Ik wil nog wel geloven dat de meeste moslims gematigd zijn, gematigde islam vind ik nog steeds achterhaald overigens....quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vermoed ook dat de zogenaamde gematigde moslim maar een kleine minderheid vormt binnen die religie in Nederland of de EU.
Wat zou eigenlijk het gevolg zijn van terugtrekking van alle westerse legers uit het MO?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:20 schreef loni55 het volgende:
Zodra iemand begint met "als rechtvaardig mens" is dat een teken dat je of jezelf of de lezer dat wil laten geloven.
Ten tweede je persoonlijke mening over iets is je eigen mening en ik snap niet wat een religie ermee te maken heeft.
Een andere aspect ervan is dat westerse legers minimaal 16 jaar oorlog aan het voeren zijn in, om het voor je begrijpelijker te maken, moslimlanden.
Uiteraard gaat dat gepaard met leed, dood en algemene destructie van algehele samenleving van de betreffende landen.
Vroeger konden we dat ongestraft doen want wie kon nou op een kameel helemaal vanuit het midden-oosten hierheen komen? Maar met de komst van globalisme is de oorlog, in mindere mate, hier ook voelbaar.
Het is triest maar het valt in het niets als je de onschuldige slachtoffers bij elkaar optelt.
Dat is onmogelijk en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef superniger het volgende:
Het is tijd voor een verbod op de islam in Europa.
In ieder geval minder dicators en je kan het zelf invullen wat dat voor resultaat heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat zou eigenlijk het gevolg zijn van terugtrekking van alle westerse legers uit het MO?
Dat is niet onmogelijk maar onvermijdelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk en dat weet je zelf ook wel.
We hadden dit probleem streng maar rechtvaardig aan moeten pakken voor er 55-60 miljoen van die knakkers in Europa waren. Vrees dat het nu te laat is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:24 schreef superniger het volgende:
Het is tijd voor een verbod op de islam in Europa.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zeg niet dat 'we' daar moeten blijven, maar heb weinig hoop op veel verandering als we er weg zouden gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:27 schreef loni55 het volgende:
[..]
In ieder geval minder dicators en je kan het zelf invullen wat dat voor resultaat heeft.
En gaat in tegen onze eigen vrijheden. Zoals gezegd ben ik voor een vermindering van religie maar dat kan niet op een geforceerde manier gebeuren. Kan niet, mag niet en zou catastrofale gevolgen hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Dat is niet onmogelijk maar onvermijdelijk.
De vermoeidheid is wederzijds. We zijn niet voor elkaar gemaakt. De koek is op. Dit gaat een vechtscheiding worden. Vraag is alleen nog maar wanneer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:31 schreef Dven het volgende:
Had ik moslim geweest had ik op een gegeven moment ook wel moe geweest van al dat gezeik dat ik persoonlijk word aangevallen voor de daden van een ander waar ik niets maar dan ook helemaal niets mee heb te maken behalve dat we hetzelfde overkoepelende geloof aanhangen.
Dat kun je betwijfelen maar dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zeg niet dat 'we' daar moeten blijven, maar heb weinig hoop op veel verandering als we er weg zouden gaan.
Het is ook wel grappig. Het zijn dikwijls dezelfde gasten die roepen dat drugs gelegaliseerd moet worden en dergelijke. Want minder underground, betere controle, betere kwaliteit etc. etc.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:31 schreef Strani het volgende:
[..]
En gaat in tegen onze eigen vrijheden. Zoals gezegd ben ik voor een vermindering van religie maar dat kan niet op een geforceerde manier gebeuren. Kan niet, mag niet en zou catastrofale gevolgen hebben.
uh, ok.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
De vermoeidheid is wederzijds. We zijn niet voor elkaar gemaakt. De koek is op. Dit gaat een vechtscheiding worden. Vraag is alleen nog maar wanneer.
Je bent wel erg optimistisch. Niet alle landen hebben standaard een neiging naar democratie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat kun je betwijfelen maar dat maakt het niet minder waar.
Is Nederland een democratie? De VS? Frankrijk? Wat is de theoretische democratie en de praktische? Waarom moet het democratie zijn? Omdat wij dat op school leren? Omdat "democratie" de vrije markt mogelijk maakt?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Je bent wel erg optimistisch. Niet alle landen hebben standaard een neiging naar democratie.
Stroman.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:33 schreef Dven het volgende:
En dan vervolgens wel het geloof van 50.000.000 mensen willen verbieden en denken dat het allemaal opgelost is![]()
okquote:
Het blijft een dooddoener maar uitwassen bestrijden is simpelweg een goede strategie. En nee, dat is niet voldoende gebeurd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:02 schreef Perrin het volgende:
Als rechtvaardig mens respecteer ik de grondwet en heb ik respect voor iedere godsdienst die wordt beleden in Nederland. Ik heb ook altijd respect gehad voor de Islam, ondanks al dat geweld, want ook christenen konden er wat van in de middeleeuwen toch?
Na de gebeurtenissen in Parijs gisteravond betrap ik mezelf er op dat ik de pest begin te krijgen aan deze godsdienst. Mijn verstand zegt: het is maar een minderheid die zulke rotzooi uithaalt. Maar de impact is enorm.
De verbinding tussen Islam en terrorisme is een feit. Niet alleen schreeuwden de daders Allah is groot, maar ook minpres Rutte noemde de Islam (ook al zei hij dat de Islam er niets mee te maken heeft) in zijn toespraak.
Ik heb er meerdere radiouren er nu opzitten (NPO 1). Ik heb veel mensen gehoord, maar er zat geen enkele moslim tussen. Geen enkele!!!
Ik begin nu sterk te twijfelen aan mijn oprechte respect voor deze godsdienst. Iets zegt me dat de hele godsdienst achter deze acties staan. Ik praatte ooit met een moslima over jihad-strijders en haar enige antwoord was; christenen zijn geen haar beter. Einde gesprek.
Ik heb de indruk dat moslims zich totaal niet druk maken van wat daar is gebeurd.
Ik verwijt mezelf dat ik weerzin heb gekregen tegen moskeeën en mannen in jurken.
Wat moeten we toch aan met deze godsdienst?
Hervorming kan alleen van binnenuit komen. Dat kun je niet opleggen bij zo'n grote religie.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef skysherrif het volgende:
Verboden? Nee.
Hervorming wenselijk, zeker.
Bovendien een betere integratie en onderwijs van moslimjeugd.
Ik zeg niet dat alle landen een democratie moeten hebben, maar welk politiek systeem had jij in gedachten voor landen in het MO?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:41 schreef loni55 het volgende:
[..]
Is Nederland een democratie? De VS? Frankrijk? Wat is de theoretische democratie en de praktische? Waarom moet het democratie zijn? Omdat wij dat op school leren? Omdat "democratie" de vrije markt mogelijk maakt?
Mensen die willen dat een bepaalde religie verboden moet worden, zouden het waarschijnlijk verrassend goed kunnen vinden met de radicalere moslimsquote:Op woensdag 23 maart 2016 12:53 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk wel ernstig dat ik mij inmiddels meer onveilig moet voelen voor de mensen die vinden dat ik als stopop voor de Islam figureer omdat ik niet vind dat het verboden of uitgeroeid moet worden dan voor de islamieten zelf
Best ernstig dat je je nu onveilig voelt ja.... niemand die je hier wat wil aandoen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:53 schreef Dven het volgende:
Eigenlijk wel ernstig dat ik mij inmiddels meer onveilig moet voelen voor de mensen die vinden dat ik als stopop voor de Islam figureer omdat ik niet vind dat het verboden of uitgeroeid moet worden dan voor de islamieten zelf
Correct. Hetzelfde extremisme in een ander jasje.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Mensen die willen dat een bepaalde religie verboden moeten worden, zouden het waarschijnlijk verrassend goed kunnen vinden met de radicalere moslims
Hervorming is onmogelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:47 schreef skysherrif het volgende:
Verboden? Nee.
Hervorming wenselijk, zeker.
Bovendien een betere integratie en onderwijs van moslimjeugd.
Niet dat ik et eens ben met mensen die islam in zijn totaliteit willen verbieden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Correct. Hetzelfde extremisme in een ander jasje.
Het verbieden van gedachtengoed is behoorlijk extreem.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet dat ik et eens ben met mensen die islam in zijn totaliteit willen verbieden.
Toch noem ik het verschil tussen het willen verbieden van islam en het opblazen van onschudlige willekeurige mensen niet hetzelfde jasje.
Het toestaan dat er jihad oorlog geleerd wordt en je inspannen om dat vooral zo te houden, dat is pas extreem. En ja, dan kun je het prima vinden met IS.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Het verbieden van gedachtengoed is behoorlijk extreem.
Je kan wel de omstandigheden creëren waardoor ze een lichtere vorm van het geloof aanhouden. Wat je dan niet moet doen is met duizenden tegelijk in een wijk laten wonen. Geen islamitisch onderwijs aanbieden. Niet jaar in jaar uit tienduizenden verse moslims in dit land een huis geven.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Hervorming kan alleen van binnenuit komen. Dat kun je niet opleggen bij zo'n grote religie.
Ik denk dat dit jongeren zijn die niet slim genoeg zijn om te weten/begrijpen wag voor ernstige situatie dit is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:18 schreef Snakey het volgende:
Ik denk dat als kinderen op school beginnen te juichen en te roepen dat ze hopen dat er 'kankerveel doden' zullen vallen zoals gisteren na de aanslagen in Brussel we het probleem vreselijk onderkennen. Die kinderen roepen dat niet uit zichzelf, dat hebben ze of van (veel) oudere kinderen, of zelfs van hun ouders.
Dus het idee of de gedachte dat er meer moslims achter dit soort aanslagen staan is helemaal geen rare gedachte.
Voor morele waarden hoef je niet slim of dom te zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:58 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ik denk dat dit jongeren zijn die niet slim genoeg zijn om te weten/begrijpen wag voor ernstige situatie dit is.
Een goede reden om op scholen een dialoog aan te gaan met deze jongeren en hun ouders. Maar ook met niet islamitische, omdat daar vanuit ook veel haat en afkeer komt. Dat draagt hier ook weer aan bij.
Hoe wil jij gedachten verbieden? En hoe wil je dat doen zonder dat mensen zich daar enorm tegen gaan verzetten? Ik ben enorm benieuwd naar je oplossingen.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:57 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het toestaan dat er jihad oorlog geleerd wordt en je inspannen om dat vooral zo te houden, dat is pas extreem. En ja, dan kun je het prima vinden met IS.
1 extreem maakt een andere extreem niet goed. Rare gedachtengang.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:57 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Het toestaan dat er jihad oorlog geleerd wordt en je inspannen om dat vooral zo te houden, dat is pas extreem. En ja, dan kun je het prima vinden met IS.
We hadden er nooit moeten zitten. Toen ''onze'' assholes er nog zaten hielden die de duim flink op de ontluchter van de snelkookpan genaamd het MO. ''Ja maar, hullie deden ook doden''. Yup, maar wij hadden tenminste geen last van de barbaren. Nu zijn ze allemaal vrij, het zijn allemaal oorlogszuchtige zwakzinnigen en om het erger te maken, ze hoeven aan niemand meer verantwoording af te leggen. Waar wij ons druk maken om ''mensenrechten'' plannen zij enkel de volgende volkerenmoord. De grootste vraag is, hoeveel volkeren moeten er sterven door de religie van de vrede, voordat dat de religie van de vrede volledig wordt uitgeroeid?quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zeg niet dat 'we' daar moeten blijven, maar heb weinig hoop op veel verandering als we er weg zouden gaan.
Religie is geen gedachte maar de georganiseerde vorm van geloof.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe wil jij gedachten verbieden? En hoe wil je dat doen zonder dat mensen zich daar enorm tegen gaan verzetten? Ik ben enorm benieuwd naar je oplossingen.
Extremen moeten in balans gehouden worden. Als slechts één zijde extreem wordt, dan overwint die zijde.quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:00 schreef laforest het volgende:
[..]
1 extreem maakt een andere extreem niet goed. Rare gedachtengang.
Religie is een georganiseerde versie van gedachten die door veel mensen worden gedeeld. Natuurlijk, je kunt de gebedshuizen verbieden, maar denk je dat de moslims dan ook direct maar hun religie opgeven? Dat ze niet underground gaan? Dat ze niet nog veel radicaler worden en het gelijk nog meer aan hun zijde voelen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 13:02 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Religie is geen gedachte maar de georganiseerde vorm van geloof.
Laten we ons in fucksnaam gaan focussen op wat er in islamitische scholen en moskeeen voor gedachtegoed verspreid wordt. Het is nu al verspreid naar miljoenen Europeanen en er wordt zo oorlog gezaaid.
En natuurlijk gaan ze zich verzetten. Dat is juist een teken aan de wand dat we op de goede weg zitten. We moeten JUIST gaan doen wat zij niet willen dat we doen, ipv te doen wat zij willen om hun "radicalisering" te voorkomen.
Stop de leer van jihad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |