Live Blogsquote:Doden en gewonden na aanslagen in Brussel
Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend doden en gewonden gevallen.
Bij een vertrekhal op de Brusselse luchthaven waren rond 8.00 uur twee explosies. Volgens de brandweer zijn als gevolg van de ontploffingen zeker elf doden gevallen. Het gaat om een zelfmoordaanslag, bevestigt het Belgische federaal parket.
Ooggetuigen vertellen aan het Belgische persbureau Belga dat er voorafgaand aan de explosies is geschoten en dat er in het Arabisch is geschreeuwd. De autoriteiten kunnen dit niet bevestigen. Ook berichten van het Koerdische nieuwsorgaan Rudaw dat terreurbeweging IS de aanslagen heeft opgeëist, zijn niet bevestigd.
De explosies waren in de vertrekhal van Zaventem, bij SN Brussels Airlines en bij de balie van American Airlines.
Aanslagen Brussel
Metrostations
De explosie in het centrum van Brussel was in een metrostel tussen de stations Kust-West en Maalbeek. Ook hier ging het volgens het federaal parket om een zelfmoordaanslag. Berichten over meerdere dodelijke slachtoffers zijn vooralsnog niet door de Belgische autoriteiten bevestigd.
Het dreigingsniveau in België is opgeschaald naar het hoogste niveau, van 3 naar 4, en er is een rampenplan in werking getreden. Het openbaar vervoer in Brussel is stilgelegd. Metro's, bussen en treinen rijden niet.
De NS laat geen treinen rijden van en naar België. Station Hoofddorp is dinsdag rond 11.15 uur ontruimd en hermetisch afgesloten. Ook bussen rijden vanaf Schiphol niet naar Hoofddorp. Het arrestatieteam is ingezet. Een verband met de aanslagen in Brussel is niet door de autoriteiten bevestigd.
Dreigingsniveau
De Belgische premier Charles Michel roept zijn landgenoten op het huis niet te verlaten als dat niet nodig is. Eerder gold deze waarschuwing alleen voor de inwoners van Brussel. De grens tussen België en Frankrijk wordt gesloten. België zendt 225 militairen naar Brussel.
De omgeving van het kantoor van premier Michel en het parlement in Brussel worden ontruimd. Ook is het centraal station van de Vlaamse hoofdstad Antwerpen ontruimd.
Michel gaf rond 11.45 uur een persconferentie. "We vreesden een terroristische aanslag en dat is gebeurd", aldus Michel. Hij roept de Belgen op "solidair te blijven in deze moeilijke omstandigheden".
Frankrijk zet 1.600 extra agenten in bij de grenzen. Gare du Nord, een belangrijk treinstation in Parijs, is afgesloten.
Nederland
In Nederland worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen, meldt de Nationale Coördinator Terreurbestrijding en Veiligheid (NCTV).
Aan de zuidgrens van Nederland en op de vliegvelden Schiphol, Eindhoven en Rotterdam komen extra controles. Ook komt er extra politie op de treinstations in de vier grote steden en op de stations van Roosendaal, Breda en Arnhem.
Het treinverkeer van en naar Brussels Airport is stilgelegd. Alle vluchten zijn geannuleerd. Het vliegverkeer dat onderweg was naar Brussel, wordt omgeleid naar Schiphol.
Patrouilles
De eerste vluchten die moesten uitwijken zijn inmiddels geland op Schiphol, zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zeker negen vliegtuigen die eigenlijk op Zaventem hadden moeten landen, konden terecht op Schiphol. Een ander vliegtuig landde op het vliegveld van Maastricht.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:48 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Dat hoorde ik een uurtje gelden toen ik naar de VRT stream zat te kijken
Nog nergens voorbij zien of horen komen namelijk. Maar wellicht heb ik het gemist.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:48 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Dat hoorde ik een uurtje gelden toen ik naar de VRT stream zat te kijken
arabischquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:49 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ooh jaa is dat zo. hoort chinees er ook nog bij?
Ik zit er inmiddels ook voor je naar te zoeken maar tot op heden niksquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:50 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Nog nergens voorbij zien of horen komen namelijk. Maar wellicht heb ik het gemist.
Wat?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef Gorraay het volgende:
Er worden op grote schaal putten gedempt, o.a. in Hoofddorp.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef Gorraay het volgende:
Wat is hier het nut van?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef Gorraay het volgende:
Die mensen zijn zich van geen kwaad bewust, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:50 schreef Rabieluh het volgende:
Ik snap echt niet hoe je nou je koffer kan vergeten, al helemaal op zo'n moment.
Ik ga mijn vrijheid en rechten niet opgeven omdat er een paar gekken rondlopen. Ik weiger in paniek te raken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:50 schreef Alektorophobia het volgende:
En links ondertussen maar janken over de Hongaarse premier Orbán die een hek om zijn land liet bouwen. Ik wou dat wij ook een premier hadden die zich druk maakte over onze veiligheid.
In paniek wegrennen en concluderen dat je koffer te zwaar is om snel weg te kunnen komen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:50 schreef Rabieluh het volgende:
Ik snap echt niet hoe je nou je koffer kan vergeten, al helemaal op zo'n moment.
het komt wel erg dichtbij nuquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef Gorraay het volgende:
Lastig om te voorkomen, wel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef TLC het volgende:
Lekkere beveiliging dan, midden centrum Brussel in de metro kun je zo doorlopen met een bomgordel om...
Kan je ook gewoon op CS.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef TLC het volgende:
Lekkere beveiliging dan, midden centrum Brussel in de metro kun je zo doorlopen met een bomgordel om...
Als ik veel mensen hier op FOK! mag geloven waren het er ongeveer 1,6 miljard.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:46 schreef TLC het volgende:
Weten ze al hoeveel daders er betrokken waren bij deze aanslagen ??
twitter:VacheQui twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:51:37@Hannesz1956 https://t.co/XtqLl6gxsG reageer retweet
mijn steun heeft ie in ieder geval niet meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
Die opmerkingen van Rutte, 'we zijn met meer' kan ik missen als kiespijn, vraag me af hoeveel open deuren die vent nog achter de hand heeft.
Ja t dat snap ik, maar de fuck, je gaat op reis en je begint spontaan je koffer met allemaal belangrijke spullen of je tas met kleren voor de week te vergetenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Die mensen zijn zich van geen kwaad bewust, waarschijnlijk.
Die man heeft een hele bieb volquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
Die opmerkingen van Rutte, 'we zijn met meer' kan ik missen als kiespijn, vraag me af hoeveel open deuren die vent nog achter de hand heeft.
Mn zus zou vanmiddag naar Brussel gaanquote:
In China heb je in veel metrostations security checks.... maar daar wordt je niet blij van. Bovendien staan daar ook weer rijen met mensen voor.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef TLC het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:VacheQui twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:51:37@Hannesz1956 https://t.co/XtqLl6gxsG reageer retweet
twitter:IvarMol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:11:39Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt? #aanslagen #zaventem reageer retweet
Wie is hier in paniek? Orban lacht in zijn vuistje. "zie nou wel ik had gelijk"quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ga mijn vrijheid en rechten niet opgeven omdat er een paar gekken rondlopen. Ik weiger in paniek te raken.
Verstandig, het is nog steeds een redelijke chaos.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mn zus zou vanmiddag naar Brussel gaan
Ze heeft er inmiddels van afgezien
Welnee joh volgens de bange PVV'ers zullen er bij de ingang van ieder stadscentrum naaktscanners geplaatst moeten worden.quote:
dat is heel verstandig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mn zus zou vanmiddag naar Brussel gaan
Ze heeft er inmiddels van afgezien
Triest ja. Ben verdomd blij dat ik vandaag niet voor de klas sta.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:52 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ik denk dat je vandaag het sowieso wel kunt vergeten om die stad überhaupt nog binnen te kunnen komen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Verstandig, het is nog steeds een redelijke chaos.
uit de klas weglopenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]twitter:IvarMol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:11:39Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt? #aanslagen #zaventem reageer retweet
Op die scholen kan je ook al jaren niet meer de Holocaust onderwijzen. Minderwaardig kutvolk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]twitter:IvarMol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:11:39Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt? #aanslagen #zaventem reageer retweet
Het hele OV ligt daar plat, en ze heeft geen rijbewijs. Wordt moeilijk dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Verstandig, het is nog steeds een redelijke chaos.
Van school trappen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
Als het schaap verdronken is, dempt men de put.quote:
Probeer voor de grap eens het ontstaan van de aarde te onderwijzen. Dikke pret man.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op die scholen kan je ook al jaren niet meer de Holocaust onderwijzen. Minderwaardig kutvolk.
Of levensbeschouwing.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Probeer voor de grap eens het ontstaan van de aarde te onderwijzen. Dikke pret man.
En deze man is dan ons 'boegbeeld', nou moe, de wereld zal wel erg onder de indruk zijn van zoveel persoonlijkheid.quote:
Naar Syrie sturen, kijken hoe leuk ze het vinden om in hun heilstaat IS te leven.quote:
Ik zou zeggen --> niet, als me dat zou overkomen zou ik afhaken, zoek het maar uit, ajuu.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dit is weer goed voor de stemmen. Dat dan weer wel...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:57 schreef Woods het volgende:
Wilders zou moeten stunten dat hij een hek bouwt om nederland.
Dat dachten de slachtoffers ook vanochtend....quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:51 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ga mijn vrijheid en rechten niet opgeven omdat er een paar gekken rondlopen. Ik weiger in paniek te raken.
Hij heeft een voorbeeld in Amerikaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit is weer goed voor de stemmen. Dat dan weer wel...
Leuk en aardig, maar wel een "derdehandsje". Volgens zijn twitterprofiel is @IvarMol meditatiecoach en yogaleraar. Hij zal het waarschijnlijk niet over zijn eigen leerlingen hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
Ja, ik denk het wel. Ik denk dat Abdeslam inderdaad het enige masterbrain achter aanslagen in Europa isquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of de uitlatingen van Abdeslam, dat hij wilde praten, de trigger waren om nu toe te slaan. Misschien waren de aanvallers bang ieder moment verlinkt en opgepakt te kunnen worden en dachten ze NU aanvallen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Lastig wel. Je zou ze het liefst van school trappen maar dan weet je zeker dat ze alleen maar erger worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik zou zeggen --> niet, als me dat zou overkomen zou ik afhaken, zoek het maar uit, ajuu.
Die heeft ook gelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hij heeft een voorbeeld in Amerika
Als dit waar blijkt dan is Nederland naar de kanker.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
Dus is het minder ergquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar wel een "derdehandsje". Volgens zijn twitterprofiel is @IvarMol meditatiecoach en yogaleraar. Hij zal het waarschijnlijk niet over zijn eigen leerlingen hebben.
Dat hoop ik toch niet, de beste man kan moslimkinderen niet eens foutloos spellen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar wel een "derdehandsje". Volgens zijn twitterprofiel is @IvarMol meditatiecoach en yogaleraar. Hij zal het waarschijnlijk niet over zijn eigen leerlingen hebben.
Alleen al dat feit geeft aan hoe ernstig de situatie is en hoe somber de toekomst eruit ziet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op die scholen kan je ook al jaren niet meer de Holocaust onderwijzen.
De timing wekt inderdaad wel de indruk dat er een verband is tussen de aanslagen nu en de arrestatie van Abdeslam. Maar zoals die vrouw eerder vandaag al bij de NOS zei is dat vooralsnog pure speculatie totdat je zoiets echt hard kunt maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af of de uitlatingen van Abdeslam, dat hij wilde praten, de trigger waren om nu toe te slaan. Misschien waren de aanvallers bang ieder moment verlinkt en opgepakt te kunnen worden en dachten ze NU aanvallen!
Ik kan je verzekeren dat dat waar is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Als dit waar blijkt dan is Nederland naar de kanker.
Dan nog, het is een trend die doorzet. Ik woon tegenover een school, de (buitenlandse) kinderen die dit toejuichen in de pauze op het plein behoren tot een grote groep. En de leraren? Die staan er bij, kijken er naar en keuren het dus stilzwijgend goed!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wist je dat nog niet?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Ja, maar ga dan niet glashard staan beweren dat het er echtabsoluutecht niets mee te maken heeftquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De timing wekt inderdaad wel de indruk dat er een verband is tussen de aanslagen nu en de arrestatie van Abdeslam. Maar zoals die vrouw eerder vandaag al bij de NOS zei is dat vooralsnog pure speculatie totdat je zoiets echt hard kunt maken.
twitter:jwnavis twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:47:32De trein in #hoofddorp kwam uit Brussel, hoor ik nu. Voorlichter hulpdnst: "zaken liggen toch wat ingewikkelder, politie voert straks woord" reageer retweet
Gewoon die explosie kapotschieten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Woods het volgende:
Wat nou als die mensen een wapen droegen en zich konden verdedigen #showerthoughts
Want dat zegt hij?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ja, ik denk het wel. Ik denk dat Abdeslam inderdaad het enige masterbrain achter aanslagen in Europa is
twitter:_MikeMuller twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:11BREEK: AT-Team haalt verdachte uit trein richting Schiphol op Amsterdam Centraal https://t.co/EdN62r5TVP reageer retweet
bomgordels legaliseren?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Woods het volgende:
Wat nou als die mensen een wapen droegen en zich konden verdedigen #showerthoughts
Want je kan je echt verdedigen als er ineens een bom afgaatquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Woods het volgende:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Woods het volgende:
En alle andere verdachten staan eromheen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_MikeMuller twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:11BREEK: AT-Team haalt verdachte uit trein richting Schiphol op Amsterdam Centraal https://t.co/EdN62r5TVP reageer retweet
twitter:SimonZijlemans twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:49:09Wij zijn met meer. En we hebben het ook nog eens een stuk leuker, stelletje zure klojo's. reageer retweet
Het is altijd hetzelfde verhaal: Heeft niets met islam te maken, we moeten rustig blijven, geen ruimte voor populisme, etc..etc...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom blaat Rutte na elke aanslag hetzelfde?
SIMONGODquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Slobeend het volgende:
twitter:SimonZijlemans twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:49:09Wij zijn met meer. En we hebben het ook nog eens een stuk leuker, stelletje zure klojo's. reageer retweet
twitter:jwnavis twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:01:10Nu worden twee medewerkers van een koeriersbedrijf aangehouden die een pakketje wilden afleveren bij bedrijf naast station #hoofddorp reageer retweet
En een hele wijk in Ede was groots feest aan het vieren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef LelijKnap het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
[/quote
Tijdens 9/11 stond de gehele cargo-afdeling te klappen en te juichen op Schiphol.
Schijnveiligheid biedt ook veiligheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef DuTank het volgende:
Net als al die schijn-veiligheid door meer politie/marechaussee/militairen op straat
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_MikeMuller twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:11BREEK: AT-Team haalt verdachte uit trein richting Schiphol op Amsterdam Centraal https://t.co/EdN62r5TVP reageer retweet
Nee. Het biedt een gevoel van veiligheid. Maar echt geen daadwerkelijke extra veiligheid.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Schijnveiligheid biedt ook veiligheid.
Bazenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_MikeMuller twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:11BREEK: A-Team haalt verdachte uit trein richting Schiphol op Amsterdam Centraal https://t.co/EdN62r5TVP reageer retweet
Nah, ze reden toeterend langs. Al woonde ik toen niet in de wijk zelf.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef tralalala het volgende:
[..]
En een hele wijk in Ede was groots feest aan het vieren.
AT waarschijnlijkquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En alle andere verdachten staan eromheen?
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Ach puberteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Als je er al achter komt, daders zijn dood he.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De timing wekt inderdaad wel de indruk dat er een verband is tussen de aanslagen nu en de arrestatie van Abdeslam. Maar zoals die vrouw eerder vandaag al bij de NOS zei is dat vooralsnog pure speculatie totdat je zoiets echt hard kunt maken.
Zal wel weer iemand zijn die wat te lang op de plee zat, want ze hebben echt geen flauw idee wat er in Nederland gebeurt. De overheid is alle controle kwijt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
twitter:leeroyb twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:01:16Terror alert next to the Amsterdam office, looks like a couple of arrests #Hoofddorp #Bruxelles https://t.co/Vj4Lzk4Fll reageer retweet
twitter:ThomasRueb twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:27Twee bezorgers van DHL worden geboeid door politie in Hoofddorp. https://t.co/0ydryIfPN5 reageer retweet
Behalve als je geliefde of een familielid slachtoffer is. Dan heb je het leuk zeg.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Slobeend het volgende:
Trein zou uit Brussel komen? Handlangers?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef PippenScottie het volgende:
Liep net even langs station Hoofddorp. Er staan veel ambulances, brandweerauto's en politiewagens.
Hoop dat ze niet nodig zijn.
Ik las A-Teamquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat snap ik wel, en ik weet ook wel dat het gebeurt, maar als iedereen dit soort tweets de wereld in gooit lijkt het alsof het om de haverklap en overal gebeurt. Alsof er tientallen scholen zijn waar gejuicht wordt om deze aanslagen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dan nog, het is een trend die doorzet. Ik woon tegenover een school, de (buitenlandse) kinderen die dit toejuichen in de pauze op het plein behoren tot een grote groep. En de leraren? Die staan er bij, kijken er naar en keuren het dus stilzwijgend goed!
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Gadverdamme mensen met empathie, wegvoeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:04 schreef Zipportal het volgende:
https://twitter.com/hashtag/PrayForBelgium?src=tren
![]()
![]()
![]()
![]()
bij hem hoef je iig niet bang te zijn voor 9-11 achtige taferelenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die bruine heeft anders ook een moslimbaard, vertrouw ik voor geen centje!
Verdacht pakketje?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ThomasRueb twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:59:27Twee bezorgers van DHL worden geboeid door politie in Hoofddorp. https://t.co/0ydryIfPN5 reageer retweet
Het feit dat iedereen zich rustig en gecontroleerd gedraagt (door dat gevoel van veiligheid) is wel een voorwaarde om een stuk extra veiligheid te borgen. Zodat niet iedereen in paniek elkaar ondersteboven loopt omdat er ergens een lege koffer staat of als iemand op Schiphol wordt aangehouden om heel andere redenen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:03 schreef DuTank het volgende:
Nee. Het biedt een gevoel van veiligheid. Maar echt geen daadwerkelijke extra veiligheid.
Iedere vorm van repressie zal het extremisme aanwakkeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Laten we eens beginnen met het verbieden van moskeeën en hoofddoekjes. De islam moet uit het Europese straatbeeld als we ooit van deze ellende af willen.
Dat zagen we een dag later op dat plein in Parijs jaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Het feit dat iedereen zich rustig en gecontroleerd gedraagt (door dat gevoel van veiligheid) is wel een voorwaarde om een stuk extra veiligheid te borgen. Zodat niet iedereen in paniek elkaar ondersteboven loopt omdat er ergens een lege koffer staat of als iemand op Schiphol wordt aangehouden om heel andere redenen.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef DuTank het volgende:
Kunnen we al een Belgische vlag over onze profielfoto zetten?
EU-vlagquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef DuTank het volgende:
Kunnen we al een Belgische vlag over onze profielfoto zetten?
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:05:47Gebeurtenissen op Amsterdam CS staan los van aanslagen in België, meldt de politie zojuist. Eén verdachte aangehouden #amsterdam reageer retweet
Dat iets extra veiligheid oplevert hoeft toch niet te betekenen dat het alle gevaar totaal wegneemt? Godsamme.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef DuTank het volgende:
[..]
Dat zagen we een dag later op dat plein in Parijs ja
Die mensen zijn geen vluchtelingen, maar komen hier om hier zonder enige aanpassing door te leven op kosten van ons.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, en ik weet ook wel dat het gebeurt, maar als iedereen dit soort tweets de wereld in gooit lijkt het alsof het om de haverklap en overal gebeurt. Alsof er tientallen scholen zijn waar gejuicht wordt om deze aanslagen.
Ik weet hier in de buurt van moslimkinderen met een vluchtelingenstatus die met hun ouders juist gevlucht zijn voor moslimextremisme en die voortdurend worden behandeld of zij zelf de extremisten zijn waar ze voor gevlucht zijn. Die worden volstrekt onterecht ook op dit soort wangedrag aangekeken.
twitter:leeroyb twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:05:45They're dropping off a 2nd makeshift ambulance. Wonder what has happened on the train #hoofddorp #Bruxelles https://t.co/aGvCv8SEI7 reageer retweet
Meh, zo heeft de Britse regering ooit geprobeerd het katholicisme uit de Ierse provincie te verdrijven. Dat leverde ook alleen maar gekut op en was uiteindelijk een fiasco.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Laten we eens beginnen met het verbieden van moskeeën en hoofddoekjes. De islam moet uit het Europese straatbeeld als we ooit van deze ellende af willen.
Bidden, zeer empatisch inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef Drxx het volgende:
[..]
Gadverdamme mensen met empathie, wegvoeren.
Voert woord?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Shadowkid053 het volgende:
twitter:jwnavis twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:47:32De trein in #hoofddorp kwam uit Brussel, hoor ik nu. Voorlichter hulpdnst: "zaken liggen toch wat ingewikkelder, politie voert straks woord" reageer retweet
Dan waren er waarschijnlijk nog wat meer doden te betreuren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:00 schreef Woods het volgende:
Niet als we ze Europa uitwerken. Elke moslim Europa uit en het probleem is opgelost.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Iedere vorm van repressie zal het extremisme aanwakkeren.
Amsterdam CS? Was toch Hoofddorp?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:05:47Gebeurtenissen op Amsterdam CS staan los van aanslagen in België, meldt de politie zojuist. Eén verdachte aangehouden #amsterdam reageer retweet
Op station? Daar moet ik zo heen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef timmmmm het volgende:
In Breda forse politieaanwezigheid. Met kogelvrije vesten
Is dit oud nieuws of is dit echt van nu net?twitter:demorgen twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:01:07Evacuaties na 'concrete dreiging' campus VUB Etterbeekhttps://t.co/BOHHE2Qzkc https://t.co/8dqjxGNmhk reageer retweet
Dat viel mij ookquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef Woods het volgende:
RTLZ HOOFDLETTERS
En oja mensen die met hun koffers wegrennen fuck die koffers![]()
inderdaad, IS is een hoax, geen enkele reden om te vluchten...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die mensen zijn geen vluchtelingen, maar komen hier om hier zonder enige aanpassing door te leven op kosten van ons.
ja maar dat is nu eenmaal niet super realistischquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet als we ze Europa uitwerken. Elke moslim Europa uit en het probleem is opgelost.
Dan krijg je juist meer kans op aanslagen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet als we ze Europa uitwerken. Elke moslim Europa uit en het probleem is opgelost.
Is dat zo ? In de meest repressieve regimes in het midden-oosten (Irak, Syrië, Tunesië onder Ben Ali, Libië onder Khadaffi, ...) was het extremisme net het minst en was het altijd rustig. Het is daar beginnen misgaan net nadat we tussengekomen zijn en de dictator daar verwijderd hebben ...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
nee maar het is toch beter dan niks.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat iets extra veiligheid oplevert hoeft toch niet te betekenen dat het alle gevaar totaal wegneemt? Godsamme.
Het was echt rustig en gecontroleerd gedrag toen natuurlijk. Zullen we de beelden er nog eens bijpakken? Dan kun je zien dat extra gewapende mensen op straat totaal geen enkel effect heeft. Volgens mij renden zelfs de wouten toen wegquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat iets extra veiligheid oplevert hoeft toch niet te betekenen dat het alle gevaar totaal wegneemt? Godsamme.
Man man man wat een cartoons zijn er alweer in elkaar gezet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:04 schreef Zipportal het volgende:
https://twitter.com/hashtag/PrayForBelgium?src=tren
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zal zorgen dat ik mn laptoptas niet laat rondslingeren daar.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op station. Meldt FOK!verslaggever Sneakydesert net, die is ter plaatse.
Precies. Je niet laten kisten door terrorisme.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)ie_gaat_door___.html
the show must go on
Jawel, maar mensen die helemaal naar Nederland komen doen dat niet om te vluchten, maar voor de huizen en uitkeringen. De echte vluchtelingen zitten in de regio, waar genoeg veilige plekken zijn. Niet voor niets zijn de zogenaamde 'vluchtelingen' in Nederlands hondsbrutaal, ondankbaar en onaangepast. Mensen die vluchten voor moslim-extremisme doen afstand van de islam.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
inderdaad, IS is een hoax, geen enkele reden om te vluchten...
Ik snap dat niet, die mensen dragen toch die mutsen om niet herkenbaar te zijn? En dan toch zulke foto's? (of ben ik echt zo dom?)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:05:47Gebeurtenissen op Amsterdam CS staan los van aanslagen in België, meldt de politie zojuist. Eén verdachte aangehouden #amsterdam reageer retweet
Die liggen al lang klaar tochquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Man man man wat een cartoons zijn er alweer in elkaar gezet.
Als je het Midden-Oosten een beetje kent dan weet je 1) dat de onrust al begon voordat de dictators werden verwijderd en 2) dat de hele onrust die kon leiden tot dergelijke uitspattingen mede in de hand is gewerkt met hulp van deze dictators, het was niet een kwestie van of het zou gebeuren, maar wanneer dit mis zou gaan in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat zo ? In de meest repressieve regimes in het midden-oosten (Irak, Syrië, Tunesië onder Ben Ali, Libië onder Khadaffi, ...) was het extremisme net het minst en was het altijd rustig. Het is daar beginnen misgaan net nadat we tussengekomen zijn en de dictator daar verwijderd hebben ...
Geklikt en ik kreeg 'dit kan u ook interesseren':quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)ie_gaat_door___.html
the show must go on
Dat heeft de Britse regering nooit geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Meh, zo heeft de Britse regering ooit geprobeerd het katholicisme uit de Ierse provincie te verdrijven. Dat leverde ook alleen maar gekut op en was uiteindelijk een fiasco.
De VUB zelf meldde hier een minuut geleden nog niets van. Wel geen lessen, en iedereen binnen blijven.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:07 schreef Frutsel het volgende:
Is dit oud nieuws of is dit echt van nu net?twitter:demorgen twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:01:07Evacuaties na 'concrete dreiging' campus VUB Etterbeekhttps://t.co/BOHHE2Qzkc https://t.co/8dqjxGNmhk reageer retweet
Snap t ook wel ik zou mn peperdure macbook niet daar achterlaten bijvquote:
Ik vind zo'n AT wat een vreemde vertoning. Waarom niet gewone kleding aan? Niet voor niets gebeurt het regelmatig dat criminelen mensen ontvoeren door zich voor te doen als AT.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:09 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
Ik snap dat niet, die mensen dragen toch die mutsen om niet herkenbaar te zijn? En dan toch zulke foto's? (of ben ik echt zo dom?)
’Wie het laatst naakt is, verliest’.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:10 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Geklikt en ik kreeg 'dit kan u ook interesseren':
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_met_tieners__.html
Die onrust was er dus wel, maar werd alleen altijd direct de kop ingedrukt door dictators. Kwestie van tijd natuurlijk voordat er een 'gat' gevonden wordt. Bijvoorbeeld doordat het westen een dictator weghaalt, maar kan natuurlijk ook gebeuren op het moment dat de ene dictator de andere opvolgt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is dat zo ? In de meest repressieve regimes in het midden-oosten (Irak, Syrië, Tunesië onder Ben Ali, Libië onder Khadaffi, ...) was het extremisme net het minst en was het altijd rustig. Het is daar beginnen misgaan net nadat we tussengekomen zijn en de dictator daar verwijderd hebben ...
Naast de toespraken van Ruttequote:
Er moeten nog vele aanslagen volgen voordat mensen het in Nederland ook allemaal snappenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, maar mensen die helemaal naar Nederland komen doen dat niet om te vluchten, maar voor de huizen en uitkeringen. De echte vluchtelingen zitten in de regio, waar genoeg veilige plekken zijn. Niet voor niets zijn de zogenaamde 'vluchtelingen' in Nederlands hondsbrutaal, ondankbaar en onaangepast. Mensen die vluchten voor moslim-extremisme doen afstand van de islam.
Eens, straffen en verbannen dit Middeleeuws haat geloof.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
als je vlucht kun je het maar beter goed doen...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, maar mensen die helemaal naar Nederland komen doen dat niet om te vluchten, maar voor de huizen en uitkeringen. De echte vluchtelingen zitten in de regio, waar genoeg veilige plekken zijn.
Nee, die vluchten voor mongolen en blijven moslim omdat de islam er niet voor zorgt dat ze ook terroristen worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, maar mensen die helemaal naar Nederland komen doen dat niet om te vluchten, maar voor de huizen en uitkeringen. De echte vluchtelingen zitten in de regio, waar genoeg veilige plekken zijn. Niet voor niets zijn de zogenaamde 'vluchtelingen' in Nederlands hondsbrutaal, ondankbaar en onaangepast. Mensen die vluchten voor moslim-extremisme doen afstand van de islam.
Tjsa, sommige mensen hebben gewoon een baan en kunnen dit topic dus niet van A tot Z blijven volgenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:09 schreef matthias24 het volgende:
[..]
amsterdam ook hoor. dat is ook heel logisch.
Ken je ze persoonlijk ?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die mensen zijn geen vluchtelingen, maar komen hier om hier zonder enige aanpassing door te leven op kosten van ons.
twitter:NUnl twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:09:01Afzetting Station Hoofddorp uitgebreid na arrestatie inzittenden DHL-busje. https://t.co/WSCPLbslPJ https://t.co/0fM8RG48xz reageer retweet
nu komt het wel heel erg dichtbij.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef Twiitch het volgende:
Dus arrestaties in trein van Brussel richting Schiphol? Dachten ze een tweede luchthaven aan te kunnen vallen vandaag?
Gewoon wat moslimjongeren die op vakantie gingen vandaag. Niets aan de handquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef Twiitch het volgende:
Dus arrestaties in trein van Brussel richting Schiphol? Dachten ze een tweede luchthaven aan te kunnen vallen vandaag?
twitter:POL_KENland twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:10:05Trein Hoofddorp is vrijgegeven, maar rijdt niet verder. Passagiers worden vervoerd met bussen. Niets verdachts aangetroffen in de trein. reageer retweet
nee hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:10 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat heeft de Britse regering nooit geprobeerd.
ja maar het is toch logisch dat amsterdam nu heel erg beveiligd word. amsterdam is de hoofdstad van nederland.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tjsa, sommige mensen hebben gewoon een baan en kunnen dit topic dus niet van A tot Z blijven volgen
Verder heeft logica hier vrij weinig mee te maken, maar ik verwacht niet dat jij daar enig benul van hebt.
dat zijn in de regel ook niet echt de figuren die dit soort aanslagen ondernemenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als je vlucht kun je het maar beter goed doen...
en tuurlijk zullen er Marokkaanse en Tunesische profiteurs tussen zitten, maar die beschouw ik dan ook niet als vluchteling maar als illegale parasieten...
Zoals jouw taalgebruik, waarom kies je geen ander woord om je onvrede te uiten?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:59 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
En de kruistochten hadden niks met het christendom en Europeanen van doen!!!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, die vluchten voor mongolen en blijven moslim omdat de islam er niet voor zorgt dat ze ook terroristen worden.
Nou........., maar zonder gekheid, de onrust in het Midden-Oosten is natuurlijk onmiskenbaar verbonden met dit soort aanslagen, en wat gewoon klopt is dat in veel Europese steden Moslims de negeerde onderlaag vormen. Het staat los van de vraag waarom ze er zijn, en waarom met zo veel, maar de zaak dat de Belgische regering zo lang niets met wijken als Molenbeek heeft gedaan, of de Franse politiek met hun achterwijken, dat is gewoon vragen om problemen en de onrust in het Midden-Oosten is vervolgens iets wat dit soort lui dan gebruiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar brussel is toch niet het midden oosten?
?quote:
?quote:
Tuurlijk niet. Zie Polen, Hongarije en al die andere voormalige Oostbloklanden die weigeren mee te doen aan massa-immigratie uit het Midden-Oosten. Daar zie je geen aanslagen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan krijg je juist meer kans op aanslagen.
Wellicht liepen ze er al rond als politie in burger?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vind zo'n AT wat een vreemde vertoning. Waarom niet gewone kleding aan? Niet voor niets gebeurt het regelmatig dat criminelen mensen ontvoeren door zich voor te doen als AT.
Ik zou een rechtzaak aanspannen. ID kan je ook in de trein checkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef Woods het volgende:
Op rtlz nu
Je wordt zomaar uit ds trein afgevoerd en je te registreren
Ik zou maar geen verdachte pakketjes meenemen als ik jou wasquote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Tijdens de aanslagen van 9/11 moest ik ook keihard lachen, op de basisschool. Als kind besef je totaal niet wat er speelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Nederland is een heel ander land dan Belgie of Frankrijk, wij hebben ook onze probleemwijken en probleemgroepen maar ons sociaal beleid en integratiebeleid, al laat het meer dan voldoende de Wensen over, is veel beter dan in de bovengenoemde landen. De Sociale Controle in Nederland is veel groter, maakt dat het dan onmogelijk voor een Nederlandse Moslim om een aanslag te plegen nee natuurlijk niet, maar ten eerste is de bereidheid om Nederland te treffen minder groot onder Nederlandse Moslims, en ten tweede is het gewoon moeilijker voor ze, zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Er moeten nog vele aanslagen volgen voordat mensen het in Nederland ook allemaal snappen
Wel. Mannen raken er hartstikke gefrustreerd van dat leuke meisjes zich bedekken en die frustraties kunnen ze niet kwijt tot ze trouwen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat lijkt mij alleen maar onnodige symbool politiek. Vrouwen met hoofddoekjes zijn nou niet echt direct een oorzaak van aanslagen.
Nou ik niet hoor..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen van 9/11 moest ik ook keihard lachen, op de basisschool. Als kind besef je totaal niet wat er speelt.
Misschien moeten we fundamentalistische clubjes meer subsidie geven, dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Belgie heeft gewoon jarenlang lopen slapen en nu stapelen alle problemen van de afgelopen jaren zich in een keer op. Nederland is op dit moment bijna het enige west Europese land dat nog neer aanslag heeft meegemaakt, dat komt waarschijnlijk ook omdat Nederland meer controle heeft op de achterstandswijken in de grote steden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Nou........., maar zonder gekheid, de onrust in het Midden-Oosten is natuurlijk onmiskenbaar verbonden met dit soort aanslagen, en wat gewoon klopt is dat in veel Europese steden Moslims de negeerde onderlaag vormen. Het staat los van de vraag waarom ze er zijn, en waarom met zo veel, maar de zaak dat de Belgische regering zo lang niets met wijken als Molenbeek heeft gedaan, of de Franse politiek met hun achterwijken, dat is gewoon vragen om problemen en de onrust in het Midden-Oosten is vervolgens iets wat dit soort lui dan gebruiken.
Die had ze wel verjaagd door pang pang te roepenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef BlackLining het volgende:
PechtoldAlsof er nog niet genoeg ellende op TV is geweest vandaag.
Dat maakt weinig uit als terroristen gewoon vrolijk met de auto vanuit Molenbeek naar A'dam kunnen rijden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:15 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Nederland is een heel ander land dan Belgie of Frankrijk, wij hebben ook onze probleemwijken en probleemgroepen maar ons sociaal beleid en integratiebeleid, al laat het meer dan voldoende de Wensen over, is veel beter dan in de bovengenoemde landen. De Sociale Controle in Nederland is veel groter, maakt dat het dan onmogelijk voor een Nederlandse Moslim om een aanslag te plegen nee natuurlijk niet, maar ten eerste is de bereidheid om Nederland te treffen minder groot onder Nederlandse Moslims, en ten tweede is het gewoon moeilijker voor ze, zo.
ja dus gaan we die leuke meisjes straffenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:16 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Wel. Mannen raken er hartstikke gefrustreerd van dat leuke meisjes zich bedekken en die frustraties kunnen ze niet kwijt tot ze trouwen.![]()
[ afbeelding ]
quote:PVV: beperk personeel islamlanden op vliegveld
16 min geleden
DEN HAAG - Mensen met een nationaliteit van een islamitisch land mogen niet meer werkzaam zijn op beveiligde delen en in zenuwcentra van Nederlandse luchthavens. Dat wil de PVV, die daarmee reageert op de bloedige aanslagen op onder meer de internationale luchthaven van Brussel.
PVV-Tweede Kamerlid Dion Graus verwijst dinsdag naar waarschuwingen van Belgische veiligheidsdiensten. Daaruit zou blijken dat meerdere (oud-)werknemers van Brussel Airport jihadstrijders of -voorstanders blijken te zijn.
Graus wijst er ook op dat zich op Schiphol een islamitische gebedsruimte bevindt in het hart van de luchthaven, vanwaar koffers naar de vliegtuigen worden getransporteerd. Hij vindt dat „dit soort onveilige situaties op Nederlandse vliegvelden waar mogelijk voorkomen dient te worden”.
Mee eens, maar het gaat nooit lukken dat tegen te houden; een paar politici kunnen het misschien wel willen tegenhouden, maar om er landelijk iets mee te doen moet je echt wel heel veel steun krijgen. Dan is er nog zoiets als de grondwet, en DAN heb je Europa ook nog eens in je nek hijgen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ben ik helemaal met je eens. ik vind dat daar eens een einde aan moet komen. we moeten dit zien als een waarschuwing! en we moeten ons afvragen of het wel verstandig is om steeds meer van deze mensen hier naartoe te halen.
Als het dan geen Mo of Ali is is het wel een Ryan of Winstonquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 13:05:47Gebeurtenissen op Amsterdam CS staan los van aanslagen in België, meldt de politie zojuist. Eén verdachte aangehouden #amsterdam reageer retweet
Verschil met middelbare schoolquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:15 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen van 9/11 moest ik ook keihard lachen, op de basisschool. Als kind besef je totaal niet wat er speelt.
of een keer stoppen met dat halfzachte gedoe en de fluwelen handschoentjes uittrekkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef PSVCL het volgende:
msshien moet de navo stoppen met bommen gooien
Dan komen ze de boel ook nog wel opblazen hoor, het wemelt in West-Europa van de heidenen en dat vinden ze stom.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef PSVCL het volgende:
Dit dus, full on brandbommen op ISISquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
of een keer stoppen met dat halfzachte gedoe en de fluwelen handschoentjes uittrekken
Idd, als ze net zo weinig geven om burgerslachtoffers als de vijand zou er daar weinig meer over zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
of een keer stoppen met dat halfzachte gedoe en de fluwelen handschoentjes uittrekken
Ook als kind (ik zat wel in groep 8 ofzo) begrijp je wel dat het absoluut niet goed is dat er een vliegtuig in een hoog gebouw vliegt.quote:
Flauwekul, grappige is dus dat dit soort lui zeker de 'homegrown' bijna hun hele leven niet met de Islam in aanraking zijn geweest, probleemjongeren werden vervolgens door hun ouders naar een Imam gestuurd maar omdat die vaak uit KSA of Qatar bijvoorbeeld komen is er niet echt communicatie of begrip tussen zo'n jongere en een Imam. Vervolgens komen deze jongeren in contact met Extremisten, niet in de Moskee, maar op Straat of in de Sportschool bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Geloof je nou écht dat dat een realistische optie is, of hóóp je het alleen maar? Dat laatste kan ik nog wel iets van begrip voor opbrengen, maar als het dat eerste is.. Hoe naief ben je dan? Ben je echt al ouder dan 12? Exact hetzelfde niveau als die pubertjes die nu staan te juichen. Niks beter, mocht je dat denken.quote:
ja maar zien ze dan niet dat dit emorme problemen gaat veroorzaken als ze al die mensen hiernaartoe laat komen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens, maar het gaat nooit lukken dat tegen te houden; een paar politici kunnen het misschien wel willen tegenhouden, maar om er landelijk iets mee te doen moet je echt wel heel veel steun krijgen. Dan is er nog zoiets als de grondwet, en DAN heb je Europa ook nog eens in je nek hijgen.
gelukkig doen we dat welquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, als ze net zo weinig geven om burgerslachtoffers als de vijand zou er daar weinig meer over zijn.
Hè, wat?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als het dan geen Mo of Ali is is het wel een Ryan of Winston
In Zwitserland zijn recent op Vliegveld Geneve een groot deel van het bagagepersoneel met Moslimachtergrond ontslagen na een tip vanuit de Verenigde Staten.quote:
Nee joh. Meer bommen. die tactiek werkt zichtbaar erg goed.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:17 schreef PSVCL het volgende:
Sommigen wel, anderen weer niet. Zolang je mensen hebt die rechtszaken aanspannen om de rovende en verkrachtende illegalen in Calais daar te kunnen houden, zullen er ook genoeg mensen zijn die het een prima idee vinden om alles en iedereen hier te blijven verwelkomen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja maar zien ze dan niet dat dit emorme problemen gaat veroorzaken als ze al die mensen hiernaartoe laat komen?
Deze aanslagen zijn dan ook niet zo door de Koerden gepleegd of wel soms.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Volgens de meeste leden hier waren de aanslagen in Turkije de schuld van Erdogan omdat ie koerden aanvalt.
Nu ligt het natuurlijk weer anders.
Ja, de daders waren werkzaam op de luchthaven?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De PVV heeft een hele tijd geleden al voorgesteld om mensen afkomstig uit moslimlanden niet aan te nemen op luchthavens. Ze werden weer eens voor racisten uitgemaakt. Dit had voorkomen kunnen worden.
Dat is wel hypocriet inderdaad. 26 doden en er wordt net niet opgeroepen tot genocide. Dat terwijl dit in Turkije haast dagelijkse kost is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Volgens de meeste leden hier waren de aanslagen in Turkije de schuld van Erdogan omdat ie koerden aanvalt.
Nu ligt het natuurlijk weer anders.
en de Belgen laat betalen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:57 schreef Woods het volgende:
Wilders zou moeten stunten dat hij een hek bouwt om nederland.
Vraag dat eerst in Iran en vervolgens in KSA.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die bestaat niet. Er is maar één islam.
naja in principe moeten we proberen de schuldigen te pakkenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:20 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ja goed idee man daar onschuldige mensen kapot gooien en dan hier janken als ze terug slaan
Een paar jaar geleden zou zoiets voor mij ook ondenkbaar zijn geweest. Maar nu sta ik er eigenlijk best wel achter. Buiten het directe effect zou het ook fijn zijn als het eens een keer zoiets teweeg brengt als moslims die binnen hun gemeenschap het terrorisme afkeuren. Want dat hoor je echt veel te weinig.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:19 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
In Zwitserland zijn recent op Vliegveld Geneve een groot deel van het bagagepersoneel met Moslimachtergrond ontslagen na een tip vanuit de Verenigde Staten.
Die doen dan ook niet mee aan het vermoorden van burgers in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:13 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Zie Polen, Hongarije en al die andere voormalige Oostbloklanden die weigeren mee te doen aan massa-immigratie uit het Midden-Oosten. Daar zie je geen aanslagen.
Ja. Nederland afdrijven mag ook.quote:
Dat hoor je genoeg, mensen vergeten het alleen weer snel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden zou zoiets voor mij ook ondenkbaar zijn geweest. Maar nu sta ik er eigenlijk best wel achter. Buiten het directe effect zou het ook fijn zijn als het eens een keer zoiets teweeg brengt als moslims die binnen hun gemeenschap het terrorisme afkeuren. Want dat hoor je echt veel te weinig.
de sociale voorzieningen misbruiken natuurlijk....quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die lui eigenlijk hierzo als hun loyaliteit daarzo ligt?
Te weinig? Leef je in een grot ofzo?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden zou zoiets voor mij ook ondenkbaar zijn geweest. Maar nu sta ik er eigenlijk best wel achter. Buiten het directe effect zou het ook fijn zijn als het eens een keer zoiets teweeg brengt als moslims die binnen hun gemeenschap het terrorisme afkeuren. Want dat hoor je echt veel te weinig.
Volgens mij gaan Westerse bommen op ISIS niet op burgers. maar ik zal het wel weer fout hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die doen dan ook niet mee aan het vermoorden van burgers in het Midden-Oosten.
Volgens de Belgische radio hebben ze inmiddels wel een vermoeden dat ze daar contact mee hadden ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, de daders waren werkzaam op de luchthaven?
Jawel. Ook voor jou: je vriend Salahtje komt niet uit Syrië. Hij is niet gebombardeerd. Het is gewoon een laffe hond die terrorist wilde spelen. Hetzelfde met zijn clubleden.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat echt een groot aanslagencircus wordenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Zipportal het volgende:
Laat het EK Voetbal 2016 maar beginnen.
Alsof ze in het Midden-Oosten ons nodig hebben om te moorden (zie volkssport)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, alleen hoe? Je komt er pas achter dat iemand een IS strijder is op het moment dat ze ontploffen. Je kunt het kalifaat geografisch gezien van de kaart vegen, maar dat versterkt alleen maar het gedachtegoed.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
al is IS kapot maken geen slecht idee
En volgens mij geven ze niet zo veel om een beetje collateral damage.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Volgens mij gaan Westerse bommen op ISIS niet op burgers. maar ik zal het wel weer fout hebben.
Niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hoor je genoeg, mensen vergeten het alleen weer snel.
Dit inderdaad, als die kinderen in hun onschuld jaren als ze achterlijk zijn is dat niet meer te redden. Om het vriendelijk te zeggen: optyfen of in ieder geval manueel eens wat 'respect' bijbrengen zoals ze dat vroegah ook deden. Met een lange stok.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:56 schreef TLC het volgende:
[..]
Naar Syrie sturen, kijken hoe leuk ze het vinden om in hun heilstaat IS te leven.
Een paar maanden voor de aanslag was het nog een kruimeldief die speelautomaten leegtrok voor 20 euroquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Jawel. Ook voor jou: je vriend Salahtje komt niet uit Syrië. Hij is niet gebombardeerd. Het is gewoon een laffe hond die terrorist wilde spelen. Hetzelfde met zijn clubleden.
Ik denk door een Belgische vlag op onze profielfoto te doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, alleen hoe? Je komt er pas achter dat iemand een IS strijder is op het moment dat de ontploffen. Je kunt het kalifaat geografisch gezien van de kaart vegen, maar dat versterkt alleen maar het gedachtegoed.
Meeste van de huidige terroristen waren voordien criminelen, druggebruikers en dealers die nooit een moskee binnengingen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:18 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan komen ze de boel ook nog wel opblazen hoor, het wemelt in West-Europa van de heidenen en dat vinden ze stom.
Betwijfel of het werkt, want het is niet zo dat die mensen niet met controles en security checks te maken hebben, wat dat betreft.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijkbaar ja, want ondanks alle moderne middelen als televisie, internet etc. hoor ik dat verdomde weinig ja en wordt er van binnen uit niks aan gedaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Te weinig? Leef je in een grot ofzo?
ik wacht met smart op de volgendequote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik denk door een Belgische vlag op onze profielfoto te doen.
Ja ik maak de grap nu voor de tweede keer.
Frankrijk heeft diverse operaties lopen in het Midden-Oosten naast de operaties omtrent ISIS. Men noemt het counterterrorisme, maar in de praktijk betekent dit dat er nogal wat burgers vermoord worden. Je bent bijvoorbeeld al ten dode opgeschreven als je ongeveer dezelfde lengte hebt als een verdachte en je je in hetzelfde gebied begeeft. Dit soort operaties gaan behoorlijk ver en er zijn vrij indrukwekkende artikelen over geschreven die een heel ander beeld geven van wat we daar precies uitvoeren.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Volgens mij gaan Westerse bommen op ISIS niet op burgers. maar ik zal het wel weer fout hebben.
Dus we moeten maar geen bommen meer op ISIS gooien zodat ISIS in heel Syrië collateral damage kan veroorzaken?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
En volgens mij geven ze niet zo veel om een beetje collateral damage.
Dat vind ik een heel strak plan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:24 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik denk door een Belgische vlag op onze profielfoto te doen.
Ja ik maak de grap nu voor de tweede keer.
Op de middelbare school zitten allemaal natnekken die zo stoer mogelijk willen doen om populair te zijn.quote:
Hoe meer slachtoffers hoe minder het netwerk belast wordt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef Gorraay het volgende:
Telefoonverkeer in Brussel, mobiel en vast, ligt plat. Dat kan nog wat worden als Europa wordt getroffen door een aanslag op 9/11-schaal.
Inderdaad blijkbaar leef je in een grot.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijkbaar ja, want ondanks alle moderne middelen als televisie, internet etc. hoor ik dat verdomde weinig ja en wordt er van binnen uit niks aan gedaan.
wat heeft de middelbare school met dit onderwerp te maken?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef Drinky het volgende:
[..]
Op de middelbare school zitten allemaal natnekken die zo stoer mogelijk willen doen om populair te zijn.
Ja, wel.quote:
Geef eens wat voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:26 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Inderdaad blijkbaar leef je in een grot.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe meer slachtoffers hoe minder het netwerk belast wordt.
Ik heb gewoon telefonish contact met familie in brusselquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef Gorraay het volgende:
Telefoonverkeer in Brussel, mobiel en vast, ligt plat. Dat kan nog wat worden als Europa wordt getroffen door een aanslag op 9/11-schaal.
Dit dus ja!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ja, nu zal dat wel even doorgaan, Maar door al die bommen hebben wij ons wel in de schijnwerpers gezet en zien ze ons nu als een bron van hun ellende.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:18 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan komen ze de boel ook nog wel opblazen hoor, het wemelt in West-Europa van de heidenen en dat vinden ze stom.
ze heeft wel gelijk hoor, er word idd weinig aan dit probleem gedaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:26 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Inderdaad blijkbaar leef je in een grot.
Want mensen die niets met terrorisme te maken hebben vanuit hun geboorterecht een terrorist maken en daarna als seculiere burgers werk aan gaan wijzen en keer op keer duidelijk maken dat ze minderwaardig zijn. Ik kan inderdaad de logica zien dat dat helemaal geen enkel gevolg zal hebben. En daarbuiten, the fuck moet een moslim terrorisme afkeuren waar ze zelf niets mee te maken hebben? Ik zie verrekte weinig blanken excuses aanbieden voor de daden van Breivik.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja joh ik kan je beelden laten zien dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:23 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg dat het maar een kruimel is van de cel die actief is?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een paar maanden voor de aanslag was het nog een kruimeldief die speelautomaten leegtrok voor 20 euro.
Heeft inderdaad weinig te maken met een strategische oorlog tegen het Westen.
Ze heeft helemaal geen gelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:27 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ze heeft wel gelijk hoor, er word idd weinig aan dit probleem gedaan.
Zover ik weet kunnen ze mobiele netwerken sowieso platleggen bij een (dreigende) aanslag zodat er geen gsm-gestuurde bommen getriggerd kunnen worden (?)quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef Gorraay het volgende:
Zuid-Amerika heeft nog het voordeel dat er een paar duizend kilometer water tussen hen en het Midden-Oosten ligt, dat hebben wij niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ja, nu zal dat wel even doorgaan, Maar door al die bommen hebben wij ons wel in de schijnwerpers gezet en zien ze ons nu als een bron van hun ellende.
Hoeveel aanslagen zijn er nou in Zuid-Amerika bijvoorbeeld? Wat bijna helemaal christelijk is? Bovendien zien ze andere takken van hun eigen religie als erger dan ongelovigen. Ongelovigen hebben hun keus zeg maar nog niet gemaakt, dat is minder erg dan daadwerkelijk de 'verkeerde' stroming van de Islam aanhangen.
Sterker nog, ze doen er aan meequote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
VRTquote:
Keur jij ook de westerse bommen op het midden oosten af ?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Blijkbaar ja, want ondanks alle moderne middelen als televisie, internet etc. hoor ik dat verdomde weinig ja en wordt er van binnen uit niks aan gedaan.
Moslims zijn niet erg welkom in Zuid-Amerika want daar voert het christelijke zwaar de boventoon hier in Nederland is dat een stuk minder geworden in de jaren. Dus kan een andere geloof zich makkelijker vestigen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ja, nu zal dat wel even doorgaan, Maar door al die bommen hebben wij ons wel in de schijnwerpers gezet en zien ze ons nu als een bron van hun ellende.
Hoeveel aanslagen zijn er nou in Zuid-Amerika bijvoorbeeld? Wat bijna helemaal christelijk is? Bovendien zien ze andere takken van hun eigen religie als erger dan ongelovigen. Ongelovigen hebben hun keus zeg maar nog niet gemaakt, dat is minder erg dan daadwerkelijk de 'verkeerde' stroming van de Islam aanhangen.
in Zuid Amerika hebben ze wat problemen met drugscartels maar verder niet zo heel veel aanslagen iddquote:Op dinsdag 22 maart 2016 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |