sluiten van individuele gebedshuizen en verbieden van bepaalde organisaties wanneer die zich niet aan de regels houden, zou ik toejuichen. Vanuit de overheid programma's opzetten om kinderen meer te betrekken in de westerse cultuur ook, zelfs wanneer de ouders daar minder blij mee zijn.

Echt verbieden van de religie als geheel kan simpelweg niet.
Je moet ze zo min mogelijk betrekken in de Westerse samenleving zolang ze nog streven naar een islamitische maatschappij. En daarin zijn ze niet vrij: ze hebben simpelweg niet de keuze om daar niet naar te streven. De straf vanuit de gemeenschap voor afvalligheid is veel zwaarder dan de straf vanuit onze overheid voor het niet assimileren.

Hoe meer geintegreerd, hoe groter het probleem. Wanneer neo-nazis in alle lagen en plekken van de maatschappij doorgedrongen zijn is het ook game over. Een hervorming komt alleen wanneer de voordelen van het volgen van de islam niet meer opwegen tegen de nadelen. Wat moslims discriminatie noemen, is in werkelijkheid de eerste verdedigingslinie tegen de jihad: het niet accepteren van de islamitische norm.

Maar het volk is lamgeslagen om dat vooral niet te doen, vooral niet "discrimineren" en vooral niet "islamofobisch" zijn. En zo moet uiteindelijk de politie en het leger op het aller allerlaatste moment ingrijpen tegen jihadisme, wanneer het al veel te laat is.
pi_160885576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alle landen een democratie moeten hebben, maar welk politiek systeem had jij in gedachten voor landen in het MO?
Je gelooft nog steeds dat wij er zijn om democratie te brengen.
Je hebt hier geen democratie en dan geloof je dat wij het daar moeten gaan brengen? Als dat zo is dan zijn wij geen haar beter dan IS. Een leefwijze opleggen.
Trouwens waarom moeten "wij" het voor hun bedenken en invoeren? Een maatschappij kan zich prima zonder iemands bemoeienis ontwikkelen.
Typisch.
pi_160885591
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:32 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn mening heb ik opgeschreven in een column op de FP waarvan deel 2 binnenkort uit komt.
Oh ja je mening is dan ook zo belangrijk o jij verlichte geest.
pi_160885685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:03 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik herhaal: er moet juist datgene gedaan worden wat moslims woedend maakt. Juist datgene wat zij niet willen.

Oftewel: kruistochten om het M.O. te kerstenen en de mensen te bevrijden van zoveel eeuwen islam. De hel heeft nu lang genoeg geduurd.

Van mij mogen ze ook atheistisch gemaakt worden, maar dat is in feite geen levensbeschouwing en vervangt de islamitische norm dan ook niet.
Ok tante Truus.
pi_160885697
Het is geen Islam maar een verzonnen Ideologie dat zij Islam noemen. Maar dit soort discussies zijn hoofdpijn, die syriegangers komen allemaal uit de ghettos van Frankrijk, Nederland, Belgie, Duitsland etc. Doordat de overheid hun maar lekker in het afvoerputje laat hebben zij geen kans in de maatschappij waardoor ze makkelijker te brainwashen zijn en worden geradicaliseerd.

Die jongens kunnen niet aan geld komen en hebben ze niets anders dan zich aansluiten bij een groep waar je als waardevol iemand wordt gezien. De fout van de overheid ligt bij ''aandacht'' als jij een politieke leider bent dan moet je voor iedereen een oplossing vinden, maar nee gewoon lekker apart houden.

Speel je met vuur? dan moet je ooit een keer op je blaren zitten en Europa krijgt er flink van langs. EU, VS hebben de rebellen zo erg gefinancierd, daardoor is Saddam verslagen en zijn er weer groepen ontstaan en toen de VS weg ging: BOEM!
pi_160885764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:06 schreef eray240 het volgende:
Het is geen Islam maar een verzonnen Ideologie dat zij Islam noemen. Maar dit soort discussies zijn hoofdpijn, die syriegangers komen allemaal uit de ghettos van Frankrijk, Nederland, Belgie, Duitsland etc. Doordat de overheid hun maar lekker in het afvoerputje laat hebben zij geen kans in de maatschappij waardoor ze makkelijker te brainwashen zijn en worden geradicaliseerd.

Die jongens kunnen niet aan geld komen en hebben ze niets anders dan zich aansluiten bij een groep waar je als waardevol iemand wordt gezien. De fout van de overheid ligt bij ''aandacht'' als jij een politieke leider bent dan moet je voor iedereen een oplossing vinden, maar nee gewoon lekker apart houden.

Speel je met vuur? dan moet je ooit een keer op je blaren zitten en Europa krijgt er flink van langs. EU, VS hebben de rebellen zo erg gefinancierd, daardoor is Saddam verslagen en zijn er weer groepen ontstaan en toen de VS weg ging: BOEM!
Oh en waar komen dan de mense nvandaan die aanslagen plegen in Istanbul en Ankara?
pi_160885837
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:06 schreef eray240 het volgende:

Wie de oorzaak in armoede zoekt, zoekt de oplossing in geld en financiering.
Oftewel, het financieren van de jihadistische beweging.
Dat heet collaboratie en medeplichtigheid.

quote:
Dus eerst wil je dat het Westen de moslims financiert, en daarna klaag je dat het Westen ze financiert. Typische moslimtactiek.

Wees eerlijk over de islam, en het Westen zal de islam gepast behandelen. Lieg je over de islam, en vertel je dat de islam vreedzaam is, dan gaat het Westen die vreedzame islam steunen.
  Moderator woensdag 23 maart 2016 @ 14:23:32 #71
249559 crew  Lavenderr
pi_160886019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef Strani het volgende:

[..]

En onmogelijk.
pi_160886219
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:13 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wie de oorzaak in armoede zoekt, zoekt de oplossing in geld en financiering.
Oftewel, het financieren van de jihadistische beweging.
Dat heet collaboratie en medeplichtigheid.

[..]

Dus eerst wil je dat het Westen de moslims financiert, en daarna klaag je dat het Westen ze financiert. Typische moslimtactiek.

Wees eerlijk over de islam, en het Westen zal de islam gepast behandelen. Lieg je over de islam, en vertel je dat de islam vreedzaam is, dan gaat het Westen die vreedzame islam steunen.
Ik ben een trotse Nederlandse-Moslim die lekker zijn ding doet hier in Nederland en ik word gelukkig door iedereen in me omgeving gewaardeerd, moslim en niet-moslims.
peace out
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:39:52 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:33 schreef eray240 het volgende:

[..]

Ik ben een trotse Nederlandse-Moslim die lekker zijn ding doet hier in Nederland en ik word gelukkig door iedereen in me omgeving gewaardeerd, moslim en niet-moslims.
peace out
En zo zou het moeten zijn. Helaas denken veel van je geloofsgenoten er anders over.
pi_160886415
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En zo zou het moeten zijn. Helaas denken veel van je geloofsgenoten er anders over.
veel geloofsgenoten? ho ho daar gaat het al mis die ISIS apen mogen misschien wel in God geloven maar dat zij Islam aanhangen? no way. Stel ik had dezelfde achternaam als jij maar we zijn geen familie van elkaar. Dan ga ik me als een aso gedragen en mensen uitschelden op straat uit naam van mijn familie dan gaan mensen ook raar naar jou opkijken omdat je dezelfde achternaam hebt. Hoe zou jij je dan voelen? Dan ga je natuurlijk zeggen, nee dat is niet mijn familie. Ik zeg dat is niet mijn Islam van van mijn vele ''geloofsgenoten''
pi_160886562
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:43 schreef eray240 het volgende:

[..]

veel geloofsgenoten? ho ho daar gaat het al mis die ISIS apen mogen misschien wel in God geloven maar dat zij Islam aanhangen? no way. Stel ik had dezelfde achternaam als jij maar we zijn geen familie van elkaar. Dan ga ik me als een aso gedragen en mensen uitschelden op straat uit naam van mijn familie dan gaan mensen ook raar naar jou opkijken omdat je dezelfde achternaam hebt. Hoe zou jij je dan voelen? Dan ga je natuurlijk zeggen, nee dat is niet mijn familie. Ik zeg dat is niet mijn Islam van van mijn vele ''geloofsgenoten''
Het zou in mijn beleving al enorm helpen wanneer een hele serie moslim-organisaties zich op deze manier uit zouden spreken tegen het geweld en de aanslagen. Wanneer zij zich pontificaal zouden opstellen, een stille toch zouden organiseren en vrede uitspreken én uitdragen, zouden zij wellicht een heel groot deel van de jongeren/ jeugd beinvloeden. Een groot deel van deze jeugd is op dit moment zoekende (lees: schoppende naar Nederland en haar samenleving). Hierin zouden vooraanstaande moslims een leidende rol moeten oppakken.

Dat dit niet gebeurt vind ik helaas langzamerhand wel veelzeggend worden..... :'(
Home is where my frontdoor is
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:51:12 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:43 schreef eray240 het volgende:

[..]

Dat klinkt plausibel maar is helaas niet waar. Mensen die jou aanspreken op wandaden van IS zitten fout, absoluut.

Maar je slaat de plank toch mis, de versie van islam die aangehangen wordt door IS en aanverwanten is net zo goed islam als die van jou. Sterker, je zou best een goede onderbouwing kunnen geven dat de versie van IS het meest trouw is aan de originele teksten (Koran + Hadith).

Nogmaals, dat zegt niets over jou persoonlijk en ik neem jou niets kwalijk. Maar dat argument wat jij gebruikt wordt ook gebruikt door andere mensen om discussie onmogelijk te maken. Simpelweg claimen dat IS niets met islam te maken heeft is niet constructief en intellectueel oneerlijk.
pi_160886588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:50 schreef Wupper het volgende:

[..]

Het zou in mijn beleving al enorm helpen wanneer een hele serie moslim-organisaties zich op deze manier uit zouden spreken tegen het geweld en de aanslagen. Wanneer zij zich pontificaal zouden opstellen, een stille toch zouden organiseren en vrede uitspreken én uitdragen, zouden zij wellicht een heel groot deel van de jongeren/ jeugd beinvloeden. Een groot deel van deze jeugd is op dit moment zoekende (lees: schoppende naar Nederland en haar samenleving). Hierin zouden vooraanstaande moslims een leidende rol moeten oppakken.

Dat dit niet gebeurt vind ik helaas langzamerhand wel veelzeggend worden..... :'(
Er zijn een heleboel moslimorganisaties die zich hiertegen hebben uitgesproken. En dat gebeurt elke keer weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_160886601
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel moslimorganisaties die zich hiertegen hebben uitgesproken. En dat gebeurt elke keer weer.
Gelukkig komt dat elke keer breed in het nieuws zodat niemand een te krappe onderbroek voelt.
wooblabalurg
pi_160886605
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]
Maar je slaat de plank toch mis, de versie van islam die aangehangen wordt door IS en aanverwanten is net zo goed islam als die van jou. Sterker, je zou best een goede onderbouwing kunnen geven dat de versie van IS het meest trouw is aan de originele teksten (Koran + Hadith).
Mwoah, ze overtreden teveel regeltjes om echt aanspraak te kunnen maken op die titel.
pi_160886629
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:50 schreef Wupper het volgende:

[..]

De jeugd zal nooit een stille toch lopen, omdat ze zich genegeerd voelen door West-Europa (Zie aanslagen Libanon,Palestina,Turkije etc) door dit soort shit gaan ze tegen over elkaar staan. Moet niet gebeuren :(
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:55:10 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886643
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mwoah, ze overtreden teveel regeltjes om echt aanspraak te kunnen maken op die titel.
Dat geldt voor iedere stroming cq gelovige. En dat heeft simpelweg de reden dat die teksten geschreven zijn door idioten duizend jaar geleden.

Maar dat doet er niets aan af. IS is net zo goed islam als de Turkse bakker op de hoek.
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:56:22 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886671
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar dan alleen op de manier zoals iemand in dit topic ook al deed: 'IS is geen islam'. En dat is simpelweg de ogen sluiten.
pi_160886680
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klinkt plausibel maar is helaas niet waar. Mensen die jou aanspreken op wandaden van IS zitten fout, absoluut.

Nogmaals, dat zegt niets over jou persoonlijk en ik neem jou niets kwalijk. Maar dat argument wat jij gebruikt wordt ook gebruikt door andere mensen om discussie onmogelijk te maken. Simpelweg claimen dat IS niets met islam te maken heeft is niet constructief en intellectueel oneerlijk.
Ik blijf er nog steeds bij dat IS niks met Islam te maken heeft. Okè ze zwaaien misschien met Korans en roepen teksten uit de Koran maar als ik bijvoorbeeld met een Albert Heijn tasje bij de Aldi ga winkelen dan ben ik toch geen aanhanger van de Appie?
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:56:45 #84
452947 frietenstamp
pi_160886682
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:48 schreef Heilwasser het volgende:

[..]
Vrijheid van religie is prima, maar elke stap richting militant extremisme moet zonder uitzondering de kop in worden gedrukt.
Alsof militant extremisme het enige probleem met die gasten is.
pi_160886703
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedere stroming cq gelovige. En dat heeft simpelweg de reden dat die teksten geschreven zijn door idioten duizend jaar geleden.

Maar dat doet er niets aan af. IS is net zo goed islam als de Turkse bakker op de hoek.
Lol vergelijk je nou serieus een IS aanhanger met de Turkse bakker om de hoek? Gast als elke moslim een IS gedachtegoed had dan waren jullie allang dood
pi_160886707
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Net zo goed islam is weer iets anders dan 'het meest islam'. Zeker aangezien er nogal wat geestelijken zijn die haarfijn kunnen uitleggen op welke fronten IS allemaal mis zit met hun versie van de islam.

Inb4 geavanceerd die komt zeggen dat dit Takiyya is.
pi_160886731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:57 schreef eray240 het volgende:

[..]
Gast als elke moslim een IS gedachtegoed had dan waren jullie allang dood
Niet iedereen snapt dit.
wooblabalurg
  woensdag 23 maart 2016 @ 14:59:17 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886740
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:56 schreef eray240 het volgende:

[..]

Ik blijf er nog steeds bij dat IS niks met Islam te maken heeft. Okè ze zwaaien misschien met Korans en roepen teksten uit de Koran maar als ik bijvoorbeeld met een Albert Heijn tasje bij de Aldi ga winkelen dan ben ik toch geen aanhanger van de Appie?
De vraag is dan wanneer je wel aanhanger van islam bent. En wie bepaalt dat? Wat zijn de criteria? En hoe kun je die onderbouwen?

Dat is onmogelijk en dat komt, wederom, omdat de islam net als elke andere religie gemaakt is door mannen. Mannen die vrijwel nul wetenschappelijke kennis hadden.
pi_160886762
Stap 1: geen extra moslim immigranten toe laten
Stap 2: alle westerse militaire inmenging in het MO stopzetten (tenzij uitzonderingsgeval bijvoorbeeld als IS genocide pleegt)
Stap 3: Probeer alle islamieten die wél al in Europa leven zo goed mogelijk te laten integreren, en beschouw hun als even Europees als alle anderen
Stap 4: ga de dialoog aan met de haatbaarden
Stap 5: alle haatbaarden die dan nog overblijven, uitschakelen
pi_160886787
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag is dan wanneer je wel aanhanger van islam bent. En wie bepaalt dat? Wat zijn de criteria? En hoe kun je die onderbouwen?

Dat is onmogelijk en dat komt, wederom, omdat de islam net als elke andere religie gemaakt is door mannen. Mannen die vrijwel nul wetenschappelijke kennis hadden.
De wetenschap van nu heeft veel te danken aan religie, de Koran gaat over de Joden en Christenen en wij moslims leren van hun. Onze profeet is de leraar en Islam is een school en God is de examinator. Religie staat niet voor vrede of geweld het is wat de individu ervan maakt. De Koran verplicht je ook om elke 100 jaar aan te passen aan de periode waarin je leeft we leven nu in de digitale tijd dus moeten we ons Islam toepassen op dit gebied. Serieus je hebt duidelijk niks gelezen over de Islam maar moge God jou en je familie een gezond leven schenken
pi_160886795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef Libertarisch het volgende:

Stap 3: Probeer alle islamieten die wél al in Europa leven zo goed mogelijk te laten integreren, en beschouw hun als even Europees als alle anderen
Had dat dan gelijk gedaan.
wooblabalurg
pi_160886812
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Had dat dan gelijk gedaan.
het probleem ligt hem in de acherstandswijken waar jongeren geen kans krijgen van de overheid en maatschappij en geven ze zelf een vorm in hun leven. IS komt niet uit Syrie, maar uit Europa in syrie worden ze slechts getraind
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:04:47 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160886828
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Net zo goed islam is weer iets anders dan 'het meest islam'. Zeker aangezien er nogal wat geestelijken zijn die haarfijn kunnen uitleggen op welke fronten IS allemaal mis zit met hun versie van de islam.
Er zijn ook genoeg 'geestelijken' die op dezelfde manier aangeven waar de rest van de wereld fout zit met hun versie van de islam.

Nogmaals, religies zijn gemaakt door idiote mannen. Er is geen 'ware islam', alleen al de duizenden verschillende stromingen zouden dat duidelijk moeten maken. En de bereidheid om elkaar op dat gebied op te blazen.

Dus wederom, we moeten beginnen met het niet langer ontkennen dat IS net zo goed islam is als elke andere stroming. Net doen alsof dat niet zo is is te makkelijk en leidt tot nul oplossingen.
pi_160886845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:33 schreef eray240 het volgende:

[..]

peace out
Je bent een moslim die niet eerlijk vertelt wat zijn islamstroming leert.
Je bent een moslim die klaagt over gebrek aan kansen en discriminatie.
Je bent een moslim die ontkent dat jihadisme voortkomt uit de islam.
Je bent een moslim die het Westen de schuld geeft van de segregatie ipv de islam.

Ik waardeer dat niet.
pi_160886868
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg 'geestelijken' die op dezelfde manier aangeven waar de rest van de wereld fout zit met hun versie van de islam.
Nou, als jij eenzelfde groep geestelijken kan aanwijzen die eensgezind een bepaalde interpretatie van de islam afwijst, dan ben ik benieuwd.
pi_160886915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef Libertarisch het volgende:
Stap 1: geen extra moslim immigranten toe laten
Stap 2: alle westerse militaire inmenging in het MO stopzetten (tenzij uitzonderingsgeval bijvoorbeeld als IS genocide pleegt)
Stap 4: ga de dialoog aan met de haatbaarden
Stap 5: alle haatbaarden die dan nog overblijven, uitschakelen

Stap 0: sluit de grenzen
Stap 1: verbied de islam
Stap 2: verbreek alle dialoog met soennitische organisaties
Stap 3: verbreek alle samenwerkingen met soennitische organisaties
Stap 4: arresteer alles wat los en vast zit dat zich hiertegen verzet, inclusief de Westerse instanties die samengewerkt hebben met de jihadistische soennitische organisaties
Stap 5: onderwijs het autochtone volk in wat de islam leert aan moslims
Stap 7: kersten het M.O. en Noord Afrika gestaag.
pi_160886930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Stap 4: arresteer alles wat los en vast zit dat zich hiertegen verzet
Je predikt dus terreur, en mist stap 6.
wooblabalurg
pi_160886945
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je predikt dus terreur, en mist stap 6.
Stap 8: niemand zag dat ik stap 6 overgeslagen had.
Stap 9: ik predik geen terreur. Dat doe jij.
pi_160886963
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Stap 4: arresteer alles wat los en vast zit dat zich hiertegen verzet, inclusief de Westerse instanties die samengewerkt hebben met de jihadistische soennitische organisaties
Maar sjiieten mogen wel? Ik dacht dat alle moslims even leugenachtig en vals waren. Nu ben ik in de war. Zijn er dan toch verschillende stromingen?
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:14:31 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160887040
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar sjiieten mogen wel? Ik dacht dat alle moslims even leugenachtig en vals waren. Nu ben ik in de war. Zijn er dan toch verschillende stromingen?
Wacht nou even tot er overlegd is, anders komt het zo knullig over.
wooblabalurg
pi_160887196
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder generaliseren dan?

Sjiieten hebben we momenteel niet veel last van. De meest gematigde sektes zijn sjiitisch. Daar wordt oorlog tegen gevoerd door de soennieten van oa. IS, maar niet allleen IS. Om nu ook de sjiieten te gaan bestrijden komt dan neer op genocide. Die hebben geen schijn van kans meer in zo'n sandwich.

Daarnaast loop je dan tegen de Russen aan, die aan de sjiitische kant staan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:22:25 #102
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160887206
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:10 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Stap 8: niemand zag dat ik stap 6 overgeslagen had.
Stap 9: ik predik geen terreur. Dat doe jij.
Hoe predik ik terreur?
wooblabalurg
pi_160887217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hoe predik ik terreur?
Geen idee, je riep het over mij dus ik riep het ook maar over jou.
pi_160887287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:21 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder generaliseren dan?

Sjiieten hebben we momenteel niet veel last van. De meest gematigde sektes zijn sjiietisch. Daar wordt oorlog tegen gevoerd door de soennieten van oa. IS, maar niet allleen IS. Om nu ook de sjiieten te gaan bestrijden komt dan neer op genocide. Die hebben geen schijn van kans meer in zo'n sandwich.
Maar alle islam moet wel verboden worden. Dus ook de sjiieten. Maar we mogen nog wel met ze samenwerken. Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat ook sjiieten het begrip takiyya kennen, dus hoe kunnen we zeker zijn dat ze geen genocide op ons aan het voorbereiden zijn, die wij op die manier helpen faciliteren zoals ook nu gebeurt in de moskee om de hoek?

En we moeten mensen onderwijzen wat de islam echt leert, maar is dat dan de sjiitische interpretatie of de soennitische? En als die verschillend zijn, welke is dan de echte? Of zijn ze in hoofdlijnen hetzelfde, qua Jihad enzo? Maar als dat zo is, waarom moeten we ze dan niet allebei kapotmaken?

Vragen, vragen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:29:53 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160887344
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, als jij eenzelfde groep geestelijken kan aanwijzen die eensgezind een bepaalde interpretatie van de islam afwijst, dan ben ik benieuwd.
Dit is geen NWS, doe eens wat beter je best. Maar onder de noemer een beter FOK! begint bij jezelf, deze kerel bijvoorbeeld:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-de-islam~a4198848/
Of deze:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-niemand-meer.dhtml

Het grotere punt (wat jij 'vergeet' te quoten) is dat het verder niet uitmaakt hoeveel zogenaamde 'geestelijken' zeggen wat IS wel en niet is. IS zegt zelf de ware islam uit te dragen en daar naar te handelen. Net als een grote groep vredelievende moslims. Het punt is dat ze allebei gelijk hebben.
pi_160887378
Ik zou:
1. Broeinesten zoals Molenbeek platgooien en nieuwbouw opzetten.
2. Alle inwoners daavan spreiden over een heel land, een minderheid moet ook lokaal een minderheid zijn.
3. Geen sjoege hiervoor, helaas, dan zoek maar een plek op de wereld waar dit wel kan.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_160887394
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar alle islam moet wel verboden worden. Dus ook de sjiieten. Maar we mogen nog wel met ze samenwerken. Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat ook sjiieten het begrip takiyya kennen, dus hoe kunnen we zeker zijn dat ze geen genocide op ons aan het voorbereiden zijn, die wij op die manier helpen faciliteren zoals ook nu gebeurt in de moskee om de hoek?
Omdat we er simpelweg niet zoveel hebben hier.
Alle islam moet verboden worden omdat niet de luxe hebben om steeds maar weer onderscheid te gaan maken. Je kunt niet aan iemand zien of die sjiiet of soenniet is. Tegen de tijd dat je dat gedaan hebt heeft de jihadist zichzelf al opgeblazen.

quote:
En we moeten mensen onderwijzen wat de islam echt leert, maar is dat dan de sjiitische interpretatie of de soennitische? En als die verschillend zijn, welke is dan de echte? Of zijn ze in hoofdlijnen hetzelfde, qua Jihad enzo? Maar als dat zo is, waarom moeten we ze dan niet allebei kapotmaken?
Vragen, vragen.
Uhhh hou je je nou van de domme? Je leert gewoon wat wat de verschillende stromingen leren. Net zoals je op school leert wat het protestantisme en katholicisme is. Je kiest geen partij voor wat de waarheid is.

In hoofdlijnen zijn alle grote islamstromingen hetzelfde voor ons, maar de verschillen voor elkaar zijn dusdanig dat ze elkaar naar het leven staan.
pi_160887517
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:31 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zou:
1. Broeinesten zoals Molenbeek platgooien en nieuwbouw opzetten.
2. Alle inwoners daavan spreiden over een heel land, een minderheid moet ook lokaal een minderheid zijn.
3. Geen sjoege hiervoor, helaas, dan zoek maar een plek op de wereld waar dit wel kan.
Ik zou het niet verspreiden. Dan zaai je het uit. Laat aub de echte Belgische plekken, de echt Nederlandse plekken, nog gewoon Belgisch en Nederlands blijven.

We moeten stoppen met policor zijn en gewoon durven herkennen wie ons vijandig gezind is. En die mag het land stante pede verlaten. Als je op tv ziet van die islamitische reljeugd die onze politie aanvalt na zo'n aanslag of die erom juicht: hoppa, back to Istanboel güle güle.
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:39:06 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160887535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:32 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Omdat we er simpelweg niet zoveel hebben hier.
Alle islam moet verboden worden omdat niet de luxe hebben om steeds maar weer onderscheid te gaan maken. Je kunt niet aan iemand zien of die sjiiet of soenniet is. Tegen de tijd dat je dat gedaan hebt heeft de jihadist zichzelf al opgeblazen.
Een religie verbieden heeft in het verleden nog nooit geleid tot vooruitgang. Sterker nog, een staat waarin iedereen vrij is welke religie dan ook te belijden is de enige manier gebleken om mensen met verschillende opvatting vreedzaam samen te laten leven.

Dus hoe zie je dat voor je?
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:39:34 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160887544
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik zou het niet verspreiden. Dan zaai je het uit. Laat aub de echte Belgische plekken, de echt Nederlandse plekken, nog gewoon Belgisch en Nederlands blijven.

We moeten stoppen met policor zijn en gewoon durven herkennen wie ons vijandig gezind is. En die mag het land stante pede verlaten. Als je op tv ziet van die islamitische reljeugd die onze politie aanvalt na zo'n aanslag of die erom juicht: hoppa, back to Istanboel güle güle.
edit: Ongenoegen kan net iets correcter geformuleerd dan dit..

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 23-03-2016 16:10:33 ]
pi_160887548
quote:

[..]

Allemaal in groepsverband, alleen zijn het nog steeds bange jongetjes. Ik zie dit voor mezelf als 1 van de laatste oplossingen om te doen, zonder ze allemaal uit het land te kegelen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:39:47 #112
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160887555
quote:

[..]

Komt alle islamitische reljeugd uit Istanboel?
wooblabalurg
pi_160887658
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een religie verbieden heeft in het verleden nog nooit geleid tot vooruitgang. Sterker nog, een staat waarin iedereen vrij is welke religie dan ook te belijden is de enige manier gebleken om mensen met verschillende opvatting vreedzaam samen te laten leven.

Dus hoe zie je dat voor je?
Dit zijn dogma's die niet berekend zijn op de islam.
Je moet stoppen met abstraheren en je afvragen waarom jij graag wil dat de islam hier in het Westen jihad oorlog mag leren. Je moet je afvragen wat voor goeds daaruit komt. Er gaan diverse landen in het M.O. en Afrika kapot omdat wij het toestaan dat onze moslimjeugd dit geleerd krijgt en zij nu massaslachtingen aan het aanrichten zijn daar, zelfs genocide. Er zijn oorlogen om minder verklaard, bijvoorbeeld aan Afghanistan omdat die Osama faciliteerden.

Dat zijn de vragen. En kom dan niet aan met vreedzaam en vrijheid. Gebruik die zaken niet om de leer van jihad oorlog te verdedigen.
pi_160887737
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Komt alle islamitische reljeugd uit Istanboel?
Het was spreekwoordelijk...
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:56:00 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160887860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:45 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dit zijn dogma's die niet berekend zijn op de islam.
Je moet stoppen met abstraheren en je afvragen waarom jij graag wil dat de islam hier in het Westen jihad oorlog mag leren. Je moet je afvragen wat voor goeds daaruit komt. Er gaan diverse landen in het M.O. en Afrika kapot omdat wij het toestaan dat onze moslimjeugd dit geleerd krijgt en zij nu massaslachtingen aan het aanrichten zijn daar, zelfs genocide. Er zijn oorlogen om minder verklaard, bijvoorbeeld aan Afghanistan omdat die Osama faciliteerden.
Ok, eens. Maar de vraag is hoe helpt een verbod daarbij? In mijn ogen doet dat absoluut niets. De problemen kun je beter bij de bron aanpakken. Moskeeen sluiten die jihad prediken, praten met jongeren en niet met geestelijken, zorgen dat moslims zich niet langer zien als aparte bevolkingsgroep etcetera.
pi_160887909
Persoonlijk betrap ik mezelf er ook op dat ik een hekel krijg aan de islam van dit soort nieuws. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de machteloosheid die zich uit in woede. Je kan er gewoonweg niks aan doen, je staat machteloos. Dit zijn mensen die zijn verblind door een ideologie, een verwerpelijke vorm van extremisme, fanatiekelingen die hun weg kwijt zijn geraakt en geloof is blijkbaar een goed substraat voor fanatisme.

Wat ik me afvraag is het volgende: Willen ze voor een dialoog gaan en voor vrede met andere overtuigingen zowel gelovig of niet gelovig. Of willen ze echt allemaal het liefst shariah wetgeving en jihad. Als het laatste waar de keuze is, het is erg ellendig dat de islam ook onder elkaar haat draagt voor elkaar zoals soennieten en sjiieten, en dan zijn er nog andere stromingen.

Vermoedelijk heeft het missen van de renaissance ervoor gezorgd dat de islam gewoon stil is blijven staan in de tijd, ze zitten nog in de middeleeuwen betreft veel dingen. We kunnen die religie niet veranderen en hoe harder we erop aandringen hoe agressiever zij zullen worden.

Dan betreft schoolkinderen die wat staan te hopen dat er kankerveel mensen dood gaan, wat mij betreft stuur je dat soort mensen naar een opvoedingskamp.
pi_160888162
quote:
Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?
Vergeet de atheïsten niet in de afgelopen eeuwen.

Verder als antwoord op je OP: misschien wordt het ook tijd om eens kritisch te kijken naar wat we 'dagelijks' in het MO aan het doen zijn, maar wat bewust, als onderdeel van oorlogsvoering, niet in het nieuws belicht wordt. En als je dan Rutte hoort praten dat het een aanval is op “onze manier van leven”, dan weet je wat voor regeringsleiders we hier hebben. Ze voeren gruwelijke oorlogen in andere landen en lopen hun eigen volk daarover te misleiden wanneer het terugkaatst: "Het ligt niet aan onze bombardementen, maar aan jouw manier van leven".

De Islam als godsdienst staat acties zoals in België niet toe, het staat alleen een verdedigingsoorlog toe dat ook nog eens alleen gericht is op degenen die een aanval uitvoeren, en zelfs dat is aan nauwe grenzen gebonden. Het doden van onschuldige burgers onder de noemer collateral damage mag zelfs niet. Van deze jongens, die deze aanslagen pleegden, is zelfs bekend dat ze de religie niet praktiseerde en alles deden wat de Islam verboden heeft (alcohol, disco’s, drugs, niet bidden, criminaliteit etc). Toch wordt er gewezen naar de Islam zoals met in alles. Zijn sommige Marokkanen crimineel ---> Islam. Gaat het over ijskappen die smelten ---> Islam. Maar ergens zullen de westerse regeringen dit ook wel uitkomen, want dan kunnen ze zeggen: “Zie je nu wel, we moeten 'doorgaan' met bombarderen en het zelfs verhevigen, en we moeten jullie privacy verder afpakken voor jullie veiligheid.” Ze hebben hun eigen agenda voor de wereld en voor hun eigen volk.

Er zijn genoeg individuele en vooraanstaande moslims en organisaties die zich tegen de aanslagen uitspreken of meedoen met demonstraties. Aan de andere kant gaan Nederlanders ook niet massaal de straat op als er bijvoorbeeld elders door toedoen van onze bombardementen burgers omkomen of oorlogen ontketent worden. Betekent niet automatisch dat we voor zijn.
pi_160888180
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is geen NWS, doe eens wat beter je best. Maar onder de noemer een beter FOK! begint bij jezelf, deze kerel bijvoorbeeld:
http://www.volkskrant.nl/(...)t-de-islam~a4198848/
Of deze:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-niemand-meer.dhtml

Het grotere punt (wat jij 'vergeet' te quoten) is dat het verder niet uitmaakt hoeveel zogenaamde 'geestelijken' zeggen wat IS wel en niet is. IS zegt zelf de ware islam uit te dragen en daar naar te handelen. Net als een grote groep vredelievende moslims. Het punt is dat ze allebei gelijk hebben.
Die kerel is geen groep. Hij vertegenwoordigd geen stroming. Hij zegt wel waar het op slaat en dat is goed.

Vredelievende moslims die zeggen dat de islam vrede leert, liegen of weten niet beter. Dat zijn geen gematigden. Gematigden zijn de kerel die je citeert, die eerlijk zijn over de islam en dat verwerpen.

Wat de stromingen wel leren is dat je vreedzaam bent totdat je sterk en numeriek genoeg bent om de gewelddadige fase in te gaan.
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:15:20 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160888186
Bedankt Tevik voor het precies laten zien wat nou het probleem is. Ontkennen, afleiden, stropoppen opzetten etcetera.
  woensdag 23 maart 2016 @ 16:20:33 #120
38496 Perrin
pi_160888259
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:13 schreef Tevik het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn OP, maar die van de TS van deel 1...

Er zijn trouwens wel degelijk agressieve interpretaties van de jihad, waarbij het opblazen van burgers wordt goedgekeurd.. Maar die zijn precies dat: interpretaties.

Hier wordt dit enigszins uitgelegd bijvoorbeeld:
http://vridar.org/2013/04(...)ilians-even-muslims/
pi_160888293
quote:

Er zijn genoeg individuele en vooraanstaande moslims en organisaties die zich tegen de aanslagen uitspreken of meedoen met demonstraties. Aan de andere kant gaan Nederlanders ook niet massaal de straat op als er bijvoorbeeld elders door toedoen van onze bombardementen burgers omkomen of oorlogen ontketent worden. Betekent niet automatisch dat we voor zijn.
Spreek jij je ook uit tegen de aanslagen?
pi_160888310
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok, eens. Maar de vraag is hoe helpt een verbod daarbij? In mijn ogen doet dat absoluut niets. De problemen kun je beter bij de bron aanpakken. Moskeeen sluiten die jihad prediken, praten met jongeren en niet met geestelijken, zorgen dat moslims zich niet langer zien als aparte bevolkingsgroep etcetera.
Dat is effectief hetzelfde als een islamverbod.
Er bestaat geen moskee die de leer van zijn eigen stroming verwerpt. En er bestaat geen stroming die jihad verwerpt. Dus als je jihad verbied, of het preken van jihad, raak je zo goed als alle gebedshuizen, moskeeën en islamitische organisaties. Het is verboden om permanent op gelijke voet samen te leven met niet-moslims. Zorgen dat ze zich niet als aparte groep zien, zien zij dan ook als een aanval op de islam. Daarom noem ik het gewoon wat het is: een verbod op de islam.

Een verbod zou overigens niet nodig zijn geweest als het volk onderwezen was in de islam en stopte met tolerant te zijn voor de islamitische norm. Dit was dan allemaal in de kiem gesmoord. Maar islamgroepen hebben dit verdraaid naar racisme, discriminatie en islamofobie. Het volk en de culturele barriere voor de islam is hiermee onschadelijk gemaakt, en de verantwoordelijkheid valt nu op onze overheidsinstanties. Daarom gaan nu de islamitische organisaties samenwerkingen aan met die instanties om ook die van binnenuit onschadelijk te maken. Ze zetten ze op tegen het volk, om islamofobie te bestrijden, en zetten de instanties op een dwaalspoor, alles zodat de islam maar niet aangepakt kan worden.

Een verbod is nu noodzakelijk geworden.
pi_160889523
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:23 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat is effectief hetzelfde als een islamverbod.
Er bestaat geen moskee die de leer van zijn eigen stroming verwerpt. En er bestaat geen stroming die jihad verwerpt. Dus als je jihad verbied, of het preken van jihad, raak je zo goed als alle gebedshuizen, moskeeën en islamitische organisaties. Het is verboden om permanent op gelijke voet samen te leven met niet-moslims. Zorgen dat ze zich niet als aparte groep zien, zien zij dan ook als een aanval op de islam. Daarom noem ik het gewoon wat het is: een verbod op de islam.

Een verbod zou overigens niet nodig zijn geweest als het volk onderwezen was in de islam en stopte met tolerant te zijn voor de islamitische norm. Dit was dan allemaal in de kiem gesmoord. Maar islamgroepen hebben dit verdraaid naar racisme, discriminatie en islamofobie. Het volk en de culturele barriere voor de islam is hiermee onschadelijk gemaakt, en de verantwoordelijkheid valt nu op onze overheidsinstanties. Daarom gaan nu de islamitische organisaties samenwerkingen aan met die instanties om ook die van binnenuit onschadelijk te maken. Ze zetten ze op tegen het volk, om islamofobie te bestrijden, en zetten de instanties op een dwaalspoor, alles zodat de islam maar niet aangepakt kan worden.

Een verbod is nu noodzakelijk geworden.
Er komt geen Islamverbod, want we hebben in dit land een vrijheid van geloof. Grondwet en zo.
pi_160889672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 12:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Mee eens dat verbieden geen optie is. Wat wel kan helpen is nagaan wat de ontstaansgeschiedenis is van de Islam. Door dit te onderwijzen zou inzicht geven en velen de ogen openen over de ware toedracht, hoe men in de 4e eeuw aan de haal is gegaan met koptisch christelijke teksten en er een draai aan gegeven hebben, deels door onbegrip van de oorspronkelijk Aramese teksten en het later corrumperen ervan. In de zo gezegde biografie van Mohammed is er zelfs sprake van dat de bron bij de Koptische ( verketterde ) versie te zoeken is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bahira
https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ishaq
https://en.wikipedia.org/(...)Church_of_Alexandria
  woensdag 23 maart 2016 @ 17:41:42 #125
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_160889836
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En onmogelijk.
Exact. Behalve dan het verbieden van denken dat 50 Shades of Grey een goed boek is. Dat moet kunnen.
pi_160889839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Er komt geen Islamverbod, want we hebben in dit land een vrijheid van geloof. Grondwet en zo.
En zij hebben de sharia. Dus wat komt er dan?
pi_160890456
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
Bedankt Tevik voor het precies laten zien wat nou het probleem is. Ontkennen, afleiden, stropoppen opzetten etcetera.
Ik laat een completer plaatje zien van het probleem. Je kunt de symptomen gaan bestrijden, maar daarmee kom je niet ver als je niet naar oorzaak kijkt. In die zin kun je ook zeggen dat je de oorzaak ontkent, ervan afleidt, etc, want wat was de oorzaak? Simpelweg de Islam? Bewoog hen alleen simpelweg de Islam? Er zijn bijna 2 miljard moslims, als de Islam dat zou doen dan zouden we onszelf allang en massaal hebben opgeruimd. Wees realistisch. De Islam bewoog hen niet, ze praktiseerde het niet eens, het werd verdraaid en misbruikt om een bepaalde doel te behalen dat diende ‘als reactie’ op Westerse bemoeienis in het MO en daar ligt grotendeels de oorzaak. Je hebt daarbij de Islam niet nodig, je kan daarvoor ook andere religies/ideologieën pakken en misbruiken, het is maar wat je toevallig op dat moment aanhangt.
De aanslagen zijn niet goed te praten, op geen enkele manier, maar je slaat de plank compleet mis als je simpelweg naar de Islam wijst. De aanslagen staan haaks op de Islam die ik ken, een religie die ik al ruim 20 jaar vanuit de bronnen praktiseer en leer. De praktiserende moslims die ik ken keuren de aanslagen net zo goed af, evenzo de imams van de moskeeën die ik bezoek. Maar dit zijn moslims die juist weten wat hun religie inhoudt. Maar ik heb het idee dat sommige hier alles zullen aanwenden om hun ongenoegen te uiten over religie in het algemeen en in het bijzonder de Islam vanuit een atheïstische oogpunt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tevik op 25-03-2016 13:09:03 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:26:10 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160890896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:06 schreef Tevik het volgende:

[..]

Ik laat een completer plaatje zien van het probleem. Je kunt de symptomen gaan bestrijden, maar daarmee kom je niet ver als je niet naar oorzaak kijkt. In die zin kun je ook zeggen dat je de oorzaak ontkent, ervan afleidt, etc, want wat was de oorzaak? Simpelweg de Islam? Bewoog hen alleen simpelweg de Islam? Er zijn bijna 2 miljard moslims, als de Islam dat zou doen dan zouden we onszelf allang en massaal hebben opgeruimd. Wees realistisch.
Dat bedoel ik dus. Intellectueel arm. Meteen schermen met de hoeveelheid moslims (nu is het al 2 miljard ja?). Het punt is, zoals ik hierboven ook al beschreef dat de 'islam' an sich eigenlijk niet bestaat. Zoveel moslims, zoveel versies van de islam. Als IS zegt dat zij een claim hebben op de 'ware islam' dan is die claim net zo geldig als dat jij dat zou doen. Geldiger nog, zou ik zeggen. Zie hierboven.
quote:
De Islam bewoog hen niet, ze praktiseerde het niet eens, het werd verdraaid en misbruikt om een bepaalde doel te behalen dat diende ‘als reactie’ op Westerse bemoeienis in het MO en daar ligt grotendeels de oorzaak. Je hebt daarbij de Islam niet nodig, je kan daarvoor ook andere religies/ideologieën pakken en misbruiken, het is maar wat je toevallig op dat moment aanhangt.
Oh, dit weer. Zoals ik al aangaf, afleiding. Dit is natuurlijk je reinste onzin. Islamitische terreur bestaat al veel langer dan jij en ik en is daadwerkelijk ook dat. Islamtische terreur. Dat is nota bene wat ze zelf zeggen. En ook doen. Wat heeft Bali te maken met die zogenaamde 'Westerse bemoeienis'? Of de Koerden? Of China? Of ... etcetera.

Nee, leuk geprobeerd maar geen enkel intelligent persoon trapt daar in.

quote:
De aanslagen zijn niet goed te praten, op geen enkele manier, maar je slaat de plank compleet mis als je simpelweg naar de Islam wijst. De aanslagen staan haaks op de Islam die ik ken, een religie die ik al ruim 20 jaar vanuit de bronnen praktiseer en leer. De praktiserende moslims die ik ken keuren de aanslagen net zo goed af, evenzo de imams van de moskeeën die ik bezoek. Maar dit zijn moslims die juist weten wat hun religie inhoudt. Maar ik heb het idee dat sommige hier alles zullen aanwenden om hun ongenoegen te uiten over religie in het algemeen en in het bijzonder de Islam vanuit een atheïstische oogpunt.
Het is eerder andersom, als moslim ga jij tot het uiterste om jouw religie te verdedigen tegen terechte kritiek. Wat je zegt is pure onzin, voor alles wat IS doet is prima rechtvaardiging te vinden in de religie. Dat jij dat afwijst is prima, mooi zelfs. Blijft het vooral doen. Ik zal je steunen in de hoop dat jouw versie van islam wint. Maar ga niet de waarheid ontkennen alleen maar omdat je het niet aanstaat.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:33:16 #129
38496 Perrin
pi_160891058
Het is ook lastig puur rationeel te kijken naar iets wat je zo dierbaar is. De neiging dat tegen alle, ook terechte, kritiek te verdedigen is sterk.

Je ziet dit eigenlijk zonder uitzondering in dit forum.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:34:18 #130
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_160891087
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet beter wordt als je maatregelen neemt tegen islam. Misschien trekt dat juist de gekkies over de streep om aanslagen te plegen.

Ik vind ook dat je dit soort acties niet kan wijten aan islam. Er moet iets in je hoofd niet goed zitten als je zoiets doet. Die mensen zijn dus niet helemaal in orde en als het niet islam was die ze gebruikten als reden, dan was het wel iets anders.

Het probleem is dus dat we mensen hebben in Europa die psychisch niet in orde zijn, als je dat herkent als probleem, dan kan je pas nadenken over oplossingen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 18:34:26 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160891092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:33 schreef Perrin het volgende:
Het is ook lastig puur rationeel te kijken naar iets wat je zo dierbaar is. De neiging dat tegen alle, ook terechte, kritiek te verdedigen is sterk.
Klopt, en het is ook altijd exact dezelfde reactie. Heeft niets met islam te maken, 1.6 miljard moslims plegen, geen aanslagen, het is de schuld van het 'Westen' etcetera. Rationeel gezien rommel.
pi_160891942
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ik vind ook dat je dit soort acties niet kan wijten aan islam. Er moet iets in je hoofd niet goed zitten als je zoiets doet. Die mensen zijn dus niet helemaal in orde en als het niet islam was die ze gebruikten als reden, dan was het wel iets anders.
Het is in hun ogen een volkomen logische actie.
'God is boos op ongelovigen en laat ze voor altijd branden in de hel' is wat hen aangeleerd is, en dus is het dan een kleine stap om God een handje te helpen, al helemaal als je daarvoor gegarandeerd een plekje in de hemel krijgt.

We kunnen beginnen met stoppen met het indoctrineren van kinderen op onze scholen, en sowieso het onderwijs verbeteren; kritisch denken, wijsheid, psychologie etc. in plaats van vooral feitjes uit je hoofd kennen.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:20:12 #133
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_160892301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

'God is boos op ongelovigen en laat ze voor altijd branden in de hel' is wat hen aangeleerd is, en dus is het dan een kleine stap om God een handje te helpen, al helemaal als je daarvoor gegarandeerd een plekje in de hemel krijgt.

We kunnen beginnen met stoppen met het indoctrineren van kinderen op onze scholen, en sowieso het onderwijs verbeteren; kritisch denken, wijsheid, psychologie etc. in plaats van vooral feitjes uit je hoofd kennen.
Het feit dat ze het een logische actie vinden geeft juist aan dat er iets niet goed zit in hun hoofd. Islam weghalen als factor(als dat überhaupt kan), geeft dus geen enkele garantie. Je geeft aan dat veel kinderen gebrainwashed worden, misschien is dat juist het probleem en moeten we dat aanpakken. Naar mijn mening pak je dat niet aan door islam te verbieden oid. Het lijkt mij juist dat het lastiger wordt om controle op uit te oefenen omdat de indoctrinatie dan meer in het geheim gebeurt.
pi_160893050
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:20 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Het feit dat ze het een logische actie vinden geeft juist aan dat er iets niet goed zit in hun hoofd. Islam weghalen als factor(als dat überhaupt kan), geeft dus geen enkele garantie. Je geeft aan dat veel kinderen gebrainwashed worden, misschien is dat juist het probleem en moeten we dat aanpakken. Naar mijn mening pak je dat niet aan door islam te verbieden oid. Het lijkt mij juist dat het lastiger wordt om controle op uit te oefenen omdat de indoctrinatie dan meer in het geheim gebeurt.
Je kan niet thuis ouders verbieden om hun kinderen te indoctrineren nee, te minste niet in onze maatschappij. Maar je kan het wel op de scholen weg halen en ze wat geven om zichzelf mee te verdedigen.

En het is niet zo zeer dat er iets knapt in hun hoofd o.i.d., er zijn culturen geweest met nauwelijks geweld en er zijn culturen die zichzelf helemaal afslachten, het is de omgeving die eens mens vooral vormt.
pi_160894230
quote:

[..]

Vergeet de atheïsten niet in de afgelopen eeuwen.

Verder als antwoord op je OP: misschien wordt het ook tijd om eens kritisch te kijken naar wat we 'dagelijks' in het MO aan het doen zijn, maar wat bewust, als onderdeel van oorlogsvoering, niet in het nieuws belicht wordt. En als je dan Rutte hoort praten dat het een aanval is op “onze manier van leven”, dan weet je wat voor regeringsleiders we hier hebben. Ze voeren gruwelijke oorlogen in andere landen en lopen hun eigen volk daarover te misleiden wanneer het terugkaatst: "Het ligt niet aan onze bombardementen, maar aan jouw manier van leven".

De Islam als godsdienst staat acties zoals in België niet toe, het staat alleen een verdedigingsoorlog toe dat ook nog eens alleen gericht is op degenen die een aanval uitvoeren, en zelfs dat is aan nauwe grenzen gebonden. Het doden van onschuldige burgers onder de noemer collateral damage mag zelfs niet. Van deze jongens, die deze aanslagen pleegden, is zelfs bekend dat ze de religie niet praktiseerde en alles deden wat de Islam verboden heeft (alcohol, disco’s, drugs, niet bidden, criminaliteit etc). Toch wordt er gewezen naar de Islam zoals met in alles. Zijn sommige Marokkanen crimineel ---> Islam. Gaat het over ijskappen die smelten ---> Islam. Maar ergens zullen de westerse regeringen dit ook wel uitkomen, want dan kunnen ze zeggen: “Zie je nu wel, we moeten 'doorgaan' met bombarderen en het zelfs verhevigen, en we moeten jullie privacy verder afpakken voor jullie veiligheid.” Ze hebben hun eigen agenda voor de wereld en voor hun eigen volk.

Zou bijna amen willen zeggen, maar ben geen christen.
Dank je voor deze reactie, het is waarheid.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160894356
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:41 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En zij hebben de sharia. Dus wat komt er dan?
Wat is de sharia volgens jou?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160894426
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klopt, en het is ook altijd exact dezelfde reactie. Heeft niets met islam te maken, 1.6 miljard moslims plegen, geen aanslagen, het is de schuld van het 'Westen' etcetera. Rationeel gezien rommel.
Je hebt niet door dat jouw reactie erop tekenend is,een schoolvoorbeeld is daarvan?

Dat geheel niet kritisch naar 'ons' aandeel willen kijken is zeker de helft van het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 23-03-2016 20:33:37 ]
pi_160894587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 19:08 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Als dit echt waar is, waarom hebben we dan pas sinds enkele jaren jaren last van 'de islam' in deze moderne tijd? Waarom is het beeld van de islamitische wereld in de jaren '70/80 dan zo 'modern', westers gericht?
Waarom is dan die diepe samenwerking met SA gekomen, waarom de samenwerking met Iran voordat dat fout liep (en Rusland het stokje overnam voordat dat fout liep)? Waarom de verwelkoming van troepen op de Afghaanse grond, waar de koude oorlog niet zo koud was?

Als het werkelijk zo is dat het die islam is en de ingebakken haat jegens anders/niet gelovigen van dat geloof, waarom dan al die pogingen tot samenwerkingsverbanden en handreikingen? Waarom pas 'nu' die aanvallen en niet al veel eerder, toen die landen niet zo instabiel waren en veel gelijker waren aan 'ons'?

Denk daar eens echt kritisch over na....
pi_160894935
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Als dit echt waar is, waarom hebben we dan pas sinds enkele jaren jaren last van 'de islam' in deze moderne tijd? Waarom is het beeld van de islamitische wereld in de jaren '70/80 dan zo 'modern', westers gericht?
Waarom is dan die diepe samenwerking met SA gekomen, waarom de samenwerking met Iran voordat dat fout liep (en Rusland het stokje overnam voordat dat fout liep)? Waarom de verwelkoming van troepen op de Afghaanse grond, waar de koude oorlog niet zo koud was?

Als het werkelijk zo is dat het die islam is en de ingebakken haat jegens anders/niet gelovigen van dat geloof, waarom dan al die pogingen tot samenwerkingsverbanden en handreikingen? Waarom pas 'nu' die aanvallen en niet al veel eerder, toen die landen niet zo instabiel waren en veel gelijk met waren aan'ons'?

Denk daar een echt kritisch over na....
De hele historie zit vol met oorlogen vanuit de Islam/het Christendom.
Maar de hoofdfactor is in mijn ogen religieus. Mensen doen dingen omdat ze geloven dat het goed voor ze is, en zij geloven nou eenmaal dat een zelfmoord aanslag een goeie daad is, een weg uit hun lijden en een weg naar eeuwig geluk met goedkeuring van God.

Maar er zal bij die individuen vaak ook meer af spelen, een gevoel van onmacht naar een goed leven, de oneerlijkheid van het westen zien (hier maar ook in hun thuisland), misbruikt of mishandeld zijn (als kind) etc.

Maar goed, een onderliggende factor is nou eenmaal ook dat hun voorbeeld persoon een intolerante en boze God is.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:56:25 #140
38496 Perrin
pi_160895446
quote:

[..]

Als dit echt waar is, waarom hebben we dan pas sinds enkele jaren jaren last van 'de islam' in deze moderne tijd?
Dat heeft een vele redenen:

• omdat er steeds meer van is in onze omgeving
• omdat via moderne communicatiemiddelen de verschillen in welvaart en vooruitgang duidelijker worden
• verlies van toekomst door crises en oorlogen
• bedreiging van het geloof door de lokroep van de Westerse seculieren cultuur, een soort tegenreactie daartegen
• omdat geloof gebruikt wordt om strategische doelen te bereiken door organisaties als IS
• omdat in veel gebieden moslims vaak in een vervelende positie zitten en moslims daar via moderne media makkelijk kennis van kunnen nemen en zich dit collectief kunnen aantrekken
• identiteitscrisis van Islamitische jongeren die opgroeien in andere culturen
• opkomst van de gangsterislam

Etc, etc.
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:19:41 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160896398
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Je hebt niet door dat jouw reactie erop tekenend is,een schoolvoorbeeld is daarvan?

Dat geheel niet kritisch naar 'ons' aandeel willen kijken is zeker de helft van het probleem.
Pure onzin. En zoals ik zeg, afleiding. Een vals dilemma. Je kunt best zowel kritisch zijn op het Midden-Oosten beleid van Westerse landen en de islam als religie en ideologie.

De feiten spreken verder voor zich.
pi_160896431
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Intellectueel arm. Meteen schermen met de hoeveelheid moslims (nu is het al 2 miljard ja?). Het punt is, zoals ik hierboven ook al beschreef dat de 'islam' an sich eigenlijk niet bestaat. Zoveel moslims, zoveel versies van de islam. Als IS zegt dat zij een claim hebben op de 'ware islam' dan is die claim net zo geldig als dat jij dat zou doen. Geldiger nog, zou ik zeggen. Zie hierboven.
Ik ben intellectueel arm, maar je begreep niet dat ik het aantal moslims gebruikte om het punt te maken dat de daders niet op een dag opstonden en simpelweg dachten: “Hé ik volg de Islam, laat ik een aanslag gaan plegen”.
Ik weet het, de Islam bestaat niet, net zoals de Nederlander niet bestaat en “goed” en “slecht” ook niet bestaan, God bestaat ook niet, en volgens sommige users hier heeft Jezus en Mohammed ook nooit bestaan. Leuke discussies zijn dat. Verder claim ik nergens de “ware” Islam. En dat voor jou de claim van IS "geldiger" is komt omdat je daarmee je eigen ware overtuiging sterkt.

quote:
[..]

Oh, dit weer. Zoals ik al aangaf, afleiding. Dit is natuurlijk je reinste onzin. Islamitische terreur bestaat al veel langer dan jij en ik en is daadwerkelijk ook dat. Islamtische terreur. Dat is nota bene wat ze zelf zeggen. En ook doen. Wat heeft Bali te maken met die zogenaamde 'Westerse bemoeienis'? Of de Koerden? Of China? Of ... etcetera.

Nee, leuk geprobeerd maar geen enkel intelligent persoon trapt daar in.
Waarom heb je steeds de behoefte je intelligentie te benadrukken, zoiets zou vanzelf moeten blijken uit je tekst. Ik Leid niet af, ik kijk naar de beweegredenen van de daders en wil daarmee de oorzaak aanwijzen. Geef jij hun beweegredenen aan of laat je hen dat zelf doen, volgens hen zijn het de bombardementen van het Westen op hun gebied, soldaten en burgers (onschuldigen), maar jij weet het beter dan hen: namelijk de Islam.
Misschien moet je je ook even verdiepen in de aanslagen van Bali dan, en kijken wat hun reden toen daarvoor was. Je kan ook gewoon naar ze luisteren over hun eigen motieven ipv naar wat Rutte je voorschotelt. Het is echt niet omdat ze gewoon "de Islam" aanhangen, of omdat ze iets tegen onze manier van leven hebben.

quote:
[..]

Het is eerder andersom, als moslim ga jij tot het uiterste om jouw religie te verdedigen tegen terechte kritiek. Wat je zegt is pure onzin, voor alles wat IS doet is prima rechtvaardiging te vinden in de religie. Dat jij dat afwijst is prima, mooi zelfs. Blijft het vooral doen. Ik zal je steunen in de hoop dat jouw versie van islam wint. Maar ga niet de waarheid ontkennen alleen maar omdat je het niet aanstaat.
Religie is voor mij echt niet de issue hier, ik heb mijn ideeën over de Islam (en andere religies) vaak genoeg veranderd en aangepast door nieuwe inzichten (blijf dat ook doen), en dat is een pijnlijk proces. Jullie maken er een issue van omdat jullie graag willen laten zien dat jullie eigen overtuiging correct is en dat die van anderen aan van alles schort (dus gedragen jullie je als religieuzen doen), maar ik ken mijn religie, en ik heb niet de behoefte om het verdedigen.
Als iemand klappen (meervoud) uitdeelt en er dan één terugkrijgt, dan heeft dat niets met religie te maken, snap je dat, beide zijn erg. En de oplossing is dat we allemaal onze eigen fouten durven aan te wijzen en toe te geven. We weten zo goed andere mensen, volkeren, culturen, landen, religies te vertellen hoe ze “kritisch” naar zichzelf moeten kijken en zich moeten aanpassen aan ons, en soms doen we dat ook met de harde hand door te bombarderen, boycotten, embargo’s, moordoperaties, etc. maar laten we vooral niet vergeten ook eens kritisch naar onszelf te kijken.
pi_160896446
quote:

Volgens mij geldt in het algemeen voor killers, dat het emotioneel bij hun fout zit. Dat het emotioneel fout zit komt bij extreme gevallen volgens mij altijd door de hoofd vs hart strijd, dat het hart verliest in die strijd. Dat er geen plaats is voor het hart, alleen plaats voor het hoofd.

In het Westen uit zich dat in communisme en nazisme. Pseudowetenschappelijke ideologieen, waar alles als feit wordt gesteld, en er eigenlijk geen enkele plaats meer is voor meningen.

Hoe dat precies zit in Islam, is mij niet zo duidelijk. Wellicht wordt het bestaan van God als feit gesteld, en ook het woord van God als feitelijk goed.

Als iemand het bestaan van God als mening stelt, dan handelt die persoon op basis van een gevoel van zelfvertrouwen, als zijnde een goede volgeling in het oordeel van God. Dus dan is het gedrag over het algemeen gematigd doordat het op gevoel is gebaseerd. Maar als het als feitelijke kwestie wordt gesteld, dan is er een soort absolute zekerheid waar gevoel geen logische rol meer in speelt, want gevoel speelt geen rol bij feitelijke kwesties, en dus wordt dan het geweten omzeild.

De hoofd vs hart strijd is een algemeen menselijk gegeven, het speelt bij iedereen. Maar soms manifesteert het zich in een ideologie, welke dan werkt als catalysator van het probleem, en het verergerd.

Het huidige beleid om in te zetten op vrijheid van meningsuiting, is het goede beleid volgens mij. Maar men zou vrijheid van meningsuiting meer als menselijk recht moeten beschouwen en minder als politiek recht. Dus gewoon het recht dat je iemand om mee te praten hebt over je alledaagse problemen enzo, en niet zo zeer het recht om te lopen schelden in de media. Ik denk niet dat de emotionele toestand van die killers verbeterd als ze gaan lopen schelden in de media. Wellicht doen ze dat al. Maar of die killers hun emoties uiten van mens to mens, in een vriendschap ofzo, ik betwijfel het.
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:22:33 #144
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160896512
quote:

[..]

Wat :D! Als je dit echt denkt zou ik zeggen lees je eens in... Islamitisch terrorisme is echt niet iets nieuws. Nooit de film Munich gezien? De frequentie is wellicht hoger.

En als je denkt dat het Midden-Oosten ook maar enigzins stabiel is geweest in de moderne tijd... nee dan kan ik je niet serieus nemen.
pi_160897023
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is de sharia volgens jou?
Ik bepaal niet wat de sharia is. Dat doen de stromingen zelf. Ga dat eens opzoeken.
Eén ding is zeker: het is niet wat ze jou vertellen dat het is. Het is wat ze elkaar onderling vertellen dat het is. Daarin zit een wereld van verschil.
pi_160897212
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat heeft een vele redenen:

• omdat er steeds meer van is in onze omgeving
In onze omgeving... In hun omgeving is onze invloed al erg lang zeer dominant aanwezig en werd in eerste instantie (afgezien van kolonisatie) verwelkomt.

Dit alleen maar kijken vanuit nze bril zorgt dat je maar een zeer klein deel van de waarheid ziet.

quote:
• omdat via moderne communicatiemiddelen de verschillen in welvaart en vooruitgang duidelijker worden
Weer een gekleurde bril. De 'samenwerking' en 'modernisering' kwamen ook door kennis en hoop op de manier van de westerse samenleving. Tot men erachter kwam dat dat die manier van doen meer over de rug van ging dan over delen in.

quote:
• verlies van toekomst door crises en oorlogen
Crisis en oorlog om onze welvaart te behouden, om hier de pijn niet te voelen van de kosten van onze welvaart. De koude oorlog, de samenwerking SA/Amerika, de Iran relatie, de Irak problematiek. Allemaal komen ze voort uit de kosten van onze welvaart ergens anders leggen, lekker uit het zicht van onze burgers.

Dit volgde op de vette worst die voorgehouden werd.

quote:
• bedreiging van het geloof door de lokroep van de Westerse seculieren cultuur, een soort tegenreactie daartegen
Nee, het 'geloof' voelde zich niet bedreigd, pas nadat men zich misbruikt voelde zag je een radicalisering plaatsvinden. In eerste instantie bewoog de geloofsbeleving zich mee en zeer ruim ook. Ik wijs weer op de jaren '70/80 van de vorige eeuw, zoek daar kennis van en zie de waarheid. Pas toen duidelijk werd dat die 'samenwerking' ten koste van was veranderde dat. Een defensieve beweging, een gevolg, geen oorzaak.

quote:
• omdat geloof gebruikt wordt om strategische doelen te bereiken door organisaties als IS
Ja.
Alhoewel ze het geloof tot in het extreme buigen. Zover dat het amper de letter meer raakt. Maar je hebt absoluut gelijk als je zegt dat de geloofsbeleving wordt misbruikt voor strategische doelen.

quote:
• omdat in veel gebieden moslims vaak in een vervelende positie zitten en moslims daar via moderne media makkelijk kennis van kunnen nemen en zich dit collectief kunnen aantrekken
Klopt.
Doordat de wereld kleiner is geworden door het internet is ook het misbruik duidelijker geworden. En bepaald machten (waaronder Isis) maken daar gretig misbruik van, overdrijven dat zelfs zodat ze ze hun machtsbasis daarmee kunnen vergroten. Zijn daarmee, naar mijn mening, zelfs erger dan degene die misbruik maakte/maken van die gebieden voor het eigen gewin.

Maar dit werkt ook andersom, er zijn hier ook machten die daar misbruik van maken.

quote:
• identiteitscrisis van Islamitische jongeren die opgroeien in andere culturen
• opkomst van de gangsterislam

Etc, etc.
Mee eens, maar is gedeeltelijk een self forfilling prophecy.
'Wij' hebben mensen in een hoek geplaatst, 'wij' plaatsen mensen nu nog steeds in een hoek.
Maar(!) mensen laten zich ook in een hoek plaatsen, vinden het te vaak wel makkelijk om de schuld af ten schuiven.
Er is dus sprake van een wisselwerking op dit gebied, het versterkt elkaar.

(Edits, mijn excuus, mijn tablet vult zaken raar aan en geeft geen spellingscontrole)

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 23-03-2016 21:44:58 ]
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:36:56 #147
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_160897285
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:31 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik bepaal niet wat de sharia is. Dat doen de stromingen zelf. Ga dat eens opzoeken.
Eén ding is zeker: het is niet wat ze jou vertellen dat het is. Het is wat ze elkaar onderling vertellen dat het is. Daarin zit een wereld van verschil.
Je doet er wel een beetje mysterieus over. Wat vertellen ze elkaar ten aanzien van sharia volgens jou?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_160897392
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:31 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wat ik ermee bedoel is dat er niet maar 1 sharia is, dat de sharia een grote variatie kent en niet vastligt. Ook nooit bedoeld is als vastliggende wet.

Het is wel wat ze mij vertellen, want ik kan zelf lezen wat de verschillende groepen in verschillende tijden/op verschillende plekken als wet voeren.

Jouw wat moslims vertellen is per definitie niet waar slaat echt nergens op. Dit soort zaken zijn gewoon opgetekend. Ook jij kan daar kennis van nemen.
pi_160897439
quote:
10s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat :D! Als je dit echt denkt zou ik zeggen lees je eens in... Islamitisch terrorisme is echt niet iets nieuws. Nooit de film Munich gezien? De frequentie is wellicht hoger.

En als je denkt dat het Midden-Oosten ook maar enigzins stabiel is geweest in de moderne tijd... nee dan kan ik je niet serieus nemen.
Terrorisme in zijn geheel is niet nieuw. Samenwerkingsverbanden zijn dat ook niet.
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:40:43 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160897455
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:20 schreef Tevik het volgende:

[..]

Ik ben intellectueel arm, maar je begreep niet dat ik het aantal moslims gebruikte om het punt te maken dat de daders niet op een dag opstonden en simpelweg dachten: “Hé ik volg de Islam, laat ik een aanslag gaan plegen”.
Ik weet het, de Islam bestaat niet, net zoals de Nederlander niet bestaat en “goed” en “slecht” ook niet bestaan, God bestaat ook niet, en volgens sommige users hier heeft Jezus en Mohammed ook nooit bestaan. Leuke discussies zijn dat. Verder claim ik nergens de “ware” Islam. En dat voor jou de claim van IS "geldiger" is komt omdat je daarmee je eigen ware overtuiging sterkt.

Ach ja, nog meer persoonlijke aanvallen. Waarom niet. Ga eens in op de materie. Ik heb bijvoorbeeld nooit gesuggereerd dat men zomaar opstaat en een aanslag zou willen plegen.

En jij doet welzeker een waarheidsclaim over de islam. Jij zegt dat aanslagplegers juist niet de islam aanhangen. Dat impliceert het bestaan van een 'ware' of 'juiste' islam. IS zelf zegt dat wel te doen. Dus wie heeft er gelijk?

quote:
Waarom heb je steeds de behoefte je intelligentie te benadrukken, zoiets zou vanzelf moeten blijken uit je tekst. Ik Leid niet af, ik kijk naar de beweegredenen van de daders en wil daarmee de oorzaak aanwijzen. Geef jij hun beweegredenen aan of laat je hen dat zelf doen, volgens hen zijn het de bombardementen van het Westen op hun gebied, soldaten en burgers (onschuldigen), maar jij weet het beter dan hen: namelijk de Islam.
Ze zeggen het zelf. Lees bijvoorbeeld de teksten van al-Zawahiri er maar eens op na. Al Qaeda zegt zelf heel duidelijk zich te baseren op de 'pure' islam. Dat doen ze al heel lang, ver voordat er ook maar enigszins sprake was van bombardementen of wat dan ook. De haat richting het 'Westen' is er vanuit dat perspectief. Ook helemaal niet raar, het 'Westen' staat haaks op alles waar de versie van islam voor staat waar zij zich op baseren.
quote:
Misschien moet je je ook even verdiepen in de aanslagen van Bali dan, en kijken wat hun reden toen daarvoor was. Je kan ook gewoon naar ze luisteren over hun eigen motieven ipv naar wat Rutte je voorschotelt. Het is echt niet omdat ze gewoon "de Islam" aanhangen, of omdat ze iets tegen onze manier van leven hebben.
Oh dat is niet zo moeilijk. Dat was omdat de VN een genocide voorkwam op Oost-Timor door de islamitische miltities een halt toe te roepen die christenen op dat eiland uit wilden roeien. Volgens Al Qaeda behoorde dat land toe aan de moslims en niet de christenen. Dus het niet toelaten van een genocide is al voldoende voor een zelfmoordaanslag als reactie. Tja.

En het is absoluut omdat men iets tegen de manier van leven heeft. Alles waar 'Westerse' waarden voor staan staat haaks op hun islam.

Verder is dit hele punt makkelijk te illustreren door te wijzen naar de islamitische minderheid in China bijvoorbeeld. Hebben zij ook zo'n hekel aan de daden van het 'Westen' dat ze zichzelf daar maar gaan opblazen?

quote:
Religie is voor mij echt niet de issue hier, ik heb mijn ideeën over de Islam (en andere religies) vaak genoeg veranderd en aangepast door nieuwe inzichten (blijf dat ook doen), en dat is een pijnlijk proces. Jullie maken er een issue van omdat jullie graag willen laten zien dat jullie eigen overtuiging correct is en dat die van anderen aan van alles schort (dus gedragen jullie je als religieuzen doen), maar ik ken mijn religie, en ik heb niet de behoefte om het verdedigen.
Waarom doe je dan zo'n halfslachtige poging hier :?? Op de ad hominems ga ik maar gewoon niet meer in, het zijn er te veel.

quote:
Als iemand klappen (meervoud) uitdeelt en er dan één terugkrijgt, dan heeft dat niets met religie te maken, snap je dat, beide zijn erg. En de oplossing is dat we allemaal onze eigen fouten durven aan te wijzen en toe te geven. We weten zo goed andere mensen, volkeren, culturen, landen, religies te vertellen hoe ze “kritisch” naar zichzelf moeten kijken en zich moeten aanpassen aan ons, en soms doen we dat ook met de harde hand door te bombarderen, boycotten, embargo’s, moordoperaties, etc. maar laten we vooral niet vergeten ook eens kritisch naar onszelf te kijken.
:O. Weer onsamenhangend gebrabbel. Als je kritiek wil hebben op het Midden-Oosten beleid van Nederland of andere landen kan dat prima. Niemand die je tegenhoudt. Sterker nog, er zijn genoeg organisaties die je daar in steunen. Kan allemaal.

Dat staat compleet los van kritiek hebben op de islam als religie en ideologie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')