Dat klinkt plausibel maar is helaas niet waar. Mensen die jou aanspreken op wandaden van IS zitten fout, absoluut.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:43 schreef eray240 het volgende:
[..]
veel geloofsgenoten? ho ho daar gaat het al mis die ISIS apen mogen misschien wel in God geloven maar dat zij Islam aanhangen? no way. Stel ik had dezelfde achternaam als jij maar we zijn geen familie van elkaar. Dan ga ik me als een aso gedragen en mensen uitschelden op straat uit naam van mijn familie dan gaan mensen ook raar naar jou opkijken omdat je dezelfde achternaam hebt. Hoe zou jij je dan voelen? Dan ga je natuurlijk zeggen, nee dat is niet mijn familie. Ik zeg dat is niet mijn Islam van van mijn vele ''geloofsgenoten''
Er zijn een heleboel moslimorganisaties die zich hiertegen hebben uitgesproken. En dat gebeurt elke keer weer.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:50 schreef Wupper het volgende:
[..]
Het zou in mijn beleving al enorm helpen wanneer een hele serie moslim-organisaties zich op deze manier uit zouden spreken tegen het geweld en de aanslagen. Wanneer zij zich pontificaal zouden opstellen, een stille toch zouden organiseren en vrede uitspreken én uitdragen, zouden zij wellicht een heel groot deel van de jongeren/ jeugd beinvloeden. Een groot deel van deze jeugd is op dit moment zoekende (lees: schoppende naar Nederland en haar samenleving). Hierin zouden vooraanstaande moslims een leidende rol moeten oppakken.
Dat dit niet gebeurt vind ik helaas langzamerhand wel veelzeggend worden.....
Gelukkig komt dat elke keer breed in het nieuws zodat niemand een te krappe onderbroek voelt.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel moslimorganisaties die zich hiertegen hebben uitgesproken. En dat gebeurt elke keer weer.
Mwoah, ze overtreden teveel regeltjes om echt aanspraak te kunnen maken op die titel.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar je slaat de plank toch mis, de versie van islam die aangehangen wordt door IS en aanverwanten is net zo goed islam als die van jou. Sterker, je zou best een goede onderbouwing kunnen geven dat de versie van IS het meest trouw is aan de originele teksten (Koran + Hadith).
De jeugd zal nooit een stille toch lopen, omdat ze zich genegeerd voelen door West-Europa (Zie aanslagen Libanon,Palestina,Turkije etc) door dit soort shit gaan ze tegen over elkaar staan. Moet niet gebeurenquote:Op woensdag 23 maart 2016 14:50 schreef Wupper het volgende:
[..]
Het zou in mijn beleving al enorm helpen wanneer een hele serie moslim-organisaties zich op deze manier uit zouden spreken tegen het geweld en de aanslagen. Wanneer zij zich pontificaal zouden opstellen, een stille toch zouden organiseren en vrede uitspreken én uitdragen, zouden zij wellicht een heel groot deel van de jongeren/ jeugd beinvloeden. Een groot deel van deze jeugd is op dit moment zoekende (lees: schoppende naar Nederland en haar samenleving). Hierin zouden vooraanstaande moslims een leidende rol moeten oppakken.
Dat dit niet gebeurt vind ik helaas langzamerhand wel veelzeggend worden.....
Dat geldt voor iedere stroming cq gelovige. En dat heeft simpelweg de reden dat die teksten geschreven zijn door idioten duizend jaar geleden.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mwoah, ze overtreden teveel regeltjes om echt aanspraak te kunnen maken op die titel.
Maar dan alleen op de manier zoals iemand in dit topic ook al deed: 'IS is geen islam'. En dat is simpelweg de ogen sluiten.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Er zijn een heleboel moslimorganisaties die zich hiertegen hebben uitgesproken. En dat gebeurt elke keer weer.
Ik blijf er nog steeds bij dat IS niks met Islam te maken heeft. Okè ze zwaaien misschien met Korans en roepen teksten uit de Koran maar als ik bijvoorbeeld met een Albert Heijn tasje bij de Aldi ga winkelen dan ben ik toch geen aanhanger van de Appie?quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klinkt plausibel maar is helaas niet waar. Mensen die jou aanspreken op wandaden van IS zitten fout, absoluut.
Maar je slaat de plank toch mis, de versie van islam die aangehangen wordt door IS en aanverwanten is net zo goed islam als die van jou. Sterker, je zou best een goede onderbouwing kunnen geven dat de versie van IS het meest trouw is aan de originele teksten (Koran + Hadith).
Nogmaals, dat zegt niets over jou persoonlijk en ik neem jou niets kwalijk. Maar dat argument wat jij gebruikt wordt ook gebruikt door andere mensen om discussie onmogelijk te maken. Simpelweg claimen dat IS niets met islam te maken heeft is niet constructief en intellectueel oneerlijk.
Alsof militant extremisme het enige probleem met die gasten is.quote:Op woensdag 23 maart 2016 12:48 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vrijheid van religie is prima, maar elke stap richting militant extremisme moet zonder uitzondering de kop in worden gedrukt.
Lol vergelijk je nou serieus een IS aanhanger met de Turkse bakker om de hoek? Gast als elke moslim een IS gedachtegoed had dan waren jullie allang doodquote:Op woensdag 23 maart 2016 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere stroming cq gelovige. En dat heeft simpelweg de reden dat die teksten geschreven zijn door idioten duizend jaar geleden.
Maar dat doet er niets aan af. IS is net zo goed islam als de Turkse bakker op de hoek.
Net zo goed islam is weer iets anders dan 'het meest islam'. Zeker aangezien er nogal wat geestelijken zijn die haarfijn kunnen uitleggen op welke fronten IS allemaal mis zit met hun versie van de islam.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere stroming cq gelovige. En dat heeft simpelweg de reden dat die teksten geschreven zijn door idioten duizend jaar geleden.
Maar dat doet er niets aan af. IS is net zo goed islam als de Turkse bakker op de hoek.
Niet iedereen snapt dit.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:57 schreef eray240 het volgende:
[..]
Gast als elke moslim een IS gedachtegoed had dan waren jullie allang dood
De vraag is dan wanneer je wel aanhanger van islam bent. En wie bepaalt dat? Wat zijn de criteria? En hoe kun je die onderbouwen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:56 schreef eray240 het volgende:
[..]
Ik blijf er nog steeds bij dat IS niks met Islam te maken heeft. Okè ze zwaaien misschien met Korans en roepen teksten uit de Koran maar als ik bijvoorbeeld met een Albert Heijn tasje bij de Aldi ga winkelen dan ben ik toch geen aanhanger van de Appie?
De wetenschap van nu heeft veel te danken aan religie, de Koran gaat over de Joden en Christenen en wij moslims leren van hun. Onze profeet is de leraar en Islam is een school en God is de examinator. Religie staat niet voor vrede of geweld het is wat de individu ervan maakt. De Koran verplicht je ook om elke 100 jaar aan te passen aan de periode waarin je leeft we leven nu in de digitale tijd dus moeten we ons Islam toepassen op dit gebied. Serieus je hebt duidelijk niks gelezen over de Islam maar moge God jou en je familie een gezond leven schenkenquote:Op woensdag 23 maart 2016 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De vraag is dan wanneer je wel aanhanger van islam bent. En wie bepaalt dat? Wat zijn de criteria? En hoe kun je die onderbouwen?
Dat is onmogelijk en dat komt, wederom, omdat de islam net als elke andere religie gemaakt is door mannen. Mannen die vrijwel nul wetenschappelijke kennis hadden.
Had dat dan gelijk gedaan.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef Libertarisch het volgende:
Stap 3: Probeer alle islamieten die wél al in Europa leven zo goed mogelijk te laten integreren, en beschouw hun als even Europees als alle anderen
het probleem ligt hem in de acherstandswijken waar jongeren geen kans krijgen van de overheid en maatschappij en geven ze zelf een vorm in hun leven. IS komt niet uit Syrie, maar uit Europa in syrie worden ze slechts getraindquote:
Er zijn ook genoeg 'geestelijken' die op dezelfde manier aangeven waar de rest van de wereld fout zit met hun versie van de islam.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Net zo goed islam is weer iets anders dan 'het meest islam'. Zeker aangezien er nogal wat geestelijken zijn die haarfijn kunnen uitleggen op welke fronten IS allemaal mis zit met hun versie van de islam.
Je bent een moslim die niet eerlijk vertelt wat zijn islamstroming leert.quote:Op woensdag 23 maart 2016 14:33 schreef eray240 het volgende:
[..]
Ik ben een trotse Nederlandse-Moslim die lekker zijn ding doet hier in Nederland en ik word gelukkig door iedereen in me omgeving gewaardeerd, moslim en niet-moslims.
peace out
Nou, als jij eenzelfde groep geestelijken kan aanwijzen die eensgezind een bepaalde interpretatie van de islam afwijst, dan ben ik benieuwd.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg 'geestelijken' die op dezelfde manier aangeven waar de rest van de wereld fout zit met hun versie van de islam.
Stap 0: sluit de grenzenquote:Op woensdag 23 maart 2016 15:00 schreef Libertarisch het volgende:
Stap 1: geen extra moslim immigranten toe laten
Stap 2: alle westerse militaire inmenging in het MO stopzetten (tenzij uitzonderingsgeval bijvoorbeeld als IS genocide pleegt)
Stap 3: Probeer alle islamieten die wél al in Europa leven zo goed mogelijk te laten integreren, en beschouw hun als even Europees als alle anderen
Stap 4: ga de dialoog aan met de haatbaarden
Stap 5: alle haatbaarden die dan nog overblijven, uitschakelen
Je predikt dus terreur, en mist stap 6.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Stap 0: sluit de grenzen
Stap 1: verbied de islam
Stap 2: verbreek alle dialoog met soennitische organisaties
Stap 3: verbreek alle samenwerkingen met soennitische organisaties
Stap 4: arresteer alles wat los en vast zit dat zich hiertegen verzet
Stap 5: onderwijs het autochtone volk in wat de islam leert aan moslims
Stap 7: kersten het M.O. en Noord Afrika gestaag.
Stap 8: niemand zag dat ik stap 6 overgeslagen had.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:09 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je predikt dus terreur, en mist stap 6.
Maar sjiieten mogen wel? Ik dacht dat alle moslims even leugenachtig en vals waren. Nu ben ik in de war. Zijn er dan toch verschillende stromingen?quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Stap 0: sluit de grenzen
Stap 1: verbied de islam
Stap 2: verbreek alle dialoog met soennitische organisaties
Stap 3: verbreek alle samenwerkingen met soennitische organisaties
Stap 4: arresteer alles wat los en vast zit dat zich hiertegen verzet, inclusief de Westerse instanties die samengewerkt hebben met de jihadistische soennitische organisaties
Stap 5: onderwijs het autochtone volk in wat de islam leert aan moslims
Stap 7: kersten het M.O. en Noord Afrika gestaag.
Wacht nou even tot er overlegd is, anders komt het zo knullig over.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar sjiieten mogen wel? Ik dacht dat alle moslims even leugenachtig en vals waren. Nu ben ik in de war. Zijn er dan toch verschillende stromingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |